abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 37
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 987 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    .

    3.3.2012 12:52 | Zadané jméno kategorie je neplatné! | poslední úprava: 21.4.2012 02:00

    .        

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.3.2012 13:48 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    A TL;DR verze by nebyla?
    3.3.2012 14:22 whistle...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Johnymu dali pušku;-)
    Bedňa avatar 3.3.2012 15:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    S ITečkárom sa bavila o Linuxe.

    O hajzloch.

    Je učiteľka a má mizerný plat, videla kolegu umrieť cestou do práce.

    17000 učiteľov idú prepustiť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 3.3.2012 16:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Díky. V té haldě zmateného textu bych se těžko vyznal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.3.2012 16:50 2012
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    wau, chtěl bych mít takovou trpělivost, jakou máš ty...
    3.3.2012 17:20 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    O úrovni školstva bohužiaľ svedčia aj tvoje občasné žumpové produkty. Myslím, Debna, že nie si v jadre zlý chlapec. Len sa tak trochu potrebuješ vyťahovať pred partiou, do ktorej by si rád patril. Ale, môj dojem, myslím, že si Ťa držia ako dvorného šaška.A páči sa mi, ako si konkruješ s niekým, kto inak nemá ani najmenej v úcte tvoje mentálne schopnosti a teraz Ťa iba používa ako podpornú liečbu na liečenie ranky na svojej ješitnosti.

    To, že Ťa nepošlem rovno dokelu sa volá pedagogický optimizmus, vieš? neviem, koľko máš rokov, predpokladám, podľa prejavov, že si adolescent. Máš ešte azda nádej.
    3.3.2012 17:20 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    kontruješ- ako vždy, oprava;-)
    3.3.2012 17:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Len sa tak trochu potrebuješ vyťahovať pred partiou, do ktorej by si rád patril. Ale, môj dojem, myslím, že si Ťa držia ako dvorného šaška.
    Jestli je tohle narážka na KU, tak to rozhodně není pravda...
    3.3.2012 17:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Rozhodne som pritom nepomyslela na amiga a pokiaľ si všímam kralyka, o kt. netuším, nakoľko patrí do nejakej skupiny,tiež sa ho to ani najmenej netýka. Týka sa to napr. pavlixa.A tých anonymov,ktorí by už iných anonymov nazvali trollmi a zasadzovali by sa za to, aby nazbierali odvahu a podpísali sa pod svoje duchaplné poznámky. Čakala som to. Je to v poriadku.;-)
    3.3.2012 18:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Bedňa avatar 4.3.2012 00:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Tak napríklad Pavlix je borec do sieti a "embedded", jeho prednášky sú minimálne zaujímavé, to že občas rýpe je jeho life style, kľud zlatko ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.3.2012 01:10 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Ty tam máš zlaté bane, či čo? Zajtra idem zhruba tým smerom, tak by som sa zastavila po nejaké vzorky ;-)...
    pavlix avatar 4.3.2012 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Ty ses byl podívat?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 5.3.2012 21:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Na živo nie, na jar sa chystám do Prahy, tak až nejaká bude.

    Videl som videá na ors, open mobility (tuším, proste bolo to o embedded), niečo na YT, to vizeralo byť nahraté mobilom a možno aj viac.

    Rozhodne dobre podané.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 6.3.2012 18:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Každopádně díky, pozitivní ohlas od člověka, s kterým se běžně akorát tak v diskuzi, se počítá :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 6.3.2012 21:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Vieš to dobre podať, len som sa čudoval, že napríklad pri ipv6 sa nikdo nepýtal na určité problémy, ktoré napríklad ja vidím, ale možno sa mýlim. neviem či sa mám pýtať :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 6.3.2012 22:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Víš jak, to bys musel být na EurOpen.CZ, to je taková „tak trochu jiná“ konference, několikadenní, placená, s ubytováním, pokaždé v jiném zapadlém koutu země. V Pavlově byl jeden den EurOpen čistě o IPv6, uváděl to Pavel Satrapa přibližně slovy „teď už je IPv6 nevyhnutelné, tak ho můžeme přestat vychvalovat, a můžeme se začít bavit o jeho problémech“.

    Tehdy jsem tam dostal slovo o IPv6 na Linuxu a propíralo se docela hodně problémů spojených s IPv6. Ale prakticky všechny problémy, které IPv6 přineslo, jsou procesní, nejsou problémem protokolu samotného.

    Pak má v sobě IPv6 některé komplikace, které mají své opodstatnění, které nemusí být na první pohled zřejmé.

    Jinak se hodně propíraly problémy společné pro IPv4 a IPv6, kde někteří kritizují, že je IPv6 nevyřešilo, ale to už je jiná kapitola. Jiní zase naopak nadávají, že IPv6 není „jen“ rozšíření adresy. Nelze vyhovět všem :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 4.3.2012 21:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Chápu. Člověk, který ti napíše svůj názor bez obalu ti musí hodně ležet v žaludku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.3.2012 16:56 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Včera pri ceste na západ bol predo mnou taký nádherný západ slnka, že som si pomyslela, že tomu pavlixovi, len čo sa dostanem na internet, musím napísať, že sa mu ospravedlňujem za toho IT príštipkára... že som ho len chcela podpichnúť. Ale videla som jeho- teda Tvoje- internetové stránky, a tie ponuky kurzov a zamyslela som sa- je sympatické, keď sa mladý muž snaží byť takto sebestačný a nezávislý a vydržať tú tvrdú konkurenciu, najmä v týchto časoch... Toto myslím celkom vážne.

    Prečítala som tu pár blogov, čítam reakcie v diskusiách. Chvíľami celkom zaujímavé alebo aj vtipné. Ale občas mávam ozaj pocit, že sa príliš kritizujú iné internetové stránky a zhadzujú sa tamojší prispievatelia, a pripadá mi to ako obyčajné snobstvo. Potom sa pozriem na blog kritika- a nemám dojem, že by vedel posúdiť kvalitu cudzieho textu.

    No nič. Maj si svoju vojnovú sekeru. len vedz, že ja o tebe tak či tak nemám zlú mienku.
    5.3.2012 23:24 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Roztomile. Neda mi to - nejste trochu zamilovana? :-)

    Kazdopadne, i kdyz taky umim byt dost arogantni, dosel jsem k zaveru, ze "bud chytry a arogantni, lide si te budou pamatovat pro tvou aroganci; bud chytry a skromny, lide si te budou pamatovat pro tvou inteligenci". Ale castecne to chapu, je v tom jisty exhibicionismus, jako mel Sherlock Holmes nebo Milos Zeman.
    6.3.2012 00:23 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Zamilovaná? Tak to - ako si matne spomínam - býva krásne pomätenie, mňa sa to však už bohužiaľ asi netýka a týkať nebude.Viete ako to je, v mojom veku už sú muži pristarí na to, aby sme sa do nich zamilovávali. ;-)

    Ale niekedy aj ako neznaboh chápem, čo znamená, že Boh je láska... Máme to všetci v sebe, ale nie vždy si uvedomujeme.Obyčajne musíme zažiť niečo pekné, aby sme to pocítili. A ja som videla pred sebou tú krásu.V takej chvíli by ste najradšej vzali späť príkre slovo, ktoré mohlo zasiahnuť citlivé miesto;-).

