abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Jupiter

    22.8.2010 22:33 | Přečteno: 1878× | linux | poslední úprava: 22.8.2010 23:56

    Nelinuxový mini zápisok. Konečne sa mi obyčajným kompaktom + ďalekohľadom 10x50 podarilo vytvoriť obstojnú fotku Jupitera. Tu je:


    Pre porovnanie (obrázok z programu Stellarium):


    Použitá aparatúra (fotené webkamerou):
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.8.2010 22:33 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Příloha:
    fotka v prilohe
    22.8.2010 23:53 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Příloha:
    pouzita aparatura
    Jendа avatar 23.8.2010 00:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Obrázky jdou přidávat i k zápisku…

    Jak jsi upevnil dalekohled na fotoaparát, aby se neklepal?
    23.8.2010 00:09 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    > Obrázky jdou přidávat i k zápisku…
    to som nevedel, vdaka

    > Jak jsi upevnil dalekohled na fotoaparát, aby se neklepal?
    Na stol som polozil knihu, pod nu druhu, nastavil som uhol. Na to som polozil dalekohlad. Nastavil som fotak, vypol blesk, a nastavil som 12s oneskorenie, stlacil som spust a vsetko pustil. Za 12s cvak a bolo to.
    tmr avatar 22.8.2010 23:01 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Třeba to není Jupiter ale UFO :-)
    22.8.2010 23:26 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Sutaz o najhorsiu astrofotografiu? Ja mam Saturn odfoteny Ajfounom prilozenym k teleskopu ;)

    tu
    Polívčička byla..
    23.8.2010 00:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Poslední zatmění slunce jsem fotil nokií 6150 přes jednu až dvě diskety :-P. Trhne mě akorát někdo s dirkonem :-D :-D.
    Jendа avatar 23.8.2010 01:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Poslední zatmění slunce jsem fotil nokií 6150 přes jednu až dvě diskety :-P.
    Spíš přes ty kotoučky z vnitřku disket, ne…? ;-)
    23.8.2010 13:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    No já jsem je nevyndával, diskety jsou mnou ceněné (takovej hotflashboot je bez disket nemožný). Fotil jsem přes funkční disketu tak, že jsem odhrnul to okénko.
    23.8.2010 13:18 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    já jsem zatmění slunce fotil tak že jsem triedrem velmi podobným tomu autora blogu promítal obraz slunce na černou podložku. Tu jsem potom vyfotil kompaktem :-) Když jsem svou "aparaturu" ukazoval kamarádovi, už už se do toho chtěl podívat :-D
    22.8.2010 23:49 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jo, letí si pro Amigapowerovy "kočky". :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    kotyz avatar 22.8.2010 23:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    to vis, ted nekdy jim ma tady na Zemi koncit pruzkumna mise a maji se vratit domu na Aldebaran IV :-D jestli je prileti vystridat dalsi nebo bude amiga bez kocek to zatim nevim, ale snad mi to do 48 hodin oznami ... :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.8.2010 09:32 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2010 10:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Já letim taky...
    kotyz avatar 23.8.2010 10:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    nechces me vzit s sebou? ale ja uz bych se asi nevesel do rakety ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2010 10:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    O.K. brnknu, ať vezmou přívěs :-D
    kotyz avatar 23.8.2010 10:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    a jaky pivo se toci na planete kocek nahodou nevis? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2010 10:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Nebezpecna_sit avatar 22.8.2010 23:24 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    To je jasná fotomontáž :)
    Linux is sexy :o)
    23.8.2010 00:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Mě taky nejdřív ta fotka připoměla ty světelné odrazy při focení/filmování proti slunci.
    Jendа avatar 23.8.2010 01:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Příloha:
    Mně zase dělá foťák při natáčení (tj. když se čip po snímku nezakryje závěrkou) fialové pruhy. Ale dělají to i jiné kamery. Podle mé teorie jde o to, že se při sbírání dat z čipu buňky stále osvěcují. Akorát to nevysvětluje, že jsou na obě strany od světelného zdroje a že jsou fialové.

