Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do
… více »Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.
Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU
… více »Pokud sledujete zahraniční "tisk" (tedy zahraniční portály), jistě jste si již všimli, že většina své články rozděluje.
Důvod je jednoduchý - aby uživatel při čtení článku hned několikrát načetl inzertní bannery. Uvidí je zkrátka vícekrát, je vyšší šance, že na nějaký klikne. Na některých přebanerovaných portálech je šance, že o ně doslova zavadí.
Proti internetové reklamě nemám zhola nic, často na ni klikám. Jednou ze zájmu o nabízený produkt, jindy prostě proto, že čtu nějaký neziskový portál, který má hlavní příjem z reklamy (a článek se mi třeba líbil).
Některé americké portály to ovšem podle mého vkusu již přehánějí. Různé flashe rolují, vyskakují, zakrývají text. O XXL bannerech uprostřed článku či skyscraperech přes dvě obrazovky ani nemluvě. Do toho všudypřítomný Google AdWords. Relativní novinkou jsou pak reklamy přímo v textu. Musíte provádět myší doslova slalom, abyste na nějaký kontextový odkaz nenajeli.
A právě na těchto serverech používám s úspěchem funkci, kterou nabízí většina - tisk článku. Článek se vám zobrazí nerozdělený a téměř bez reklam. Skvělé, praktické a čas šetřící. Pravda, někdy vám může vyskočit dialog pro tisk, zejména v prohlížečích rodiny Firefox, ale já používám Operu a si "nevyskakuje".
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.
Tiskni Sdílej:
to je ztrata casu a oni (i ja) to vedijo, to jsem myslel tím pliváním
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.Zadavatele reklamy nezajímá počet kliknutí, ale přínos reklamy – nejlépe kolik lidí si na základě reklamy něco koupí, v případě reklamy "na značku" třeba o kolik se zvýší povědomí o značce. Protože cena za bannerovou reklamu se většinou odvozuje od počtu shlédnutí, a zadavatele reklamy zajímá počet transakcí, jsou v celém řetězci zobrazení reklamy -> klik na reklamu -> uskutečněný obchod dva koeficienty, které zadavatele zajímají: poměr kliknutí/zobrazení (CTR) (pohybuje se v řádu jednotek procent) a poměr kliknutí/uskutečněný nákup. Vaším umělým klikáním byste zvýšil poměr první ale odpovídajícím způsobem snížil poměr druhý. To je pro zadavatele reklamy špatně – pokud klikáte na jeho reklamy a zobrazujete jeho stránky, má s vámi náklady, ale nemá od vás zisk. Krátkodobě tedy sice možná vašemu serveru prospějete, protože zvýšíte CTR, čímž se zvýší cena reklamy na serveru. Dlouhodobě mu ale uškodíte, protože v dlouhém období zadavatel zjistí, že z reklamy na tomto serveru nemá takový přínos, protože návštěvníci z něj jsou "divní" a nenakupují. Je to stejné, jako kdybyste pražské metro-deníky odebíral po desítkách. Nejprve sice budou mít větší náklad a mohou prodat dražší reklamu, ale postupem času zadavatelé zjistí, že reklama v nich nějak nefunguje – a nebudou ochotni za ni platit tolik. Prostě jako jakékoliv jiné chytračení, ani toto se dlouhodobě nevyplatí. I když je to zdánlivě pro dobrou věc.