abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.6.2006 17:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Trapné, trapné. Já jsem si dovolil se na povinnou četbu zcela vykašlat, přečetl jsem jen to co jsem chtěl a to jsem také napsal do seznamu k maturitě :-) Povinná četba je přeci od toho, že se nečte, ne?
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 18:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Přesně tak, období na střední a povinné četby u mě znamenalo, že jsem prakticky přestal číst. Pouze několikrát jsem měl to štěstí, že se mi to, co jsem četl hodilo i v literatuře (E. M. Remarque). Ale vždy se jednalo o shodu okolností a dané věci jsem četl z jiných důvodů, než proto, že to byla povinná četba. Čestnou výjimkou je potom 1948.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.6.2006 18:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Tak já jsem si sem tam nějakou tu povinnou četbu přečetl, ale to nebylo proto, že by to byla povinná četba :-) Z knih o druhé světové jsme si měli z šesti možností vybrat jednu, já je přečetl všechny (a ještě další). Ale naproti tomu ze zbylých knih za ten rok jsem nepřečetl vůbec žádné :-)
    Copak toho není dost?
    Jiří Němec avatar 12.6.2006 22:40 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Já četl 1984 v třeťáku a do konce studia jsem z toho povinnou četbu u naší češtinářky neudělal... :-( Vlastně jsem na konci třeťáku přečetl na palmovi hromady knih. Maturita byla furt docela daleko, známky byly uzavřené, projekty odevzdané, ve škole se jen ladily známky. Pod lavicí jsem tenkrát přečetl Stopařova Průvodce, Farmu zvířat, 1984, Gateway a začal jsem s Zeměplochou. Od té doby jsem už na čtení neměl tolik času.

    Z povinné četby jsem nečetl skoro nic, pro mě byla pravá povinná četba ten krátky seznam v minulém odstavci, protože jsem každou chvíli někde v diskuzích nacházel narážky na tyto tituly.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    12.6.2006 18:09 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Teď čtu Kandidáti existence od Arbese a je to dobré čtení. Jen škoda, že v seznamu nebude. V knihovně si to naposledy půjčil někdo 5.10.1983 s číslem legitimace 354:-).
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    12.6.2006 18:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jak se dá zjistit, kdy měl knihu kdo půjčenou naposled? Kdysi se to psalo na kartičku, ve starších knížkách jsou po nich ještě obálky, ale u nás už to nepoužívají aspoň pět let. Takže se asi leda zeptat…
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 18:59 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Musíš být z maloměsta. V té mojí je kartička, ale už prý brzy přejdou na barcode:-(.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    12.6.2006 19:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jestli jsou Strakonice s okolo 25.10^3 obyvateli velkoměsto, tak nevím.
    Copak toho není dost?
    kyknos avatar 12.6.2006 18:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Rok a par mesicu na dvacet knih, v cem je problem? To snad gramotny clovek zvladne za podstatne kratsi cas...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.6.2006 18:13 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Já neříkám, že nečtu! Kniha mi trvá po chvilkách asi týden až dva, ale proč si těch 20 nemůžu vybrat ze všech šestiset knih. Asi by to pak nemněl kdo zkoušet:-).
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    12.6.2006 18:27 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Pockej az budes v zamestnani, v manzelstvi, nebo dedit. To zazijes mnohem vic mnohem horsich veci, takze ber tohle jenom jako "skolu zivota" ktera te ma pripravit na opravdovej zivot. Sam casem uvidis ze tohle je to nejmensi co jsi musel prekousnout :-). Tohle pisu jen tak, abys vedel jak ostatni berou tvoje stezovani si na "ukrutny prikori zivota" ktery ted prozivas :-). Ale neberu ti to, jenom nadavej, bojuj, nevzdavej se, stoji to za to...
    You have to place another order in GORDON
    Max avatar 12.6.2006 18:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jo, to jsme si taky mysleli a schválně jsme si při vyučování na referáty apod. vybíraly knížky, které naše paní učitelka pravděpodobně nemohla číst (třeba z důvodu pro ní netipického tématu). Jo, docela jsme se spletli :-D, snad jeden člověk z 24 lidí dotáhl knížku, kterou ta naše ještěrka nečetla :-)
    Zdar Max
    PS:stejně to byla jedna z nej. učitelek
    Měl jsem sen ... :(
    Pravák Bob avatar 12.6.2006 18:06 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Já tedy na střední četl 3 až 4 knížky týdně (hlavně při vyučování :-)). Je ovšem pravda, že to bylo výlučně sci-fi.
    knowledge brings fear
    12.6.2006 19:39 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jo, ty brakové sci-fi sešítky se čtou rychle. To se pak někdo vytahuje, kolik titulů přečetl... ;)
    Pravák Bob avatar 13.6.2006 07:16 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Clark, Asimov, Strugačtí, Heinlein, Dick, Lem, Bradbury, Pohl, Simak, Bear, Card, Harrison, Sagan a Gibson psali brakové sešítky? To jsou mi věci...
    knowledge brings fear
    13.6.2006 09:03 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    (Mne sa ich knižky tiež páčia ale) je niekto z nich v nejakej učebnici literatúry na základnej alebo strednej škole?
    jalinh avatar 13.6.2006 11:19 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    nastesti ne - to by pak prestali byt tak oblibeni ;)
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    6.2.2007 19:28 Jana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Bradbury treba je...
    Max avatar 12.6.2006 18:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Na střední jsem snad nepřečetl ani jednu knihu, teda přečetl jsem jich dost, ale samé odborné. Do seznamu přečtených knih jsem zanesl ty, co jsem četl na základce a zbytek jsem během týdne doplnil ze čtenářských deníků, které jsou na netu. 1kniha=půlka A4, takže se to dá přečíst a zpamatovat ve velmi krátké době :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.6.2006 19:10 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Do seznamu přečtených knih jsem zanesl ty, co jsem četl na základce a zbytek jsem během týdne doplnil ze čtenářských deníků, které jsou na netu. 1kniha=půlka A4, takže se to dá přečíst a zpamatovat ve velmi krátké době :)

