abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (78%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 366 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky

    6.6.2022 14:13 | Přečteno: 2325× | poslední úprava: 6.6.2022 14:13

    My dříve narození si ještě pamatujeme dobu, kdy HARDWARE bylo skutečně hardware.

    Na přiloženém obrázku je možno vidět harddisk z roku 1956 s tehdy neuvěřitelnou kapacitou 5 MB.

    Pan Smolík a další, kteří již byli na světě, kdy na transport harddisku bylo potřeba nákladní auto jistě potvrdí, že ta doba před skoro 70 lety měla něco do sebe:

    Lidé měli k sobě tak nějak blíž.

    Elektřina byla za babku.

    Nebyl problém kam zaparkovat.

    Stát garantoval minimální ceny potravin.

    Přesčasy byly placené.

    Zemana a Klause nikdo neznal.

    Člověk šel v 60 do penze a nemusel dál pracovat v mladém dynamickém kolektivu.

    Muži se nemuseli 1 rok starat sami doma o batole

    V Praze bylo minimum Brňáků

    atd, atd ....

    P.S. Nějak to tady upadá ... ??

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.6.2022 14:28 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    5 MB to je 5 milionů bajtů neboli 40 milionů bitů. A to je sakra hodně. Dneska lidi ani nevědí, co mají a neváží si toho...
    6.6.2022 14:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    malo byt jen na jednu fotku
    6.6.2022 14:55 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Takovýchle fotek by se tam v pohodě vešlo i 8 :)
    6.6.2022 14:38 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nerika se drive narozeny, rika se stary dade :-)
    Max avatar 6.6.2022 15:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    To je zápisek ve stylu: "To za nás nebejvalo..." :D.
    Doba se prostě vyvíjí, nenaděláš nic, resp. musíš udržet tempo a přizpůsobit se, nebo se z tebe stane zahořklej nevrlej dědek :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.6.2022 15:13 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    +1

    Je to typicky vzpominkovy optimismus volajici po socialismu a tvrdici nepravdy.
    6.6.2022 15:17 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Elektřina byla za babku

    Eletřina byla tak za babku, že se běžně používali žárovky (ne LEDky) o 15W nebo i rozmařilých 25W a nebylo to tím, že naši předkové měli rádi "tmu".

    Mimochodem pokoj kde bydlel v důchodu můj děda do počátku 70tý let má dodnes jednu (slovy, jednu a jednoduchou) zásuvku (posledních cca 45 let je z toho pokoje skladiště, proto pokoj přežil v původním stavu).
    6.6.2022 15:38 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Ve zminenem roce samozrejme spousta lidi nemela elektrinu vubec. Tim spise urcite elektrina za babku nebyla.

    6.6.2022 23:24 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    já jsem neměl na mysli nějaké moravské vesnice, kam elektrifikace dorazila až v polovině 80. let minulého století.
    7.6.2022 08:59 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jiste, coz bylo zpusobeno zejmena tim, ze rozvodne zavody byly statni a nejednaly na zaklade poptavky.
    7.6.2022 13:49 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jestli ale takto z rovnice odstrihavas skupiny lidi, ktere se ti do vypoctu nehodi, tak uz rovnou rekni "ja jsem se mel tehdy lip nez dnes". Protoze vic vypovidajici hodnoty tvuj prispevek nema.
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2022 14:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nevím, jestli je vlákno víc o elektrifikaci, nebo kdo se měl kdy líp.

    K tomu druhému a vesničkám asi tolik, že přímo obyvatelé těch vesniček často sami říkají, že se měli líp: prý protože na vesnici (včetně městečka) měli obchod, školu, hospodu, zaměstnání… a lepší mezilidské vztahy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 7.6.2022 14:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Socialismus je pro mezilidské vztahy odjakživa nejlepší. Proto také kolik lidi uteklo ze Švýcarska do východního Německa a SSSR, nebo ne?? :-)
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2022 14:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jenže něco hodně podobného říkají i lidé z amerických městeček nejen v Rezavém pásu, které těžko nazývat socialistickými.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.6.2022 14:49 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nevím, jestli je vlákno víc o elektrifikaci, nebo kdo se měl kdy líp.
    No ale tohle neplati jen o elektrifikaci, ze jo?

    Proc se driv lip parkovalo? Protoze si auto dokazalo poridit daleko min lidi. Pokud ale clovek byl v te privilegovane skupine s autem, pak se mu lip parkovalo, to jo.
    K tomu druhému a vesničkám asi tolik, že přímo obyvatelé těch vesniček často sami říkají, že se měli líp: prý protože na vesnici (včetně městečka) měli obchod, školu, hospodu, zaměstnání… a lepší mezilidské vztahy.
    Subjektivni vypovedi jsou vcelku na nic, protoze a) mozek rad zapomina to spatne a b) ten nejdulezitejsi faktor - mladi (od ktereho se odviji spousta dalsich faktoru) - jim zadny blahobyt neda
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2022 15:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Aneb jak ignorovat veškerou citovanou argumentaci.

