abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Četli jste Roberta Ludluma?

    1.12.2008 07:02 | Přečteno: 1463× | poslední úprava: 1.12.2008 07:13

    Cca od 4 let, kdy jsem se naučil číst, jsem přečetl stovky knih.Ovšem jen do doby, než výuka středoškoslského předmětu "český jazyk a literatura" ve mě čtenáře zabila. Osobně bych tento předmět v dnešní podobě s dnešním středoškolským osazenstvem zakázal. Protože jestli je jediná věc, kterou jsem si ze středoškolké výuky odnesl to, že zhnusen přestanu číst, tak to je skutečně tragédie. Trvalo mi to více než 10 let, a knihu jsem znovu objevil. Když jsem jednou doprovázel přítelkyni do knihovny, strčila mi do ruky první do jí napadlo: Tom Clancy - Rudá bouře...

    Rudou bouři jsem zhltl a už jsem běžel pro Kardinála z Kremlu. Pro ty co viděli různě zdařilé filmové adaptace Vysoká hra patriotů, Jasné nebezpečí, Hon na ponorku a Nejhorší obavy (filmová adaptace s B.Afflekem je skutečně příšerná), hlavní postavou téhle série je Jack Ryan. Už v průběhu kardinála jsem věděl, že tohle mě bude bavit, a objednal jsem celou sérii "Ryanverse" (více než 10 knih) + Rudou bouři přímo z nakladatelství. Během půl roku nebylo ci číst a nějak jsem se zasekl.

    Včera jsem dokoukal trilogii Agent bez minulosti, která je považována za to "lepší", co opustilo brány Holywoodu. Autorem knižní předlohy je Robert Ludlum, a jsa poučen z Clancyovek o tom, že kniha je většinou skoro úplně o něčem jiném než následný film, rozhodl jsem se, že si to přečtu. Koukal jsem, Ludlum napsal i spoustu jiných knih, pravděpodobně s jinými hlavními hrdiny, ale zrovna trilogie Agenta bez minulosti je v knihovnách beznadějně vypůjčována.

    Kdysi jsem se zařekl, že že klientům mafináských organizací typu OSA, IFPI a podobně už nezaplatím ani cent. Koupil jsem si účet na Rapidsharu, odkud stáhnu co chci zadarmo a legálně, to je na tom nejlepší. Jak jste již asi pochopili, existuje ale jedna výjimka, a tou jsou knihy. Obvzláště v dnešní době je fajn koupit si dobrou knihu. A tak, když Ludlum není, minimálně ten, kterým bych chtěl začít, zvažuju, jestli si koupit právě dnes vycházející speicální troj-balení celé trilogie agenta bez minulosti přímo u vydavatele. Necelých 700,- za 3 knihy není moc....        

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Roberta Ludluma
     (24 %)
     (71 %)
     (4 %)
     (7 %)
     (16 %)
    Celkem 68 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 1.12.2008 07:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Tak já jsem četl jako malý. Ovšem jen trochu. Myslím, že do 20 neodborných knížek bych se v klidu vešel. z toho poslední (Zpověď mladých hackerů) jsem četl před půl rokem(trvalo mi to asi 4 měsíce) a předposlední knihu jsem četl asi před osmi lety.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.12.2008 11:10 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    tak to je hanba, ze ako linuxak si necital linuxovu/open source povinnu cetbu ako napr. The Cathedral and the Bazaar

    1.12.2008 07:48 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Prave jsem docetl prvni svoji knihu ze zanru "New space opera": Dan Simmons, Íllion. Temer 800 stran vynikajiciho cteni, uz mam k Vanocum koupene pokracovani: Olymp. Priblizne stejne dlouhe, tak se tesim. Vrele doporucuju, bral jsem to temer jednim dechem.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    1.12.2008 11:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Ílion a Olymp je geniální masakr :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.12.2008 11:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    A ještě, pokud jde o New Space Operu, můžu doporučit Zlatý věk od Johna C. Wrighta, to je naprosto úchvatná záležitost a vždycky, když ji vidím v knihovničce, koukám na web Laseru, jestli už se konečně chystají vydat další díl (je to trilogie). A Sestra Alice od Roberta Reeda je taky výborná (a Laser má v plánu edice New Space Opera od Reeda taky nějaké dobře vypadající záležitosti).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.12.2008 08:39 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    No jo, masakr je opravdu vystizne slovo pro tyhle romany ... a to hned z nekolika aspektu ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    1.12.2008 08:06 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Jestli hodlas hltat knizky timhle tempem, tak doporucuju Pratchetta a jeho Zemeplochu (30+ dilu). To ti na nejakou dobu vystaci :)

    en.wikipedia.org/wiki/Discworld

     

     

    Ludluma neznam

     

    1.12.2008 08:40 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Prachett mi moc nesedí. V tomhle mi více seděl Tolkien, ale tohoto žánru se člověk rychle přejí.

