abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    22.3.2006 22:28 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Používám tmavý styl ábíčka (styles-dark.css) a v něm je ta dočasná stránka skoro nečitelná -- v tom formuláři je natvrdo tmavě šedé písmo na světle šedém/bílém podkladu, snad to nebude problém vyléčit...
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Heron avatar 22.3.2006 23:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    22.3.2006 23:14 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    A co se vám jako nelíbí? :-D Furt si musíte stěžovat na každou koninu co? ;-)
    23.3.2006 15:11 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    vidim to stejne a primlouvam se za upravu i pro tmavy styl
    23.3.2006 15:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Robert to do finalu urcite fixne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.3.2006 22:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Veronika je fanynkou Slackwaru, nainstalovala jej na rodinný počítač, nicméně hlasovala jen jednou - sama za sebe. Místo toho odmítla uvařit večeři, dokud ostatní členové rodiny nešli hlasovat.
    ROFL :-D

    misto "erveru" tam asi melo byt "serveru" ci "server", ale jinak dobry :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    vencour avatar 22.3.2006 22:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Ok, budu hlasovat za něco 1x, manželka taky pro něco 1x, k tomu asi chodí i kamarád z jednoho natu, navíc jsme my všichni pod providerem za dalším natem. Čili takhle to bude v pořádku za 3 hlasy?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Isah avatar 23.3.2006 04:42 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    No, tak bychom mohli na té wifině třeba uvést ta data narození. Blog máme každý svůj /tedy manžel i já, jak je na tom soused nevíme/. Hlasovat chci určitě. Bude to tedy takhle nějak možné ?

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 23.3.2006 04:53 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Jo, komp máme také každý svůj a na AP svou IP uvnitř sítě. Ale ven chodíme asi přes jednu IP neveřejnou za NATEM. Viz Vencour.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    23.3.2006 07:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Pokud nebudete prihlaseni, asi budete mit drobne problemy s blokovanim IP adres, takze se nejak domluvte a hlasujte kazdy jiny den.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    vencour avatar 23.3.2006 08:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Hlasovat budu přihlášený, čili by to nemělo dělat problémy

    Navíc co by to bylo za průzkum, kde bych se nic nedozvěděl = hlasoval více krát.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Isah avatar 23.3.2006 16:43 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Dobře. Děkujeme :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    22.3.2006 23:07 standik | skóre: 17 | blog: vsechno mozne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Mě se ta anketa docela líbí, nechal bych ji tak jak je.
    22.3.2006 23:08 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Celý název Archu je "Arch Linux". Je to sice detail, ale když už tam je i "ABC Linux", tak by tohle mohlo být taky celé (vypadá to i lépe) ;-) Jinak vypadá to hezky když je moje oblíbená distribuce na prvním místě :-D
    23.3.2006 07:00 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    to je pravda, ale pak bych mel i doplnit Redhat Linux, Mandriva Linux atd ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 08:44 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    No to nevim... Kdyz se podivam na oficialni stranku RedHatu, apod.. Tak tam vsude vidim jen "Red Hat". A u Mandrivy to same. Maji to tak i v logu (od slova Logo :-)). Ale "Arch Linux" se vyskytuje vsude, i v logu. No je to jen detail na krase ;-)
    23.3.2006 15:37 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Nj, a este jeden detail. Arch nema verziu, ten je stale aktualny.
    23.3.2006 23:04 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    To by nemela snad zadna distribuce... Kdo dnes nekatualizuje distribuci na current? Samozrejme jen ten, kdo ma treba starsi komp a nove aplikace jsou moc narocne. Ale jinak maji vsichni vsude prevazne current, nebo-li posledni verzi.
    22.3.2006 23:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Jana má na notebooku Mandrake a doma Gentoo, ve škole se občas přes ssh připojuje na univerzitní server, který běží pod Debianem.

    To je sci-fi :)))

    Ale k veci:

    Hlavní náplní ankety je zjistit, kolik má která distribuce uživatelů.

    Snad priznivcu? Ja anketu nevidim tak, ze zaskrtnu vsechny distribuce, ke kterym se tak prubezne dostanu, byt na chvili. Zaskrtnu ty, s nimiz se mi dobre pracuje a ktere jsem si vybral jako sve hlavni.

