abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.6.2007 16:56 radim007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    No, asi takhle zaměstanavatel by měl mít právo vyhodit kohokoliv, kdykoliv a mělo by být jen na něm, jestli tě shledá pro firmu vyhovujícího.
    15.6.2007 17:25 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Proč teda rovnou když jsme nastoupili neřek- hele kluci, mam tu seznam lidí co mi dali ve vaší bejvalej škole a postupně vás všechny vyzkoušim a pak se uvidí..
    15.6.2007 17:33 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    a preco by mal ?
    15.6.2007 17:59 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    protoze jsme lide a ne zvirata. Jako lide pouzivame mozek a neridime se instinkty. Pro lidskou spolecnost je nutne dodrzovat urcity zpusob chovani, jinak spolecnost prestane fungovat.

    Nekteri zamestnavatele jsou ale bohuzel zvirata ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    freshmouse avatar 15.6.2007 18:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Nechci ti křidvit, ale nebyls to náhodou ty, kdo tu vyprávěl, jak podváděl svou ženu? Já jen když už jsme u toho poučování o zvířatech v lidech...

    (Jestli jsi to nebyl ty, tak se velmi omlouvám.)
    pools avatar 15.6.2007 18:54 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Od myši tohle opravdu sedí ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    15.6.2007 18:55 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    hovado
    freshmouse avatar 15.6.2007 19:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Teď jsi mi to nandal, abych začal chodit kanálama...
    15.6.2007 19:07 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    nepamatuji si neco takoveho, ale klidne se mohlo stat, ze jsem neco takoveho jako recesi i mohl napsat. Ale spise si myslim, ze to byl ten horolezec, co si rika Dag. Myslim, ze jeho nynejsi manzelka je ucitelka, to by to vysvetlovalo.

    Jinak si vzpominam, ze doc. Plzak relativne uspesne radil manzelskym dvojicim, jak se maji k sob chovat a presto je 3 x rozvedeny (myslim)
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    vencour avatar 15.6.2007 20:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili

    Mně nepřijde rozumné argumentovat sexuology apod., manželství, sex a vztah jsou takové věci, které spolu často mají méně společného, než by se čekalo. Pokud si dva již řekli vše, tak proč se ještě trápit, pokud je už nic k sobě nedrží?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    16.6.2007 22:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ani já si nepamatuji. Dokonce se mi nevěra nezdá jako optimální způsob kompenzace toho, že má člověk manželku postiženou pedagogickým procesem. :)

    Dokonce ani nevěry nepěstuji. Není to dáno mojí vysokou morální úrovní, ale vysokou leností. Prostě žádná mi sama do postele neleze a tahat jí tam osobně... fuška :)

    Co je ale možné, je také nějaká recese a nebo jsem se začal vyjadřovat jak mi zobák narost a tedy dost nesrozumitelně, s odkazy, vsuvkami naznačením... třemi tečkami...a hojným používáním a a vůbectagnějag...

    Že z toho byla pochopena věra jako nevěra, možná i pověra a uzávěra... :)
    17.6.2007 10:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    ;-) Dal jsem to přečíst učitelce, a prej pískne na bráchu a ten dá Dadovi po čuni. ;-)
    17.6.2007 11:49 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    ale pane kolego, v nasem veku si prece jiz nemusime nic namlouvat. Tchyne a svagrova jsou ucitelky, ja vim o cem mluvim. To ze ji nechate cist vas blog ukazuje jeste porad znacnou miru zamilovanosti, kdy si partneri "veri" a chteji prozivat vse spolu. To se podda. Ucitelky jsou bohuzel silne deformovny povolanim, ve kterem jsou leta v pozici nekoho, kdo vi vse lepe. A tuto deformaci prenaseji i do obcanskeho zivota.

    Ale je mozne, ze mate stesti a narazil jste na nejakou tu vyjimku. To by potvrzoval i puvod Vasi pani, ty Strakonice. Holky z jiznich Cech uzivi samy rodinu i kdyz chlap propije chalupu v kartach...

    rikaji horolezci ... zlom vaz ..?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    17.6.2007 23:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ne, netřeba si nic namlouvat, pane kolego. Žiji obklopen pajdagógy ze všech stupňů školství. Jedni mi posílají umýt ručičky, druzí kontrolují docházku, ti z gymplu mne pedagogicky vedou a z VŠ chtějí diskutovat a pak oznámkovat. Málokdy uhraju trojku... ;-)

    Rodinná pověst praví, že jsem si vzal učitelku proto, že jsem tušil, že bez "pedagogického dohledu" bídně zhynu. Zní to jako veselý bonmot, ale je to spíš smutná pravda.