    Upozornění: odkazované video i přiložená fotografie zobrazují hardware použitelný k teroristickým útokům a globálnímu oteplování.
    23.8.2010 02:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Infračervené záření? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 23.8.2010 02:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    To asi ne, dělá to i vysokotlaká sodíková výbojka osvětlení na ulici, která v IR nezáří.
    Jiří Němec avatar 23.8.2010 09:11 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Blooming - čas opustit ccd prvky.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Jendа avatar 23.8.2010 10:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Pak nechápu, proč se to udělá jenom při kontinuálním snímání (LCD v módu hledáček, natáčení videa) a ne při expozici statického obrázku.
    Josef Kufner avatar 23.8.2010 10:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Za to může způsob, jakým se čtou data z CCD snímačů ve foťáku/kameře.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 23.8.2010 10:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jo, ale z CCD čipu se data sbírají jenom jedním směrem. A tady je to jako pruh po celé délce.
    23.8.2010 13:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Imho záleží na čipu. Aby nemusel mít třeba X pinů, tak se imho bude dost masivně serializovat. Klidně všechno do jednoho signálu (tak to maj třeba ccd ze skeneru). Takže pokud jsou ty cestičky klikatý řekněme směrem nahoru a doleva. Tak se to přebuzení přenese i tak.

    Fialovost asi bude dána složením toho ccd.
    Jendа avatar 23.8.2010 18:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Moment. Já to myslel takhle: Máme CCD čip, na který na jedno místo dopadá silné světlo. Vyexponuje se na něj takovýto obrázek (vyšší číslo = vyšší náboj):
    +||||||||||||||||||||+
    |11111111111111111111|
    |11111111111151111111|
    |11111111111111111111|
    |11111111111111111111|
    +--------------------+
    
    To nahoře jsou elektrody, kterými se sbírá. Nyní skončila expozice a já začnu elektrodami pixel po pixelu tahat obraz směrem nahoru.
    +||||||||||||||||||||+
    |11111111111115111111|
    |11111111111112111111|
    |11111111111111111111|
    |                    |
    +--------------------+
    
    +||||||||||||||||||||+
    |11111111111112111111|
    |11111111111112111111|
    |                    |
    |                    |
    +--------------------+
    
    +||||||||||||||||||||+
    |11111111111112111111|
    |                    |
    |                    |
    |                    |
    +--------------------+
    
    +||||||||||||||||||||+
    |                    |
    |                    |
    |                    |
    |                    |
    +--------------------+
    
    Všimni si, že jedničky, které prošly tím přesvětleným místem, se během toho kratičkého pobytu v něm stihly zvýšit na dvojky. Na výsledném obrázku tedy bude pod světelným zdrojem světlá čára.
    +||||||||||||||||||||+
    |11111111111111111111|
    |11111111111151111111|
    |11111111111121111111|
    |11111111111121111111|
    +--------------------+
    
    Při fotografování se to neprojevuje, protože se vyexponuje, pak se zavře závěrka a až pak se začnou sbírat data.
    23.8.2010 18:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jo jenže to bys musel mít tak 320 elektrod pro 320x240 video, pro fotku klidne >2000 elektrod. To se na čip už ani nevejde. Muselo by se to multiplexovat, ale imho ty CCD budou bez vyšších funkcí. Pro multiplexor by musela být řídící jednotka a pak asi i mikroprocesor a to by mělo "brutální" tepelný ztráty, což by na ccd šumělo. Co jsem se koukal, tak moje video8 kamera má podle všeho CCD jen s <20 nožičkama.
    Jendа avatar 23.8.2010 20:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Pokud se to ale snímá jen jednou elektrodou celý čip, tak nechápu, proč není tím fialovým postižena půlka snímku.
    23.8.2010 21:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    To přebuzení nestačí na celou délku cesty a taky může být CCD rozdělený na sekce (takových 8 cest se ještě do pouzdra vejde). Jinak ta pravá část je skoro bílá a směrem doleva intenzita klesá a končí to u konce toho vlákna žárovky.
    Jendа avatar 23.8.2010 23:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    To přebuzení nestačí na celou délku cesty a taky může být CCD rozdělený na sekce (takových 8 cest se ještě do pouzdra vejde).
    Šířka té čáry se dynamicky mění a je vždycky přesně ohraničuje jasný objekt.
    Jinak ta pravá část je skoro bílá a směrem doleva intenzita klesá a končí to u konce toho vlákna žárovky.
    Ano, protože vlákno žárovky je zahnuté a v tom sloupci vpravo je ho nejvíc.
    24.8.2010 00:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Tady to je hezky vysvětlený (zajímavý, je to jen na sloupce, asi by cikcak rozvod generoval moc šumu, ale analogovej posuvnej registr taky ujde :-D). Takže moje upgradovaná (a určitě chybná :-D) teorie zní takhle: obraz se posouvá o sloupec vždy doleva (nebo doprava), kde se akumuluje v analogovém posuvném registru (asi jako ccd pole, ale bez těch fotonů :-D). Když přijde přebuzenej sloupec, tak ten registr přetíží a celej sloupec je přebuzenej.

    Ale tohle by chtělo vysvětlení od někoho kdo se tím zabývá, já mám akorát starou kameru (bez kazet :-D), dva scanner moduly a dva moduly do optické myši :-/.
    Jardík avatar 22.8.2010 23:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    tohle jsem nafotil já 3 MPix foťákem bez dalekohledu.
    Věřím v jednoho Boha.
    22.8.2010 23:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    A nahrál na server nasa.gov? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 23.8.2010 00:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jardík avatar 23.8.2010 01:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Né, já jsem ten obrázek otevřel v prohlížeči a vyfotil to tim foťákem :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 22.8.2010 23:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Z okynka Discovery, kdyz si letel v roce 2001 okolo? :-D Nerozbil se tam taky nahodou pocitac? A nevis nahodou kolik mel bitu? :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    23.8.2010 00:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Tak kolik bitů může mít počítač s poruchou osobnosti ;-).
    22.8.2010 23:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Příloha:
    Škoda, že je poněkud přeexponovaný, na druhou stranu při nižší expozici by nebyly vidět měsíce. Pokud Stellarium nekecá (viz příloha), tak ten samostaný vlevo je Callisto, Europa je skrytá za Jupitetrem, takže není vidět, vpravo jsou Io (blíže k Jupioteru) a Ganymedes.

    BTW: Na druhou stranu to vypadá jakio obrázek Jupiteru (po jeho konverzi na hvězdu) z konce Druhé vesmírné odysey :-)
    22.8.2010 23:47 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Vdaka za obrazok, supnem ho tam.
    23.8.2010 00:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Nešlo by udělat víc snímků a pak z nich sestavit snímek finální?
    Jendа avatar 23.8.2010 01:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Grunt avatar 23.8.2010 11:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    IHMO by docela bohatě stačila nižší expozice a nebo nějaký (disket se mi tu válí) filtr.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.8.2010 11:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    A možná by to z toho kompaktu chtělo vyřadit i odšumovací filtr.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.8.2010 12:51 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Znizit expoziciu ani vypnut odsumovaci filter sa v tom kompakte neda, ale skusim pred dalekohlad dat nejake tmave sklo alebo take nieco. Nepodporuje ani RAW format. Ani doba expozicie sa neda nastavit. Vlastne sa da len vypnut blesk.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.8.2010 13:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Ani doba expozicie sa neda nastavit.
    a to nemá žádný "profily"? (sport, nightshot, portrait...)
    23.8.2010 13:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jestli je to plný automat bez možnosti jakékoli expoziční korekce, tak tmavé sklo nic neřeší, protože automat pak prostě jen prodlouží čas, takže výsledkem bude jen víc šumu.
    Jendа avatar 23.8.2010 18:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Ani doba expozicie sa neda nastavit.
    No takový foťák bych fakt chtěl… Já mám sice taky kompakt (Samsung S760), ale umí víc než jiné kompakty - například plně manuální řízení expozice, bezztrátový JPEG (když už ne RAW…).

    Jsem nepochopil, proč výrobci jiných kompaktů tyhle věci neumožňují - vždyť to hardware nijak neprodražuje a náklady na firmware se rozloží do všech prodaných kusů na zanedbatelnou částku (asi je zanedbatelná, když manuální řízení má i kompakt za 2000).
    23.8.2010 21:01 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jsem nepochopil, proč výrobci jiných kompaktů tyhle věci neumožňují ...
    Ze dvou důvodů: zaprvé nechtějí děsit "běžné" uživatele věcmi, kterým nerozumí, a zadruhé chtějí, aby si ti pokročilí kupovali dražší modely. A schválně se zeptejte příbuzných/kolegů/spolužáků/kamarádů/... z řad "běžných" uživatelů, kolik z nich fotografie ze svých digitálních fotoaparátů dále upravuje na PC, případně jak.

