abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 2.1.2009 16:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Přechod z CVS na SVN asi nemá valný smysl, Git by byl podle mě opravdu lepší, ale to už je na vás :-)

    Ale docela mě tenhle zápisek vyděsil, doufám že to všecko dobře dopadne. I se tomu pokusím nějak pomoct - nějakým článkem nebo tak...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2009 16:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Uz jenom podpora prejmenovani souboru je super :-) Stejne jako atomicnost commitu sady souboru.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    2.1.2009 16:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No alespoň má ten bazmek globální revizi ;-)
    Michal Fecko avatar 2.1.2009 18:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    +1
    thingie avatar 3.1.2009 01:47 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    I to, samozřejmě, git směle a rázně překonává.

    Růžové lži.
    3.1.2009 01:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No však já přece netvrdím, že ne... Jde mi jen o to, že pokud se mám rozhodovat mezi CVS -> SVN nebo zůstáním u CVS tak jsem rád když ty projekty přejdou alespoň na to SVNko, protože CVS nemůžu kvůli absenci globální revize vystát.
    thingie avatar 3.1.2009 01:54 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Mi to přijde jako rozhodování se, zda budu skákat po levé či pravé noze[, namísto toho abych jel normálně vlakem].

    Růžové lži.
    3.1.2009 01:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Někdo prostě raději ty 2 minuty skáče, než aby jel 30s vlakem... :D
    alblaho avatar 2.1.2009 20:26 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Doufám, že tu bude dobrý flame, kde bude každý tlačit svůj oblíbený vcs.

    CSV je nehratelná vykopávka. SVN se používat dá, ale hodí se spíš pro centralizovaný, uzavřený vývoj. Ve firmě ho používáme problém s tím není (i když svn log je pomelé, pač to jede ze serveru).

    Git je nejen o generaci mladší a o řád rychlejší, ale hlavně podporuje "komunitní", decentralizovaný vývoj. Git je opravdu dílo génia a na tomto portálu bych ho nasadil už z náboženských důvodů. :-)

    kozzi avatar 2.1.2009 20:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Dílo genia mozna ano, ale narozdil od svn k tomu abych pochopil jak si stahnout treba z nejakyho repa jinaci branch nez master je potreba precist knizku :-D. popravde doted nevim jak to udelat :-(
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    3.1.2009 16:10 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Co se tyce gitu, tak nejvetsi problem jsou vyvojove nastroje a integrace s danym SCM. Bez toho to nepojede.

    Me uz take dost lidi presvedcovalo o gitu. Jenze skoncilo to na nepochopeni, ze vim je dobry editor, ale na vyvoj pouzivam IDE a

    mergovat par vetvi v konsoli je o nicem. Nebo delat s par MB obsahu/zdrojaku, tak to je pak konecna.

    Clanek na tema podpora git-u v IDE by se skutecne velmi hodil. Git je nepochybne genialni nastroj, to souhlas. Pouzivam. Ale ne pri vyvoji svych veci.

    Honza Balák avatar 2.1.2009 16:29 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No sekce HW potřebuje předělat, jako koza drbání :-). Ale o tom už tu někdo psal, že je to v plánu... :-)
    <null>
    4.1.2009 12:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Tady byla nejaka starsi diskuse nad strukturou sekce hardware. Mozna by opravdu melo smysl  nedelat zadnou pevnou strukturu, ale stitkovat je a dat moznost filtrovat podle stitku.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    kozzi avatar 2.1.2009 16:29 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Například já jsem abclinuxu.cz na chvíli opustil právě na podzim. Důvodů bylo víc, ale halvním důvodem byly právě změny. Hlavně rozdělení diskuzí. Opravdu mě to dost odradilo. Teď už jsem si na to zvykl a možná mi to příjde i jako dobrý nápad, jen to chtělo čas a trochu odstupu abych si zvykl. Tak snad nás bylo takových víc, a počty lidí se zase zvýší. Jinak hodně štěstí a děkuji všem co se podílí na běhu tohoto portálu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    2.1.2009 16:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

     

    Hlavně rozdělení diskuzí. Opravdu mě to dost odradilo.

    Vzdyt jsme skoro okamzite napsali funkci shlukovani diskusi do jednoho vypisu, takze mate k dispozici puvodni chovani ;-)

    Teď už jsem si na to zvykl a možná mi to příjde i jako dobrý nápad, jen to chtělo čas

    Puvodni cleneni melo dost nevyhod, ktere mozna bezny uzivatel nevidel. Napriklad totalni chaos, nebylo sily, ktera by opravovala neustale spatne zarazene dotazy.

     

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    kozzi avatar 2.1.2009 17:06 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No tak o te funkci shlukovani jsem se pozdeji dozvedel, ale uz to proste nebylo ono. Kazdopadne jak rikam uz jsem si na to zvykl a i pro me je to nakonec lepsi a prehlednejsi.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2009 18:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Nedošlo zrovna moc k rozdělení. Spíš přibyly poradny nové, mohl sis je hned vypnout.
    2.1.2009 16:45 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    cau,

     

    ve zkratce odpovim. Par podobnych veci resim a je zbytecne objevovat kolo...

