abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1022 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Nestihla to

    27.10.2008 12:43 | Přečteno: 5366× | zbytek

    Tak jsem měl ve čtvrtek nehodu. Vyjel jsem od marketu, najel na hlavní a frčím směrem k centru. Tedy frčím - po městě si nedovolím víc než tachometrových 55 km/h, nemám to zapotřebí. Přejedu horizont a blížím se ke sto metrů vzdálené křižovatce. Zleva stojí auta na stopce, zprava z parkoviště prázdno. Ani jsem si nevšiml, jestli jede něco proti mě, přeci jen to není můj pruh.

    Hned jsem ale zjistil, že něco proti mě jelo, protože to je najednou přede mnou. Stojím na brzdě, motám volantem doleva a všímám si jejího vyděšeného pohledu. Nevyšlo to a přeci jen dostává zásah na pravé zadní kolo. Holt si myslela, že na to parkoviště přes ten můj pruh ještě stihne odbočit. Nestihla.

    Stanou se i horší věci. Vypínám rádio, vypínám světla, zhasínám motor a pouštím blikačky. Při vystupování se na slečnu usmívám, aby se kromě leknutí z nárazu ještě nebála mne. První co slyším je "Jste musel jet nějak rychle, vůbec jsem Vás neviděla." To mne dostalo, tudy ne.

    Volám policii a hlásím místo nehody, na dotaz zda nedošlo k újmě na zdraví odpovídám záporně - když tak pohotově lže, nejspíš se jí nic nestalo. Ještě se dispečerka ptá, zda je komunikace průjezdná, na což odpovídám kladně - jeden pruh je čistý. Udělal jsem pár fotek mobilem a pak už jsme jen čekali na příjezd policistů. Zastavila u nás státní policie, legitimovala nás, poptali se zda jsme nehodu už hlásili a není-li někdo zraněn. Jeli jen tak okolo. Starají se a to je dobře, tak to má být. Za chvíli přijela dopravka a bylo. Slečna nebyla vlastníkem vozidla, neměla s sebou ani technický průkaz ani doklad o povinném ručení. Čekali, zda to přiveze aspoň její přítel (a zároveň vlastník vozidla), ale nestalo se tak. To má za to, že lže.

    Pět až šest metrů brzdné dráhy nesvědčilo o vysoké rychlosti, místo střetu jasně označené čtvrthrstí rzi ze zasaženého Favorita jednoznačně identifikovalo místo střetu, žádný alkohol v dechu - prostě téměř modelová situace. Vina jednoznačně na straně slečny, dva a půl tisíce bloková pokuta a já budu minimálně týden jezdit autobusem. A to jsem tu Corollu koupil před rokem. Teď jí budu muset koupit nový blatník, světlo, blinkr, haupnu, nárazník a masku. A to jen proto, že to holčina neodhadla. Kdyby deset vteřin počkala, mohla si koupit něco hezkého na sebe, já bych byl dneska v práci autem a nebyl bych smutný z toho, že lidi lžou.

    Kdyby to bylo obráceně, tak by to bylo jinak. Normálně bych jí řekl (a příslušníkům taky) "Promiňte, jsem vůl. Myslel jsem, že to stihnu, ale neodhadl jsem to." Nemám důvod lhát a když udělám chybu, tak ji přiznám. Jenže doba je taková, že lidi spíš lžou než aby přiznali chybu. Lidi si nestojí za svým a schovávají se za všelicos. A vůbec je to všechno takové divné. Znáte to - člověk člověku vlkem a tak.

    P.S. A mohla být ráda jak to dopadlo. Už asi tři neděle hraju Flatout Carnage, takže se taky mohlo stát, že místo abych stál na brzdě a motal volantem doleva, tak jsem mohl motat doprava a stát na plynu, abych dostal co nejvíc Nitra. A to by se bez újmy na zdraví neobešlo.

           

    Hodnocení: 97 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.10.2008 13:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nemám rád takové to ...doba je taková.... Jako by to dřív bylo jinak nebo co...
    27.10.2008 13:15 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Dřív podle mne slovo chlapa znamenalo víc než teď. Teď lidi spíš koukají jak někoho převézt, očůrat, obrat. Když dojde na věc tak se kroutí a vykrucují, nepřiznají, že udělali chybu, že něco nezvládli.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    belisarivs avatar 27.10.2008 13:47 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Opravdu? A je to vazne tou "dobou"? Ja bych rekl, ze je to spise lidmi.

    Vymlouvat se na stare dobre casy je IMHO totalni hovadina.

