abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Omezení HTML značek v patičce

    18.2.2008 22:38 | Abíčko

    Budu stručný a drsný. Všechno je zakázáno. Ok, zase tak drsný nebudu. Značka A je povolena, ale automaticky dostane atribut rel=nofollow, aspoň to sníží chuť zneužívat abíčko ke google bombám. Dále jsou povoleny ABBR, ACRONYM, CITE a CODE. Vše ostatní je zakázáno, zvláště BR. Někteří čtenáři ji používali smysluplně, jiní ji zneužívali, smůlu mají všichni. Tato pravidla jsem aplikoval i na stávající patičky, nepovolené značky byly odstraněny. Inpirace, bug 815.

    PS sorry za výpadek, chybka v DDL tabulky se štítky umožnila vznik duplikátního štítku s NULL identifikátorem, což vedlo k výjimce při startu Abíčka.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 18.2.2008 22:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Děkujeme OK1ASovi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 22:56 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    18.2.2008 22:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Též děkuji. A aby bylo jasno: nemyslím to ironicky.
    18.2.2008 23:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Přidávám se k díkům a taktéž to nemyslím ironicky; patičky s jedním <br> bych ještě překousl, ale ty v modrém pozadí, ty mi fakt chybět nebudou.
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2008 09:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    A mých 15 minut slávy je fuč - a to jsem ten bug zakládal kvůli úplně něšemu jinému :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.2.2008 15:36 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jsem jednou chtěl zkusit, jestli jde do patičky napsat skript, ale pak jsem na to nějak pozapomněl.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 23:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jinak zneužívání je definováno jako použití tagu BR 4x za sebou, což se rovná čtyř řádkům textu, které používalo více lidí a nikomu to nevadilo...

    Ano, kvuli mně je BR zakázané, protože napsat jednu větu a 4x BR je něco, co prostě někdo (zdravím Filipa Jirsáka) nesnesl. Toť vše
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 23:02 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jen jsem zapomněl, tagem BR se dala klidně vyplnit celá stránka, což jsem logicky neudělal, ale admini mohli být od té lásky a alespoň 2x tag BR v patičce povolit, což by určitě nikomu vadit nemohlo, ale proč když je jednodušší ho celý zakázat... je to stejné jako s možností atributů, jako je barva... radši zakázat vše, je to méně práce...
    Vojtěch Trefný avatar 18.2.2008 23:08 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Víš co? Když se ti to nelíbí, tak jdi jinam ;-).
    pavlix avatar 18.2.2008 23:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    radši zakázat vše, je to méně práce...
    Souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.2.2008 08:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jen jsem zapomněl, tagem BR se dala klidně vyplnit celá stránka, což jsem logicky neudělal, ale admini mohli být od té lásky a alespoň 2x tag BR v patičce povolit, což by určitě nikomu vadit nemohlo,
    Jestli vám to uniklo, až do včerejška byl 2× <br> v patičce povolen, a spoléhalo se na to, že uživatelé budou soudní a nebudou toho zneužívat. Pak se objevil první uživatel, který toho zneužil – z e-mailové odpovědi mi jasně vyplynulo, že vaše patička není nešikovnost, protože jste si neuvědomil, jak to bude vypadat, ale že je to záměr. Udělat technické řešení, které povolí jenom „rozumné“ patičky, není možné (i ty dva<br> by patičku pěkně natáhly, a kdyby si někdo vložil do patičky červené pozadí textu s bílým písmem, bude to to taky pěkně rušit). Na to aby schvaloval patičky nemá nikdo ze správců čas, a že se nelze spoléhat na soudnost uživatelů, to jste dokázal vy sám. Tak co vám vadí?
    19.2.2008 19:12 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    ... alespoň 2x tag BR v patičce povolit, což by určitě nikomu vadit nemohlo, ...
    Skúšal si abc pozerať niekedy na mobilnom telefóne?
    David Heidelberg avatar 19.2.2008 19:24 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    na PDA a je to hrůza, byla to hrůza a bude to hrůza...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.2.2008 20:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jak na kterém - mně to jede skvěle, jako na PC.
    19.2.2008 20:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Myslíš kvůli té tvé patičce? ;-)
    David Heidelberg avatar 19.2.2008 20:51 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    19.2.2008 22:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    na PSP je to taky porod. Ale patičky za to nemůžou...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.2.2008 23:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jednu dobu jsem měl poněkud rušivou patičku - lidé se ozvali, a tak jsem ji bez jediné námitky změnil. Ale ty sis jako obvykle vedl svou - lidé mohli řvát jak chtěli a akorát jsi ještě do patičky dopsal, že je snad tvoje právo tam ty BR mít.
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 23:06 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Lidé... myslíš Filipa Jirsáka, nebo ještě někoho dalšího? Osobně jsem si nevšiml, že by si někdo další stěžoval (doopravdy jsem si nevšiml, pokud si někdo jiný stěžoval tak to nevím)
    18.2.2008 23:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Že si nikdo další nestěžoval, to ještě neznamená, že to nikomu dalšímu nevadilo.
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 23:18 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    ovšem, ale nikdo mně to nesdělil, kromě F.J., který hned běžel za Leošem, aby mně okrouhnul patičku... (a nechat si na přání jednoho uživatele měnit patičku, bez mého souhlasu se mně nelíbí)
    18.2.2008 23:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Leoš ti dal jasně najevo, že to považuje za zneužívání patičky. Ostatně, kdybys nedělal naschvály, tak k tomu nemuselo dojít.
    19.2.2008 08:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Neběžel jsem za Leošem, aby vám patičku okrouhnul, poslal jsem mu patch s úpravou, která omezila množinu tagů použitelných pro patičku. A spolu s patchem jsem mu poslal výsledek naší debaty, jako důvod, proč patch posílám.
    19.2.2008 09:31 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Zbytečná práce, je tu přece blokování uživatelů. A jaký je rozdíl mezi tím, jestli uživatel dělá neplechu v komentářích nebo v patiččce? Já tedy žádný nevidím.