     

    \\add git - premyslel jsem o nasazeni, ale jedu na svn. Bohuzel do Eclipse nejsou zatim poradne pluginy. Nevim, jak NetBeans ?

     

    \\ add kontroversni zmeny, ktere neprinesly ocekavany uzitek - podobny problem, ktery resim je to, ze na strance je moc veci. Uz se v tom spatne orientuje. Ono to celkove bude chtit u vsech mozny portalu udelat zmeny layoutu. Dat je moc a ted si z toho vyber jako uzivatel.

    Papir a kreslit. Klikat a myslet jako uzivatel.

     

    \\ add pagerank  - celkove abicko vylezalo hodne v google. A to i hodne nesmyslne veci pri polozeni dotazu. Nedalo se cekat, ze to bude vecne. Google to nejaky cas stravil, ale pak se to srovnalo.

    Jinak pagerank sel dolu celkove. Bylo to lepsi.

     

    Nicmene ta navstevnost mi tak nejak vrta hlavou...

     

    \\ openid - premyslel jsem o implementaci. Nejake testy jsem jiz delal. Nicmene podle me je to spise technologie pro blogovani nez pro prihlasovani na portal a do aplikaci. Jakou davas openid prioritu a ma vubec smysl to implementovat ?

     

    bye gf

    2.1.2009 18:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Musim rict, ze s tim pagerankem je to pravda a netyka se to jen portalu o GNU/Linuxovych tematech.
    2.1.2009 18:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Udajne je ale pagerank jen cislo, ktere ve vyhledavani nehraje zadnou roli. No a pokles navstevnosti prisel snad pul roku po zmene pageranku, takze to snad spolu nesouvisi. Nicmene je pravda, ze velka cast navstevniku abicka prichazi z vyhledavacu, zejmena googlu.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 07:18 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Za vším hledej pány B. G. a S. B.
    2.1.2009 18:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    git - premyslel jsem o nasazeni, ale jedu na svn. Bohuzel do Eclipse nejsou zatim poradne pluginy. Nevim, jak NetBeans ?
    NetBeansy nedávno migrovaly na Mercurial, pro něj tam podpora je, ale pro git podpora nebyla (alespoň když jsem se díval před nějakým tím měsícem). Osobně mne tedy od té doby, co jsem začal používat Mercurial, všechny VCS centralizované systémy dost štvou a přemýšlím o tom, proč se ještě vůbec používají – ten způsob práce, kdy se při vývoji nemusím starat o žádné verze a revize a nic podobného a vím, že až dokončím svůj kód, změny bez problémů přenesu do jakékoli jiné větve (kam dává smysl moje změny přenášet), je hodně návykový.
    2.1.2009 21:58 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

     

    ten způsob práce, kdy se při vývoji nemusím starat o žádné verze a revize a nic podobného a vím, že až dokončím svůj kód, změny bez problémů přenesu do jakékoli jiné větve (kam dává smysl moje změny přenášet), je hodně návykový.

    to si nedovedu predstavit

     

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 11:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Kdybych třeba teď chtěl začít implementovat nějakou novou funkci do Abíčka s gitem nebo Mercurialem, stáhnu si aktuální zdrojáky a začnu vyvíjet. A budu si lokálně dělat commity, můžu udělat rollback atd. Mezitím třeba ty dáš do „centrálního“ úložiště novou refaktorovanou verzi, ale to mě vůbec nevadí, protože na ni můžu přejít, až to bude vyhovovat mně – třeba až implementuju nějakou ucelenou část. Kdybych na té nové funkci spolupracoval ještě s někým jiným, bez problémů si můžeme vyměňovat changesety a vůbec k tomu nepotřebujeme centrální server. Tohle všechno by se dalo dělat i s centralizovaným VCS – jenže se tam pořád musejí vytvářet branche. No a kdybych psal správci SVN serveru, ať mi vytvoří branch, že chci vyzkoušet jiný WYSIWYG editor, a druhý den, ať mi vytvoří branch, že chci udělat nový styl, a za chvíli že jsem objevil chybu v SQL a ať mi vytvoří branch, kde to opravím, tak brzo skončím na jeho blacklistu.

