abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.3.2011 13:39 Tojaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Dobré stránky o s informacemi o Černobylu jsou http://www.elenafilatova.com/index_cz.html. Autorka zónu okolo Černobylu navštěvuje a v jejím deníku se dají najít informace o tom, jak je to tam s radioaktivitou. Píše tam mimo jiné, že pohyb po silnicích je relativně bezpečný, ale mimo silnice je potřeba si kontrolovat hodnoty radiace, protože určitá místa jsou pořád vysoce radioaktivní.

    Zmiňovaný deník (přeložený).
    Martin Stiborský avatar 19.3.2011 15:12 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Hodně hutné čtení, díky!

    Kvík ..
    gtz avatar 19.3.2011 15:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ty stejné stránky co zde uvádíte jsem také zmiňoval. Velice slušné a dobré čtení
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2011 18:13 Tojaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Omlouvám se, to jsem přehlédl. Přečetl jsem si jenom první půlku článku a vzpomenul si na zmiňované stránky a tak jsem to hned napsal do komentáře.
    gtz avatar 19.3.2011 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    V pohodě, já jsem je uváděl hlavně proto, že je tam dostatek informací a materiálů a hlavně je to v naší mateřštině a přímo od někoho kdo tam žije a zná to oblast. Informací o té oblasti jsou tuny, ale tam je to aspoň podáno celkem hodně dobře
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pol128 avatar 20.3.2011 08:36 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Obávam sa, že filatovovej 'denník' je vcelku fejk. V zóne sa nesmie používať motocykel, môže sa chodiť len tak, kam dovolí sprievodca. Veľa fotiek naaranžovala. Žiadne špeciálne povolenie na vstup do zóny nie je možné dostať. http://www.arrse.co.uk/military-history-militaria/21253-elena-filatova-chernobyl-biker.html
    robotics avatar 19.3.2011 13:59 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    A co třeba Games turistika. Na živo si zahrát Stalkera :-).
    Limoto avatar 19.3.2011 14:30 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    :-D

    tsLnox avatar 20.3.2011 13:33 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Předběhl jsi mě :-D
    19.3.2011 14:15 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Obleciem sa ako Stalker a ide sa!
    19.3.2011 16:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Hlavně nezapomenout kovový matky na šátku...
    19.3.2011 14:56 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ekoturistika -- to už nevím co si mám pod tím pojmem představit
    Napadá mě: výlet za ohroženými druhy? Nepřítomnost člověka prý některým z nich v dané oblasti svědčí.
    belisarivs avatar 19.3.2011 18:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    No, ona nepritomnost cloveka svedci takrka kazdemu druhu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    tomboytom-deviant avatar 19.3.2011 15:02 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Kde jinde můžete vydět takto děsivé následky lidského bezohledného jednání? Černobyl je rozhodně jedno z takových míst. Opuštěné města zarostlá vegetací, červené stromy, všudy přítomné utrpení a zmutovaná zvěř jsou zajímavé věci ke zhlédnutí a k připomenutí, že tudy cesta nevede. Vidět to na vlastní oči určitě vyvolá silný zážitek z kterého můžete v budoucnu pozitivně těžit (třeba pomoci lidem, kterým se to na opačné straně světa přihodí, v rámci "demokracie" a demokracie se zasazovat o taková rozhodnutí, aby k tomu ve vaší blízkosti nikdy nedošlo a pod.)

     

    Když byly třeba v roce 2006 povodně, tak jsem se jel podívat. Co mi to dalo? Nikdy nebudu bydlet u vody a natahovat jednou za 10 let ruku po ostatních na prachy na novej barák.

    Jinak zajímavý výlet podnikli chlapi z Phoronixu někdy minulej rok do Černobylu. zajimavý článek i s fotkama, dá se určitě dohledat ;)

    19.3.2011 15:26 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    'EU je zasrany moloch, ktery jen zere penize', rekl architekt a odevzdal studii na vystavbu centra ochrany prirody dotovanou kompletne z penez EU.
    19.3.2011 20:10 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Tak, tak... Je vidět, dade, že máte již určité zkušenosti :-). Lépe bych to nenapsal - přesně tak to chodí...
    Já třeba také znám kované pravičáky, kteří řvou, že jim stát odmítl dát nějaké peníze (mají prý nárok) a dokonce jednoho, který se přímo vyžíval v tom, že od státu vyžere podporu v nezaměstnanosti - měl pro to 1000+1 špičkových zdůvodnění.
    Inu ta pravice...
    Jendа avatar 19.3.2011 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Já třeba také znám kované pravičáky, kteří řvou, že jim stát odmítl dát nějaké peníze (mají prý nárok) a dokonce jednoho, který se přímo vyžíval v tom, že od státu vyžere podporu v nezaměstnanosti - měl pro to 1000+1 špičkových zdůvodnění.
    Inu ta pravice...
    Otázkou je, proč jim potom říkáš kovaní pravičáci.
    19.3.2011 23:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    To je skoro jako jeden nejmenovaný ministr financí, který při každé příležitosti opakuje, jak je potřeba zjednodušit daňový systém, který je podle něj zaplevelený výjimkami, a pak vymyslí a prosadí "jednorázové zdanění státní podpory stavebního spoření"… :-)
    gtz avatar 19.3.2011 15:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Stačí se podívat na maps.google.com a nechat si zobrazit oblast kolem Černobylu, hemží se to tam fotografiemi z míst kam bych raději nevstupoval. Před nedávnem jsem dokonce někde viděl video nějakých lidí jak si hrají v Rudém lese.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 19.3.2011 21:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Opuštěné města zarostlá vegetací
    To by mi naopak přišlo hezké. Kde jinde je taková příroda jako tam? V NP v Tramtárii?
    všudy přítomné utrpení a zmutovaná zvěř
    [citation needed]
    Jinak zajímavý výlet podnikli chlapi z Phoronixu někdy minulej rok do Černobylu. zajimavý článek i s fotkama, dá se určitě dohledat ;)
    19.3.2011 15:48 radiceta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    No, nemohu než odpovědět odkazem. Představte si, že z některých míst, kde došlo dokonce k opakovaným jaderným výbuchům, josu dnes turistická letoviska. Ti lidé tam jezdí na dovolené. Asi, že je tam hezky.

    Pravda, od testů na atolu Bikini uteklo více vody, než od Černobylu, nicméně pokud měření neukazují nebezpečné hodnoty, tak proč ne. Pak by se člověk musel divit i nad tím, proč jako někteří "nezodpovědní" rodiče berou svá dítka do letadla. Schválně si najděte průměrnou dávku při přeletu atlantiku.

    A nyní slíbená citace z http://www.bikiniatoll.com/ :

    Nast Traveler Magazine, in their July 2000 issue, declared Bikini Atoll as one of the "Top 50 Worldwide Island Escapes" stating: "...There are not many places that could look more like the Garden of Eden..."

    gtz avatar 19.3.2011 15:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Dovolím si nesouhlasit,

    radiace může napáchat hodně škody na osobě mladší 18 let resp. osobě, která je ve vývinu. Musíte vzít i jinou rovinu tu, že v případě vstupu dětí do této zóny musí rodiče tyto děti hlídat 100% více než kde jinde. A těžko budete malému dítěti říkat, že na to a to nesmí šahat apod. Pravda je to, že tam jsou místa, která nejsou skoro zasažená, ale zase jsou místa která jsou riziková jen při nějakém průchodu (Rudý les, vodní plochy apod). Moje dcera je starší 18 let, ale asi bych ji tam nevzal, protože bych se bál co se může stát
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2011 16:20 radiceta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Což mi příjde dost podobné s výletem do Aquaparku, na hory nebo s cykloturistikou.
    Jendа avatar 19.3.2011 22:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    A těžko budete malému dítěti říkat, že na to a to nesmí šahat apod.
    Tak těžko říct, jestli rodinka s dětmi pod 15 nejsou čtrnáctiletá dvojčata, která se holt začala zajímat o jadernou fyziku o rok dřív než já :-).
    Moje dcera je starší 18 let, ale asi bych ji tam nevzal, protože bych se bál co se může stát
    No tak já bych se také bál vzít některé své spolužáky někam, kde je „nebezpečno“ (podle definice v #42:1).
    gtz avatar 19.3.2011 22:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Jak jsem ten rozhovor poslouchal mluvilo se o rodině s 2 malými dětmi. Pokud by šlo o 14 leté děti tak Ti již by měli pochopit co mohou a nemohou. A brát sebou na takovou výpravu takto malé děti to pak není výprava ale utrpení jak rodičů tak i dětí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 19.3.2011 16:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ale stále je tu ta otázka proč?

    Odpovím za sebe. O tamní havárii se zajímám v podstatě od počátku (v době havárie mi bylo 5 let). Tedy reálně někdy od ZŠ. Viděl jsem snad všechny dokumenty, fotky, možné i nemožné scénáře. Přečetl jsem i scifi povídky, zahrál si tři stalkery s "knihou v ruce" od Štugalských a filmem od Tarkovského. Prostě, tu havárii považuji za součást svého života. A opravdu velmi rád bych se tam zajel podívat. Do míst, kde se to stalo, do míst, o kterých mi v hlavě plynou představy při toulkách po mapě zóny. Prostě se toho chci dotknout.

    A mimochodem, ona tam není zajímavá jen ta elektrárna a město. Je tam i Duha ;-), která je do jisté míry ještě tajemnější (i když je to reálně jen radar). A další. Prostě, těch technologických lákadel je tam dost.

    gtz avatar 19.3.2011 17:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Asi znáš mnou i jedním člověkem zde zmiňovaný web v češtině? Je to celkem hodně dobré čtení.

    (v době havárie mi bylo 5 let)
    No já jsem již o něco starší, v době havárie mně bylo 22 let a byl jsem plně v procesu. Tehdy v roce 1985-1987 jsem dělal na ZRUP Příbram - lokalita Stráž pod Ralskem elektro+MaR. Díky tomu, že tam byly dozimetry se vědělo, že se něco stalo (ale nikdo nevěděl co a jak). To jsem se pak dozvěděl až doma v Brně kde to bylo jako hlavní zpráva ORF-1.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 19.3.2011 17:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ten web jsem neznal, ale o té holce a jejich výletech jsem již slyšel od známého (zná se s ní osobně). Projdu si ho.
    gtz avatar 19.3.2011 17:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Udělej to je to celkem hodně dobré počtení. Je tam spousta materiálů (i video materiálů)-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2011 23:06 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    K Duge jsme taky chteli, ale je to problem, mozna bude lip, kdyz jsme tam byli v zari, tak ani s uplatkama se nam tam nepodarilo dostat, pry to zacla zacatkem roku hlidat loajalni vladni agentura, ovsem otazka je jestli se pruvodce jen nebal...

    Jinak s vyletem jsme byli vseobecne zklamani, cekali jsme, ze v Pripjati bude situace typu "Nedojedene jidlo na taliri", ale misto toho bylo vsechno vyrabovany a toulkama po Pripjati nas doprovazel hluk ukrajincu, kteri rvali topeni z panelaku a hlasite nadavky jak to neslo.
    gtz avatar 20.3.2011 00:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    ale misto toho bylo vsechno vyrabovany a toulkama po Pripjati nas doprovazel hluk ukrajincu, kteri rvali topeni z panelaku a hlasite nadavky jak to neslo

    Jak někdo může rvát topení z paneláků, když je tam zamořené spadem. Na jaký účel to někdo může použít, když do sběru se to jaksi nedá dát. Nebo to byla nějaká hrrr akce vlády, aby něco udělala?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 20.3.2011 01:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Na jaký účel to někdo může použít, když do sběru se to jaksi nedá dát.
    Jednak si nemyslím, že by se ve šrotu kontroloval přijímaný materiál radiometrem. Kontrola se provádí maximálně tak při odlévání nové slitiny (protože bývá tendence to zamořit kobaltem 60, protože lidi jsou schopný sešrotovat lékařská i průmyslová zařízení včetně zářičů).

    Jinak od spadu by to šlo umýt a ta aktivita tam není zas tak velká.
    20.3.2011 02:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Určitě se to kontroluje v železárnách, ale pochybuji, že potřebné vybavení bude mít každá sběrna (a na Ukrajině tím spíš ne).
    Josef Kufner avatar 20.3.2011 05:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Spíš právě tam to mít budou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.3.2011 11:02 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Já bych tak optimistický nebyl :)) Když rozkradli darované peníze na opravu sarkofágu, dá se čekat že si budou držet radiometry? :)
    20.3.2011 18:34 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Dost pochybuji, že by to někoho napadlo kontrolovat, zvlášť když tím šrotem naložíte ГАЗ a odvezete to někam dál do kraje.

    V Brazílii se v 80. letech povedlo do kovošrotu prodat tak aktivní zářič, že modře svítil. Stálo to tehdy život několik lidí, především proto, že se do něj dobývali pilníkem...
    20.3.2011 12:23 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    To opravdu netusim, i pres to, ze pruvodce rikal, ze v Pripjati zacnou demolicni prace, to rozhodne nevypadalo, ze to byla ta demolice o ktere mluvil.

    Ten stat je normalni dzungle, takze to proste nebylo nic jineho, nez ze mistni si sli pro zelezo ktere odvezou do sberu.
    20.3.2011 10:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    tři stalkery s "knihou v ruce" od Štugalských
    To jako "Piknik u cesty" od bratří Strugackých? Ten se ovšem odehrává v USA (i když zón je více po celém světě) a Zóna není místo jaderné katastrofy.
    Heron avatar 20.3.2011 10:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Jo. Tak on ani ten film Stalker není o jaderné havárii. Jen to skvěle posloužilo (film, piknik, havárie) jako motivace pro tu hru.
    20.3.2011 10:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Tak já jsem viděl film, četl knihu, ale hru vůbec neznám. :-)
    msk avatar 21.3.2011 17:12 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Je tam i Duha ;-), která je do jisté míry ještě tajemnější (i když je to reálně jen radar).
    Fuj. Vzdy ked vidim nejake podobne sovietske mastodontne dielo, otaca sa mi zaludok a z ust sa mi line cosi o ruskych hovadach.
    gtz avatar 21.3.2011 20:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Proč? však to byl jen radar a jistě někde v Německu bylo něco hodně podobného. Ruská země je hodně rozsáhlá na to, aby stačily nějaké kupole jak byly v SRN.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    msk avatar 22.3.2011 10:26 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Neviem, posobi to na mna hrozne negativne. Proste nieco ako "viac, viac, vacsie kladivo, vacsie kladivo" :-)
    gtz avatar 22.3.2011 13:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Logicky museli něco takového mít, aby mohli monitorovat provoz nad svým územím. A tehdejší SSSR byl hodně a hodně rozlehlý. V Něměecku stačily kupolovité antény a oni měli DUGu. Ale jak jsem posílal odkaz do diskuse něco podobného a novějšího Rusko ještě má
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.3.2011 14:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Duga nemonitorovala jejich území, byl to systém včasné detekce střel ze západu. Alespoň tedy Duga-3, ta byla namířena směrem do Evropy (afaik).
    Heron avatar 22.3.2011 18:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    U mě je to přesně naopak. Mě se takové stavby fakt líbí. Prostě jdeš krajinou a najednou největší elektrárna na světě (kdyby nevybuchla), jdeš dál a po 15km narazíš na kilometr krát 400m velkou anténu. O trochu větší kousek vedle narazíš na 150m dlouhé jiskry. To by si prostě ani v tom nejšílenějším sci-fi nikdo nevymyslel :-D.
    Heron avatar 19.3.2011 17:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Btw, koukám jak puk na GoogleEarth. Někdo si dat tu práci (možná to souvisí s plánem přivést tam turisty) a Pripjat pěkně vymodelovat do 3D, včetně alejí topolů a 360° panoramaty na mnoha místech. Totéž elektrárna (ta už ale částečně byla vymodelovaná dřív).
    gtz avatar 19.3.2011 17:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    díval jsi se přímo na elektrárnu a nechal jsi si zobrazit body co tam jsou? koukal jsem se normálně přes web a některé místa jak jsem se díval jsem nechápal (strach by mi tam nedovolil jít)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 19.3.2011 17:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    JJ.

    Ok, ty máš fobii z radiace, mě by zase nikdo za nic na světě nedostal sem (do takové výšky). Do té elektrárny bych se fakt nebál.

    gtz avatar 19.3.2011 17:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Nemám fóbii z radiace, jak jsem psal výše dělal jsem pár let v UP tak vím na co si dávat pozor apod. Návštěvy/exkurze apod. jsou celkem normální, pokud se dodrží pravidla. Mně celkem vadilo to, že nějací lidé by tam chtěli tahat děti, na kterých by se to mohlo celkem hodně podepsat

    Ta DUGA je celkem hodně pěkná potvůrka, tu bych rád viděl osobně (i zhora)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.3.2011 14:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ta DUGA je celkem hodně pěkná potvůrka, tu bych rád viděl osobně (i zhora)
    +1 Četl jsem, že do teho rvali výkon až 10MW, to muselo být šílený, to lidem vokolo vstávaly vlasy na hlavě ne? :-D
    Jak asi vypadal koncák pro takovou nestvůru? Bylo to elektronkový, nebo transistorový?
    gtz avatar 20.3.2011 15:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Transmission power on some woodpecker transmitters was estimated to be as high as 10 MW EIRP
    muselo to být dílko, kupa nějaké elektroniky musela být na obou místech :-) Jak jsem se díval na té stránce kterou zmiňoval Heron tak i zde tak to musel být masakrální masaker.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 20.3.2011 15:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Jak asi vypadal koncák pro takovou nestvůru? Bylo to elektronkový, nebo transistorový?
    Rotační alternátor rulez!
    gtz avatar 20.3.2011 17:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Snažil jsem se to také hledat, ale nic moc informací max něco tu, ale nikde se nepíše o vnitřku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    belisarivs avatar 19.3.2011 19:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Co to je? Radar?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 19.3.2011 19:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ano.
    Heron avatar 19.3.2011 19:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Woodpecker
    belisarivs avatar 19.3.2011 20:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Zajimave. Dik.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.3.2011 21:33 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Tu je něco podobného, ale novějšího

    http://wikimapia.org/4705523/Voronezh-DM-early-warning-radar
    Jendа avatar 19.3.2011 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    mě by zase nikdo za nic na světě nedostal sem (do takové výšky)
    Tak to jsme na tom stejně.
    Do té elektrárny bych se fakt nebál.
    Nebylo tam někde i řádově stovky mSv/h?
    gtz avatar 20.3.2011 13:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Panorama Prijati panorama, 4mb - 13,112 x 952 resolution)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 19.3.2011 22:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Už to jenom projet s geigerem a GPS dataloggerem a vyrobit krásnou teplotní mapku (možná už to někdo udělal a jenom o tom nevím - v tom případě bych byl rád za odkaz).
    gtz avatar 19.3.2011 22:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Dá se najít něco zde
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2011 18:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    V Japonsku bylo zemětřesení. Se zemětřesením při projektování těch elektráren Japonci počítali. S čím nepočítali, to byla extrémně velká tsunami, která vyřadila zařízení, která měla zajistit bezpečné vyhasnutí.

    Vážně nevím kdo, co těmito absurdními bubáky sleduje, ale myslím, že Japonci, kteří na rozdíl od nejrůznějších chytrolínů zakusili na vlastní kůži dva zcela regulérní jaderné výbuchy, dobře vědí co dělají.

    Jaderná energie sebou nese mnohonásobně nižší ekologickou zátěž než jakýkoliv jiný způsob. Zcela neopodstatněná hysterie, živená neustálým omíláním nebezpečí potencionálního výbuchu u nás nahrává jen hnědouhelné lobby. Jenže popílek produkovaný elektrárnami na hnědé uhlí je v sumě mnohonásobně víc radioaktivní, než to co zatím uniklo v Japonsku za celou tu havárii!
    tomboytom-deviant avatar 19.3.2011 18:48 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Naprostý souhlas! +1

    A použité palivo se dá velmi bezpečně na pár set let uskladnit a potom, třeba v roce 2300 mi nikdo neříkejte, že to nebudeme umět levně a bezpečně dopravit na orbitu a poslat to do Slunce.

    Heron avatar 19.3.2011 18:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Můžete mi říct jediný racionální důvod, proč bychom ho měli vyvážet na Slunce?
    tomboytom-deviant avatar 19.3.2011 18:57 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Protože je to nejbezpečnější způsob likvidace toho jinak velmi nebezpečného materiálu. Bavíme se tu max o desetitisících tunách, toho si DOOPRAVDY slunce nevšimne.

    Navěky ten odpad na zemi není v bezpečí. Doopravdy věřím, že to za pár set let budeme levně umět udělat.

