Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.
Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Už několik týdnů marně přemýšlím o tématu diplomky. Rád bych něco kolem počítačové grafiky, především OpenGL (ES 2.0) a potřeboval bych poradit.
Momentálně dělám s kamarádem aplikace pro webOS 3 (pohled na TouchPad s webOS 3 na abclinuxu) v JavaScriptu a HTML 5. Zajímám se o OpenGL, nyní čtu OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 3.0 and 3.1 (7th Edition) a už mám objednanou OpenGL® ES 2.0 Programming Guide. Chtěl bych něco udělat pro MeeGo, protože je otevřenější (na webOS zatím není ofic. SDK pro Linux). Předtím jsem v Maemo (předchůdce MeeGo) dělal bakalářku Aplikace pro mobilní platformu Maemo a tento systém už zhruba znám. Navíc Intel dokonce nabízí podporu zajímavým projektům pro MeeGo platformu (Accelerator ):
What is Intel AppUp developer program Accelerator?
Intel AppUp developer program Accelerator is a component of the Intel AppUp Application Fund. Under this program, Intel will provide funding to software developers and companies looking to speed time to market for applications that bring new user experiences to netbook and tablet consumers.
Will components also be considered for funding?
Yes, this is a new expanded feature of the Accelerator program - component development.
Will you also accept applications that are based on other mobile devices?
Yes, as long as the applications are ported over to work on Intel Atom processor-based devices
What are the criteria being considered to approve funding for apps and components?
We are looking for innovative applications and components that will bring out new user experiences, show potential for growth and have a broad consumer appeal.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Zatím mám u vedoucího předběžně schválené téma o OpenGL a WebGL - principy, porovnání výkonu. Moc se mi do toho nechce a rád bych téma spojil s mobilní platformou a mohl to později komerčně využít - vytvořenou aplikaci bych mohl použít na webOS, Android...
Jo a téma by mělo být obhajitelné, když splním tyto body:
Napadá vás nějaké téma? Nemusí to být něco konkrétního, potřebuju nakopnout. Děkuju
Tiskni Sdílej:
Crayon Physics vypadá roztomile. Na Maemo jsem pařil Numpty Physics a bylo to zábavné. Tohle téma "fyzikálních simulací" mě zaujalo a určitě mrknu, na jakých modelech jsou tyto typy her založené.
Vizualizace hudby mi přijde hodně experimentální a kreativní. Asi nemám tolik času, abych si s tím hrál.
Jsem obeznámen z formálními požadavky na diplomovou práci a je mi jasné, že v diplomce musí být smysluplný text.
Např. kdybych implementoval fyzikální simulátor, mohu psát o kolizních metodách a jiných souvisejících věcech. Rovněž bych se rozepsal o mé implementaci.
Jinak dík za názor.