    Jestli nekdo je nebo neni debil, na to proste politika vliv nema. Alespon ja tomu neverim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    27.10.2008 13:57 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Je to lidmi této doby. Tohle není žádné vymlouvání se, je to konstatování toho jak to vidím já. A o politice tu nikdo nemluvil.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    27.10.2008 14:07 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Podle mě to dřív bylo úplně stejně. Odjakživa byli lidé, kteří se vykrucovali a snažili se ostatní všemožně ojebat, ale stejně tak i lidé, kteří se stavěli k problémům čelem. Všelijakých vychcánků bylo odjakživa plno, takže bych to nesváděl na dobu. Lidi často naříkají nad tím, jak dřív to a to nebylo, jak bylo to a ono lepší, ale to jsou podle mně nesmysly.
    27.10.2008 16:15 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ono nejde o to, že by dřív nebyli vychcánci. Ta "doba", kterou se tu tak manipuluje, je spíš atmosféra ve společnosti a vyznačuje se hlavně tím, jak na takového vychcánka společnost reaguje. Vemte si, že uvedená slečna vlastně nic neriskovala - buď jí to mohlo vyjít, a pak by získala, nebo nevyjít, a pak nic neztratila. A ta politika (nejen politika, ale veřejný život obecně) je v tom bohužel taky, ne tedy jako příčina, spíš jako jakýsi zesilovač. O tomhle incidentu ví možná pár set lidí. Ale když skoro každý Čech (aspoň takoví, co sledují zprávy) ví, že "pět na stole" je kódovaná řeč i podle rozhodnutí soudu, dává mu to příklad hodný následování.
    27.10.2008 19:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    A dříve to tak nebylo?
    vencour avatar 27.10.2008 19:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Pověsti vypráví o máchání pekařů v koši ve Vltavě. Jak to bylo četné ... kdo ví.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Nicky726 avatar 29.10.2008 21:55 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nad chlebem, který jsem o víkendu jedl, mě docela vážně napadaly myšlenky na obnovení tohoto druhu trestů.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    vencour avatar 30.10.2008 21:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Cože to bylo za chleba? Já už radši kupuju celozrnej krájenej od ... Delta pekáren? Vital nebo Fit se jmenuje ... kdysi jsem, cca 12 let "nazád", chodil na brigádu do minipekárny v Chebu, pak ji asi pohltila konkurence ... ještě jsme dělali ruční výrobu, takže mam s čim srovnávat. I proto zatim ohrnuju nos nad těma pidipekárničkama na stůl na kilo těsta.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 30.10.2008 22:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Cože to bylo za chleba?
    Ono to nemuselo být chlebem, ale tím, jak s ním obchodník naložil.
    Já už radši kupuju celozrnej krájenej od ... Delta pekáren? Vital nebo Fit se jmenuje
    Ty krájené chleby nejsou nic moc. Tedy aspoň pro mě. Mám raději čerstvé.
    I proto zatim ohrnuju nos nad těma pidipekárničkama na stůl na kilo těsta.
    Ta pidipekárnička je dobrá v tom, že lze mít čerstvý chleba prakticky bez práce. Samozřejmě, že na ručně zadělávaný chleba pečený v peci to nemá...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.10.2008 22:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Hochu víš jak je ta pidipekárnička hustá? Nemáš tušáčo... Chleba jako křen... kupovanej je proti němu parodie.
    otula avatar 30.10.2008 22:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ono se dá péct i bez pidipekárničky :-) Ale jo, pidipekárna je super. Poprvé jsem ji potkal někdy před 12 lety v Nizozemí. Vyšla tam asi na 2k našich korun. U nás byla naprosto nedostupná, a když se mi přece podařilo najít jednoho prodejce, stála 4násobně ;-) A teď, když se dá koupit bežně, už po ní netoužím. I když při současné ceně pečiva by asi stálo za to o ní opět uvažovat…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    30.10.2008 23:47 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Já jsem to ještě nikdy nezkoušela, ale už dlouho chci. Jen ji nějak neumím vybrat, nemám poblíž nikoho, kdo má patřičné zkušenosti.

    Ale potvrzuji, dobrý chleba se dá péct i na koleji v remosce. S kolejní elektřinou skoro zdarma to bylo skutečně o dost levnější, než kupovat pečivo...
    ^D
    xxxs avatar 31.10.2008 11:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    zaujimave. daj recept.
    30.10.2008 23:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Většinou stačí najít malou pekárnu - přece jenom pekař, který závisí na tom, že lidem jeho chleba chutná a ne že dodává do [doplň velkej obchod], si na kvalitě dává záležet trochu víc.
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 30.10.2008 22:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nemyslels tím "fit" chlebem takové to slisované obilí? To si kupuji já. Baštím to buď jen tak, nebo si k tomu koupím třeba Almette z Želetavy.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Nicky726 avatar 31.10.2008 00:28 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Cože to bylo za chleba?

    Byla to jakási balená krájená Širava z místního Tesca. Nikdy více ani v krizi :-! Normálně bereme chleba od Zoulka z Václavské pasáže. Dřív jsme brávali z jedné místní pekárny, ale s novým pekařem šla kvalita dolů.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.10.2008 20:24 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Že by to bylo dřív stejné, považuju za hodně nepravděpodobné. Znamenalo by to, že různá výchova (např. i náboženská) člověka prakticky neovlivňuje nebo že se ta výchova moc nezměnila (což pravda jistě není). Ostatně nemusíme cestovat do minulosti, abychom si mohli zdůvodnit, že je dost pravděpodobné, že to dřív bylo nějak jinak. Stačí cestovat prostorem. Zatímco v USA je stahování hudby (podle toho, co jsem slyšel) ošklivá nepěkná věc, tak u nás je to normálka. Tím nehodnotím, jestli je stahování dobré či špatné. Našel by se určitě lepší příklad, ale já ho prostě nenašel :-)

    V podstatě si teda myslím, že říkat, že je to stejné jako vždycky bylo, je horší než říkat, že je to horší než to bylo. To první tak nějak nemotivuje ke zlepšení.

