abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 299 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Pomoc s výběrem audia

    6.2.2008 10:52 | Přečteno: 1717× | poslední úprava: 6.2.2008 11:23

    Výběr nové PC sestavy byl tuhý oříšek, jehož rozlousknutí trvalo více než dva roky. Nynní bych potřeboval poradit s výběrem audia. Dva roky na to bohužel nemám.

    Požadavky:

    Měl jsem vybrán receiver Yamaha RX-V661 B. Splňuje skoro všechno. Jenže jak jsem později zjistil, AVR a vysoká kvalita zvuku jsou dva různé pojmy. AVR jsou konstruované pro komerční zvuk domácího kina, kde je nejdůležitější obrovský basový reproduktor. Tudy cesta ke kvalitě nevede.

    Poohlédl jsem se tedy po klasickém zesilovači. Zatím jsem skončil u Marantz PM7001 B. Kvalitu zvuku by měl 100% splňovat. Ale nevím, jak splnit ty ostatní požadavky. Je to čistě stereo zesilovač (jak jsem uvedl výše, vícekanálové zesilovače nejsou kontruovány pro kvalitu zvuku), nemám tedy čím napájet herní efektovky. Dále nemá digitální vstup. To by v podstatě znamenalo nutnost investovat do zvukové karty s vysoce kvalitními DAC. Rozhlasový přijímač se dá dokoupit jako samostatná komponenta.

    Řešení by bylo asi následující:

    Reproduktory

    To je další oříšek. Kvalitní zesilovač potřebuje mít co napájet. Zatím jsem na Mordaunt Short Avant 906i. Ano, vím co si myslíte, ale na B@W bohužel nemám. Cenu těhle MS považuji za strop. Nevím, zda vybrat regálové, či sloupové repro.

    Tímto bych chtěl požádat zkušenejší kolegy o rady. Jednak se zesilovačem a co nejoptimálnější splnění daných požadavků a také na výběr vhodných repro.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.2.2008 10:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Zkus se zeptat na http://hifi.slovanet.sk/bb , přeci jenom tam najdeš asi více audiofilů :)
    Heron avatar 6.2.2008 11:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Díky. Pane jo, to je zase materiálu ke studiu.
    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2008 11:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Ten češtin je hrozný... ^_^

    Já to budu řešit sluchátky (zřejmě Sennheiser HD215) a kytarovým a basovým kombem. Kamarád má celou stěnu vyplněnou čtyřmi komby (po dvou kytarová a basová) o celkovém výkonu 800W, k tomu studiová sluchátka a jezevčík... ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 6.2.2008 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    A už si někdy těch 800W pustil alespoň na 50%? ;-) Na ozvučení místnosti typu obývací, stačí 20W.

    S češtinou souhlas. Jsem teď hodně přepracovanej, mozek odmítá pracovat, chyby prostě nevidím.
    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2008 12:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Jo, pustil. A málem tím vymlátil rodičům skleničky. Nebo to alespoň říkal. ^_^ Jenže on to má především kvůli koncertům.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.2.2008 11:16 Roman DAVID | skóre: 24 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Osobne bych v teto cenove kategorii radsi skocil do Harman Kardon (pokud ovsem z nejakeho duvodu nepotrebujete tech 7x140W co ma ta Yamaha)
    Heron avatar 6.2.2008 11:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Yamahu neberu. Zatím beru Marantz. Na H/K jsem se ještě nedíval. Díky za tip. Štítkový výkon je asi tak to poslední, co sleduji. Zajímají mě hlavně zkušenosti ostatních.
    6.2.2008 11:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    OT: Značku Harman Kardon mám už napořád spojenou s chrchlátky v mém notebooku a nějak to ve mě nevzbuzuje zrovna dobrý pocit :-).
    xxx avatar 6.2.2008 11:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia

    Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?

    Jinak pochybuji ze pro poslech hudby existuje neco vicekanaloveho. Mam pocit, ze audifilove to nejak neresi, protoze maji problem s tim jak umistit dva repraky aby meli dostatecne verny zvuk, a ze jim dela problem i to, ze basy a vysky sou od sebe vzdaleny na bedne nekolik cm.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Heron avatar 6.2.2008 11:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?

