abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Asi jsem moc náročný klient

    14.10.2011 15:42 | Přečteno: 2588× | ostatni | poslední úprava: 14.10.2011 15:43

    Po představení nového portfolia produktů Equabank jsem začal vážně uvažovat, že bych mohl konečně přejít od Raifky někam jinam. Ne, že by se mi eKonto nelíbilo, tomu stále nemám co vytknout, ale nelíbí se mi Raifka, která se svým růstem začala chytat manýry jiných velkých molochů.

    Protože spadám do cílové skupiny této banky, tedy považuji se za náročného klienta, který ví, co chce, rozhodl jsem se ještě před založením účtu položit bance několik otázek ohledně nabízených služeb. Prvotně mě zajímalo jaké "pracovní hodiny" má elektronické bankovnictví. Některé banky mají totiž hloupý zvyk neprovádět převody do jiných bank po určité hodině (zpravidla po konci otevírací doby poboček) a takovou platbu začnou řešit až následující pracovní den. Tím se defacto platba protáhne až na dobu T+2. Z tohoto pohledu je Equa rozumná a peníze poslané do jiné banky do 23:55 dorazí příjemci následující pracovní den. Další, co mne zajímalo, byla rychlost blokace částky uhrazené kartou a dostupnost informace o blokaci. I zde Equa příjemně překvapila, když mi bylo sděleno, že se informace o blokaci zobrazí v karetní sekci v řádu vteřin po realizaci platby.

    Tím ovšem pozitiva končí. Na druhou sadu otázek jsem již nedostal moc příznivé odpovědi. O co šlo? Banka vám buď posílá výpisy elektronicky a zdarma a nebo papírově za poplatek. Bohužel jediný možný interval je měsíční, tedy není možné mít nastavené např. měsíční elektronické výpisy a pak roční papírový z důvodu archivace. Smůla. Další můj dotaz byl na formu autorizačních SMS. Jde o klasické SMS, žádné šifrování a SIM toolkit s BPINem se nekoná. Zde je otázka jak moc je to dobře či špatně, osobně bych s tím asi dokázal žít, nicméně škoda. Další mínus uděluji za poplatek za odchozí platbu ze spořícího účtu i při převodu na vlastní běžný účet.

    Pokud by si člověk naivně myslel, že si při přechodu k Equa nechá číslo účtu a jen změní kód banky, tak opět smůla. Číslo účtu si vybrat nelze. To je celkem škoda, protože pro spoustu lidí by to určitě mohla být věc k zamyšlení. Equa zatím nemá a podle poskytnutých informací ani neplánuje nějaký systém pro rychlé online platby jako ePlatby nebo mPeníze, což je taky škoda. Co mě ale dostalo naprosto nejvíc je, že není možné na pobočce banky vybrat a dokonce ani vložit hotovost. To mi příjde dost zásadní problém. Neumím si moc představit, jak vybírám 100 tisíc z bankomatu, když si budu chtít pořídit starší auto. A pokud budu chtít vložit hotovost, tak musím jít ke konkurenci a tam nechat peníze poslat do své banky. To je taky trochu na hlavu.

    Po těchto zjištěních sem zase vychladl a rozhodl se dál sponzorovat Raifku, kde aspoň tyto věci fungují naprosto běžně. Zřejmě jsem náročnější, než autor konceptu reklamy čekal...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.10.2011 15:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    RB je velmi dobrá banka. Přijde mi, že tam se mnou zacházejí mnohem mnohem lépe než v ČS.

    Taková ČS je naprosto odpadní podnik. Největším výsměchem je jejich ombudsman, který i v naprosto jasných situacích, kdy pochybil jejich úředník, hájí ČS. Člověk už by se nechal málem napálit tím názvem "ombudsman", ale vážně se nenechte splést...

    Na RB se mi nejvíc líbí skutečně osobní přístup.
    14.10.2011 16:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Přijde mi, že tam se mnou zacházejí mnohem mnohem lépe než v ČS.

    To je tak trochu jako

    Jo, to si vždycky říkám: "Pořád jsi chytřejší než Navážka." Jenže pak si vždycky řeknu: "No jo, Frede, ale to jsou i kvasinky..."
    14.10.2011 16:46 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    co znamená "osobní přístup"? Něco jako že má každý klient přidělenou osobní masérku? :)
    Grunt avatar 14.10.2011 17:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    IMHO že ti mažou med kolem huby a vrtají se do zadnice tak hluboko jak to jen jde místo toho aby ti řekli drtivou, ale čirou pravdu: Vážený kliente, jste prostě trotl. Cílem je vzbudit dojem, že si unikátní klient (podobně jako je unikátní třeba ID), že jim na tobě jak na klientovi záleží, že pro tebe udělají co bude v jejich silách. U některých jedinců s pochroumanějším egem to působí pomalu jako felace. Třeba jediný problém s předchozí Ďolíkovou bankou byl v tom, že mu v ní říkali pravdu a on to neunesl a přešel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.10.2011 18:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Grunt jako obvykle mele nesmysly.
    Grunt avatar 14.10.2011 18:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    He, he. To by si měl moc snadné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2011 18:57 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Jestli to nebude záviset na pobočce a konkrétním, pracovníkovi. Já na RB od okolí slyšel jenom nadávky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.10.2011 18:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Že máte přiděleného jednoho člověka, který vás zná a stará se o vás. Takže nikdy nejdu na pobočku stát frontu, prostě mu zavolám a domluvím si s ním schůzku.