    "Sranda" je v tom, že celá maturita má být zcela odlišná od té stávající, takže si nedovedu představit, jak bude maturant vařit z opsané a4... To jde ještě dneska, ale za ty dva roky nevím nevím...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.6.2006 19:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Tak prostě bude maturita i letecký den najednou :-)
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 19:21 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Za sebe říkám, že u takové akce odmítám asistovat, nemám zájem někoho vyhazovat...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.6.2006 19:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Ať už bude jakýkoliv systém, pár lidí se přečte několik knih a zbytek nepřečte nic, maximálně souhrny. Pokud se změní požadavky na sourhny, objeví se souhrny které na to budou reagovat. Všichni tohle snad ví a kdo ne, měl by se odebrat učit či organizovat výuku asi na Mars, nebo radši ještě dál :-)
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 19:30 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Uniká ti, že když si 90% maturantů nepřečte nic, tak, jak to dělají dosud, nemají šanci tu maturitu udělat. Budou se tedy muset snížit požadavky na složení maturitní zkoušky, protože by to skoro nikdo neudělal. Uvádí se jako spodní hranice úspěšnosti 30% - potom to udělá úplně každý a maturita ztrácí smysl. Což je zase neprůchodné, takže se bude muset hledat hranice, kdy se vyháže průměrné množství lidí. Tu hranici stanoví úředník, protože nikoho to celkem nezajímá a my češtináři jsme přece hysteričtí, že.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.6.2006 19:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Co má ministerstvo dělat. Když vyletí víc než normálně, je to špatně. Když vyletí míň, je to taky podezřelý. Tedy nemá jinou možnost, než si vycucat z prstu zhruba to samé co je teď. Co jako s tím?
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 19:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Celý je to pitomá statistika. Navíc pokud jsem pochopil záměr ministerstva, totiž vytvořit nějaké rovné podmínky aby se výsledky maturity daly nějak rozumně srovnávat mezi školama, stejně mi není jasné jak to má fungovat. Nevím ani jak by to mohlo sloužit třeba jako podklad pro vysoké školy pro rozhodování o přijímaní uchazečů. Prostě v tom nevidím smysl :-)
    Copak toho není dost?
    vencour avatar 12.6.2006 18:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo

    Náš třídní byl češtinář, skoro již důstojný pán, k maturitním otázkám (rok 1991) byla doporučená četba, ke každé otázce několik knih. U některých jsem měl pouze šajn, o čem nějaké dílo bylo, jinde jsem měl skoro vše přečtené (Čapek, V+W, Remarque), časem teprve po maturitě jsem objevily krásy toho, co jsem číst nechtěl. Takže tragedii bych v omezeném výběru neviděl.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.6.2006 19:20 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Takže tragedii bych v omezeném výběru neviděl.

