abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    19.3.2007 10:21 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    jednoduché: C, Lisp, Prolog, C++/Java, shell, perl.
    v každom z nich musí inak myslieť. Potom zistíš, ktorý spôsob ti vyhovuje najviac, a podľa toho si zvolíš jazyk.
    19.3.2007 10:57 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Pro úplnost vzdělání ještě alespoň Forth, a možná assembler. Ale tohle může být program na zbytek života, ten člověk možná chtěl jen něco rychle napsat :)
    19.3.2007 10:46 tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Jednoznacne zacni s C, a potom skus Javu, alebo nieco co tm zajme. Teraz je velky boom Javy, oplati sa naucit aj menej pouzivane jazyky, napr. Delphi lebo ten uz vela ludi nevie a tak si mozem pyat vacsi plat :)
    19.3.2007 17:59 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    S tím platem programátora v Object Pascalu(Delphi) to tu je obvykle o trochu horší než třeba u C++, ale celkem mě překvapilo jak často jsem se u různých firem s jeho nasazením pro vývoj enterprise aplikací setkával.
    In the garden sleeps a messenger ·
    21.3.2007 13:24 tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    minuly rok som ako student ktory este nikde vo firme neprogramoval dostal 120 na hodinu, co je na Slovensku a na studenta slusne. Nedavno som dostal ponuku na 45 tisic mesacne, a uz som ten job mal lenze nakoniec projekt zrusili :(((.
    19.3.2007 10:56 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Python, co jineho?
    19.3.2007 11:32 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    tak už jsem ho začal studovat :) tak teď jenom jestli nevíte o nějaké online příručce nejlépe ve formátu PDF popřípadě jakou knihu byste mi doporučili. Určitě se začnu zajímat i o C++, ale PYTHON se mi zatím líbí.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    19.3.2007 11:48 MiK | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    A co třeba tohle? Docela pěkný kurz je tady.
    19.3.2007 12:02 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Diky, na tohle jsem taky narazil, jen jsem chtel slyset doporuceni :)
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    19.3.2007 11:53 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Já se Python učil na knize Byte Of Python a šlo to s ní úplně samo. Tahle verze už je sice wikizovaná, což předtím nebyla, ale to určitě není problém. Potom se mi taky hodně líbila kniha Dive Into Python, ale tu jsem celou nečetl. Myslím, že tyhle dvě knihy jsou, pokud umíš aspoň trochu anglicky, jedny z nejlepších.
    19.3.2007 12:02 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Diky, no anglictina asi bude trochu problem :-D
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    19.3.2007 13:19 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Aha :-) Tak v tom případě zkus něco odsud...
    19.3.2007 13:55 alblaho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Co jiného? Ruby!
    19.3.2007 18:04 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Samozrejme, jedine Ruby :)
    ... mam chut na jablicka ;)
    andree avatar 19.3.2007 10:57 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    dost pekny jazyk je aj python. Pred nim som uz vedel C(++), Javu(+script), prolog, haskell, php a neviem co vsetko, ale keby som to mal podstupit znovu, asi zacnem tym pythonom - zbytocne nezatazuje cloveka zlozitymi vecami, kym to nepotrebuje (ten clovek) a celkovo myslim ze celkom dobre nauci cloveka spravnemu stylu programovania... ale c++/java by pre teba mozno tiez neboli zle, ked uz vies php
    Jiří Němec avatar 19.3.2007 11:05 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Jestli znáte objektové PHP, a potřebujete dělat programy s GUI tak by vás mohlo zajímat C++ ve spojení s QT4 knihovnou. Případně místo C++ můžete použít Python.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Jiří P. avatar 19.3.2007 11:35 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Já už teď používám výhradně Python a občas si cvičně natnu nějaký ten modul v C. Tuto geniální kombinaci s neomezenými možnostmi můžu vřele doporučit.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    19.3.2007 11:42 jR | blog: JR | Usti nad Labem / Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Python. Já sice upřednostňuji JAVU, ale ta bývá někdy jako raketomet na včelky.
    19.3.2007 11:45 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Já osobně mám také zkušenosti akorát s Visual Basicem a PHP a teď se hodlám vážněji pustit do C++ Zaujala mě i knížka Rozumíme C++, navíc teď v březnu je v Kpressu za 50% :-)
    19.3.2007 11:55 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    perl
    David Watzke avatar 19.3.2007 17:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Tak. Sotva Python...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.3.2007 12:25 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Pokud pujde o programovani pod Linuxem tak C a klidne jeste nejaky vyssi jazyk, treba ten Python. Vyssi jazyky casto umoznuji pracovat s moduly napsanymi v C, jak poznamenal jiny diskutujici. Pro C je taky hodne knihoven.
    19.3.2007 12:33 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Hosi, jedine C# :) a ted do me :))
    19.3.2007 12:41 tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    C# nikdy! :D minule sa i nom snival priserny sen.
    19.3.2007 12:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    lamo! opravdovi muzi programuji ve visual basicu 6.0. podivejte se na c# - nema ani poradne implementovanou konstrukci "on error goto"! ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    19.3.2007 14:18 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Tak on se ptal s cim zacit... VB 6.0 bych mu doporucil az po zvladnuti C#
    19.3.2007 12:35 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Python ;-)
    Mac OS X je taky unix
    kouby avatar 19.3.2007 13:26 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Java, jak jinak ;)
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    Saljack avatar 19.3.2007 15:55 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Určitě C/C++. Hlavně ne pascal, protože mě zabíjí ve škole :-) a to je něco hroznýho.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    finc avatar 19.3.2007 16:59 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    jj, Java. Už pro svojí nezávislost na OS. Navíc zde máš možnost výběru mezi jednotlivými frameworky a implementací. Na podnikové aplikace asi nic lepšího jen tak není :) Ono asi hodně záleží na tom, čemu se v budoucnu chci věnovat. Jinak pascal, delphi, apod. snad už ne :)
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    19.3.2007 23:43 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    hmm, to bol dobrý vtip na dobrú noc :-)
    Java, write once, run twice (ok, oficiálne už trikrát, pribudol linux).
    To také C, Perl, Python, to všetko beží aj na iných platformách. Frameworky existujú, wikipedia poradí.
    kozzi avatar 20.3.2007 07:45 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Doporučuji Python, je to perfektní jazyk a mrzí mě že jsem na to přišel až tak nedávno viz můj blog. Já začínal s VB6 potom PHP, C, C++ tročku Perlu(ale jen opravdu trošku) a teď používám Python s kompinací QT4.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    20.3.2007 08:29 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Nauč se programovat, nikoli programovací jazyk. To je jen nástroj, který budeš muset často ve své kariéře měnit.
    andree avatar 27.3.2007 11:12 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    yep, toto je asi najdolezitejsie :-) naucit sa novy jazyk, ked uz clovek zvlada 5 inych, je otazka max. par dni (syntax python mi trvala tusim cca. 3 + par dni na Tkinter), Javu som po predchadzajucich rokoch s C++ zvladol tiez on-the-fly (prvy program, co som v Jave spravil boli Miny - trvalo mi to tiez asi tak 3 dni, a to som Javu (prakticky) predtym nevidel skoro vobec).