    Miloš Zeman je arogantný mne sympaticky;-), jeho exhibicionizmus sa mi na rozdiel od exhibicionizmu jeho bývalého kolegu, viete asi ktorého, páči (ako cudzinka mám zábrany priamo sa negatívne vyjadrovať k vašim štátnym symbolom). Zeman neváha uličnícky pre pobavenie seba a publika drzo zosmiešniť čokoľvek, čo pokladá za hlúpe, a nie je mu svätý ani on sám, v tom druhom prípade chýba sebakritický nadhľad nad sebou samým a prevláda presvedčenie o vlastnej výlučnosti a nadradenosti + nutkanie neustále sa s ňou predvádzať pred obecenstvom. Tá sa nechá ľahko zaslepiť tým zdaním serióznosti a neomylnosti.
    6.3.2012 00:51 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    to obecenstvo sa nechá zaslepiť(začnem šetriť do prasiatka - 5 centov za každú skomoleninu a preklep)
    6.3.2012 07:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Myslim, ze mluvit spatne o jakychkoli politicich v Cechach - nemuzete nic pokazit. :-) Zamerne jsem napsal Zeman a ne Klaus, u Klause mam totiz problem oznacit ho za chytreho. Spis za vychytraleho, to ano. Ale nevidim nic moc, ceho bych si mohl vazit, i pres tu aroganci, coz byla pointa meho bonmotu.
    6.3.2012 08:27 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    ZEman je křupan ze stejné líhně jako Klaus. Nebrat.
    6.3.2012 09:10 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Pochádzajú z jednej doby a z jedného ústavu, ale ja napriek imidžu křupana aj tak Zemana pokladám za človeka so zdravým rozumom. Je otázne, nakoľko sa človek, ktorý sa pustí do politiky, môže vyhnúť jej špinavým praktikám, poťažne im čeliť a nestať sa politickou mŕtvolou ( v tom dobrom zmysle slova - že ho odtiaľ dostanú)alebo aj ostať fyzicky nažive.
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 09:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Když už jsme u té kritiky těch "cizích" politiků, nedokážu neokomentovat vystoupení Ivety Radičové v posledním pořadu K. Šípa Všechnopárty. Tak dobře jsem se dlouho nepobavil - chytrá a inteligentní ženská, bylo radost se na to podívat. Pár takových bychom také potřebovali.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2012 10:09 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    No vidite, ja jsem z jejiho vystoupeni mel zase opacny pocit. Podle meho nazoru to jeji vypocitavani cisel slovenske ekonomiky do poradu Sipa vubec nepatrilo, bud nepochopila, do jake poradu jde, nebo se velmi rada zviditelnuje (myslim, ze se stihla objevit i u konkurecniho Krause). V porovnani s dalsimi dvema hosty se tam proste jeji zpusob sebe prezentace vubec nehodil - mozna tak spis k Jilkove.
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 10:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Já jí nehodnotím jako političku, protože mi to nepřísluší a snad u každého politika se najde nějaké "ale", spíš šlo o způsob vyjádřování a prezentace. Těch čísel zase tolik nebylo a dalo se to v tomhle pořadu ještě unést (ověření pravdivosti těch čísel jsem neprováděl ani to v dané chvíli nebylo podstatné), ale jako člověk mi připadala vtipná a pohotová. Rozhodně nebyla nudná a o to v zábavném pořadu vlastně jde.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2012 10:36 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    No ja jsem spis mel na mysli, jak se Sip zoufale snazil ji odklonit z te sebeprezentace politickych uspechu, a dostat to do zabavy - zacal se ptat radeji na manzela.
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 12:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Tak to chápu, moderátor je od toho, aby diskuzi usměrnil podle toho, jak potřebuje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2012 10:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Jej muž- tiež pôvodne sociológ- bol veľmi vtipný,myslím, že ho národ miloval...( osprav. za ten výraz, ale mohlo to dopadnúť ešte horšie- mohla som použiť "ľud";-)).Mám v blogu na txt.cz nejaký článok o posl. voľbách a o tom, ako vidím jej budúcnosť v politike- je spred tých volieb.Nemohla uprostred tej skorumpovanej chásky dopadnúť inak.
    Bedňa avatar 4.3.2012 00:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Zlato len som odpovedal na jednoduchú otázku, vek si pozri v mojom profile.
    A TL;DR verze by nebyla?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    4.3.2012 00:56 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    áno, poklad, ja viem, teraz už môžeš zo mňa maturovať, keˇ%d si si spravil stručný obsah do čitateľského denníka... a tvoj profil si príležitostne preštudujem, zatiaľ som pri tej sci fi poviedke s otvoreným koncom;-)
    Bedňa avatar 4.3.2012 01:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Aké scify? Moju ukecám na trojku a zdržíš sa :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Isah avatar 4.3.2012 05:07 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    Whist, spíše bys Bedňovi měla poděkovat, páč přečíst a pochopit o čem píšeš je extrém. Nedočetla jsem to ani já a díky Bedňovi vím oč jde. Máš to nějaký nahňácaný u sebe.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 4.3.2012 05:44 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    K Linuxu, vyber si pro začátek jednodušší klikací systém, třeba Kubuntu, budeš se moci učit a zároveň dělat co potřebuješ. Nebo můžeš mít dualboot, Win i Lin na jednom stroji a při bootování si vybereš s čím potřebuješ dělat. S nastavením připojení k netu Ti asi bude muset pomoci váš školní IT.

    K učitelům - myslím, že jim to neprojde. Už teď je jich málo, protože do škol jdou silné ročníky a 30 dětí na 1 učitele není optimální. Osobně doufám, že tenhle debilní nápad neprojde. Dobrých učitelů si vážím, už jen v Mš je problém najít dobré učitelky, které ta práce baví. Předpokládám u Zš podobné problémy a jsem zvědavá na koho natrefíme.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    4.3.2012 08:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    K učitelům - myslím, že jim to neprojde.
    To jsem si myslel pred valkou v Iraku taky. Sice to byla jina situace, ale definitivne me presvedcila, ze "moc korumpuje". My Cesi (ja na tom nejsem lepe nez ostatni, ale zas to neplati jen pro nas narod) ale porad jen cekame a doufame, ze jim to neprojde. Kdybychom sli radeji demonstrovat, mozna by jim to uz opravdu neproslo.
    Isah avatar 4.3.2012 10:04 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    Jenže to by musela být ta "správná" demonstrace, kde by se spojili společně všichni dotčení. Důchodci, matky, učitelé, hasiči, policisté, doktoři, my sestry také, protože to co potřebují přidat dr. vezmou nám, lidé ze sociálních služeb, ti jsou léta podhodnoceni... pak by to mělo nějaký efekt. Možná :-)

    Na druhou stranu chápu nutnost zastavit zadluženost státu. Už ale nevidím resort, kde ty peníze vzít, aniž by se to někoho nedotklo. Teda vyjma politiků, ty jejich náhrady jsou vyhazování peněz oknem :-(

    Nejsem tak troufalá, abych s jistotou tvrdila, že se dá ušetřit na nějaké profesi

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Dalibor Smolík avatar 4.3.2012 23:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Když vidím ty firmy kolem sebe, se kterými jsem 20 let spolupracoval, jde mi mráz po zádech. Obraty těchto firem - včetně té naší - jsou jen na zlomku toho, co bylo ještě před 10 lety. Trh ovládají firmy, jejichž zisk jde do zahraničí nebo hojí ztráty, vzniklé jinde.Přínos do státní pokladny mizerný, odvody slabé. A z těchto peněz je nutné vyčarovat nutné výdaje státu, včetně penzí a sociálních dávek. Zvýšené odvody a DPH to nezachrání. Vláda prostě peníze nemá. Jiná věc je korupce a tunely, to je pravda. Ale to není otázkou nějaké konkrétní vlády, to je problém na dlouhou trať. Ty demonstrace a protesty by měly směřovat právě tímto směrem-
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 07:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Statni dluh, pokud nebude do zahranici, nas nezabije. Jiste by bylo lepsi ho nemit, ale v podstate je to ultimatni forma zdaneni. Zatim ovsem nemame zdaleka tak vysoky jako jine evropske zeme a tezko lze predpokladat, ze se tim setrenim dosahne jeho splaceni. Vsichni to vedi - vzdyt se staci podivat, jak to vypada v Recku - tam se hraje na to, ze se to nakonec splati prodejem cele zeme nekomu jinemu (coz je ovsem velmi osidna vec).

    Kratkodobe je jiste mozne zlepsit vyber dani a trochu je zvysit, vzdyt za poslednich 10 let se jen snizuji (resp. prenaseji na stredni zamestnaneckou vrstvu). Nejaky konkretni protinavrh je tady.

    Nase zeme proste potrebuje hospodarskou politiku, at si trzni demagogove rikaji, co chteji. Je to jak pise vys pan Smolik. Nejsem ekonom, ale neprijde mi to tak tezke (ostatne, Cinu ridi inzenyri, ne ekonomove). Podivate se, jakou mate strukturu prumyslu, co dovazite a dalo by se to nahradit domaci vyrobou, a do toho investujete a delate ochranarska opatreni. Delaji to tak vsechny staty, ktere maji rust. Treba v tom filmu "Zavod ke dnu" se mluvi o textilce(?), kterou zprivatizovali jeji vlastni zamestnanci, akorat pak nedostala uver. To je typicky priklad, kde mohl zasahnout stat a pujcku jim poskytnout. To same platilo pro nas sklarsky prumysl, letecky prumysl.. Jenze ne, misto toho vyda Kalousek dalsi dluhopisy. Uz by bylo, kdyby se nekradlo..
    Dalibor Smolík avatar 5.3.2012 10:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Dostali jsme se do fáze, kdy se v západním světě (k němuž se řadíme i my) téměř nic nevyrábí a vše se dováží z Asie a nevím ještě odkud. To v žádném případě není dobře (odhlédněme od situace, kdy dojde k nějaké katastrofě a přestala fungovat dálková doprava), protože ekonomika je mnohem zranitelnější. Cítím však, že poslední trendy jsou takové, že se výroba po kapkách opět do Evropy vrací. V jiném blogu si tu lidé stěžují na situace v ostravském regionu - zatížení životního prostředí. Je třeba si uvědomit, že návrat výroby bude znamenat určitou ekologickou zátěž. Musíme si vybrat - čisté životní prostředí, ale vysokou nezaměstnanost a zaplavené tržnice různými pestrobarevnými šmejdy (ale někdy i kvalitními výrobky, to je fakt) nebo tuzemskou výrobu a zaměstnanost. Zákon trhu opravdu funguje - bylo to mnohokrát prokázáno, avšak musejí být pro to vytvořeny určité srovnatelné podmínky. Pokud v Evropě jsou určité předpisy (bezpečnostní, ochrana zaměstnanců apod.) a v Asii pracují lidé za hrstku rýže, pak globalizovaný trh trochu zaskřípe .. importující stát má samozřejmě možnost nasadit ochranářské nástroje, ovšem to taky není ta správná cesta k ekonomickému růstu.
    Krátkodobé zvýšení daní v určité situaci je určitou cestou, ale také dvojsečnou zbraní. Firmy začnou utíkat do oblastní, kde jsou daně příznivější.
    To je typicky priklad, kde mohl zasahnout stat a pujcku jim poskytnout.
    Opět mince o dvou stranách. Kdo zajistí, že stát nevloží prostředky do neefektivní a neproduktivní výroby? Byl skutečně problém sklářského průmyslu v tom, že měl nedostatek kapitálu nebo byly problémy jinde? Pokud firmě vázne odbyt, žádný úvěr jí nepomůže (s výjimkou prodloužení agónie).
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 13:49 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Me o tom ochranarstvi presvedcila ta knizka, co jsem zminoval v minule diskusi, konkretne tam uvadi tento priklad, a vice to rozebira dalsi jeho knizka.

