Portál AbcLinuxu, 2. června 2024 05:24


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.5.2008 16:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To znamená, že musíte mít za 4 roky na vyšším gymnáziu absolvován předmět v rozsahu alespoň 4 hodin týdně – tj. třeba dvouhodinovka v prváku a dvouhodinovka v druháku na to stačí, ve třeťáku a čtvrťáku už nemusíte mít ten předmět vůbec.
14.5.2008 16:42 Douglish | skóre: 9 | blog: mind_dump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nam tvrdili, pokud si to dobre pamatuju, ze muzeme maturovat z predmetu, ktery jsme meli posledni dva roky alespon 2 hodiny tydne, coz nam pak vyslo, takze jsme to resit nemuseli, ale meli jsme taky obavu. Kazdopadne bych sel za vyucujicim, jestli to neni mozne mit jako volitelny predmet s jinou tridou. Ovsem tady asi mozna bude problem s kolizi v tvem a jejich rozvrhu, ne?
14.5.2008 16:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Rozvrh by se snad dal nějak vyřešit. Každopádně, jde mi o to, jestli je tohle vůbec možné - např. omezení spojování tříd nějakou vyhláškou (v nižších třídách se učí MSPaint/Word/Excel/PowerPoint). Díky za reakci!
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
14.5.2008 19:47 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
A z čeho přesně bys chtěl poté maturovat? Z PowerPointu? Z Malování? Pochopil bych to, kdyby se v rámci těch hodin učilo něco, z čeho by mělo smysl maturovat, tohle mi příliš smysluplné nepřijde...
14.5.2008 19:54 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Třeba ze stejných otázek co má letošní čtvrťák - učil bych se sám, chodil bych tam jen kvůli tomu, abych mohl maturovat. A to zase jenom kvůli tomu, abych se nemusel učit něco jiného :D
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
pools avatar 14.5.2008 20:07 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Děláš si legraci, ale já maturoval z Corel Photopaint 9 ;-)
Vivre libre ou mourir!
14.5.2008 21:53 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Já bych z grafiky maturoval také, naštěstí zrovna můj ročník tak nějak grafiku neměl. Maturitu si užiju za 5 dní ze síťí a hardwaru... Dokonce tam bude 8 otázek z linuxu, i když zrovna Debian tak nějak nemusím. Ale na druhou stranu chápu že na výuku Gentoo by u něčeho byly i ty tříhodinové odpoledky málo :-D
14.5.2008 22:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Nechápu proč by znalosti Linuxu měly být nějak distribučně závislé. To je jako tvrdit, že znalosti programování jsou závislé na jednom konkrétním programovacím jazyku.
15.5.2008 09:09 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Samozřejmě že většina z toho je univerzální téměř pro všechny distribuce. Ditribučně závislé jsou třeba konfigurační soubory, pojmenování balíků, příkazy pro správu programů... - Celé jedno téma je třeba Správa aplikací. Když vezmete v úvahu, že většina mých spolužáků o Linuxu téměř nic neví a učí se to nazpamět jako básničku tak ano, jejich znalosti jsou víceméně distribučně závislé.
14.5.2008 23:37 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
U nas byly tri okruhy: MS Access, Programovani v Pascalu a programovani procesoru 8051 v asm (nakonec sem si losnul muji oblibenou 8051)
never use rm after eight
14.5.2008 23:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Oblíbenou? Wow. Ikdyž pořád lepší než ten PIC redukované instrukční sady a rozdělené paměti (rozuměj Harvardské architektury).
Rezza avatar 15.5.2008 08:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Jj z PIC jsem se malem PIC :) Aspon clovek zvykly na Motoroly...
15.5.2008 21:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Harvardská architektura není takový problém, ale PICy jsou opravdu otřes (ještě o něco větší, než 8051)... zlaté AVR procesory
Quando omni flunkus moritati
pools avatar 15.5.2008 21:54 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Já sem měl raději PICy než AVR, rozhodně mají menší instrukční sadu ;-)
Vivre libre ou mourir!
16.5.2008 14:24 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
No spíš je to tak, že u PICů se spousta věcí zapisuje jako parametr (např. uložit do paměti nebo do WREG), kdežto u AVR se na podobné rozdíly použijí dvě instrukce - a u obojího se opcode téměř neliší.

