abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (86%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 692 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3

    12.11.2009 11:40 | Přečteno: 2452× | linux | poslední úprava: 12.11.2009 17:15

    Skolila mě nejhorší nemoc pro chlapy - rýmička. Stav, kdy i Ajťák je na počítači schopný pouze spouštění filmů a seriálů. Přesto jsem běhěm této doby přešel z Gnome na KDE. Proč se tomu tak stalo, co mě překvapilo za obtíže a jak jsem je vyřešil? Odpovědi najdete v mém prvním článku.


    Jak mě omyl připravil o Gnome

    Jednoho rána jsem se probudil s rýmičkou. V práci jsem si zařídil volno a pustil jsem se do sledování filmů na svém domácím počítači. Po nějaké době se stalo, že jsem se omylem odhlásil. Přihlašování do mého Gnome mi trvalo neskutečně dlouho a já jsem se přemohl k tomu, abych s tím něco udělal. Chvíli jsem přemýšlel (velmi krátkou chvíli) a když jsem si uvědomil, že si celý /home zálohuji na domáci server, pustil jsem se do "opravování". Smazal jsem .gnome2/, .gnome_private/, .gconf/, a .gconfd/. Hloupé, že? Myslel jsem si, že se složky i jejich obsah vygenerují "načisto" - jako by všechny gnome aplikace byly čerstvě nainstalované. Není tomu tak. Aplikace jako Pidgin se úplně rozbily (neumožňoval práci s protokolem jiným než Facebookchat - ten mám nainstalovaný jako samostatný balík). "Záloha!", vyvstalo v mé mysli. "/home sice zálohuji, ale úplně na jiném počítači", zněla odpověď pomyslného panáčka na mém druhém rameni. Po tom, co jsem si takhle šikovně zabil Gnome (sice startovalo rychle, ale aplikace byly buď v defaultním nebo úplně rozbitém stavu), měl jsem tři možnosti.

    1) Žít v Gnome, které je rozbité a pokoušet se rozbité balíky opravovat. Jako způsob opravy mě napadaly reinstalace jednotlivých balíků (ta u zmiňovaného Pidgina nefungovala) a obnova ze zálohy jiného počítače (jedno čachrování s konfiguračními soubory za den mi stačilo a bál jsem se, že by mi potom teprve mohl vzniknout pořádný paskvil).

    2) Reinstalace - každý občas musí, nikomu se nechce. Proto jsem raději (a to už tuší všichni čtenáři) využil třetí možnost.

    3) Přechod k jinému WM / DE. Z historie mám zkušenosti s fluxboxem, enlightenmentem, KDE3 nebo XFCE, ale ani jeden mi na počítači nevydržel déle než čtvrt roku. Zkouška KDE4.3 mě lákala, ale zatím vždy mne na nové verzi něco vrátilo zpět "Domů" - do gnome.


    Instalace a základní nastavení

    Instalace je pro Archlinuxáře jednoduchá - KDE4.3.3-1 je aktuální verze v repozitářích. Základní nastavení ale vyhovuje málokomu. Každý má jiné požadavky a své divné návyky. Moje požadavky jsou vcelku snadné - Dual Head (a je mi jedno, jak ho docílím) na aktuální grafické kartě (intel X4500HD), uspávání monitoru při dlouhodobé nečinnosti, dva panely pod sebou, kecálek, prohlížeč a funkční conky.


    Dual head a uspávání obou displayu na intelu

    Nové KDE nesklamalo a hodilo mi klacek pod nohy hned na startu. xorg.conf již nepoužívám (a s gnomem, enlightenmentem nebo XFCE k tomu nebyl důvod) a KDE na to zareagovalo tak, že mi oba monitory zrcadlilo. To by mi nevadilo, kdyby to šlo pohodlně změnit. Když jsem ale kouknul do System settings -> Display -> Multiple monitors, dozvěděl jsem se, že toto nastavení je dostupné jenom pro "single desktop with multiple monitors". A to prý není můj případ. Dovolil jsem si s KDE nesouhlasit a spustil jsem magické `xrandr --output VGA --left-of HDMI-2`. Voila, displaye byly rozmístěny přesně tak, jak jsem si představoval.

