abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    3.7.2006 21:49 | Přečteno: 1973× | Nevědecké pokusy

    Na serveru D-FENS před časem ohlásili protestní akci nazvanou "Den pana Klobouka", která je plánována na 7.7. (tento pátek). Bude spočívat v tupě důsledném dodržování všech dopravních předpisů. Já jsem svůj "kloboukový den" absolvoval již dnes, nikoli jako protest (i když se mi nový zákon nelíbí), ale jako takový experiment.

    Jak všichni víme, od soboty 1. července platí na silnicích nová pravidla. Mnozí se na ně těšili, jiní se jich báli, třetím jsou lhostejná. Další skupina je odhodlána proti nim protestovat. Je naivní si myslet, že by takový protest něco změnil, i když odstupující premiér Paroubek slíbil vládní "amnestii" (to bych rád viděl, jak by to provedl... Ovšem i ministr vnitra Bublan poněkud vyměkl.). Každopádně je to ale dobrý nápad, vyzkoušet si, jak to vypadá, když se pravidla dodržují podle hesla "předpis je předpis, vůl zůstane volem".

    Nejprve musím říct, že název "den pana Klobouka" je nesmyslný. Řidiči v kloboucích většinou nejsou příkladní v dodržování pravidel. Patří mezi pětasedmdesátníky, nekoukají do zrcátek, mívají auto ve špatném stavu, nedávají blinkry apod. Volím proto přesnější termín, používaný s oblibou učiteli autoškol: "školometská jízda". Je to přesně takový styl jízdy, jaký se musí použít u závěrečné zkoušky v autoškole.

    Jezdit takovým stylem není až tak těžké, aspoň pro mě. Naprostou většinu pravidel (jak nových, tak těch starších) dodržuji stále. Přesto jsem byl zvědav, jak to bude vypadat, když nebudu chtít porušit absolutně žádné pravidlo, ani kdyby trakaře padaly. Dnešek je zajímavý tím, že už byly zahájeny mnohé stavební práce na silnici, proto o všemožná omezení není nouze. Zaměřil jsem se tedy na následující věci:

    Vybaven touto vizí, absolvoval jsem dnes cca 150 km po českých silnicích téměř všeho druhu. V Praze jsem bohužel nebyl (tam by to mohlo být zajímavé), ani na žádné dálnici. Učinil jsem následující pozorování:

    Moje pocity

    Znovu opakuji, tento způsob jízdy se od mého běžného až tolik neliší. Ale ty detaily byly dostatečné k tomu, aby se na mně pořádně podepsaly. Naprosto nejhorší bylo hlídání rychlosti. Každou chvíli jsem musel kontrolovat tachometr, zda se rychlost nesnaží nedostat do zakázané oblasti. Zvláště na úsecích s rychlostí 30 km/h to bylo úmorné. Úměrně zesílení pozornosti vůči rychlosti bohužel klesla moje pozornost k dění na silnici. Naštěstí se nikde nic kritického nedělo, proto toto omezení nemělo přímé negativní dopady.

    Nejmenší problém mi činilo úplné zastavování na stopce. Je to banalita, která ale člověka může v budoucnu stát zbytečných pár bodů. Co se týká cyklistů, ve všech situacích jsem se udržel na uzdě, i když jsem si připadal jako debil. Pouze jednou jsem se rozhodl cyklistu předjet těsně před přechodem pro chodce (bez chodců), za což bych mohl okamžitě přijít o řidičák, vyfasovat 6 trestných a přidat do Sobotkovy pokladnice 5-10 v českých. Záleželo by na tom, jak by se ona "blízkost přechodu" posoudila.

    Chování ostatních řidičů

    Nejprve obecně. Dnes byl velice slabý provoz. Těžko říct, zda měly větší podíl právě začínající prázdniny nebo strach z nových předpisů. Každopádně bylo aut mnohem méně než obvykle a klasické sváteční řidiče jsem viděl jen asi dva. Ze slabého provozu plyne i problém horšího vyhodnocení dnešního pozorování, protože jednak bylo méně "preparátů", a také nevznikaly žádné vyhrocenější situace.

    Moje obecné zjištění je takové, že většina řidičů se skutečně bojí. Ovšem jen co se týká rychlosti - tu téměř všichni dodržují. S jinými pravidly je to o poznání horší, troufám si dokonce tvrdit, že jsem nezaznamenal změnu. Nejen že se našli nesvítící řidiči (ne o moc víc než minulý týden), ale blinkry jsou stále pro mnoho z nich neznámé, a hlavně se telefonuje úplně stejně jako dřív. Dokonce proti mně jela skupina 3 aut, kde všichni řidiči telefonovali (s mobilem v ruce).

    Moje důsledné chování většinu řidičů zjevně nijak nepřekvapilo. Neměli tendenci se někam hnát, ani na mě blikat, troubit atd. To však neplatí pro několik PrasiŘidičů, kteří si vesele prasili, předpis nepředpis. Relativně bylo těchto prasat zhruba stejně jako dřív, tedy žádná signifikantní změna. Očekával jsem to, a určitě jsem nebyl sám. Někteří možná po pár bodech zkrotnou, jiní až s odebraným řidičákem, no, a hardcore group si poradí - s pomocí známých a "kapříků" to nebude nikterak velký problém. Z toho prasení vyberu dva případy, protože jsou svým způsobem typické:

    1. Jedno prase mě předjelo v nepřehledném místě asi 100 m před koncem zóny 30 km/h. Rychlost byla cca 50-60 km/h. Podle toho, jak se dobytek na mě již dříve lepil, by mě rád předjel už dřív. Bránily mu v tom ale zpomalovací prahy, byť nikterak extrémní. Nicméně je vidět, že tyto prahy byly účinné, narozdíl od hrozby ruky zákona.
    2. Další prase - předjelo mě na 30 km/h (rychlostí cca 80-90 km/h), i když bezprostředně ohrozilo protijedoucího. Tento úsek ovšem zjevně patří mezi ty, kde je třicítka naprosto nesmyslná. Je tam totiž nově udělaný koberec, ovšem práce již žádné neprobíhají. Značka tam byla buď zapomenuta nebo z lenosti ponechána. Úsek o pár kilometrů dál, kde byla ofrézovaná vozovka, ovšem žádné rychlostní omezení neměl a nebyl ani nijak označen. Prostě silniční práce po českém způsobu...