    Mně to, zda měli [školu|obchod|hospodu|doktora|zaměstnání], přijde docela dost objektivní. Mimochodem z toho vyplývá také to, nakolik je zmiňované vlastní auto a jeho parkování potřeba. To platí jak vesničky, tak pro sídliště (jež byla často stavěna s ohledem na pokrytí jmenovaných základních služeb). Co je na tom subjektivní, je volba, že záleží zrovna na tomhle a ne něčem zcela jiném.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.6.2022 16:36 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Mně to, zda měli [školu|obchod|hospodu|doktora|zaměstnání], přijde docela dost objektivní.
    Pocet hospod ve vesnicich je sice objektivni udaj, ale vcelku irelevantni. Nemuzes ocekavat, ze ti lidi reknou, proc byli driv stastnejsi, protoze a) casto ani nebyli b) pokud byli, tak nevi proc. Tyhle odpovedi jsou proste jen takova hadana post-racionalizace z jejich aktualnich pocitu a pohledu na svet a z velke casti reflektuji jejich aktualni priority (napr. blizkost obchodu, hospody nebo doktora je typicky dulezitejsi ve stari nez v mladi).
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2022 17:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Zase útěk.

    „Mít se líp“ a „být šťastnější“ zdaleka není nutně totéž.

    Nicméně třeba ta hospoda bývá zmiňována jako místo setkávání, a to nejen „štamgastů“, ale vůbec pro společenský život v obci; někde ji dokázali nahradit tím, že tak využívají jiný prostor, leč často nikoliv.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2022 09:39 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Zase útěk.
    Kam utikas?

    „Mít se líp“ a „být šťastnější“ zdaleka není nutně totéž.
    Technicky vzato neni, ale dotazovani nedopovidaji technicky, ale emotivne.
    Nicméně třeba ta hospoda bývá zmiňována jako místo setkávání, a to nejen „štamgastů“, ale vůbec pro společenský život v obci; někde ji dokázali nahradit tím, že tak využívají jiný prostor, leč často nikoliv.
    1) pocet obyvatel bez hospody v miste bydliste je nizky. Dokonce i v zapadle sousedni vesnici o 130 obyvatel maji hospodu. Neni sice otevrena porad, ale prece.

    2) jelikoz si dnes auto muze dovolit skoro kazdy, je mozne se snadneji prepravit do vesnice vedle, kde hospoda je

    3) svet se vyviji a lidi misto chozeni do hospody pokecaji treba po Skypu. Starym lidem je tezke se prizpusobit, ale to je opet ten stejny argument, ze jim proste utekl vlak, uz to neni ten svet, ktery oni znaji atp.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 11:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Mně vlastně nezbývá než poděkovat za ilustraci včetně té druhé části citované argumentace: rozklad vztahů a společnosti. Více pod heslem privatismus (např. v Pospěchově Neznámé společnosti, resp. klasické Putnamovo Bowling Alone). A to přestože ten se často připisuje normalizaci, nebo také datuje do dob císaře pána.

    Takže: děkuji.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2022 13:11 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Skype = rozklad spolecnosti. OK, boomer.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 13:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jasně, třeba takové hody přes Skype…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.6.2022 13:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    porad lepsi nez sex pres skype
    7.6.2022 18:41 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Ale jiste. Tak jim tam tu skolu vrat, pevne jim ji prirad a budou picovat, ze driv bylo lip, protoze mohli vozit deti do skoly, kde je min cigosu a lepsi ucitele. Vratit jim tam samosku, a zacnou picovat, ze driv bylo lip, protoze jim tam v poledne nedosly rohliky a mely i dalamanky. Myslim, ze stejne nadseni vzbudi i doktor.

    O zamestnani bych radsi vubec nemluvil, protoze takove predstava, ze si naseres sefa v te jedine fabrice kam ti jede rano autobus a vecer zase zpatky se snad ani nema cenu bavit.

    O hospode jsi si odpovedel sam, ze to vlastne neni ani tak o te hospode.
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2022 20:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Netřeba spekulovat. V těch samých reportážích zaznívají tvrzení, že „naštěstí se tady podařilo udržet [2-3 věci]“, ale taky „obec vymírá a nemáme dostatečné [bydlení|připravené pozemky], abychom přilákali mladé rodiny“ nebo „do nemocnice je to 30 minut autem“.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.6.2022 08:16 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    30 minut autem ještě celkem ujde a dřív to nebylo lepší (spíš horší, jelikož ta auta byla vesměs horší). A nejenom vesnice, i menší města.
    Fluttershy, yay! avatar 18.6.2022 20:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Pokud mezitím nemocnici nezavřeli, příp. nezmizelo zdravotní středisko nebo lékař (včetně závodního lékaře, závodů zavřelo dost).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.6.2022 13:46 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    U nás na jihozápadě nevím o žádném okresním městě se zrušenou nemocnicí. A vím o jediné všeobecné nemocnici mimo okresní město, a ta pořád existuje.