    Display se při nečinnosti uspával, ale pouze jeden. Přitom `xset dpms force off`, které používám na okamžité vypnutí LCD (třeba ve chvíli, kdy chci spát a nemít osvětlenou půlku pokoje) fungovalo. Help mi napověděl, že kromě stavu "off" existují i stavy "suspend" a "standby". Oba stavy fungovaly právě tak, že uspaly jenom jedno LCD. Zkusil jsem kouknout do System settings -> Display -> Power settings a ke svému překvapení jsem našel právě to, co jsem chtěl najít - doby po kterých se display přepne do Standby, Suspend a Power Off. První dvě možnosti jsem nastavil na Disabled a poslední na 10 minut. A fungovalo to. V ten okamžik jsem si říkal, že bych se s tím KDE vážně mohl začít kamarádit.


    Kecálek, prohlížeče a conky

    O kopete, firefoxu nebo chromiu tady asi nemá smysl mluvit. Všechno jsou to aplikace, které "just works" a není s nimi problém. Conky se ale ukázal jako nemilý oříšek a tak trochu kouzelník. Pro ty, kteří Conky neznají, jedná se o monitorovátko, které je až neskutečně snadno konfigurovatelné a renderuje se na plochu. V kde 4.3 ovšem nebylo pozadí conkyho průhledné. Musel jsem do jeho konfigurace přidat na konec "${exec feh --bg-tile $cesta_k_wallpaperu}". Pokud někomu nefunguje přímo toto, zkuste si pohrát s parametrem fehu (jako alternativu k --bg-tile, se dá použít např --bg-scale, které ale vyřízne jinou část wallpaperu. Čtěte help k fehu a zkoušejte). $cesta_k_wallpaperu bylo parsovani souboru .kde4/share/config/plasma-desktop-appletsrc. Nicméně ten po odhlášení a přihlášení neexistoval a conky kvůli tomu hlásil chybu každou vteřinu. Řádek jsem zakomentoval, průhlednost zůstala i po restartu conkyho. Uvidím, jak se "to" bude chovat v budoucnosti (například změna wallpaperu) - původní řádek mám zakomentovaný a připravený k případné nápravě.


    Dva panely

    Hned v úvodu článku jsem se zmínil, že každý máme své "desktopové úchylky". Nějaké návyky, které jsme si oblíbili a nikdo z okolí nechápe, proč to používáme. Já mám ve zvyku mít dva panýlky pod sebou nahoře na primárním LCD a na druhém mít nahoře jeden panel. Proč mít panely nahoře? Protože po většinu své činnosti mám myš v horní polovině obrazovky (málo kdy táhnu okénko až ke spodní hraně). Proč mít dva panely na prvním LCD a na druhém mít jeden? Na každém LCD mám jeden panel s "pruhem úloh" (nebo čímkoliv, co ho v daném DE nahrazuje) a na primárním LCD mám jeden panel s Menu, ikonkami na rychle spusteni, system tray a hodiny. Nicmene toto mi KDE4.3 neumožňuje. Pokud chci mít dva panely a každý má mít šířku 20 pixelů, v Gnome mi první bude začínat na kraji a bude končit 20 pixelů od kraje a druhý začne 20 pixelů od kraje a končí 40 pixelů od kraje. Takové rozložení má smysl. V KDE4.3 (resp. toto mám vyzkoušené u celé ředy 4) oba budou začínat u kraje a oba budou končit 20 pixelů od něj. Jeden bude pod druhým. Jeden panel bude nekliknutelný a druhý bude hrozně nepřehledný, protože skrz něj bude prosvítat i ten spodní. Takové řešení je nedomyšlené a smysl nemá.