    S tim unikem firem to neni tak jednoznacne. Firmy potrebuji predevsim pravni stabilitu. Jinak ja bych rozvojovym zemim konkuroval tak, ze bych nekompromisne pozadoval od ceskych firem kvalitu. Pokud by nevyrabeli kvalitne, zadne dotace nebo vyhody by od statu nedostaly. Asi lze tezko konkurovat jen cenou.

    U tech sklarskych firem jsem mel na mysli spis to, ze stat mel podporit jejich prodej zamestnancum. Je mnoho pripadu ze sveta, kdy se zamestnavatel rozhodl firmu uzavrit, ale zamestnanci to nechteli. Je mnohem lepsi takto firmu "znarodnit" nez ji nechat uplne padnout. Nakonec ta firma totiz muze prezit, ackoli ne podle "kapitalistickych" kriterii o tom, jak moc ma byt ziskova.

    Kazdopadne, me slo spis o to, ze je daleko lepsi, kdyz stat udela riskantni pujcku nez kdyz vyda nesmyslne levne statni dluhopisy.
    Dalibor Smolík avatar 5.3.2012 15:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Nedávno jsem viděl film (jméno si bohužel nepamatuji), jak centrála chtěla uzavřít pobočku někde v Oregonu, ale podařilo se ji odkoupit a zaměstnanci v ní mohli zůstat. Dělali sice úplně něco jiného, ale zaměstnanost v regionu zůstala. Tohle je samozřejmě možné, ale úspěšných případů je málo a v dnešní odbytové situaci je to ještě těžší. Tady stačí, aby byla firma jen velmi málo zisková.
    Nakonec ta firma totiz muze prezit, ackoli ne podle "kapitalistickych" kriterii o tom, jak moc ma byt ziskova.
    Firma může přežít jen tehdy, dokáže-li najít pro svoji produkci odbyt a není ztrátová. Pokud je někým z různých důvodů dotována (např. kvůli zachování zaměstnanosti), pohybujeme se v jiných kategoriích, to je stavění hladové zdi. Nic proti tomu, ale to je jen jiná forma přerozdělování a sociálních dávek.
    Posco samozřejmě znám, obrovská firma, zabývající se strategickou surovinou, jíž ocel určitě je, má v ruce úplně jiné karty než většina běžných společností.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 17:37 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Posco samozřejmě znám, obrovská firma, zabývající se strategickou surovinou, jíž ocel určitě je, má v ruce úplně jiné karty než většina běžných společností.
    Kdyz zacinala, rozhodne to tak nebylo, alespon co uvadi v te knizce.
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 09:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    V garáži začínal i Bill Gates, na začátku jsou vždycky mimořádné schopnosti a šťastná shoda okolností, včetně načasování firmy. Knížku jsem si právě opatřil, jde se číst :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 16:54 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Kazdopadne, me slo spis o to, ze je daleko lepsi, kdyz stat udela riskantni pujcku nez kdyz vyda nesmyslne levne statni dluhopisy.

    Nevim, podle mne to jsou oboji spatne veci. Statni dluhopisy uz tim nazvem, tu riskantni pujcku bude zase ovlivnovat element subjektivniho posuzovani nejakeho urednika. Nevim. Spis mi vadi z principu spatne nastavena kriteria a podminky od statu pro podnikani - nejsou ferova, stejna pro vsechny, a stat neni bohuzel vlidny ke svym chlebodarcum, danovym poplatnikum. A zdaleka ne kazdy to muze resit presunem nekterych transakci mene ci dale za hranice mistniho Absurdistanu.
    5.3.2012 17:53 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Nevim, co si predstavujete pod tim "zjednodusit podnikani". Ono ani v tech rozvijejicich se zemich, ktere zminuje v te knizce (jako Korea, Cina), to nebylo/neni jednoduche. Nemyslim si, ze si podnikatele u nas maji moc co stezovat - prijde mi, ze plati daleko nizsi dane nez zamestnanci, ale muzu se mylit.

    A co jsem slysel, tak nejvetsi problem pro dnesni ceske podnikatele predstavuje nedostatecna poptavka. Bez te zadne podnikani nebude, a skrtanim a snizovanim mezd se ta poptavka nezvysi (alespon ta domaci). Existuje balanc mezi spotrebou a investicemi, ktery je dany produktivitou. Pokud je spotreba nizka, protoze lide nemaji penize, muzete mit investicnich penez a napadu a podnikatelskeho prostredi sebevic, ale ekonomika vam neporoste. Jedina moznost je ty investicni penize sebrat (zrejme prostrednictvim dani) a rozdat na spotrebu; nevim jak tenhle problem chcete jinak obejit.
    5.3.2012 21:30 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    "zjednodusit podnikani"

    Psal jsem to trochu v myslenkovym chvatu, pri ceste domu, a stale utahanej po nedelni 90-km prochazce Svedskem. Jak jsem pochopil, delas taky v (nebo s mezinarodnima firmama), takze asi vis, jak to v cizine chodi. Mel jsem na mysli ten nebetycny rozdil v tom, kdyz jinde vybavuji danove priznani, placeni DPH, registruju pobocku, firemni auto, atd. V Praze mam porad priznani nedodelane, protoze ho chteji platit osobne, a kdyz se mi tam podarilo dorazit, tak pokladna nemela uredni den!!! Ne hodiny, ale cely den. Dalsi pokus tento tyden....

    Ale pokud jde o nedostatecnou poptavku, tak tam vidim dve roviny. V te vseobecne souhlasim s tebou, ze snizene prijmy vseobecne pochopitelne tvrde ovlivnuji spotrebu. Ale podnikani bude porad dal, jde jenom o to, se dane situaci prizpusobit. Pan Smolik nekde konstatuje, ze hodne firem je na zlomku sveho puvodniho obratu. Asi ano, ale natvrdo rikam, ze to je take jejich vinou, ze se neumi prizpusobit nove situaci. At podnikaji jinym zpusobem, s jinym sortimentem nebo proste at skonci, a stanou se zamestnanci - to nepisu urazlive, ale jako realitu. Mne prave naopak v dobe krize prestalo bavit byt zamestnancem v takove slow-brain firme a rozjel jsem si to podle sveho, s partnery, kteri maji podobnou obchodni mentalitu.

    BTW - takhle se podepisuju na cestach, pri pobytu u domaciho pocitace mi automaticky naskoci registrace (M-train), jak zdejsi bystre 'ocko' slecna MB svym obetavym usilim ve volnem case vyslidilo ;-). Plus automaticky tykam...
    6.3.2012 07:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    To je pravda, mozna by se dalo zacit u veci, ktere nic nestoji. Tim by se trochu obnovila duvera. Kdyz ctu treba tohle..

    No ja to s tou poptavkou vidim jako problem. Prijde mi, ze rada spis instituci (jako jsou banky, hedge fondy a tak) si to bohatstvi drzi z taktickych duvodu, nez aby ho investovali nebo spotrebovavali. A ve financni bubline nebo po ni nasledujici dluhove deflaci to neni problem delat, protoze na tom vlastne realne netrati. To je take jeden z omylu zastancu volneho trhu, na ktery poukazal prvni Marx, ze se to bohuzel vyplati, drzet jen samotne penize (nebo jine zdroje), pokud jich mate hodne. Pak muzete ovlivnovat ostatni hrace.
    6.3.2012 10:49 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    No ten clanek o plzenskych pravech je desnej. Protoze nejde o tu skolu, ale vlastne o cely system, jak to tady funguje (nebo vlastne nefunguje).

    Ja jsem se dostal do situace, ze jsme chteli vyuzit dotaci evropskych fondu na podporu exportu, a bylo mi dost polopaticky vysvetleno, jakym klicem se ty penize prideluji a hlavne rozdeluji. Ve finale to znamenalo, ze z poskytnute dotace skonci pouze kolem 20% na jeji ucel, zbytek si rozeberou zprostredkujici instituce se svymi 'naklady'. Nikdy vice bych nechtel jednat s takovym arogantnim urednikem, ktery mi popsal ten proces zadosti, vcetne samolibeho liceni, kdo vsechno v tom jeden, aby nam nakonec milostive poskytli tech 20%. Slo sice o modreho ptaka, ale myslim, ze takhle rozkradaji vsechny barvy.
    7.3.2012 10:26 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Je to tak ako píšete, a netýka sa to len ČR,je úplne smiešne, že kvôli zložitej byrokracii a ,,vybavovacím formalitám" vznikli agentúry, zamerané na vypracovávanie a úpresadenie projektov ,,tam hore," je to príživnícky medzičlánok, ďalšia byrokracia navyše, a pritom keď človek vidí,kto každý zhrabol peniaze z fondov EU a na čo ich použil, a ako iného, kto sa snažil naozaj ich použiť na účel, na ktorý boli určené, šikanujú pre formálne hlúposti, je to naozaj do plaču. A potom sa bedáka, že nie sme schopní využiť ani zlomok tých fondov a ujdú nám prachy.A to sa ešte nevie dopredu, koľko sa z nich bude musieť pre podvody vracať.
    5.3.2012 11:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Nase zeme proste potrebuje hospodarskou politiku, at si trzni demagogove rikaji, co chteji.
    Jakej v tom bude rozdíl, když to stejně tak jako tak řídí furt ti samí lidé?
    5.3.2012 13:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Vlada CSSD byla take zkorumpovana. Ale aspon mela vizi hospodarske politiky. Ne vizi, s kterou bych uplne souhlasil, totiz investicni pobidky do zahranici, ale mela nejakou. Dnesni vlada chce jedine - zrusit stat, aby se "usetrilo". To je ten rozdil.
    Dalibor Smolík avatar 5.3.2012 14:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    No, s tímhle tvrzením bych docela souhlasil. Nicméně i B. Sobotka se nechal slyšet, že škrty jsou nezbytné. Mám pocit, že v současné situaci vleklé krize je jediná možnost jak přežít - nezamotat se do nesplatitelných dluhů. Stanovení nějakých reálných cílů pro oživení ekonomiky nevidím příliš aktuální - rok, dva se asi situace příliš měnit nebude.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 16:19 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    hlavne zabranit tomu, aby vsichni lidi nezacali drit jak kone. Pak se na to stat nedoplati ;-)
    5.3.2012 18:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Já neměl na mysli nějaké konkrétní partaje, spíš to, že u nás v naší situaci v ČR mi přijde celkem jedno, jestli tu bude tržní politika, nebo hospodářská politika, protože ji stejně budou významně ovlivňovat ti samí anebo podobní lidé ve svůj prospěch. A je asi jedno, jaký maj kabáty - oni totiž mnozí z nich ani partajní kabáty vůbec nemaj. Prostě by se jen změnil mechanismus, jakým ekonomiku ti lidé ovlivňují či dokonce řídí.