    Nicméně chápu že v hustě osídlených oblastech to asi vypadá jinak.
    Fluttershy, yay! avatar 20.6.2022 14:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nemám to teď před sebou, ale vzpomínám si, že nedávno se řešila třeba Rumburská nemocnice (sever), no a osobně mám nějakou představu hlavně o Slezsku a okolí. Mezi odkazovanými reportážemi jsou např. Staré Hamry, kde hlavní obslužnost je kolem přehrady Šance (velký špatný) a přímo v obci (a přilehlých osadách): V obci je ordinace praktického lékaře pro dospělé (poznámka: ordinuje celkem 16 hodin týdně) a jednou týdně do obce dojíždí dětský lékař. Nezbytnou zdravotnickou službu první pomoci zajišťuje horská služba. Odborná a ambulantní péče je mimo obec (poznámka: Frýdek-Místek). Veterinární péče je rovněž mimo obec.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 21.6.2022 19:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    chces snad naznacit, ze statni zdravotnictvi stoji za prd, prestoze se v nem protoci pres 404 miliard (!) korun? Ze by nejaka jina sila mohla penize pacientu alokovat efektivneji?
    Fluttershy, yay! avatar 21.6.2022 20:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Botovi přetekla paměť. Zkusili jste ho vypnout a zapnout?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 21.6.2022 20:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    jako komunisticky bot, ktery se zacyklil a rve: "Musite dat vice moci a vice penez Statu!" pusobis leda ty sam.
    xxxs avatar 23.6.2022 08:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    u nas za posledny rok: zoperovane nespravne koleno, vybrane zdrave oko, aby sa nador nesiril, zabity novorodenec. nechali ho vyslovene skapat od hladu a smadu vo vypnutom babyboxe. len za to dieta mal nastat uplny masaker a nic. a napriek tomu, je zdravotna staroslivost plosne dostupnejsia ako v usa.
    23.6.2022 08:10 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    No jak říkám - naprosto normální situace v pošumaví za ČSSR
    6.6.2022 15:42 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Elektrina za babku - ne vsude elektrina byla Parkovani - jen papalasi si mohli dovolit automobil ceny potravin - a nebylo co zrat nebo jen to stejne porad dokola Prescasy - ty jsou stale placene a to plus 50% nebyl tenkrat nahodou provni tyden 6 dni a ne jen osm hodin? Z+M - zase byli jiny zmrdi jako Gotwald a podobni co prodavali repobliku komousum duchod v 60 - doziti ale bylo taky kolem sedesatky, navic dnes muz byt clovek rentier uz ve strednim veku kdyz se snazi starani o batole - ani dnes nemusi jen je jina doba a tatinkove se berou jako tatinkvoe a ne jen ti co zivej Praha - Brno - jojo souhlas
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    6.6.2022 15:48 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    My dříve narození si ještě pamatujeme dobu, kdy HARDWARE bylo skutečně hardware.
    Ne drive narozeny, ale stary.
    Na přiloženém obrázku je možno vidět harddisk z roku 1956 s tehdy neuvěřitelnou kapacitou 5 MB.
    Jiste. Technologicky vyvoj tehdejsiho zapadu byl uzasny a k nam se diky padu opony dostal take.

    Pan Smolík a další, kteří již byli na světě, kdy na transport harddisku bylo potřeba nákladní auto jistě potvrdí, že ta doba před skoro 70 lety měla něco do sebe:
    Jiste, kazda doba ma neco do sebe (stejne jako zena). Zejmena pro ty, kteri jsou v danou dobu mladi. Nasledne s odstupem let na toto byva dotycnym dobre vzpominano. Jasny vzpominkovy optimismus.
    Lidé měli k sobě tak nějak blíž.
    Irelevantni. Zalezi na tom, s jakymi lidmi se clovek styka (zda vubec s nekym). Dnesni dvacatnici budou o teto dobe mluvit stejne jako vy za padesat let.

    Elektřina byla za babku.
    Citation needed. Vzpominky pametniku rikaji opak.
    Nebyl problém kam zaparkovat.
    Jiste, jelikoz aut bylo mene, protoze byla daleko drazsi a nedostupna pro lidi, kteri nebyli ve strane...
    Stát garantoval minimální ceny potravin.
    Jakoze nic nemohlo byt levnejsi nez X, jelikoz byla stanovena spodni hranice ceny? To ma byt jako pozitivni?
    Přesčasy byly placené.
    Irelevantni. Dnes jsou take.
    Zemana a Klause nikdo neznal.
    No a?
    Člověk šel v 60 do penze a nemusel dál pracovat v mladém dynamickém kolektivu.
    Souhlasim s tim, ze statem organizovany system starobnich penzi je spatny, mel by byt zrusen bez nahrady. Vas si toho, ze muzes pracovat s mladymi lidmi.
    Muži se nemuseli 1 rok starat sami doma o batole
    Prosim? A dnes snad museji? Kdyz si najdou zenu, co pujde na materskou, proc by meli byt doma s ditetem proboha?
    V Praze bylo minimum Brňáků
    Ano, na tom se shodneme. :-D
    6.6.2022 15:56 jejda | skóre: 24 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tehdejší ajťák hold nebyl žádný vyzáblý neduživý suchar. Chtěls počítač, musels na to mít taky fyzičku :-)
    6.6.2022 16:48 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky

    My dříve narození si ještě pamatujeme dobu, kdy HARDWARE bylo skutečně hardware.