    Podle me muze anketa totiz vypovidat o oblibenosti te ktere distribuce mezi ctenari ABCLinuxu, ale tezko reprezentativne o tom, kolik ma ktera distribuce uzivatelu.

    Vyse zminena Jana by tedy nemela zaskrtavat Debian, protoze si ho ani nevybrala, ani de facto nemusi vedet, ze univerzitni server bezi pod Debianem.

    Za ucebnu plnou napr. compu s Mandrakem by mel hlasovat max. jeji administrator, ktery se rozhodl tam Mandrake nainstalovat, ne ti, kteri k tomu prijdou jako slepi k houslim (a z nichz mnozi nerozpoznaji Mandrake od SUSE, a taky je jim to ukradene).

    Tedy k hlasovani Pepy a Ondry bych nemel vyhrady. Pokud presvedci Veronika zbytek rodiny, proc ne (protoze jim musi vylozit, ze to skvele je Slackware).

    Jestli by to nebylo lepsi v tom pruvodnim textu vylepsit.
    23.3.2006 07:00 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Pravidla jsou jednou dana a plati uz nekolik let. Pocitaji se uzivatele distribuci. Spravny nazev ankety byl znel Anketa o distribuci s nejvetsim poctem uzivatelu, tohle je jen marketingova zkratka, ktera zni lepe. Takze pokud ten mandrake pouziva, i kdyz si jej nezvolil, pocita se jako jeho uzivatel. Protesty budu ignorovat ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 11:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Pravidla jsou jednou dana a plati uz nekolik let. Pocitaji se uzivatele distribuci. Spravny nazev ankety byl znel Anketa o distribuci s nejvetsim poctem uzivatelu, tohle je jen marketingova zkratka, ktera zni lepe. Takze pokud ten mandrake pouziva, i kdyz si jej nezvolil, pocita se jako jeho uzivatel. Protesty budu ignorovat ;-)
    Jiste, jde jen o to, ze nijak neuhlidate, ze pro nektere distribuce zkratka hlasovat nebudu, i kdyz je pouzivam, ale dam hlas tem, kterym budu chtit. Cili vysledky ankety vypovidaji o necem jinem nez "o distribuci s nejvetsim poctem uzivatelu", totiz "o distribuci s nejvetsim podilem priznivcu" (navic mezi ctenari ABCLinuxu neboli ucastniky ankety, protoze to take neni trendovy reprezentativni pruzkum, ktery by se dal generalizovat). Je celkem jedno, jak to nazvete, dulezite je, co tam skutecne bude za data.
    22.3.2006 23:28 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Az na "erver" super!
    Mac OS X je taky unix
    hajma avatar 22.3.2006 23:29 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    nešlo by udělat, aby reg.uživatel nemusel zadávat mail?
    21 promarněných znaků
    23.3.2006 07:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Obavam se, ze by to nebylo nic snadneho. Anketa je jen obycejny HTML text v clanku, neni to dynamicka sablona.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 11:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    To zmákneš :-) Použij sílu, která nás neustále pohání vpřed (aka kafe) :-)
    Quando omni flunkus moritati
    22.3.2006 23:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    A ta astrologicka znameni? Pod zamestnani? Mozna to vypada jako prkotina, ale je to docela jedinecna sance sebrat trochu dat. A hlavne je to tradicne atraktivni tema... Slibuju, ze to vyhodnotim a napisu z toho nejmene jeden clanek (s tim prorazite i do bulvaru ;).

    Tady je seznam podle dat narozeni:
    1. 21.3-20.4. Beran
    2. 21.4-21.5. Býk
    3. 22.5.-21.6. Blíženci
    4. 22.6.-23.7. Rak
    5. 24.7.-23.8. Lev
    6. 24.8.-23.9. Panna
    7. 24.9.-25.10. Váhy
    8. 26.10.-22.11. Štír
    9. 23.11.-22.12. Střelec
    10. 23.12.-20.1. Kozoroh
    11. 21.1.-19.2. Vodnář
    12. 20.2.-20.3. Ryby
    Díky :)
    22.3.2006 23:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Myslíš prorazit do tisku s něčím jako "lví podíl Linuxu na trhu", "uživatelé Linuxu jako ryby ve vodě" a takhle?
    Quando omni flunkus moritati
    23.3.2006 01:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Nesmysl. Spíš to akorát od ankety pár lidí odradí. Třeba mne by docela klidně mohlo…
    23.3.2006 01:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Nesmysl. Spíš to akorát od ankety pár lidí odradí. Třeba mne by docela klidně mohlo…
    Kdyz te odradi jedna jedina kolonka za pohlavi, Vek, Jak dlouho Linux, Vzdelani, Zamestnani... navic uplne na konci ankety ... od hlasovani, tak je jasny, ze to delas natruc.