    A úplně nejhorší je samozřejmě říkat, že když je to namalovaná blondýna tak, že se tomu ani nedivím atd. Ale to se naštěstí týká jiného panáčka, o němž už žádné iluze nemám (a možná jsem je nikdy ani neměl).
    David Ježek avatar 27.10.2008 13:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    upřímně, v tuhle chvíli by mne zajímalo, jak slečna vypadal. tím mám na mysli množství makeupu, stav o(d)barvení vlasů, drahost oblečení, známky umělých či jinak draze opečovávaných nehtů, množství železa a vůbec celkový dojem z té slečny. nebo to byla nějaká "venkovská šmudla" ve flanelce? fakt bych to rád věděl, to není pokus o rejp.
    27.10.2008 13:20 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Béžové kalhoty trochu do zvonu, pletený hnědobílý rolák do půli zadku. Upravené hnědé vlasy, myslím, že s náznakem světlého melíru, žádná viditelná chemie v obličeji, možná namalované řasy. Na ulici byste se za ní asi neohlédl, ale hezká pětadvacetiletá holka s pršáčkem.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    David Ježek avatar 27.10.2008 13:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    pak bych se možná i přikláněl k možnosti že jen zazmatkovala. ale nebyl jsem tam, jen hádám a na faktu to samozřejmě nic nemění.
    27.10.2008 13:55 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Myslíte zazmatkovala při manévru nebo zazmatkovala při prvotním stanovování příčiny? Pokud to druhé, tak to spíše ne, protože to tvrdila i svému příteli i policistům.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    27.10.2008 22:20 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Tiež mi napadla možnosť, že ak vlastnil auto jej priateľ, tak sa z toho snažila "dostať" - ja za to nemôžem, on išiel rýchlo - čojaviem, možno sa bála, čo povie priateľ...
    27.10.2008 22:54 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Je pravda, že ji nejenže nepochválil, ale ani nepodržel, takže na tom možná něco bude.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    kozzi avatar 27.10.2008 13:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Heh mi to něco připomělo: http://www.ceknito.cz/video/83705.o Jinak kámoš když děla o prázdninách u jedné firmy brigádu, tak měl s firemním autem nehodu, šlo jen o drobnost, ale on vůl zbytečně zapíral a zapíral a tvrdil že zo neudělal. Jenomže u místa nehody se našel kus toho firemního auta, takže měl nakonec smůlu a zbytečně to policii koplikoval.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Ježek avatar 27.10.2008 13:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    ano ano, vynikající film :-D.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.10.2008 13:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Z jakého filmu to pochází?
    otula avatar 27.10.2008 13:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nemám důvod lhát a když udělám chybu, tak ji přiznám. Jenže doba je taková, že lidi spíš lžou než aby přiznali chybu.

    Nechci ze sebe dělat žádného klaďáka, ale připomnělo mi to dobu, kdy jsem sloužil u jistého útvaru. Měl jsem nad sebou přímého nadřízeného, který se snažil vykecat ze všeho, co šlo, a pak ještě vysoce postaveného nadřízeného, který ovšem respektoval mne a komunikoval vždy raději se mnou. Proč tomu tak bylo?

