Portál AbcLinuxu, 9. června 2024 20:54


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.2.2012 19:24 Abraxis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemam zkusenost s Linuxem, ale s Win/Macem proste si radeji udelam z Androidu wifi hotspot, zapojim ho do USB kvuli nabijeni baterky a jedu pres wifi jako bych byl nekde v kavarne...
gtz avatar 1.2.2012 19:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Nemam zkusenost s Linuxem
to se mi nechce věřit, že ...

3G přes USB jede na Suse v pohodě, přes Widle stejně. Mohl jsem udělat Wifi hostspot, ale proč, když to jde přes USB. O toto mi ani nejde ...

Jistě jsi četl pozorně co jsem psal dole, potřebuji to udělat obráceně, tedy sdílet připojení NTB. Jsem daleko od Wifiny a mám tak tam jednu čárku a dva dny jsem řešil padlý server a problémy s poskytovatelem. No a rád bych abych mohl na Androidu sdílet net tak jak to umožňuje AS pro Windowsy. Ale asi budu mít smůlu, když nebudu mít roota, protože RNDIS si zapíná sám android a po vypnutí to přepne do normálního hosta.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pools avatar 1.2.2012 20:08 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V bubuntu nic nenastavuješ a automaticky se ti to přes tem mobil připojí.
Vivre libre ou mourir!
gtz avatar 1.2.2012 20:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
a obráceně? když budu chtít net na androidu přes USB?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
pools avatar 1.2.2012 22:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
no tak to se mi jeste nepovedlo ;) ale az bude cas tak na to mrknu
Vivre libre ou mourir!
3.2.2012 13:35 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Mě to na HC HD2 s widlemi jede na oba směry v pohodě a už to dlouho používám, při zapojení telefonu do USB si vyberu co chci a fachá to. Jak to udělat v SUSE ovšem netuším. Možná by šlo kouknout jak to ty widle dělají, řekl bych že za to může HTC SYNC.
gtz avatar 3.2.2012 18:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
pokud jedeš s WinMo tak ty to umí od svého začátku. Uměly to jak 2002.2003.6.x v pohodě přes Active Sync. Pokud zapnete rozšířené funkce WinMo tak dostanete i pro mobil IP adresu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
luta avatar 3.2.2012 22:52 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB

archlinuxu taktéž..to je věc network-manager-appletu

Dreit avatar 1.2.2012 21:44 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Taky mě to zajímalo, ale ani po několika dnech experimentování se mi to bohužel nepovedlo :-(  Zase na druhou stranu jsem se konečně dokopal ke koupi routeru pod stůl (router z garáže chytám v rohu místnosti když nesněží, neprší, nefouká vítr,....) a hned je život o moc krásnější :-)