    Kdyz jsem napsal na podobne tema blog, strhlo se naopak dost zivelne hlasovani (a to jsem k nemu ani nevyzval), usuzuji tedy, ze sucharu tveho typu bude asi mene ;)

    Vsadim se, ze tuto kolonku vyplni vic lidi nez ostatni statisticke (viz minule rocniky ankety ... pokud nebudou povinne vsechny).
    23.3.2006 12:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ano, bylo by to natruc. Nehodlám podporovat tmářské bláboly. Cestou na školení pravidelně po půl osmé ráno, když dávají horoskopy, přepínám na jinou stanici.
    23.3.2006 12:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ano, bylo by to natruc. Nehodlám podporovat tmářské bláboly. Cestou na školení pravidelně po půl osmé ráno, když dávají horoskopy, přepínám na jinou stanici.
    Jestli si pletes "horoskopy v radiu" s astrologii, tak to je neco jako bys oznacil "Blesk" za vedecky zurnal.

    Ciste empiricky by slo o zjisteni zavislosti vyberu distribuce Linuxu na rocni dobe data narozeni. "Tmarskeho" na tom neni nic - pokud vyslovime hypotezu, ze lide narozeni na jare maji jiny charakter a zpusob preferenci nez lide narozeni na podzim ... je legitimni pokusit se sberem empirickych dat (tj. korelaci data narozeni a preferenci) tuto hypotezu bud potvrdit nebo vyvratit.

    Krome toho je to zabava, ktere jsi pod mym blogem spontanne podlehl i ty sam (a stalo te to vic, nez zvolit jednu kolonku, aktivne jsi udaje vypsal). Cili tvuj nynejsi postoj je o to vic neopodstatneny, hlavne neverohodny.
    23.3.2006 12:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ne, rozdíl v tom není. Jen to druhé je zabaleno do většího množství pseudovědeckých blábolů, aby to vypadalo věrohodněji. Věda v tom není naprosto žádná. Jediný přínos astrologie byl v tom, že se díky ní v určitém historickém období zlepšily pozorovací techniky, ale to už je dávno pryč…
    23.3.2006 12:40 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Jediný přínos astrologie byl v tom
    Uzivej si tu sladkou nevedomost, ktera uz tradicne umoznuje hazet kolem pseudokvalifikovanymi soudy... aneb cim min toho vim, tim vic je mi vsechno jasne :P
    23.3.2006 01:59 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Nesmysl. Spíš to akorát od ankety pár lidí odradí. Třeba mne by docela klidně mohlo…
    jo taaak ;)
    23.3.2006 12:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Něco jiného je dotaz do pléna v blogu a něco jiného oficiální anketa ABCLinuxu.
    23.3.2006 12:31 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Něco jiného je dotaz do pléna v blogu a něco jiného oficiální anketa ABCLinuxu.
    Zvlast kdyz v tom blogu dotaz nebyl... pouze poznamka, ze by to mohlo byt zajimave. Stejne se strhlo spontanni hlasovani. Uvadim to tu jen jako doklad, ze tohle tema lidi pritahuje vic nez je to odrazuje. Odrazuje to pouze zanicene fanatiky ;)
    23.3.2006 12:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ano, co se týká témat jako astrologie, léčitelství, Däniken, Souček a podobní šarlatáni, jsem opravdu zanícený fanatik a hrdě se k tomu přiznávám.
    23.3.2006 12:46 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ano, co se týká témat jako astrologie, léčitelství, Däniken, Souček
    Myslim, ze shrnuti vyse zmineneho do jedne kategorie prozrazuje, ze nema cenu se s tebou dal na toto tema bavit. Neco jako kdyz "IT-reporter" Vojech Bednar udela z davno opraveneho bugu KDE tema stale se zhorsujici bezpecnosti Linuxu... :P
    23.3.2006 13:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Aha, kolega je sám šarlatán nebo jejich obdivovatel? No, tak to pak asi opravdu nemá smysl…
    23.3.2006 13:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Jen aby nedošlo k omylu: léčitelstvím samozřejmě nerozumím léčení pomocí bylinek, ale takové ty "moderní" šarlatánské metody…
    23.3.2006 13:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Astrologie, horoskopy atd jsou opravdu kravina. Nicmene pred lety jsem se dival do knizek o znamenich a ty povahy fakt az prekvapive sedi. Aspon u mne (kozoroh) to bylo presne. Takze na znameni se divam jako na empiricky sesbirane statistice vztahu povahy a datumu narozeni.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 16:50 Cyphr0 | skóre: 4 | blog: cyphr0_log | /root
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Záleží taky na ascendentu a ostatních věcech (jako DNA apod)
    24.3.2006 01:20 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Astrologie, horoskopy atd jsou opravdu kravina. Nicmene
    Diky, ze ses me zastal, nacelniku ... :P
    Isah avatar 23.3.2006 04:45 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Ta znamení by mohl být třeba nepovinný údaj, aby to nikoho neodradilo. Jsem také pro to je tam zařadit.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 23.3.2006 22:44 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Pokud je Extempore schopen, a já vím, že je, údaje a znameních a oblíbených distrech zpracovat, proč ne ? Fakt mne tato analýza zajímá. Alespoň v blogu bych to uvítala. Povahové charakteristiky jednotlivých znamení dost sedí, já používám k analýzám PhDr. Olgu Krumlovskou a minimálně základní charakteristiky osobnosti dost sedí. Pro "pavědecké" věci také nejsem. Ale seriozní sociologická studie ?