    1.12.2008 09:00 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Jaký hltání knížek? To je normální tempo četby - dočtu knížku, začnu další :-) A knížky od Pratchetta jsou takové malé jednohubky, chutné, ale krátké.
    1.12.2008 09:47 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    A to zas jak které. Poslední, kterou jsem četla (už je to pěkně dlouho), Making Money, mi určitě vydržela pár dní.

    Ale teď jsem zrovna otrávená z třetího dílu Eragona, za autora roste pěkný Jirásek :-(
    ^D
    1.12.2008 10:00 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    To je fakt, ony se Pratchettovi ty knížky trochu prodlužují. Making Money jsem četl zrovna teďka někdy před měsícem. ("Can you keep a secret?" "Indeed I can" "So do I" :-) )

    Eragona jsem nečetl a asi ani číst nebudu - prý je to jen vyhypovaný odpad, na kterém je poznat že to psal v podstatě malý kluk...
    1.12.2008 11:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Třetí Eragon? Kde?! O víkendu jsem byl v knihkupectví a zahlédl jsem tam první dva, ale nějaký náznak třetího nikoliv. Možná myslíš originál? Tak to já si počkám na překlad :-)

    Jinak první dva díly se mi dost líbily, vzdor řečem rádobykritiků a patlalů :-) Narozdíl od filmu.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.12.2008 17:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Heh Pratchett je někdy fajn, taková odpočinková četba na pobavení. Ale občas se tam najdou i vážnější myšlenky, třebaže skrytý pod komedii příběhu... Naposled Jsem četl Zloděj času, stejně se mně ale nejvíc asi libí ty příběhy, kde vystupuje dvojka Oggová & Zlopočasná (Ogg & Weatherwax) :-D
    Martin Stiborský avatar 1.12.2008 18:00 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Pratchetta teď čtu jednoho a druhým. Já zas moc rád příběhy s Hlídkou a Elániem...

    Nevím co budu číst, až Pratchetti dojdou ... Tím Ludlumem a Bournem jste mě hodně namlsali. Filmy patří k mým oblíbeným, tak se těším.

    Kvík ..
    1.12.2008 21:53 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Já zas moc rád příběhy s Hlídkou a Elániem...
    Hlídka je dobrá. Paradoxně nejlepší z knížek o ní je podle mě "Night Watch", právě kvůli tomu, že to není obvyklý Pratchett, ale téměř regulérní thriller. Slova "Pratchett" a "thriller" v jedné větě zní neuvěřitelně, ale je to tak :-)
    Nevím co budu číst, až Pratchetti dojdou
    Takovej problém bych chtěl mít :-) Tolik skvělých knížek, a tak málo času...
    Tím Ludlumem a Bournem jste mě hodně namlsali. Filmy patří k mým oblíbeným, tak se těším.
    Jak už zaznělo v téhle diskusi mnohokrát, neočekávej film. Knížky jsou úplně něco jiného - jsou dobré, ale úplně jinak něž film.
    Martin Stiborský avatar 1.12.2008 23:23 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Až dorazím "Muži ve zbrani" tak další na řadě bude "Night Watch" . Díky  :)

    Vím, že dobrých knížek je spousta, to není problém. Můj problém je něco si vybrat. Ale takhle diskuze je narvaná tipy na čtivo, takže je na nějakou dobu po problému.

    JInak z žánru sci-fi, co by jsi doporučil ? Nebo vůbec, cokoli :)

    Kvík ..
    Martin Stiborský avatar 1.12.2008 23:26 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Jsem blbec, Noční hlídku už jsem četl, bylo to trochu divočejší, to je pravda :)

    Kvík ..
    2.12.2008 11:20 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

     

    JInak z žánru sci-fi, co by jsi doporučil ? Nebo vůbec, cokoli :)

    To je náročná otázka :-)  Sci-fi tolik nečtu, to spíš fantasy. Tam bych ti doporučil to co kde kdo - G.R.R Martin: Song of Ice and Fire (ale pokud se bojíš tlustých knih, které se skládají do ještě tlustší série, která k tomu všemu ještě není dokončená, tak si raději dávej bacha :-) ) Ze sci-fi se mi ve své době líbil Henlein, a nejde jen o profláknutou Hvězdnou pěchotu. Ale je to záležitost osobního vkusu, spousta lidí ho ostře nesnáší. Pokud chceš horor, tak nelze než doporučit Kinga  - Needful Things, Pet Sematary a především It (skvělá záležitost!).