    Ale vždyť to tam píšu. (AVR a vysoká kvalita zvuku jsou dva různé pojmy) Yamahu neberu.

    Ano, však já efektovky chci jen a pouze pro hry. Nic jiného. Kladu důraz (možná to z toho zápisku není patrné, zkusím to nějak přepsat) hlavně na kvalitní stereo.

    xxx avatar 6.2.2008 11:27 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    No ja to myslel tak, ze je to bud kvalitni stereo nebo efektovky, ale nikdy ne oboji. Jinak me tesi, ze nejsem sam kdo nema rad prehulene basy.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Heron avatar 6.2.2008 11:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    ze je to bud kvalitni stereo nebo efektovky

    Souhlas. I s těmi basy. :-)

    Jenže, ta sestava nebude čistě pro poslech hudby (kdyby ano, tak jsem s výběrem hotov - Marantz a ty MS Avant). Chci ji využít i jako ozvučení herní místnosti. Tedy stereo zůstává, ale co dozadu? Zatím bych tam ponechal ty genius.

    pdp7 avatar 6.2.2008 11:30 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Reproduktory se shaneji tady. Byvala Tesla, jedny nejlepsich repraku!
    6.2.2008 11:33 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia

    Otázku audia jsem taky řešil a rozhodl jsem se pro stavbu 4 kanálového zesilovače. Předzesilovač bude stará dobrá LM1036stka (zkreslení 0,3%, šum 10uV) a koncáky budou LM3886 (cca 40 - 60W, zkreslení 0,06%). Už se mi motá 200VA napájecí toroid :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    pdp7 avatar 6.2.2008 11:36 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Mota :-D Spravne se ma rikat NAVIJI!
    David Ježek avatar 6.2.2008 12:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    ha, další kdo podlehl reklamě :-)

    ne, teď vážně .. co tě vede k potřebě utratit takové množství peněz? znám jednoho blázna do DTS a HD videa, tam je to vysloveně "psychická úchylka", ale tebe jsem zatím měl za normální osobu :-D
    Heron avatar 6.2.2008 13:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    ha, další kdo podlehl reklamě

    ?????

    Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).

    co tě vede k potřebě utratit takové množství peněz?

    Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?

    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2008 13:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    160 korun za nejlevnější reproduktory od Geniusu, případně 100 korun za sluchátka s mikrofonem z Tesca. ^_^ Ostatně v laptopech/monitorech bývají integrované. A reklamní rádio je zdarma.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    David Ježek avatar 6.2.2008 15:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).
    Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky. Já osobně si dokážu představit jako mezní hranici tak 8k za zesilovač a stejně za dvě bedny. Cokoli navíc už je zbytečné, ostatně to asi nemáš v něčem co by se vzdáleně podobalo poslechové místnosti (nebo se pletu?)? Plasma je samozřejmě blbost, zejéna takové krásky s rozlišeními jako 848x480 a 1024x768, o tom vůbec nemluvím.
    Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?
    předpokládám, žes to nemyslel tak, jak si o to koleduješ, ale když už : 200k je tedy moc, takže řekněme 150k ti přijde košer? ale nebudu rejt, takovéto výdaje jsou vždy plýtváním, ano, člověk má luxusní aparaturu s dokonalým zvukem, má z ní báječný pocit, ale to je asi tak vše, co jej dělí od člověka, který do toho investoval 70k. a toho zase dělí jen malý krůček od člověka co investoval 40k.

    Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj, ne takovou blbost jako 16bit/44khz CD nebo nedejbože mp3/ogg nebo okousané TV vysílání. Filmů se týká zase jiný problém: když už máš "velký zvuk", potřebuješ i "velký obraz", což znamená buď >1m LCD nebo projektor. A při téhle úhlopříčce to prostě chce fullHD. A to už jsme s celkovou investicí kde? Ano, téměř jistě nad tvými 200k, nebo relativně blízko. Kolik že se za to dá koupit lístků do technicky dokonalého kina? Nevím, do kina nechodím, sedím u 22" LCD a atrapy na bedny jménem genius ;-).
    6.2.2008 16:10 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Nejsem příznivce utápění velikých částek, nicméně opravdu poznáš rozdíl ve zvuku nových (rozehraných) beden za 50k a 8k za pár, když je připojíš ke stereo zesíku za pár litrů bazar (nebo AVR od řekněme 10k nahoru). Tedy pokud si je nestavíš sám, tam jsou čísla trochu jiná.

    Ale to je diskuse na dlouhé zimní večery, ne na pracovní odpoledne :)
    David Ježek avatar 6.2.2008 17:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    ale je ten rozdíl 6,25x větší?
    6.2.2008 17:29 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    :) Pro někoho je, pro někoho není.
    Heron avatar 6.2.2008 18:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Existuje vůbec věc, za kterou seš ochotnej si připlatit "jen" pro vyšší kvalitu?

    Já se právě vrátil z restaurace. Také bych mohl říct, že jsem se tam "jen" najedl, tak proč jsem sakra platil pětikilo, když můžu jít do bufáče za 60kč? Vídíš v tom ten rozdíl?
    6.2.2008 19:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    To srovnání dost pokulhává - v té restauraci jsi dostal za větší peníze lepší jídlo, než v tom bufáči. V tomhle případě je to ale trochu o něčem jiném - platíš mnohokrát víc peněz za rozdíl, který už nerozpoznáš (něco jako zlacené konektory).

    To je jako kdyby sis místo jídla v restauraci za pětikilo objednal nějaké, co bude stát 3000 a lišit se jedním zrníčkem soli.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 6.2.2008 19:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    David srovnával rozdíl 6.25x větší. Tj komponentu za 8tis a za 50tis. A tam je ten rozdíl opravdu VELMI výrazný. Stejně jako rozdíl mezi bufáčem a kvalitnější restaurací. Ano, jsou lidi, kteří se potřebují jen najíst, pak jim stačí bufáč. Já při jídle vyžaduji daleko více, než přísun kalorií ;-).
    Heron avatar 6.2.2008 18:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky.

    Tak toho jsem si tedy nevšiml. Vidím lidi, do kterých bych to nikdy neřekl, jak kupují levný "kina" typu: nejdůležitejší je velkej basák a pak si stahují sračkový filmy, aby si tam měli co pustit (kdyby si je alespoň kupovali).

    Pro tebe je osm akorát. Pro mě ne. Já bych maximum svých vnímacích schopností viděl právě někde kolem těch 100 000kč za komponentu. A jsou lidi, kteří jsou na tom ještě lépe. Ty to možná nejsi. Tobě stačí méně.

    Mimochodem, jakpak to bylo za socialismu? Ti co měli zálibu v kvalitní hudbě (třeba můj otec) měli hifi sestavy za částky srovnatelné s těmi dnešními. Otec kupovat zesilovač za 12tis při platu 1800kc/měs. A moc dobře věděl, proč ho kupuje. Ti ostatní měli transistoráky. Dnes? Dnes, kdy si každý může koupit "kino" za 4 tis má pocit, jak kvalitně pořídil. Přitom poslouchá shit. Dnes je velká devalvace kvality.

    poslechové místnosti (nebo se pletu?)

    Pleteš. Tento nákup komponent budou doprovázet i velké změny poslechové místnosti.

    Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj

    Souhlas. V plánu je i SACD přehrávač. A mám tu kvalitní gramofon. Takže zdroj zvuku v dostatečné kvalitě se najde. Už teď poslouchám hudbu grabovanou z orig ACD komprimovanou do flacu. Dřív oggenc -q 6.

    Takže prosím, pokud tobě stačí 22" TN LCD a atrapy na bedny, nechť ti to stačí a užívej si to. Ale netvrď, že to musí stačit všem.