    Trefil jste hřebíka po hlavě i v tom posledním, má jihočeška mne uživí i z platu učitelky (když se to sejde).

    Říkají sice Hore Zdar!, ale nakonec si často zlomí vaz...
    15.6.2007 17:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Protoze pak by jste zacali zvazovat, jestli tam vubec nastoupit... Tezko rict co jsi cekal. Nevim jak u brigad, ale standartne funguje 3-mesicni zkusebka, ze zakona. Vyhodu to nema jen pro zamestnavatele, spis naopak, on te musi ze zacatku tahat za ruku, zaskolovat te atd atd.
    15.6.2007 17:35 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    toto nie je celkom pravda, zakon (aspon teda na Slovensku ale verim, ze v Cechach je to velmi podobne) poskytuje urcitu ochranu zamestnancom - inymi slovami, nemozes len tak hocikoho a pre nic vyhodit. samozrejme ak jedna o brigadnikov, tak to je ina vec..
    15.6.2007 17:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Urcitou ano, ale jak jsem rekl, zkusebni dobu mas danou ze zakona a i po trech mesicich se to da _relativne_ snadno zaridit. Duvodem pro vyhazov je napr. hrube poruseni pracovni kazne. Zamestnavatel si muze vymyslet ledascos. Neni zase az tolik lidi, ktery by to potom hnali pravni cestou.
    kozzi avatar 15.6.2007 17:50 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    No do tří měsíců tě může opravdu vyhodit bez udání důvodu, ale stím hrubým porušením to není zas tak jednoduché. Vevětšině případu to soud uzná jen pokud zaměstnanec požil alkohol či jinou drogu a zaměstnavatel to musí dokázat, takže vymyslet si cokoliv nemůže, to že to někteří vezmou a neobrátí se na soud je jen jejich problém,
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    15.6.2007 17:56 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    To neni zase tak jednoduche jak tvrdis ty. Ve velke vetsine pripadu pri podpisu smlouvy nectes pracovni rad, prestoze se o tom ve smlouve mluvi. Prestupek proti pracovnimu radu skutecne neni nic neobvykleho, jen je velice casto prehlizeno z duvodu dobrych vztahu v zamestnani. At se jedna o koureni na nekurackem pracovisti, nebo hodinovych pauz na obed (kdyz zakon dovoluje pouze pul hodinovou prestavku po tusim 5 hodinach). Pokud se dobre vztahy vytrati, vazne neni az takovy problem si duvod najit.
    kozzi avatar 15.6.2007 18:14 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    To ze nectes pracovni rad je opet tvuj problem. JJ jinak to ze jsou prestupky casto telerovany je pravdou, muj tata je taky zamestnavatel a promiji spousty veci a kdyby mel vyhodit pokazde nekoho za hrube poruseni kazne, tak by nedelal nic jineho jak vyhazoval, ale to jen z toho důvodu že to toleruje.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    15.6.2007 18:21 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Znáte někoho, koho takto "bez problémů" vyhodili. Já mám totiž zkušenost přesně opačnou a vyhodit zaměstnance je velký problém. Pokud tedy nevezme dohodu.
    17.6.2007 02:04 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Trocha osvěty - je to po šesti hodinách :-)
    andree avatar 15.6.2007 20:37 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    ...na druhej strane musi byt prijemne pracovat vo firme, kde si miesto "vysudis"
    15.6.2007 17:59 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Jen bych upozornil, ze zkusebni doba neni nic daneho. Zalezi na dohode mezi zamestnavatelem a zamestnancem, jestli vubec bude dojednana a jak bude dlouha. Jen se to musi dohodnout pred zacatkem pomeru a nesmi byt delsi nez tri mesice. Taky by bylo dobre rict, ze zkusebni doba neni jen o tom, ze vas muze sef vyhodit, ale taky o tom, ze muzete kdykoliv odejit.