    Jednou jsem jednomu vojáčkovi slíbil vycházku, jenže jsem mu ji zapomněl podepsat. On už to nekontroloval a chytila ho Vojenská policie. No a další den měl jít na kobereček na hlášení. Neprásknul by mne, ale řekl jsem mu ať nikam nechodí a šel jsem na ten kobereček sám. Čekal jsem zprda, místo něj jsem si vysloužil respekt a důvěru.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.10.2008 13:58 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Zachoval bych se stejně.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    otula avatar 27.10.2008 14:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ono je to asi jediné správné řešení. I když existuje spousta lidí, kteří mají panickou hrůzu z toho, že by měli přiznat svou chybu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.10.2008 16:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nepříjemné je na tom to, že vůbec lidem přijde na mysl se nezachovat tak, jak popisuješ. Jinými slovy - připadá mi, že takové chování je normální. Nemělo by to být považováno za bůhvíjaký důkaz čestnosti nebo poctivosti. Když se člověk nechová jako svině, tak to přeci ještě neznamená, že je svatý. Kdybych to přirovnal k číslům, tak tvůj přístup je nula, potopení vojína mínus pět a pomoc někomu i v případě, že se do průseru nedostal tvojí chybou, by bylo někde v plusu.
    otula avatar 27.10.2008 18:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    No jo, takové chování by bylo normální v normální společnosti. Život ovšem ukazuje, že to funguje spíš tak, že většinou dostane přes prsty ten, kdo to nezavinil, od pravého viníka.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kozzi avatar 27.10.2008 16:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    JJ, to je spravný přístup. Mě se třeba stalo to že jsem si vzal tátův Jeep a sejmul jsem svodidla, takže místo zadních dveří tam bylo skoro větrání :). Když jsem dorazil domů a ukázal to mámě, tak mi řekla že to vezme na sebe at z toho nemám problém, ale to bych asi nedokázal, jsem kokt rozbil jsme auto, tak ponesu následky. Tenkrát jsem to celekm schytal, škodu si musel odpracovat. A když se na to podívám zpětně zachoval bych se stejně. Ať už jde o cokoliv, člověk by si měl stát za tím co udělá a nesnažit se vymlouvat na já nevím co atd. Ačkoliv je pravda že přiznat si chybu mi dělá potíže ;-). To že jsem to narval do svodilel byla chyba těch co ty svodidla stavěly, že je udělaly větší než jsem čekal, a byla to chyba těch co stavěli ten mostek na kterej jsem najížděl, že byt tak úzkej a blbě se na něj trefovalo :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 13:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Já jsem dopadl o trochu hůře - s tím lhaním. Odbočuji vlevo na čtyřproudovou silnici na zelenou a najednou na přechodu máma s dítětem. Tak okamžitě zastavuji, ale ten za mnou se mi podíval do kufru. Mladý frajer ve firemním Volkswagenu, ještě na mě vyletěl: "snad jedu nebo stojím, či co?" Ukazuji mu na ty chodce. Snad je nezabiju, povídám podrážděně. Nicméně jsme se dohodli, že policajty volat nebudeme, škoda kolem 20 tisíc (letmý odhad - byl správný) a opsal jsem si jeho nacionále, techničák, řidičák a jdu to hlásit na pojišťovnu.
    Výsledek: řidič i auto nenalezeno, povinné ručení neplatné, takže ten trouba jsem byl nakonec já. A šlo to z mé havarijní pojistky včetně ztráty bonusu ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.10.2008 14:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Výsledek: řidič i auto nenalezeno
    To měl zfalšovaný řidičák, nebo jen nadiktoval něco jiného?
    Michal Fecko avatar 27.10.2008 14:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Výsledek: řidič i auto nenalezeno
    To měl zfalšovaný řidičák, nebo jen nadiktoval něco jiného?
    by si neveril aký majú policajti/poistovne v svojich databazach čurbes... :-)
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 14:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    na pojišťovně prostě údaje nalezeny nebyly - a policie k tomu bohužel nebyla přizvána. Ono dneska to ani není moc žádoucí, volat policii k menším škodám. Ale pak člověk nemá obrany.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Michal Fecko avatar 27.10.2008 14:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nicméně jsme se dohodli, že policajty volat nebudeme, škoda kolem 20 tisíc (letmý odhad - byl správný)
    Tu mi to začalo byť podozrivé (ja som v tomto smere klasik - aj keď niesú zranenia, škoda nepresahuje 80 tis. SKK (2655,5,- €) a nieje obmedzená doprava okolo tak policajtov radšej volám, cash zásadne neberiem (od vinníka), ak je to firemné tak tam dokonca je interný predpis zavolať políciu)...
    Výsledek: řidič i auto nenalezeno, povinné ručení neplatné, takže ten trouba jsem byl nakonec já. A šlo to z mé havarijní pojistky včetně ztráty bonusu ..
    ...a je to tu...
    otula avatar 27.10.2008 14:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nám také vtloukali do hlavy, že máme volat Policii i v případě, že nedojde k žádné škodě. Protože existují vyčůránci, kteří potom tu policii sami zavolají a ještě nezapomenou dodat, že ten druhý z místa nehody ujel.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Michal Fecko avatar 27.10.2008 14:31 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    tak, tak...
    27.10.2008 14:35 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Také z tohoto důvodu s sebou vždy vozím Evropský záznam o dopravní nehodě, který bych v případě nějakého toho ťuknutí požadoval vyplnit a podepsat, v opačném případě samozřejmě volám Policii.
    otula avatar 27.10.2008 14:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    To je dobré řešení.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 15:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Myslím si, že něco takového by v mém případě nepomohlo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.10.2008 15:20 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    No, v tomto asi opravdu ne... V tom pripade, ze bych se s druhou stranou domluvil a ona by posleze zmenila nazor snad ano :)