    Zbývá poznatky nějak shrnout. Nejprve styl jízdy - je jasné, že dosavadní styl nemohu nechat beze změny, mohl bych brzy dostat nějaké body. Proto si raději ohlídám ty "zbytečnosti" (zastavování na stopce apod.) a věci okolo předjíždění (tam lze člověka snadno "zaříznout" - připomíná mi to zápas s Nizozemskem na fotbalovém ME 2000). U rychlosti si to budu více hlídat, hlavně v obcích, ale ne zase přehnaně, to by ani nebylo bezpečné.

    A nakonec vezmu na přetřes smysl dopravních omezení. V současné situaci bude nezbytně nutné důsledně se zabývat každým nesmyslným omezením, zejména vyvíjet tlak na obce, kraje a stát, aby se to lépe hlídalo zejména během stavebních prací. Kvůli něčí pohodlnosti zůstávají omezení zbytečně, aby se v nich pak nebezpečně prasilo. Tomu se musí učinit přítrž.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.7.2006 21:57 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Ano, vůl zůstane volem. Není to z nějakého Landova megasupersongu?

    Hej pane, vy jste vůl, ten kufr nebyl můj!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luk avatar 3.7.2006 22:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Není to z nějakého Landova megasupersongu?
    Je ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2006 22:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Hej pane, vy jste vůl, ten kufr nebyl můj!

    Že by někdo přeložil Чемоданчик do češtiny?

    3.7.2006 22:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Tak to nevím, rusky neumím.

    Mr. Luk dává do textu odkazy na hnusného opovrženíhodného Landu, já zase na nevinné vtipy.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    3.7.2006 22:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Úměrně zesílení pozornosti vůči rychlosti bohužel klesla moje pozornost k dění na silnici.

    Existují dokonce výzkumy ukazující, že na rovných a přehledných úsecích silnic dochází paradoxně k většímu počtu nehod při nižších rychlostech (50-60 km/h) než při vyšších (90-100 km/h)*. Přisuzuje se to tomu, že při vyšší rychlosti je řidič nucen plně se věnovat řízení, zatímco při nižší rychlosti má tendenci rozptylovat se věcmi, které s řízením nesouvisejí. Podobný jev lze pozorovat kdekoli, kde rychlost předepsaná značením neodpovídá dopravní situaci (tj. je zřetelně nižší - opačný případ nastává jen zcela mimořádně). Ostatně, to asi zná každý, kdo pravidelně řídí. Bohužel, tyhle výzkumy se v našich médiích neprezentují, protože se nehodí do propagandy…


    * - ano, jsem si vědom toho, že vyšší rychlost znamená, že pokud už k nehodě dojde, jsou její následky obecně vážnější
    Luk avatar 3.7.2006 22:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Tohle je také důvod, proč mám raději zatáčkovitou silnici, i když je to jakoby méně pohodlné. Ale právě ty zatáčky, i když je třeba znám tak, že bych je skoro projel poslepu, dokáží pozornost udržet.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.7.2006 23:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To je i moderní trend v navrhování silnic. Pokud možno by se měly skládat z táhlých protisměrných oblouků.
    Luk avatar 13.7.2006 21:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Ano, v civilizovaných státech. V Česku se to bohužel často dělá jinak. Třeba tento oblouk (letecká mapa ho ještě nezachycuje :-() - ve skutečnosti je ještě mnohem horší než na mapě. On totiž (ve směru od Chlumce) současně utahuje a zužuje se, kromě toho je špatně klopený. Když jsem po něm jel poprvně, měl jsem chuť projektanta uškrtit :-D

    Jinak ty táhlé oblouky jsou lepší i z estetického hlediska. Silnice podle přímky působí v krajině násilně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2006 22:23 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Co považuji za další problém je skutečnost, že část aut má blbě kalibrované tachometry. Nevím, jestli je v tom nějaký záměr, faktem ovšem zůstává, že oba mé dosavadní vozy (Š125 a Ford Escort 1.8D) ukazují (resp. ukazoval) přibližně o deset kilometrů v hodině vyšší rychlost, než odpovídá skutečnosti. Ve městě jsem to několikrát na různých místech kontroloval pomocí radarů zobrazujících na displayích rychlost projíždějících vozidel, na dálnici jsem si měřil dobu průjezdu mezi kilometrovníky při plynulé jízdě po rovině stodvacítkou, vždy to vycházelo o těch deset kilometrů vedle.

    Soudě podle chování některých řidičů v tom asi nebudu sám, čas od času jedu za některým, který důsledně udržuje rychlost o deset kilometrů v hodině pod povolenou. Je možné, že by automobilky počítaly s překračováním rychlosti a podkalibrovávaly tachometry záměrně?
    3.7.2006 22:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Říká se to… Nicméně můj Escort ukazuje správně (možná s odchylkou do 2 km/h), ale to byl pravděpodobně dovoz z Německa, kde tenhle zvyk možná nepraktikují…
    3.7.2006 22:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Můj je dovoz z Belgie. Ale je starej jak metuzalém (rok výroby 1991), chystám se ho zbavit.
    Luk avatar 3.7.2006 22:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Je to záměrně. Podle předpisů to nesmí mít zápornou odchylku, proto se radši předem vytváří určitá kladná (5-10 % + nějaká konstanta, např. 5 km/h). V reálu to pak může být různé, ale do minusu velice nepravděpodobně (i když zrovna takové auto jsem kdysi měl - jenže to bylo hodně přestavěné).