     Jinak pokud ti nedělá problémy angličtina, tak doporučuju pro získání inspirace co číst, popřípadě varování co nečíst, fóra na http://www.sffworld.com/ a http://www.sffchronicles.co.uk/

    Marián Kyral avatar 2.12.2008 20:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

     

    Nevím co budu číst, až Pratchetti dojdou ...

    Udělej to jako já. Zajdi do knihovny. A když nestíhám, tak mi manželka vždy něco přinese. Tam už je to hodně naslepo, nicméně díky tomu jsem přečetl i knihy o které bych jinak ani nezavadil.

     

    1.12.2008 08:25 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Je to samozřejmě velmi subjektivní, ale dle mého názoru nejlepší autor tohoto typu literatury (politická fikce, thriller, či jak tomu budeme říkat) je Frederick Forsyth. Za ním se značným odstupem následuje Tom Clancy, stále čitelný, ale výrazně slabší. A o stejný kus následuje Ludlum za Clancym. Což dle mého vkusu už Ludluma řadí do kategorie stupidně nečitelných škvárů - on se snaží, ale nemá na to...

    1.12.2008 09:22 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Ano, je to velmi subjektivní. Osobně jsem v tomhle žánru nejdříve četl Clancyho - někde v antikvariátu jsem narazil na "Debt of Honor", líbil se mi, tak jsem si tehdy objednal z UK jeho kompletní dílo (kompletní v té době). Je fakt, že Clancy píše "technickou" literaturu - zbraně a zbraňové systémy ho vyloženě baví, lidi už trochu méně, ale pořád dobrý. Možná svou roli hraje i jazyk - to co vyzní v angličtině akčně a dobře je v češtině někdy až směšné (kromě toho, člověka který přeložil "Rainbow Six" jako "Duhová šestka" bych už k překládání snad nepustil - to zní jako "Svorní gambusíni", nebo tak něco :-) ). To co píše Clancy dnes ale už stojí za prd - nebo tedy "The Bear and the Dragon" se mi nelíbil, "Red Rabbit" už jsem nedokázal dočíst, protože se tam lautr nic nedělo - stovky stránek, a pořád se jen posílaly zprávy a tam a zpět.

    Forsyth je dobrej, ale taky už to není ono. Z "The Afghan" už si pamatuju jen ten název, což jasně vypovídá o kvalitě knihy. Ale šakal byl v pohodě, "The Odessa File" taktéž.

    Ludluma skoro neznám, ale prvního Bourna jsem četl (a filmy viděl, jednička dobrá, dvojka slabší, trojka vynikající), a nebylo to zlé. Netvrdil bych že je to nečitelný škvár - pokud vím, Ludlum tenhle žánr politicko-konspiračně-válečných thrillerů tak trochu zakládal. Je fakt že ty knížky už pak asi sekal jako Baťa cvičky, ale co naděláme, je to holt krmné čtivo, s tím se nedá moc mazat. Mám teď někde tady okolo "The Matarese Circle", což je prý jedna z jeho nejlepších věcí, tak jsem zvědav.
    1.12.2008 10:05 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    to buď rád, že jsi nečetl ještě Teeth of the Tiger. Naprostá příšernost, osobně si myslím, že Clancy měl zkončit u Executive Orders, který perfektně navazuje na debt of honor, který spolu s Kardinálem považuji za nejlepší dva díly.

    1.12.2008 11:11 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    "Teeth of the Tiger" už ani zkoušet nebudu. Podobně jako Op-Center, nebo jak se ta série jmenuje. Té už jen půjčil jméno, a jinak s ní nemá nic společného.
    1.12.2008 11:14 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Tak o těch raději ani nemluvím. Ty jsem nikdy nečetl ani číst nebudu. Myslel jsem jen skutečné Clancyovky, žádný rebranding!

    1.12.2008 12:09 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Afganec se mi vubec nelibil.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.12.2008 13:26 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    no helemese, já přestal Forsytha sledovat po Ikoně, protože vehementně tvrdil, že je to jeho poslední knížka... a ono ne ;-)

    Můj zatím poslední zářez jsou Válečné paměti Gaia Julia Caesara z antické knihovny - opravdu stojí za přečtení...

    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    1.12.2008 10:05 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Tak je spousta výborných filmů, jejichž literární předloha byla naprostý brak :-D Jen je otázka, jestli je to tento případ.

    David Ježek avatar 1.12.2008 09:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Cesta do Gandolfa, parádní čtení.
    Jan Drábek avatar 1.12.2008 09:08 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Znáte ctenari.cz ?
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    1.12.2008 10:02 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Ludluma tam nemají.