    Skratka - naucit sa veci ako rekurziva, funkcionalne programovanie, triedy, sablony, dedicnost a tak - to ci sa v jazyku pise

    if (a=1) then print a

    alebo

    if (a==1): print(a)

    alebo

    if (a==1) print(a);

    to su fakt detaily ktore clovek rychlo zvladne a dostane do krvi par dnami praxe... good luck ;-)
    20.3.2007 08:31 blueowl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Ja myslim, ze je na case trochu postoupit v abecede. Zkus D ;-)
    http://www.digitalmars.com/d/overview.html
    20.3.2007 10:28 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Nejlepší cesta k nalezení optimálního jazyka je IMHO naučit se C/C++ a napsat si compiler vlastního jazyka. :) good luck
    20.3.2007 16:18 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Řekl bych, že 99% lidí v diskusi radí špatně. Zapomínáte, že jazyk je potřeba zvolit podle toho, co chcete programovat. Jestli sklad, tak bych se C/C++ vůbec nezabýval. Jen nevím, co bych Vám doporučil - já třeba na Windows bych sklad nabouchal za pár hodin v MS Accessu, tehnle nástroj bohužel nemá konkurenci.

    Jinak těžko říct - ale rozhodně by to měl být trochu high level jazyk - doporučil bych Python, Ruby. Vyhnul bych se C/C++, já osobně i Javě (je víc hype, než cokoli jiného a je kolem ní vác mýtů, než pravdy - dělal jsem v ní hodně let pro případné diskutéry podotýkám).

    Sklad se dá ale klidně slušně napsat i jako web aplikace v PHP, tak proč třeba i nejít tímto směrem?

    Hledejte prostředky na to co chcete řešit, ne nic obecného.
    20.3.2007 16:47 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    ktorý príspevok obsahuje tých 33% percent dobrej rady ? :-)
    21.3.2007 11:14 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    MS Access nechci, kdyz tak radeji v OO base :) ale i tak se mi to v tom delat nechce. Chci se pokusit naucit (pokud bude vule a cas) neco noveho, nemyslim si, ze by to melo byt tak slozite. Vydelavat si tim urcite (teda zatim) nechci, takze to bude slouzit jen pro moji osobu.
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    21.3.2007 13:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    v tom prípade niektorý z trojice python / perl / ruby.

    pre príležitostné skripty by som osobne odporúčal perl, nevynucuje toho príliš veľa.

    21.3.2007 16:18 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    No tak až OO base bude někdy (v hodně dalekém budoucnu a to kdo ví jestli vůbec) prakticky použitelný, dejte mi vědět. Nejsem fanda MS, ale Access se mu velmi povedl a je to jeden z mála nástrojů, které opravdu stojí za to.

    Pokud si tím nechcete vydělávat ok, to poněkud rozšiřuje Vás výběr, ale dal jsem snad více možností.
    vogo avatar 20.3.2007 17:29 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    pro zacatek rozhodne C, ja ten jazyk miluju
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    21.3.2007 09:09 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    ja taky :)
    xkucf03 avatar 21.3.2007 22:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Ahoj. Jak napíšu v C webovou službu? Díky :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2007 01:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Důvod, proč by to nešlo? Díky :-)

    V C napíšete webovou službu budete-li o to opravdu stát - je to jen poměrně pracné.
    xkucf03 avatar 22.3.2007 22:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    je to jen poměrně pracné.
    A proč bych to tedy dělal? Kdo zaplatí práci programátora, když stejných nebo lepších výsledků může dosáhnou s jiným programovacím jazykem?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2007 23:13 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Proč? Protože "lepší výsledek" je něco co záleží na tom, co zrovna potřebujete. Nicméně třeba C/C++ se často používá, když potřebujete "rychlost", nebo několik dalších věcí. Pak se často takový programátor v C/C++ někdy víc, než zaplatí. A pak je C/C++ lepší.

    Ale jinak souhlasím, že webové služby jen zřídkakdy je potřeba dělat v C/C++, nicméně se vykrucujete. Napsal jste otázku "jak napíšu v C webovou službu" a ironicky jste poděkoval - čímž jste dal otázku na možnost napsání takové služby. A já jsem napsal pravdivě, že je možné napsat webovou službu a pokud jste velmi dobře zběhlý třeba v C++ (mám za sebou v C/C++ přes 15 let praxe), pak to ani není tak tak moc časově náročné jak byste si představoval. Nicméně ptal jste se na možnost psaní webové služby v C je možné naprosto bez problémů webovou službu zrealizovat. Jestli je to praktické je druhá otázka, ale takto jste se neptal.

    V C je teoreticky možné napsat naprosto všechno, rozhodně pokud se ptáme na pouhou možnost něco naprogramovat, je záběr jazyka C daleko širší, než high třeba Javy. Cokoli napíšete v jiném jazyce, bez problémů napíšete i v C. Snad s výjimkou assembleru, ale to jsou velmi řídké případy. Praktičnost takové počínání je ovšem otázka jiná, a je jasné, že ekonomičtější je použití jazyka C opodstatněné jen v menším procentu.
    xkucf03 avatar 23.3.2007 14:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Ano, v C i v Assembleru můžu napsat třeba kancelářský balík nebo internetový prohlížeč :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2007 15:46 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    A v C se také tyto věci velmi často píší. I když v poslední době častěji v C++.
    xkucf03 avatar 30.3.2007 17:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    To je ale "trochu" rozdíl ;-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2007 07:11 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    prečo písať od začiatku? stačí pohľadať vhodnú knižnicu ... google:
    http://www.boutell.com/cgic/
    http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/cgic.html
    http://savannah.nongnu.org/projects/gcgi/
    http://www.harding.motd.ca/cgl/

    dtto pre zvyšok ...

    xkucf03 avatar 22.3.2007 22:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Já jsem se ale ptal na WEBOVOU SLUŽBU anglicky Web Service (WS) http://en.wikipedia.org/wiki/Web_service

    Ne na staré a dnes už téměř nepoužívaní CGI.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2007 23:09 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    aha, další, čo si pod pojmom CGI predstavuje binárku.
    pre vašu vyššiu úroveň (z ktorej nevidieť nižšie), CGI je interface, ktorým komunikuje vaša webová služba s webovým serverom.
    xkucf03 avatar 23.3.2007 14:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Ale to CGI mi v tohle skoro nepomůže. To si už rovnou můžu otevřít síťový soket a naslouchat na něm. A parsovat si sám XML, které mi přichází jako požadavky na WS a odesílat jiná ručně vyrobená XML jako WS odpovědi. Ale já jsem se ptal na to, jestli existuje nějaká knihovna, která mi umožní se soustředit na aplikační logiku, na přínos mojí aplikace a nebudu se muset babrat ve věcech, které řešilo už milion lidí přede mnou.