    Mnohem lepší než ČS, kde se na člověka, který jim jako fyzická osoba ročně přes účet protočí milion, na přepážce kráva rozeřve, že je dlužník a socka, když jim ještě jejich vlastním pochybením dluží pár stovek :-)
    Grunt avatar 14.10.2011 18:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Že máte přiděleného jednoho člověka, který vás zná a stará se o vás. Takže nikdy nejdu na pobočku stát frontu, prostě mu zavolám a domluvím si s ním schůzku.
    He, he. Sem to říkal.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2011 18:50 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Spořitelna nabízí úplně stejnou službu. ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.10.2011 20:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Zajímavé, že nám ji nikdy neposkytli.
    14.10.2011 21:03 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    mě to nabídli a pár let jsem "osobního bankéře" (nebo jak tomu říkali) měl. Jenomže k čemu mi to je, když ho potřebuju nejvýš tak "jednou za deset let". No, stejně jim to nepomohlo a emigroval jsem jinam. Důvod: měsíčně schlamstli přes stovku za různé poplatky...
    14.10.2011 21:05 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Stačí zrušit osobní účet. Některé produkty spořka nemá špatné.
    15.10.2011 02:08 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Že máte přiděleného jednoho člověka, který vás zná a stará se o vás. Takže nikdy nejdu na pobočku stát frontu, prostě mu zavolám a domluvím si s ním schůzku.
    Proboha, na co schůzku do banky? Teda krom nějakého podepisování smluv a podobně? To se v 21. století stále nedá všechno udělat online?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    15.10.2011 11:40 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    já nevím... pokaždé když jsem jednou za rok něco v bance potřeboval, tak můj osobní bankéř byl někdo úplně jiný :-) nehledě na to, že to razítko, které jsem potřeboval mi rychleji dali na recepci
    17.10.2011 09:33 Sajfi | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    No, moje zkušenost je taková, že po té, co příjmy na účet pravidelně překročí určitou (pro banku) zajímavou částku, je vám přidělen osobní bankéř (aniž byste o to sami žádali) a ten má za úkol vám vnutit kreditní kartu, nastavit možnost přečerpání účtu, spotřebitelský úver, penzijní spoření, stavební spoření, životní pojištění, ... a pokud nějaké peníze ještě zbydou, tak vás přesvědčit o jejich investici do různých bankou spravovaných fondů. To je vždycky půlhodinový výplach mozku a hra na city a už mě nebaví pořád opakovat nechci, nechci, nechci, o svých penězích si rozhodnu sám a ani tohle nechci. Prostě se s každou návštěvou utvrzuji v tom, že osobní bankéř jako zaměstnanec banky kope za banku, ne za mé blaho.
    20.10.2011 12:10 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tak na to ani nemusíš mít osobní zkušenost, aby toto bylo jasné... Samozřejmě že kope za banku, když ho platí. Banka se přece potřebuje usjistit, že (když máš navíc než běžný účet) budeš investovat do jejích produktů, ne do produktů konkurence, jejíž obchodní reprezentant tě náhodou odchytil někde na chodníku.

    Představa, že ti někde někdo dá nějakou službu zadarmo a ve tvém zájmu, protože si tě váží je blbost, které bohužel řada lidí věří. Kolegyně mi tady dneska vykládala, jak je super, že si včera našla finančního poradce. Výsledkem jeho poradenské činnosti bude nejspíše to, že jí doporučí takové produkty, kde on má nejvyšší provizi. Ale lidem to nevysvětlíš ;-)
    14.10.2011 18:52 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    ČS má některé produkty dost svérázné, ale na přístup si nemůžu vůbec stěžovat. Vždy byl maximálné vstřícný.
    rudiik avatar 14.10.2011 19:41 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Co je mi platne, ze me jednou za rok pozve jako "premioveho klienta" usmevavy slizacek na pobocku kvuli vnucovani produktu, ktere nemam a tedy ani nechci, kdyz mi na hruhou stranu na mnou pozadovane produkty davaji jako 10 let loajalnimu klientu horsi podminky nez mi da kazda druha banka, ktera me nikdy pred tim nevidela. To je proste hnus, velebnosti.
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    14.10.2011 19:44 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Takhle se chovaji všichni: ČS, KB, ČSOB, GE,...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.10.2011 20:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nikdy mě nikam nezvali a ani mi nic nenutili. A to, na rozdíl od ČS, ani po telefonu.
    Grunt avatar 14.10.2011 16:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Protože spadám do cílové skupiny této banky, tedy považuji se za náročného klienta, který ví, co chce
    Který klient není náročný a neví co chce (krom mě samozřejmě)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    rudiik avatar 14.10.2011 19:26 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tak to byla predevsim narazka na tema reklamnich spotu teto banky ;-)
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    Grunt avatar 14.10.2011 20:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Ok, pak to nechápu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2011 17:16 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Proc nejde vybrat 100000 z bankomatu? Osobne jsem to uz parkrat delal, jen to rozprostru na vic dnu. Mam vybery zadara a dost vysoky limit.
    rudiik avatar 14.10.2011 19:31 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Ja nerikam, ze to nejde, jen je to trosku obtiznejsi a vyzaduje to planovani dopredu. Bankomaty vetsinou maji omezeni vydani max 40 bankovek najednou, tzn. ve dvoutisicovkach to dela 80 tisic. Na karte je limit, se kterym se sice da hnout, ale urcite ne do nekonecna. V hotovosti se muzou provadet platby cca do 360 tisic. Kdyz si vzpomenu, ze pujdu koupit chatu nebo auto, tak bance nahlasim planovany vyber a druhy den mam penize v kapse. Z bankomatu to budu tahat buh vi jak dlouho...
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    15.10.2011 02:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Bankomaty vetsinou maji omezeni vydani max 40 bankovek najednou, tzn. ve dvoutisicovkach to dela 80 tisic. Na karte je limit, se kterym se sice da hnout, ale urcite ne do nekonecna.
    OK, chci vybrat těch 360 tisíc. Zaloguju se do IB, nastavím nový limit, ověřím přes potvrzovací SMS a zajdu k nejbližšímu bankomatu kde to (na čtyřikrát, pokud ten limit 40 bankovek skutečně platí - nic jsem o tom nenašel) vyberu. Budu to mít rychleji než se stáním fronty na pobočce.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    15.10.2011 12:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nějak mi pořád není jasné, na co člověk může potřebovat 360K v hotovosti… Osobně bych vůbec nestál o to, mít u sebe tolik fyzických peněz. Nemluvě o tom, že hotovostní platba v takové výši je porušením zákona.
    rudiik avatar 15.10.2011 13:52 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tak ja bych o to taky nestal, ale byl to jen priklad. Navic hotovostne lze provated transakce do ekvivalntu 15000 EUR, coz je necelych 370 ticic Kc.
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    16.10.2011 09:28 Jimmyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Na co stovky stovky tisíc v hotovosti ? Např. když kupuje auto v bazaru na druhém konci republiky. Když jsem před lety kupoval ne úplně běžné auto (kabriolet), tak jsem si pro něj zajel na Moravu, protože tam stálo o 30 000 méně než v Čechách. Protože jsem předem nevěděl v jakém je stavu, tak jsem ho nemohl zaplatit předem. A když jsem se na místě rozhodl že ho koupím tak jsem měl na výběr. Zaplatit převodem a strávit na Moravě další 1-2 dny nebo vybrat peníze, zaplatit hotově a hned s autem odjet domů. Kterou variantu myslíte že jsem si vybral ?

