Portál AbcLinuxu, 16. května 2024 11:46

Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu

13.2.2007 20:43 | Přečteno: 3602× | Linux | poslední úprava: 13.2.2007 20:49

Školy často používají jeden z mála existujících systémů pro vedení komplexní agendy. Jedním z nich je SAS.

Záměrně nelinkuji stránky výrobce, protože jsou strašné a produkt se mi vůbec nelíbí. Připadá mi jako vyžilý dinosaurus. Nicméně jsem jej ve vlasntím zájmu potřeboval rozjet v Linuxu, protože agenda, kterou mám vést, mi narůstá lineárně (musím zapisovat hodiny, které učím, a celou svou třídu; známky, absenci a témata hodin).

Dostali jsme od našeho admina odkaz na binárku a návod, jak instalovat. Postupoval jsem podle něj. Spustil jsem tedy wine install.exe a čekal chybu. Balík je instalátor, který do dočasného adresáře rozbalí další instalátory a postupně je spouští. Spustil jsem instalaci databázového serveru Firebird, která proběhla v pořádku. Asi by šlo použít i nativní linuxový, ale nemám čas to zkoušet.

Pak jsem chtěl z onoho menu hlavního instalátoru spustit samotný SAS, ale ten už skončil chybou, takže jsem jej spustil ručně z adresáře ~/.wine/drive_c/temp/sas/WINSETUP binárku setup.exe. Postupoval jsem podle předloženého návodu, nicméně jsem skončil vždy v okamžiku, kdy jsem měl zadat své jméno. Nejedná se přitom pravděpodobně o vytvoření uživatele, neboť značku a heslo už všem vytvořil admin. V logu figurovala tato chyba:

...
err:ole:marshal_object couldn't get IPSFactory buffer for interface ..
...

Hodil jsem ji tedy do Googlu a našel jsem někde radu (v kontextu pochopitelně úplně jiné aplikace), že mám spustit wineprefixcreate. Je to prográmek, který "creates or updates a Wine configuration directory". Wine jsem pochopitelně používal, takže kdoví, co se kde nastavilo. (Sám jsem při laborování nastavil původnímu instalátoru příznak, že má startovat "do Windows98", ale nevím, jestli to mělo nějaký efekt.)

Kupodivu to mělo požadovaný efekt (ještě nevím, o jaké nastavení jsem přišel ;-) a instalátor se spustil, překonal jsem bariéru zadání jména a postoupil dále. Proces se dokončil a odklikl jsem spuštění SASu. A skončil.

Tentokrát byla v konzoli chyba

...
err:module:import_dll Library MSVCP60.dll (which is needed by \\
 L"C:\\windows\\system32\\gds32.dll") not found
...

Tvrdohlavě jsem ji opět zadal - po zkrácení - do Googlu a po dlouhém hledání prvního odkazu jsem našel HOWTO a řešení. Bylo potřeba stáhnout jakousi knihovnu. Ta byla v exáči - spustit, rozbalený exáč spustit, rozbalený zip dekomprimovat, rozbalený exáč spustit a nainstalovat. Nešlo by to složitěji? Pak ať mi někdo něco vykládá o instalaci v Linuxu... Skončil jsem na druhém kroku,, instalátor oznámil

...
err:setupapi:SetupDefaultQueueCallbackW copy error \\
 0 L"C:\\windows\\temp\\IXP000.TMP\\oleaut32.dll" -> \\
 L"c:\\windows\\system32\\oleaut32.dll"
...

Nicméně! Něco se jistě zkopírovat stihlo, protože už mě to přestalo bavit a znovu jsem spustil binárku SAS.exe. A ona jela a jede dosud. Chyby se omezují na běžné záležitosti Wine, které se mi objevují při kdejakém exáči. Aplikace se bez problémů připojuje na server, stahuje a ukládá data. Pokud by problémy nastaly, určitě se "pochlubím".

$ wine SAS.exe
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=0,keycode=32,state=1)
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
fixme:wininet:InternetGetConnectedState always returning LAN connection.
fixme:wininet:InternetGetConnectedState always returning LAN connection.
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx Please report: no char for keysym FE0A (ISO_Prev_Group) :
err:keyboard:X11DRV_ToUnicodeEx (virtKey=10,scanCode=2A,keycode=32,state=1)
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5b
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble70")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble50")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble15")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble17")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble30")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble20")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble22")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble10")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble50")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble15")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble17")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble30")
fixme:winhelp:HLPFILE_AddParagraph Got an embedded element !,JI("","Scribble20")
       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

bazil avatar 13.2.2007 21:07 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
btw u tý msvcp60.dll knihovny bych ju nejdřív zkusil najít a jen nakopírovat někam do cesty wine ...
13.2.2007 21:40 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Souhlasím.