    A tí narodení ešte skôr, si pamätajú keď skutočný hardware bol naozaj hardware: IBM Cheese Slicer ;-)

    8.6.2022 13:04 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Restaurovani zmineneho sliceru a jeho prakticke pouziti. https://www.youtube.com/watch?v=z8VhNF_0I5c

    Jak z muzea Cimrmanovych vynalezu je tento loupac jablek. https://www.youtube.com/watch?v=xrZiY3_HC5k

    6.6.2022 18:10 RAd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    par oprav nekolika tvrzeni od, evidentne , nepametnika:
    Elektřina byla za babku.
    nebyla, navic casto nebyla. kupovaly a osazovaly se 40W zarovky, jenom aby se usetrilo. kdyz clovek sel do mistnosti jenom na chvilku, vubec nerozsvicoval.
    Nebyl problém kam zaparkovat.
    je to polopravda. jelikoz nebylo na auto (jedno stalo plat za 3 roky) (navic auta byla na poradovnik i na nekolik let cekani!), tak klidne pred 10 posch panelakem (cca 50 bytu) stacily 4 mista na parkovani, ktera byla obsazena na 50%.
    Stát garantoval minimální ceny potravin.
    garantoval, ale negarantoval jejich dostupnost. ten zbozim narvany kram v serialu 'zena za pultem', to bylo ciste scifi! si vyguglite ty prazdne regaly v masne.
    Přesčasy byly placené.
    jo, teoreticky. premie, prescasy a priplatky za nocni a odpoledni se patk jednou za ctvrtleti danily. jelikoz se tehdy jelo podle tabulek a ne na procenta, obycejne se pak clovek dostal do 'vyssi tridy' (ale jenom na spodek), kde se uz odvadelo vice. takze za dobre konstelace hvezd se obcas stavalo, ze to, co si clovek 'naddelal' za ty 3 mesice (vsechny kumulovane priplatky), spolkl stat.

    asi tak.

    fakt se mi otevira kudla v kapse, kdyz slysim nekoho rikat, jak bylo za totace lepe.

    ale ta technika mela svoje caro - to zas jo. romanticke snilkovani na nocni u saloveho pocitace, kdyz jsem si tam zhasl a jenom poslouchal hukot klimy, rachot tiskaren, elektrickeho psaciho stroje (monitor, tot pojem neznamy), pisteni a svisteni diskovych a magnetopaskovych jednotek ... to uz je dnes definitivne pryc

    :)
    Max avatar 6.6.2022 19:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    ale ta technika mela svoje caro - to zas jo. romanticke snilkovani na nocni u saloveho pocitace, kdyz jsem si tam zhasl a jenom poslouchal hukot klimy, rachot tiskaren, elektrickeho psaciho stroje (monitor, tot pojem neznamy), pisteni a svisteni diskovych a magnetopaskovych jednotek ... to uz je dnes definitivne pryc

    A sluch slouží dobře? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.6.2022 19:53 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    jakozto clen rockove kapely si dodnes nestezuji - akorat zena konstatovala, ze slysim selektivne: jenom kdyz chci, a kdyz chci, slysim velice dobre! :-D
    Max avatar 6.6.2022 21:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    U nás to na sluch nesvádíme, my si upřímně říkáme, že se občas ignorujeme :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.6.2022 08:57 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nejlepsi je toto svadet na jazykovou barieru a nedostatecnou kompetenci v danem jazyku. Plati tedy jen pro dvou-narodni pary, ale je to efektivni. :-)
    Max avatar 10.6.2022 20:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    To dělám taky, je z Moravy :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    JiK avatar 6.6.2022 21:42 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    ale ta technika mela svoje caro - to zas jo. romanticke snilkovani na nocni u saloveho pocitace, kdyz jsem si tam zhasl a jenom poslouchal hukot klimy, rachot tiskaren, elektrickeho psaciho stroje (monitor, tot pojem neznamy), pisteni a svisteni diskovych a magnetopaskovych jednotek ... to uz je dnes definitivne pryc...
    Kdyby jen to, nekteri pametnici starsi nez svet rikaji, ze se kolem tech salovych pocitacu pohybovalo (aspon ve vychodni evrope) docela dost mladych a roztouzenych divek v ruznych pomocnych funkcich, pry...muze k tomu nekdo neco dodat?
    6.6.2022 23:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Amen.
    Max avatar 6.6.2022 23:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nejsem si jist, zda parametry "90-65-87,5" jsou kompatibilní s parametrem -k3
    Není tam chyba? Můžete to někdo doma zkontrolovat? :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.6.2022 19:42 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    kupovaly a osazovaly se 40W zarovky, jenom aby se usetrilo. kdyz clovek sel do mistnosti jenom na chvilku, vubec nerozsvicoval.
    někdo jiný tady dokonce napsal, ze se používaly i žárovky s 15W. Abyste to s těmi 40W nepřeháněl :-)