    Obdobně když jsem si kupoval skútra, vybral jsem hodně desítek tisíc v hotovosti, zaplatil a se skútrem hned odjel. Ono bankovní převody jsou sice hezká věc, ale pokud nemají obě strany stejnou a to tu správnou banku, tak prostě trvají jeden den a to je někdy příliš dlouhá doba.
    bambas avatar 16.10.2011 12:58 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Kterou variantu myslíte že jsem si vybral ?

    No zustal jsi 1-2 dny a poradne jsi na Morave zakalil?
    Chytrex avatar 18.10.2011 03:08 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Jo to je správná volba.. první den kalit,, druhý den střízlivět a třetí den odjezd:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    17.10.2011 11:40 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    No, poté, co jsem při výběru z bankomatu KB místo 15.000,- dostal 14.000,-, jaksi nemám v bankomaty důvěru. Reklamace v ten okamžik prostě nefunguje (technik k Vám nedorazí hned. A když tam je sám a ta bankovka by náhodou byla zapadlá, tak si ji prostě nechá, proč by ji nahlašoval). Takže není důvěra v přesnost výběru. Proto z bankomatu jen menší částky, kdy nehrozí, že by se moc sekl.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    Milan Vít avatar 14.10.2011 17:33 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Ono si u některé banky jde vybrat číslo účtu? Mám zkušenosti s ČSOB, mBank, Fio a Zuno a ani jedna takovou možnost nenabízí. Zuno je ale o krok napřed, a jako (údajně) jediná banka v ČR lisuje čísla účtu na přední stranu debetní karty. Moc hezká vychytávka.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    14.10.2011 18:24 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Moc hezká vychytávka. Případný zloděj tak má nejen kartu ale i číslo účtu a má tak více šancí na odsávání peněz :)
    14.10.2011 22:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nechápu, kam pořád lidi chodí na tu mánii s utajováním čísla účtu. Když někdo bude znát vaše číslo účtu, může vám na něj peníze maximálně poslat, rozhodně ne je z něj ukrást; ani mu tu případnou krádež znalost čísla účtu vůbec žádným způsobem neusnadní.
    16.10.2011 08:56 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nebudu Ti vysvetlovat detaily, ale minimalne v Nemecku, Anglii a Rakousku je to jinak (Direct Debit Europe).
    16.10.2011 09:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To je podle mne jen obdoba klasického inkasa. A k tomu je stále potřeba povolení na straně majitele účtu, týká se jen konkrétního účtu příjemce a má nastavený limit. Ono jaksi něco zabezpečit jen číslem účtu není možné – to by stačilo třeba u e-shopu objednat zboží za pár kaček, zaplatit bankovním převodem a následně e-shopu vyluxovat účet. Nebo se nechat někde zaměstnat, počkat na jednu výplatu a následně vyluxovat účet zaměstnavateli. V případě různých veřejných sbírek by stačilo jen se dívat na televizi. Ne, takhle to opravdu nefunguje.
    16.10.2011 17:02 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tihle teoretici jsou nejhorsi. Nebudu nic vysvetlovat, ale skutecne tam autorizace od klienta bance neni.
    16.10.2011 18:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tak si vyberte nějaké číslo účtu třeba VZP, Alzy nebo Konta Bariéry a popište nám, jak si z něj převedete peníze na svůj účet pouze se znalostí čísla účtu.
    16.10.2011 21:02 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    "minimalne v Nemecku, Anglii a Rakousku". Nikde jsem nepsal, ze to jde u nas.
    17.10.2011 08:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Aha, takže tu vlastně jen celou dobu píšete mimo téma. Vypadalo to tak.
    17.10.2011 11:09 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Ne tak docela. Ja tvrdim, ze veta "Když někdo bude znát vaše číslo účtu, může vám na něj peníze maximálně poslat, rozhodně ne je z něj ukrást; ani mu tu případnou krádež znalost čísla účtu vůbec žádným způsobem neusnadní." neni pravdiva.
    17.10.2011 12:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    V kontextu ČR, o které se tady bavíme, pravdivá je. A v kontextu běžných bankovních účtů je platná i celosvětově.

