Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Zůstal jsem dneska doma, protože mi nebylo dobře, a tak jsem si řekl „co kdybych napsal nějaký článek/seriál o hrách pro mého miláčka?“. Pokud to bude možné, pokusím se napsat víc částí vždy o 2-3 kouscích, dohromady skončíme na 11 hrách.
The PrisonPamatujete na Breakouty a Arkanoidy? Tak přesně o tomhle The Prison je. Ostatní v mém věku, ať holky nebo kluci, se mi smějou, že hraju tak primitivní hru. Ale kdo nepoznal kdysi na DOSu, ten asi nikdy nepochopí.
Základní level pack obsahuje 60 levelů, přičemž je možné – a to preferuji – nastavit levely náhodně, aspoň unikneme stereotypu, takže se to klidně dá hrát celou matematiku.
V levelech narazíte jak na jednoduché poskládání, jako je např. celý level plný stejných jen různě barevných kostiček, ale i na složité, jako je třeba level, ve kterém jsou po každé straně 3 odpuzující magnety a uprostřed asi pět urychlovacích kostek – to už je pak docela slušný záhul
Z bonusů jmenuji např. velmi důležité Zpomalení, Výbušný nebo Kostkami-procházející míček (je to kostrbaté spojení, ale lepší mě nenapadlo...) nebo život navíc.
Je to fakt návykovka, kterou jsem schopen hrát třeba celý den
Bike or DieKdysi na Windowsu jsem moc rád hrával Elasto Maniu. Ve zkratce, ovládáte motocykl s hodně brutální fyzikou a jezdíte po kostrbatém térénu, sbíráte něco a musíte dojet k cíli – teď si už nevzpomenu, co bylo jako checkpointy a co byl cíl. Bike or Die nahrazuje motorku kolem, „něco“ vlajkami a cíl vlajkou „finálovou“ (tj. ta kostkovaná), fyzika je ovšem stejně brutální jako v Elasto Manii. První levely jsou sice hračka, ale kolem 5. - 8. levelu už začne přituhovat. Naštěstí lze vždy po jednom dokončeném levelu jeden přeskočit (myslím, že to tak je). Taky jsem se jí nahrál, ale když mi přestala jít (= levely byly těžší a já byl pořád stejná lama), přestal jsem. Ale dvojité salto vzad na kole, to je krásný pohled
Duke Nukem 3DWhat are you waiting for, christmas? Let's rock!
Tyhle a další hlášky v nás, abadonistech (ach jo, ta češtinoangličtina aneb jak je snadné vymyslet nové slovo...), zanechaly velmi mnoho. I po letech se člověk rád vtělí do role blonďatého zachránce světů Duka Nukema, chrlícího hlášky stejně rychle jako kulky z „trojky“ (chaingun cannonu) nebo raket z „elektrických rukavic“ (devastatoru) – omluvte ty názvy, stará pojmenování z doby kdy mi bylo tak 12 se nedají zapomenout...
Duka Nukema přivedla na svět tuším firma Apogee (a i staré Duke 1 a Duke 2 byly fakt někdy záhul), ale až 3D Realms mu daly 3D kabátek a poslaly ho do nejlepšího dobrodružství (spolu s Doomem, Hexenem, Hereticem a Quakem ). A firma Metaview software (nebo team? ) ho přivedl(a) do rukou a kapes nás Palmistů. Nejde o nějaké předělávky, jako je např. Duke Nukem for Java, kterou měl brácha na svém mobilu, ale o úplný port enginu. CON a GRP stačí někde vyštrachat a nakopírovat na kartu do složky /PALM/Programs/Duke3D spolu s DUKE3D.zdk (ten je v packu se hrou). Pro hudbu je ještě potřeba nainstalovat timidity, ale to už snad zvládne každý sám A bohužel, na Treu 650 (a dalších s malou heap pamětí) je UDMH od Dmitriho Grinberga nutností. (nemám ho sice koupený, ale ani cracknutý, mažu mu každý týden preference pokud to chcete vědět tak jsou to psys 25 a psys 30020).
Myslím, že by měl fungovat i se soubory z Atomicu, ale ten nevlastním, takže jsem nezkoušel.
Pro dnešek jsme u konce, doufám, že se vám recenze líbily. A pokud ne? Nikdo vás nenutí moje kydy číst
Your face, your ass. What's the difference?
Tiskni Sdílej: