abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Hrabárna

    13.4.2016 22:44 | Přečteno: 1797× | SUSE | poslední úprava: 13.4.2016 22:45

    Dnes to opět vypuklo. Vlastně už v pondělí. Stručný nenápadný mail: „Prosím připravte si veškerý starý nepotřebný hardware. Projdu všechny kanceláře ve středu od 10:00 a vyberu si od vás zmíněný hardware.“

    V některých firmách si IT oddělení veškerý hardware pečlivě hlídá (a privilegovaným jedincům pak nabízí vyřazené skvosty). V SUSE se ovšem někdy ve středu odpoledne před kanceláří Infra týmu objeví hromada vyřazeného hardware. A hrabe se. Kromě obvyklé haldy všelijakých hlodavců, běžných i exotických kabelů, různých redukcí, síťovek s konektory BNC (fakt!), 56k modemů apod. se většinou najde i nějaký ten použitelný hardware. Takže ke skupince hrabajících se po chvíli přidá i department leader; nějaké spřátelené občanské iniciativě se prý hodí switche NETGEAR, protože celou síť přebudovávají na optiku…

    Také si beru pár drobností, spíš aby se moc neplýtvalo. Největší sběratel antikvárního železa už totiž v SUSE nepracuje, tak se toho poslední roky víc vyhodí. Když ale jiný kolega přejde k těžbě surovin, je můj ekologický cit zcela uspokojen a jdu domů.

    Tak zase zhruba za půl roku. Už se na to nostalgické okukování disketových i páskových jednotek a jiných muzeálních kousků zase těším.        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 14.4.2016 00:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    U nás už nic takového nenajdeš. IT hw se obměňuje jednou za pět let, něco za 7 let. Co usoudíme, že je použitelné, dáme volně k odběru uživatelům. Zbytky a to, co nechtějí, jdou na likvidaci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    elijah avatar 14.4.2016 08:49 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Jo, to by byla pohoda. Když ovšem děláte podporu operačního systému včetně ovladačů hardware a chcete svým zákazníkům nabídnout dlouhodobou podporu (10+ let) svého produktu, tak prostě musíte v nějakém rozsahu udržovat také 10 let starý hardware…
    14.4.2016 08:33 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Mám tomu rozumět tak, že nemáte přesný přehled o tom, kde je jaký hardware, nový nebo starý a lidi mají po skříních hromady haraburdí...? To je pěkný bordel, pozdravujte mamá...
    elijah avatar 14.4.2016 08:56 elijah | blog: managor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Nevím, jak to chodí u Vás, ale já coby zaměstnanec jsem docela šťastný, že si nemusím každou maličkost objednávat přes těžkopádné korporátní procesy ani kupovat za své.

    Abych to totiž ujasnil, „sběr hardware“ se týká právě jen drobností (cca do 1000,- Kč/ks), ostatní vyřazovaný hardware (např. ty switche) je samozřejmě pečlivě evidovaný. Myslím, že je to ideální spojení výhod malé firmy a výhod velké firmy.
    pavlix avatar 14.4.2016 13:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    +1

    Ani u nás se naštěstí neeviduje každá myš za stovku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.4.2016 15:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Tak ono je třeba odlišit co je a není spotřební zboží a za jakých okolností to bylo pořízeno.

    Jak jsem zmínil, měli jsme systém (možná se používá dosud, nevím) ve kterém bylo evidováno vše až na úroveň komponent. Bylo to z toho důvodu, že některé komponenty byly kupované samostatně a vedlo se na ně extra evidenční číslo. Jiné jako součást PC. A to vše bylo třeba podchytit. Rozhodně to nebylo kvůli tomu, že by se někdo při vyřazování o něco hrdlil. Každý rok se obměnila 1/3 HW, takže každý měl max. 3 roky starý počítač. Mohli jsme si to dovolit proto, že místo do licencí (jelo se na linuxu) se prachy vrážely do HW.
    14.4.2016 16:51 jn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Byly svého času takové tendence, takže máme inventární číslo na sadě šroubováků (450 korun) a dokonce i na flešce. U něčeho se nám podařilo uhájit, že to sice bylo vcelku, ale jsou to jednotlivé věci, které nemá smysl takto evidovat. Někteří pečliví lidé mají inventurní soupis na pět stránek. My méně pečliví, co hlásíme skoro všechno jako spotřebu (ta fleška tehdy neprošla) toho máme méně. Naštěstí už někdo pochopil, že nemá cenu evidovat jako DDHM každý kabel, byť by jeho cena přesahovala ty čtyři stovky. Samostatnou kapitolou jsou inventární štítky na software, jak nalepím štítek na nehmotnou věc? Ale chápu, že věc za třeba 50 tisíc je nutné rozumně evidovat.

    Docela zajímavá situace byla, když se asi před pěti lety vyhazovaly nějaké dávno odepsané monitory. Ještě jsem se ptal, jestli i ten filtr je odepsaný (měl štítek zvlášť), prej že jo. Co myslíte, při inventuře, byl na seznamu. Naštěstí se tyhle věci tolik nehrotí a inventarista tam jenom připsal poznámku a napříště byl od toho pokoj.