    Imho.
    6.3.2012 15:05 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Práve sme sa tu bavili so sestrou,že každý, kto prežil nejaký politický zvrat( a my sme prežili) by už v budúcnosti nemal byť taký naivný, aby pripisoval to, ako sa ľudia v novom režime chovajú nejakým -izmom, do ktorých sa narodili a v ktorých žili. Ľudia sú akí sú. Takí aj onakí.Nezáleží na tých straníckych kabátoch. Tie si ostatne oblieka a podľa toho odkiaľ a kam fúka vietor vždy rovnaká sorta ľudí. To sú tí prispôsobiví, ktorí sa dokážu adaptovať na zmeny a prispôsobiť si nové prostredie tak, aby vyhovovalo ich potrebám. Možno je to z hľadiska ich fyzického prežitia dôležité, ale to ešte neznamená, že oni sú tými najlepšími ľuďmi.Práve naopak, tí najlepší s veľkou pravdepodobnosťou padnú za tých ostatných( alebo preto, že nie sú ochotní prežiť na ich úkor, nemohli by s tým ďalej žiť, vlastne by spáchali morálnu samovraždu a to je ako keby tak či tak umreli.) Ak aj nehovoríme o krajných situáciách, v ktorých by išlo priam o život - tí najlepší možno sú práve tí, o ktorých sa - i tu - niektorí vyjadrujú ako o tých neschopných zaznamenať úspech, a ak si položíme otázku, čím sa úspech meria, tak zistíme, že ich nájdeme skôr medzi tými, čo sa nikam po spoločenskom rebríčku ne(vy)driapali.
    5.3.2012 09:21 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Už teď je jich málo, protože do škol jdou silné ročníky a 30 dětí na 1 učitele není optimální.
    Nie je to optimálne z hľadiska kvality vyučovania. Na druhej strane z ekonomického hľadiska je to len prvý krok k optimálnemu stavu na trati 1 učiteľ na 40 žiakov, 1 učiteľ na 50 žiakov, 1 učiteľ na 100 žiakov, ... a to je to jediné hľadisko, čo sa dnes ráta.
    5.3.2012 16:44 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Ja by som navrhovala zaviesť dištančné vzdelávanie od ZŠ, a mohli by ho riadiť nucemy, šiovy, statpedy, MŠ, školské inšpektoráty a metodické strediská a ich odborní vedeckí pracovnící. A najleopšie by bolo zrušiť povinnú školskú doch. a zaviesť školné aj na ZŠ.
    Isah avatar 5.3.2012 19:08 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    To jim zase zatrhne EU, takže budou zase narychlo hledat učitele, aby splnili normy EU.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    5.3.2012 16:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Náš správca mi navrhol, že mi nainštaluje linux a nech sa s ním tak mesiac potrápim a potom sa rozhodnem... som hlavne zvedavá.Včera jeden zo synov, ktorý okrem toho, že študuje infor. aj pracuje na dohodu v poč. jednej firme jednoznačne argumentoval v prospech Windows ... už preto, že synovia sú opačného názoru si ten Linux vyskúšam. Aj oni robili vždy všetko naopak, než som im radila;-), to je normálna súčasť výchovy, že sa vychovávaný experimentuje,chce sa o všetkom presvedčiť sám a urobí presne to, čo sa mu neodporúča;-).
    5.3.2012 16:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Včera jeden zo synov, ktorý okrem toho, že študuje infor. aj pracuje na dohodu v poč. jednej firme jednoznačne argumentoval v prospech Windows ...
    To je fakt smutné, mít postiženého syna.
    5.3.2012 17:53 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Myslím, že je nemiestne robiť si ,,srandu" z postihnutých. Každý, kto má zdravé deti by mal byť vďačný. Vy aj ja. Ja som.
    5.3.2012 19:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Však já si žádnou srandu nedělám. Upřímně lituji. Podle mě kdo horuje ve prospěch Windows v dnešní době to fakt nemá v hlavě v pořádku. Viz zrovna nedávný blogpost o tom, kam se jejich vývoj ubírá. Vůbec se nedivím, že stále víc lidí přechází k Apple.
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 09:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Aleš si nedělal legraci z postižených, vtip byl někde jinde. Pracovat ve Windows je jedna věc, ale jejich propagaci (pokud za ni nejsem placen) je věc druhá :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2012 09:49 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Pán Smolík, ja som tomu pokusu o vtip porozumela, ale niektoré vtipy mi pripadajú ako rúhanie, nejde o to, že by som sa urazila, že moje decká nemajú hlavu v poriadku, našťastie im to veľmi dobre myslí,a že niekedy ešte mávajú extrémne názory, to je ich veku primerané, však ešte zistia, že nikto nemá patent na rozum a oni že nie sú žiadna výnimka;-). Nechcela by som, aby sa nezdravo preceňovali a stali sa z nich arogantní nadutci, ako ani, aby to zas preháňali so skromnosťou ;-).

    Vy ako Linuxák tiež nie ste objektívny;-). Ja beriem s rezervou aj jednu aj druhú stranu, pokiaľ ide o vzájomné hodnotenie mentálnych schopností.(Ale postihnutia detí by som do toho aj tak nezaťahovala.Zdraví sa nemajú prečo vyťahovať nad tých, ktorým nebolo dopriate.)

    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 10:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Tak s tím rouháním určitě máte pravdu a s některými záležitostmi se nežertuje, vím o tom také svoje.
    Jinak u té propagace operačního systému to není úplně stejné, na vývoji Linuxu se v dost značné míře podílejí dobrovolníci (i když jejich podíl může být třeba zpochybněn) a "vychvalování" předností tohoto systému je jednou z forem propagace, protože na jinou nejsou peníze. :-).
    Windows proti tomu je čistě komerční produkt s klasickou formou propagace za úplatu, běžný člověk také nechodí všude, aby vychvaloval jogurt firmy xy, pokud není jejím dealerem. Tak asi tolik.
    Samozřejmě oba systémy mají každý své pro a proti, jako každá věc na téhle zeměkouli.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.3.2012 08:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Ja si to myslim taky, ze reagovala trochu prehnane..

    Ale ze whistleblower zkousi Linux je jednoznacne plus! Takze vubec nechapu zdejsi utoky.
    5.3.2012 16:21 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Možno niekto nemá tento problém s mojím textom, takže aby som to s tou vďakou zase zbytočne neprehnala. Je mi jasné, že môj štýl je ďaleko od toho, akým sa píšu väčšinou tunajšie (i nelinuxové) blogy. Nahňácané;-)... pekný výraz... to znamená niečo ako zmiesené a nakysnuté, ako cesto na chlieb? Mám pôžitok z hry so slovami( ale je pravda, že tam mám 2 príšerné slovakizované bohemizmy, ktoré sa mi museli vynoriť v pamäti z nejakých prostonárodných povestrí vydaných v predminulom storočí).

    K Debnovi...nádejný autor sci-fi, ale najprv by nezaškodilo zistiť, čo je poviedka;-).
    Isah avatar 5.3.2012 19:03 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    Ne, máš tam málo odstavců na tolik myšlenek a blbě se to čte. Krom toho, že jsem Slovenštině rozuměla vždycky, patřím k mezinárodně vychovávaným, už té řeči asi rozumím méně. Něco řekneš a pak jako by ses k tomu ještě potřebovala vypovídat a narveš to do jednoho odstavce. Takže abych porozuměla textu, vracela jsem se k těm hlavním myšlenkám.

    Bedňa to nakonec dobře shrnul.

    IT potenciálu u synů využij k nastavení rebootu. Když sdílíš data pro oba systémy a Win odejdou, z Linuxu vytáhneš data, která potřebuješ. Bohatá zkušenost :-)

    U vás také chtějí propuštět nebo reaguješ na naší "politiku" ?