    To není "omezený" výběr, ale omezující! Maturant má číst to, co mu vybral ministerský úředník v březnu 2006 bez odborné diskuze do Kánonu a co mu ředitel vybere do užšího seznamu. Ředitel nečeštinář vybere zcela poslepu a ředitel češtinář vybere zcela neadekvátně to, co má v oblibě... A teď přemýšlejme, jestli je lepší přečíst celého Čapka nebo Remarqua, nebo číst jenom od každého něco.

    Navíc v těch dvaceti (to číslo platí teď, za dva roky to může být jinak), je přesně řečeno, z jaké epochy má být kolik knížek. Hádejte, kolik zbylo na dvacáté a jednadvacáté století...
       okruh    próza       poezie       drama  celkem
    20. a 21.   min. 2      min. 2       min. 2 min 6
    století
    
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.6.2006 19:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Pardon, ale chcete mi říct, že ten ředitel to snad nebudu konsultovat se svými češtináři?!
    12.6.2006 19:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Tak nějak bych osobně čekal, že průměrný ředitel to hodí na stůl svým češtinářům a pak to podepíše. Menšina si možná ten seznam přečte :-)
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 19:46 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Já to pochopitelně nevím. Ale jsem přesvědčený, že to žádná vyhláška nenařizuje. A dovedu si představit ředitele, který vezme Kánon, tužku a už to frčí...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.6.2006 19:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    No jo, ale co má takový ředitel co ředitelovat.

    Mimochodem, když učitel češtiny pochopitelně neví co se v téhle věci má nebo nemá dělat, tak to o věci taky něco říká.
    Copak toho není dost?
    12.6.2006 19:55 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Přesně tak. A rozhodně to není proto, že bych se o to nezajímal...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    masožravá palma avatar 12.6.2006 19:08 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Dej mi týden a přečtu všech 40. Teda pokud nebude něco zajímavějšího na práci, nebo pokud nebudou extra pitomý.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    12.6.2006 19:14 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Ehm, vychází mi to zhruba na knížku měsíčně. To snad není problém, ne? Spíš mě děsí ten socialistický "seznam schválených knih", brr. Kdy už zdejší socani konečně vyhnijou?
    12.6.2006 20:09 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Uprimnou soustrast. Ja jsem nastesti maturoval "postaru", takze jsem si cetl, co se mi chtelo, a zbytek jsem nejak okecal. Jinak nepredpokladam, ze by se nedaly na netu sehnat vytahy prislusnych knih, popr. precist par prvnich kapitol, neco uprostred a zaver. Je to sice nemoralni a clovek uskodi sam sobe, ale nekdy to jinak nejde. Napr. my jsme meli v povinne cetbe Kladivo na carodejnice. U filmu jsem nevydrzel moc dlouho a knizku jsem odlozil po prvnich sesti stranach, ktere jsem cetl tyden. Opravdu to nebylo nic pro muj vkus...
    θηριον ειμι
    12.6.2006 20:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    "Z vonku to vyzerá" Že výsledkem akce, která byla označována za uvolnění výuky, zvýšení pravomocí ředitelů škol i vyučujících jsou nakonec seznamy, nařízení, buzerace a zarovnání do zástupu. A byrokracie.
    12.6.2006 21:12 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Tak jsem listoval v seznamu na cermatu a našel jsem Karel Kryl- Kníška. Tak jsem zagooglil a zjistil, že celý název je Kníška Karla Kryla;-). Taky by mně zajímalo, proč omezený výběr 40 knih platí jen pro studenty, kteří začli studovat 1.9.2006. Pozitivní je, že 40 je minimum a ředitel to může zvýšit- to bych mu mohl navrhnout nějaké pěkné číslo. Třeba 600;-).
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    jalinh avatar 12.6.2006 21:32 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Nevim kam tak spechaji, dle meho by se nic nestalo, kdyby spolecna maturita byla zavazna az pro studenty prvnich rocniku za dva nebo tri roky. Za tu dobu by se v pohode vychytaly ty mouchy (nebo masarky :) v testech SCIA, mohly by byt vydany sbirky uloh, ze kterych by se cerpalo, aby studenti vedeli, na co bude kladen duraz...
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    12.6.2006 21:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Neplánuje se to už asi deset let? Jsem si každopádně zcela jistý, že letošní druháci (tedy první kdo tak má maturovat; například můj bratr :-)) už o tom věděli. Nevím, je to stejně asi zbytečnej brajgl.
    Copak toho není dost?
    jalinh avatar 13.6.2006 08:29 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    nevim - predstavoval bych si masivnejsi podporu pomoci nejakejch publikaci, aby pricinlivejsi studenti meli sanci udelat si presnou predstavu co je bude cekat, chodit za ucitelem ... "tady to jsme sice brali, ale s timhle prikladem bych si po vasem vykladu stejne nevedel rady..." - neco jako kdyz se dela autoskola.. stredni skoly jsou na ruzne urovni a bylo by skoda, aby na to doplatili studenti.

