abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Nová verze

    Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 16:55 | IT novinky

    Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    24.4. 14:22 | Nasazení Linuxu

    Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.4. 10:22 | IT novinky

    Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    24.4. 08:22 | IT novinky

    Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    24.4. 08:11 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 07:55 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 07:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 16:33 | Komunita

    42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (2%)
    Celkem 453 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Znáte někdo Dfense ?

    18.6.2009 19:43 | Přečteno: 9511× | Distribuce

    Na netu (i zde na ábíčku) se hodně lidi odkazuje na dfens-cz.com a jeho různé články..... Nepochybně i já jsem jich několik přečetl. Mnohé jsou velmi radikální a neotřelé a tak mě napadlo zda tu někdo znáte d-fense osobně a nebo alespoň z diskuzí. Myšleno jaký je to člověk a pod. Co vím já, tak že žije poblíž Č. Budějovic.
    Whois na doménu dfens-cz.com je dosti skoupý.
    PS:
    Odhalme společnými silami Dfense.        

    Hodnocení: 19 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 18.6.2009 19:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Jak jsem d-fense čet, tak jsem měl dojem, že se tam někteří lidé osobně znají. Což není odpověď na otázku ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    18.6.2009 20:54 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    No ja si myslim, ze pokud samotny Dfens nechce prozradit svoji identitu, zaroven to znamena ze si nepreje aby po nem nekdo patral, tudiz tvuj pokus o patrani povazuji za nemistny.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    19.6.2009 08:15 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Z takého prístupu musia mať kriminálnici radosť ;-)
    18.6.2009 21:04 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    IMHO je dfens kolektivni autor

    18.6.2009 22:33 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Velice pochybuji, ze by D-F byl kolektivni autor. Vyloucit to samozrejme nemohu nikdy, ale uplne nechapu, proc by to delal(i). Po precteni vetsiho mnozstvi jeho clanku se da udelat celkem slusny obrazek o tom, co je to za cloveka, a rozhodne pusobi celkem realne, ma jednotny styl, celkem dost konzistentni nazory. Ze na jeho webu pise mnoho autoru je jina vec, ale ti se vzdycky podepisuji svym jmenem, nikoli D-F...

    xkucf03 avatar 18.6.2009 23:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše kolektiv

    Kolektivní je ten web – píše tam několik autorů pod různými jmény.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.6.2009 21:17 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    fuj

    otasomil avatar 18.6.2009 21:39 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Me, stejne tak spouste ostatnich lidi je uplne jedno jak se Dfens jmenuje a kde bydli. Spis by treba hodne lidi zajimalo jaky je to chlapek treba z pohledu kolegy v praci, spoluzaka, souseda,  pokecu u piva a tak.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    19.6.2009 08:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Je dost záležitostí u kterých s Dfensem nesouhlasím a vadí mně jeho radikalismus, ale jsou věci, které považuji za vpodstatě geniální - jde především o jeho rané dílo - Kognitivní zmrdozpyt. Toto dílo výborně vystihuje realitu kolem nás. Předmět DFensova bádání v poslední době skvěle odhalil svůj "přínos" pro civilizaci a především ekonomiku, takže v tomto je Dfens dnes velmi aktuální.
    Výborná je též např. studie o ofroutech a řada dalších.
    19.6.2009 09:09 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Osobně neznám. Z článků se dá usoudit, že pracuje v Českých Budějovicích (ThomaDorf) na manažerském postu ve firmě v automobilovém průmyslu. Zejména o motorech toho ví hodně. Kolik takových firem tam asi je? Před nějakou dobou dokonce pořádal sraz (cisloclanku=2007052201, cisloclanku=2007061701), tam jsi ho mohl vidět.