    Já například vím, že 50 jedu přesně tehdy, když to ukazuje 55. Nejlépe se to samozřejmě ověří s těmi kilometrovníky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2006 09:28 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Všiml jsem si u různých vozů( +- 10 různých značek), že rychloměr ukazuje přesně do 100 km/h a pak už je to těch +- 10km/h navíc. Měřeno pomocí stopek a kilometrovníků.

    Další možnost je, že ty kilometrovníky na naších rychlostních komunikacích nejsou od sebe 0,5 km jak by měly. ;-)

    Většinou jezdím + 10% nad povolenou rychlost, což tuším je (či bylo) povoleno v rámci možné odchylky rychloměru. Ta může nastat buď již při samotné výrobě ukazatele, případně se může přesnost měnit v návaznosti na použitém rozměru pneumatiky (kola).
    6.7.2006 20:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Že by zásadně a vždy (na různých dálnicích) dávali kilometrovníky na kilometrovém úseku o 83 metry blíž? ;-)
    Heron avatar 3.7.2006 22:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Celé je to typicky české.

    Špatný zákon, který nikdo nedodržuje, se nahradí novým ještě horším, který troumfnu si říct, po nějaké době opět nikdo nebude dodržovat. Proč má špatná policie větší pravomoci, když ani pořádně nevyužívala těch původních taky nevím.

    Prostě české řešení. Je nějaký nevyhovující stav, politik vytvoří zákon, který místo, aby řešil příčiny, lepí jen následky. Politik získá body (nebo taky ne), příčina zůstává a vše je při starém.

    Nevyhovující stav: počet nehod, celková situace na silnici.

    Příčina: nefunkční dopravní policie, otřesný stav "silnic", zastaralá auta, nevhodně udělané dopravní značení.

    3.7.2006 22:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Jak už jsem napsal mnohokrát, pro politika není důležité, zda to, co udělá, přinese nějaký užitek. Pro něj je důležité, jestli může ukázat, nejlépe v televizi, že s tím něco dělá. Navíc jsou tu nátlakové skupiny typu Pražských (a jiných) matek, kterým se nikdo neodváží odporovat, protože jakékoli argumenty utlučou emocemi… :-(
    xvasek avatar 4.7.2006 10:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Nesouhlasím s tebou. Nový zákon není dokonalý, ale je rozhodně lepší, než ten starý. Od jeho zavedení se jezdí mnohem ukázněněji, čehož si nikdo v médiích ještě jaksi nestihnul všimnout.

    Počet nehod a celková situace na silnici jsou důsledkem nedisciplinovanosti řidičů, a to zákon řeší. Svádět to na špatný stav silnic, zastaralý vozový park, nevhodné značení a nefunkční dopravní policii je naprosto mimo.

    To se jako zastaralým vozem Škoda 120 nedá jet podle předpisů? Nefunkční dopravní policie může za to, že mi na podzim nedal jeden řidič přednost v jízdě a vznikla tak nehoda? Nebo za to může špatné dopravní značení? Co s tím má co dělat kvalita silnic? Když by byl u přechodu u školy nový asfalt, tak by byly naše děti bezpečnější?
    Marián Kyral avatar 4.7.2006 10:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Od jeho zavedení se jezdí mnohem ukázněněji, čehož si nikdo v médiích ještě jaksi nestihnul všimnout.
    Ale všimli, včera se v novinách rozmazávalo, jak se ten nový zákon skvěle osvědčil. Řekl bych, že na první soudy je to trochu brzo. Je třeba počkat až se to usadí a řidiči se otrkají.
    Počet nehod a celková situace na silnici jsou důsledkem nedisciplinovanosti řidičů, a to zákon řeší. Svádět to na špatný stav silnic, zastaralý vozový park, nevhodné značení a nefunkční dopravní policii je naprosto mimo.
    No kdyby se na silnicích neobjevovalo nevhodné značení, tak by se jej lidé nenaučili ignorovat. Například takové omezení rychlosti kvůli jedné díře na cestě. Je tam začátek, ale konec nikde, křižovatka nikde. Přece nepojedu další dva kilometry 30, jen kvůli tomu, že je někdo líný vyznačit i konec omezení. Poslední dobou se hodně zlepšilo, ale do dokonalosti to má daleko.

    U starých aut mě napadají jen méně účinné brzdy, které můžou mít na některých nehodách vliv. A úplně nejhorší jsou vraky, které jezdí po silnicích a které na STK nemohly projít. Přesto jezdí a ohrožují ostatní....
    xvasek avatar 4.7.2006 11:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Souhlas s tím, že je potřeba ještě počkat před vynášením soudů.

    Nevhodné značení (zapomenuté značky "30") tady bylo předtím a je tady pořád. Každopádně nevidím souvislost mezi novým zákonem a tímto tématem. Stejně tak byly nefukční vraky před tímto zákonem a budou zřejmě i po něm. Tady tyto problémy tento zákon řešit jaksi nemá.

    Tady jde (mimo jiné) o bezpečnost provozu - prostě pokud jedu kvalitním vozem a respektuju předpisy, tak bych chtěl, aby mě nikdo další neohrožoval.
    Marián Kyral avatar 4.7.2006 11:41 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Nevhodné značení (zapomenuté značky "30") tady bylo předtím a je tady pořád. Každopádně nevidím souvislost mezi novým zákonem a tímto tématem.
    Reagoval jsem na nedisciplinované řidiče a jak se z některých ti nedisciplinovaní řidiči stávají jaksi proti jejich vůli. Když je toho moc, tak už to je nad lidské síly.
    4.7.2006 12:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To se jako zastaralým vozem Škoda 120 nedá jet podle předpisů?

    Lidi, vezměte už konečně na vědomí, že "podle předpisů" a "bezpečně" jsou dva naprosto rozdílné pojmy. Je tam sice jakás takás korelace, ale implikace neplatí ani jedním směrem. Jsou dokonce případy, kdy jet "podle předpisů" znamená jet velmi nebezpečně.

    xvasek avatar 4.7.2006 12:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Jasně, máš pravdu, s/podle předpisů/bezpečně a podle předpisů/.
    4.7.2006 12:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Od jeho zavedení se jezdí mnohem ukázněněji, čehož si nikdo v médiích ještě jaksi nestihnul všimnout.

    Otázkou je, zda ukázněněji nebo "připos*aněji". Obávám se, že spíš to druhé, což je k ničemu. Jednak to nemá na bezpečnost silničního provozu příliš kladný vliv - snižuje to koncentraci. Jednak strach časem poleví, až se Cruchoti vydovádějí a množství kontrol klesne na normální úroveň.

    Heron avatar 4.7.2006 16:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Od jeho zavedení se jezdí mnohem ukázněněji, čehož si nikdo v médiích ještě jaksi nestihnul všimnout.

    Což je imho důsledek mediální kampaně a přísné kontroly policie. Se starým zákonem řidiče asi nešlo kontrolovat. No jo.

    Co s tím má co dělat kvalita silnic?

    Mno nevím, ale když jedu po "silnici" a myslím na víc tlumiče a gumy (prostě, snažím si vybírat co nejmenší díry), než na cokoliv jiného, tak se nesoustředím na dopravní značení a ostatní účastníky.

    To se jako zastaralým vozem Škoda 120 nedá jet podle předpisů?

    Dá, ale co si budeme povídat, to auto není moc bezpečné. Je lepší bourat něčím, co má kvalitní pásy a airbacky, než se škodovkou, který se v první zatáčce urve náprava -- ano, i to jsem viděl.

    Luk avatar 4.7.2006 17:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Dá, ale co si budeme povídat, to auto není moc bezpečné. Je lepší bourat něčím, co má kvalitní pásy a airbacky, než se škodovkou, který se v první zatáčce urve náprava -- ano, i to jsem viděl.
    Nebavme se nyní o tom, co se děje při bouračce. Důležité je, aby k ní vůbec nedošlo. A pokud se nějakému autu (ať už je to škodovka, wartburg nebo něco jiného) utrhne náprava, pak je to jednoznačně následek zanedbané prevence - takové auto nemělo na silnici co dělat. Po silnicích jezdí mnohem starší auta, a přesto jsou v dobrém stavu, protože se o ně jejich majitelé starají.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 4.7.2006 18:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    následek zanedbané prevence - takové auto nemělo na silnici co dělat.

    Ale to je přesně to, co tu celou dobu píšu. To, že jsou tato auta na silnicích je něčí chyba. Jak je možné, že prošli STK? Zkrátka jestli kontrolní orgány (dopravní policie, městská, inspekce MV, atd), nebudou dělat svoji práci dobře*, tak je každý zákon k ničemu.

    *) předtím nedělali nic, teď se můžou strhat, když někdo jede 51kmph - obé je špatně.

    Luk avatar 4.7.2006 19:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Jak je možné, že prošli STK?
    Za bednu jablek jde všechno :-D
    předtím nedělali nic, teď se můžou strhat, když někdo jede 51kmph - obé je špatně.
    Ale dělali. Když byla akce Kryštof, stáli za každým bukem, měřili rychlost, kontrolovali lékárničky, dávali fouknout do mašiny... No, a když Kryštof skončil, činnost ustala. To byl pracovní standard.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 4.7.2006 18:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Mno nevím, ale když jedu po "silnici" a myslím na víc tlumiče a gumy (prostě, snažím si vybírat co nejmenší díry), než na cokoliv jiného, tak se nesoustředím na dopravní značení a ostatní účastníky.
    Jestli ti takové věci dělají problém, tak jezdíš buď moc rychle (nepřizpůsobení rychlosti jízdy okolnostem, nebo jak se to tam píše), nebo jezdit neumíš a nemáš na silnici co dělat.

    Taky nevím za kolik nehod může stav vozidel, ale zřejmě se budeme pohybovat někde v jednotkách procent. Toto má řešit STK, ne tady ten zákon.

    Každopádně jsou to všechno prkotiny. Stojím si za tím, že za většinu nehod a nebezpečných situací můžou nedisciplinovaní řidiči, které by bodový systém měl umravňovat, nebo dostávat ze silnic. Tak jak je to navržené by to mělo tuto základní funkci plnit a i když by spousta věcí měla jít řešit líp, pořád vidím nový zákona jako krok kupředu - viz rekordně nízká nehodovost a počet mrtvých za první prázdninový víkend.
    Heron avatar 4.7.2006 18:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Jestli ti takové věci dělají problém, tak jezdíš buď moc rychle (nepřizpůsobení rychlosti jízdy okolnostem, nebo jak se to tam píše), nebo jezdit neumíš a nemáš na silnici co dělat.