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    5.3.2012 20:34 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Odstavce- písala som to vo worde, kde som to mala pôvodne prehľadnejšie, a potom skopčila do toho editora v blogu, niekde som tie odstavce zabudla odenterovať, jednoducho, lajdák;-). Okrem toho som sa v ten večer balila, mala som fofry a k PC som si sadala len úchytkom( som na týždeň preč).Ten blog-aj výsledok predchádzajúcich ,,polemík" s niektorými užívateľmi,reakcie nesklamali, presne tak som si to predstavovala.
    5.3.2012 21:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    prepáč, že odpovedám po veršíkoch, medzitým telefonujem (nejaké organizačné problémy doma, nechala som tam jedno 20 ročné dieťa)

    u nás hrozí prepúšťanie odkedy si pamätám, vždy v septembri sa ukáže, či nás nie je priveľa na počet žiakov... doteraz to riešil hlavne ,,prirodzený úbytok", odchody do dôchodku, zdrav. problémy, dlhodobé PN, materské dovolenky...ale nikto nevie, ako to bude o rok

    u nás okrem toho zvyšovali v rámci šetrenia tie úväzky pred nejakými tými rokmi a neustále nám zvyšujú platy tak, že reálne sa znižujú; ale ZŠ už i prepúšťali a tiež sú školy, kde sa zlučovalo a učitelia bu´d prišli o fleky, alebo nemajú ani zákl. úväzok, takže, ak sa im podarí zohnať pár hodín na nejakej inej škole,pendlujú medzi viacerými

    reakcie na politiku... tak to by bol dlhý blog ;-)
    8.3.2012 11:07 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Když sdílíš data pro oba systémy a Win odejdou

    Môžem si ich zálohovať pre prípad aj vo W, nie? Ale ja si obyčajne potrebné dokumenty aj tak radšej uložím na CD alebo kľúč, dosť toho mám aj v schránkach na e-mailoch;-)A mám ich uložené na rôznych poč. aj v práci( napr. osnovy, plány a pod.).Ostatné nie je tak dôležité.A potrebné aplikácie si znovu nainštalujem.

    Inak s informatikmi, najmä ak sú to vlastní synovia, je to ťažké. Nás obyčajných užívateľov pokladajú za debilov;-). Šermujú slovíčkami, ktorým nerozumieme a nestihneme pri tej frekvencii slov, keď na nás nimi zaútočia, rýchlo si ich vyhľadať vo wikipédii.Tak trochu ich podozrievam, že im robí dobre predvádzať SVOJU PREVAHU! Je to súčasť ich emancipačného procesu.:-)
    pavlix avatar 8.3.2012 12:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Inak s informatikmi, najmä ak sú to vlastní synovia, je to ťažké. Nás obyčajných užívateľov pokladajú za debilov;-).
    Asi tak jako učitelé žáky :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 22:20 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Mal by si vzťah učiteľ - žiak spoznať aj z druhej strany.Je celkom iné učiť nedospelých a dospelých. Mali sme také triedy, kde boli dospelí.Pohoda oproti bežným triedam! Okrem iného mali aj lepšie základy ako tí, čo prichádzajú na SŠ dnes.A to skôr oni majú za debilov učiteľov a a tak sa aj správajú. Čím väčší tupec, tým si to menej uvedomuje.Minule sme sa na hod. hrali na interwiev.,,Redaktorka" sa v improvizovanom rozhovore pýta žiaka:

    ,,Šikanujú vo vašej triede najakí žiaci spolužiakov?"

    ,,Ani nie," odpovedá, a potom sa predsa len ešte zamyslí.

    ,,Žiaci skôr šikanujú učiteľov."

    Alebo chlapci, ktorí museli odísť z našej školy a skončili na konkurenčnej SOŠ, kde je to ešte drsnejšie ako u nás si pochvaľovali, ako si na hodine kľudne hrajú karty a učiteľ, ktorého si nikto nevšíma, si sám pre seba píše na tabuľu akési vzorce. Naučili ho, že ak dá pokoj, má pokoj. (Uliali sa a prišli pozrieť bývalých spolužiakov do našej školy a ja som im dovolila byť na mojej hodine. Skončilo to debatou, či má význam chodiť do školy len aby som si zahral karty a dostal nakoniec aj nejaký ,,papier."A niektorí aj uznali, že ten debil nie je ten učiteľ pri tabuli.)
    Dalibor Smolík avatar 8.3.2012 12:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    A mám ich uložené na rôznych poč. aj v práci( napr. osnovy, plány a pod.).Ostatné nie je tak dôležité.A potrebné aplikácie si znovu nainštalujem
    Ano, to je správný způsob myšlení. Data jsou nenahraditelná, aplikace se dají nainstalovat znovu .. ideální je ukládání kopií důležitých dokumentů a souborů geograficky mimo počítač. Vyloučí nebo omezí se tím působení přírodních katastrof, jako jsou povodně, exekutor, lupič nebo jiná verbež :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.3.2012 22:31 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    nehrozia mi lupiči ani exekútori;-)

    jediná prírodná katastrofa, ktorá vážne ohrozuje všetky prístroje v dosahu som ja
    3.3.2012 18:27 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    je tu rada kritickych komentaru, ktere nerespektuji zivotni vykon te pani ze Slovenska. Jestli jsem pocital spravne, tak vychovala 4 syny a to jako samozivitelka. Neco takoveho se da zvladnout jedine v ucitelskem povolani. Pani tim povolanim dokonce zije, coz je jiste chvalyhodne. Prosim komunitu, aby toto respektovala.

    Dnes jsem take pochopil, proc je mistni kreten na pani ze Slovenska tak nasrany. Pani mu psala podobne texty a ten debil si ve sve jesitnosti myslel, ze se mu podbizi. A pritom s nim chtela pani ze Slovenska jen probrat nejake pedagogicko-psychologicke problemy. A nebo mozna neco ohledne manzela, alkoholika. A ten nas genius to opet neprohledl.

    S prihlednutim k temto skutecnostem si myslim, ze prispevek je ok a je mi rozhodne milejsi, nez nejake neoliberalni kecy mnohych zdejsich 'pravicaku'

    K obsahu se nechci vyjadrovat, protoze ucitele nesnasim a jsem zaujaty. Jako obvykle bohuzel ocekavam, ze kdyz se propusti 17 tisic ucitelu, tak ze to budou prave ti, kteri by na skolach meli zustat. Uz nyni zvracim.
    3.3.2012 19:07 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Božemôj, pán dad, ja sa chvíľami tak trochu (ale zdravo)naseriem, keď vystrčíte to čo má škorpión na druhej strane oproti klepetám, ale sama som v tom znamení, takže ma to vzápätí rozosmeje.

    Smiem sa spýtať, prečo neznášate učiteľov? Väčšie prúsery v škole ako ja ste iste nemali, pretože to v časoch pendlovania cez veľkú prestávku do kruhu ako na väzenskom dvore, merania sukní a vlasov pravítkom a povinného odoberania Rudého Práva a Pravdy mal málokto. A napriek tomu mám v pamäti pár učiteľov, ktorých si vážim a som im vďačná, lebo len vďaka nim som to nevzdala. Čiastočne si domýšľam, prečo máte averziu voči učiteľkám...A v tom procese prirodzeného výberu pri prepúšťaní 17 000 učiteľov vyhrajú mrštné šelmy vybavené tesákmi a pazúrmi.

    V prvých dvoch odstavcoch ste použili dosť veľa autorskej fantázie a zdá sa, že nemáte presné informácie.Ak má niekto štyri decká, tak mu neostáva nič iné, len sa ich pokúsiť nejako vychovať i napriek tomu počtu. A samoživiteľka- ako sa to vezme, rozvod bol až po zhruba 20 rokoch a ďalších niekoľko trvali ďalšie zákonné postupy.V tomto smere môžem dnes úposkytovať uzdarma právne poradenstvo.Ale neviem o tom, že by si so mnou Debna niekedy dopisoval a žiadal ma o pedagogicko-psychologické rady , alebo že by som mu ho ja ponúkala. (Hoci bolo kedysi pred sto rokmi súčasťou mojich št. záverečných skúšok, dávať "odborné" rady by som si ozaj nikomu netrúfla.)
    3.3.2012 19:13 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    to ho sa vzťahuje na pdg.psychol. poradenstvo... som to mazala a neprečítala naväzujúcu časť textu
    3.3.2012 19:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Jen technicka - ja myslim, ze Dad myslel Jilka.

    Kazdopadne, s tim propoustenim je to maler. Doufam, ze to neoliberalni silenstvi skonci. Kolikrat se jeste budeme muset presvedcit, ze volny trh sam o sobe nefunguje, protoze zkratka asymetricke informace vladnou svetu a pan Akerlof uz to vystihl pred 40 lety.
    3.3.2012 19:28 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Aha... tak som zase nepochopila text... striedam sa tu so synom, len čo na chvíľu vypadne on alebo ja, už je zas obsadené;-)

    Už aj rozvojové africké štáty pochopili, že vzdelanie je jediný spôsob, ako sa vyrovnať s chudobou, kriminalitou a chaosom a zabezpečiť svojej krajine stabilitu a lepšie perspektívy. Musím sa ísť baliť, ale ešte mám dnes v pláne v susednom blogu pánu Smolíkovi vysvetliť, prečo deti nevedia, čo sa udialo 28. októbra 1918.
    Dalibor Smolík avatar 4.3.2012 23:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    ale ešte mám dnes v pláne v susednom blogu pánu Smolíkovi vysvetliť, prečo deti nevedia, čo sa udialo 28. októbra 1918.
    :-)
    Tohle mě docela zajímá, opravdu!
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 17:49 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    napísala som vám to tam ešte vtedy v noci
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 18:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Jo vím, já to čtu na přeskáčku a pak to takhle dopadá :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 3.3.2012 21:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    je tu rada kritickych komentaru, ktere nerespektuji zivotni vykon te pani ze Slovenska. Jestli jsem pocital spravne, tak vychovala 4 syny a to jako samozivitelka. Neco takoveho se da zvladnout jedine v ucitelskem povolani. Pani tim povolanim dokonce zije, coz je jiste chvalyhodne. Prosim komunitu, aby toto respektovala.
    Njn, často se lidé dělí na ty, kterých „bych si měl vážit“ a kterých si vážím pro jejich přirozené vlastnosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.3.2012 22:31 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Po prvé, ja ťa o žiadnu úctu nežiadam-ak ti robí dobre zdôrazňovať, aké bla bla bla obsahuje tento blog, že sú to hatlaniny bez zmyslu a súvisu, prosím. Ja si myslím, že si to každý nemyslí, ale ak si myslíš, že by si mal o tom každého ubezpečiť, máš priestor.