    21.6.2009 16:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Podle některých článků z poslední doby to nevypadá, že je zaměstnanec automobilky, ale spíš její produkt. Pořád se řeší umělá inteligence počítačů a co když si uvědomí sebe sama, a zatím se o svá práva a životní prostor začínají v blozích tvrdě hlásit auta…
    19.6.2009 09:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Defense sice neznám, ale obrázek jsem si o něm po přečtení mnoha jeho článků udělal ;-)

    Jak už jsem psal v jiné diskuzi, nebál bych se ho označit za namyšleného arogantního blba přesvědčeného o své jediné neochvějné pravdě a nadřazenosti (tedy "zmrda", o kterých sám tak rád píše ;-)).

    Některé jeho blogy jsou vcelku rozumné, ale u dosti z nich člověk nevěřícně kroutí hlavou...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 19.6.2009 09:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše zdání

     

    nebál bych se ho označit za namyšleného arogantního blba přesvědčeného o své jediné neochvějné pravdě a nadřazenosti

     

    To já zase ne – je to takový provokativní styl psaní článků, který hodně lidí naštve, urazí, ale hodně si jich taky získá*. Podle jeho projevu v blogu ho těžko můžeš soudit**.  Díky tomuto stylu si člověk získá hodně čtenářů a dostane se do obecného povědomí (ať už kladně nebo záporně, ale prostě se o něm mluví) a může vydělat i nějakou tu kačku na reklamách.

     

    Některé jeho blogy jsou vcelku rozumné, ale u dosti z nich člověk nevěřícně kroutí hlavou...

    Nad obsahem nebo formou? Často s ním můžu souhlasit, ale chápu, že ta forma hodně lidem nesedne.

     

    *) určitě vám to připomíná i jiného autora (jehož jméno se nevyslovuje).
    **) proto asi vznikla i tato diskuse – jaký je to ve skutečnosti člověk?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.6.2009 09:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zdání
    Nad obsahem nebo formou? Často s ním můžu souhlasit, ale chápu, že ta forma hodně lidem nesedne.
    I nad obsahem, nejem formou.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 19.6.2009 11:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Jak už jsem psal v jiné diskuzi, nebál bych se ho označit za namyšleného arogantního blba přesvědčeného o své jediné neochvějné pravdě a nadřazenosti (tedy "zmrda", o kterých sám tak rád píše ;-))
    Klasický příklad paradoxu zmrda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.6.2009 15:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    teď jenom nevím, jestli to bylo na D-Fense nebo na xm ;-)
    19.6.2009 16:14 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Mě to spíš přijde tak, že DFens ve své době opravdu měl co říct, a říkal to velmi vtipným a trefným způsobem. Nicméně pak se stal obětí své (relativní) slávy, a na základě pochvalného mručení obecenstva a vlastního sebevědomé uvěřil, že rozumí téměř všemu a může se také ke všemu autoritativně vyjadřovat. Na tom samozřejmě není nic špatného, je to jeho blog a jeho pravidla, a může si psát co chce a jak chce. Tudíž to dělá, a je nutno uznat že má vytříbeny a nezaměnitelný styl...ale občas to jsou úplné kraviny.
    16.8.2009 07:10 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Asi tak. Plno článků je velmi vtipně psaných, často politicky nekorektních... Co mi ale vadí především: Nekonečné vymýšlení tisíce výmluv pro porušování rychlosti jízdy, je vyčerpávající.
    19.6.2009 19:18 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Dfense osobně neznám ale na ten web chodím už hodně let. Je fakt že v lecčem s ním nesouhlasím ale dyť by to byla nuda kdyby všichni souhlasili se vším. No schválně, kolik znáte lidí kteří mají úplně stejné názory jako vy? U mě to je ten ksicht co ho občas ráno vídám v zrcadle a vlastně ani tím si nejsem moc jistej. Doporučuju si vyhledat Dfensův článek o autobazarních zmrdech. Před koupí ojetiny povinná četba.

    19.6.2009 21:55 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?

    Kdysi dávno existoval skvělý blog vosanajazyku.com a pak skupinka blogů dalších lidí tomu blízkých. Opravdu skvělý. Tehdy některé skvělé blogy skončily tak, že skupina lidí se rozhodla, že vypátrá jeho pravou identitu. Jakmile člověk začal zjišťovat, že skupina lidí dává dohromady fakta a téměř mají jeho pravou osobu, všechno zaříznul.