    Heron avatar 19.3.2011 19:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Panebože za co :-(

    Já se nebojím o Slunce, ani o nákladech na dopravu. Já se ptám, proč bychom měli dělat takovou pitomost, jako je doprava materiálu, který je velmi cenný a velmi nákladně by získán z naší planety, někam pryč? To je hovadina nejvyššího kalibru.

    Navěky ten odpad na zemi není v bezpečí

    Takže vyvezeme veškerý podobně nebezpečný materiál ze zemské kůry a jádra? Nebo jen těch pár miliardtin (a to jsem ještě dost přehnal)?

    tomboytom-deviant avatar 19.3.2011 19:32 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Já se bavím o odpadu, který je hlavním cílem všech ekologistických pohádek o nebezpečnosti jaderné energie. Nebavím se o použitelných produktech, které při štěpení vznikají. Panebože za co...

    19.3.2011 23:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Opravdu jste skálopevně přesvědčen, že to, co neumíme použít dnes, nebudeme umět použít ani v roce 2300?
    Jendа avatar 19.3.2011 22:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Abychom tamější jadernou reakci trochu přiživili a dýl nám vydrželo, ne? :-)

    (ano, vím, že tam je to o fúzi)
    Heron avatar 20.3.2011 09:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    :-D No zrovna uranem a podobně těžkými kovy bys to spíš zbrzdil. Fůze je energeticky výhodná jen do železa (těžší kovy hvězda neumí, ty vznikají až při výbuchu supernovy).
    19.3.2011 19:18 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    A co treba ten odpad vyuzit v jinych typech reaktoru? :)
    tomboytom-deviant avatar 19.3.2011 19:39 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Asi bychom si měli určitě o jakém odpadu se bavíme :)

    Jendа avatar 19.3.2011 22:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Nebo pro vytápění. Co dát kolem těch Castorů trubice s vodou (místo plýtvání odchlazováním do bazénů) a udělat teplárnu?
    Grunt avatar 19.3.2011 23:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Do roku 2300 to porozkládáme tak na vodík a ten bezpečně spálíme…a nebo pro změnu zas začneme slučovat do těžších prvků :-) Toho Uranu není až zas tak moc (vzhledem k tomu co všechno ostatního se ještě v zemské kůře nachází).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.3.2011 18:47 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ach jaj. Kiddofspeed je taky polo-hoax. Pravda je len to, ze tam bola. Nie vsak sama, nie na motorke, atd.

    Mimochodom, Pripjať.
    gtz avatar 19.3.2011 21:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ach jaj. Kiddofspeed je taky polo-hoax. Pravda je len to, ze tam bola. Nie vsak sama, nie na motorke, atd

    Jsou na to nějaké důkazy?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.3.2011 08:49 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Hm, dokazy.

    Odkaz na to, kde sa to popisuje, ti asi stacit nebude (http://www.museumofhoaxes.com/hoax/weblog/comments/1026/ a ine, Google napovie). Mozem len povedat, ze ked som tam so skupinou dalsich ludi bol, tak otazka na Elenu Filatovu (v skutocnosti Lena Filatova) ich dost vytocila - ked sa to prevalilo, mali dost poprask z toho, ze niekto dal povolenie na solo-prejazd motorkou. Neviem, ci ti to tvrdenie bude stacit. Z tohto pohladu dalsie dokazy nemam, som vsak presvedceny, ze bola v Cernobyle, ale dost hlupo si svoj vylet prikraslila a stylizovala sa do ani-neviem-coho.
    gtz avatar 20.3.2011 13:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Já jsem našel toto uer.ca
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jezekus avatar 20.3.2011 00:33 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Takze tu motorku tahala za autem na vleku, aby ji mohla vzdy vyfotit nebo jak?
    O tom ze jezdi s nekym tam pise, jen ze jezdi sama nebo ve 2...
    20.3.2011 08:49 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ta motorka tam ani nebola. Navyse, neskor priznala, ze nevie jazdit.
    Jezekus avatar 20.3.2011 11:01 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Takže fotky na jejích stránkách jsou fake? Na tu motorku jsem se ptal úmyslně, protože ve všech "projížďkách", které absolvovala nebo chteli-li absolvovala je nejen ona v motorkářském oblečení a helmě, ale také nemalé procento fotografií např zpěného zrcátka motorky nebo motorky samotné. Celkem me to zajima tak bych rad vedel, kde je pravda. ;-)
    gtz avatar 20.3.2011 13:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Některé fotky jak jsem se díval nejdou na-aranžovat, taky bych rád věděl kde je pravda
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 19.3.2011 21:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    před nějakou dobou museli odmítnout celou rodinu s dětmi mladšími 15 let. toto zcela nechápu, proč někdo chce takto malé děti tahat někam kde je celkem nebezpečno
    Je „nebezpečno“ a nebezpečno. „Nebezpečno“ je, pokud se může něco špatného stát jako důsledek lamího chování (př.: provoz spotřebiče s krytím IP00). Nebezpečno je, když se to může přihodit i celkem nezávisle na vůli člověka (př.: nestabilní budova s nosnou konstrukcí prožranou plísní a červotočem). Co jsem tak o té oblasti četl, je tam spíš to „nebezpečno“.
    několik místních cestovních kanceláří nabízí pololegální cesty do Černobylu
    Pročpak jsou pololegální?
    Ale stále je tu ta otázka proč?
    Někdo skáče z mostu na gumě, někdo jezdí k moři, někdo běhá po lesích na Aljašce, někdo se chodí ožírat do hospody a někdo jezdí do Černobylu. První čtyři činnosti mi také připadají divné.
    gtz avatar 19.3.2011 22:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Myslel jsem to, že látky se tam vyskytující mohou mít větší účinky na dětský organismus.
    Pročpak jsou pololegální?
    Asi proto, že nikdo ti nic nezaručuje, platíš pouze za povolení/vstup do zakázáné zóny a je to je na tvoje riziko. A kdyby to bylo posvěcené státem tak by tam musel být nějak průvodce, vyznačené trasy kam můžeš/nemůžeš apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2011 23:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    S tím asi nic neuděláš, v poslední době je nějaký zajímavý trend tahat děti jakéhokoliv věku úplně kamkoliv... Sic ty ostatní situace pro děti nejsou nebezpečné, tak otrávení jsou nakonec všichni (když člověk v horách se proplýtá teréními kočárky nebo při prohlídce napíná sluch, aby přes jekot pár měsíců starých dětí aspoň slyšel průvodce...)
    20.3.2011 00:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    důsledek lamího chování (př.: provoz spotřebiče s krytím IP00)
    Hele, nejsem lama a sám takový spotřebič provozuju (lampový zesilovač, kde trafo má volně dostupné vývody 230V i anodového napětí. Já vím že to není ideální, ale nejsem blbec abych na to sahal, ne? A lama už vůbec ne.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 20.3.2011 00:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Ten kdo bastlí a hraje si s "jiskřičkama" jistě ví kam si šáhnout :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.3.2011 00:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Zbyli ti, kteří to vědí. :-)
    gtz avatar 20.3.2011 00:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 20.3.2011 01:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Jendа avatar 20.3.2011 01:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Brzdi, špatně jsi můj komentář interpretoval.

    Neříkal jsem, že je lama ten, kdo to provozuje (konkrétně jsem měl na mysli odkrytované CRT ze včerejška). Říkal jsem, že nebezpečí hrozí lamě, která neví, o co jde, a je schopná si šáhnout.
    19.3.2011 22:14 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    A proc ne? Vybojky plne rtutovych vyparu si lidi montujou doma s pozehnanim (donucenim) EU. Podobne nebezpecnych veci je spousta. Bezpecnost/nebezpecnost jsou v hodne pripadech jen keci.
    Grunt avatar 20.3.2011 00:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Otázka je proč něco takového podnikat, i když je tato oblast (relativně) bezpečná a pokud se člověk zdrží návštěv již předem známých lokalit pak by se nemělo nic stát. Ale stále je tu ta otázka proč?
    To je nějaký vtip? To je stejné jako ptát se těch vědců co se po nehodě ubytovaly v hotelu Prypjať, proč se prochází v igelitu oblepeného izolepou po roztaveném jádře a snažli se do něj dostat při podmínkách jaké tam panují. Dost možná z toho důvodu, že další roztavené jádro už v živoět neuvidí. Hodně mě svrběl prst když probíhal chat s D. Drábovou nad Enterem a otázkou „Kdyby Vám někdo v momentální situaci nabídl, že by byl schopen Vás dostat do areálu Fukušimské JE a do blízkosti reaktorů, váhala byste?“. Protože já ne.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.3.2011 10:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    „Kdyby Vám někdo v momentální situaci nabídl, že by byl schopen Vás dostat do areálu Fukušimské JE a do blízkosti reaktorů, váhala byste?“. Protože já ne.
    +1! :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    20.3.2011 01:57 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Pokud někdo cítí potřebu navštívit to místo a vidět ho na vlastní oči, není nejmenší důvod ptát se proč.