    Opět budu za naivku, "která věří všemu co kde píšou", ale klidně. Ta znamení a výběr distribuce mne opravdu zajímají.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    22.3.2006 23:42 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
       Asi je to blbost, ale řadil bych všechny OS podle abecedy. Tedy i DOS a připsal bych po vzoru Windows varianty (Free, Open, MS, ...)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.3.2006 23:55 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
       Asi je to blbost, ale řadil bych všechny OS podle abecedy. Tedy i DOS a připsal bych po vzoru Windows varianty (Free, Open, MS, ...)
    Hm, tak tady delam vyjimku, ze si te ctu... ale zase jsem udelal blbost. Clovece ty ses fakt natvrdlej :P

    "o nejpopulárnější linuxovou distribuci"

    Tak jsem si hodil trochu hrachu... a zase te balim :P
    23.3.2006 07:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Seradit dle abecedy - ok. Ostatni - ne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    vencour avatar 22.3.2006 23:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro

    Anketa líbí, přidal bych Quantian jako live distro.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Prcek avatar 23.3.2006 01:13 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Ohledne toho vicenasobneho hlasovani...

    Ja se v takovych vecech teda nevyznam a nevim, jak je to slozity/jednoduchy zaridit, ale neslo by to udelat podobne jako hlasovani na Rootu o osobnost Open Source pres SMSky?

    Predstavoval bych si to asi takhle:
    1) vyplnim anketu a odeslu
    2) vygeneruje se mi neco jako potvrzovaci kod (proste unikatni ID)
    3) odeslu ten kod pomoci SMS (cena by mela byt primerena - napr. tech 6 Kc)
    4) na zaklade spravnosti kodu a jedinecnosti pouziteho telefonniho cisla se hlasovani ulozi/zahodi

    Clovek nema tolik mobilnich cisel, nez kolik si muze zalozit emailu (a kupovat kvuli vyhre dalsi SIMky se myslim nevyplati). A navic se z tech SMSek muze financovat vyhra nebo dalsi rozvoj Abicka :-)

    Ale mozna jsem se moc dival na sci-fi, tak me prosim nekamenujte, jestli je to blbej, zbytecne slozitej a neproveditelnej napad ;-)

    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Prcek avatar 23.3.2006 01:45 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Kurna ale jak si to po sobe ctu, tak to by bylo moc prace - to by se mi nechtelo podstupovat a asi bych se na to hlasovani vyprdnul - pokud bych nemel zajem o tu vyhru :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    brk avatar 23.3.2006 06:33 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Verze Gentoo

    Možná by nebylo od věci si předem dohodnout „značení verzí“ u Gentoo, ať to nedopadne jak loni:

    Jestli je s rozlišováním verzí Debianu potíž, tak u Gentoo je to noční můra. Gentoo vlastně žádné verze nemá. Jediný způsob rozlišení je datum vydání liveCD, ze kterého byl systém instalován.