    David Ježek avatar 6.2.2008 19:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    ale kdež, i můj limit rozlišitelnosti leží zatraceně výše, uši mám zcela v pořádku a rozdíly slyším, to mi věř. jen zkrátka nechápu nákup drahých komponent. K těm řečem o shitu za 4k apod, to mi do úst nevkládej, to se mě netýká. Ja znám kvalitu, jen ji prostě nepotřebuji mít doma, nic víc v tom nehledej. A k té poslední větě, já netvrdím, že to stačí všem, já jen tvrdím, že násobný rozdíl v investici neodpovídá subjektivnímu zlepšení poslechu. Ale tvé uši neznám, pravda ;-).
    Heron avatar 6.2.2008 19:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia

    Aha, tak to se omlouvám (ale ty jsi začal konfontačně). ;-)

    Ja znám kvalitu, jen ji prostě nepotřebuji mít doma

    No já ji také nepotřebuji (vlastně nic, kromě několika základních věcí, nepotřebuji), ale chci ji mít doma.

    6.2.2008 13:07 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    pokud nejsi vyslovene audiofil (nepoznas harmonicke zkresleni pod 1.5%) tak je zbytecne si kupovat drahou aparaturu, kor kdyz to chces na hry nebo mp3(ztratova komprese)
    Heron avatar 6.2.2008 13:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Poznám zkreslení a poznám různé barevné tóny jednotlivých sestav. Mám to ověřeno. Mám velmi dobrý sluch (na druhou stranu velmi špatný zrak a paměť, ale ta s tím až tak moc nesouvisí ;-) ).

    mp3 do toho rozhodně nepolezou, to je neboj. Hry také nejsou to jádro. Je to hlavně na kvalitní poslech hudby (jazz, klasika, rock). Co se týče zdroje, tak bych to viděl asi na CD přehrávač Marantz CD5001 B, ale to se dnes ještě poradím ve městě (asi by to chtělo něco víc, na doporučovaný SA7001 nejsou finance). Na to ale zatím nespěchám, to se dá dokoupit (nebo si to objednat na narozky ;-) ). Do konce týdne to stejně nekoupím.
    6.2.2008 13:10 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia

    Mimochodem: "zvukové karty s vysoce kvalitními DAC." - máš nějaký tip ? Zatím to vypadá, že bych svůj zesilovač krmil zvukem z nějaké vestavěné zvukovky typu Via Vinil, nebo podobné. Ale zatím jsem to ješte moc neřešil ... momentálně se začínám zabývat digitálním limiterem :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Heron avatar 6.2.2008 13:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Něco od MAudio. Externí, na FireWire. Také zatím hledám. Ono ani Revolution 5.1 není vůbec špatná karta. (Pozor, 7.1 má horší analogovou část).
    6.2.2008 18:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Pokud bych ja chtel opravdu kvalidni reprodukci, tak bych spis sel do zesilovace s digitalnim vstupem, nejlepe optickym (=galvanicke oddeleni). Pak staci klidne i integrovan zvukvovka (pokud ma digitalni vystup), pripadne nejaka levna karta s digitalnim vystupem.

    Drahe zvukovky maji smysl spis pro lidi, co na PC s hudbou delaji i jine veci nez jen poslech a potrebuji veci jako kvlaitni A/D vstupy nebo minimalni latence.
    Heron avatar 6.2.2008 19:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Pokud bych ja chtel opravdu kvalidni reprodukci, tak bych spis sel do zesilovace s digitalnim vstupem, nejlepe optickym (=galvanicke oddeleni). Pak staci klidne i integrovan zvukvovka (pokud ma digitalni vystup), pripadne nejaka levna karta s digitalnim vystupem.

    Poradíš nějaký? Hledám a nenacházím. :-(

    7.2.2008 01:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Zatim jsem po nicem nepatral, ale po neblahych zkusenostech s pripojovanim zesilovacu ke zvukovym kartam bych u kvalitni, z PC buzene audiosoustavy pouzil nejradeji digitalni prenos, idealne optikou. D/A konverze by mela probihat pokud mozno co nejdal od zdroje ruseni, kterych je v PC spousta.