    Mno, vzhledem k tomu, že nejsem jediný komu jsi odpověděl tímto stylem, tak na to snad ani nebudu reagovat. ;-)

    Každopádně jsou to všechno prkotiny. Stojím si za tím, že za většinu nehod a nebezpečných situací můžou nedisciplinovaní řidiči, které by bodový systém měl umravňovat, nebo dostávat ze silnic.

    Proti tomu vůbec nic nemám, naopak. Ale neshodneme se v tom, jestli to vyřeší zákon (podle tebe), nebo pořádná práce všech zainteresovaných (policie, správa silnic, ministerstvo dopravy a vnitra atd), což je podle mě ten základní problém.

    Zkrátka ten zákon je imho až zcela poslední věc, která může za viz rekordně nízká nehodovost a počet mrtvých, protože to co policajti trestali teď, to mohli trestat i před tím. Jen s jinými postihy.

    xvasek avatar 5.7.2006 09:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Třeba jsou ty vyšší postihy právě to, co přinutí řidiče jezdit bezpečně. Našlápnuté to má dobře.

    ("Na silnici nemáš co dělat" je unverzální odpověď na jakoukoli výmluvu, která se snaží ospravedlnit nějaké jezdecké přestupky, např. "dělá mi problémy hlídat si 50", "pro díry na silnici se nedokážu soustředit" atd. Funguje to dobře. :)
    3.7.2006 22:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    jak dlouho ti zabere napsat takovejhle post? pul dne?
    Luk avatar 3.7.2006 22:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Asi 15-20 minut. V podstatě se mi složil v hlavě sám během dneška, stačilo ho jen vychrlit do počítače.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2006 22:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Třicítky jsou vůbec bezva věc, zajímalo by mne, zda si to ti nadšenci, kteří je všude tak nadšeně rozhazují, aspoň jednou vyzkoušeli. A zejména pak ti, kdo jsou schopni vymýšlet omezení na 20 km/h, 10 km/h nebo dokonce 5 km/h (i to už jsem viděl). Byl bych pro zákon, který by nařizoval, že každý úředník, který chce někde omezit rychlost pod standardní hodnotu (50/80/90/130), si bude muset příslušný úsek takovou rychlostí nejméně desetkrát za plného provozu projet; je-li to omezení trvalého charakteru, pak každý měsíc znovu.
    Luk avatar 3.7.2006 23:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    20 km/h třeba na parkovišti hypermarketu není moc od věci, ale to snad ví každý i bez značky. 10 a 5 bývá tak max. někde v areálu továrny, jinak jsem to snad ještě neviděl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.7.2006 23:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To sice ano, ale kdyby těch 10 a 5 měl člověk dodržovat… Nemám rád nařízení, nad kterými se nepřemýšlí, protože se u nich stejně předem počítá s tím, že je nikdo dodržovat nebude.
    3.7.2006 23:32 k3 | skóre: 15 | blog:  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Uplne nejradej mam zatacky co maji cca 160` a jsou naprosto neoznacene.
    Luk avatar 3.7.2006 23:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Ty mi nevadí. Buď je znám a jedu podle toho, anebo neznám, a pak jedu podle toho, jak to odhadnu. Pokud taková zatáčka utahuje, je to nepříjemné, ale nic se neděje. Jen hovado se bezhlavě řítí do zatáčky, do které nevidí.

    Co mi ale pořádně vadí, jsou dobytci, co řežou zatáčky, do kterých není vidět. Ve druhém stupni pak ti, co klidně v takové zatáčce nebo za ní odstaví vozidlo, nejlépe kamion - a dát před zatáčku trojúhelník se ani neobtěžují. Horší to kupodivu není v mém směru, ale v protisměru. Je totiž dost pravděpodobné, že odtud vyletí auto, jehož řidič překážku objíždí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2006 01:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    a dát před zatáčku trojúhelník se ani neobtěžují

    A když už se někdo obtěžuje trojúhelník postavit (kdekoli), dá ho tak deset metrů z auto, na dálnici dvacet… :-(

    4.7.2006 07:41 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Včera jsem si dal asi 60 kilometrů po Praze poprvé od 1.7. Jezdím normálně docela podle předpisů, ale včera jsem se snažil jet opravdu přesně. Někde to jde, ale většinou je to horor. Jak jsi napsal: pořád jsem musel sledovat tachometr, aby náhodou... Jižní spojku jsem takhle ještě neviděl. Levý pruh téměř volný, pravý typicky ucpaný kamiony a v prostředním si to všichni šinou 80. Levým pruhem předjíždí jenom ti nejodvážnější. Plynulost dopravy si představuju jinak. Zajímavostí bylo, že jsem minul dvě takové ty blikací značky, které mají blikat, když se jede víc než 80km/h a obě blikaly, i když jsem jel hrubě pod 80. To mě docela naštvalo. Z toho jsem vyvodil, že nejsou nařízeny přesně, ale na míň, aby strašily, ne aby upozorňovaly, že člověk jede rychleji, než by měl.

    A k tomu neustálé sledování přístrojovky. Vidět kilometr před sebe, nikde nikdo a přitom jet třeba 50, je opravdu psycho. Jediné pozitivum je, že mi o litr klesla spotřeba.

    A ještě poznámka k Paroubkovi a jeho klice, která zákon prosadila: opravdu jsem nepochopil, proč je zákon podle něho najednou špatný a chtěl by amnestii, když to byli právě socani a černoprdelníci, který se o prosazení nejvíc zasloužili. Že by někdo z Paroubkova příbuzenstva už narazil?
    Nemám rád NVidii!
    4.7.2006 07:59 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Nejvíc lidí, co přijde o papíry, budou motorkáři :-(

    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    xvasek avatar 4.7.2006 09:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Neřekl bych. Motorkáři jezdí jenom část roku a mají na radaru výhodu v tom, že nejdou vyfotit zepředu - není tam registrační značka.