    Navíc tu vždycky zůstává ta možnost, že zlobivci jen přesunou své skvosty rovnou do komentářů.

    A když si vzpomenu, že proti "Zabij komunistu..." v patičce nešlo udělat nic, tak teď trošku klausovsky kroutím hlavou, když se v diskuzi dočítám, že do víceřádkových patiček se klidně šáhlo.
    19.2.2008 09:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Ale nesáhlo. Až tenhle patch do nich sáhl. Kdy to omezil globálně.
    19.2.2008 09:50 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Tak o co se vsadíš? :-D
    19.2.2008 09:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Hmm o pivko, nebo Tequilu (panáka) podle chuti :-)
    19.2.2008 09:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Konkrétně u mne je rozdíl v tom, že mám zobrazené i komentáře blokovaných uživatelů, jenom jsou znevýrazněné. Tím pádem mi Okiasova patička stejně natahovala stránku, a musel jsem si ve stylu extra zakázat jeho patičku. Čímž by to normálně skončilo. K akci mne vyprovokovalo teprve to, když mi v e-mailu Okias odpověděl, že když to jde, tak proč by si takovou patičku neudělal.
    18.2.2008 23:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Buď v klidu, na někoho se to svést musí... :-)

    Kdybys nedělal blbosti ty, tak je bude dělat někdo jinej a stejně na omezení dojde.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    19.2.2008 07:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Paticka byla od zacatku minena jako kratky text. Kreativita lidi s BR me zaskocila. Jedno pouziti bych jeste prekousnul, v nekterych pripadech davalo smysl (treba paticka s uname), ale nekteri lidi pouzivali paticku podobne jako signaturu v emailu a jejich paticka pak mela treba i ctyri radky. Stejne tak ruzne dalsi vizualni hratky, barevne kombinace, tucne pismo atd. Paticka ma next textovou vypoved o uzivateli, vse ostatni je nezadouci rusivy element. Ted aspon ustanou patickove valky, kdo napise vice cool formatovanou paticku, coz jsi ty dovedl ad absurdum.