    Z mojí osobní zkušenosti (která je poněkud zkreslena ve prospěch pokročilejších uživatelů) nejsložitější úpravy fotografií, které na svých strojích běžní uživatelé páchají, bývají zmenšení rozlišení (aby to šlo nahrát na web), oříznutí, odstranění červených očí a automatické vylepšení, pokud ho software umí, zbytek je pro ně španělská vesnice. Od takovýchto lidí se nedá očekávat (a výrobci to také neočekávají), že budou požadovat manuální ovládání a podporu RAWu ...
    Grunt avatar 23.8.2010 22:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jsem nepochopil, proč výrobci jiných kompaktů tyhle věci neumožňují
    Pak si ovšem ještě nezažil člověka co o tom rozhoduje (a ani bych ti to nepřál)…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.8.2010 22:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Ani doba expozicie sa neda nastavit.
    Si to měl natočit kamerou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.8.2010 11:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Pak by tam nebyly vidět ty měsíce.
    Grunt avatar 23.8.2010 22:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Tam jsou někde měsíce? Ty už by se tam snadno dokreslili.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 23.8.2010 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Tak to už může rovnou udělat render tím Stellariem…
    mirec avatar 23.8.2010 07:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Trochu preexponované, ale inak fajn, že je vidieť aj mesiace. Mne sa mojim 10x50 nepodarilo pozorovať mesiace :( (neviem, či sa to vôbec dá s takýmto ďalekohľadom a okrem toho sa mi príliš trasú ruky). Foťák so zoomom nemám, takže nejaká fotka nehrozí.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 23.8.2010 11:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Proč si to nevyfotil do RAWu? Třeba by se z toho dalo vytáhnout i něco jiného než RYGBW flek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Limoto avatar 23.8.2010 11:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Vždyť píše, že to fotil kompaktem. Kolik kompaktů umí fotit do RAWu?
    23.8.2010 14:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Velke kompakty vedia, ale tie maju aj manualny mod.
    Limoto avatar 23.8.2010 18:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    aha, sorry, chtěl jsem napsat "kompaktní kompakty" ;-)
    Jendа avatar 23.8.2010 18:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Limoto avatar 24.8.2010 01:33 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Vždyť o něco výš píšeš, že do RAWu neumí...
    Jendа avatar 24.8.2010 02:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jo jo, ale plně manuální mód má. A ten by se při focení oblohy asi hodil nejvíc, protože automatika se s tím obvykle nedokáže vyrovnat.
    Grunt avatar 23.8.2010 22:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Jakože ale do JPEGu toho vyfotil fakt strašně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.8.2010 14:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    človek sa teší, že sa dozvie niečo o TV prijímači Jupiter. a tu namiesto toho len nejaké machule :-(
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    gtz avatar 23.8.2010 21:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Ten kompakt neumí delší čas než těch 12s? Připadá mi to jako flek, z kterého lze pendrek rozpoznat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.8.2010 22:10 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    12s ma automaticka spust (kvoli odstraneniu vybracii), maximalna expozicia je 2s a neda sa zmenit :(
    23.8.2010 22:50 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Kdyby umel, byl by z toho v dusledku pohybu jupitera po obloze flek jeste vetsi.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Jendа avatar 23.8.2010 23:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Vždyť exponoval jenom 1/2 s. Ale i tak mi to přijde jako kompaktem úžasné.
    23.8.2010 22:11 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Inak teraz ho dobre vidno, nevyfotite ho niekto niecim lepsim?
    24.8.2010 10:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupiter
    Ty jo, smekam... moje nejvetsi foto uchylarna byly lodicky na mori foceny pres dalekohled mobilem. starej Olympus 3000 to umel taky, nase 580 (ci co to je uz to neda. Nevim proc (priznam se, ze foceni nerozumim).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.