    Jen pro informaci: v javě připíšu ke třídě a k metodám anotaci (cca 1-2 řádky) a deploynu to na aplikační server. A webová služba je na světě. Pro C asi nic takového není, že?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2007 15:57 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Proboha, chlape, uvědomte si jednu věc - Java a C/C++ jsou dva naprosto odlišné světy. Mohu srovnávat, neboť jsem psal v obém, i když v C/C++ mnohonásobně více.

    Překvapilo by Vás, kdybych Vám řekl, že běžné (i poměrně složité) věci napíšu v Javě a v C++ stejně rychle? Že třeba nepotřebuji dealokovat paměť, protože to C++ udělá za mě, atd.? A klidně budu psát v C++ a soupeřit s vynikajícím Javistou. Jenže já to mám podloženo mnoha roky velmi tvrdé praxe v C/C++.

    To samozřejmě není případ webové služby, ale pochopte, že v Javě to je, protože někdo v Javě napsal to ruční parsování XML a někdo v Javě napsal vyrábění těch odpovědí a další potřebné věci. Jinak byste to prostě v Javě také psal sám. Pro C++ to existovat bude také, neboť jsem viděl webové služby psané v C++ a to z pragmatického důvodu - zase ta mrška rychlost a nenáročnost na prostředky systému. Existují tedy knihovny pro webové služby pro C++.

    Až poznáte svět C/C++ důkladně pochopíte spoustu věcí, které z Javy nevidíte. A do té doby Vás prosím, abyste dále C/C++ nehodnotil, pokud v něm nebudete mít větší praxi a nenapíšte v něm něco většího. Za tuto Vaší skromnost předem děkuji.
    xkucf03 avatar 23.3.2007 18:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Já ale nic nehodnotím, jen tady zjišťuji, jak by se psala WS v céčku. A zatím mne tato diskuse utvrzuje v tom, že v C je pro tento účel nevhodný jazyk (což mne ani moc nepřekvapuje, protože C se hodí na něco úplně jiného).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2007 23:18 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    CGI se samozřejmě stále naprosto čile používá, protože je to trochu jiný pojem, než webová služba. Mohl byste se trochu doučit s prominutím.

    Tím samozřejmě říkám, že webová služba je samozřejmě jiná věc, než CGI, v tom máte pravdu, obě věci slouží na něco zcela jiného.
    xkucf03 avatar 23.3.2007 14:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk

    CGI se používá u starých aplikací, které zatím nebylo nutné z nějakého důvodu měnit (nevelké nároky na výkon a novou funkčnost), ale rozhodně se nějak čile nepoužívá pro vývoj nových aplikací. U CGI je potřeba vždy spouštět a zase ukončovat proces (cgi skript/binárku), což znamená nesmyslné zpomalení, nemluvě o tom, že je vhodné aplikaci členit na vrstvy: když už potřebuji dělat nějaký náročný výpočet* a rozhodnu se pro C/C++, tak to udělám jako "backend" a nebudu to patlat do stejného programu, který se stará o zkomponování HTML kódu (CGI).

    *) když už se to teda musí dělat online a nestačí si data předgenerovat do DB a odtamtud je načítat.

    A tohle je spíš úsměvné:

    trochu jiný pojem, než webová služba
    obě věci slouží na něco zcela jiného.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2007 15:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Jen dotaz, říká Vám něco Fast-CGI? Opravdu se chcete zcela ztrapnit?
    xkucf03 avatar 23.3.2007 18:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    Ano, ale řeč byla o CGI. O fast nepadlo ani slovo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 21.3.2007 22:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programovaci jazyk
    "Chtěl bych se začít učit psát jednoduchý prográmky"

    Vždycky se začíná tím jednoduchým :-) Spíš jde o to, co bys chtěl dělat v budoucnu. Na jaké úrovni by jsi se chtěl pohybovat? Jestli bys rád programoval ovladače pro HW, nebo jádra OS, nebo 3D grafiku, nebo GUI aplikace, nebo webové aplikace... Obecně bych doporučil něco vyššího, konkrétně javu, ale záleží na tom, co chceš dělat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.