    Problém je, že pokud blog nemá být neslaný nemastný, každý zanechá dost stop, podle kterých ho iniciativní jedinec v případě potřeby vypátrá. Osobně bych se na to ale vykašlal.

    Někteří jedinci mají úchylné dogma, kdy si myslí, že když se někdo podepíše (jakýmkoli, i nepravým) jménem, tak to něco znamená. Viz velmi časté nátlaky v linuxové komunitě (na rootu jsou daleko častější), aby člověk nevystupoval anonymně. Co z toho mají nevím, možná neumějí naprogramovat generátor náhodných jmen, a tak potřebují vidět nějaký podpis, jinak se jim zhroutí svět.

    D-fens o sobě napsal akorát odkud vznikla přezdívka:

    Pokud vás zajímá, jak jsem přišel na pojmenování D-FENS, tak vězte. V roce 1993 byl natočen  film Volný pád (Falling Down) s Michaelem Douglasem v hlavní roli. Hlavní postava filmu, bývalý specialista na zbrojní systémy Bill Foster, začal prostě dělat to, co každý čas od času chceme také udělat, ale cosi nám v tom brání. D-FENS byla poznávací značka Fosterova auta, ze kterého vystoupil na samém začátku děje a následně také přezdívka jeho samotného do doby, než sgt. Prendergast zjistil jeho identitu. Film sám o sobě není nic moc (rating kolem 60%). Podobné téma najdeme například ve filmu Taxíkář s Robertem de Nirem. Otázky nastolené filmem Falling down však zůstávají na konci filmu nezodpovězeny a tak si každý může hledat odpověď sám.

    Bluebear avatar 19.6.2009 22:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Film sám o sobě není nic moc (rating kolem 60%)

    Rating nerating, mně ten film přišel dobrý, i když velice depresivní (já vím, pro mě je depresivní kdeco, ale tohle je fakt depresivní). Několik pasáží tam bylo velmi působivých a některé byly zase, řekl bych, odvážně politicky nekorektní. Vypíchl bych dvě:

    Ta, kdy se k D-FENSovi přitočí bezdomovec, řka "jsem veterán z Vietnamu, vláda na mě se*e, dej mi pár dolarů" a D-FENS se na něj podívá a říká "v době Vietnamu ti mohlo být nanejvýš deset", načež bezdomovec začne okamžitě nadávat, že je to nespravedlnost, že všichni jsou bohatí a on nemá nic a jak k tomu přijde, že D-FENS má dvě tašky a on ani jednu, a tak mu D-FENS dá jednu z tašek, které nese - bezdomovec ji otevře a vzápětí zjistí, že je prázdná, neboť D-FENS je už půl roku bez práce a má houbeles.

    A druhá, kdy D-FENS s raketometem v ruce přinutí dělníka na obrovské rozkopané vozovce k přiznání, že tam vlastně nic neopravují ani nepřestavují, ale že ta vozovka je rozkopaná "jen tak", protože úřad musí před koncem fiskálního období vykázat činnost, a peníze již přidělené se musí nějak využít. Co na tom, že přivedou půlku města k dopravnímu kolapsu a spoustě lidí udělají život o hodně těžší - hlavně, že sedí účty a nemusí se vracet prachy.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 19.6.2009 23:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Anonymita

     

    Viz velmi časté nátlaky v linuxové komunitě (na rootu jsou daleko častější), aby člověk nevystupoval anonymně. Co z toho mají nevím

    Neregistrované přezdívky nemají prakticky žádnou váhu, napíšu-li tam „Franta“, nikdo neví, jestli to jsem já, nebo někdo jiný. Někdy mohou mít neregistrované přezdívky i zápornou (klamavou) vypovídací hodnotu – když se někdo vydává za jinou osobu – např. za BLEKa (což je jednoduché, stačí mlít pořád dokola o poruše).

