Portál AbcLinuxu, 7. června 2024 13:09


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Ježek avatar 20.5.2007 13:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a já k tomu jen dodám: http://cdr.cz/a/21236
20.5.2007 14:19 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom bych poznamenal, že problém s doinstalováváním mp3 do K3b je problém některých distribucí a jejich předposranosti, nikoliv problém k3b. Dále, BluRay je podporovaný v growisofs a potažmo tedy i ve frontendech, pokud tam někdo přidá příslušnou položku do menu.
20.5.2007 14:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
ad growisofs: nevěděl jsem, díky za info.
ad k3b:
V takovém k3b se musí u většiny distribucí modul ručně doinstalovávat
20.5.2007 15:48 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Na tu citovanou větu přesně reaguju.
20.5.2007 15:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Jenomže já nechápu proč explicitně opakuješ to co je už v článku uvedeno. Je to poněkud zbytečné.
21.5.2007 08:35 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Upřesňuje, z jakého důvodu u většiny distribucí není daná instalace obsažena v základu, o čemž se v blogu nemluví.
freshmouse avatar 20.5.2007 14:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ewa Farná v ~/ -- Marku, styď se! :-D
20.5.2007 14:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Lol, je to jenom prázdný soubor z KTorrentu :) Nikdo ten torrent neseeduje, takže ho nemůžu stáhnout ;-)
freshmouse avatar 20.5.2007 15:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Z toho se nevyvlíkneš. :-P
20.5.2007 15:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
:)
Jardík avatar 20.5.2007 19:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Kašli na torrenty, jsou pomalý. Jednotlivý odkazy zkopči a dej je do adresního řádku. Pouhým klikem dostaneš chybu.
Věřím v jednoho Boha.
21.5.2007 13:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
RTFM wget ;-)
20.5.2007 16:07 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No nevim, asi jsem divny kdyz mi prijde, ze veci jako NeroLinux, Skype apod. odporuji duvodu proc GNU/Linux existuje..
20.5.2007 16:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Ano, to mohu potvrdit. Pokud máš pocit, že "veci jako NeroLinux, Skype apod. odporuji duvodu proc GNU/Linux existuje", tak divný nepochybně jsi :-P
20.5.2007 16:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
GNU možná, ale s tím Linuxem si těžce ustřelil.
emorjino avatar 20.5.2007 16:40 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Sice se též snažím nepoužívat proprietární software, ale nemyslím si, že by tento odporoval linuxu. NAopak, doufám, že časem proprietárního software pro linux přibude, ať už to budou hry nebo specializované a profi programy.. Netrpím totiž iluzí, že je všechno možné řeššit pouze otevřeným softwarem.
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
20.5.2007 16:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Jenomže ono může být všechno otevřený software. Otevřený software není software zdarma, dokonce to nemusí být ani svobodný software.
20.5.2007 18:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Existují programy, jejihž nejdražší částí je samotný algoritmus, nikoliv jeho implementace. Takové programy těžko někdo otevře...
pdp7 avatar 20.5.2007 16:59 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Iluzí?? WTF??

Debile!!!!!!!!!!!!!!!! :-(
20.5.2007 17:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Klidni svůj slovník prosím..
pdp7 avatar 20.5.2007 17:03 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Promin Marku tohle mela byt reakce pro "emorjino"
20.5.2007 17:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
To je jedno na koho reaguješ, většinou to čtou všichni účastníci diskuse.
pdp7 avatar 20.5.2007 17:24 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Dobre budu se vic kontrolovat. Presto si ale neodpustim jednu malou poznamku:

Kdyz nekdo rekne: resit vsechno otevrenym softwarem je iluze... tohle mi fakt vadi! To je jako kdyby rekl ze GNU je zalozeny na iluzi! Za to bych normalne vrazdil!
belisarivs avatar 20.5.2007 20:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Nemas pravdu. Ja taky preferuji OSS. Ale na druhou stranu jsou aplikace, ktere nejsou tak potreba aby se vytvorila komunita vyvojaru jako treba kolem KDE ale pritom jsou hodne komplexni a velmi uzitecne. Namatkou muzu jmenovat ruzne profesionalni CADy, Matlab a dalsi nastroje.