    Nie som si istá ten výraz " prirodzené vlastnmosti" znamená - to sú akési nemenné hotové charakteristiky človeka, za každých okolností sa prejavujúce, v každej situácii a v každom vzťahu - a na ich posúdenie máš monopol? Napadne ti niekedy, že niekto, napr. pre tvoje unáhlené závery a nadradenosť, s ktorou si nárokuješ podľa prirodzených vlastností rozdeľovať ľudí na hodných a nehodných základného rešpektu, môže stratiť rešpekt voči tebe?
    pavlix avatar 3.3.2012 23:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Po prvé, ja ťa o žiadnu úctu nežiadam-ak ti robí dobre zdôrazňovať, aké bla bla bla obsahuje tento blog, že sú to hatlaniny bez zmyslu a súvisu, prosím. Ja si myslím, že si to každý nemyslí, ale ak si myslíš, že by si mal o tom každého ubezpečiť, máš priestor.
    Jsem si vědom toho, že psaní velkého množství textu o malém množství obsahu se dá považovat za velké umění.
    Nie som si istá ten výraz " prirodzené vlastnmosti" znamená - to sú akési nemenné hotové charakteristiky človeka, za každých okolností sa prejavujúce, v každej situácii a v každom vzťahu - a na ich posúdenie máš monopol?
    Neměnné nejsou. A ano, na tvorbu svého názoru mám určitý monopol. Stejně jako každý jiný člověk.
    Napadne ti niekedy, že niekto, napr. pre tvoje unáhlené závery a nadradenosť, s ktorou si nárokuješ podľa prirodzených vlastností rozdeľovať ľudí na hodných a nehodných základného rešpektu, môže stratiť rešpekt voči tebe?
    Jestli mluvíš o sobě, tak na těch mnoha měsících, za které jsi ten respekt ztratila nevidím nic unáhleného. Respekt bývá vzájemný, takže není překvapením, když i ztráta respektu je vzájemná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.3.2012 23:20 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Jsem si vědom toho, že psaní velkého množství textu o malém množství obsahu se dá považovat za velké umění.

    Chceš byť sarkastický a pekne mi to natrieť;-). Nuž, záleží ako vieš od schopnosti pochopiť text.
    pavlix avatar 6.3.2012 18:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Hledáš sarkasmus a natírání, kde není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2012 22:24 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Áno? Tak potom je chyba na mojej strane, lebo ja som to pochopila takto( aj s tými úvodzovkami):

    - veľké množstvo textu+ malé množstvo obsahu (t.j.táranie o ničom, bezduché, prázdne keci)= ,,veľké umenie"

    Mal si z nejakého dôvodu potrebu vyjadriť sa práve k môjmu bezobsažnému blogu(a k mojej osobe).Dala som Ti príležitosť (,,nabehla som si";-)), tak si ju využil.Hej,mám zlozvyk zdĺhavo okecávať a zamotávať sa do barokových súvetí,máš pravdu, neberiem pri tých monológoch veľmi ohľad na prípadného poslucháča, ktorý medzitým môže zaspať, alebo aj odísť.

    Ale nikto mu nebráni.Ak Ťa už raz niekto definitívne presvedčil, že ti,,nemá čo ponúknuť," že jeho bla bla nestojí zanič a je strata času sa mu venovať a už si mu to neraz iniciatívne verejne oznámil, už to ten dotyčný azda pochopil, nie?
    pavlix avatar 6.3.2012 22:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Mal si z nejakého dôvodu potrebu vyjadriť sa práve k môjmu bezobsažnému blogu(a k mojej osobe).
    Stejně jako k desítkám jiných blogů a desítkám jiných osob. Nevím, kde bereš pocit, že jsi v mých očích mezi nimi tak výjimečná.
    Ale nikto mu nebráni.
    Ani já ne.
    Ak Ťa už raz niekto definitívne presvedčil, že ti,,nemá čo ponúknuť," že jeho bla bla nestojí zanič a je strata času sa mu venovať a už si mu to neraz iniciatívne verejne oznámil, už to ten dotyčný azda pochopil, nie?
    Já to píšu pouze pod komentáře, ze kterých mi vychází, že to dotyčný nepochopil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2012 22:53 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    1. Nevím, kde bereš pocit, že jsi v mých očích mezi nimi tak výjimečná.

    TVOJE OČI patria niekomu výnimočnému, že by všetkým tým nevýnimočným malo na ich obraze v nich nejako mimoriadne záležať? Z toho Tvojho výroku totiž vyplýva, že práve ty sa pokladáš za výnimočného(na rozdiel od tých desiatok osôb (a ich blogov), ktoré nedosahujú tvoju výnimočnú úroveň?

    Ani já ne.

    Pekná výhybka.

    Já to píšu pouze pod komentáře, ze kterých mi vychází, že to dotyčný nepochopil.

    Tak to asi tie desiatky nevýnimočných dosť podceňuješ.
    pavlix avatar 7.3.2012 00:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Z toho Tvojho výroku totiž vyplýva, že práve ty sa pokladáš za výnimočného
    Dokaž :).

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.3.2012 07:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Dokáž svoje tvrdenia ty;-)

    ,,Viacerí ste sa zhodli," ,,aj iní si to myslia" - tvoj obľúbený argument, ktorým naznačuješ, že niekede v temnotách internetu predsedáš debatnému krúžku, v ktorom prebieha diskusia o pre teba bezvýznamných hlupákoch, nestojacich zato, aby si sa nimi a ich štylistickými výtvormi vôbec zaoberal. Potrebuješ sa zaštiťovať davom za svojím chrbtom. Slabošstvo.

    Už sa mnou na to, že ti nemám čo ponúknuť, zaoberáš dosť dlho a intenzívne. Nechcem byť netaktná, ale zase sa tomu nevyhnem. Arogancia a až úzkostlivá ješitnosť, dominantné vlastnosti, ktoré som si na tebe všimla, naznačujú, že si nespokojný so sebou (alebo máš opačnú poruchu sebahodnotenia). Máš prehnanú potrebu vytvárať dojem niečoho väčšieho a významnejšieho. Na tvoje vnímanie skutočnosti by som sa byť tebou nespoliehala. V Tvojom veku by už mal byť človek dospelý.
    pavlix avatar 7.3.2012 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    ,Viacerí ste sa zhodli," ,,aj iní si to myslia" - tvoj obľúbený argument, ktorým naznačuješ, že niekede v temnotách internetu predsedáš debatnému krúžku, v ktorom prebieha diskusia o pre teba bezvýznamných hlupákoch, nestojacich zato, aby si sa nimi a ich štylistickými výtvormi vôbec zaoberal.
    Tedy fantazii máš obrovskou.
    Tvojom veku by už mal byť človek dospelý.
    Tím spíše by měl být dospělý v tvém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.3.2012 16:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Nie že by som tú fantáziu obrovskú nemala ;-), ale to, že si opakovane používal uvedenú argumentáciu na podloženie tvojich osobných invektív, je fakt a kto by mal záujem, iste by dôkazy v minulých diskusiách našiel.Alebo že by čiastočná amnézia?

    Nekradni mi láskavo moje výroky na tvoju adresu. Vymysli si niečo originálne;-). Dám ti hádanku: Koho z obľúbených užívateľov pripomína tvoja stratégia a taktika a od koho si sa naučil takto asertívne argumentovať?

    Ak by si si dokázal správne odpovedať, mohla by to byť dobrá prevencia, aby sa z teba v budúcnosti nestal niekto podobný;-).
    pavlix avatar 8.3.2012 12:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Vymysli si niečo originálne;-).
    Já tu nejsem od toho, abych vymýšlel, jak někomu dokázat, že je hloupý. Je to pouze neúmyslný vedlejší efekt toho, že ze zvyku odpovídám na většinu komentářů, které se týkají mě nebo něčeho, co mě zajímá. Pokud se dotyčný chce následujícími komentáři ztrapnit, nebráním mu v tom, ale proč bych se o tom měl aktivně snažit?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 17:09 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Pokud se dotyčný chce následujícími komentáři ztrapnit, nebráním mu v tom, ale proč bych se o tom měl aktivně snažit?