    Například já necítím žádnou potřebu cestovat, nikdy v životě jsem nebyl na takzvané dovolené a představa, že bych si jen tak zajel do Černobylu, mi připadá absurdní a směšná. Nicméně nemám nejmenší problém respektovat lidi, kteří něco podobného chtějí podniknout. Je to jejich svobodná volba. Každý přece máme jiné zámy a záliby, které považujeme za důležité.

    Pokud jde o rodinu s dětmi pod 15 let,nápad jet do Černobylu mi připadá poněkud neobvyklý, ale nemyslím si, že by jim tam hrozilo jakékoliv nebezpečí. Byl by to prostě nevšední a zajímavý zážitek pro děti, to je celé.

    Plánování této „turistické atrakce“ někteří vnímají jako neúctu k místu, které stálo několik tisíc lidí život. Ale těžko tohle hodnotit. Do Lidic nebo do Ploštiny se taky jezdí turisti jen tak podívat...

    pavlix avatar 20.3.2011 02:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Místa jako Terezín a další jsou na takové návštěvníky i připravená, co si pamatuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.3.2011 11:10 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    A v Osvětimi i za opravdu hnusného počasí byl nával plných autobusů a ještě se jelo v režimu, že si člověk musel zaplatit průvodce, aby se tam vůbec dostal...
    20.3.2011 10:04 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Neboj, to jeste mozna prijde. Ja treba byl pracovne v Indii a i kdyz jsem puvodne zadnou rozvojovou (= mimo zapadni standard zivotni urovne) zemi navstivit nechtel (snad krome Ciny), tak jsem si to nakonec docela hezky uzil.

    V souvislosti s tim bych autorovi blogu vzkazal, ze navsteva nekterych asijskych a prakticky vsech africkych zemi take neni bez zdravotniho rizika. Ja bych rekl, ze Cernobyl patri spis k tem bezpecnejsim mistum nasi planety.
    20.3.2011 10:12 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Chtel jsem ti rict, ze jsem tam videl/zazil veci, ktere se proste nedaji prenest ani fotkami, ani videem. Proto lidi cestuji, a proto na to mozna jeste prijdes..
    gtz avatar 20.3.2011 13:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    V souvislosti s tim bych autorovi blogu vzkazal, ze navsteva nekterych asijskych a prakticky vsech africkych zemi take neni bez zdravotniho rizika.
    Vím to dobře, žil jsem s rodiči na Blízkém východě nějakou dobu a tehdy to byla jen samá injekce před odjezdem (ale to bylo ještě za dob totality).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.3.2011 13:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Nejlepsi stranky o Cernobylu co ja znam, je tam hlavne mnoho technickych informaci o prubehu havarie.

    http://www.pavrda.cz/cernobyl/
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    22.3.2011 17:13 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti
    Pripyat
    Česky se to píše Pripjať.
    Ale stále je tu ta otázka proč?
    Ze stejného důvodu, jako se navštěvují slavné hrady, zámky a cizí města. Je to zajímavý cíl, navíc Pripjať je jedno z mála měst, které bylo narychlo opuštěné a následně dvacet pět let neudržované a ještě je to skanzen vzorového města Sovětského svazu. Kde jinde se můžete na něco takového podívat?
    památník lidského neštěstí, který by se měl nechat spát
    Naopak, je to památník lidského neštěstí, které by si lidé měli připomínat, aby se historie pokud možno neopakovala (stejně jako ze 20. století ještě např. černý pátek, atol Bikini, nacistické Německo a militantní Japonsko).

    Stránky Eleny Filatové jsou pravděpodobně z velké části vymyšlené a ona sama tam byla s nějakou cestovkou.
    23.2.2013 12:20 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderná turistika anebo Výlet do zóny smrti

    Zajímavý sou informace o černobylu i tady: http://chernobylzone.cz/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.