    Pokud to někde funguje tak, že e-shop pošle zákazníkovi fakturu s číslem účtu a je čistě na dobrovolnosti zákazníka, zda zaplatí nebo si naopak něco z účtu převede k sobě, určitě k tomu budete schopen dát nějaký odkaz. A takový systém bude zcela jistě oddělen od mezinárodních bankovních převodů, jinak by tam na těch účtech už nic neměli.
    17.10.2011 11:42 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Mno v kombinaci s podpisem na zadní straně karty to už může být dostatečný počet informací pro zadání převodu peněz na jiný účet přes takové ty jejich offline příkazy k úhradě v papírové formě.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    rudiik avatar 14.10.2011 19:34 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nerikam, ze to jde, ale z pohledu novacka na trhu, ktery v podstate musi sazet na to, ze pretahne klienty konkurence by ji takova moznost podle me davala zajimavou konkurencni vyhodu. Treba ja si svoje cislo pamatuju (mam ho cca 10 let) a vazne by se mi nechtelo ucit jine. Konec koncu kdyz zacinal Oskar, tak se take snazil nabidnout novym klientum utikajicim od konkurence cislo co nejvic podobne jejich puvodnimu.
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    14.10.2011 22:04 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Podívám-li se na faktury, co mám od master.cz, vidím, že během doby změnili kód banky z 5500 na 2010, zatímco vlastní číslo účtu zůstalo stejné. Takže minimálně u té Fio banky to očividně nějak šlo...
    15.10.2011 12:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Někdy to asi jde, zvlášť pokud půjde o významného klienta. Ale řada bank přiděluje čísla určitým způsobem, třeba ČSOB standardně používá devět číslic, KB 2+10, navíc čísla účtů u některých bank mají AFAIK kontrolní součet. Nemluvě o tom, že se může stát, že požadované číslo je u cílové banky už obsazené.

    Osobně bych při přechodu k jiné bance zachování čísla účtu nechtěl, ani kdyby to bylo možné, protože bych tím IMHO zvyšoval riziko, že ten, kdo mi bude posílat peníze, přehlédne změnu kódu banky a ze zvyku tam napíše ten původní.

    15.10.2011 19:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    No z vlastní zkušenosti (přesun firemního konta z Raifky do mBank) vím, že pokud člověk změní účet, je víc než žádoucí na to zákazníky nějakou dobu explicitně upozorňovat. Protože pokud už vás mají zavedeného v účetnictví, bez problémů přehlédnou i úplnou změnu čísla účtu...
    14.10.2011 18:29 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Pokud vím, tak banky (~ zuno, mbank, fio, wustenrot) s připisováním peněz neotálejí. Pokud dám příkaz v 23:30 a banka to pošle druhý den ráno, tak to mám ten den v poledne na protiúčtě.
    14.10.2011 18:54 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nikdy jsem nepochopil, co je na ekontu tak skvělého. Skladba a výše poplatků je naprosto nehorázná.
    rudiik avatar 14.10.2011 19:36 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tak zalezi na jaky program eKonta clovek dosahne. Me to zas tolik nestoji...
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    14.10.2011 19:42 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To je uplne jedno. Pochybné poplatky za jednotlivé operace jsou u všech variant úplně stejné.
    14.10.2011 21:21 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    ekonto v provedení ebanky bylo výborné, ale v provedení RB to jde od desíti k pěti (až tak, že jsem letos zrušil účet založený ještě u Expandia banky)
    15.10.2011 09:02 K
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Az letos? ja uz to udelal loni ... :(
    15.10.2011 11:34 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    kvůli hypotéce jsem musel počkat
    Sešívaný avatar 15.10.2011 01:07 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Prakticky nic. Ty jejich poplatky jsou naprosto šílené. Měl jsem kdysi účet u eBanky. Poplatky jenom rostly a rostly a když jsem si jednou spočítal, kolik jim měsíčně zaplatím, tak jsem nestačil zírat. Potom sice zavedli účet "zdarma" při určitém měsíčním příjmu, ale tuto hru s nimi nehraju. Vždycky si ty prachy z lidí nějak vytáhnou. Teď jsem u mBank, mají vše, co potřebuji, a poplatky platím buď minimální nebo žádné.
    15.10.2011 11:36 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    mBank mám taky, ale není mi moc sympatické to postupné zavádění poplatků. Nebo spíš poplatky budiž, ale ten chaos v ceníku (výběr z bankomatu máte zdarma, pokud za novoluní zaplatíte přesně 13 korun). A taky nějak zapoměli na svůj slib ze začátku "co je zdarma teď, bude zdarma napořád"
    Sešívaný avatar 15.10.2011 13:45 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To je sice pravda, ale z podnikatelského pohledu je jejich chování pochopitelné. Klienty už získali, tak proč být suverénně nejlevnější bankou, když si můžou jenom hlídat, aby byli vždycky o chlup nejlevnější? mBank podle všech srovnání pořád vychází jako nejlevnější banka. Spíše je to smutný důkaz o "konkurenci" na českém bankovním trhu, že zavedou poplatky a stejně jsou pořád nejlevnější. V Polsku a na Slovensku jim to konkurence nedovolila.
    15.10.2011 20:18 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Co je na tom k nepochopeni? Bankomat - ktery normalni clovek navstivi tak jednou za mesic - je v podstate ztratova a nakladna sluzba, takze je zcela v poradku si za nej zaplatit. mBank uctuje prvni tri vybery za 9,- (co vic si muzete prat?) a dalsi za 35,-. Za urcitych podminek, kterych muze dosahnout kazdy, pokud vyuziva kartu, muze byt prvni, druhy, nebo treti vyber bez poplatku.
    15.10.2011 22:16 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    vždyť říkám, že poplatky mi až tak nevadí a třeba ten výběr z bankomatu je pochopitelný

    ale místo aby v ceníku napsali "první tři za 9, další za 35", tak je tam dlouhý vysvětlující popis

    navíc na začátku to bylo "první tři za 0, další za 19" a To, co je dnes v ceníku za 0 Kč - bude i nadále za 0 Kč.
    15.10.2011 22:39 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    wtf?? Poplatky za výběr z bankomatu ti fakt přijdou normální??? To se pak není čemu divit, že bankovnictví v ČR je takové jaké je. Já půjčuju své peníze bance a ona s nima hospodaří a z toho ona má mít zisk. Banka se má snažit získat co nejvíce klientů, takže si je musí předcházet, takže je nemyslitelné abych já jako klient platil za vedení účtu, za obyčejné transakce či za výběr hotovosti z bankomatu. Všechny tyto základní operace musí být zdarma.