     

    Registrované přezdívky mají větší smysl – časem se lidi podle nich znají a mají o sobě nějaké mínění – to je užitečné např. když přemýšlíš, jestli si něčí radu vzít k srdci (protože se to dřívě osvědčilo) nebo ji prostě ignorovat (protože píše věčně blbosti). Taky časem porozumíš stylu pro humoru ostatních účastníků diskuse a lépe rozeznáváš, co je vtip, ironie a co myslí smrtelně vážně.

    S identitou v reálném světě to nemá co dělat, tu nepotřebuji znát (a ani nikomu cpát tu svoji), stačí mi vědět, jaké jméno si udělal ten člověk na Síťi.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.6.2009 00:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anonymita
    myslímže kolega tím mířil trošku jinam než ke vztahu registrovaní-neregistrovaní ...

    taky už jsem byl v několika diskusích osočen, že jsem jen sprostý anonym, zatímco protistrana použila jméno - jehož pravost ovšem nijak nedoložila ... přitom můj login je na Síti oproti jménu o kousek unikátnější (resp. identifikovatelnější - zjevně se nepodepisuju "Anna Kavol" apod.), používám jej konsistentně od začátku svého výskytu na Síti, a s přiřazením k reálné identitě se nijak netajím (koneckonců, stačí najít mail ode mě) ... přesto mají někteří potíž akceptovat tuto "nálepku" pro virtuální identitu, a když už mi přímo nenadávají do anonymů, mají aspoň pocit jací jsou schopní detektivové a vůbec morálně na výši, když na mě vytáhnou "nálepku" pro fyzickou identitu naznačujíc, že já se schovávám za přezdívku (obzvláště pikantní to jest v případě jistého regionálního politika, neb on sám spoustu věcí pouze signuje iniciály nebo zkratkou DrS)
    20.6.2009 13:23 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Kdysi dávno existoval skvělý blog vosanajazyku.com a pak skupinka blogů dalších lidí tomu blízkých. Opravdu skvělý. Tehdy některé skvělé blogy skončily tak, že skupina lidí se rozhodla, že vypátrá jeho pravou identitu. Jakmile člověk začal zjišťovat, že skupina lidí dává dohromady fakta a téměř mají jeho pravou osobu, všechno zaříznul.
    Vosa na jazyku byla skutečně skvělá kometa, která přiletěla, zazářila a po pár měsících zase zmizela. Dodneška si vzpomínám, jak jsem netrpělivě očekával každý nový článek. O blozích okolo ní už nevím, nějak zvlášť jsem po nich nepátral, Vosa byla dostačující. Nemyslím si ale, že skončila kvůli tomu že by někdo chtěl vypátrat pravou identitu autora. Spíš ho psaní přestalo bavit, jak nakonec sám tehdy napsal, a prostě toho nechal. Autor se jmenuje Jaroš, rodinné stránky má tady, a ještě před nějakou dobou tam Vosu jako svoje dílo zmiňoval, a dokonce tam byl i archiv všech článků. Dnes už je pod odkazem jen parkingová stránka, takže to vypadá že Vosa je definitvině pryč, což je škoda. Pokud si pamatuju správně, vycházela někdy v roce 2003, takže ji většina zde přítomných maturantů nema šanci znát. To jste skutečně o něco přišli, mládežníci :-)

    22.6.2009 11:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    takže to vypadá že Vosa je definitvině pryč
    zatím ne
    22.6.2009 21:11 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    No vida. Díky. Škoda jen, že už některé články chybí.
    30.7.2013 19:42 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    Zdravím,

    článek o tom, kdo je D-FNES naleznete zde
      http://blog-ovsem.blogspot.cz/2013/04/kdo-je-d-fens-jak-se-jmenuje-jak-vypada.html
    Snad se vám bude článek hodit :)
    14.12.2019 10:48 Anonymní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Znáte někdo Dfense ?
    http://files.farka.eu/pub/petr_jaros.html

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.