    Sice nevím kde jste žil, ale my v Praze jsme svítli normálne - místnost 25 m2 měla lustr s 3. žárovkami 60W. A tak to bylo u všech mých spolužáků - elektřina byla za socíku ten poslední problém.
    JiK avatar 7.6.2022 19:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    pamatuju si na pribehy, jak se pasovala detska obuv z vychodniho nemecka. no, diky ideologicky pevne levicovemu zakotveni EU si to holt zopakujeme.
    13.6.2022 13:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    my jsme tedy bezne pouzivali 60w, 100w nekdy i 150w

    pouzivaly se tak bezne, ze je s prichodem eko regulaci museli zakazat
    otula avatar 8.6.2022 12:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    je to polopravda. jelikoz nebylo na auto (jedno stalo plat za 3 roky)
    Když se podívám na medián mezd řekněme za 3. čtvrtletí minulého roku (ať do toho nemíchám obvyklé vánoční odměny), dělá to cca 33000 Kč hrubého. To je čistého kolik? 28000 Kč? Takže jedno auto stojí asi tak 2 roční platy. To zas až tak velký rozdíl není - auto je dnes asi tak o třetinu levnější. A to ještě vycházím z tvého tvrzení. Pokud mě ale paměť neklame, dělníci (ne v Praze) měli plat kolem 3000 Kč, nová škoda stála 60000 Kč. To už se dostáváme tak nějak na stejnou úroveň. Pokud bych ještě odečetl z výplat náklady na bydlení, poměr by se obrátil úplně. Dnes si auta mnozí lidé nepořizují proto, že jsou levná, ale proto, že se bez nich prakticky nedá existovat.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    9.6.2022 07:41 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Zase tehdejší škodovka byl fakt lowend, obzvlášť na konci 80. let už to nešlo přehlédnout (srovnej např. VW Golf). Takže srovnávej s něčím jako Fabie nebo Rapid, pokud zůstaneme u Škodovek. Pro jistotu se raději nedívám, jak by to měl průměrně vydělávající Němec, to by bylo na naštvání.

    Bydlení se zdražilo, o tom asi není sporu. Je tak drahé, že lidi raději bydlí běkde v paneláku, ale paradoxně mají do domácnosti 2-3 auta, protože když nemusí splácet dům, tak jim na ta auta zbyde (zbylo) dost peněz.
    otula avatar 15.6.2022 22:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tak ona i ta nejlevnější Fabia vychází asi na 1,5 ročního platu. To není závratný rozdíl (třeba řádový) rozdíl. A i ty paneláky, na které se po převratu strašně plivalo, jsou dnes dražší než stejně staré stejně velké cihlové byty. U nás, v malém městečku, se dnes panelové byty prodávají kolem 6-7 mil. Za to se ještě nedávno daly koupit krásné domy...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    16.6.2022 09:50 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Že se vám do toho míchám... porovnání cen automobilů je absurdní, protože problém nebyla ta cena - problém byl v tom, že auta nebyly a muselo se čekat v pořadníku. Samozřejmě místo v pořadníku se dalo získat lepší, ale jelikož se jednalo o nepěněžní ekonomiku tak se to dá těžo převést na dnešní peníze. Tedy předpokládám že přímo někomu šoupnout úplatek v obálce asi šlo, ale kdo by to dělal kvůli škodovce. Pokud někdo měl peníze, tak si mohl pořídit nějaké auto z dovozu, kde byla často čekací doba kratší. V extrémním případě existovala i dovezená "západní" auta, ale to se dostáváme už do docela jiné finanční kategorie. A byty samozřejmě tak nebyly. Bytová kriza byla tak vážná, že se o tom veřejně mluvilo i v televizi. Je ale pravda že v tomto ohledu se situace fakt moc nezlepšila a jedinou útěchou je, že stejný problém mají v podstatě všude. Jinak k těm panelákům dvě poznámky:
    1. Stejně jako u jiné infrastruktury (silnice, telekomunikace) platilo zhruba takové pravidlo, že se během let udržovala stejná cílová životnost: panelák postavený v roce 1970 vydržel bez rekonstrukce do roku 2000, panelák z roku 1985 vydržel bez rekonstrukce taky do roku 2000. I když se možná jedná o selection bias, některé historky o prvních panelácích ze začátku šedesátých let jsou děsivé...
    2. Hodně negativity ("plivání") nepramenilo z paneláků jako takových, ale z jejich urbanistického řešení a zasazení. Nová sídliště byla prostě měsíční krajina plná písku či bláta (podle počasí), kterým se musel člověk brodit do jedné samoobsluhy nebo na zastávku autobusu, pokud něco potřeboval.

      Tohle se změnilo jednak časem (kdy se nakonec přeci jen realizovaly původní plány) a nebo po revoluci. Dnešní paneláková sídliště s alejemi vzrostlých stromů jsou mnohem lépe vydající místo k životu.
    16.6.2022 16:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    2. To byl prý účel. Místo aby nalajnovali chodníky a pak jim lidi chodili po trávnících, tak počkali až si místní najdou svoje cestičky, a ty pak vyasfaltovali. Optimalizace davem ;-)
    otula avatar 18.6.2022 20:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nová sídliště byla prostě měsíční krajina plná písku či bláta (podle počasí), kterým se musel člověk brodit do jedné samoobsluhy nebo na zastávku autobusu, pokud něco potřeboval.
    V Brně po kritice pak vzniklo třeba sídliště na Lesné, které už je hezky zelené.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.6.2022 18:47 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jsem zvedavej jestli takhle budu vzpominat na devadestky. Hudba lepsi nez ted, parkovani taky nebylo spatne ani na sidlistich, pareni obden, chlast levnej, ciga taky, dalo se jezdit zhulenej (myslim po kytce) a nikdo nic neresil, tam kde jsou dnes tricitky byla padesatka nebo sedesatka, ve mestech normalne sedmdesatky mezi sidlistema, holky chtely sex a byly to fakt kocky :)
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    6.6.2022 18:53 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    A pak si clovek vzpomene ze, pocitac stal 5 a vice platu, bydleni bylo min dostupny nez ted, protoze se prestalo stavet a kdyz neco bylo tak na to mel jen pan podnikatel a ne zamestnanec, najem 80% prumernyho platu za panelak 2+kk. infllace jak krava, bankrot bank a firem a stejni lide se nam dnes smeji z jejich hradu a zamku do ksichtu jak se maj atd...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    6.6.2022 20:00 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    presne tak, chtel jsem pujcku na byt v bance. rikali, ze neni problem, nemusim udavat ani duvod a ihned mi pujci 10tis. akorat takova malickost: byt (1+1 v bytovce, s gamatkami) stal minimalne 800tis, a plat 2.8 tis.