    To že to tak v ČR není je jenom výsledek takové pokroucené logiky jakou jsi předvedl v příspěvku na který reaguju. Necháváte si od bank srát na hlavy.

    Btw z bankomatu vybírám prakticky obden, nesnáším u sebe hotovost, ani nevím proč, a stejně ji potřebuju jenom na autobus a na hospodu. Naštěstí je v UK výběr z jakéhokoliv bankomatu zdarma.

    16.10.2011 08:58 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To jsou zase pitomé žvásty. Vy bance peníze nepůjčujete. Vkládáte si je na účet s pomocí kterého čerpáte určité služby. Peníze si můžete kdykoli vložit a kdykoli vybrat musíte je mít kdykoli k dispozici. To nemá s půjčkou nic společného. Peníze bance půjčujete v případě, kdy vložíte peníze například na termínovaný vklad.

    Konkrétně u bankomatů by mě zajímalo, co má banka například z klienta, kterému zaměstnavatel pošle peníze na účet, a klient si je druhý den celý vybere? Co má banka z klenta, který chodí 20x měsíčně do bankomatu vybrat si dvě stovky? Ono je hezké poukazovat na západní banky, ale bylo by fér si také připomenout, do jakých sraček se pi každé krizi dostaly, a jak je z průseru vždy musel tahat stá za peníze daňových poplatníků. České banky jsou proti tomu po divoké vlně trasformačních 90-tých let vlastně superstabilní a zdravé. Takže si vyberte. Ona ta pravda bude asi někde uprostřed, že?
    16.10.2011 09:42 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    asi jsem spíš místo půjčení měl použít výraz propůjčení

    Používání minimálně běžného účtu už je dneska defacto povinné - výplatu v hotovosti na ruku už snad dneska nikde nedostaneš. Z toho plyne, že každý měsíc v okamžiku výplat dorazí bankám docela obrovská suma peněz a s takovou sumou se dá při dobrém hospodaření dosáhnout velkého zisku i za celkem krátkou dobu. Opravdu není třeba, aby banky ždímaly z lidí ještě další peníze za nesmyslné poplatky. Lidi si už dneska nemůžou vybrat, zda chtějí nebo nechtějí bankovních služeb využívat, proto by určitý standard měl být naprosto zadarmo. Banky mají žít z půjčování a investování, ne z poplatků. Uvědom si, že klient, který okamžitě po výplatě vybere celou výplatu asi zřejmě o bankovní služby nestojí a trpí je jenom jako nutné zlo. Poplatkem za výběr z bankomatu je tak vlastně okraden za bílého dne a legálně.

    16.10.2011 10:08 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Já sice zastávám stejný názor, že běžný účet by měl být v rámci nějakého standardního použití bez poplatků, ale hodně záleží na tom, v jakém balíku služeb si jej vyberu. Něco jiného bude asi běžný účet u internetové/nízkonákladové banky, a něco jiného bude běžný účet u velké banky s pobočkou na každém rohu a širokou paletou služeb. Toho pracovníka na pobočce, který je tam každý den k dispozici musím z něčeho zaplatit. A silně pochybuji, že je počítaově negramotný klient, který se vším chodí na pobočku pro banku sám osobě přínosem. Zde tedy vidím prostor pro poplatky.

    Je zřejmé že české banky zaspaly. Jiné podmínky by měl mít člověk, který využívá hlavně IB a jiné podmínky by měl mít člověk který pořád chodí na pobočku. Jiné podmínky by měl mít člověk, který využívá celé portfolio služeb a běžný účet je tak jen jedna z nich. Že tomu tak není, nebo že jsou tyto rozdílné typy klientů definovány nesmyslnými podmínkami, je problém bank a klientů, kteří jsou/nejsou ochotni jít jinam.

    Já sám jsem právě přešel s běžným účtem ČS -> mBank. Nikdo nemůže říct, že nemá na výběr. Zvlášť, když může čerpat různé produkty od různých poskytovatelů.
    16.10.2011 11:16 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Souhlasím, že záleží na tom jaký balík služeb člověk chce. Ale Běžný účet by měl být právě tím co už deklaruje jeho název - balíček nejzákladnějších služeb, které jsou dneska standardem a víceméně nutností. Nic víc nic míň. A tento by měl být zdarma.

    Já vím, že jakýstakýs výběr v ČR je, ale jak vidíš v prvním příspěvku na který jsem reagoval, tak se o tom nějak moc neví. A lidé si libují jak mají super účet, že platí jenom 9 korun za první tři výběry...

    Ten prostor pro poplatky vidíš kde? Že by jako klient, kerý není počítačové zdatný, byl znevýhodněn zato, že je radši když si může zajít co potřebuje vyřídit na pobočku kde jedná s živým člověkem? Opět - mzdy bankovních úředníků mají být hrazeny ze zisku bank, který má být dosahován investicemi a hospodařením s penězi klientů. Nikoliv z poplatků ze běžné úkony. Spíš bych ten prostor viděl u hypoték, půjček, nějakých nadstandardních služeb, tam ať si klient zaplatí.

    A mimochodem, zákazník je vždycky zákazník a jako takový si zaslouží slušné vstřícné chování i když bance nepřináší miliony, a ne že mu ještě napaříš poplatky za to že "není přínosem".
    Sešívaný avatar 16.10.2011 12:02 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Tvoje představa je sice supr, ale vůbec nereflektuje realitu:

    1. Banky nejsou charita. Dělají to, co má pro ně ekonomicky smysl. Nutit je do charitativních věcí jako poskytovat zdarma služby na pobočkách, protože někteří lidi nejsou počítačově gramotní, nebo poskytovat běžné účty zdarma atd., je cesta do pekel a dřív nebo později by to musel někdo zaplatit a tím někým bychom byli mi daňoví poplatníci. Stejně jako v USA nutil stát banky dávat hypotéky i lidem, kteří si je nemohli dovolit, a taky to ve výsledku zaplatil.