    otula avatar 27.10.2008 15:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Myslím, že ve tvém případě by byla nejlepší baseballová pálka po ruce, až toho dotyčného ještě někdy potkáš ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 16:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Jo. Už jsem obcházel obchody s tímto nářadím :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.10.2008 15:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Kdyz jde o lhani, taky mam jednu prihodu. Vyjizdeli jsme z parkoviste, projela vsecka auta, ridic pred nama (nactilety synek) nestihl zelenou a zrejme podle sveho nazoru zajel moc do krizovatky, tak zacal couvat a trochu nas tukl, resp. urazil nam zadkem znacku. Pak popiral, ze by vubec couval! No, policajti koukli na odreniny a hned bylo jasne, ktere auto stalo a ktere couvalo.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.10.2008 17:00 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    To fakt jde poznat, ktere auto stalo a ktere couvalo?
    Dalibor Smolík avatar 27.10.2008 17:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Tak nad tím jsem také kroutil hlavou ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vencour avatar 27.10.2008 17:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Když jeden do druhého narazí, tak ho trochu popostrčí? Čili mohlo by to být vidět na vozovce a gumách? Jiné vysvětlení mne nenapadá.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kozzi avatar 27.10.2008 17:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    jo to by možná šlo, ale to záleží na váze, rychlsoti atd.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 27.10.2008 17:30 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nejde, už z logickýho hlediska si stačí představit dva předmety a at se pohybuje jeden nebo druhej tak vuci sobe se proste priblizuji nebo oddaluji a neda se presne urcit ktery predmet je v pohybu a ktery nee :-D.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.10.2008 11:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Pokud by se ta auta pohybovala v beztížném prostředí a ve vakuu, tak je tato úvaha správná. Reálná situace je ale jiná, takže si dokážu velmi dobře představit, že tam rozdíl bude (i když jako neexpert nevím jaký). Je to podobné, jako že když do boku letícího letadla uděláte díru, bude tou dírou vysáván vzduch ven, přestože podle principu relativity by zádnlivě mělo být jedno, jestli se pohybuje vzduch venku nebo vevnitř (jedno to není, protože je podstatné, která masa vzduchu se pohybuje vůči stěně).
    kozzi avatar 27.10.2008 17:31 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ale jak znám naše policajty tak u nich to možné je :-D. Když se jim zaplatí tak se dají dokázat i mnohem zajímavjejší věci :D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    28.10.2008 06:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Podle skrabancu na laku.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.10.2008 18:57 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    přesně tak, bouchlý auto má škrábák shora dolu
    27.10.2008 16:15 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Taky se přidám... V Dolních Dubňanech je taková krásná rovinka. Bratr zastavil u krajnice, sestra a matka vystoupily, přešly na druhou stranu a chtěly jít někam do lesa (byla tam ňáká chatka). My jsme stáli u krajnice a čekali, až se vrátí. Když byly vidět, projíždělo po stejné silnici auto (Favorit). Ač byla rovinka dost dlouhá a krásně přehledná, auto se řítilo přímo na nás. Nebyl moc příjemný pocit, když se díváte za sebe, jak se na vás řítí auto. Favorit narazil a vylezla spolujezdkyně a začala na nás řvát, co tam jako děláme, že jsme jim zničili auto. Já jsem byl v mírném šoku a řidič (Favoritu) taky, ale narozdíl ode mně to celkem rychle rozdýchal a začal řvát na bratra taky. Prý jsme do nich nacouvali. Zavolali jsme Policii, která dojela do cca 20 minut, ale byla to jen Policie, obhlídli místo a řekli, že dopravka má toho moc a přijede asi za hodinu. Po hodině opravdu dojeli, ale protože řidič Favoritu měl v obci příbuzné, zašel k nim. Takže dopraváci měli málem šok, když přijeli a tam jenom my. Po několika minutách přišli a stále řvali, že jsme do nich nacouvali. Když matka argumentovala, že se díval jinam, tak chlap prohlásil, jak to může vědět, když obě stály tam. Načež se ho matka zeptala, jak může vědět, že tam obě stály, když se má plně věnovat řízení. Na to už neodpověděl. Nicméně podle brzdné dráhy (žádná nebyla) a podle uskočení našeho auta (přesunulo se o několik metrů) vydedukovali, že za to může řidič Favoritu. Ale musím pochválit dopravku, sice přijeli po dlouhé době, ale jejich jednání bylo profesionální a vybavení auta (notebook, tiskárna, všechny důležitý papíry) bylo vynikající. Akorát naše Fifinka to odnesla zadníma dveřma...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    27.10.2008 18:48 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    takovýhle kurvy miluju
    Michal Fecko avatar 27.10.2008 19:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    pozor na to, co ak ty raz neodhadnes? budes rovnako kritický aj na seba?
    27.10.2008 20:26 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    mno tak určitě nevylezu z auta a nezačnu hned kvíkat blitky a svádět to na někoho jinýho. to je to co mi vadí, na nějaký zmačkaný plechy dlabe pes. mam koule a když udělam chybu, tak se k ní prostě postavim čelem. chyby se stávaj, ale aby někdo chyboval a ještě mlel zvratky typu "co mi překážíš kokote teď jedu já", tak prostě dostane pěstí mezi oči (a na 97 procent by neměl šanci). dvakrát už do mě bouchli a oba dva bourající byly slušní lidé. a i když se možná vyjadřuju jak vesnickej krobian, tak se chovám velmi toleratně a to samý očekávám od ostatních. bohužel, někteří lidé napříč celým spektrem považují slušné chování za slabost.
    27.10.2008 21:42 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Hmm, mně už víc jak týden leží kolega na JIPce v Motole a pořád ho nemůžou probudit. Řidička (a jeho přítelkyně) byla mrtvá na místě. V Letňanech projel nějakej idiot křižovatku Kbelské a Veselské na červenou vysokou rychlostí a napral to do nich... :-(
    Luk avatar 27.10.2008 21:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Tenhle zabil kromě sebe ještě tři další lidi. Neměl papíry a prý snad ujížděl před policajty (navíc zřejmě nikdo v autě nebyl připoutaný).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Václav 27.10.2008 23:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Mě překvapil nedávno řidič taxíku, který nacouval z parkoviště do stojící tramvaje ve které jsem jel. Vzhledem k tomu jak na řidiče tramvaje řval se ho snad snažil obvinit že do něj najel (asi ta tramvaj zvládá jezdit bokem, nebo co :D)