    Jinak tento zakaz nevznikl kvuli tobe. Staci se mrknout na ten odkaz v zapisku a jeho datum. Uvazoval jsem o tom jeste mnohem drive, mozna by to slo dohledat. Ted jen doslo k realizaci, ty jsi me jenom popohnal. Ale drive nebo pozdeji bych tuto zmenu nasadil i bez tebe.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    18.2.2008 23:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše q
    Marně hledám důvod, proč je povoleno cite, ale q už není.
    19.2.2008 07:17 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: q
    To je dobry duvod pro to, abych zakazal i CITE, ne? Stejne jsem chtel jenom A a prekecal me Robert. Proste zakazat uplne vsecko a pak nebudu muset resit, proc znacky X jo a znacka Y ne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Bluebear avatar 19.2.2008 09:11 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: q
    "Řeknu vám, že bych dokázal provozovat skvělou univerzitu, kdyby tu nebyli všichni ti studenti." :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.2.2008 10:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: q
    Taky řešení.
    19.2.2008 09:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: q
    V souvislosti s omezením tagů pro patičku jsem procházel i ostatní seznamy a trochu je pročišťoval (aby tam, kde je <acronym> bylo povoleno i <abbr> a oba tagy mohly mít atribut title apod.), a <q> jsem vedle <cite> nedoplnil z prostého důvodu – nepatří do mé „aktivní slovní zásoby“ HTML, takže jsem na něj jednoduše zapomněl a že je ěnkde v seznamu uvedeno jsem přehlédl. Jestli an to nezapomenu, ty seznamy projdu ještě jednou. A když na to zapomenu, bude potřeba to dát do bugzilly, abych si někdy zase vzpomenul :-)
    19.2.2008 11:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: q
    A když jste u toho, mohl byste povolit atribut lang (týká se snad všech elementů). Cizojazyčných citátů nebo odborných termínů tu je dost, a hlasový syntetizátor pak šišlá více než zdrávo.
    18.2.2008 23:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Muheh, všechno je relativní. Na většině diskusních fór má každej uživatel v patičce 4 userbary, 1 velkej 'sign' a ještě pár průpovídek, každá jinou barvou a fontem.
    A tady je problém, že si jeden nebo pár lidí daly do patičky vícenásobně br.

    A přitom si nemyslim, že by disuze na abíčku bylo o moc přehlednější než ostatní grafikou překypující fóra.
    18.2.2008 23:58 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Ještěže na fórech, kam lezu, neplatí, co píšeš. :-P Na jednom fóru jsem to zatrhla a na druhém mají lidi rozum. :-)
    To je síla televize...
    19.2.2008 08:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jenže ta diskuzní fóra používají jiný koncept zobrazení – tam má každý příspěvek svůj rámeček, ve kterém je spousta dalších informaci o uživateli, diskuze se tam nevětví, ale je lineární. Když je celkový prostor věnovaný jednomu příspěvku několikrát větší, je tam samozřejmě místo i pro velkou patičku.
    David Ježek avatar 18.2.2008 23:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    jak tak pozoruji dosavadní diskusi tak žasnu. mě osobně je to úplně jedno, tahle změna mě vlastně vůbec netrápí. a cvoci, kteří si do patičky dávají br 4x, ti nechť si ....
    18.2.2008 23:25 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    súhlas
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    David Heidelberg avatar 18.2.2008 23:34 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Bluebear avatar 18.2.2008 23:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Čtyři BR tagy, to je básnička o pěti řádcích. Nemyslím, že to je zas tak hrozný prohřešek.

    Popravdě, řekl bych, že zavedením tohoto pravidla se staly patičky dost zbytečnými. Což také není žádná katastrofa, ale taky nemůžu tvrdit, že by se mi to líbilo. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    18.2.2008 23:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    19.2.2008 07:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Par basniku bude trpet | ze jejich vyplody | na jednom radku musi sedet.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.2.2008 08:38 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Radeji programuj)))
    Bluebear avatar 19.2.2008 10:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Pravý mistr zjeví se až v omezení / leč třikrát běda, takový tu není / nelze se divit, vždyť ve sto znacích / těžko je zajistit jeho narození.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.2.2008 10:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    rofl :-) šikula...
    19.2.2008 14:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Tak vidis ze to jde i na jednom radku :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.2.2008 08:53 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Z RSS ctecky spoustim links2, protoze je rychlejsi (kdyz potrebuju dobry formatovani, tak hodim odkaz do FF). No a kdyz ma nejakej uchyl svoji paticku pres X radku a ruzny cachry, tak se fakt blbe hleda, co je jeste jeho nazor a co uz paticka. Jinak, pokud chce nekdo psat 4 a vice radku, at si to da do blogu nebo do profilu.

    Jinak ale moc paticky u prizpevku nechapu. Z paticky se toho moc o cloveku nedozvim (at uz bude 4 nebo jedno radkova), takze pokud chci zjitit, kdo to je, tak si stejne vlezu do profilu. V dizkusich by mely byt jenom prizpevky do diskuze a ne blbosti, ktery tam nepatri. U emailu jsou paticky neco trosku jineho, protoze tam nemate link na profil s popisem a hodne casto se do signatury (paticky) emailu dava cely kontakt na osobu.
    19.2.2008 08:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Zaregistrujte se, a můžete si zobrazování patiček vypnout :-)
    Bluebear avatar 19.2.2008 09:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Z paticky se toho moc o cloveku nedozvim (at uz bude 4 nebo jedno radkova)

    To není pravda. Z toho, jakou patičku si člověk zvolil, se o něm dá vyčíst velmi mnoho; přinejmenším o jeho aktuální náladě.