    Centralizovaný systém vlastně dává možnosti VCS do ruky jenom správci toho VCS, ostatní můžou maximálně posílat patche a jinak musí lokálně vyvíjet bez VCS. Decentralizovaný systém dává tu možnost používat VCS každému vývojáři, každý vývojář si může s VCS pracovat jak se jemu hodí a pomocí changesetů může komunikovat s ostatními vývojáři, aniž by je musel zajímat nějaký centrální vývojový strom. A má to i takový psychologický efekt – s decentralizovaným VCS se nebojím VCS používat, dělat často commity, udělat si branch na nějaký pokus – protože to dělám jen u sebe. S centralizovaným systémem pokaždé když dělám něco s VCS rozbliká se mi v hlavě varovná kontrolka – bacha, teď děláš nad společnou částí, když commitneš špatný kód, rozbiješ to všem. Pak má člověk tendenci spíš se používání VCS vyhýbat a commitovat až velké kusy kódu.
    3.1.2009 11:33 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    To zni zajimave. Ale nas spravce by me asi zabil, kdybych mu ted po tech novorocnich upravach a opravach rekl, at prepne na mercurial ci git :-) Pockam par let, nez se to stane mainstream. Btw jaky je mezi nimi rozdil?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 12:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Mercurial je napsaný v Pythonu a bez problémů běží i na Windows, git je v C a na Windows je nějak portován, ale není to jeho nativní platforma. git má asi komunitu koncentrovanou více kolem jednoho projektu – linuxového jádra. Pro mne bylo důležité to, že na Mercurial přešly NetBeansy a OpenJDK a NetBeansy mají pro Mercurial podporu.

    Jinak pro decentralizovaný VCS není nějaká zvláštní podpora na straně serveru potřeba – stačí třeba jen zveřejnit .tar.bz2 baliček se zdrojáky a repository. Tenhle balíček si pak každý může stáhnout a tím získá komplet zdrojáky i s veškerou historií na svém počítači. Pak je možné zpřístupnit třeba i webové rozhraní (přes CGI-BIN, měl jsem to zprovozněné pod Jetty), ze kterého se dají stáhnout přímo konkrétní revize, ale to slouží jenom jako úspora přenosového pásma – není rozdíl v tom, jestli dělám changeset nebo aktualizaci své vývojové větve proti vzdálenému serveru nebo proti lokální kopii „centrálního stromu“.

    Pro Mercurial existuje i utilita, se kterou si můžu stáhnout ze SVN zdrojáky, lokálně si z nich udělat Mercurial repository a pak případné změny v kódu commitnout zase zpět do SVN. Takže kdo chce, může Mercurial na zdrojáky Abíčka používat už teď :-)
    3.1.2009 13:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Uz zase nechapu ten koncept. Kdyz kazdy ma vlastni repositor, jak urcim, co je oficialni a jak se budou vuci ni ostatni synchronizovat? To jako ze jeden clovek bude prijemce sady patchu a jako pako bude furt zaclenovat cizi patche do sve repozitore a tu pak nahraje na server? No fuj, takhle to snad nemuze fungovat. O roli Linuse fakt nestojim :-)

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 14:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Těch konceptů může být několik. Může být nějaký oficiální centrální repository, kam může přispívat každý, kdo má potřebná práva (třeba přes ssh). Vývojář, který má potřebná práva, pak může buď sesynchronizovat své lokální repository s tím vzdáleným (což odpovídá commitu v centralizovaném VCS), nebo jenom ze svých některých commitů v lokálním repository vytvoří sadu patchů, které aplikuje na to vzdálené repository. Když pošle sadu patchů někdo, kdo nemá právo zápisu do centrálního repository, můžeš sadu buď aplikovat na svůj vývojový strom a ten pak sesynchronizovat s tím centrálním, nebo sadu aplikuješ na svůj strom, vyzkoušíš ji a pak tu samou sadu aplikuješ na centrální repository, nebo si uděláš kopii centrálního repository, tam sadu aplikuješ, vyzkoušíš a sesynchronizuješ zpátky s centrálním repository. A nebo dotyčnému věříš a sadu aplikuješ rovnou na centrální repository. Každopádně to začleňování sady patchů pro toho správce znamená pouze začlenění nekonfliktních změn – pokud by při začlenění došlo ke konfliktům, Linus to určitě neřeší sám ale hodí tu sadu patchů na hlavu původnímu autorovi s tím, ať si to opraví a dá mu sadu, která je aplikovatelná oproti aktuální vývojové verzi. Oproti současnému stavu, kdy má pár lidí právo zápisu do SVN a ostatní ti posílají patche, by se ani nemuselo nic změnit – jenom by ti další vývojáři neposílali jeden velký patch nebo soustavu více patchů, kde se ty musíš starat o správné pořadí, a neposílal by každý vývojář trochu jinak vyrobený patch. Místo toho by poslal sadu patchů, kterou ty bys mohl jedním příkazem aplikovat – buď na svou lokální kopii repository, nebo rovnou na centrální.
    3.1.2009 14:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Soucasny stav je, ze jsou tri lidi, kteri maji pravo commitu a nikdo jiny nic neposila. Historicky par lidi neco malinkeho prispelo, ale to je zanedbatelne. Musim se smat, kdyz si vzpomenu na diskuse, proc jsem mel otevrit zdrojaky abicka.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 13:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Pro Mercurial existuje i utilita, se kterou si můžu stáhnout ze SVN zdrojáky, lokálně si z nich udělat Mercurial repository a pak případné změny v kódu commitnout zase zpět do SVN. Takže kdo chce, může Mercurial na zdrojáky Abíčka používat už teď :-)
    Git to samozřejmě umí taky..
    4.1.2009 20:14 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Co by ho velmi rychle rozzlobilo, by bylo rychle ubývající místo na disku :( Git totiž pod heslem „čas vývojáře je drahý, ale disky jsou levné“ neukládá při commitu rozdíly, ale celé soubory.
    alblaho avatar 4.1.2009 21:49 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Gití repozitář bývá menší než SVN checkout. Ono je tam nějaké git-gc, které to překompresuje.