    Neco sice vydano je, ale zda se mi, ze je to zalostne malo
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    13.6.2006 12:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Hm, nám řekli dva týdny před maturitou z čeho všeho teda vlastně budeme maturovat, nebylo by tohle trochu nefér? :-)
    Copak toho není dost?
    jalinh avatar 13.6.2006 12:20 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    vuci vam to bylo nefer kazdopadne - mam dojem, ze existuje nejakej predpis, ze by okruhy otazek mely byt zname aspon pul roku predem.

    Nicmene pokud vim, ze otazky tvori ucitel, kterej mne 4 roky ucil, tak bych byl klidnejsi, nez kdyz otazky tvori nekdo uplne jinej a ani muj ucitel nema jasnou predstavu, co vsechno by se tam mohlo objevit
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    13.6.2006 12:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    No jistě :-) Každopádně teda šlo víceméně o jeden sporný předmět, u kterého někdo říkal, že tam bude a někdo, že to nebude. Nakonec to nebylo, což je možná škoda, protože šlo o bezproblémovou číslicovou techniku :-)
    Copak toho není dost?
    13.6.2006 12:05 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    20 knizek je v pohode.. A navic existujou takovy tenky sesitky kde je na kazdy strance obsah jedne knizky. Jedna pro ceskou literaturu a jedna pro svetovou (tyhle dve sem videl na vlastni oci.. urcite budou i nejaky dalsi). My jsme museli mit seznam 40 knizek, to by bylo v pohode, ale ze od kazdyho autora tam muzeme mit max jednu knizku nam jaksi zapomneli rict a dozvedeli sme se to az mesic pred maturitou pri odevzdani toho seznamu.
    13.6.2006 13:22 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Uvidime co budes rikat po 20 knizkach tlousky Svejka . Nezapominej ze ty knihy jsou presne dany a ty si nemuzes vybrat. Pozor na nejake zhnuti . Muzou byt tam nepresnosti ci hovadiny. Doporucuji precist To nemyslite vazne pane Feynmane ! od R.Feymanna. Krome toho povazuji prijemnejsi precist si tu knizku, nez se sprtat naspamet nejake uryvky. Krome toho ty uryvky selhavaji na doplnujici otakzy ke knizce, coz se vam pri poctivem precteni stat doopravdy nemuze.
    13.6.2006 14:15 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jenomže ty mluvíš o staré maturitě (současné). U nové maturity tohle nejde.

    urcite budou i nejaky dalsi

    Pokud je mi známo, žádné další nejsou, nejsou vůbec žádné. Neexistují totiž osnovy, tj. předpis, podle kterého se mají studenti k maturitě připravovat (tj. mají být připravováni učitelem). Neexistují skoro žádné učebnice, protože prostě nemají podle čeho vzniknout. Tvar maturit už je zhruba jasný, ale vůbec není jasné, co a jak se lidi mají učit, aby tu maturitu zvládli. Celý ten test stojí a padá na práci s textem - jak se to má pojmout v hodině? Co je důležité? Určování slovních druhů, větných členů, druhů vedlejších vět, nebo logické a argumentační struktury jazyka? Má student vědět, co je funkční styl a má je umět rozlišit a umět pomocí zadaného stylu vyprodukovat text? K čemu to potřebuje? Obvykle k ničemu - ale nová maturita je takových věcí plná; a to měla odstranit nedostatky maturity současné, tj. mnoho teorie...