    V dizkusich by mely byt jenom prizpevky do diskuze a ne blbosti, ktery tam nepatri.

    Žel, už jsem viděl pár diskusí, kde byly (IMHO) patičky to nejlepší a diskuse nestála za nic. :-( Obecně bych řekl, že lidi prostě komunikují jako lidi a snažit se je technicky dotlačit k tomu, aby se chovali lépe, je pokus předem odsouzený k nezdaru.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    sekyt avatar 19.2.2008 09:54 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    No a kdyz ma nejakej uchyl svoji paticku pres X radku a ruzny cachry, tak se fakt blbe hleda, co je jeste jeho nazor a co uz paticka.
    Jj a co teprve taková kombinace mobil + Opera mini, to je potom počteníčko :-).

    Přiznám se, občas tímto masochistickým způsobem na web lezu, když není jiného zbytí.
    19.2.2008 10:40 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    zdravim Leosi,

    z vetsiny Tvoje opatreni chapu. Lidi toho zneuzivaji. Sam mam zkusenosti, ze mi lidi davaji skripty do uzivatelskych profilu, delaji si vlastni mereni navstevnosti, bouraji layout stranek a tak. Takze to chapu.

    Chybne je ale rozhodnuti, ze zamezujes indexovani odkazu pres paticky pres vyhledavace.

    Najednu stranu chces, aby ti dobrovolnici zadavali zaznamy do database. Tim padem tito lide nedavaji obsah tolik na svoje stranky, ale vice k Tobe. Ty z toho mas navstevnost a vyhledavac Te lepe indexuje.

    A ted porovnej pomer, kdy Ty lidem zatrhnes indexovani.

    Jednou za cas neni problem zadat nejaky zaznam, ale s odriznutim indexovani ta motivace klesa.

    Zatrhnes tim docasne sice problemove lidi, ale odriznes ty prinosne.

    Delej, jak chces.

    gf
    19.2.2008 10:49 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Souhlas. A navíc je používání nofollow sporné (některé vyhledávače to neberou v potaz) google
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    Heron avatar 19.2.2008 11:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    +- souhlas.

    Tahle mince má dvě strany. Pozitivní stranou jsou odkazy na soukromé stránky, kde se lze o pisatelovi lecos zajímavého dozvědět. Dále, jak si správně podotkl, hodně lidí na abcl píše do sekcí HW, FAQ, odppovídá v poradně a na požádání vyplnuje seznamy. Prolinkování jejich stránek je v podstatě protislužba. Proto si myslím, že by odkaz měl zůstat bez nofollow. V tomto souhlas.

    Na druhou stranu si tu někteří pletli patičky s link farmami. 4 i více odkazů na (h)různé výtvory. To už není o osobním webu, ale o nalákání robota a zneužití vysokého ratingu abcl pro osobní prospěch. Další věci jsou google bomby. Tomu chtěl Leoš zabránit.

    Je velice smutné, že zamezení výstřelků několika nevychovaných jednotlivců opět negativně dopadne na většinu slušných. :-(
    19.2.2008 11:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Je velice smutné, že zamezení výstřelků několika nevychovaných jednotlivců opět negativně dopadne na většinu slušných. :-(
    Výstižné zhodnocení. Ale co jiného se dá dělat?
    19.2.2008 12:13 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    - obmedziť počet A
    - zmodifikovať správanie sa A, napr: ak text = url z href, alebo text = title stránky na ktorú ukazuje
    19.2.2008 12:42 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Upozornim uzivatele, at to opravi a pokud ma nejake problemy, tak ho natvrdo zablokuju.

    Kde je problem ?

    Prepokladam, ze kdyz lidi udelaji, co vy, tak za pul roku Vam o neco klesne pagerank. V pripade, ze to neni rozjeti sluzby "Placene odkazy". Pak ovsem marketingove oddeleni plne chapu.

    Jinak jako konkurence (samozrejme proti Vam nejsem konkurence) si Vaseho rozhodnuti cenim. Co me ale vadi jako prispevovateli(vynecham -li obchody), ze to odnesou kvalitni prispevky a dobrovolnici.