    Ovšem nejvíc mě dostala slečna, která najela známému do nového Jaguára a na jeho komentář nad zmuchlaným blatníkem „No tak asi zavoláme policii, ne?“ bezelstně a velice naivně odpověděla „Ale vždyť do dvaceti tisíc se snad volat nemusí, neee?“ Pak mu ještě sdělila že si to může vyklepat :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    28.10.2008 01:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ale vždyť do dvaceti tisíc se snad volat nemusí, neee?

    Jak kdy. Pokud dojde ke škodě na majetku třetí osoby (firemní auto, auto na leasing, poškozená svodidla, zábradlí, dopravní značka apod.), je povinnost volat policii bez ohledu na výši škody.

    Luk avatar 28.10.2008 01:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Kromě toho při zdánlivě malém ťuknutí se to přes 20 tisíc hravě dostane i u Fabie, natož u Jaguara.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 03:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    S tím už mám také zkušenosti - to, co vypadalo (Ford Escort) jen jako rozbité světlo, nakonec stálo asi 30000…
    otula avatar 28.10.2008 10:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nemusí. I zázraky se dějí :-) Kamarád si po návratu z mise koupil jetou Audi A4, mašíroval si to s ní rychlostí cca 190 km/h a "trošku to neodhadnul" při zařazování se před náklaďák. Že o něj nějak cinknul, vymrštilo ho to ze silnice, udělal kotrmelec a skončil v poli. Odvezla ho záchranka, ale nebylo se mu vůbec nic, a oprava Audi… 20.000 Kč :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 12:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Aha - mé příští auto bude Audi A4 :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.10.2008 13:01 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Ale musíte s ním jezdit stodevadesátkou, jinak to nefunguje. :-)
    otula avatar 28.10.2008 14:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Jen jestli kámoš nevyčerpal pravděpodobnost, podle níž k tomuto dojde jednou za existenci vesmíru ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xxxs avatar 28.10.2008 10:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    krizovatka. prechadza elektricka-tramvaj. prejde prvy vozen, prechadza druhy vozen, uz je za polovicou, cakajuce auto sa zacina rozbiehat. plynule vraza do pohybujucich sa zadnych dveri elektricky. vodicku auta asi najviac vytrestali otazky: ako sa to vobec da, ako sa vam to podarilo? hlavne preto, lebo boli naozaj uprimne. fakt sme sa vsetci divili.
    28.10.2008 11:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Znáte to - člověk člověku vlkem a tak.
    jj, Homo homini humus...
    progdan avatar 28.10.2008 14:36 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Podle me za to muze i to, jakym zpusobem dnes funguji nase autoskoly.

    Prikladem muze byt moje spoluzacka, ktere se minuly tyden, kdyz delala zkousky, zeptal zkousejici jake dve otazky ma naucene a na ty se ji pak zeptal. Kdyz mu rekla, ze ma strach z krizovatek s tramvajema, tak tam proste nejeli. Jeji trasa vypadala tak, ze jela porad po hlavni, jednou jedinkrat byla na vedlejsi krizovatce, a to ji pry jeste instruktor rekl kdy ma jet a stal ji na spojce a brzde...

    Pak nema bejt tolik mrtvejch a divte se, ze se stavaj takovyhle nehody...
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 14:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    U nás taky instruktor radil a měl nohy na pedálech :-)

    Naopak jsem slyšel, že v Trhových Svinech (město kousek od Budějovic) to celé chodí trochu jinak. Tam často vyhodí i skvělého řidiče, protože z toho jsou peníze.
    28.10.2008 14:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Že by tam byla jen jedna autoškola? :-)
    28.10.2008 15:27 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Mě přišlo těch povinných 18 hodin jízd jako docela málo. Jediné, na co bylo dost času, byla jízda po městě (a pěkně včetně všech brněnských chuťovek té doby :-)). Všechno ostatní jsem se musel naučit později sám...
    Luk avatar 28.10.2008 15:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Jen 18? Vždyť se to snad mělo rozšiřovat, ne? Za nás (1995) to bývalo 28 (asi 2 nebo 4 z toho jako trenažér, ale místo něj si skoro všichni raději vybrali hodiny na silnici, i když to bylo s příplatkem).

    Ono i za těch 18 hodin se dá leccos stihnout, ale řidiče to z člověka neudělá. Tím se stane nejdřív po nějakých 1000 hodinách v provozu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 16:00 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Autoškolu jsem dělal v zimě 2002/3. Tuším, že trenažér byla další lekce k tomu.

    Ano, za 18 se stihlo důkladně město a díky zimě i ten sníh. Jedna projížďka po dálnici a jedna po úzké silničce jsou pak jenom ochutnávky, na vysvětlení základů ježdění v každém režimu by to chtělo alespoň několik hodin. Věřím, že za 28 h to už stihnout šlo.
    28.10.2008 16:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Imho je teď povinnýh 28, dělal jsem autoškolu rok zpátky a bylo to tak...
    Luk avatar 28.10.2008 15:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Tohle ale zjevně není primárně problém autoškoly, nýbrž státního zkušebního komisaře. Pokud komisař něco takového udělá, měl by být přinejmenším okamžitě vyhozen.

    Druhá věc je, že autoškola také nefungovala správně. Když si vzpomenu na autoškolu, jakou jsem absolvoval já, je to nesrovnatelné. U nás se na každé lekci psaly testy, a kdo před zkouškami neměl nejméně dva body přes limit, ke zkouškám nešel a měl lekce navíc. Ale to se moc nestávalo, výklad učitele byl zajímavý a zábavný (kromě toho vždy vysvětloval chyby, které lidé v testech udělali), takže problémy byly maximálně u stupidních otázek nesouvisejících s řízením (různé otázky typu "jaké doklady u sebe musí mít řidič tramvaje").

    Totéž jízdy. Každý zažil všechny druhy provozu - běžné silnice všech tříd (od "jedniček" s hustým provozem po nejužší klikaté silničky), malá i velká města (většina lidí jela aspoň jednou i do Prahy), dálnice atd. Kromě toho jsem měl výhodu, že jsem dělal autoškolu na podzim a v zimě, tedy i na sněhu a ledě.