    Závěr

    Pokud se kouknete na seznam, který jsem sepsal hned na začátku, mohli byste si myslet, že KDE zahodím, protože návyky, které člověk má, se mění jen obtížně a v KDE jsem nenašel možnost, která by nastavila panel tak, jak bych chtěl. K tomu ty trampoty s konfigurováním LCD... Ale ti, kdo by to takto odhadli, by se mýlili.

    Trampoty s LCD se daly vyřešit za použití "běžných" linuxových příkazů, které zná asi většína lidí, kteří nechtějí xorg.conf používat. To, že se dá problém řešit linuxově a ne klikací cestou, může vadit někomu jinému, ale mně rozhodně ne. Problém s uspáváním LCD jsem vyřešil rychle díky tomu, že jsem našel to, co jsem hledal právě tam, kde jsem to hledal - kéž by toto fungovalo ve všech DE. KDE navíc má spoustu věcí, které člověka jako jsem já potěší. Vyjmenuji například samostatnou změnu wallpaperu na každém LCD zvlášť (XFCE toto má už léta, GNOME je v tomto hrozně pozadu a neumožňuje to), možnost nainstalovat si rozšíření pro krunner (spouštítko z Alt+F2), který sám o sobě umí spoustu věcí, které spouštítko z Gnome neumí - takhle jsem si přímo z Archlinuxího Auru doinstaloval rozšíření pro kopete. Teď mi stačí v krunneru začít psát jméno / přezdívku kohokoliv z contact listu kopete a otevřu si tím nový chat s ním. Pozitivně hodnotím i to, že mi fungují různé efekty, ačkoliv je k práci nepoužívám. Efekty mi v předchozích verzích KDE způsobovaly pády (i v KDE4.3.1). Teď ale jenom příjemně doplňují můj desktop.

    PS: Pokud někdo zná řešení problému se dvěma lištami pod sebou nebo ví, jak snadno měnit průhlednost okénka (něco ve smyslu Meta+Scrollovátko, nikoliv běžné kliknutí na panel okna a nastavení opacity), budu velmi rád, když se o to podělí s ostatními v diskuzi pod článkem.

    PPS: Pokud jste dočetli můj první článek až sem, děkuji Vám. Příště snad už nebudu psát o desktopech, ale o tématech mně bližších, jako jsou internetová bezpečnost, analýza textu (spam) a hlavně skriptování nejrůznějších užitečností.


    Doplňky pod čarou:

    1) Jak vyšlo najevo v diskuzi, průhlednost se snadno měnit dá. Nastavení je v System settings => Window Behavior. V záložkách Titlebar Actions a Window Actions lze nastavit, co lze dělat za akce (například pri scrollování na liště nebo v okně při současném držení ALTu, může měnit průhlednost). V archlinuxu bylo při scrollování na liště i při držení Altu přiřazené "Nothing"...

    2) tak po ruznych hratkach s rozlisenimi a pozadim, jsem v conky prepsal posledni radek takto "${exec [[ -e ~/.kde4/share/config/plasma-desktop-appletsrc ]] && feh --bg-tile `cat ~/.kde4/share/config/plasma-desktop-appletsrc | grep ^"wallpaper=" | cut -d "=" -f 2- | tail -n 1`}"

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    alblaho avatar 12.11.2009 11:59 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    To rozbití Gnome mi přijde divné, díval ses jak vypadá home čerstvě vytvořeného uživatele?
    12.11.2009 12:09 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    nedival. Predpokladam, ze bude prazdny. predpokladam, ze ruzne aplikace maji odkazy primo na nastaveni gnome. a promazavat vsechny skryte soubory (abych ziskal prazdnou konfiguraci vsech tech programu) mi prijde uz hodne spatne reseni. takhle mi zustalo alespon nastaveni tech programu (to u me znamena hlavne nastaveni pidgina, + jeho logy). jinymi slovy - resit by to asi slo, ale tohle bylo pro me nejrychlejsi reseni (prechod gnome => kde za jedno odpoledne, dohledavani zavislosti nastaveni ruznych aplikaci odhaduju na vic).
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 12:34 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Myslím že by bývalo fungovalo vytvořit nového uživatele a do jeho domovského adresáře překopírovat zálohu nebo to, co zbylo z promazání souborů domácího uživatele. Vytvořením nového uživatele by se veškeré defaultní nastavení udělalo samo.
    12.11.2009 12:40 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    pridavani novych uzivatelu do systemu imho neni spravna cesta. to radsi vymenim gnome za kde. ale cesta to je.

    jenom to zase konci u toho, ze bych musel vyhledavat, ktery skryty soubory nahrazovat a ktery ne...
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:38 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    No ono jste hlavně ve svém svatém opravárenském & mazacím nadšení poněkud zapomněl na adresáře ~/.config, ~/.local a ~/.cache (bacha, je to freedesktop.org záležitost, takže si tam svá nastavení, stav a dočasné soubory ukládají nejen Gnome aplikace). Pidgin navíc není oficiální Gnome program, takže má nastavení (a např. i logy chatů) v ~/.purple (název pochází od knihovny, kterou používá, ale taky mi to přijde dost ztřeštěný). A to nemluvíme o nešťastném Evolution, který dává přednost ~/.evolution/. Část těch věcí má defaultní hodnoty v /etc (purple, xdg, gconf...).

    Ta přeinstalace (v tomhle případě pidgina) byla opravdu dost naivní; pokud jste si to rozbil čachrováním ve svém domovském adresáři, těžko to může spravit něco jiného, než čachrování ve vašem domovském adresáři. A k té reinstalaci, kterou každý musí, jen poznámka, že nejsme ve Windows :-). Za víc než 10 let používání Linuxu jsem přeinstalovával všeho všudy jednou při přechodu RH – Debian a je to jeden z důležitých momentů, proč používám Linux.
    12.11.2009 14:10 retro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    možnost nainstalovat si rozšíření pro krunner (spouštítko z Alt+F2), který sám o sobě umí spoustu věcí, které spouštítko z Gnome neumí

    GNOME DO

    Jediná překážka může být závislost na monu, ale jinak to umí divy (a to není nadsázka).

    12.11.2009 14:13 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    to vypada hrozne pouzitelne. okamzite to jdu vyzkouset na druhy pocitac. diky
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    alblaho avatar 12.11.2009 14:20 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Já gnome-do používám každý den, nicméně v podstatě jenom a pouze na startování aplikací. Takové šaškárny jako "najdi uživateli x, soubor y a pošli mu to mejlem", protože pro takovouhle integraci je potřeba používat Evolution atd.
    12.11.2009 15:56 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    mne na tom upoutaly treba ty priklady s Beatles, ktery jsou na jejich strankach. dokazu si predstavit, ze se s tim naucim pracovat a dost si navyknu (a pak se budu neco podobneho dodelat pro krunner)
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    14.11.2009 16:13 Heevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Gnome do je na rozdil od krunneru genialni nastroj, pouzivam ho i v KDE. Krunner ma uz od pocatku spatnou architekturu a to jeho rozsireni pro kopete umi nadelat peknou neplechu v pripade hodne kontaktu.(staci si pustit dbus-monitor aby se clovek dostatecne vydesil (u me +/- 300 zprav):D) Jinak diky tomu, ze pouzivam KDE a i Kopete, tak jsem pro Kopete napsal plugin. Snad ho v dohledne dobe budu publikovat standartni cestou.

    Jeste bych se rad vyjadril ke Kopete a ze funguje out-of-the-box. To mozna ano, ale pri importu historie z pidgina to : 1)Nevzalo vse kvuli tomu, ze tam byly ruzny formaty. 2)U nekterych kontaktu, to zapricino, ze neslo otevrit chatovaci okno.

    Dalsi drobny problem je, ze Kopete nema plugin pro twitter.