    gf
    19.2.2008 14:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Paticky jsou urcene pro lidi, ne pro boty. Cloveku prece nevadi, ze tag ma ci nema nejaky atribut. Takze to necitim jako omezovani, spise jako zabraneni zneuzivani paticek k ucelu, ke kteremu nejsou urceny.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Heron avatar 19.2.2008 15:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Ano, však já proti nofollow nic nemám. Jen mi vadí, že několik výstřelků jednotlivců postihne všechny. Možná bylo lépe si snimi nejprve promluvit. Což vlastně Jirsák zkoušel. Co už.
    19.2.2008 14:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Nedělal bych z rel="nofollow" takovou vědu, vyhledávače si jsou dobře vědomi toho, že nemůžou věřit tomu, co jim kdo podstrčí, ale musí to sami analyzovat. Takže rel="nofollow" je pro vyhledávač informace „tenhle odkaz si autor stránek nepřeje publikovat do indexu“, ale konečné rozhodnutí je samozřejmě na vyhledávači. Navíc ten atribut se týká, jestli to dobře chápu, jenom odkazů v patičce, která se v „záznamech“ (FAQ, hardware) nezobrazuje – týká se jen diskuzí.
    19.2.2008 14:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    AFAIK google da strance nejake cislo a pak kazdy link v te strance dostane z nej podil. Cim vice linku stranka obsahuje, tim mensi vahu jednotlive linky budou mit. Takze to chapu spise jako ochranu, kdy se snazim googlu rici, kterym linkum nechci dat vahu stranky.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.2.2008 15:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Ano, ale to rozdělení není takové, že pro x linků na stránce každý dostane číslo/x jako svůj podíl. Jak velký podíl dostane záleží na mnoha faktorech, a rel="nofollow" je jen jedním z nich. A podíl tohoto faktoru nebude příliš velký, např. z českých vyhledávačů to údajně podporuje jenom Morfeo. A myslím, že i pro Google bude mít větší hodnotu, zda jsou stránky obsahově „spřízněné“.
    20.2.2008 18:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Napadl mě v této souvislosti jeden "bug" s indexováním: občas když hledám googlem nějakou exotickou kombinaci slov, tak mě hodí na abíčko, kde je jedno slovo v hlavním textu a zbytek v levém sloupci ve zprávičkách. Pokud se dá nějak říct botům: "tuto větev DOM stromu nezahrnuj do výsledků hledání", tak by se ho hodilo využít minimálně na ty zprávičky.

    BTW ta zmínka o google bombách byla mířená na mě? :-)
    20.2.2008 19:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Napadl mě v této souvislosti jeden "bug" s indexováním: občas když hledám googlem nějakou exotickou kombinaci slov, tak mě hodí na abíčko, kde je jedno slovo v hlavním textu a zbytek v levém sloupci ve zprávičkách. Pokud se dá nějak říct botům: "tuto větev DOM stromu nezahrnuj do výsledků hledání", tak by se ho hodilo využít minimálně na ty zprávičky.
    Některým snad nějak ano, ale bude to pro každého robota jinak. To si spíš bude muset ten robot zjistit analýzou stránky sám, co k sobě patří, a co ne. I když s tím minimem sémantických značek, co v HTML je, to bude dost těžké…
    20.2.2008 20:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Mě to napadlo v souvislosti s rel="nofollow", že by mohlo být nějakým atributem nebo jeho hodnotou dáno najevo, že slova z tohoto elementu a jeho potomků se nemají indexovat (a jestli to už napadlo někoho v gůglu apod. přede mnou). Žádná sémantika na to není potřeba. :-]
    20.2.2008 21:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Jenže co když chceme indexovat jak zprávičky, tak i článek? Řešení jsou dvě: nemít zprávičky i článek na jedné stránce (to by potěšilo jak roboty, tak i lidi s malým průhledem) nebo naznačit sémantickým tagem, že spolu nesouvisí (třeba HTML5 má article).
    20.2.2008 21:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Podle mě stačí indexovat zprávičky na jejich stránkách a v historii.
    21.2.2008 08:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Presne tohle bych chtel udelat. Dokonce jsem to navrhoval i na mailing listu googlu, ale bez reakce v rozumne dobe.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xkucf03 avatar 20.2.2008 11:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    +2

    Nechal bych klidně jen značku A a všechny formátovací zakázal, protože narušují vzhled stránky. Ale nofollow bych nedával, akorát bych omezil počet odkazů např. na dva :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mkoubik avatar 20.2.2008 18:59 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    V HTML je nějaká formátovací značka?
    20.2.2008 19:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Tam jich je
    20.2.2008 22:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    Mně by nechyběl ani ten element a, když na to přijde…
    24.2.2008 15:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Omezení HTML značek v patičce
    No mě by zajímalo kdy budou zrušeny i br v samotném příspěvku.
    Já abych se bál dělat víc jak 4 br, nebo si zas ňákej uživatel links/PDA nebo někdo komu se dělá blbě ze scrollování bude stěžovat.
    Nakonec budou příspěvky jak SMS...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.