Tim, ze budou pro Linux komercni aplikace nedojde k zaniku nekomercnich. Pokud se tedy nebudou chovat jako Cedega vs. Wine.

GNU neni samospasne, ale rozhodne neni zalozeno na iluzi.

Na komercnich aplikacich pro Linux proste nic spatneho nevidim. Porad je to volba mezi aplikaci zadarmo nebo za penize. Klady a zapory nech si kazdy zvazi sam.

Omezovanim CSS aplikaci omezujes kazdemu vyber.

Ano, Linux neni, diky Bohu, Windows a chci, aby to tak zustalo, ale muze nekdo zazlivat tvurcum sw jako Matlab, Doom III a UT2004 ze jsou jejich aplikace dostupne v Linuxu? Ja myslim, ze vubec.
IRC is just multiplayer notepad.
Daniel Kvasnička ml. avatar 20.5.2007 19:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Jo, hochu, tak ty jses exemplar vskutku jedinecny :-/
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
pdp7 avatar 20.5.2007 20:14 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Hmm. Jsem jenom velky priznive GNU, vadi ti to snad?

PS: Uzavrenymu software se vyhybam jak cert krizi! Proc? Zkus hadat.
20.5.2007 21:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Tvoje patička
První komunita sdílející software
vs.
The BSD people, who remembered that they had been writing freely redistributable and modifiable software years before RMS's manifesto, rejected GNU's claim to historical and ideological primacy.
Art of Unix Programming: Origins and History of the Hackers, 1961-1995
Tak jak to tedy je? :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
pdp7 avatar 20.5.2007 22:04 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Moje paticka se tyka te komunity ktera vznikla v AI Lab na MIT. Pravda prvni komunita to urcite nebyla...

RMS tam pise: Sdílení software nebylo výsadou pouze naší komunity; je staré jako počítače samy, stejně jako sdílení receptů je staré jako vaření.
20.5.2007 22:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
To bylo jenom malé rýpnutí :-). Koneckonců afaik byl RMS první, kdo to sdílení nějak formálně kodifikoval pomocí GNU Manifestu a GPL licence, takže je pravda, že v něčem je jejich prvenství asi nepopiratelné.

Navíc, bez něj by asi dnešní IT svět vypadal docela jinak ...
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
pdp7 avatar 20.5.2007 22:25 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Daniel Kvasnička ml. avatar 21.5.2007 06:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Hmm. Jsem jenom velky priznive GNU, vadi ti to snad?
Vadi, protoze si na rozdil od tebe uvedomuju, ze otevreny kod neni samospasny a nedelam z otevreneho kody ideologii ci nabozenstvi.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
pdp7 avatar 21.5.2007 20:00 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Vadi? No to mas blby no. :-D
20.5.2007 16:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V takovém k3b se musí u většiny distribucí modul ručně doinstalovávat

zatímco takové Nero celé se u většiny distribucí ručně doinstalovat nemusí, že :-D :-D :-D

BTW já žádný modul nikdy do k3b neinstaloval (natož ručně) a zmíněnou funkci jsem občas používal... no asi holt nepoužívám tu "většinu distribucí" :-D
lankvil avatar 20.5.2007 16:43 lankvil | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nepodporuje výstup přes moderní systém ALSA, ale jen přes zastaralý OSS