Kde ji mám vzít, a "nekrást"?
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
bazil avatar 13.2.2007 21:45 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
tam co všechno
13.2.2007 21:52 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Souhlas. Ale přesto jsem zvolil cestu "korektní" instalace, protože nevím, jaké chyby bych si zavlekl případnou absencí dalších knihoven, které mi ten balík nainstaloval.

Ale tohle bych udělal jako druhou věc...
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
13.2.2007 21:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Záměrně nelinkuji stránky výrobce, protože jsou strašné a produkt se mi vůbec nelíbí. Připadá mi jako vyžilý dinosaurus. Nicméně jsem jej ve vlasntím zájmu potřeboval rozjet v Linuxu, protože agenda, kterou mám vést, mi narůstá lineárně...
Tohle prostě nikdy ale opravdu nikdy nepochopím :-)

Pro pohodlí ostatních: SAS
13.2.2007 21:55 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Vetsina zdejsich tohle pohodli nepotrebuje a ma dost vlastni inteligence a zkusenosti s pouzivanim vyhledavace.

Souhlasim s autorem - web strasny!
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
13.2.2007 21:58 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Já jsem se vždycky zajímal víc sám o sebe než o většinu. A já ocením, když mi někdo ušetří práci.
13.2.2007 22:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Velice mě facinuje použití sedmihvězdičkové poznámky tam, kde duševně zdravý člověk napíše „7)“ :-D
14.2.2007 12:54 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Pro pohodlí a zvýšení ratingu nekvalitnímu produktu :-(. Kdo se chce o tom krámu něco dozvědět, patrně (na tomto serveru) bude schopen web najít ve velmi krátké době...

Jinak mě překvapuje, že se ten bastl podařilo na Linuxu rozjet. Zajímalo by mě, jestli by se rozjeli i Bakaláři... Takže díky za tenhle článeček ;-).
θηριον ειμι
karoliner avatar 13.2.2007 21:15 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
My používáme ve škole "osvědčené" Bakaláře - systém je na sdíleném disku a stanice jej spouští přes zástupce. Se divím, že mě ještě nenapadlo pokusit se to spustit z linuxu...
"Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
13.2.2007 22:32 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Nekde jsem cetl ze sitovy klient jde rozbehat pod wine. Nejaka novejsi verze umoznuje dvoji beh. Standardni server jako obvykle na woknech ale data a webove rozhrani (v PHP) na Linuxu s MySQL a Apache. Kolega z vedlejsi skoly to pry rozjel.

Jinak k tomu SASu mam jen jednu vec. Bud rad ze je to aspon v Ccku a nevypada to jak nepodareny pokus od prasopsa co dela bakalare, vlastne ti prasopsi jsou dva... Kdo nevidel nepochopi...

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
13.2.2007 22:33 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Nekde jsem cetl ze sitovy klient jde rozbehat pod wine. Nejaka novejsi verze umoznuje dvoji beh. Standardni server jako obvykle na woknech ale data a webove rozhrani (v PHP) na Linuxu s MySQL a Apache. Kolega z vedlejsi skoly to pry rozjel.

Jinak k tomu SASu mam jen jednu vec. Bud rad ze je to aspon v Ccku a nevypada to jak nepodareny pokus od prasopsa co dela bakalare, vlastne ti prasopsi jsou dva... Kdo nevidel nepochopi...

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
14.2.2007 12:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Jo, nová verze SASu má "webové rozhraní" v PHP a databázi Firebird a obojí lze na Linuxu provozovat, ale samotná aplikace je jen Windoidní. (Tak mě napadá, že se budu muset kouknout, jestli nemají (i u Bakalářů) nějaké demo. Zatím jsem SAS viděl jen přes rameno a Bakaláře vůbec a rád bych se s tím seznámil dřív, než dodělám školu a půjdu učit :-).)
θηριον ειμι
13.2.2007 21:22 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, SAS pod wine funguje, potvrzuji .. Není to ovšem zásluha SASu :-D
13.2.2007 21:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Tehle je ukázkový příklad aplikace, která měla být raději napsána v javě...
13.2.2007 21:41 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Tohle prostě nikdy ale opravdu nikdy nepochopím :-)

Takže už tušíš mé pohnutky?
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
13.2.2007 21:56 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Ne, protože nechápu, proč čtenářům kladeš překážky, aby si tvá slova mohli ověřit a udělat si vlastní obrázek. Řekl bych, že naprostá většina zareaguje tak, že si ty stránky najde. A pokud by tu odkaz byl, tak by tam možná ani nešli.

A všimni si, že pokud by neexistovaly vyhledávače, nemohl bys ani tenhle příspěvek ("už tušíš...") napsat.
14.2.2007 01:01 USAMA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele a proč nenavrhneš naprogramování nějaký vlastní aplikace pro školy aby to bylo pod linux a samozřejmě pod Qt4!! :-)
14.2.2007 01:11 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Proč "samozřejmě" v Qt4?
Quando omni flunkus moritati
14.2.2007 01:46 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Protože z objektivního hlediska mám rád KDE a vše s ním spojené a Qt toolkit nebo ja kse to jemenuje je objektivně technologici daleko dál než jiné podobné hovadiny... :-) ale utíkám od tematu. Proč proboha jednoduše někoho něnapadlo udělat nějakou tu aplikaci pro školy pod linucha? Nejsou programátoři? nejsou kvalitní lidi? :-) heh dit studentů je jako sraček tak pánove v IT školním oboru je pořádně zaměstnejte!!! :-))
14.2.2007 02:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Jo táák, objektivně.

Ale fakt je, že teď se pokouším něco stvořit v Qt4 a jde mi to líp, než když jsem to samé zkoušel v GTK. Že by na tom objektivně opravdu něco bylo :-) ?
Quando omni flunkus moritati
14.2.2007 02:52 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
no já jsem si s tou objektivitou hlavně dělal prdel. :-) Ale myslím si, ač nejsme programátor, že na Qtčku firma trolltech valí jako prase, takže pokrok tam je a do budoucna je to super platforma pro programení multiplatformích a hlavně masakroidních aplikací! :-) QT rulezz!! :-)
rincewind avatar 14.2.2007 07:43 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Proc pod linux? Kdyz uz, tak apache (iis) + mysql (nebo jiny multiplatformni sql jazyk - kvuli licenci pisu alternativu k mysql) + php... vsechno pekne pres hhtps a je vymalovano... samozrejme vynechanim "osklivych nepekna vec" jako je java skript, flash, asp apod. (a radeji i bez javy, proc? protoze je to pro adminy dalsi prace, a tou je nainstalovat jre). Imho na neco takoveho webove rozhrani bohate staci.
14.2.2007 12:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Než čekat na načtení a vykreslení webových stránek, to už by se to rychleji vykreslilo i kdyby to někdo programoval v Javě. A udělat to přes web sice vypadá pěkně a jednoduše, ale narazíš na problém, že se uživatelům nechce čekat.
Quando omni flunkus moritati
14.2.2007 14:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Po školním intranetu snad nebudou muset čekat, ne?
14.2.2007 16:04 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Vykreslení webové stránky je furt pomalejší, než vykreslení lokálně bežícího programu (pokud stránka není malá a program extrémě zprasený).

K tomu navíc:
  • Některé prohlížeče začnou vykreslovat dřív, než mají všechna data, takže stránka různě poskakuje, než se konečně vykreslí ve správné podobě.
  • Formulář jde formulář odeslat Enterem jenom občas, podle toho, které pole má zrovna focus.
  • Těžko implementovat funkci "Zpět" ("Storno") reagující na Escape, navíc návrat na předchozí stránku může znamenat problém se znovuodesláním POST dat.
  • Klávesové zkratky labelů a tlačítek nejdou. Stejně tak nejde zprovoznit posun mezi jednotlivými políčky reagující na klávesu Enter.
To všechno znamená:

1) zpomalení práce díky nutnosti neustále přehmatávat na myš a zpátky.

2) pravděpodobný odpor uživatelů k takovému rozhraní ("Já jsem byl zvyklý na něco jiného...") podobně jako u Gimp vs. Photoshop.
Quando omni flunkus moritati
14.2.2007 19:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
1) zpomalení práce díky nutnosti neustále přehmatávat na myš a zpátky.
Aneb jak závratně zvýšit produktivitu práce uživatelů? Prozradíme jim existenci a funkci klávesy <Tab>… Ostatní zmiňované problémy jde taky vyřešit, viz třeba Gmail. Nicméně i já patřím mezi ty, kterým připadá nešťastná dnešní móda všechno dělat jako webovou aplikaci. Ono to často jde, ale je to daleko náročnější na vývoj, náchylnější k chybám protože to prohlížeče ždíme na hranici jejich možností a pokročilé GUI tam stejně nejde realizovat.
14.2.2007 19:30 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Prozradíme jim existenci a funkci klávesy <Tab>
Už to slyším: "No jó, ale v tamtom jsem žádný tab mačkat nemusel, tam stačil entr. A proč tady nestačí entr? A proč musíme mít tohle, když v tamtom to šlo líp?"
Ostatní zmiňované problémy jde taky vyřešit,...
Asi ano, ale stejně mi to přijde jako řešení přes ruku.
Quando omni flunkus moritati
15.2.2007 07:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Už to slyším: "No jó, ale v tamtom jsem žádný tab mačkat nemusel, tam stačil entr. A proč tady nestačí entr? A proč musíme mít tohle, když v tamtom to šlo líp?"
Uživatel, který neví, že pro přechod mezi vstupními políčky slouží Tab a Enter je potvrzení celé akce, si nic jiného nezaslouží ;-)
Asi ano, ale stejně mi to přijde jako řešení přes ruku.
Souhlas. Bohužel, je to moderní…
otula avatar 15.2.2007 15:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
No, občas se mi ježí chlupy po těle, když jsem donucen zasednout k nějaké "firemní" DOSové aplikaci, a místo tabulátoru používat Enter, místo Enteru PageDown... :-D
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
14.2.2007 12:12 spectrum
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No ještě si rejpnu... Tahle aplikace je v OpenSource prakticky neřešitelná. (I když bych se na jejím vývoji rád podílel :-)) Největší průser spočívá v tom, že se mění nejen tiskopisy vysvědčení, ale i stanoviska ministerstva, takže když plácnu, vydá se nějaké rozhodnutí, pak se zjistí, že to je blbost a tak se se zpožděním vydá znovu. Nicméně vzhledem k tomu, že to mělo být již hotovo, tak se dávno očekává, že s tím bude ona aplikace už umět pracovat. Tzn. nestačí jen něco vyvinout, ale také se o to musí někdo starat a to "dost hodně".

V současné době jsou v Čechách pouze 2 systémy: Bakaláři a SAS, jiná volba není. Mít jeden z těchto systémů je pro školu doslova povinnost. Když jsem zmiňoval ten tisk vysvědčení tak taková perlička k němu. Každý tiskopis je trochu jinak natištěn, název předmětu se ale musí vejít celý, takže pak se trefit na papír je docela problém. (Hlavně když se to tiskne na něčem, co si vezme papír pokaždé jinak. :-))
karoliner avatar 14.2.2007 12:22 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Tisk vysvědčení je to nejmenší.. S každou aktualizací Bakalářů mi stojí vlasy hrůzou (jsem holohlavý), co se změnilo, jakou paseku to zase nadělalo.

Je škoda, že neexistuje v této oblasti větší konkurence - ceny systémů jsou vysoké a podivně naprogramované.
"Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
14.2.2007 13:07 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Mě zase překvapuje, že když existují v ČR dva takovéto systémy, že se ještě nikdo neobtěžoval vytvořit "standard" pro výměnu dat. Konkrétně mi jde o to, že vyvíjíme v PHP&MySQL pro jednu školu IS a jelikož tam používají SAS, ve kterém dělají suplování, bylo řečeno, že aplikace pro suplování v tom ISu bude "přebírat" data od SASu, protože se s tím nikdo nebude dělat dvakrát. Průšvih je, že jediný způsob, jak to z něj vymlátit je prý HTML. Jenže to co z něja jako HTML export vylezlo je horší, než co produkuje Word(R). A samozřejmě to vypadá jinak, než co vyleze z Bakalářů...
θηριον ειμι
14.2.2007 14:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Průšvih je, že jediný způsob, jak to z něj vymlátit je prý HTML.
Není. To suplování je na disku uloženo jako textový soubor se strukturou Windows .ini souborů, tedy
[Sekce]
nazev=hodnota
nazev2=hodnota
Nové verze SASu umějí i různé exporty do XML, nevím, zda se to týká i suplování. Rozvrh hodin ze SASu jsem takhle Perlem zpracovával už před lety, a suplování má stejnou strukturu dokumentu, jestli se nepletu. I pokud by náhodou nemělo, je možné si udělat vhodnou tiskovou šablonu a tu pak netisknout, ale dát uložit jako textový soubor, a parsovat ten.
17.2.2007 01:12 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Díky. To jsem netušil, jelikož já jsem se přímo k SASu nedostal... Tohle by mohlo situaci výrazně zjednodušit. Dík ;-)
θηριον ειμι
15.2.2007 01:00 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Je škoda, že neexistuje v této oblasti větší konkurence - ceny systémů jsou vysoké a podivně naprogramované.
Většině základních škol postačují DM Vysvědčení a DM Evidence. Oba systémy jsou velmi levné,
fungují perfektně ve Wine i v linuxové síti (nfs).
V lednu všichni naši třídní učitelé v tom poprvé psali vysvědčení - Mandriva + Wine + DM Vysvedčení - absolutně no problem.
14.9.2007 09:02 Daniels
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
A co treba online aplikace iSkola, vypada docela zajimave. Umi agendu zaku, ucitelu, rozvrhy, suplovani, prubezna a celkova klasifikace, tisk vysvedceni a vsemoznych sestav, skolni matriku. http://www.iskola.cz
14.2.2007 12:57 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Tahle aplikace je v OpenSource prakticky neřešitelná.
No ona řešitelná je, když se najde dost lidí, kteří by se projektu věnovali a byli schopni dokončit nějakou použitelnou verzí dřív, než všechno, co doteď dodělali, díky ministerstvu zastará. Proto mají tvůrci existujících systémů vcelku výhodu - když je potřeba změna, prostě upraví to, co už mají, protože na to mají čas.
(I když bych se na jejím vývoji rád podílel)
Někdo musí začít. Když se někomu podaří začít a najít několik programátorů*, kteří přislíbí pomoc, tak by se nějaká open source náhrada mohla povést.