    prachy meli jenom vekslaci (pardon: podnikatele), mafiani (pardon: sbskari) a velkopodnikatele (pardon: kamaradi politiku, co dokazali za 10tis zprivatizovat obrovsky komplex budov fabriky, tech 10tis jim pujcila banka, a stejne to nesplatili, i kdyz to cele pak komplet rozparcelovali a rozprodali)

    Fluttershy, yay! avatar 6.6.2022 21:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    To byla asi tak půlka Rybkových blábolů na Pctuningu Jaromíra Soukupa (hleďme, koukám, že Soukup/Číňan už to prodal), od té doby, co mu začalo mrdat ve věži. Přitom v dobách p.levelu působil celkem rozumně, nebo jsem to už vytěsnil. Naštěstí mám časáky zaskládané krabicema, takže teď to ověřovat nebudu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2022 13:11 HonzRez | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    A co Roxette, RHCP, Nirvana, Oasis, ňuňumetal - tyhle pohromy zničily muziku i mladé duté nádoby na destíky let dopředu, dodneška jsou všude kolem následky...
    8.6.2022 13:38 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Myslim, ze kdyby se dnes nemecky producent pokusil napsat a anglicky nazpivat pisnicku o ruskem muzikovi jejiz prezentaci by na zajezdu do Sopot sveril tanecnikovi z Aruby, dopadlo by to podstatne hure nez tehdy 70tkach.
    6.6.2022 20:13 Piškoř
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    6.6.2022 23:22 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    to je dobrý tip. V diskuzi pod tím prihlouplým videem je ovšem řada příspěvků, které by si měli hlavně přečíst zdejší neoliberální nadšenci. 'Valil jsem cíněnky' :-) , že některé příspěvky byly i od hodně mladých lidí. Naděje tedy ještě existuje.
    7.6.2022 08:38 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Hele, já vím že jak stárneme tak se reakční doba zhoršuje, ale to sis fakt nevšiml že "neoliberální nadšenci" už se z větší části přeorientovali na nějakou formu konzervativismu, případně nejakou hip "alternativní" pravici? Koneckonců, onen zmiňovaný Klaus byl napřed.
    7.6.2022 18:57 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    to je fakt, i ty známé firmy tady se trochu změnily, už to neni tak rigorózní. Jen teď nevím, jestli to mam brát jako nejaké pozitivum. Asi bude třeba vyčkat.
    Fluttershy, yay! avatar 6.6.2022 21:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    ok boomer
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.6.2022 23:11 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    mě se Tvůj styl komunikace ohromně líbí. Nutí mne si vyhledat co tím myslíš, vzdělávat se, seznamovat se s novými věcmi. Je to prý i dobré proti demenci.

    Dovol mi tedy, abych ti na oplátku něco sdělil, co jsem Ti vlastně chtěl říct uz dávno.

    Za ta léta tady jsem nabyl dojmu, ze patříš mezi ty občany, kteří mají jakousi 'lidskou' úroveň. Jseš sociální, zamýšlíš se nad problémy v obecné rovině, máš vzděláni a vlastně před sebou růžovou budoucnost. Ale myslím si, že ti něco chybí. Nejseš prostě taková vyčůraná kurva, takovej vypočítavej chytrák, který v tom umí chodit. Asi si stále ještě myslíš, že ti bude stačit mít nadstardandní vzdělání, aby si mohl žít slušný život.

    Ale já se obávám, že to nebude stačit. Jednoho dne budeš muset v práci očernit u séfa kolegu, když na teambuildingu budou chválit atomové elektrárny a nebo Babiše, tak budeš muset souhlasit. Když budou nadávat na nezaměstnané, tak si budeš muset přisadit. Je to těžké mít v životě zásady. Buď , prosím tě, někdy taky trochu svině, aby si, až budeš jednou v mém věku a budeš se ohlížet zpět, ses nemusel ptát, jestli to stálo za to.

    Max avatar 6.6.2022 23:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Stačí být v kolektivu, který nevychovává pokrytce, problem solved :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.6.2022 09:05 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tobe ani nevadi, ze te soudruh urazi kvuli veku? Za mlada si byl tedy ostrejsi, dade. Cas otupi i ostry brit...
    7.6.2022 18:51 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    no, trochu mi to překvapilo, když jsem se dočetl:
    Fráze „OK Boomer“ je pejorativní odseknutí, které se používá k odmítnutí nebo zesměšnění úzkoprsých, zastaralých, negativně nebo blahosklonně zaměřených postojů starších lidí..... výraz je používán jako reakce na absolutní hloupost vyřčenou příslušníkem starší generace, kterou ani nemá cenu vyvracet.
    Tohle skutečně nemá David zapotřebí. Možná měl slabší chvilku.
    8.6.2022 17:32 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Smir se s tim, ze se stari levicaci mladym moc nehodi do kramu. ;-) Najdi si kauzu "Meine Oma ist ne alte Umweltsau". To je presne o tom.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 17:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Zdejší páprdové si stěžují, jak by dnes Česká soda nemohla vzniknout, ale když politicky nekorektní humor dělají Němci dnes, titíž páprdové se můžou posrat.