    Vřele doporučuji - udělejte si ty testy. Nebudete se stačit divit. A to jsou tam ještě chyby... :-/
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    13.6.2006 14:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Kde se ty testy dají sebrat?
    Copak toho není dost?
    13.6.2006 18:13 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo

    Testy a informace jsou na Cermatu. Čeština je konkrétně zde (testové otázky jsou na konci katalogu.

    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    13.6.2006 15:40 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Jestli bude ta nova maturita podobna te co sme delali letos "nanecisto" tak se nema nikdo ceho bat. Moje vysledky: CJ 74,6%, AJ: 80,2% a v matematice sem neudelal chybu ani jednu. Cestina byla hlavne o pochopeni textu. Anglictina o poslechu a vybrani nejpravdepodobnejsi moznosti (ale byla i cast ktera se nekrizkovala..). A to anglicky neumim ani kvaknout (knizku si sice prectu ale vubec neznam mluvnici). Podle me je ta nova stejne nicnerikajici jako ta soucasna.

    A jeste k ty cetbe. Melo to byt 40 knizek ktere se vztahuji k tomu co sme za ty 4 roky probirali. Me se ten seznam povedlo odevzdat az napotreti..
    13.6.2006 13:16 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Dalsi z kiksu ministerstva. Bohuzel za posledni dobu jsem jeste nevidel, ze by neco ministerstvo dobre provedlo az do konce, zatimco na chyby, casto vyznamne si doopravdy nemuzeme stezovat. Vzhledem k tomu , ze je to sluzba pro nas vsechny, kterou si platime, je to k placi. Uz aby nekdo zacal reformovat tam ,kde to nejvice krici, tedy MMST .

    Naprosto nechapu co temi novymi maturitami sledujou. Kazda skola ma jinou uroven, jine naroky na studenty. Proc se tedy musi ridit vse centralne ? Centralni rizeni u nas v mnohem neosvedcilo, proc bychom na nej meli prechazet u maturit ? Vzhledem k tem cvicnym maturitam mam pocit, ze maji jediny cil - nahnat nove volice jiste nejmenovane vladni strane, ktera u mladych propada.

    Seznam prectene literatury - nechapu proc by si ho student nemohl vytvorit sam. Na stredni jsem si ho sam vytvoril a i kdyz se lisil od vzoroveho seznamu cestinaru, dokazal jsem cetbou vyzname pokryt ucivo. Ma cetba byla vyvazena a temer ke kazde otazce jsem mel neco nacteno , o cem jsem bez problemu mohl mluvit, a dokazat vsem , ze jsem tu knihu doopravdy precetl celou a nikoliv ze cerpam z uryvku, ktery hrube shrnuje o cem je ta kniha. Proc by student ml byt omezovan, nejakym seznamem, ktery ani zdaleka nepokryva moznosti del ? Proc by melo byt preferovano jednodilo daneho autora nad druhym ? Proc by si student nemohl vybrat to dilo daneho autora nebo autora dane kapitoly, ktere mu vice sedi ?

    Tech problemu s novou maturitou je vice. Krome politicke podjatosti, nevyvazenost a nespravne ohodnoceni vykonu studentu. A to jeste nemluvim o neferovosti vuci prvnim studentum, kteri tyto maturity zazijou primo naostro. Ne kazdy se narodil s darem K.H.Borovskeho a dokaze behem velmi kratke doby sesmolit dilo pro velky uspech, zatimco na literaturu se da sednout a za mesic tvrdeho uceni se da pekne naucit. Zatimco pisemnou cast ne kazdy je schopen dat dustojne, v literature muze kazdy s prehledem dat. Naprosto nechapu vyznam tech pisemnych testu - tech si student behem studia uzil az az a hlavne ve 4. rocniku. Bez nich ho nepusti ani k maturite, takze vyznam ztraceji. Pokud jsem tento system dobre pochopil, tak student, ktery se doopravdy dobre pripravi , ale neni nadam k dobremu psani, tak nyni bez problemu ziska 2, zatimco po "reforme" bude rad za 4. Zbytecne komplikuji zivot hlavne budoucim studentum a jejich rodicum, a krome skryteho cile nahnat nejmenovane jeste vladni politicke strane nove volice nic pozitivniho pro nikoho neprinaseji. Podle me jsou zbytecne a je to dalsi zbytecna platba vsech obcanu za zmetek. Nic vic.
    13.6.2006 14:09 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Podepisuju. Bohužel to nikoho, kdo o tom rozhoduje, nezajímá.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    13.6.2006 15:26 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Přesně, seznamy jsou na dvě věci. Více se mi líbí idea, že si student napíše svůj vlastní seznam a pak o některém díle povídá. Sice se dají deníky nebo cokoliv stáhnout z netu, ale to nemůže snad napadnout nikoho střízlívého, protože učitel IMHO po dvou otázkách naprosto neomylně pozná, že student dílo ani neviděl. Takže si sice studenti mohou udělat přehled 20 povinných děl, ale bude jim to nanic.