    Takze treba ja mel v minulem zamestnani zkusebni dobu sjednanou na 1 mesic, ale po 14 dnech me sef chtel tak, ze jsme uzavreli novou smlouvu bez zkusebni doby (a s vyssim platem :-) )...
    15.6.2007 18:25 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    To, ze zamestnanec muze bez udani duvodu ve zkusebce odejit jsem trochu naznacil v prvnim postu tim, ze zkusebka je casto vyhodnejsi pro zamestnance nez pro zamestnavatele. Nevim, proc jste uzavreli novou smlouvu. Plat ti mohl zvysit rovnou, nebo ti nedoplatek po zbytek zkusebky vyplacet v premiich.
    15.6.2007 18:32 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Kdyz ses absolvent, tak je tam jeste nejaka dalsi ochrana, ze te nemuzou vyhodit, ne? Tak ta prvni smlouva byla sepsana tak nejak "chytre", aby me vyhodit mohli :-)

    Ale uz je to pet let, tak si to presne nepamatuju...
    16.6.2007 08:17 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ale ano, jedina povinnost je oznamit to aspon dva dni dopredu - teda v skusobnej dobe. Neviem na co ine by mala podla Vas, skusobna doba byt?
    ICQ 217-602-332
    15.6.2007 17:05 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    welcome to the real world Neo
    15.6.2007 23:12 Jarek Čecho | skóre: 13 | blog: Jarcec_Zone | Koprivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    +1 :-)
    vencour avatar 15.6.2007 17:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili

    Neber to osobně, jsou takové podnikatelské subjekty, co se tak chovají ... čas je naučí, snad. Stejně tak jsem slyšel o firmách, co vyhazujou po dvou až třech měsících, prostě neprodlouží smlouvu ze zkušební lhůty dál.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 15.6.2007 17:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Kdybys nechodil do práce, tak by se ti to nestalo.
    Dalibor Smolík avatar 15.6.2007 17:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Tak to chodí. Já nejsem zaměstnanec, ale podnikatel. Takže mě nikdo nemůže vyhodit. Ale ouha. Dodáváme jedné firmě. Ta firma řekla, že má stejné zboží z Číny o třetinu levnější a že děkuje za dosavadní spolupráci. No a je vymalováno.
    Všude chleba o dvou kůrkách. Když si podnikatel nemůže zaměstnance dovolit, prostě ho vyhodí. I kdyby měl zlaté ručičky ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.6.2007 18:09 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    to nema s tim co popisuje mlady spoluobcan ale vubec nic spolecneho. Ta firma, ktera nyni nakupuje levneji Vam jiste nesignalizovala "udelejte si zasoby, my budeme brat od Vas zbozi jak mourovaty ..."
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    15.6.2007 18:14 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    to mi chces povedat, ze od brigady bezne ocakavas full-time job ? :)
    15.6.2007 18:19 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    ne, chci rici, ze mezilidske vztahy nejsou vztahy obchodni ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Dalibor Smolík avatar 15.6.2007 18:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ale bohužel jsou, i když to tak na první pohled nevypadá. Mohou být výjimky - zaměstnám svého nejlepšího kamaráda, spolužáka .. ale ve většině případů to tak nechodí. Zaměstnavatel ve vlastním zájmu má zacházet se svými zaměstnanci slušně, někdy jsou vynikající a sehraný tým. Jeden by pro druhého "dýchal". A tak je to správně. V okamžiku, kdy se firmě nevede, jdou bez milosti pryč brigádníci, lidé se zkrácenou pracovní dobou, svobodné matky atd, atd.
    Mezilidské vztahy na pracovišti jsou čistě obchodní záležitost. Něco jiného jsou vztahy v partě nebo rodině. To jsou diametrálně odlišné věci.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.6.2007 21:51 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    A tak je to správně. V okamžiku, kdy se firmě nevede, jdou bez milosti pryč brigádníci, lidé se zkrácenou pracovní dobou, svobodné matky atd, atd.
    Kromě toho, že to NENÍ správně, si koledujete o malér, pokud to vážně takto (u)děláte. Vlastně v takovém případě bych řekl: bude jen dobře, když se Vy (a každý podobně jednající zaměstnavatel) kvůli tomuhle do (pořádného -> zapamatovatelného) maléru dostanete.
    16.6.2007 23:27 Martin Šebek | skóre: 18 | blog: Tady je Indiánovo | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    A když firma/podnik prostě neprosperuje, kde má vzít na platy těch lidí? Má dlužit dodavatelům, státu, zaměstnancům? Pracovat a nedostávat plat by se asi nikomu nelíbilo. Takže nejférovější je rozvázání pracovního poměru.