    Nicmene jinak jsem naprosto spokojeny uzivatel KDE + Gnome-DO + Kopete.
    14.11.2009 23:02 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    do dbus monitoru jsem nekoukal a ted jsem na druhym pocitaci. importovat data z pidgina jsem se ani nesnazil. obecne pokud nemusim, tak neimportuju a nastavuju "nacisto" - problemy s importem ma spousta programu a nikoliv jenom kopete. twitter pouzivam webove.

    takze vlastne k tvymu postu nemam moc co rict. az na to, ze ja nerad micham KDE do prostredi gnome a naopak. mam tu zkusenost, ze system, kde jsou KDE a gnome pomichany, zbytecne swapuje.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 14:17 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    …jak snadno měnit průhlednost okénka…
    Průhlednost jde menit rolovanim koleckem na titulku okna nebo na shiftovou klávesou + kolecko v okne. Hledej "cinnosti" v nastaveni kwinu.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 16:36 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Ha, System settings -> Windows Behavior, zalozky titlebar actions a window actions. na scrollovani bylo vsude "Nothing".

    diky moc - dost mi to pomohlo. do clanku pripisu.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 17:34 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Nevim nakolik jsem pochopil ten problem s panely, ale jestli jde o to aby byly dva vedle sebe, tak to jde udelat (narozdil od KDE3). V "nastavovacím panelu panelu" :-) (takova ta podivna oranzova kapka) jsou hejblatka na nastaveni minimalni a maximalni sirky panelu a hejblatko na nastaveni "zacatku" panelu coz je to co asi hledas. Smysl zalezi na nastaveni zarovnani - pokud je panel zarovnan na stred, je to prostredek, pokud je zarovnan na stranu, je to jeden konec a min/max hejblatka urcujou druhy konec.

    Cili to co jsi uvadel jako priklad v gnome docilis tak, ze jednomu panelu nastavis zarovnani na stranu, minimalni a maximalni sirku stejne, druhymu panelu nastavis stejny zarovnani a pretahnes zacatek tam kde prvni panel konci.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 17:56 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    o neco nize jsem to vysvetloval. tady je uz ponekud starsi obrazek z gnome. KDE umi davat panely vedle sebe, ale ja bych je chtel mit pod sebou. nebo jinymi slovy - nechci mit dva polovicni panely, ale dva uplne stejne siroke, kde na jednom budu mit pruh uloh a na druhem neporadek.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 18:46 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Vidim ze jsem si termin "sirka" vylozil presne tim spravnym spatnym zpusobem :-) To co chces mozna nejde udelat panelem, ale napada me jak to obejit:
    1. Udelas horni klasicky panel.
    2. Na plochu strcis plasmid task manager (nebo cokoliv jineho) a natahnes ho pod horni panel tam kde ho chces mit. Opticky je to to co chces, ale okna to budou prekryvat. Nevadi.
    3. Na kraj das panel s dvojnasobnou sirkou a minimalni delkou. Nebude videt, ale bude blokovat okna aby plasmid neprekryvaly. Dal by se i vyuzit na nejaky vetsi plasmid, treba analogovy cifernik nebo graf zateze.
    4. Voila…
    Kdyz nema tematko moc siroky okraje plasmidu, nepoznas rozdil :-) A jak na to tak koukam, dal by se rovnou zrusit i ten horni panel…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 20:50 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    pointu chapu, ale pripada mi to zbytecne slozite... ale asi je to jediny mozny reseni
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 12.11.2009 20:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3

    Jsem si jistý, že tohle je už určitě nahlášeno v bugzille. Jen to teď ne a ne najít :-(

    Taky jsem to takhle měl, ale nakonec jsem si zvykl na to mít jeden panel nahoře a druhý dole.

    12.11.2009 20:58 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    ja jsem to v bugzille videl uz v dobe KDE4.1... je to tam urcite. jenom nevim, jestli je problem ve slozitosti naprogramovani nebo v tom, ze to nikomu nepripada dulezite.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:34 zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Ahoj, PIDGIN je defaultně v .purple/ tak by snad neměl být problém , ale spíše ten Gnonf ...