    Zkouška samotná (tehdy ještě s policajtem) byla o ničem, netrvala víc než 4-5 minut a nebylo tam nic záludného.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 28.10.2008 15:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Lukáši, naprosto souhlasím, že by se v žádném případě neměly tolerovat takovéto zkoušky. Ale psaní testů při jednotlivých lekcích by mi v případě, že by to bylo proti mé vůli, velmi vadilo. Zkušební test jsem si udělal jen jeden jediný, při zkouškách jsem poctivě získal plných 55 bodů - pár set tisíc kilometrů na kole je totiž mnohem lepší učitel, než nějaké testy :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.10.2008 17:53 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    > pár set tisíc kilometrů na kole

    neprehanej jo, kdybys jezdil 50km denne tak 100 000km najezdis za 6 let...
    otula avatar 28.10.2008 18:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Nepřeháním :-D Jezdíval jsem spoustu let (od cca 20 do 28 let) 100 až 150 km denně, pokud to dovolilo počasí. A jezdil jsem do -20 stupňů (v takové zimě jsem dával "jen" 30 až 40 km). Hm, asi to nebylo zrovna nejlepší pro mé klouby, ale to je jiná otázka. Jezdím ovšem velmi aktivně od svých 12 let, a autoškolu jsem dělal ve 29 letech. V posledních letech jsem toho už moc nenajezdil, protože mne trápily různé zdravotní problémy, od letošního června mám bolesti v levé pánevní kosti, takže už je to úplná mizérie, ale těch aspoň 30 km denně si stejně neodpustím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.10.2008 15:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    U nás se jezdilo v závislosti na tom, kam autoškolák či jeho milenka potřebovali zavést :-)
    Luk avatar 28.10.2008 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Což to u nás se také jezdilo tam, kam učitel potřeboval. O čas, který někde strávil, se pak samozřejmě posouval konec jízdy, takže to někdy pěkně nabouralo celodenní rozvrh jízd (člověka sice vyzvedli před domem, ale pak se třeba ještě půl hodiny jen vozil - i když to nebylo tak úplně špatné, vidět i chyby těch ostatních ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 28.10.2008 21:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Ja jel jednou s autoskolou na nakup do Makra, nebo co to bylo za obchod, nekam do Pruhonic. Prvni seznameni s dalnici D1. Pak ucitel hodinu nakupoval a ja se ucil na nejakou pisemku.

    Za co jsem ale rad je, ze jsem delal autoskolu ve favoritu a prvni auto kterym jsem jezdil byl taktez favorit. Sice to asi nebylo nejbezpecnejsi, ale clovek se naucil nejen dobre radit, ale zejmena predvidat provoz, protoze brzdeni a akcelerace nebyla tak okamzita jako u novych aut, tudiz vyzadovala nejake to planovani.

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.10.2008 16:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Kromě toho jsem měl výhodu, že jsem dělal autoškolu na podzim a v zimě, tedy i na sněhu a ledě.
    +1

    Má to ještě jednu výhodu: člověk se naučí jezdit za tmy a později s tím nemá problém. Kolem mě je dost řidičů, kteří za tmy jezdí neradi jenom proto, že se s tím ve svých začátcích nepotkali a nikdo jim nevysvětlil základní věci...
    Luk avatar 28.10.2008 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Má to ještě jednu výhodu: člověk se naučí jezdit za tmy a později s tím nemá problém.
    Samozřejmě. Dobré je také v autoškole zažít pořádnou mlhu, což se mi bohužel nepoštěstilo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 17:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    A zajímavé je zažít pořádnou mlhu/chumelenici v autě bez mlhovek pod nárazníkem. Pak člověk pochopí, k čemu že jsou dobré a začne se naopak divit, proč se montují jakési "integrované" do hlavních světlometů...
    Luk avatar 28.10.2008 17:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Při skutečně pořádné mlze (takovou jsem zažil asi dvakrát v životě), kdy to nejvzdálenější, co je vidět, jsou stěrače na čelním skle, ani mlhovky nepomohou. Tehdy pomůže jen zastavit a počkat, jakákoli jízda je jako jízda se zavřenýma očima.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 21:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Z mé zkušenosti jsou mlhovky v mlze úplně k h.....

    Jediná použitelná kombinace se zapnutými mlhovkami byla mlhovky + parkovací světla, což se bohužel nesmí. Takže jsem nakonec skončil u samotných potkávaček, protože potkávačky + mlhovky byly horší. (Dálková světla v mlze jsem zkusil a podle očekávání vyloučil hned na začátku.)
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 22:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Dálková světla v mlze? To je vidět stejně, jako by člověk stál proti zdi ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.10.2008 22:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    To ano, ale každý si to prostě musí jednou zkusit. Vy ne? :-)
    28.10.2008 23:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    To ano, ale každý si to prostě musí jednou zkusit.
    Přesně tak - ať si, kdo chce, tvrdí, co chce, mezi vědět a vidět je rozdíl.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.10.2008 23:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Při řidší mlze jsou dálková světla bez problémů - a pokud s nimi lze svítit (tj. nikoho to neoslní), jsou v takové situaci lepší. Když je hustší mlha, už samozřejmě použít nejdou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 21:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Kolem mě je dost řidičů, kteří za tmy jezdí neradi jenom proto, že se s tím ve svých začátcích nepotkali a nikdo jim nevysvětlil základní věci...
    Hm, v noci jezdím nerad taky a to jsem po autoškole jezdil téměř výhradně v noci, takže můžu s klidným svědomím říct, že jsem se s tím ve svých začátcích potkal.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.10.2008 23:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Mně jízda v noci nijak zvlášť nevadí a nikdy nevadila. Mám ale docela strach z neosvětlených cyklistů (nejlépe bez odrazek) a z maskovaných chodců. Když jsou ti cyklisté nebo chodci ještě navíc opilí, je to ještě horší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.10.2008 23:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to