    3.1.2009 11:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    To je sice pěkné, ale jsou to jen detaily. Zásadní otázka zní: pomůže to vyhnout se konfliktům v textu?
    3.1.2009 12:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Detaily, které rozhodují o tom, zda budete VCS používat jako nutné zlo nebo jako užitečný nástroj. Což pak může mít překvapivě vliv i na to řešení konfliktů – sice to konfliktům nezabrání, ale pokud má VCS podrobný přehled o tom, jak se kód vyvíjel, může konflikty snáz vyřešit sám.
    3.1.2009 11:47 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    jinak musí lokálně vyvíjet bez VCS
    git-svn

    (teda ne že bych to používal, jen vím, že to existuje)
    thingie avatar 3.1.2009 15:55 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Je to dost pomalý, než to ze SVN dostane celý větší repozitář s delší historií, to je konec.

    Růžové lži.
    3.1.2009 09:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

     

    ze na strance je moc veci. Uz se v tom spatne orientuje.

    To je pravda a trapi nas to, ale nenapada nas, co s tim. Sluzba, ktera nebude mit vypis aktualit na HP, jako by nebyla.

     

    Snazime se vymyslet, jak titulni stranku zmenit, napriklad pridanim dalsich metainformaci. Jen seznam nazvu polozek neni dostatecne zajimavy, pridani datumu posledni zmeny snad zajisti vetsi zivost dane sluzby, pridani jmena autora zmeny zase povzbudi kontributory. A trocha AJAXu zlepsi interaktivitu / zprijemni ovladani. Dale chceme zkracovat clanky, perex a ikonka by se zobrazovala jen u par prvnich clanku. Hodlame pridat i jeden ci dva posledni clanky ze skupin.

    Jenze tyto zmeny mozna pomohou zlepsit vyuziti jednotlivych sluzeb, ale vetsinou jdou proti zmensovani titulni stranky. Ta je proste prebujela a dietu by si zaslouzila. Jenze krome zkracovani clanku me nic lepsiho nenapada. Vas jo?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 15:56 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Osobne chystam na podzim nejakou zmenu designu. Zatim to chce jeste zkusenosti a cas. Jinak GUI na Linuxsoftu je 
    v soucasne dobe totalni prusvih.
    
    I kdyz pred casem vyhovovalo.
    
    Osobne mam jedno konkrenti reseni. U Vas se neujme. Duvod je jednoduchy. Moje nejvetsi cilova skupina 
    nejsou z vetsiny studenti a nactileti/dvacetileti.
    
    Nicmene Ti pridam jako majitel LS-ka jeden typ. Pochazi vlastne od Tebe. A to jsou use-cases. 
    Dokud je nemas popsane, tak nema smysl delat neco s html. Osobne jsem delal ruzne analyzy pred casem 
    a jako programator jsem zjistil, ze se v hodne vecech, co se tyce navrhu weboveho gui, mylim. 
    Chce to popsat, co lidi chteji a jak vyuzivaji portal. 
    Taktez je problem, ze hodne lidi ani nevyuzije ruzne sluzby, co vidi na uvodni strance ci dalsich strankach, 
    i presto, ze se je jako provozovatel snazis uprednostnit a zviditelnit.
    
    Neni to ani o tom, ze by mel clovek delat nejake vylepsene profily ci nejakou customizaci pro uzivatele. 
    Metadata jsou dobra cesta.
    Osobne se mi prilis neosvedcila cesta tripaneloveho layoutu pri vice datech. Nic poradne nenajdes a hodne 
    veci se zacina postupne ztracet.
    
    Takze tak par zkusenosti, i kdyz nic moc konkretniho jsem asi nerekl. Ale nekdy je cenna informace i cesta "kudy nejit".
    