    Když se podívám na své pokuty, tak jsem jich stejně dostal mnohem víc v autě. Je to asi proto, že na motorce jezdím jiné trasy, hlavně zatáčkovité okresky, kde přestupek prakticky spáchat nejde - středová čára (která by teoreticky mohla být plná) chybí a dostat na tachometr víc než devadesát se povede jenom zřídka. Oproti tomu v autě jezdím takové ty konvenční trasy (přes město - křižovatky, stopky, radary a tak) a navíc je větší problém s parkováním, takže bych se nebál. A to jezdím a autě předpisově, klobouk mám doma a beru si ho vždycky na cestu do Prahy. :-)
    4.7.2006 11:04 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Motorkáři předjíždějí tam, kde je zákaz. Ale oni IMHO můžou, protože mají velké zrychlení (předjíždění trvá chvilku), mají menší šířku ( vejdou se mezi dva kamiony :-) ).

    To si auto nemůže dovolit

    Nebo jiný příklad. Situace: Křižovatka před mostem. Svítí červená, tak mororkář zastaví. Most je prázdný, protože auta odjedou. Je to v obci, na most nemůžou chodci!, je to přehledný úsek. Oranžová, zelená.... motorkář vyráží, má tam skoro 150km/hod, blíží se konec mostu tak BEZPECNE zpomaluje. Po 200metrech ho policajt zastaví a dává mu pokutu. Přitom nikoho neohrozil! Jel relativně bezpečně.

    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    xvasek avatar 4.7.2006 11:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    vejdou se mezi dva kamiony
    :-) Vzhledem k těm vzduchovým vírům už to nedělám.

    Pokud se vejdeš mezi auto a plnou čáru, tak předjíždět můžeš, teda pokud tam není značka zákaz předjíždění. Za to tě pokutovat nikdo nemůže.

    A z machrování po městě už jsem vyrostl.
    Marián Kyral avatar 4.7.2006 11:52 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Motorkáři předjíždějí tam, kde je zákaz. Ale oni IMHO můžou, protože mají velké zrychlení (předjíždění trvá chvilku), mají menší šířku ( vejdou se mezi dva kamiony :-) ).

    Nemůžou, zákaz je zákaz.

    Navíc jsou mnohem zranitelnější a mnohdy hazardují se svým životem, ale i s životy ostatních.

    Když mě jednou na dálnici vzal nějaký šílenec zleva, kde byl asi metr volný pruh a pak betonová zeď, tak mě teda pořádně vylekal. Jel jsem 110 v koloně, nebylo kam uhnout a on se přiřítil odněkud zezadu, odhadem tak 160.

    4.7.2006 09:33 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    že by mne na mém fichtlu změřili v 30-ce? No nesměla by být v prudkém kopci. :-D
    4.7.2006 08:28 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Řídím poměrně často (za poslední 3 roky cca 100000km) a snažím se jezdit podle předpisů (a nečiní mi to až tak velké problémy). Nicméně vzhledem k tomu, že rozhodně nehodlám skončit na konci tohoto července bez řidičáku, musel jsem si dát majzla na "drobné prohřešky" a občasné mírné překročení rychlosti.

    Ovšem plně se soustředit na provoz kolem sebe a ještě čumět na palubní desku, jestli mi to náhodou nejede o 5km/h víc, to je IMHO nemožné ... jediná šance, jak se nedostat v obci nad 50km/h (alespoň v mém poskakovadle), je zapomenout na to, že mám 5-kvalt a čísla 4,5 na fofrklacku označit výrazným nápisem "Řadit pouze s nejvyšší opatrností!" pokud možno ještě spojit s hlasitou zvukovou signalizací při pokusu o zařazení. V momentě, kdy zařadím v autě čtyřku, tak na rovince to prostě 50km/h jet nechce ... buď tam musím dát zpátky trojec nebo jet bez plynu.

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    4.7.2006 09:42 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    No nevím, proč si všichni stěžujete, že musíte koukat na tachometr? Pokud v autě jezdím "hodně", tak podle zvuku motoru vím jestli zrychluji nebo ne, neb to mám v "uchu". Tím pádem stsčí kouknout na palubku jen než dosáhnu požadované rychlosti a pak slyším.

    Ovšem znám i řidiče, kteří jsou schopni točit po rovince kilo na 4000 ot/min při 4. rychlostním stupni. ;-)

    Neplatí pro ridiče s audiosystémem zapnutým na max, dále pro řidiče elektromobilů a piloty luxusních žihadel, kde při nízké rychlosti není slyšet ani motor ani aerodynamický šum.
    xvasek avatar 4.7.2006 10:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Taky to nechápu. Napadá mě namontovat udělátko, které klapne vždy, když je dosaženo 50km/h. Už jsem to i někde viděl. Nebo třeba v autobusu se rozsvítí kontrolka při 100 km/h. Ale stejně bych si připadal jak nějaký ňouma, kdybych něco takového potřeboval. Udržet rychlost 50km/h nedělá problémy nikomu z mého okolí, kdo už najel víc než 500km. Nebo tempomat.
    4.7.2006 10:37 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    No nevím, proč si všichni stěžujete, že musíte koukat na tachometr? Pokud v autě jezdím "hodně", tak podle zvuku motoru vím jestli zrychluji nebo ne, neb to mám v "uchu". Tím pádem stsčí kouknout na palubku jen než dosáhnu požadované rychlosti a pak slyším.