    No já bych zkusil přidat nějakého USERA ,lognout se , nechat načíst PIDGIN s účtem a pak toto celé překopírovat na svůj účet. Něco podobného jsem dělal celkem normálně u Suse , když jsem přecházel z jedné na druhou verzi. Fungovalo to ... na DEB by to snad taky mělo.
    12.11.2009 16:00 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    jo, ale viz vyse - tim, ze bych prekopiroval data pidgina, bych problem nevyresil, ale spis zhorsil - ty logy z pidginu jsou na domacim pocitaci asi jedina data, o ktere by mi vadilo prijit (spolecne s nastavenim /etc). dohledavani toho, kde problem vznikl jsem po cca dvou hodinach vzdal (ale tim, ze jsem presel na KDE jsem si nechal zadni vratka a muzu se do toho pustit nekdy jindy, pokud na to budu mit naladu).
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:40 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Příloha:
    Ty panely myslis takhle? OpenSuSe 11.1, Factory KDE. Jinak panel nahore obrazovky je super z pohledu ergonomie. Nechapu jak muze nedko normalne pracovat s panelem dole.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 16:07 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    ne, tady jsou vedle sebe. jeden ze svych starsich screenshotu z gnome jsem nasel na svym ulozisti.
    pouzivani listy dole, pripadne pouzivani list na strane u dvou LCD je vec, ktery me dokazou neskutecne rozhodit. a kdyz u nekoho na pocitaci mam neco udelat, zacinam otazkou "muzu si hejbnout s listama?".
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 16:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Jo taaaak. Hmm, 2x tak vysoky 1 panel by ti asi nestacil, ze?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 16:46 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    tak ono mi nejde ani o tu výšku, jako o to, že mám pruh úloh přes celou šířku LCD a nezmenšuje ji tray, ikonky na rychlé spouštění, menu, ani různé další zbytečnosti, co se určitě časem na mé "hlavní" liště objeví v budoucnosti.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    13.11.2009 18:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Shadow avatar 12.11.2009 14:44 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Něco podobného se mi stalo v Archu, po upgradu mi začalo Gnome stávkovat a znovuvytvoření uživatelské konfigurace nepomohlo. Dozvěděl jsem se, že v mém případě bylo příčinou rozbítí "gnome schema database" (to je centrální/systémová, nikoliv uživatelská záležitost). Pokud to dotyčný chce vyřešit, doporučuji hledat na fóru jeho distribuce. Může také mrknout na příslušný bug v bugtrackeru Archu, kde je popsáno, jak znovu sestavit "gnome schema database", je-li to zrovna tento problém.

    Jinak jsem už nějakou dobu celkem spokojeným uživatelem Wmii a Awesome. Molochy jako Gnome a KDE jsem opustil.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Václav 13.11.2009 09:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Plasmoid container by mohl řešit tvůj problém s panelem. Když nemůžu mít dva, proč ten jeden nerozdělit? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marián Kyral avatar 13.11.2009 09:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3

    Časem určitě.

     

    Warning: you 'll need kde from trunk if you want to use it without problems. If you use 4.3 it will work but it won't open the applets you put into it after a plasma restart.

    Václav 13.11.2009 10:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    njn... Co se dá dělat :/
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.11.2009 11:46 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    krom toho kde 4.3, vidim problem v tom, ze to budou prekryvat okna...
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 13.11.2009 18:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Nezkoušel jsem, ale nedá se ten container vložit do panelu?
    14.11.2009 08:09 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    taky jsem to nezkousel a nebudu to zkouset, dokud to nebud pod kde 4.3 fungovat normalne.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 14.11.2009 08:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    KDE 4.4 tu bude asi dříve ;-)
    mirec avatar 13.11.2009 20:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    To je iný bastl s tým pozadím conky. Nebolo by lepšie dokopať vývojárov nech plasma nastavuje aj root background?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.