    
    Grunt avatar 2.1.2009 19:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    podzimní pokles

    A nebude to prostě tím, že začala škola?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 2.1.2009 19:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Tak zde vystává otázka, jak to bylo myšleno. Pokud šlo jen o letošní statistiku, pak by čistě teoreticky začátek školy mohl mít vliv na ten pokles. Ale pokud to bylo bráno v porovnání s ostatními roky 1,2 až 3 roky zpět například, tak potom by to nejspíš nebylo tím. I když i u mě to jako u prváka na vejšce mělo určite vliv.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    2.1.2009 20:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    To spise obracene, v lete byva okurkova sezona, na podzim se to vyrazne zvedne. Letos je navstevnost mensi nez na jare. Procenta ale z pameti neznam, to sleduje Pavlina.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2009 19:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Nebo jde o penalizaci googlu? Zhruba na jaře nám (i rootům) snížil pagerank na polovinu, zřejmě tam chlapci zase něco popletli.
    ...nepopletli, spíš tam něco kompletně předělali. Když jsem před tím hodil do googla třeba jméno sví kočky, musel jsem se přes výsledky z abclinuxu.cz proklikat až na druhou, třetí, čtvrtou stránku, až na to co jsem hledal. To samý bylo se slovy shodnými s popisem jedný fotky a stránkama mitsubishi clubu. Plus jsem si všim, že 2 polský kočičí toplisty pro změnu zas poskočili "sakra nahoru", ačkoliv se na ně před tim proklikat skoro nedalo. Řek bych, že teď google funguje tak nějak globálně "detajlnějc podle oboru". Před půl rokem do něj stačilo napsat "krleš" a pokud se to objevilo někde v diskusi na ábíčku, tak ten odkaz vyskočil jako první. Podle mně nějak vysegregovali pageranking.

    PS: byli by nějaký detajlnější statistiky ábíčka? Takový to "oddělení zrna od plev", (kdo přijde a pobude-odkud + kdo přijde na pár sekund-odkud), OS, prohlížeče, časy návštěvnosti, nějaký procenta a tak... celkem by mě to zajímalo ;-)
    kozzi avatar 2.1.2009 20:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    JJ s tim googlem mas pravdu. Vsak si zkus ted zadat kozzi do googlu schvalne co to vyhodi jako druhej odkaz ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2009 20:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    :-D :-D :-D ...to je takový story, že když to někde vyprávim, tak mi nikdo nevěří... :-D :-D :-D
    2.1.2009 20:27 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kozzi avatar 2.1.2009 20:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No jo to bylo před operací :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    2.1.2009 20:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Pavlína má Google Analytics statistiky, možná by mohla přes Leoše, nebo Roberta nějaké info vypustit na povrch... :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2009 18:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Tam uvidíš v podstatě jen to, co je popsané tady v blogu... spíš se mi nelíbí pokles počtu vytvářených blogových zápisků, viz ten shrnující článek.
    3.1.2009 18:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Šlo o reakci na:
    PS: byli by nějaký detajlnější statistiky ábíčka? Takový to "oddělení zrna od plev", (kdo přijde a pobude-odkud + kdo přijde na pár sekund-odkud), OS, prohlížeče, časy návštěvnosti, nějaký procenta a tak... celkem by mě to zajímalo ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2009 18:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Dle očekávání je tu velká skupina uživatelů, co je tu pár sekund a jde pryč - takové hit&run. Pak je tu velká skupina, co je tu skoro pořád. A ta "střední třída" skoro není :-)
    3.1.2009 18:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    :-)
    hikikomori82 avatar 2.1.2009 22:00 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    >> Co je ještě kurioznější, je podzimní pokles návštěvnosti, který si nedovedeme vysvětlit.

    Rovnako je na tom najvacsi slovensky linuxovy portal
    Grunt avatar 2.1.2009 22:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    To už se ale muselo opravdu něco stát.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 3.1.2009 00:10 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    No z toho grafu hlavne vidim celkovy pokles poctu diskuzi. Coz muze zanmenat pokles zajmu o linux. Ale to doufam pravda nebude. Spis to mozna buse tim ze se nove distribuce zlepsuji a je mene problemu. Nebo take tim ze spousta problemu uz byla vyresena a lidi uz nachaczeji sva reseni coz muze znamenat ze se vyhledavaci sluzby zlepsili. Nebo se proste prestali lide ptat na zbytecne otazky ktere byly zodpovezeny uz milionkrat :-D. A nebo presli jinam ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    3.1.2009 12:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    www.google.com/trends

    Kazda sranda nekdy konci, kazda vec je jen nejakou dobu trendy. Jak Linux tak treba i Jabber uz svuj cas promeskal a svou prilezitost nevyuzil.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    hikikomori82 avatar 3.1.2009 13:20 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    linux vs. windows - imho je to blbost, je tam 100% korelacia
    3.1.2009 15:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Tipuju, že lidi prostě nakupovali hovadiny na Vánoce a nezbyl jim čas prolejzat se po webu
    Quando omni flunkus moritati
    2.1.2009 22:17 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    S tou navstevnosti se nedivim. Me osobne prijde, ze drive tu bylo vice zajimavejsich clanku, ted ze clanku ctu jen distribucni novinky, a zacal jsem cist hardwarove novinky. Na to ze to je server o linuxu tu tech clanku neni tolik. Napriklad recenze nejakych programu, nejaky navody (napr. jak zprovoznit vdpau, atd.)
    Priblizit se vice beznym lidem nez geekum (ale pritom na geeky nezapominat :)

    Ta co se tyka novych funkci, ne kazdy ma rad, kdyz se nova funkce zapne automaticky (napr. ten wysiwyg editor)
    To se tyce zkraceni titulku zpravicek, to jsem nepochopil, kdyz nadpis konci v pulce slova.... Taky to muze nekoho odradit.