    V rovině konkrétního skeče, humory stranou, kde je řečeno, že „babička“ nemůže být harpyje? Když si vozí zadel v SUV, pro dada neoliberální harpyje, pro odina třeba stranická.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2022 18:23 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    V ramci sve retoricke prupravy se sikovne snazis diskusi odvadet jinam a rozpleznout ji. Nechme skece. Faktem zustava nastaveny smer zelenych neolevicaku, kterym vadi stari lide, protoze ziji moc dlouho, vadi jim deti, protoze jich lide maji moc a zvysuji eko stopi, vadi auta, vadi letani, vadi vsechno. Studovat vsak tito chteji, ze? Jezdit na erasmus, ze? Obohacovat se v ramci mladeznickych vymen, ze? Cely tento circus vsak neco stoji vime. Jsem zvedav, jak vysvetlis lopatam, ktere horko tezko dojedou svou feldou odkroutit osmicku do montovny, aby mely na zradlo, jak jim vysvetlis, ze montovna je spatne a ze felda a auta a jezdeni do prace je fujky. Ja vim, pro jejich dobro jim zakazete auta, zakazete topit v zime, zavrete montovny, atd. Gott mit uns.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 19:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tak tomu se, milé děti, říká gish gallop.

    Většina starých lidí se nechová ostentativně jako „babička s SUV“ z oné parodie. Je to ovšem Odin, kdo zde konzistentně dlouhodobě horuje za vykostění veřejného zdravotnictví a sociálního státu, tedy záležitostí důležitých zvláště pro staré lidi.

    Naopak klimatické hnutí např. v Nové dohodě pro Česko vyzdvihuje význam témat jako péče.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 8.6.2022 21:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tak tomu se, milé děti, říká gish gallop. Naopak klimatické hnutí např. v Nové dohodě pro Česko vyzdvihuje význam témat jako péče.
    Jj, "klimaticke hnuti" se o nas o vsechny "postara", a ma k tomu dobre nakroceno. i s Novou dohodou*

    To vam prisli z bruselu (nebo moskvy) nove noticky, ze ted mate kazat v materskem tech ovladanych narodu...?
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 22:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Tak určitě. Když si jdou popovídat si třeba s horníky o variantách transformace spojené s ukončením těžby, ono totiž stejně dříve nebo později přijde, aby to nedopadlo namátkou jako v Anglii…

    …to je vlastně jenom zástěrka, ve skutečnosti jim to diktujou ilumináti z Brusele.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.6.2022 08:49 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Většina starých lidí se nechová ostentativně jako „babička s SUV“ z oné parodie.
    Jiste. Nekteri vsak ano. I kdyby, co je ti do toho? Kdo jsi, abys jim nadaval a rikal jim, jak maji zit ze svych zdroju?
    Je to ovšem Odin, kdo zde konzistentně dlouhodobě horuje za vykostění veřejného zdravotnictví a sociálního státu, tedy záležitostí důležitých zvláště pro staré lidi.
    Jisteze dlouhodobe horuji pro zruseni starobnich duchodu i statniho zdravotniho pojisteni. Stat za stavajiciho stavu vysokeho zdaneni prace, dph i zisku firem vysava od kazdeho vetsinu jeho zdroju (produktivity), vytvari tak miliony zavislych lidi na systemu, kterym nezbyde nic jineho, nez konzumovat sluzby statu, jelikoz ty zdroje, za ktere by se na stari zabezpecili, jim stat sebere. A kdyz to takto trva par desitek let, lide si na to zvyknou a maji pocit, ze bez statu by toto neslo. Jisteze slo. Ja si se svymi penezi umim poradit lepe nez stat, takze nevim, proc bych mel byt nucen je statu odevzdavat. At alespon ten tvuj stat zavede moznost se z jeho systemu odhlasit, to by byl dobry zacatek. Kdyz prijdu ve stari na buben, alespon se budes moci divat na to, jak umre odin hlady. ;-)
    8.6.2022 19:16 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jeste zbyva dodat, ze stare levicaky nemam rad, ale rozhodne je mam radsi nez ty nove. Take budes jednou stary, soudruhu. ;-) Ja stejne verim, ze dojdes rozumu, prevezmes majetky v Samotiskach a zacnes tam hospodarit, najdes si zenu a bude z tebe normalni chlap.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2022 22:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    To je zajímavé doznání. OP tady vzpomíná na 50. léta, kdy v Československu byla stále ignorována destalinizace. Tydlencty „staré levičáky“ má Odiny radši než ty z Pražského jara atd.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.6.2022 21:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    vždyť si sám skoro boomer...
    7.6.2022 18:54 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Me porad neprestava udivovat ze nekteri furt vzpominaji na komouse v dobrym, jsou to zklamani komousi kteri vlezli do starny pro vyhody, po sametu se jim zhroutil svet ze byli zrazeni a ted se musi starat a myslet za sebe, ano devadesatky nebyly zadny zuzo pro stredni pracujici tridu, krach fabrik atd... coz mimochodem zapricinilo jejich bozstvo kvuli kteremu do strany vlezli. Pritom ti stejny lidi prisli o milion prilezitosti zaridit si zivot podle sveho, nase rodina byla na seznamu protoze predci meli nejaky majetek, malej ale meli, pak v rodine emigrace do juesej takze dalsi skraloup. Casto jsme s rodinou premejsleli kde jsme jako rodina mohli byt nebejt zmrdu komouskejch, bohuzel nikdo z nasi rodiny nemel zaludek to vzit do rukou a udelat nejakej kseft v devadesatkach a pomstit se tem bonzakum aspon financne :) Remcaj jen ti co meli za komousu vyhody na ukor tech okradenejch.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    7.6.2022 19:24 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    jsou to zklamani komousi kteri vlezli do starny pro vyhody
    to je otázka nebo konstatování?

