abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Left-Leaning Red-Black tree

    23.2.2009 20:25 | Přečteno: 1787× | Distribuce | Výběrový blog

    v souvislosti s mym predchozim zapiskem, jsem objevil moc peknou variantu red-black stromu. kdo nekdy zkousel implementovat RB stromy, AVL stromy a dalsi asi vi, ze je to pekny hnus.

    jelikoz tento prispevek pisu v dobe, kdy jenom cekam, nez mi uschnou vlasy, abych si mohl jit nakoupit, nebudu se zabyvat analyzou. obzvlast, kdyz lepsi popis za me udelali jini -- paper, slidy. (v tech slidech jsem tusim narazil na nejakou drobnou chybku, ale i tak fakt pekne shrnuti cele problematiky)

    presto, ze implementace LLRB je prosta, jak bulharska stripterka, prikladam ukazkovy priklad napsany v cecku pracujici s klici typu int a hodnotami typu char. je to kod na kterem jsem si zkousel, jestli to opravdu funguje tak jak ma. ma to operace insert (vlozeni dvojice), search (nalezeni podle klice) a print (vypis stromove struktury). snad to nekdy nekomu pomuze.

    #include <stdlib.h>
    #include <stdio.h>
    
    #define RED	(1)
    #define BLACK	(0)
    
    typedef struct rb_node {
    	int color;
    	struct rb_node * left;
    	struct rb_node * right;
    	int key;
    	char * value;
    } rb_node;
    
    
    static inline int is_red(rb_node * n)
    {
    	if (n == NULL) return 0;
    	return (n->color == RED);
    }
    
    static inline rb_node * rotate_left(rb_node * h)
    {
    	rb_node * x = h->right;
    	h->right = x->left;
    	x->left = h;
    	x->color = x->left->color;
    	x->left->color = RED;
    	return x;
    }
    
    static inline rb_node * rotate_right(rb_node * h)
    {
    	rb_node * x = h->left;
    	h->left = x->right;
    	x->right = h;
    	x->color = x->right->color;
    	x->right->color = RED;
    	return x;
    }
    
    static inline void color_flip(rb_node * h)
    {
    	h->color = !h->color;
    	h->left->color = !h->left->color;
    	h->right->color = !h->right->color;
    }
    
    static inline rb_node * node_new(int key, char * value)
    {
    	rb_node * res = malloc(sizeof(rb_node));
    	res->key = key;
    	res->value = value;
    	res->color = RED;
    	return res;
    }
    
    static rb_node * node_insert(rb_node * h, int key, char * value)
    {
    	if (h == NULL) return node_new(key, value);
    	if (is_red(h->left) && is_red(h->right)) color_flip(h);
    
    
    	if (h->key == key) h->value = value;
    	else if (h->key > key) h->left = node_insert(h->left, key, value);
    	else h->right = node_insert(h->right, key, value);
    
    	if (is_red(h->right) && !is_red(h->left)) h = rotate_left(h);
    	if (is_red(h->left) && is_red(h->left->left)) h = rotate_right(h);
    	return h;
    }
    
    rb_node * rb_insert(rb_node * root, int key, char * value) {
    	root = node_insert(root, key, value);
    	root->color = BLACK;
    	return root;
    }
    
    
    rb_node * rb_search(rb_node * h, int key)
    {
    	if ((h == NULL) || (h->key == key)) return h;
    	if (h->key > key) return rb_search(h->left, key);
    	return rb_search(h->right, key);
    }
    
    
    
    void rb_print(rb_node * h, int level)
    {
    	int i;
    	if (h == NULL) return;
    	for (i = 0; i < level; i++)
    		printf(" ");
    
    	printf("%i:%s\n", h->key, h->value);
    	rb_print(h->left, level + 1);
    	rb_print(h->right, level + 1);
    }
    
    
    int main()
    {
    	rb_node * root = NULL;
    	root = rb_insert(root, 1, "foo");
    	root = rb_insert(root, 5, "bar");
    	root = rb_insert(root, 10, "baz");
    	root = rb_insert(root, 3, "qux");
    	root = rb_insert(root, 7, "quux");
    	root = rb_insert(root, 8, "corge");
    	root = rb_insert(root, 2, "grault");
    
    	rb_print(root, 0);
    
    	printf("::%s\n", rb_search(root, 3)->value);
    
    	return 0;
    }
    
    
           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2009 20:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Ještě mazání :-)

    Ne, když jsem dneska viděl prvně ten paper (iniciativně jsem si ho vyhledal po zmínce v té předchozí diskusi), dost mne překvapilo, jak jednoduchá ta implementace je. I like this!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.2.2009 21:15 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Ještě mazání :-)
    laskavy ctenar si to uz dodela sam.
    dost mne překvapilo, jak jednoduchá ta implementace je
    ...taky jsem na to cumel jak puk. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    AltOS avatar 24.2.2009 00:20 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Absolutne k veci (TM):

    ...je prosta, jak bulharska stripterka...

    Plati to jeste dnes?
    24.2.2009 01:43 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    Nebylo by lepší reorganizovat ten uzel takto?
    typedef struct rb_node {
    	struct rb_node * left;
    	struct rb_node * right;
    	int color;
    	int key;
    	char * value;
    } rb_node;
    
    Je to jen drobná změna, která by měla zmenšit celkovou velikosti struktury, pokud je int 32bitový a ukazatel 64bitový o 8 bytů (pokud je pro vás teda paměťová efektivita důležitá).
    24.2.2009 02:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    v tomto pripade to pomuze... v realnem kodu to mam stejne delane uplne jinak...

    jinak resit takove veci v ukazkovem prikladu pro deset polozek imho patri do kategorie ,,premature optimization'' a mozna i ,,immature'' ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 24.2.2009 02:16 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Ono, psát kód který má být tuším čistě jen ukázkou datové struktury jako smetí v Céčku se dá taky hodnotit všelijak.

    Růžové lži.
    24.2.2009 03:05 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    psát kód který má být tuším čistě jen ukázkou datové struktury
    ten kod jsem psal, abych si vyzkousel jestli to opravdu funguje... dal jsem to sem proto, ze kdosi ve vedlejsi diskuzi mel pripominku, ze by bylo dobre se o to podelit, protoze by se to nekomu mohlo hodit... nic vic, nic min. zadne vetsi ambice jsem s timto konkretnim kusem kodu opravdu nemel

    jako smetí v Céčku
    ted nevim jak si to mam vylozit. tim smetim jste mel na mysli:

    a) ze to neni zoptimalizovane pro 64bitovou architekturu ... viz vyse

    nebo

    b) protoze to je v cecku ,,ktere neni prehledne'' ... schvalne si prepiste ten kod treba do javy, c# nebo jineho ,,moderniho jazyka'' ... uvidime jak moc se bude lisit... btw. i v nejakem meta jazyku by to asi nevypadalo o moc jinak

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    thingie avatar 24.2.2009 11:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Tak uvádět jako „moderní jazyk“ další a další s C-like zápisem, žejo. :-)

    (Ale tak jako jo, nebylo by to jinde nějak zásadně lepší. Leč na věci se toho tolik nemění.)

    Růžové lži.
    2.3.2009 13:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Implementace je to hezká, ale mě se to stejně moc nepozdává. Oproti normálním nebalancovaným i balancovaným BST je to pořád dost komplikovaný kód, a výhoda že růst uzlů částečně požerou RED linky a bude se o trošku mín rebalancovat mi to nevaváží. To už můžu rovnou místo lepení uzlů těmi horizontálními RED linky vzít nějaký vhodný násobek cacheline, uzly BST do něj skládat jako do vektoru, a budu mít B-strom s relativně malou velikostí stránky. Tahle struktura bude fakticky speciálním případem RB stromu, takže bude mít všechny jejich výhody, a navíc mnohem menší overhead (ušetří se ty červené pointery, a r/b bit).

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.3.2009 16:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree
    mas to nekde naimplementovane? rad bych to srovnal v realu...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    2.3.2009 18:02 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Left-Leaning Red-Black tree

    Bohužel nemám, jen mě to napadlo, když jsem si všiml že ty 2-3-4 stromy jsou fakticky jen B-stromy s fanoutem 4, kde jsou jednotlivé bloky implementovány dalším "červeným" stromem. Poníženě přiznávám že dotěď jsem o RB stromech nic nevěděl a myslel si že jde o něco úplně jiného. Ale hlavně bych zkusil přímé indexování. Ukousnout 12 bitů, indexovat 1k tabulku, ukousnout dalších 12 bitů, indexovat další 1k tabulku, a zbylých 8 bitů použít jako finální index. Začít s prázdnou kořenovou tabulkou, a L2 a L3 tabulky alokovat podle potřeby. Myslím že tohle je ověřeno jako nejvíce efektivní metoda. Problém je jen když poslední bity mají minimální lokalitu, tak to děsně nabobtná. Ale jestli jde o pointery, tak by to mělo fungovat slušně, ne?

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.