    Tak to přeju příjemné zážitky při placení pokut za nepřiměřenou rychlost... ono totiž, kolik to jede nezáleží JEN na zvuku motoru -> občas je to totiž trochu víc s kopce, občas trochu víc fouká vítr atd. a budete se divit, ale má to velký vliv a JEN podle zvuku motoru to nepoznáte. Takže na ten tacháč koukat budete muset taky ať máte najeto kolik chcete.

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    xvasek avatar 4.7.2006 11:18 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Pokud ti dělá problém hlídat si 50, tak jsi nikdy neměl dostat papíry.
    4.7.2006 11:32 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Nedělá mi to PROBLÉM :-(... jen je mi nepříjemně po těle z představy, že někde v křoví na mě číhá "nadržený blátošlap od městské policie" s radarem v ruce a v momentě jak mi to ulítne o 2km/h (viz pár aktuálních článků - netvrdím, že pravdivých), tak na mě vyběhne celý žhavý mi napařit 2000Kč, aby dostal prémie...

    Z několikeré vlastní zkušenosti vím, že rozumně se dá domluvit spíš s normálním policistou než s měšťákem... (čest výjimkám)

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    xvasek avatar 4.7.2006 11:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Na strážníky se dá stěžovat si na městě. Za to, co dělají městští, by měl odpovídat starosta. Pokud chce být starosta zvolen znovu, tak by si měl tady tyto věci ošetřit. Na státní policii si takto došlápnout nejde.
    Luk avatar 4.7.2006 12:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    v momentě jak mi to ulítne o 2km/h ... tak na mě vyběhne celý žhavý mi napařit 2000Kč
    Tohle je blbost a pokud to někdo - např. měšťák - udělá, člověk by si to neměl nechat líbit. Pokud mi prokážou, že ten radar měří s takovou přesností, že jsem prokazatelně překročil povolenou rychlost, rád pokutu zaplatím. Jinak ne. Ale pokud by používali např. oblíbený RAMER 7M, pro naměřené překročení o 2 km/h by to dost těžko prokázali. A to nepočítám situaci, že by ten radar špatně obsluhovali - tam by chyba měření mohla být ještě větší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2006 20:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Policejní radary taky musí být každý půlrok přezkušovány a pokud mají certifikát prošlý, měření neplatí a přestupek tudíž není.
    Luk avatar 4.7.2006 22:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To je jasné. Ale i když je radar v pořádku, nesprávné zacházení zhoršuje přesnost měření. A i když se postupuje správně, radar prostě nedokáže měřit přesně a proto může např. při 48 km/h naměřit 51 km/h. Podle (naštěstí) platné zásady in dubio pro reo takové měření proto nelze uznat jako důkaz o přestupku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2006 11:27 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To je jedno jestli to jede z kopce nebo ne, při 50ce to má pořád stejné otáčky, jo to že když na to dupnu tak je jasné, že z kopce dosáhnu např. 100 km/h rychleji než do kopce či na rovince.

    Bylo by fajne, kdyby se dalo jet z kopce např ve staré 120ce na max 200 km/h ;-) ale prostzě více jak 140-150 km/h se z toho mimo tuningové úpravy vytáhnout nedá, že? ;-)
    4.7.2006 11:52 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Omlouvám se. Smaozřejmě, že správna reakce měla znít: "No a o to jde! Pokud se mi změní otáčky motoru tak kouknu na tacháč. Tím pádem na něj nemusím koukat pořád a řídím auto i sluchem. Pokud tedy zrovna nejedu po tatrováckém polygonu."

    A o tom že se na tacháč koukat nemusí jsem neřekl nic. Jde o to zrychlování a zpomalování a to podle otáček fakt poznám. ;-)
    4.7.2006 11:32 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Tak to jsem ten "smolař" (A6, 2.8l) - motor skoro neslyším, když to netočím. Navíc poslouchám rádio. Takže mi nezbývá, než zase čumět na ten tachometr.

    IMHO kilo na čtyřku je normál, ne?
    Nemám rád NVidii!
    xvasek avatar 4.7.2006 11:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    IMHO kilo na čtyřku je normál, ne?
    Jasněže, já mám kilo od dvojky po šestku, volím podle potřeby výkonu, krouťáku, spotřeby a hlučnosti. :-)
    4.7.2006 12:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Pokud v autě jezdíte opravdu hodně, pak asi víte, že u většiny aut je 50 km/h velmi nešťastná rychlost. Na dvojku je to moc a na trojku už lehce podtočené. Samozřejmě si s tím motor poradí (pokud nejde zrovna o Škodu 105), ale dobře mu to nedělá a pokud máte auto v "uchu", musíte to cítit, zvlášť do kopce.
    4.7.2006 12:46 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    No, to je to o čem hovořím ... pochopím, že z průzkumů XY vyplynulo, že při 50km/h má člověk při srážce větší šanci přežít než při 60km/h. Nicméně v současné době jezdím v prskoletu s objemem 0.9l (Daihatsu Cuore) a tahle plechovka sice jezdí i dneska téměř zadara, ale 50km/h je pro její převodovku naprosto nešťastná rychlost.

    Na trojku se to točí moc, resp. už je to prostě tak akorát na to hodit tam vyšší kvalt (přes 50 se na trojku nedostanu, ledaže bych přišel o uši -> tudíž můžu být co se týče rychlosti ve většině případů v klidu). No a když tam teda hodím čtverku, tak to leze přes padesát nebo se ten motorek dusí... :-(

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    Luk avatar 4.7.2006 13:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    při 50km/h má člověk při srážce větší šanci přežít než při 60km/h
    ...a při 30 km/h než při 50 km/h. Proto dáme všude třicítky, bezva nápad :-D

    Jinak s tím řešením vhodného rychlostního stupně se to přehání. Na 50 km/h jde u každého auta zařadit minimálně dvě různé rychlosti, stejně není potřeba akcelerovat. V tomto ohledu je ta třicítka horší, je lepší točit dvojku (za velkého hluku a vysokých emisí - to si obyvatelé obce užijí ;-)) nebo hoblovat trojku (za mírné nelibosti motoru)? Ale ani toto není tragédie. Rozhodně bych s tím neoperoval jako s argumentem proti určitému rychlostnímu omezení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.7.2006 13:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Záleží na autě, u mne je 30 na dvojku celkem přirozená rychlost a ještě 40 je docela v pohodě, naopak trojka má u mne optimum někde kolem 60-70. Všechno samozřejmě bráno na rovině. Jezdit s podtočeným motorem se samozřejmě dá, bohužel mám ale zkušenost, že když se to dělá moc často, má to neblahý vliv na spotřebu.
    xvasek avatar 4.7.2006 12:55 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    To je nesmysl, řekni mi auto a já ti řeknu, co si máš na 50km/h zařadit. :-) Větší auta na trojku, menší na čtyřku, nebo si můžeš vybrat. Obecně podtočený benzínový motor nevadí dokud nedáš plný plyn, dieselu je to jedno i pod plynem.
    4.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Ford Escort hatchback, benzín 1.6 (Zetec). Samozřejmě těch 50 km/h na trojku zvládá (zvládl by to i na dvojku a když to nebude sakra kopec, tak i na čtyřku), ale kdo je s tím autem trochu sžitý, jasně cítí, že je to podtočené.
    xvasek avatar 4.7.2006 13:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Podtočené na půl plynu nevadí, jasně za 3. Kolik to má RPM?
    4.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Jistě že to nevadí - než člověk dojede k benzínce… Otáčky si z hlavy nepamatuji (kromě toho, že na pětku je 3500 při 140), většinou jezdím spíš podle sluchu a podle toho, jak auto reaguje, ale odhadoval bych, že něco málo přes 2000.
    xvasek avatar 4.7.2006 14:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Dyť nějakých 2200 je u auta (benzin 1.6) úplně ideální, ne? Jestli ti to na stejnou zařazenou rychlost žere víc, než při 60km/h (tzn. cca 2650RPM), tak mi to přijde dost divné.
    4.7.2006 16:54 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Přesně. Pásmo 2000-3000 otáček je na spotřebu běžného benzinového přibližovadla optimální. <2000 už nemusí dělat motoru moc dobře. Takže 50km/h na čtyřku po rovince a na trojku v kopci nebo při akceleraci. Záleží ale taky samozřejmě na "délce" převodovky.
    5.7.2006 00:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Asi jak u kterého auta, u mého zcela určitě ne. Optimálních je tak 2500-3500 (u nižších stupňů méně, u vyšších více). Pod 2500 je to prostě málo. Cítím to na tom, jak auto reaguje, a poznám to i na peněžence. To je věc, kterou za těch pět let, co to auto mám, vím naprosto jistě. Jinak předtím jsem jezdil Škodou 105 a té podtáčení z pochopitelných důvodů vadilo ještě daleko víc.

    Možná, že kdybych jel po rovince rovnoměrně přímočaře hodinu 100 kilometrů na trojku rychlostí 50 km/h, byla by spotřeba skutečně o něco nižší, než kdybych jel 60 km/h. Jenže takový experiment neodpovídá skutečné jízdě v reálném provozu - a jízdě po městě už vůbec ne.

    5.7.2006 00:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    rovnoměrně přímočaře hodinu 100 kilometrů na trojku rychlostí 50 km/h

    Slovo hodinu ignorujte, zapomněl jsem ho smazat, když jsem větu přeformulovával.

    4.7.2006 13:09 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    Dobrý diesel vyjede "cokoliv na jakýkoliv převodový stupeň" ... kde jsou ty časy, kdy jsem se proháněl po silnicích ve VW Transporteru 2.5tdi :'-(

    Auto jsem ti napsal (Daihatsu Cuore, 0.9, r.v.1996)... ať jsem googlil jak jsem chtěl, tak jsem nenašel převodové poměry, abych si to spočítal. Ale tvrdím, že ten můj prskolet prostě na čtverku 50 opravdu nerad. :-( A vzhledem k tomu, že momentálně většinu km najezdím po městě, tak si asi napíšu inzerát: "prodám dva převodové stupně (4,5) - Zn.nevyužité"

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    xvasek avatar 4.7.2006 13:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    No tady by to měla být asi jasně čtyřka. Stejně tak jako já u Suzuki GS jedu padesát na pětku (nebo 55 na šestku :). Mám tam 2500ot/min a kdybych dal plný plyn, tak to začne skákat a mlátit - ten motor tak nízké otáčky prostě neumí (je to vysokootáčkový stroj, točí 11 000). Ale pokud se jede na čtvrt plynu, tak to vůbec nevadí, jenom to chce před razantním zrychlením pořadit. Stejně tak Felicia, tam je možné použít trojku i čtyřku - podle stylu jízdy.
    4.7.2006 12:36 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    ktere auto jede kilo pri 4000 kdyz ma 4ku?To nejel ani zigul
    V podstatě nic nevím
    4.7.2006 16:31 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    Většina nejběžnějších ;-) seat cordoba 1,6, š. felicia 1,3..... Ale je to maso takhle jet. Původně jsem psal, že takhle jezdí někteří po rovince, což je dost ne-ekonomické/ekologické/efektivní a já nevím co ještě.
    4.7.2006 12:32 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda
    tohle mluvi za vse
    V podstatě nic nevím
    4.7.2006 12:48 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Můj "den pana Klobouka", aneb školometská jízda

    A přesně u toho jsem se dneska nervnul ... :-(

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.