    2.1.2009 22:26 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Tak ty nadpisy zpravicek povazuju za nejvetsi podivnost a protivnost tohohle webu. Ale proti gustu...
    thingie avatar 3.1.2009 01:43 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Já ještě hlavně nepochopil jak by se zhruba ty nadpisy vlastně daly vidět celé.

    Ale vypadá to krásně.

    Data retention v Británii do ruk, Slabina PKI v MD5 umožňuje vy, Visa experimentuje s Google A, OSS diskriminován v tendrech -, Ted Ts'o: Debian by se mohl po(srat, asi). Holt geniální myšlenka.

    Růžové lži.
    Jendа avatar 3.1.2009 17:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.1.2009 18:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Já ještě hlavně nepochopil jak by se zhruba ty nadpisy vlastně daly vidět celé.
    Co třeba tím, že si takové zobrazování zapneš.
    3.1.2009 22:10 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Co třeba tím, že si takové zobrazování zapneš.

     

    aaaaa, to je presne to co jsem psal... proc se ty nove funkce zapinaji automaticky?

    4.1.2009 06:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Nekdo to strcil do bugzilly, toz zareaguju verejne. Delat funkce, ktere jsou defaultne vypnuty, nema smysl.  To bychom strasne omezili pocet lidi, kteri je vyuziji. Vetsina lidi by se o novinkach ani nedozvedela. Takze sorry, tento pozadavek posilam do /dev/null.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    thingie avatar 4.1.2009 17:02 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Já už je raději vypnul, když jsem si tady přečetl, že to jde.

    Ale jinak teda bomba funkce, náhodný návštěvník uvidí kusy slov a to má být výchozí chování?

    Růžové lži.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.1.2009 17:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    To je ovšem chyba prohlížečů, že neumí potřebnou CSS vlastnost :-)
    7.1.2009 09:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Ale jinak teda bomba funkce, náhodný návštěvník uvidí kusy slov a to má být výchozí chování?
    Konqueror má tu CSS vlastnost implementovánu špatně a Firefox vůbec, ostatní prohlížeče i "prohlížeče" správně zobrazí výpustek (tři tečky).
    Grunt avatar 2.1.2009 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    napr. jak zprovoznit vdpau

    Velice jednoduše. Počkat si až se to dostane do stabilní řady ovladače, až se dostanou ty patche pro ffmpeg z nvidie do mainstreamu a až se oba dostanou do repositáře stabilní řady distribuce. Pak teprve bude nadávání oprávněné.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    alblaho avatar 3.1.2009 14:25 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Zkracování nadpisů zpráviček je snad největší pitomost, co jsem na internetu za posledních pět let viděl.

    Víte co dělám? Jezdím s myší po odkazech a koukám se do status baru na URL (ta jsou hezká a obsahují celý nadpis). Ergonomický orgasmus.

    Jinak je Ábíčko fajn a jsem tu rád.

    3.1.2009 14:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Já osobně považuju nadpisy u zpráviček obecně za pitomost a proto jsem je zrušil. :-)
    alblaho avatar 3.1.2009 16:46 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    No je obhajitelný názor. Osobně bych nadpisy nezatracoval, třeba nadpis "Wine 1.1.12" mi přijde OK (jsem zpraven aniž bych musel číst vlastní zprávičku). Ale úplně nadpisy zrušit mi přijde rozumnější, než je takhle kriplit.

    3.1.2009 17:58 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    No, ja se zacinam klonit k tomu, aby default bylo nezkracovat. Kdyz jsme titulky zavadeli, bylo na titulce plno zpravicek, ktere mely titulek na dva radky, pricemz na druhe radce bylo jedno slovo. Stranka se na delku natahla a my se ji snazime drzet na uzde. Tak jsme se dohodli na tomto reseni. Ale souhlasim, ze moc stastne neni. Sam jsem si to zmenil na zobrazovani celeho textu a prijde mi to v pohode. Holt ted to muzu porovnat.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 05:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Luboš sice chtěl git, ale nepřesvědčil mne. Možná za rok, dva či tři.
    Není nad přecházení mezi verzovacími systémy, že? ;-)

    Quando omni flunkus moritati
    3.1.2009 13:08 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Mno, me asi stve jedina vec a to je neexistence mobilniho layoutu. Na Opere Mini je abclinuxu opravdovy zazitek.