    2. Peníze, které ty dáváš bance, mají pro banku prakticky nulovou hodnotu. Peněz je na trhu přebytek. Banka si kdykoliv může půjčit od ČNB za 0,25 %. Pokud má přebytek peněz si může u ČNB uložit za stejnou sazbu. Navíc peníze na běžných účtech jsou pro banku o to nevýhodnější, že se jejich výše pořád mění a půjčování z těchto peněz je dost náročné.

    3. Jestli vidíš prostor k příjmům bank u půjček, tak věz, že peněz je na trhu přebytek a opravdová konkurence je tam, proto úrokové míry hypoték tak padaly. Tam nějaký prostor pro závratné zisky nevidím.

    Tím nechci říct, že poplatky by nemohly být nižší. Hlavně ty velké banky k tomu prosto mají.

    P.S. Argumenty, že na Západě jsou běžné účty zdarma, taky nejsou jednoznačné. Nějakou dobu jsem žil v Kanadě a USA a za standardní používání účtu jsem tam platil ve výsledku víc než tady. Vedení sice bylo zdarma, ale za výběr z bankomatu jsem platil 1,5-3 dolary a třeba za takový wire transfer, což je obdoba převodu z účtu na účet, jsem jednou zaplatil $20.

    Sešívaný avatar 16.10.2011 12:04 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    mi->my, to je taky, když si to po sobě člověk nepřečte :-/
    16.10.2011 13:34 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Myslím si, že snažit se mít spokojené zákazníky pro banky ekonomický smysl má. Především při lovu o nové zákazníky hraje pověst banky velkou roli a lákadlo v podobě nulových poplatků prostě funguje.

    O tom převodu peněz v USA respektive o jeho drahotě už jsem slyšel a ještě to prý i docela trvá. Já to mám zadarmo a peníze jsou na protiúčtu obvykle do dvou tří hodin. Ale o tom, že jsou tam tak vysoké poplatky za prostý výběr z bankomatů jsem nevědel. Tady člověk taky může za výběr z bankomatu zaplatit dost solidní částku, bývají tu speciální placené bankomaty v hospodách a některých obchodech, ale klasické bankomaty klasických bank jsou všechny vesměs zdarma.
    16.10.2011 16:26 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Ad 2. „Peníze, které ty dáváš bance, mají pro banku prakticky nulovou hodnotu.“

    Samozřejmě, protože banka si může vlastní peníze vyrábět a množit. Když si já budu tisknout vlastní peníze, zabásnou mě. Ale banka to dělá mohutně a je to legální.

    Proto se banky chovají jak se chovají. A proto jde taky záapdní svět do kopru, protože banky z celého finančního systému udělaly Potěmkinovu vesnici – a to ještě Potěmkinova vesnice byla férovější a pravdivější, než bankovní předstírání financí.

    Dokud USA tvrdě regulovaly banky, finanční systém fungoval. Jakmile banky odstřelili pár prezidentů a vylobovaly si zrušení regulace – zároveň se zrušením krytí peněz se stala z finančního systému Potěmkinova vesnice, kde je jenom otázkou času, než to celé padne na hubu a vezme sebou celou prosperitu západního světa do žumpy.

    Peníze mají pro banky nulovou hodnotu, protože si jich může vyrobit kolik chce. Důsledkem této možnosti bank bude rozklad západní civilizace, rozklad celého finančního systému (ne náhodou prakticky všechny státy dluží) – jako každý systém, který nějaký parazit (v tomto případě banka) zkurví a zničí.

    ---

    Ad 3. „Jestli vidíš prostor k příjmům bank u půjček, tak věz, že peněz je na trhu přebytek a opravdová konkurence je tam, proto úrokové míry hypoték tak padaly. Tam nějaký prostor pro závratné zisky nevidím.“

    Ďábel je ukrytý ve slově „závratné zisky“. Samozřejmě, když všechny firmy chtějí závratné zisky, dá se toho dosáhnout jen tím, že budou dělat všechno stylem po nás potopa.

    Miloslav Ponkrác
    16.10.2011 16:36 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    odkdy si běžné banky samy vyrábí peníze?
    16.10.2011 17:02 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    A nevyrábí?

    Mohou půjčit mnohem více peněz, než mají k dispozici v hotovosti.

    Stačí na to jeden SQL příkaz: INSERT INTO ... (..., amount, ..) VALUES (..., 100000, ...);

    A jsou nové peníze.

    Vzhledem k tomu, že naprostá většina peněz nikdy nebude vybrána v hotovosti a půjčky se realizují jako databázové operace pomocí změn magnetického pole na úložných zařízeních, je to snadné.
    16.10.2011 17:46 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    proto všechny bezhotovostni operace prochazi pres CNB.
    16.10.2011 16:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    P.S. Argumenty, že na Západě jsou běžné účty zdarma, taky nejsou jednoznačné. Nějakou dobu jsem žil v Kanadě a USA a za standardní používání účtu jsem tam platil ve výsledku víc než tady. Vedení sice bylo zdarma, ale za výběr z bankomatu jsem platil 1,5-3 dolary a třeba za takový wire transfer, což je obdoba převodu z účtu na účet, jsem jednou zaplatil $20.
    ja jsem taky zil nejakou dobu ve statech... a ucet absolutne zdarma jsem mel (podminkou byla jedna prichozi transakce za 90 dnu nebo tisic usd na ucte. vybery z bankomatu banky byly zdarma, cash-back taky, cizi bankomat byl tusim 50 centu, wire transfer v klasickem slova smyslu jsem snad nikdy nepouzil, protoze vsichni chteli radsi papirove seky nebo platbu kreditkou, platby za elektriku byly formou nejake inkasa, ... vsechno zdarma... a kdyz mi prisla prvni vyplata dala mi banka $20 bonus jako pozornost... a pritom vsem se jeste chlubila tim, ze prestala bankovni krizi v cernych cislech...

    at mi teda nikdo netvrdi, ze to nejde...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Sešívaný avatar 16.10.2011 21:00 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Nevím, u jaké banky jsi byl ty, ale já jich zkusil docela hodně: The Honesdale National Bank, Wayne Bank (malé banky), Bank of Omaha (střední banka) a Washington Mutual -> Chase (velká banka), v Kanadě RBC. Nikde jsem neměl výběry zdarma. Ano, banka si možná účtovala 0, ale provozovatel bankomatu si strhnul 1,5-3 dolary, což byl ve výsledku můj náklad za výběr z bankomatu. Je jenom technikálie, jestli to platím jako poplatek bance nebo přímo provozovateli bankomatu.