    Tzv. stealth rider - člověk v matném černém oblečení bez jakéhokoli reflexního prvku na neosvětleném kole, pokud možno se zadní odrazkou zakrytou oblečením nebo taškou. Skvělá věc, hlavně když ho člověk potká na silnici první třídy metr od krajnice… Jak praví klasik: "Když chceš skoncovat se životem, pověs se ve stáji na opratích."

    Jinak osobně raději jezdím za úplné tmy než za takové té večerní polotmy, kde je ještě trochu vidět. To mi vadí mnohem víc.

    Dalibor Smolík avatar 29.10.2008 00:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    za takové té večerní polotmy, kde je ještě trochu vidět.
    Jo. Tomu se říká "hodina mezi psem a vlkem". V té době bývá nejvíc nehod.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.10.2008 02:13 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    K těm cyklistům: Docela mne překvapilo, když jsem si uvědomil, že se neosvětlených neoodrazkovaných cyklistů bojím nejvíc sám v roli cyklisty, víc, než když jsem za volantem. Protože se světlometem o výkonu v řádech Wattů je vidím ještě hůře než se světlometem o výkonu v řádech desítek Wattů. A taky proto, že jako cyklisté bychom čelní srážku asi šeredně odskákali oba dva, zatímco jako automobilista bych asi, chráněn plechy, moc zranění neutrpěl.

    Už jsem se několikrát s neosvětleným protijedoucím cyklistou jako cyklista v noci minul a vždycky to byl hodně nepříjemný pocit, zvlášť když se jednalo o nějakou vedlejší silničku, kde jsme sice oba jeli po své straně, ale s rozumným odstupem od krajnice a tedy jsme se míjeli celkem blízko.
    Grunt avatar 28.10.2008 20:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Tak to u nás asi máme nějaké jiné autoškoly nebo co.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.10.2008 02:03 Theodor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Jak je to přísloví o tom, že co lze vysvětlit blbostí, to není potřeba přisuzovat zlému úmyslu? Totiž, že má slečna blbý odhad na rychlost, nemusí znamenat, že lže. Já pokládám za docela pravděpodobně, že té nepřiměřené rychlosti z Vaší strany opravdu věří.

    Přece nemyslíte, že to chtěla nestihnout? Spíš tam vjela, protože skutečně věřila tomu, že to stihne a věřila tomu na základě svých znalostí. A sváteční řidiči (mezi které asi patří) spíš mají v oku konkrétní situace na své trase, než že by měli obecně odhad na rychlost. Takže třeba jestli tuhle trasu jela dvacetkrát s přítelem a ten to v podobné situaci vždy stihl, nebo to tam už sama sedmkrát podobným způsobem "stihla", protože řidič na hlavní si vždycky v klidu trochu přibrzdil, neřešil to a ani nehoukl, tak se prostě tu křižovatku blbě naučila a je přesvědčená, že pokud se ve stejné situaci průjezd nepodařil, tak chyba není u ní. A když jste se tam dostal, tak z jejího hlediska bylo jedno z nejracionálnějších vysvětlení, že jste asi jel rychleji, než se tam obvykle jezdívá. Protože nejlepší způsob, jak je schopna odhadnout vaši rychlost, je právě to, že to nestihla tam, kde to vzhledem ke svým zkušenostem "přece stihnout měla".

    A že v Čechách hodně lidí kašle na rychlostí limity není argument jen pro to, aby člověk "zkusil zalhat", ale i pro to, aby člověk doopravdy věřil, že ten druhý se na nehodě podílel tím, že se tam objevil nepovolenou rychlostí.

    Jistě, je dost pravděpodobné, že to ta slečna jen tak zkouší a přitom sama ví, kde udělala chybu. Vzhledem k tomu, kolik procent studentů podvádí u písemek, kolik lidí jezdí MHD načerno atd. by to samozřejmě nebylo ani moc překvapivé...morálka je dnes v tomto státě všeobecně spíš slabá. Ale rovnou o slečně natvrdo prohlásit, že lže...nevím, nevím, nepřijde mi to úplně nejlepší.
    29.10.2008 07:43 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestihla to
    Příloha:
    Chápu Vaši úvahu a možná by i v úvahu přicházela, nebýt jednoho faktu, který jsem v zápisku nezveřejnil, nepovažuje jej za natolik důležitý:

    Představte si tu situaci - tam, kam chce odbočit, jsou pruhy oddělené malinkatým, lehce vyvýšeným ostrůvkem cca. 50 x 200 cm. Protáhnete-li osu ostrůvku na hlavní silnici, kde došlo ke střetu a posunete-li jej tak o 50 cm směrem odkud jsem přijel, dostanete bod střetu. Z toho je více než jasné, že se snažila se protáhnout.

    Patrné je to z přiloženého obrázku. Zleva jsem přijížděl já, zprava ona, bod střetu je ten růžový čtvereček s křížkem.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.