    Hlavně ale nedokážu pochopit smysl této povinné literatury, vysvětlí mi to někdo? Číst by snad člověk měl to, co ho může nějak oslovit, je mu sympatické a zajímá ho. A takové cítění se v čase vyvíjí, když si uvědomím kdy jsem třeba sám dobrovolně začal číst autory jako je Villon, Baudelaire apod., tak na základce nebo kde je to povinná četba to rozhodně nebylo. A spoustu děl je člověk schopen nějak pochopit spíše v pozdějším věku nebo v jiných životních situacích. Navíc si sám pamatuji názor v prváku: ,,Hašek? Fuuj, nějaké bludy o vojně, koho to zajímá'', ve čtvrťáku: ,,Co tím chtěl autor říct? Nic, autor byl zkalen jak doga a nevěděl co píše...'' a později: ,,Člověče, ale ty narážky a vtipy jsou docela fajné''. A naopak, o Čapkovi, Batličkovi, Heinleinovi a jiných jsem ve škole slyšel tak akorát okrajově (Čapek) nebo vůbec. Přitom je to škoda. Škola by spíše měla nabádat studenty aby četli (skoro) cokoliv, hlavně když budou číst. A ne jim nutit něco, o co nikdo nemá zájem a nakonec nečte vůbec. Myslím si, že je lepší sečtělý barbar než někdo, kdo nic nečetl ale má našprtané deníky. Jenže to by nesměla být výuka tak děsně bezkoncepční, ode zdi ke zdi a od (ministerského) ksichtu ke ksichtu experimentální.

    BTW ještě štěstí, že mám maturitu už dlouho za sebou :-), pochybuji, že by můj výběr: Lem, Heinlein, Sterling, Sapkowski, de Sade apod. prošel buzeračním výběrem.
    -djz

    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    13.6.2006 22:12 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Bude mi dlouho trvat, než se naučím, že (a-b)^2=a^2+2ab+c^2 :-).
    Úloha 2
    Rozhodněte u následujících tvrzení, zda jsou pravdivá (ANO), nebo nepravdivá (NE).
    2.1 Pro každá dvě reálná čísla a, b platí (a + b)2 = a2 + b2 (ANO–NE)
    2.2 Pro každé reálné x platí (−3 − x)2 =9 + 6 x + x2 (ANO–NE)
    
    Výsledek: NE, ANO
    

    Zdroj: www.cermat.cz KATALOG POŽADAVKŮ K MATURITNÍ ZKOUŠCE

    ZKOUŠKA ZADÁVANÁ MINISTERSTVEM ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    13.6.2006 23:18 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Ale tyto odpovedi jsou spravne.. na te prvni se snad shodnem. a ta druha na kterou narazite

    (-3 - x)na2 = (-3)na2 + 2 (-3 * -x) + xna2

    nekdo to radsi pise takhle:

    (-3 - x)na2 = (-3)na2 - 2 (-3 * x) + xna2

    a to se v kazdym pripade rovna

    9 + 6 x + xna2

    Asi by jste nebyl u statni maturity prilis uspesny...
    14.6.2006 14:43 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maturita na rychlo
    Já sem debil. Jen jsem mrknul na zanménko výsledku a už se nedíval, že ty mínus jsou tam dvě:-(.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.