* Otázka je, jestli se ti programátoři hned zpočátku nepohádají, v čem to psát ;-)
Když jsem zmiňoval ten tisk vysvědčení tak taková perlička k němu. Každý tiskopis je trochu jinak natištěn, název předmětu se ale musí vejít celý, takže pak se trefit na papír je docela problém.
Naskenovat jeden vzorový formulář a nastavit, jak (aspon přinližně) tiskárna nabírá papír, asi nejde, co?
Quando omni flunkus moritati
14.9.2007 14:53 Kosik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravím všechny,

náhodou jsem narazil na tento článek o SASu. Rád bych reagoval na tvrzení, že tento SW je jako vyžilý diosaurus. Podle reakcí soudím, že málo z Vás má povědomí o tom jaká legislativa a administrativa je spojena s vedením evidence a klasifikace žáků, tisků vysvědčení, exportů pro různé státní instituce, atd. Pracuji jako pedagog a tento software spravuji již několik let. Nedokážu si představit, že by nějaký podobný systém tvořila Open Source komunita. Změny legislativy a výmysly našich zákonodárců totiž přinášejí spoustu problémů na které je potřeba poměrně rychle reagovat. Dalším problémem je, že legislativa i exporty jsou různé pro různé typy škol (MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ).

Co se týká technického řešení, veškerá data se ukládají do databáze Firebird (bez problému pro Linux), a SAS je win klient který provádí změny. Navíc lze data získávat pomocí PHP skriptů.

Jinak pokud někdo naprogramuje obdobný systém v Javě, atd.... má vcelku dobré vyhlídky na finanční hodnocení, v ČR jsou pouze dva takovéto systémy pro školy. Musí si být ovšem vědom toho, že svůj systém musí neustále vyvíjet, udržovat, aktualizovat a v neposlední řadě k němu poskytovat technickou podporu....

Jinak je rozdíl pokud někdo píše vysvědčení pro 30 lidí a nebo pro cca 1000 žáků každé pololetí.....

P.S.: Kdo nezažil, nepochopí......
24.9.2008 14:21 mir.oslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Systém agend pro školy (SAS) v Linuxu
A neměl by někdo, prosím, praktické zkušenosti s oběma systémy? Nějaké celkové srovnání Bakaláři vs. SAS? U nás provozujeme léta Bakaláře, ale teď máme problémy s tím, že data jsou na MySQL, kterou Bakaláři už nepodporují, rozhraní v PHP, což už také podporováno není, začíná to haprovat. Podle výše uvedených příspěvků hádám, že by pro nás SAS byla lepší volba. Ale je tak komplexní jako Bakaláři? Od evidence, přes rozvrh, zaměstnance až po tisk vysvědčení? Prosím, ozvěte se, jestli někdo třeba přemigroval..
15.5.2011 18:51 Petr Pavlis
Rozbalit Rozbalit vše Webový školní informační systém - Škola OnLine - Katedra
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako alternativu k SASu, který na Linuxu nativně neběží, nabízím webový školní informační systém Škola OnLine - Katedra.

Jedná se o hostované webové řešení, které je dostupné odkudkoliv online, bez instalace. Nemusíte se starat o provoz, správu serveru, zabezpečení, zálohování,... Zvládá školní matriku, tisk vysvědčení, evidenci maturit, závěrečných zkoušek, elektronickou třídní knihu, podporu pro elektronickou výuku,...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.