    Obecně je třeba si uvědomit, že 80% populace (Paretovo pravidlo) je 'spokojeno' za každého systému a znervózní, když dochází ke změně. Lidé si na socialismus zvykli a našli si vlastní prostor pro seberealizaci. Těch 80% velmi dobře vědělo, jakou to má 'životní' kvalitu, že je nikdo nemůže vyhodit z práce, že za nic nejsou zodpovědni a že jim to 'rozhodování' nekdo odejmul. Existovala nepsaná pravidla a kdo se podle nich řídil, tak si žil relativně nerušeně. - ještě jednou - to platí pro těch 80%, těch zbylých 20% to mělo samozřejmě mnohem horší.

    Za sametu byla velká většina pro změnu, protože se naivně domnívali, že se některá negativa odbouraji a to, co považovali za pozitivní zůstane. Ale to se nestalo, muselo nutně dojít k tomu, že určité mnozství 'jistot' muselo ustoupit 'svobodě'. A pro velkou skupinu populace došlo tedy k tomu 'zhoršení' jejich situace. A tito lidé, kterých skutečně není málo si to dokonce dovolí i říct.

    Skutěčně nevím co je na tom nepochopitelné.
    8.6.2022 15:37 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    No nepochopitelne je ze pry za to muze doba, pritom za to vetsinou prave muzou bejvali komousi kteri jen prevlikli kabat ze kterych se stali vysoce postaveni manazeri ve statnim ci jeste navic neco zprivatizovali ci zprivatizovali a rozkradli, takze ne doba ci kapitalismus ale stejni zmrdi jen to uz nejsou komousi ale kapitalisti.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    9.6.2022 06:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    O několika takových komouších se vedle rozepsala Gréta ;-)
    Gréta avatar 7.6.2022 22:20 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky

    ztý fotky vubec nejde poznat jestli jako tu krabici nakládaj nebo vykládaj :O :O

    8.6.2022 13:17 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Trochu mi to pripomina v sedmdesatych letech udajne zprovoznenou datovou linku Praha-Brno s prumernou rychlosti v radu desitek Mbps, prakticky realizovanou 1203tkou napechovanou paskami/disky.
    8.6.2022 23:51 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Já to četl tak, že v té době zdvojnásobili kapacitu linky - za auto připojili vlečku :-D .
    10.6.2022 10:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Ty doby jsou dávno zpět. Také do Japonska i USA posíláme data letecky v kontejnerech, protože je to rychlejší a levnější než přes internet.
    10.6.2022 12:44 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    1Gbps linka dá za den teoreticky cca 10TB. Predpokladam, že i kurýr by patrně v příručním zavazadle do kabiny dal 30ks 20TB HDD. Akorát to vysvětlování, že to je na fotky z dovolené. :-)
    10.6.2022 19:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Nepodceňuj přenosovou kapacitu Boeingu 747 naloženého děrnými štítky! ;-)
    13.6.2022 16:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Jenže jen ze sekvenačních mašin nám každý den vyleze o řád více dat.
    10.6.2022 22:33 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Koukám že pár lidí to pokládá celé za vtip, protože se k nim asi nedoneslo že je to normální komerční služba kterou nabízí (mimo jiné) každý větší cloud provider jako AWS (Amazon) nebo Azure (Microsoft) nebo Google.
    JiK avatar 11.6.2022 05:43 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Já tomu fakt nemůžu uvěřit. To přeci není možný. Jaká potenciální use case pro to muže existovat???
    11.6.2022 11:52 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    Treba zakladas novy geograficky oddeleny cluster do HA, prvotni kopie stovek TB+...

    Nebo v ramci DR musis nahodit cely datastorage znova ze zaloh, ktere jsou na druhem konci sveta. Opet stovky TB jsou rychlejsi letadlem, jde o cas.

    Nebo mas data pod NDA ktery proste *nesmi* na internet a nemas vyhrazenou linku.

    Nebo cloudova platba za traffic je drazsi nez krabice a letenka pro technika.
    13.6.2022 13:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen pro pamětníky - začátky výpočetní techniky
    v bioinformatice denní chleba

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.