    Vím, že to není tenhle případ, ale váš příspěvek mi vyzněl tak, jako by bylo povinností zaměstnavatele zaměstnávat každého, kdo o to stojí.

    Ve většině firem to chodí tak, že si na sebe zaměstnanec musí vydělat a navíc přinést něco navíc firmě, aby se jí vyplatilo toho člověka zaměstnávat.
    17.6.2007 23:00 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ne, ne, to jsme se nepochopili. To, nad čím jsem se pohoršil byla kriteria pro rozvázání pracovního poměru, konkrétně skupina "svobodné matky", kterou jsem zvýraznil tučně. Pokud to přispěvatel opravdu myslel vážně, tak nezbývá (jinak nemám potřebu přát komukoliv cokoliv zlého) než doufat v žalobu od první ženy, na kterou to zkusí. Ano, svobodná matka je pro zaměstnavatele problematická, protože se (jaká hrůza) musí starat o dítě, které třeba i bývá nemocné, ale nějak nemohu najít slušné pojmenování pro zaměstnavatele, které takovéto zcela neprofesionální kritéria používá při výběru zaměstnanců k uzavření nebo rozvázání pracovního poměru.

    Propouštění, jakkoliv to může být smutné, nutně k práci patří a ne vždy se holt firmě daří. Kromě nepoužívání nekorektních kriterií je ještě dobré, aby celý proces proběhl civilizovaně a lidsky ohleduplně.

    Jinak samozřejmě souhlasím, že zaměstnávat člověka, který zaměstnavateli nic nepřináší (tedy v běžné firmě zisk) je přinejmenším problematické a vyvolává otázky. ;)
    18.6.2007 06:06 Martin Šebek | skóre: 18 | blog: Tady je Indiánovo | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    No, takže to nakonec vypadá, že se na tom všichni shodneme. Nemyslím si, že by kolega Smolík byl necita, bezvadně se hodící na povolání "rozvazovač pracovních poměrů se svobodnými matkami". :)

    To, co jste popsal v prvním odstavci, se skutečně děje v praxi a ani se nemusí jednat o matku svobodnou. Pro příklad nemusím chodit daleko &mdash moje sestra, když se jí blížil konec mateřské dovolené, dostala výpověď, cituji z důvodu zrušení pracovní pozice. Samozřejmě, že místo ve skutečnosti zrušeno nebylo. Rušení proběhlo jen papírově, vytvořeno bylo nové a teď ho zastává někdo, kdo problém ve formě dítěte nemá.

    Mluvíte o neprofesionálních kritériích při výběru zaměstnanců. Ať to beru z jakéhokoliv úhlu pohledu, tak tady se bohužel nemůžu zbavit ambivalentního pocitu. Chápu jak matky (když už jsme je vzali jako příklad "utlačovaných" zaměstnanců), tak zaměstnavatele. A ačkoliv u přijímacích pohovorů nesmí být kladeny otázky ohledně počtu dětí, jejich věku apod., myslím, že se do mysli každého, kdo někoho do práce přijímá, derou.
    Dalibor Smolík avatar 15.6.2007 18:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Ta firma, ktera nyni nakupuje levneji Vam jiste nesignalizovala "udelejte si zasoby, my budeme brat od Vas zbozi jak mourovaty ..."
    A ne jedna !!!! Úplně běžná praxe. Firma řekne: lze očekávat obrat asi 30 tisíc kusů, takže se zařiďte. Podle toho spočítáme výrobní kalkulace, včetně dopravy na kus atd. Pak odebere pětinu, kamion zůstane nevyužitý, pracovní nástroje taky .. To je prostě riziko. I když zbytek pochopitelně nevyrobíme, ani si neděláme zásoby materiálu, je kalkulace ceny špatně ...
    Vyčítat to té firmě nelze. Oni jsou také jen mezičlánek věčného a nekonečného řetězu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.6.2007 19:00 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Vase odpovedi bohuzel pouze potvrzuji jaky bananistan Cesko je. Ja to znam samozrejme trochu odjinud a to me vedlo k te nesikovne argumentaci. Samozrejme muze odberatel (mnohdy v dobre vire) signalizovat mnozstvi predpokladaneho odberu. Ale pak se udela ramcova objednavka a podle ni je udelana kalkulace. Kdyz odberatel neodebere smluvene mnzstvi, tak pak musi zaplatit storno. Tak to znam ja a to jsou normalni obchodni vztahy.

    To co licil mlady spoluobcan je pouze priklad toho, jak chape podnikani "cesky podnikatel". Totiz, ze mezilidske vztahy jsou vztahy obchodni , tak jak kaze vira pana profesora. Podnikatel, ktery je tak posrany, ze nedokaze rici na rovinu brigadnikovi, ze tento bude 2 dny zkousen a pak se uvidi. Ono by se totiz mohlo stat, ze brigadnik vubec neprijde. A to by prece nebylo "podnikatelsky chytre".

    Z takovych podnikatelu je mi na bliti. A ne proto, ze mam nejake zvlastni socialni citeni. Takovi podnikatele skodi cele spolecnosti, protoze my muzeme v Evrope a v Severni Americe udrzet nas standard jedine jako "znalostni spolecnost" a v te nelze nakladat se zamestnanci jako se zbozim. Doporucuji odpovidajici literaturu .. napr. Peter Drucker.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    15.6.2007 19:09 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Otazka je, jestli bylo v tomto pripade nejake storno smluvne osetrene :-D
    Dalibor Smolík avatar 15.6.2007 19:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Storno? Ne, věc se má jinak. Ten zákazník udělá objednávku na určité množství (menší, než bylo avizováno). Toto množství odebere a řádně zaplatí. Nejde o žádné storno, vše je v pořádku. Další dodávku už však nenasmlouvá. Případně ano, ale v menším množství. To, že někdy řekl, že lze odhadnout odběr tolik a tolik, není relevantní.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.6.2007 19:19 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Btw bylo nejake propousteni nebo ne?
    Dalibor Smolík avatar 15.6.2007 19:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Samozřejmě. Podle momentálních zakázek se koriguje stav zaměstnanců. Ale vše je zcela férové. Jsou zaměstnanci na dobu neurčitou (menší množství) a na dobu určitou - i brigádníci. Tito lidé jsou předem informováni o situaci, jaká je a že vše záleží na zakázkách. Jdou do práce s tím, že to nemusí být na dlouho. A naopak - když se daří, tak si vydělají. Výše popisovaný způsob jednání se zaměstnanci u nás nevedeme a nikdy to tak nebude.
    Jinak rámcové objednávky máme také - tam, kde to jde. Ale většinou nebývají s klauzulí jejich závaznosti a nelze ji v našem oboru (textilní průmysl) tvrdě vymáhat ..
    Jinými slovy: nejde o neseriózní zákazníky. Jen jsem chtěl poukáat na stav, kdy nikdo neví dne ani hodiny, jak dopadne. Ale přesto slušnost by měla platit i v tomhle případě.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.6.2007 12:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Vase odpovedi bohuzel pouze potvrzuji jaky bananistan Cesko je.
    Silně pochybuju, že tohle se děje jenom v ČR.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 15.6.2007 20:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    porad nejak nechapu, co je 'nemoralniho, kruteho a nespravedliveho' na tom, ze si zamestnavatel na 2 dny vyzkousi nekoho, komu potom bud nabidne nebo nenabidne zamestnani. A jeste ho za to ozkouseni pomerne hezky zaplati.
    15.6.2007 21:43 Macky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    No ja bych rekl, ze hezke na tom nebylo prave to, ze mu o te "zkousce na dva dny" dopredu vubec nerekl. Toto jeho chovani osobne nepovazuju za slusne a ani ja bych se pak necitil povinen se k tomuto cloveku chovat slusne...

    Pokud se tak rozhodl proto, ze s brigadnikem nebyl spokojen, mel mu rici do oci...

    Macky
    17.6.2007 02:07 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Je mi to líto, ale lidé mají občas tendenci nedělat dostatečně dobře (a někdy dělat i něco jiného, než by měli), když vědí, že to mají za pár. Takže někdy (neříkám, že vždycky) je vhodnější si tuhle informaci raději nechat pro sebe.
    19.6.2007 09:25 Tazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Vůbec nechápu proč řešíte jestli mu řekl nebo neřekl o zkoušce na dva dny... Dle toho co autor napsal je evidentní, že nešlo o zaměstnanecký poměr dle pracovní smlouvy, ale o brigádu a troufám si tvrdtit, že ani o té není žádná smlouva např. o provedení prace apod.

    Sehnal jsem přes kamaráda naprosto perfektní brigádu. ... Uvažoval jsem, že bych tam zůstal na trvalý prac. poměr,
    19.6.2007 13:37 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě mne vyhodili
    Smlouva o provedení práce byla

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.