Mě u PICů spíš štvalo to neustálé zkoumání, jestli daná instrukce pracuje v paměti nebo s registrem. A to nemluvím o tom, že jsem narazil na jednu instrukci, která v tom procesoru funguje špatně.

Btw. takové malé srovnání: nejlevnější PIC řady 18 (PIC18F1220-I/P) stojí v GME 90Kč, má 2kB flash paměti a 256B RAM, 256B EEPROM, 10MIPS. Nejlevnější AVR (Atmega8) stojí 32Kč, má 8kB flash, 1kB RAM, 512B EEPROM, 20MIPS a o něco víc periférií

Nejdražší PIC PIC18F6680-I/PT stojí 460Kč, má 64kB flash paměti, 3328B RAM, 1kB EEPROM, 10MIPS. Nejdražší AVR (Atmega2560) stojí 360Kč, má 256kB flash paměti, 8kB RAM, 4kB EEPROM, 16MIPS a opět o něco víc periférií.

Upřímě řečeno nechápu, co na těch PICech lidi vidí.
Quando omni flunkus moritati
14.5.2008 20:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Tak to je pěkně trapné. My aspoň maturovali z programování v Pascalu.
14.5.2008 21:32 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
tiez pozeram, co je to za blbo-skolu.. aj u nas sa maturovalo z pascalu.
14.5.2008 21:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Tak tercie/kvarta je ekvivalent 8./9. třídy ZŠ :) Holt osmiletej gympl :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
14.5.2008 20:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Proc ne? Vlasta Vista Waic maturoval z Wordu a kam to panecku dotah!
14.5.2008 21:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Jo, bere asi víc než většina lidí tady.
14.5.2008 21:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Jo, drogy jsou svinstvo :-D
THIS IS SPARTA!
15.5.2008 13:37 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Jo, bere asi víc než většina lidí tady.
Bohužel je to taky na jeho článcích poznat. Drogy jsou prostě svinstvo.
THIS IS SPARTA!
15.5.2008 15:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Nějak se opakuješ. Co bereš ty?
Vojtěch Trefný avatar 14.5.2008 16:46 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč se ptáš tady? Nebylo inteligentnější zeptat se vyučujícího nebo ředitele?
14.5.2008 17:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Také nevím, co je za problém se zeptat někoho kompetentního ze školy nebo tím směrem, oni by o tom měli vědět vše potřebné.
14.5.2008 17:56 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Protože chci znát názor čtenářů ABCLinuxu? :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
14.5.2008 18:02 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
tady mas "nazor" reditele skoly :-)
14.5.2008 19:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Protože jsi línej se zeptat tam, kam chodíš.
14.5.2008 19:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Rozhodně je rychlejší psát 10 minut kus textu na počítači než se během minuty zeptat. Já vím :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
14.5.2008 19:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Tak proč jsi to tak neudělal? Nebo chceš říct, že ses ptal a ty lidi ze školy Ti na to nebyli schopni odpovědět?
14.5.2008 19:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Ptal jsem se. Dostal jsem odpověď. Hlavně jsem se ptal na to, jestli by se to nedalo nějak obejít, což je to, co vedení školy vědět nemusí, ale někdo tady jo :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Luk avatar 14.5.2008 16:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud vím (a pokud tomu nebrání vnitřní předpis), tak se dá dělat předmět (tedy v tomto případě seminář z informatiky) i v jiném ročníku, než pro který je standardně vypsán. Ale pak je ještě otázka, jestli když nebude vůbec informatika otevřená, jestli z ní půjde maturovat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
14.5.2008 16:53 Marian Krucina | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U nás jedna osoba chtěla maturovat z výtvarky a bylo řečeno, že to půjde, pokud bude docházet za příslušným učitelem. Nakonec ta osoba maturovala z jiných předmetů, ale nevím proč.