    Jinak BNC kabely bych nevyhazoval, dodnes v laboratoři žijeme z toho, co se před snad 15 lety vyřazovalo. Teda vloni se mi podařilo vyškemrat peníze na nové kabely (cena BNC kabelu začíná na 150 korunách a potřebovali jsme jich 20, tedy nic levného to není). Tím se tyto staré uvolnily na jiné použití (oni nejsou špatné, jenom je prostě každý jinak dlouhý a vcelku to pak nevypadá pěkně).
    14.4.2016 09:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna

    Takže na jedné straně máme lidi, kteří si stěžují, jaká je v SUSE sešněrovaná korporátní kultura, kde si člověk nemůže ani svobodně používat sedm monitorů a vyhazuje se mu hardware, který nutně potřebuje, a na druhé lidi, kteří nechápou, jak můžeme mít v hardware takový bordel. To asi znamená, že se podařilo najít rozumný kompromis. :-)

    Ale teď vážně. Mít přesnou evidenci hardware ve firmě plné kutilů s přirozeným odporem k byrokracii není prakticky proveditelné. Když se podívám třeba na sebe (označovaného zde opakovaně za "korporátního trolla"), tak v původním erárním počítači, který jsem před pěti lety dostal, jsem hned ze začátku vyměnil grafickou kartu (NVidia, s noveaou to nebylo ono a closed source driver jsem nechtěl, tak jsem tam dal Radeon), později se vyměnil zdroj (odešel) a paměti a přidal jsem si tam dvě síťové karty kvůli testování. Při minulé úklidové akci na podzim jsem zjistil, že jeden z počítačů určených k vyhození má lepší základní desku a procesor než ten můj, a protože jsem byl líný šroubovat motherboard, vzal jsem jeho case se základní deskou a procesorem a zbytek svého přehodil tam. K tomu si přičtěte postupný vývoj monitorů

    • jeden 19" 5:4
    • dva 19" 5:4
    • jeden 23" wide, jeden 19" 5:4
    • jeden 23" wide, jeden 24" 5:4
    • dva 24" wide

    Tohle prostě účetnímu považujícímu "počítač" za atomický a neměnný objekt s inventárním číslem do škatulek při nejlepší vůli nezapadne.

    K tomu je ještě potřeba přičíst hardware, který se uchoval z vyřazených počítačů, protože "by se někdy mohl hodit" (a on se často opravdu hodí) a různý hardware, který pro potřeby testování, vývoje nebo debugování dostaneme od zákazníků a partnerů. Udržet nad tím vším stoprocentně přesnou evidenci je prakticky nemožné.

    14.4.2016 13:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Na úřadě jsme měli systém, který evidoval HW až na úroveň komponent. Bylo to jednodušší.
    Agent avatar 14.4.2016 15:02 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Nějaká osmipalcová disketovka by nebyla?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.4.2016 16:52 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Chceš i diskety?
    Agent avatar 14.4.2016 17:33 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Já se zeptal jen tak z prdele, ale fakt to někdo má?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    14.4.2016 18:50 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Já bych zase uživil MFM disk ideálně i s kabelama a uplnne nejvíc ideálne i s ISA řadičem. Chybí mi v mojí 186 (https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_PC-D)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    14.4.2016 20:56 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    ta klavesnica je genialna
    21.4.2016 04:20 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Tomu sam neveris....
    Tomu sam neveris.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    21.4.2016 10:50 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Koukam, ze jsem napsal to...
    Koukam, ze jsem napsal to same. Na mtrain je zbytecne reagovat.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    16.4.2016 23:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Tieto veci je uz velky problem zohnat. Nedavno som predaval par funkcnych 386 PC a prekvapilo ma, ako rychlo boli prec.
    15.4.2016 18:21 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    IT srot se vyuziva i takhle: z jedne verejne instituce se odvezou vyrazovane stanice "na recyklaci". To se samozrejme te instituci nafakturuje. Ze stanic se odborne odstrani inventarova cisla a stanice se prodaji jine verejne instituci. Nefunkcni srot postupne nastradany z oprav u zakazniku se rozebere a nahazi do krabic "plasty", "hlinikove odlitky", "medena kabelaz" atd. a odveze do sberny, z cehoz je drobny vydelek a hlavne potvrzeni o likvidaci trideneho IT odpadu. Docela vydelecny byznys.
    16.4.2016 23:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Ano, podobne sa to robi vo verejnych instituciach aj u nas. Nakupia techniku, nema ju kto nainstalovat a udrziavat a nikdy to poriadne nefunguje. Po par rokoch sa to vymeni a situacia sa opakuje. Samozrejme, ze sa vzdy nakupia nove licencie od M$.
    16.4.2016 23:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
    Pri stahovani firmy bolo potrebne zbavit sa vyradeneho HW. Zobral som asi 10 PC, 15 tlaciarni a nejake LCD monitory. Firma nemusela platit za likvidaciu, ja budem mat co robit po veceroch, budu z toho nejake peniaze a este to niekomu posluzi.

    Znackove PC (Core 2) viac-menej funkcne, akurat plne svinstva (prach a pod.). Neznackove tiez plne svinstva a vadne kondenzatory. Z tlaciarni mala kazda jedna nejaku zavadu (neberie papier, berie vela papiera, zatecena voda do zdroja, zniceny fuser...) - ale vsetko opravitelne. 17" LCD OK, vo vacsich vadne kondenzatory.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.