    Metódu vyvolávania strápňujúcich dojmov používa jeden známy terapeut (viacznačné;-)). Najprv označí niekoho za blbca,kripla, kreténa,ktorý nechápe písaný text, je ,,bez talentu", kradne cudzie myšlienky (hlavne jemu;-),nemá čo ponúknuť, je nula, lúza, taký a onaký... Vymyslí dotyčnému znevažujúcu prezývku, ktorá asociuje niečo zvlášť odpudzujúce (podobne ako to robili všetky nenávistné propagandy). Keď sa na svoje ,,trefné poznámky" dočká reakcie, ktorú si za svoje podpichovanie(eufemizmus!) zaslúži,dosiahne čo chcel- a teraz môže celú záležitosť obrátiť a tváriť sa ako ten, ktorý len tvrdo čelí útoku narušiteľa súkromného teritória.Tu potom začne pôsobiť zákon kontrastu, ale v opačnom smere;čím viac sa niektoré reakcie podobajú štýlom tým jeho, tým menej trápnym dojmom pôsobí on sám, lebo časť jeho trápnosti prevezme v očiach náhodných pozorovateľov ten druhý.

    Neviem, či som dobre porozumela tvojmu textu;-). Máš rád narážky - vždy je možné zatváriť sa začudovane nad tým, ako si ich adresát vysvetlil a prehlásiť následnú jeho reakciu za celkom neprimeranú a svedčiacu o jeho trápnosti.

    Hej, a ešte robíš jednu vecu. Človek ti podá ruku na zmierenie a ty mu odsekneš prsty;-) tou sekerkou, čo si ešte furt nezakopal.

    Pekný zvyšok dňa. Prejdime na nezávadnú tému: Aj tam u vás sneží?
    pavlix avatar 8.3.2012 20:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Hej, a ešte robíš jednu vecu. Človek ti podá ruku na zmierenie a ty mu odsekneš prsty;-) tou sekerkou, čo si ešte furt nezakopal.
    Ruku na smíření? Já vidím, že po mně pořád akorát tak pliveš :). Asi každý říkáme ruka na smíření něčemu jinému.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 22:45 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    No, niekedy to preženiem, niekedy som za Truhlíka, stáva sa, že zle prečítam a rýchlosamonasierací proces dokončí dielo skazy. vyblafnem čo mi zíde na um a nestačím zcenzurovať;-). Vrátane preklepov a motaníc.

    Ale na druhej strane, ty neraz nevidíš výraz a nepočuješ tón a len si ho domyslíš podľa svojej predstavy. Tá vôbec nemusí zodpovedať tomu, ako to naozaj bolo myslené.Potom sa to zacyklí, prvotná príčina škriepky sa zabudne a vzájomné podpichovanie skončí nakoniec ako u Roseovcov.(Ber to aspoň pozitívne, ako tréning v rámci prevencie kuchynskej vraždy).
    8.3.2012 22:46 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    mám tam o.i. blbo bodku... má byť pred zátvorkou;-)
    6.3.2012 23:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Rozhovory přes domovní zvonek aneb „práce doma“

    Recipročne a dodatočne môj komentár k tomuto tvojmu nelinuxovému blogu.

    Štylistická úroveň ako u desiatok iných blogov. Téma, hlavná myšlienka - ťažko povedať,snáď tu ide o zachytenie kontrastu medzi výnimočnými a obyčajnými nulami. Obsah tvorí polopatisticky vyjadrená nechuť k rôznym ,,pochybným existenciám," chudákom, ktorí si pre svoju negramotnosť musia zarábať podomovým predajom teplej vody a roznášaním reklamných letákov. Susedia majú pologramotných príbuzných, takže budú sami pekná lúza. S lúzou sa ako príslušník intelektuálnej a spol. elity nebaví - a ak by otravovala, zabuchne jej dvere pred nosom(v ďalšom štádiu možno zhodí zo schodov).S bezdomovcami a inými druhmi žobrákov na zastávke socky z recesie podebatuje - pravda, len keď sú v jeho očiach trochu sympatickí. Takto si kráti čakanie na MHD - a baví ho sledovať, ako tých bezďákov zaskočí, keď im napokon nič nedá a z ničoho - nič odfrčí električkou. Okrem iných lúzrov otravujú normálnych a slušných ľudí na ulici všelijakí cvoci- napr. protestantský agitátor a jehovisti.

    Ďalej už neviem,akosi sa to rozpľasklo a stratilo tvar.

    pavlix avatar 7.3.2012 00:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Nevím jak může někdo s tvými stylistickými schopnostmi vůbec hodnotit stylistiku druhého.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.3.2012 07:31 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    S mojimi štylistickými schopnosťami niekoho ako teba určite môže. Určite nemôžem hodnotiť tvoje schopnosti v oblasti matematiky a informatiky. Úroveň lektorských schopností si môžem len domýšľať na základe tvojich sociálnych zručností.
    pavlix avatar 7.3.2012 13:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    S mojimi štylistickými schopnosťami niekoho ako teba určite môže.
    Tomu se říká absence soudnosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.3.2012 15:06 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000

    Ty mi niekoho veľmi pripomínaš! Okrem iného aj mladého Dônča;-). Pravdaže, to nie je literatúra pre teba. Autor nedosahuje zďaleka tvoje kvality., Ale vystihol ťa majstrovsky.http://www.litcentrum.sk/tmp/asset_cache/link/0000196121/kr_14-15_2008.pdf

    7.3.2012 09:26 :))
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    pavlix avatar 7.3.2012 13:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Zuzanko, to video znám, dokonce pod něj psal brácha :). A jinak gratuluju k naučení se používat google.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.3.2012 15:50 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    pavlix, ty asi nerozumieš písanému textu;-), treba ti všetko povedať po lopate

    Snažila som sa, aby si si uvedomil, že sa súprávaš ako zakomplexovaný blbec a grobian. To že podľa svojich slov si dobrý v matike a IT ešte neznamená, že na mňa pôsobíš ako čoraz väčší pako. Je to dostatočne polopate, aby si to pochopil? Alebo potrebuješ ešte priamočiarejšie, aby si pochopil zmysel?
    7.3.2012 15:51 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    neznamená, že na mňa nepôsobíš ako čoraz väčší pako... ;-)
    pavlix avatar 8.3.2012 12:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Snažila som sa, aby si si uvedomil, že sa súprávaš ako zakomplexovaný blbec a grobian.
    Mám na tebe úplně stejný názor.
    na mňa pôsobíš ako čoraz väčší pako.
    Nápodobně.

    A ty mi piš něco o osobních invektivách.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 14:25 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    TAK VIDÍŠ AKO, VÝBORNE SI ROZUMIEME, KEĎ SI DÁME ZÁLEŽAŤ:))))
    pavlix avatar 8.3.2012 14:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 14:26 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    mám tam blbo čiarku, to vieš, okrem štylistiky mi nejde ani gramatika;-)
    pavlix avatar 8.3.2012 14:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Takové drobnosti druhým nevyčítám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2012 16:28 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Mňa niekedy k reakcii na gramatiku vyprovokuje Debničkov písomný prejav, najprv som si myslela, že sa možno iba preklepne, ako mnohí, alebo že iba tak náročky blbne, pretože v internetových diskusiách je ,,in" kašľať na pravopis... No, možno má dysortografiu,ale skôr to bude tým, že dnes sa na SJL pravopis a gramatika berie len ako okrajový problém a známky za jej (ne)ovládanie majú nízku váhu.

    Nemyslím tie moje mierne jedovaté poznámky;-) ako výčitku, ani sa nepohoršujem. Len sa bavím. Keby bol tej svojej ,,mojej" za oných čias, keď nebol net, napísal zamilovaný list s takými chybami, opravila by mu ich červeným perom a poslala expresne späť;-).

    Priority sa menia. Ľudia ostávajú;-).

    Tak čo, ideme sa hádať ďalej? Začni...nadviažem.;-)
    9.3.2012 14:02 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Proč ten smířlivě podbízivý tón? Když už máte problém takové lidi ignorovat, tak snad ještě nemusíte hladit jejich ego.
    9.3.2012 14:28 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    Proč ten smířlivě podbízivý tón? Když už máte problém takové lidi ignorovat, tak snad ještě nemusíte hladit jejich ego.
    Dnes som zachytila niekde v akýchsi správach, že futbalový tréner požiadal o uvoľnenie pred skončením zmluvy, pretože nenávisť fanúšikov voči jeho osobe sa prenáša na futbalové mužstvo a on mu nechce škodiť.Prečo asi divácke masy na štadióne môžu jednotne neznášať človeka, ktorého osobne nepoznajú? Koho v ňom vidia, zástupným objektom čoho pre nich je? Vyťahujú proti nemu transparenty s obrovskými nápismi, ktoré ho žiadajú, aby vypadol. A pritom šport je len zábava (teda, okrem toho, že je to obchod;-)).Akí sú tí hrdinovia z hľadiska v bežnom živote? Prečo majú v sebe toľko zloby? Neuvedomujú si, že si iba našli náhradný cieľ a riešia si takto na úkor človeka, ktorého si vybrali ako hromozvod, celkom iné problémy?

    Keby sa individuálne a osobne mohli s tým trénerom porozprávať a vysvetliť si veci, asi by zmenili postoje a správanie.Takú mám skúsenosť napr.zo školy.´Vidíme čo predpokladáme, často bývame predpojatí a potom toho druhého chybne vnímame.Treba sa pokúsiť presvedčiť, či je chyba na našej strane.
    9.3.2012 14:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 17 000
    ale ďakujem vám, že ste si môj zmierlivý tón všimli...človek, ktorý nemá záujem na vyriešení konfliktu bude zmierlivý tón programovo ignorovať
    21.4.2012 03:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    17 000

    3.3. 12:52 | Přečteno: 1651× | škola Hneď na začiatku by som chcela ubezpečiť tých, ktorým vadí prítomnosť whistleblower a podobných indivíduí na abc Linuxu, že tu nemám v úmysle pravidelne zaberať priestor tým, ktorí majú čo povedať. Mám svoj domovský blog inde, a aj ten ešte existuje pravdepodobne preto, lebo mi je ľúto vymazať tie desiatky alebo už možno aj stovky príspevkov, ktoré, aj keď tak neboli myslené, sú predsa len denníkom alebo kronikou toho, ako šiel čas. Občas tam niečo pridám, ale už nemám to nutkanie robiť to pravidelne.