    Tomu také odpovídají "verze", které uživatelé Gentoo zadávali... Sice jich dost využilo možnosti zapsat např. "2004.3", velké množství však (určitě s úsměvem na rtech) zaznamenalo hlášky typu: "no, nejnovější" nebo "emerge world". Případně přihodili něco jako "x86, aktuální stabilní".

    Navrhuji čas od posledního emerge -uDN world.

    USE="-qt -kde"
    23.3.2006 07:07 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze Gentoo
    A co takhle u gentoo odstranit policko verze? Stejne zadnou nema ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 07:14 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze Gentoo
    Možná bych místo toho přidal variantu stabilní/testovací/mix větve.
    Jiří Poláček avatar 23.3.2006 09:43 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze Gentoo
    S těmi verzemi se mi zdá pochybný u všech distribucí. Chápu, že není možné jednoduchou anketou podchytit všechny možné životní situace, ale jakou verzi pak mám napsat u SUSE, když denně používám 9.1, 9.2, 9.3 a 10.0 ... ?
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    23.3.2006 10:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze Gentoo
    Puvodne tam ta verze nebyla, ale lidi tuto polozku tam chteli. Pro mne je unsupported, v analyze ji budu nejspise ignorovat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Watzke avatar 23.3.2006 07:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Gentoo LiveCD chybí! :-( Jinak fajn.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.3.2006 09:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    To prece neni klasicke live cd, ne? To slouzi prece jako prvni krok k instalaci gentoo, ne?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Watzke avatar 23.3.2006 15:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Klasický ne, ale LiveCD to je. Nabootuje z mechaniky a na disk nejde ani bajt - LiveCD. Možnost instalace Gentoo je (při zachraňování systému) vedlejší efekt :-D Každopádně je to jediný LiveCD který v současnosti používám... Njn, tak to tam napíšu, no :P
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 23.3.2006 08:28 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Mezi platformama mi citelně chybí Arm a následovníci (PXA).
    David Watzke avatar 23.3.2006 17:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    A ia64 (64-bit Intel)... ten ale zrovna mně nechybí... jo a taky hppa...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.3.2006 09:27 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    chybi mi volba v kolonce pohlavi: "ano"
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    23.3.2006 09:47 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Jen takový dotaz. Kam zařadit klony Red Hatu? Protože v anketě je Fedora, a Red Hat. A Red Hat znamená Red Hat do v 9.0 nebo RHEL? A a kam dát CentOS, Tao Linux, ...?
    23.3.2006 10:57 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Policko s nevyplnenym jmenem distribuce. Neni mozne vypsat vsechny distribuce, takze nenajdete-li ji, zapiste ji do prazdnych policek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.3.2006 11:22 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Možná by nebylo špatný věnovat Redhatu dvě kolonky a oddělit tak stařičký RedHaty, který přežívaj na zapomenutejch serverech, od RHEL, který se dost často používaj třeba na firemních desktopech. Myslim, že i vzhledem k věkovýmu rozdílu a vývoji se to dá považovat za dvě rozdílný distribuce.

    Jinak si myslim, že klony RHEL by měly spadat právě pod RedHat (nebo RHEL dle mýho návrhu), protože jedině tak dosáhneme nějakejch objektivních výsledků. Klonů RHEL je poměrně dost a pokud je budeme dělit, dostanou pravděpodobně směšný počty hlasů, ačkoliv jde o prakticky totožný systémy.
    23.3.2006 11:36 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Osobně si myslím, že klony RHELu by získali víc, než samotný RHEL (například na VUT FIT je na Linuxových serverech a stanicích pŕavě CentOS. Tzn. v ideálním případě nějakých 2500 hlasů pro CentOS, ve skutečnosti to bude tak 25, ale co už). Ale 100% to říct nemohu. A pokud bude v anketě jen RedHat a Fedora, tak ten výsledek bude hodně zkreslený právě těmi zapomenutými Red Hat <= 9 systémy, a klony. Prostě lidská línost vypsat CentOS, když je to "stejně" Red Hat.
    23.3.2006 11:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Tzn. v ideálním případě nějakých 2500 hlasů pro CentOS, ve skutečnosti to bude tak 25, ale co už
    Presne tak. Anketa vypovida o oblibenosti mezi hlasujicimi, nikoliv o poctu uzivatelu, kde bude dochazet k prave tebou popsanym zkreslenim (ale to "jim" nevysvetlis :P).
    23.3.2006 12:06 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Klony by získaly víc skoro určitě. A to nejen u nás, ale i v celosvětovym měřítku. Ne každej potřebuje podporu, ne každej si jí může dovolit a tak logicky hledá a vybírá něco podobnýho.