    Ja osobne si zatim vystacil se SB Live! 5.1 - zatim zadna z integrovanych zvukovek co jsem mel nehrala lip, ta posledni sice uz temer nesumi, ale hraje nejak plosse, bez poradych vysek a basu (a to nejsem zadny netopyr), navic neutahne zaroven sluchataka i zesilovac. Pripojeny zesilovac uz sice trosku sumi (proto pouzivam vetsinou sluchatka), ale pri spustenem PC to poznam jen pokud dam ucho k vyskovemu reproduktoru.

    Ale mnel jsem moznost vyzkouset receiver s digitalnim vstupem (Denon AVR-neco, takova velka cerna a tezka potvora, ktere majitel omylem prefikl napajeci snuru a ja mu to opravoval) a u nej jsem testoval digitalni pripojeni pres koaxial (pouzil jsem obycejny 75 Ohm Compsite video kabel, co jsem dostal ke grafice) a zvuk byl cisty, nezavisle na tom, jestli jsem to poustel z integrovane zvukovky nebo ze Soundblasteru.

    Tedy, teoreticky by mela byt ta integrovana dokonce cistci, protoze Emu10K1 dela konverzi z 44.1kHz na 48kHz, kdezto integrovana poustela rovnou 44.1kHz bez uprav. Ale ja jsem rozdil nerozesnal, obzvlast proto, ze muj BIOS vypne integrovanou zvukovku pokud detekuje jinou a ja pri testovani musel pokazde vypnou pocitac a zastrcit/vytahnout kartu do/ze slotu.
    Heron avatar 7.2.2008 08:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Zvukovky SB jsou čistě herní. A myslím, že se tím ani moc netají. Na hry jsou perfektní, mají všechny ty efekty a 3D zvuk funguje na první ťuk. Co se týče zvuku, tak existují daleko kvalitnější zvukárny. Teď mám RealtekHD (integrovaný na desce) a hraje mnohem lépe než předchozí Audigy. Kámoš má externí M-AUDIO FireWire 410. To už je úplně jiná liga :-).

    Ano, receivery mají digitální vstup prakticky všechny. A to jak koaxiální, tak i optický (a mají jej déle, než měla PC zvukovka vůbec nějaký S/PDIF). Jenže to jsou receivery, ne zesilovače. Zesilovač prostě již počítá s kvalitním analogovým vstupem.

    Emu10k1 dělá, kromě upsamplingu na 48kHz, také i konversi na 32b a veškeré vnitřní výpočty provádí s touto přesností. Nakonec to hodí zpět na 16b a pošle do DAC nebbo S/PDIF. Podobné kousky k vůli kvalitě tropily i grafiky 3DFX.
    6.2.2008 19:30 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Některé integrované zvukovky mají problémy s násobky 44,1kHz. Kvalita SPDIF je určena kvalitou hodin vysílače, u integrovaných nebývá nejlepší.

    Slušnější zvukovka má oddělovací trafo na SPDIF-OUT, tudíž také zajišťuje galvanické oddělení.
    6.2.2008 17:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Co máš za problém s kvalitou internetových rádií? A nebo ještě jinak, myslíš si, že FM rádio vysílá z něčeho lepšího, než z 128kbps MP3? Já o tom pochybuju
    Quando omni flunkus moritati
    6.2.2008 17:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Jedno nejmenované rádio, které vysílá z Ostravy má 98% hudby uloženo v 256Kb/s vorbisu.
    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2008 17:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    A nejmenuje se Hey? Asi ne, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.2.2008 18:10 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc s výběrem audia
    Hey vysílá z Brna, ostravskou část zrušili a tak tam jen vysílač jede brněnské vysílání. Pokud jde o kvalitu tak jejich třebíčský vysílač je naprostá katastrofa.Úplně placatý zvuk, vpodstatě mono. Kdyby to nebylo jediné poslouchatelné rádio v regionu tak bych to kvůli kvalitě přestal poslouchat. Bohužel jiné rockové rádio není a na ráááááááádio nebo hezky česky nebo hrajeme jenom hity opravdu přelaďovat nehodlám.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.