Myslím, že pokud se domluvíš s učitelem a ředitelem, pak by to možná mohlo jít.
15.5.2008 21:30 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Přesně tak, u nás se řešilo něco podobného. Prostě si dotyčný podal žádost, zvolil si daný předmět (který se neotevřel), a pak pouze docházel na konzultace. A má to vedené i klasifikované jako kdyby ten předmět byl otevřen.
Kryptoměny a bločenka.
15.5.2008 21:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Tohle by mě zajímalo. Ředitel mi tvrdil, že je problém s financováním (učitel potom za ten předmět musí dostat zaplaceno) atd. Každopádně, díky za příznivou zprávu
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
14.5.2008 17:52 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Výklad pravidel pro maturitní předměty
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1) hodinová dotace nejméně 4 hodiny znamená:
a) 4 roky po 1 hodine tydne 
b) 2 roky po 2 hodinach tydne
c) 1 rok 4 hodiny tydne
d) jine kombinace, ale doufam ze je to uz jasne 
2) Pro volitelné předměty platí:
Volitelné předměty určí ředitel školy
(konzultovano s ředitelem střední školy) :-)

Jinak, jestli jsem to pochopil správně, tak jsi absolvoval 1 ročník (asi třeťák) Informatiku s dotací 2 hodiny týdně. Pokud je to tak, a informatiku mít ve 4. ročníku nebudeš alespoň 2 hodiny týdně, pak z Informatiky maturovat nelze.
14.5.2008 18:23 Pavel Pinkava | skóre: 12 | blog: pin2k | Bystřice nad Pernštejnem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, tak jak mnozí říkají. Já maturoval z výpočetní techniky a měl jsem ve 2. a 3. ročníku po 2 hodinách týdně, ve 4. ročníku už VT nebyla.
frEon avatar 14.5.2008 19:43 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chtel bych dodat ze se da s lidmi dohodnout na leccems. treba by slo udelat, ze by pro tebe ten predmet otevreli, ale nebyla by vyuka. stacilo by treba jen pravidelne odevzdavat nejake prace, nebo udelat jeden vetsi rocnikovy projekt. samozdrejme zalezi na rozumnosti a hlavne ochote vyucujicich/reditele.
Talking about music is like dancing to architecture.
14.5.2008 19:56 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ses si jistej, ze to budes umet i bez seminare?
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
14.5.2008 19:59 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Když dostanu v rozumné době otázky, tak na 100% :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Rezza avatar 14.5.2008 20:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
My meli 4 predmety na seminare, z toho dva jsme museli mit a matiku a fyziku nam dali povinne! Tak jsme zasli za nasim ucitelem, zeptali se, jestli jde odmaturovat bez seminare a ten rekl, ze ne. Tak nakonec domluva znela tak, ze jsme si mohli dat programovani, na matiku jsme museli chodit neoficialne a znamky nam z ni sypal do normalni matiky :) Jo to byly casy :D Ale maturovat z PowerPointu a Wordu??? Ja mel otazku nelinearni datove struktury, pekne jsem byl proklepnuty z teorie grafu, stromecky a jeste jsem na tabuli valil prochazeni stromecky, vyhledavani atd. :) Ni na FITu se to tak podrobne nedelalo :) Ale vynikajici zaklad!
Rezza avatar 14.5.2008 20:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Ale co jsem tim chtel rict - je to jen a jen o domluve, musis si to obehat a urcite se najde vic lidi, co si da ten seminar. Kamos co si dal elektro jako jediny, tak mel predmet jen pro sebe - chodil do kabinetu pro info, materialy apod.
14.5.2008 21:23 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aby si z toho mohl maturovat, musis mit tu ctyrhodinovou dotaci predmetu.

4 roky 1h/t 2 roku 2h/t 1rok 4h/t

Spojeni s nizsim rocnikem by mozne byt melo, ale patrne zalezi na libovuli reditele skoly. Pokud nemate debilni managment jako my ve skole, tak to snad pujde. Drzim palce.
emorjino avatar 15.5.2008 10:28 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Maturuju z informatiky přesně za týden, informatiku jsme ve čtvrťáku ani neviděl (dobrovolně, informatika na našem gymnáziu za to nestojí)
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
15.5.2008 13:31 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosím o pomoc aneb obcházíme školský zákon
malokdo je hrdina pred bitvou...
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.