    Ale podle mě neni podstatný vědět, že firma/škola nemůže nebo nechce zaplatit RHEL, nebo že nepotřebuje podporu. Tahle ankteta tyhle data nezjišťuje a nepotřebuje je zjišťovat. Nás zajímá jestli to je Red Hat, nebo to neni Red Hat. A v jádře to Red Hat je, ty klony jsou binárně kompatibilní, stavěj se všechny ze stejnejch .src.rpm. Tak proč to celý souhrně nenazvat RHEL, když to tak vlastně je? Nebylo by pro jednoduchost a úroveň výsledků lepší ty nepatrný rozdíly zanedbat?

    Mě je to v podstatě jedno, já se podivám na výsledek, uvidim CentOS 3 procenta, Whitebox 2,9 procent atd., sečtu si to a vim, že RHEL obecně má tolik a tolik. Ale proč to neudělat rovnou? Nebudeme nakonec chtít odlišit i Mandrivu Download Edition od krabicový verze, OpenSuSE od SuSE atd.? Mě přijde zbytečný dělat tak detailní rozbor pro těch "pár" hlasujících.

    Co se týká toho zkreslení starejma verzema, tak tady bych asi naopak byl pro to, aby se přidala kolonka RHEL (jak jsem už navrhoval). Ale spíš z toho důvodu, že jde o dost různý systémy, Red Hat za tu dobu udělal pár mohutnejch kroků vpřed.
    23.3.2006 12:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    já se podivám na výsledek, uvidim CentOS 3 procenta, Whitebox 2,9 procent atd., sečtu si to a vim, že RHEL obecně má tolik a tolik. Ale proč to neudělat rovnou?
    Sam sis odpovedel. Protoze kdyz pak budes chtit vedet, kolik je z toho celkovyho cisla CentOS, tak uz to nepujde.

    Krome toho, distribuce jsou od sebe zretelne odlisitelne, i de facto "klony", CentOS se taky par (sice nepodstatnymi) drobnostmi od RHEL lisi, ale neni to 1:1 - kdyby odlisne nebyly, nebyly by to ruzne distribuce.

    Pokud se dohodneme, ze existuje neco jako samostatna a odlisitelna "distribuce Linuxu", ktera ma sve tvurce, svoji konkretni podobu, svuj nazev a svoji komunitu uzivatelu, a alespon necim z toho se od "materske" distribuce lisi, tak je to "jina distribuce".
    23.3.2006 13:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Komercni enterprise distribuce budou mit samostatnou anketu na linuxbizwolrd. Nicmene centos aspol tam nebudou, kdo je pouziva, necht je napise do toho policka.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Watzke avatar 23.3.2006 17:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Pod Jaké další operační systémy používám je Které distribuce jsem opustil... co třeba přidat i Které operační systémy jsem opustil ?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.3.2006 00:25 Cyphr0 | skóre: 4 | blog: cyphr0_log | /root
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Skvělý nápad
    23.3.2006 21:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Vicemene od vikendu mam tyden volno, takze aktualni stav uz se nezmeni. Jen texty, diky za vase podnety. Doufam, ze se vam anketa libi. Clanek brzy smazu, URL bude neplatne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    24.3.2006 06:57 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    To ostane aj ta siva farba textu na bielosivom formulari?
    24.3.2006 07:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    Predpokladam (doufam), ze texty a HTML opravi Robert, az se vrati z dovolene. Me slo o strukturu formulare a jeho obsah.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    24.3.2006 09:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náhled ankety o nej distro
    či první tři čísla občanského průkazu, ale to byste asi vnímali negativně

    md5 cisla obcianskeho. Svojho casu mal yahoomail na hlavnej stranke implementaciu md5 v javascripte, takze sa ani nemusi nic nikam posielat.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.