    Co se týče dalších nákladů, které převyšovaly ty české: když jsem jel do zahraničí, tak jsem z každé částky zaplacené kartou platil 5 % bance. Utratil jsem třeba 1000 dolarů a banka si vzala 50. Za obyčejnou platbu kartou. To do toho nepočítám, že už na mně při placení vydělali nevýhodným kurzem.

    17.10.2011 00:41 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    tak to te brali slusne na hul. ja jsem dosel do prvni banky (M&T Bank), co jsem videl (protoze byla v protejsim baraku) a tam mi nabidli ucet zdarma se vsim vsudy.
    To do toho nepočítám, že už na mně při placení vydělali nevýhodným kurzem.
    moje zkusenost je, ze u karet visa se bere stred, takze je v zahranici vyhodnejsi platit kartou nez penezma.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Sešívaný avatar 17.10.2011 09:27 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Podle mé zkušenosti se u karet VISA bere deviza prodej. Je to lepší než valuta prodej, ale pořád to není střed.
    20.10.2011 12:48 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    No, tak já jsem tak také nějakou dobu žil a řeknu to asi takto.

    1) za výběr z bankomatu se opravdu platí poplatek provozovateli. Toto neplatí pouze pro bankomaty té dané banky (ale těch je málo; provozovat síť bankomatů a provozovat vlastní bankovnictví jsou v USA zjevně odlišné služby).

    2) wire transfer jsem zkoušel pouze pro mezinárodní převod; opravdu je tam poplatek cca 25 dolarů.

    ALE:

    1) proč bych měl vybírat z bankomatu, když mi v každém obchodě dají cash back? A zadarmo, ještě ti poděkují. Obvykle je tedy nutné si tam něco koupit, ale nechají se většinou i ukecat.

    2) proč budu používat wire transfer, když si ode mne všude s radostí vezmou kartu? Tam kde nepřijímají kartu zase berou šeky a šekovku máš zase zadarmo.

    3) mimochodem po zřízení účtu jsem inkasoval USD 100 od Chase a USD 150 od American Bank. No neber to...

    Taže za dva roky v USA moje náklady na bankovní služby dosáhly USD 25 za onen mezinárodní převod, příjmy USD 250 + nějaký marginální úrok.

    A to bychom ještě mohli rozvádět, že poplatky jsou v USA v poměru k ceně ostatních služeb a v poměru k průměrnému příjmu opravdu na úrovni drobných.

    Ono se také obecně ví, že v porovnání se západem mají české banky výrazně vyšší podíl příjmů z poplatků. Takže bych je fakt nehájil...
    16.10.2011 12:14 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tvoje konstrukce předpokládá, že já - typický internetový klient s malými náklady pro banku, budu svými penězi vlastně dotovat pobočkového klienta s velkými náklady na banku, abychom to oba mohli mít v průměru "zadarmo". To je mi daleko víc proti srsti než fakt, že si za určité služby zaplatím. Za fér považuji právě fakt, že každý platí cca to, co využívá.
    16.10.2011 12:43 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Tvá konstrukce o mojí konstrukci je úplný nesmysl.
    16.10.2011 13:00 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Co je na tom za nesmysl? Klient A a klient B využívají běžný účet ve stejné bance, ale chování klenta B generuje bance větší náklady. Přesto podle tebe mají mít oba účet za stejnou cenu (v tomto případě za nula)
    16.10.2011 13:17 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient

    Typická česká mentalita - bacha aby někdo něco náhodou nepoužíval víc než já, aniž by za to taky zaplatil více než já :/

    Sorry ale já to jako žádnou nespravedlnost nevnímám. Někdo si všechno rád ošetří přes net, někdo dává přednost osobnímu kontaktu. To že banka na takovéto detaily nehledí, ale nabízí obojí, aniž by jednu či druhou skupinu nějak zvýhodňovala mi přijde na bance sympatické. Ono to internetové bankovnictví, jeho vývoj a údržba taky něco stojí stejně tak jako ten člověk na té pobočcce. A dohadovat se, že zrovna můj způsob používání vyjde banku levněji než něčí jiný, a vřískat ať teda platí víc než já, mi přijde absolutně mimo...