Nope
gtz avatar 1.2.2012 22:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No já jsem myslel něco jako měly mobilní widle. Připojil jsi to do USB a přes AS se to připojilo k netu a mohl jsi mít mobil nabíjen/synchronizován apod. No abych měl stále v práci puštěnou 3G to bych baterku brzo utavil a Wifi je tak na hraně (1 čárka). Kdysi dávno to nějak chodilo i s Windows mobily na linuxu - přes SynCe. Ale jak jsem nad tím hloubal tak bez rootu mám smůlu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.2.2012 21:57 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Reverse tethering bez rootnutého telefonu nelze. (Krom toho ta aplikace je stejně akorát pro Windows.)
gtz avatar 1.2.2012 22:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
jaká aplikace? Myslíš ten samsungovský Kies?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.2.2012 22:13 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Ne, myslím tohle: http://www.androidauthority.com/how-to-use-pc-internet-connection-with-android-phone-44230/
gtz avatar 1.2.2012 22:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Aha, dík podívám se. Takže nakonec tedy muset jít jen tím, že nasdílím Wifi na NTB. Root nemohu, telefon je firemní a není ani můj. Můj telefon je v servisu takže to hodím za hlavu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
2.2.2012 03:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Řešil jsem něco podobného a z linuxu můžu sdílet jen ad-hoc wifi (lepší driver v linuxu nedá), kterou můj android odmítal chytat (vyřešil to až root a opatchování wpa_supplicant ;-). Takže někdy to může být vážně "sranda".
Baník pyčo!
2.2.2012 10:18 chochi | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Jo to je taky vyborna feature. On by to umel i neopatchovany wpa_supplicant, ale neumi to to nastavovaci klikatko :-( .
2.2.2012 10:16 chochi | skóre: 29 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Je to skoda, ale opravdu to nejde. Problem je ze v telefonu je potreba zmenit routovaci tabulku a nastavit dns server - obe operace vyzaduji roota.
S rootem je to uz vcelku jednoduche (v Linuxu neni potreba zadna aplikace).
Dokonce se mi podarilo sprovoznit i proxy. Chtel jsem tim stahovat data pro hry (stovky MB) v praci, kde Wifi jede radove 10 - 100 kB/s. Problem byl ze ty aplikace stahovali data, jen kdyz byla zapnuta Wifi, bez ohledu ze meli funkcni net po USB.
Jako reseni se ukazalo zapnout Wifi a pomoci ifconfig schodit sitovy ineterface na telefonu - aplikace byla spokojena (zaskrtavatko bylo zaskrtnuto) a net jel dostatecne rychle.
Vykook avatar 1.2.2012 23:03 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja narazil na to, ze kdyz OS X pripojim ke Galaxy ACE pres usb, tak se nedostanu na zadny ssh, ale pres wifi to jede v pohode, tak jsem to ani nejak neresil...
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
vain avatar 1.2.2012 23:19 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevím co jsi s tím fiškusil, ale já připojím Android přes USB k notebooku, na mobilu mi vyskočí, jak chci mobil připojit, tak vyberu USB tethering a v NetworkManageru se mi objeví nové přípojení nazvané podle mého mobilu. Out of the box, bez problému.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
1.2.2012 23:26 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No to je bezva, ale on chce připojit telefon k internetu přes notebook a USB, neeee vobráceně, neeee vobráceně! :-D
vain avatar 4.2.2012 17:39 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Jo aha, tak to jsem z toho nepochopil a navíc mě ani ve snu nenapadlo, že by někdo něco takového potřeboval =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
gtz avatar 4.2.2012 19:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
To asi znáš málo nebo málo sníš :-) Jako já jsem takto připojoval staré PDA s WinMo, připojoval jsem takto HTC/SAMSUNG OMNIA s WinMo a vždy to bylo vždy ideální. Je vidět ihned úložiště, jedeš v klidu přes vnitřní firewall a poslední verze WinMo uměly přidělit zařízení IP adresu. Tedy skype přímo v telefonu v klidu apod. Tehdy se to tak řešilo protože mobilní net buď nebyl nebo byl za hodně peněž. A i když byl mobilní net tak byl stále FUP.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
vain avatar 5.2.2012 07:32 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Jasně, ale mě zase přijde mnohem pohodlnější, že když mám internet v PC/Notebooku, být na tom internetu na tom PC, než se snažit jej dostávat do mobilu a pracovat se sítí na mobilu. Proto třeba ten tethering z mobilu do nodebooku používám hodně často, ale naopak? To mě fakt nikdy nenapadlo =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
gtz avatar 5.2.2012 19:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No nevím jak dlouho používáš PDA apod. ale já jsem to takto používal již za doby Palmu i na Psionu apod. a vždy to bylo na pohodu, prostě dostat net tam kde nebyl nebo kde byl složitě. a na smartphonech ten net tam byl jen pro synchronizaci a pro další věci co člověk nechtěl mít na firemním. Je to i proto když jsem se snažil odeslat fotky z mobilu net tak propojení PC-PDA bylo nejrychlejší. Než kopírovat data do komplu tak připojíš kabel, dostaneš IP adresu a valíš.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
vain avatar 5.2.2012 20:05 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No to mi přijde stejné připojit kabel, mít Mass Storage a valím taky =) Je pravda, že mám SmartPhone teprve rok a čtvrt, ale fakt jsem tuhle potřebu ještě neměl.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
gtz avatar 5.2.2012 22:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No já jsem to poprvé použil v roce 2002 kdy jsem takto připojoval Psion 5mx. Pak jsem přes kabel a bridge připojoval nějaký Palm-T, Palm-Treo a vždy to šlo nějak udělat i s Linuxem. Nástupem PDA tak i s linuxem nebyl nikdy problém (IPAQ 5550,HTC TYTN, HTC KAISER, HTC-HD2, OMNIA-B7610Pro) vždy to bylo v pohodě. Widle byly o něco přímější přes ně to bylo pohoda, v Suse jsem musel použít buď NAT nebo jít přímo přes SynCE. Tyto zařízení i když běžely na WinMo tak nějak aspoň rndis pustily ven, ale Android to nepustí ven. Ale o to ani nejde, já to používal v dobách kdy mobilní net nebyl, bylo maximálně GPRS a EDGE teprve se rozjíždělo a o nějakém mobilním tariful nelze ani mluvit. Příchodem iphone apod. se prolomily ledy a nějak to šlo, ale pro mně vždy bylo pohodlnější umístit Omnii/HD2 na 2m USB kabel a měl jsem vystaráno (žádný mobilní FUP, rychlost jako kdybych byl na Lance). A pokud to jde takto tak proč plýtvat drahým mobilním tarifem (firemně to neřeším mám full, ale soukromý mám jen ten minimální od VF ... holt jsme v čechách, v rakousku bych za ty prachy měl 3G FUP :-) zdarma místo našich 500M). A jak jsem psal firemní telefon není můj, je to jen zápujčka než se můj vrátí ze servisu a proto nemohu root.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
vain avatar 6.2.2012 09:08 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
No já šetřím mobilní tarif tak, že když chci něco synchronizovat (něco většího - nebo stáhnout aktualizace apod..), tak přes Wi-Fi. Proto mě třeba nenapadlo přes ten kabel (ono to nikdy tak nehoří, že když není Wi-Fi po ruce, tak to musím připojovat přes PC), ale OK, asi tu potřebu chápu, jen mě osobně to fakt ještě nenapadlo =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
gtz avatar 6.2.2012 15:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Ano máte absolutní pravdu, ale vemte si příklad, že jste někde kde není signál GPRS/3G a máte k dispozici jen LAN a v tom případě to dopadne asi špatně, že? Typický případ jsou dovolené, služebky ven, přesah signálu v Rakousku a Německu apod. V případě WinMo zapojíte telefon do USB a během pár vteřin jste na netu. U androida buď nebude nic nebo jen drahá mobilní roamingová data (vím, že se venku se vyplácí mít předplacenou kartu jejich operátora).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Luboš Doležel (Doli) avatar 1.2.2012 23:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Telefony HTC to umí out-of-box, ale tuším, že jen spolu s jejich aplikací pro Windows.
2.2.2012 17:08 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Jo, bez jejich úžasnýho bastlu do Win se to bohužel použít nedá. Sice se mi rozhraní usb0 objeví a můžu ho normálně propojit bridgem na ethernet, ale telefon to odmítá používat. Android se tváří jakoby připojenej nebyl a po pár minutách mi řekne, že v PC nenalezl svoji úžasnou protistranu a tak že teda fungovat nebude a aplikacím se dál cpe, že není k dispozici připojení...
Johny z Podoli avatar 6.2.2012 01:09 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
nevím co dělám špatně, ale už mám třetí telefon s Androidem, zapojím USB a internet hned jede. Na linuxu nic nenastavuji (Kbuntu, KDE 4.6.2)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
6.2.2012 04:06 Rocker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
A kterym smerem? Je tu silne podezreni, ze jste necetl pozorne blog a ridite se pouze zavadejicim titulkem...
gtz avatar 6.2.2012 14:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Android sdílení připojení přes USB
Hej pane ... ale já jsem nepsal, že by to nejelo, psal jsem jen ..
V telefonu zapnout GPRS/3G