    Co se tyka snizeni prijmu, mozna je cas uvazovat o necem, jako jsou VIP accounty. VIP uzivatelum by se nezobrazovala reklama, mohli by mit nejake dalsi vyhody, ktere neni mozne udelat pro vsechny. Lidi by si meli zvyknout na to, ze za dobre sluzby se na internetu plati.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Vojtěch Trefný avatar 3.1.2009 13:30 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Co se tyka snizeni prijmu, mozna je cas uvazovat o necem, jako jsou VIP accounty. VIP uzivatelum by se nezobrazovala reklama, mohli by mit nejake dalsi vyhody, ktere neni mozne udelat pro vsechny. Lidi by si meli zvyknout na to, ze za dobre sluzby se na internetu plati.
    Silně pochybuji, že by to k něčemu vedlo -- pár lidí by určitě zaplatilo, ale asi by to těžko stálo za to...
    3.1.2009 13:36 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Tak za clanky a redakci platit majitel snad proboha nemusi a ten jeden webserver by to zaplatit mohlo. A navic neni to nic proti neplaticim, jen ty co zaplati, dostanou neco navic. Dokazu si treba predstavit exkluzivni clanky, ktere dostanou socialne slabsi treba az za tyden.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 13:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Dokazu si treba predstavit exkluzivni clanky, ktere dostanou socialne slabsi treba az za tyden.
    No já určitě nebudu ten kdo takový článek napíše... Respektive nebudu ten kdo by po tom, co by se něco takového s mým článkem stalo napsal pro Ábíčko další...
    3.1.2009 14:50 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Tak treba za 1000,- nebo 2000,- Kc honorare by se nasel i profesionalni autor, ktery by rad takovy clanek napsal... Nejaky dospely.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 14:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    A podle čeho se pozná profesionální autor a autor neprofesionální? Podle novinářského průkazu? Nebo snad musí být v zaměstnaneckém poměru s nějakým vydavatelstvím a všichni ti autoři na volné noze jsou vlastně neprofesionálové?
    Nejaky dospely.
    Důchodce promluvil?
    3.1.2009 15:00 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Ten co pise za penize? Proc by mel byt zamestnany u nejakych novin? Do NY Times pisou novinari na volne noze a svete div se, za slusne penize a nevadi jim, ze jejich clanky na netu nejsou volne dostupne. Ne, nejsem duchodce. Jen jsem realista, co vi, ze nic neni zadarmo. A nic netrva pet minut.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 15:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Ten co pise za penize?
    V tom případě asi každý, komu někdy vyšel alespoň jeden článek na ABCLinuxu, protože články na ABCLinuxu jsou honorovány.
    Do NY Times pisou novinari na volne noze a svete div se, za slusne penize a nevadi jim, ze jejich clanky na netu nejsou volne dostupne.
    A já snad něco takového tvrdím? Tvrdím, že to vadí novinářům píšící pro NY Times? Já tvrdím, že mi samotnému by to vadilo.
    3.1.2009 15:15 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Ctenarum by zase nevadilo si precist kvalitni clanky. Co je asi dulezitejsi?

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 16:04 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Toto v Cechach fungovat nebude. Na to jsou zde veskere portaly moc male a to chce vyssi rozpocet, ktery tu moc nikdo neudela.

    Chapu i to, ze to par lidi neprijme a urcita cast zejmena neplaticich a kricicich uzivatelu se "odhodi".

    I kdyby lide platili, tak se obavam, ze ty vydelky za VIP obsah budou muset jit minimalne na 250kKc rocne. A to se v ceske linuxove vesnici neudela.

    Nejblize k tomu mel linuxexpress, ale to se podle me take moc neujalo.

    Problem je, ze cesky odbornik bude radeji delat za litr a vice na den cisteho nez  odborny clanek za par korun, ktery mu zabere par dni.

    A sponovat ceny za clanek asi nebude moc resenim. Nevidim v tom navratnost. Redakcni cinnost za vetsi penize je spise o tom, ze se bude dotovat z neceho jineho.

    Neco resi blogy, ale take nejsou svetoborne. Celkove je cena za praci moc velka v porovnani s tim, co vydelas.

    Hodne portalu slo cestou prekladu, ale v tom taky moc nevidim budoucnost.

    Ono je o cem psat, ale je to drahe. I kdyz s hospodarskou krizi se mozna dockame "prijemneho" zlevneni.

    Vojtěch Trefný avatar 3.1.2009 13:41 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Já netvrdím, že je to nějaké zlo, já jen chtěl říct, že jak znám "lidi", tak většina se na nějaké placení vykašle...
    3.1.2009 14:08 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Mno, me asi stve jedina vec a to je neexistence mobilniho layoutu. Na Opere Mini je abclinuxu opravdovy zazitek.

    Tak proto byvas v komentarich tak nastvany az nepratelsky?