Dovolil bych si nesouhlasit. OSS je stale zivy projekt, rozhodne ne zastaraly a v nekterych vecech mnohem dal nez ALSA.
Já mám taky blog
20.5.2007 16:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Např.?
lankvil avatar 20.5.2007 17:10 lankvil | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
např. virtual mixer, možnost regulovat hlasitost zvlášť pro jednotlivé procesy využívající /dev/dsp, různé efeky a blbinky jako ekvalizér, nebo grafické klikátko ossctl. No ale hlavně zvukovka Audigy LS, která s ALSOu nevydala ani hlásku a je na blacklistu hraje s OSS perfektně.
Já mám taky blog
20.5.2007 17:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
virtual mixer má být jako software mixování? To v alse funguje.. Naopak mi zařízení přistupující k /dev/dsp blokují alsu (třeba vmware). Regulaci hlasitosti pro každou applikaci má řešit ta aplikace samotná. Efekty zamrzí, grafické klikátko ossctl neznám a Audigi LS naštve.
lankvil avatar 20.5.2007 17:35 lankvil | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Ano softwarové mixování přes dmix funguje, ale dsp si většinou pro sebe ukradne jen jedna aplikace, tak je to nepoužitelné. Kdyby všechny programy používaly alsu bylo by na světě krásně, jenže bohužel ona není zdaleka tak rozšířená.
Já mám taky blog
20.5.2007 17:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
A právě proto také nepřítomnost ALSY v NERU kritizuju :)
20.5.2007 18:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Podle mě je chyba návrhu emulace alsa-oss, že OSS program sedící na /dev/dsp dostane přímo přístup na zvukovku. Podle mě by to měla být virtuální zvukovka, která by defaultně posílala zvuk normálním alsím neblokujícím způsobem do pcm.!default. Tím by se jedním tahem odstranily s vícenásobným přístupem jak na zvukovku, tak na /dev/dsp.
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.5.2007 19:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Přesně tak, vůbec nechápu, proč je to teď tak hloupě.
lankvil avatar 20.5.2007 20:21 lankvil | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
No prave proto jsem upozornoval na OSS, ktere takovouhle virtualni zvukovku umi. Nemyslim to stare co je v jadre, je treba si stahnout posledni verzi z http://www.opensound.com/.
Já mám taky blog
20.5.2007 20:28 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Kdyby všechny programy používaly alsu bylo by na světě krásně, jenže bohužel ona není zdaleka tak rozšířená.
Protože všichni používají zastaralé OSS, které je v jádře už hooodně dlouho označenop jako deprecated.
Quando omni flunkus moritati
belisarivs avatar 20.5.2007 20:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Jak tu jiz zminoval koleka OSS se vyviji a v jadre je jeho stara verze. Navic kamos co ma SB Live! byl za OSS moc rad.
IRC is just multiplayer notepad.
20.5.2007 21:04 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Dva dotazy: 1) Proč je v jádře stará verze ?

2) Co umí OSS ovladač SB Live! a neumí snd_emu10k1 ?
Quando omni flunkus moritati
belisarivs avatar 20.5.2007 22:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Jo tak to nevim. Ja Live! nemam.
IRC is just multiplayer notepad.
20.5.2007 21:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
dsp si většinou pro sebe ukradne jen jedna aplikace, tak je to nepoužitelné. Kdyby všechny programy používaly alsu bylo by na světě krásně,
A co aoss?
20.5.2007 21:28 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Když jsem ho zkoušel naposledy, tak to moc nefungovalo.
Quando omni flunkus moritati
Jardík avatar 20.5.2007 19:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Pořiď si kvalitní zvukovku s HW mixováním a /dev/dsp můžeš mít otevřeno několikrát.
Věřím v jednoho Boha.
20.5.2007 19:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
A do toho notebooku ji nacpu kam? Na display? :) Ne, kartu do PCMCIA nechci..
21.5.2007 15:03 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nero 4 Linux
Napriklad ma platformove nezavisle API?

http://4front-tech.com/hannublog/?p=5
20.5.2007 19:17 marty
Rozbalit Rozbalit vše NeroLinux a nonroot uzivatel
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkousel jsem uz i dvojku a trojka ma stejny problem, nebezi na mandrive pod beznym uzivatelem, nenajde vypalovaci zarizeni, nevite co s tim?
20.5.2007 20:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Zabezpečení vypalovaček
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už je nějak vyřešený problém, že uživatel mající práva pálit může přeprogramovat firmware vypalovačky? Uvažovalo se o seznamu zakázaných SCSI příkazů, ale kvůli neuniverzálnosti se tento přístup neuplatnil.
20.5.2007 21:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zabezpečení vypalovaček
Pokud si dobře vzpomínám, tak by to mělo jít dohledat v některém z vydání Jaderných novin.
20.5.2007 22:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zabezpečení vypalovaček
Ano, v jaderných novinách se to řešilo.
20.5.2007 23:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zabezpečení vypalovaček
Odtamtud to taky mám. Já spíš myslel, jestli se něco od té doby nezměnilo. Podle současného blocks/scsi_ioctl.c se verify_command() stále v ořezaní podobě používá, upravovat seznam povolených příkazů za běhu nelze. Poslední patch, který se o to pokoušel je z roku 2004.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.