Zapnout sdílení připojení přes USB

Nastavit v linuxu network manager a jede to
to jsem psal.... ale já bych rád na druhou stranu do Androidu přes USB
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
2.2.2012 09:14 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše N900 Rulezz ;-)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdysi jsem to řešil na N900, řešení je jednoduché (někde je i na wiki) - prostě se na desktopu nadefinuje usb0 síťovka s vhodnými parametry a iptables s natem, v telefonu se udělá dummy připojení, v mém případě ještě "ručně" přidám do /etc/resolv.conf firemní DNS servery, vyberu na telefonu dummy připojení a jede to jako po másle (a jako bonus se to ještě po tom USBčku nabíjí ;-) ). Takže na skype se mi lidi dovolají rovnou na telefon :-D.
gtz avatar 2.2.2012 11:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: N900 Rulezz ;-)
N900
tam je to jiné, toto je droid a já roota nemohu ...
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
3.2.2012 09:11 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše OT: Re: Android sdílení připojení přes BT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, umite nekdo rict jestli to jde i pres modrozub? wifi tethering mi vycucava baterku. Kdyby se jedno ze zarizeni tvarilo jako modem pripojeny pres BT tak by ten tethering mohl fungovat obema smery.

Jsou uz v linuxu takovy ovladace?
3.2.2012 09:46 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: Re: Android sdílení připojení přes BT
Ne, nejde. A BT tu baterku vysává úplně stejně, jedná se o jeden a ten samý chip.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.