    Co se tyka snizeni prijmu, mozna je cas uvazovat o necem, jako jsou VIP accounty. VIP uzivatelum by se nezobrazovala reklama, mohli by mit nejake dalsi vyhody, ktere neni mozne udelat pro vsechny. Lidi by si meli zvyknout na to, ze za dobre sluzby se na internetu plati.

    Delal jsem si kdysi propocet, jake je realne 'tvrde' jadro abicka a kolik procent by melo zajem o takovou sluzbu a vyslo mi, ze by se ta prace vubec nevyplatila. Muj odhad jsou desitky predplatitelu, maximalne stovka.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 14:33 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

     

     

    Tak proto byvas v komentarich tak nastvany az nepratelsky?

    Tak tohle je klasicka odpoved flamera. Odpoved otazkou. Ja jen rekl, ze mi to vadi. Tecka.

     

    Delal jsem si kdysi propocet, jake je realne 'tvrde' jadro abicka a kolik procent by melo zajem o takovou sluzbu a vyslo mi, ze by se ta prace vubec nevyplatila. Muj odhad jsou desitky predplatitelu, maximalne stovka.

    Vcera mi nekdo chytry rekl, ze slova jako myslim nebo odhaduji do businessu nepatri. Mel pravdu. Propocet, lol... Kdybych takovy pristup mel pri zavadeni Jabbim VIP, tak je Jabbim tam kde tenkrat byl. Ve srackach.

     

     

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 15:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Vcera mi nekdo chytry rekl, ze slova jako myslim nebo odhaduji do businessu nepatri. Mel pravdu. Propocet, lol... Kdybych takovy pristup mel pri zavadeni Jabbim VIP, tak je Jabbim tam kde tenkrat byl. Ve srackach.
    Když je špatně „myslím“ nebo „odhaduji“, špatně je i „propočet“, jaký je tedy ten správný byznys přístup?
    3.1.2009 15:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování
    Podívat se z okna a pak něco plácnout...

    (Teda on ten přístup není moc byznys, ale prej se používá.)
    Quando omni flunkus moritati
    3.1.2009 16:51 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    V tomto pripade je spravny business pristup to zavest, protoze mira rizika se zavedenim takove veci je minimalni. Take je klidne mozne, ze dojdes k tomu, ze treba te zavedeni takoveho business planu muze poskodit, protoze te za to komunita odsoudi (coz se treba stalo Jabbimu). Pak je treba vymyslet jiny business plan, treba proc neni vetsi zajem inzerentu o reklamu. Kazdopadne by me docela zajimalo, jak delal LL ten propocet. My jsme ho tenkrat udelali take, spocetli jsme 1% uzivatelu jako cil. A paradoxne nam to na zavedeni stacilo. Dnes jsme na 3.75%.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 17:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Ja jsem odhadoval, ze vice nez 5% z pravidelnych aktivnich navstevniku si takovou sluzbu nezaplati. Pri mesicni platbe kolem 50 kc (holt bylo to pred lety) by nam to pokrylo max jeden mesic honoraru.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 18:08 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    No, tech 50,- Kc mesicne je docela ok, to je 600,- Kc za rok. Ja nevim, z jake zakladny je to 5%, ale nestacilo by to na nejaky exkluzivni obsah? Nebo neexistuji opravdu nejake atraktivni funkce, o ktere by uzivatele stali? Ta castka je dalsi vec, vetsina tech uzivatelu jsou studenti atd, neni to premrsteny? Tam je totiz uvaha, jestli by se pri nizsi castce nevybralo vic nez pri vetsi. Zase na druhou stranu, se zauctovanim tech plateb je taky prace, rezie uctu, atd atd. A navic, ta komunita je nestandardni, mohla by to velice tezce nest.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    3.1.2009 13:41 Tomas Krause
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Leoši, ten pokles GTPR může souviset s prodejem odkazů - Bělení zubů opravdu moc s Linuxem nesouvisí a Google to údajně nemá rád. Z WebmatersTools lze stránku prodávající odkazy jednoduše nabonzovat a logickým trestem se jeví snížení GTPR, protože se 4kou moc odkazů neprodáš, resp. ne za moc peněz. Skutečný PR by ale měl zůstat a ve výsledcích vyhledávání se nic nemění.

    Jsou to samozřejmě jen teorie, ale bonzování prodeje linků přes WT je realita. My jsme odkazy také prodávali, ale nechali jsme toho, tak uvidíme, jestli se GTPR vrátí.

    3.1.2009 14:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    My jsme zase podezrivali tu Stickfish listu nahore. Vy mate podobnou a tez jste meli pokles. Jinak to slovo 'placene' ber spise s rezervou, o to hure se jich budeme zbavovat.

    Kazdopadne google sice pouzivam, ale nesnasim. Uz jednou se k nam zachoval hnusne, od te doby jsem na nej alergicky.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.1.2009 18:03 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novoroční bilancování

    Ja ten pagerank moc nechapu, Jabbim.cz ma ted sestku. Idnes sedmicku...

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.