    16.10.2011 13:40 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To není typická česká mentalita. To znamená, že jiná banka, která toto zohledňovat bude mi logicky nabídne lepší podmínky (například lepší úročení vkladu, další služby navíc) a já logicky půjdu tam a této bance zůstanou jen nákladní pobočkoví zákazníci.
    belisarivs avatar 16.10.2011 11:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Vy bance peníze nepůjčujete.
    Ale samozrejme ze ano.
    Vkládáte si je na účet s pomocí kterého čerpáte určité služby.
    Opravdu si myslis, ze banka prijme penize, nikam je neda a az je potrebuju, tak jsou k dispozici vzdy a za jakychkoliv okolnosti? Tak to je pak jeste super levna, nemyslis.
    To nemá s půjčkou nic společného.
    Samozrejme ze ma. Banka vezme penize ode me a naklada si s nimi dle uvazeni. Mou pripadnou potrebu zase kryje penezi jinych stradatelu u kterych predpoklada, ze si je nevyberou.
    Konkrétně u bankomatů by mě zajímalo, co má banka například z klienta, kterému zaměstnavatel pošle peníze na účet, a klient si je druhý den celý vybere?
    A ted si predstav, ze by tohle udelali vsichni, co maji v bance takove ucty. Opravdu jsi skalopevne presvedcen, ze by ty penize meli hned a na ruku (pripadne na prevod do uplne jine nezpriznene banky) bez jakychkoliv problemu?
    Co má banka z klenta, který chodí 20x měsíčně do bankomatu vybrat si dvě stovky?
    Jeho zbyvajici penize, ktere si nevybere a banka je muze pouzit pro sve potreby.
    Ono je hezké poukazovat na západní banky, ale bylo by fér si také připomenout, do jakých sraček se pi každé krizi dostaly, a jak je z průseru vždy musel tahat stát za peníze daňových poplatníků.
    A to ma s vyberem z bankomatu zdarma spolecneho co?
    IRC is just multiplayer notepad.
    16.10.2011 12:26 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Já vím moc dobře jak funguje banka. Dokonce vím, že z 1000,- kč vložených je schopna půjčováním a opětovným vkládáním na účet "vytvořit" třeba 9000,- (neříká se tomu bankovní multiplikátor?)

    To nic nemění na faktu, že když někomu půjčuji peníze, půjčuji mu je za jasně daných splátkových pravidel. Vložení peněz na účet žádná splátková pravidla nemá. Nikdy byste si nevzal půjčku, která by znamenala, že věřitel může přijít kdykoli od uzavření smlouvy a požadovat okamžitě 100% zpět.
    Jeho zbyvajici penize, ktere si nevybere a banka je muze pouzit pro sve potreby.
    mínus náklady na pracovníka, mínus náklady na provoz bankomatu....

    Pořád platí. Nelíbí se ti, běž jinam. Vřískat před pekárnou, že chci rohlík zdarma, protože na něj mám nárok, může jen idiot.
    16.10.2011 14:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nikdy byste si nevzal půjčku, která by znamenala, že věřitel může přijít kdykoli od uzavření smlouvy a požadovat okamžitě 100% zpět.

    Mám takový nepříjemný pocit, že toto splňuje kterákoli půjčka, neboť podle zákona 328/1991 Sb. paragrafu 14 odstavce g) platí, že nesplatné pohledávky úpadce a jeho závazky, které mají být uspokojeny z podstaty, považují se v konkursu za splatné.

    Jinými slovy stačí, aby daný finanční ústav zkrachoval a dlužník má problém. Pokud bych něco dlužil, zrovna v těchto dnech bych asi byl obzvlášť nervózní... :-(

    16.10.2011 16:33 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Podmínka "stačí aby daný finanční ústav zkrachoval" asi neznamená "kdykoli", že?

    Výběr peněz z vlastního účtu není podmíněn "krachem" vlastníka účtu, ani žádou jinou událostí s pravděpodobností 0.0001%. Výběr peněz je možný hned, bez jakéhokoli důvodu.
    16.10.2011 17:20 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    „Podmínka "stačí aby daný finanční ústav zkrachoval" asi neznamená "kdykoli", že?“

    V dnešní době je to skoro kdykoli. Finanční ústavy padají jako houby po dešti.
    16.10.2011 18:59 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Podmínka "stačí aby daný finanční ústav zkrachoval" asi neznamená "kdykoli", že?

    Jak se to vezme - pokud se na to podíváte z pohledu banky, tak samozřejmě ne. Ale z pohledu dlužníka prostě nemáte nikde záruku, že u vás pozítří někdo nezazvoní a neoznámí vám, že vaše banka krachla a máte obratem zaplatit vše co dlužíte. Psal jste, že takto blbou smlouvu by nikdo neuzavřel - já pouze upozorňuji, že za jistých podmínek platí takto blbé podmínky pro kteroukoli smlouvu tohoto druhu. Jak jsem už naznačoval já a jak píše naplno pan Ponkrác, právě teď to má spousta bank ve světě nahnuté a může se to dotknout i těch našich...

    16.10.2011 20:07 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Nase banky jsou na tom diky poplatkum (na ktere tady vsichni nadavame :-) ) vlastne hodne dobre.
    16.10.2011 20:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Jenže prakticky všechny jsou vlastněny nějakou zahraniční skupinou.
    16.10.2011 20:36 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    To ze zkrachuje zahranicni skupina neznamena pro ceskou banku vubec nic. Vyvest lze totiz pouze zisk akcionaru (coz se cas od casu deje).

    Pokud zahranicni skupina vlastnici ceskou banku zkrachuje, stane se pouze to, ze banka pravdepodobne zmeni zahranicniho vlatnika.
    16.10.2011 20:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Jenže ještě před změnou vlastníka může být česká banka donucena nakoupit něco „výhodně“ od své matky – například.
    16.10.2011 20:47 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Od toho tu je dohled CNB, ktery funguje v tomto ohledu velmi dobre.
    16.10.2011 20:50 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Navic tuto snahu nepovazuji za racionalni, protoze zdrava ceska banka ma pro krachujiciho vlastniha mnohem vetsi cenu, nez penize, ktere by timto zpusobem mohl "vyzdimat". Majitel by poskodil sam sebe.
    15.10.2011 01:17 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    100 tisic se vybrat da v pohode. Jenom nektere bankomaty si stezuji, ze je to moc bankovek, takze se musi nadvakrat. Ale v tom objemu penez se uz ten poplatek za vyber ztrati.

    A na starsi auto neni treba vybirat, ne? (Trabant 500kc, Wartburg 4000kc :-)).

    Yokotashi

    chapadla.cz
    18.10.2011 14:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi jsem moc náročný klient
    Copak tohle... ja se od sve banky dozvedel, ze jsemnarocny, protoze nechci zabezpeceni internetbankongu mobilnim telefonem.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.