    Čo ma viedlo k tomuto záznamu :

    V piatok ráno som sa zhovárala s naším školským správcom IT o výhodách a nevýhodách rôznych spôsobov internetového pripojenia a o mojom notebooku, ktorým sa doma zase môžem pripojiť len lokálne, lebo sa mi, keď som sa prvýkrát odpojila a pripojila v škole na bezdrôtovú sieť, opäť odsmerovala. Už ma nebaví zakaždým zháňať správcu siete, aby ma zase prišiel nasmerovať. Neviem čo mám do tých chlievikov, čo odo mňa pýtajú identifikačné údaje, ktoré sa ako zakaždým po odpojení vymazali, naťukať. Keď chcem ísť na internet, sadnem si k tej debne vedľa, ale tam dlho nevydržím. Nezvyk. Aspoň sa tým značne obmedzilo to bývalé plytvanie časom. Ak potrebujem internet kvôli škole, ostanem s notebookom popoludní v práci. A je to. Z témy internetového pripojenia sme sa s naším školským správcom dostali k Linuxu. Má rovnaký názor, aký čítam na abc : keby záležalo na ňom, štátna správa a štátne a verejné služby by prešli na Linux. Spomínal údajné výhody, o ktorých som už počula vďaka tomu, že som vďaka dosť hlúpej náhode zablúdila sem. Ale potrebovala som to asi počuť od niekoho, kto nie je iba virtuálny a pri kom nemám pocit, že na moju počítačovú (ne)spôsobilosť pohŕdavo pozerá z nebeských výšok. A že znervóznie pri prvom pokuse mi niečo vysvetliť, netrpezlivo ma odstrčí od klávesnice a niekoľkými bleskovými ťukmi a klikmi urobí to, čo by som ,,so svojím rozumom aj tak nepochopila“ radšej za mňa, než by ho mal zo mňa šľak trafiť. Správca mi do hlavy nasadil chrobáka. Takže keď sa zmôžem na nový notebook, nainštaluje mi tam skúšobne Linux, aby som si ho vyskúšala a zorientovala sa v ňom. Môj opičí spôsob učenia vraj nebude prekážkou. Celkom s ním súhlasil. Na druhej strane som tvrdohlavá a kým niečo, čo si umaniem, že musím premôcť, nepremôžem, neprestávam. Tak uvidíme.

    Toto bol len taký vysvetľujúci úvod k blogovému príspevku, ktorý by sa mal týkať skôr mojich dojmov z niektorých posledných tunajších diskusií. I keď už vlastne ani neviem, čo som k nim všetko chcela poznamenať. Takže sa obmedzím na celkový umelecký dojem. Ako v krasokorčuľovaní. Už ho dlho nesledujem, takže neviem, či sa ešte hodnotí. Ale mne sa zdal vždy najdôležitejší. Taký krasokorčuliar mohol by technicky dobrý (aj tak som tomu nerozumela), ale keď bolo vidieť, ako sa zameriava na to dokonalé prevedenie a ako to má priam matematicky presne vypočítané, aby získal čo najvyššie hodnotenie, nebavilo ma to. Bavili ma takí, čo síce padali ako hrušky, ale zakaždým sa z toho ľadu pozviechali a medzi dvoma pádmi ukázali kus veľkého, nezvládnutými citmi rozbúšeného srdca. Ja viem, vyspelý civilizovaný príslušník západnej kultúry je racionálny, vecný, každý výrok žiada podložiť jasnými dôkazmi, každý pojem vie presne zadefinovať (a ak nie, nájde si to v anglickej wikipédii), nepodlieha nijakým subjektívnym dojmom( alebo si to aspoň myslí), stráži si starostlivo emócie, aby sa nestrápnil a nespochybnil svoje (hoci zatiaľ len potenciálne) vedecké kvality. Aby nevyzeral ako tí pseudovzdelanci a pavedci zo všelijakých tých paodborov na tzv. univerzitách, parazitujúcich na občanoch, ktorí vytvárajú skutočné hodnoty. Vraj, vraví tunajší pragmatik a prakticista, ak si chcú študovať nejakú zábavnú pavedeckú disciplínu, nech si to užijú, ale za svoje! Spoločnosť predsa nepotrebuje akýchsi humanistov, ,,spoločenských (pa)vedcov,“ pretože tí nič uchopiteľné, hmotné, hmatateľne užitočné nevyprodukujú, ba čo horšie, práve oni sú zodpovední za všetky krvavé revolúcie v dejinách, za totalitné diktatúry, do ktorých vyústili, za všetok ten ľudský úpadok kdekoľvek a kedykoľvek na svete. To vďaka ich chorým myšlienkam, vycucaným z palca, zmanipulované masy magorov s nízkym IQ ( ktorým by sa konečne malo odobrať volebné právo!) čas od času vydrancujú paláce vládnucich elít, narobia chaos a spôsobia ekonomický a kultúrny úpadok – a dajú do pohybu známy kolobeh, ktorého výsledkom je staronová elita, vrhnutá silnou prílivovou vlnou na nedávno opustené luxusné letoviská na pláži.

    Keď už teda bola reč v poslednom čase (spisovne je to v ,,ostatnom,“ ale u mňa sa niektoré tie požadované pravidlá neujmú, ak to cítim inak) o kríze školského systému a kvalite učiteľov, aj k tomu by som rada poznamenala dve – tri slová. I keď pár slov na pochopenie toho krízového stavu a jeho zložitej príčinnosti nepostačí. Verejnosť a aj samotní študenti a učitelia sú možno schopní viac – menej subjektívne popísať niektoré príznaky tej choroby a odhadnúť niekoľko možných súvislostí. Rovnako nie sú schopní dospieť ku komplexnému pohľadu na problémy vzdelávacieho chaosu pedagogickí výskumníci, ktorí sú navyše, podľa môjho subjektívneho názoru, úplne odtrhnutí od reality - aspoň podľa toho, čo sa mi z ich dielne dostane do rúk a čo si, priznávam, nedobrovoľne, v rámci nejakého nanúteného ,,vzdelávania“ musím niekedy prečítať. To ste ma mali vidieť, keď som sa naposledy učila na jednu takú skúšku! Keď som tie ich – nemôžem si pomôcť – pedagogické frázy konfrontovala s každodennou skúsenosťou, šlo ma vychytiť! Tykala som im a nadávala.

    Mám svoju prácu rada? Napriek tomu, že sa na ňu možno tak úplne nehodím a ani zďaleka nezodpovedám ideálnemu profilu učiteľa, a aj napriek tomu, že často, možno aj prevažne, ma prepadajú pocity márnosti z neviditeľného efektu, ktorý (ne)prináša(?), mám. Predstavujem si niekedy iné zamestnania, ktoré by sa mi boli páčili a po ktorých som možno v minulosti túžila (učiteľstvo mi ani len nenapadlo ako vysnívaná profesia). A zisťujem, že ak by som aj mala na výber, asi by som sa rozhodla zostať. Aj pri všetkej tej biede, aj napriek tomu, že raz pôjdem do dôchodku s takým mizerným príjmom – ak pravda neskončím ako môj kolega, ktorý mi v škole padol rovno k nohám, keď som ráno práve dorazila do budovy školy - a už viac nevstal. Mám to stále pred očami, pretože som bola asi posledná, kto ho videl ísť v ten deň do práce. Teda, ísť nie. Viezol sa na bicykli a podozrivo pomaly krútil pedálmi. Videla som ho, pár minút pred tým pádom naznak, z niekoľkých metrov posledný krát v pohybe. A chystala som si – ako vždy – sarkastickú poznámku. Niečo o našej spoločnej stáži v Dome smútku a o tréningových plánoch a harmonogramoch na tabuli pri cintoríne. Už mi v hrdle bublal smiech. To je to jediné, čo nás v niektorých situáciách udrží na nohách.

    S P. sme do seba vzájomne rýpali s veľkou pasiou. Chýba mi. V piatok som zistila, že nie iba mne. Nenápadne. Jeho bývalý písací stolík, ktorý ostal neobsadený, ešte vždy kolegovia nazývajú jeho stolom. Od toho dokonalého modelu učiteľa sa nesmierne líšil. V prípade prepúšťania 17 000 učiteľov, ktoré sa chystá u vás, by bol niekto ako on možno medzi prvými na rane... Myslím na tých 17 000 nie ako nejaké abstraktné číslo, ale dosadzujem si zaň predstavu konkrétnych ľudí, s ich individuálnymi nedokonalosťami. Lebo človek sa skôr podobá výtvoru remeselníka, než chladne neosobnému produktu nejakej automatizovanej linky. Je vzácny práve vďaka tým chybám, ktoré ho poľudšťujú. A to, čo sa môže inžinierovi – kontrolórovi kvality zdať ako nedostatok, je v obyčajnom nedokonalom ľudskom svete niekedy práve to najpotrebnejšie, aby ten ľudský rozmer nestratil.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.