    Jan Drábek avatar 1.12.2008 10:51 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Tak zaregistrovat a přidat ;-) Je tam spousta dalších knížek, které by se vám i ostatním mohli líbit.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Cubic avatar 1.12.2008 09:30 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Naopak pro me byla vyuka cestiny na stredni skole pozehnani. Pred stredni skolou jsem cetl jen sci-fi a sem tam nejkou detektivku nebo tyhle politicke trillery nebo jak se tomu rika.

    Prvak byla nuda, ale pak pro me ucitelka objevila literaturu se kterou by jsem si predtim tak akorat podlozil nohu u s tolu. Precetl jsem treba kusy od Ovidia, nebo Dantovu Bozskou komedii, spoustu francouzkych a ceskych basniku.... A to to prosim byla prymyslovka.
    Z hltnul jsem tak 8 - 10 knizek do mesice. Dneska lituju, ze uz se ty casy nevrati a ja na to proste nemam cas. Jsem rad ze neco prectu(neodborneho) na zachode nebo v autobuse nebo chvilku pred spanim.

    1.12.2008 09:55 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Na básníky nejsem, ale co mám rád z té "umělečtější" přihrádky jsou ruští klasikové. Dostojevskij, Tolstoj, Čechov - ti chlapi to SAKRA uměli!
    1.12.2008 10:44 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Mně se taky líbí ruská klasika... Pavlík Morozov a tak.

    1.12.2008 13:52 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Správně. Důležité je se toho nebát. Čuka a Geka jsi četl?
    1.12.2008 14:11 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Pětasedmdesátkrát.

    1.12.2008 15:15 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Výborně. Tak vybal lyže a alou na Sibiř.
    1.12.2008 16:39 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Jedině, když si s sebou budu moct vzít něco od Štolla...

    1.12.2008 11:08 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    napodobne, poeziu sice necitam, ale klasika svetovej literatury mi dost rozsirila obzory a niektore knihy o ktorych som sa vtedy dozvedel cakaju u mna v pipeline

    1.12.2008 10:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Bournovská trilogie od Ludluma je IMHO velmi dobrá, ale připrav se na to, že příběh je to naprosto jiný než to, co jsi viděl v těch filmech. Ty jsou také fajn, ale s knižní předlohou mají společné pouze jméno hlavní postavy, která ztratila paměť. Mně se ty knihy líbily více, protože mám rád špionážní příběhy ze studené války. Případně si sežeň starší film Agent bez minulosti s R. Chamberlainem. Ten se předlohy drží docela věrně, ale bohužel natočili jen první díl.

    Jinak na Ludluma je spoleh. Bournovská trilogie však vybočuje - ostatní knihy tak dobré nejsou. A dej si pozor na The Tristan Betrayal. Nedávno jsem si pořídil pokračování bournovské série od E. van Lustbadera, takže jsem zvědavý, jaké to bude - doufám, že podobně dobré jako první tři díly od Ludluma.

    K výuce literatury na stř. škole: zjevně závisí na prostředí, učiteli atd. Mě naopak tento předmět na gymplu velmi bavil a nijak mi čtení neznechutil (i když si nedovedu představit, že by mi mohlo něco čtení znechutit).
    1.12.2008 11:35 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

     

    Bournovská trilogie od Ludluma je IMHO velmi dobrá, ale připrav se na to, že příběh je to naprosto jiný než to, co jsi viděl v těch filmech. Ty jsou také fajn, ale s knižní předlohou mají společné pouze jméno hlavní postavy, která ztratila paměť.

    Ano...v knížce si vzpomíná že je profesionální zabiják, i když vlastně profesionální zabiják není. Ve filmu si vzpomíná že je profesionální zabiják, a skutečně profesionální zabiják je :-) Aspoň teda pokud si dobře pamatuju knížku. Filmy jsou úplně o něčem jiném, ale jak už jsem tady někde říkal, nic to nemění na tom, že jsou velice dobré (až na tu dvojku, ta je poslabší, i když taky ne úplně špatná).
    1.12.2008 10:22 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Já tuším, že knihy jsou úplně o něčem jiném. S Clancym to bylo totéž :-D

    1.12.2008 10:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    V případě Clancyho ryanovek se filmy držely předlohy docela dost. Rozhodně se to nedá srovnávat s Bournem - tam je stejné jen jméno.
    1.12.2008 10:40 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    No nevím nevím. Jediný film, který se držel předlohy je Hunt for the Red October. Tam se skutečně dá říct, že je to stejné, pouze pěkně prořezané, aby se to vešlo do filmu.

    Patriot Games už lehce pozměnila zápletku, dějově se už jen místy podobala, hlavně konec je velmi podobný.  Clear an present Danger má s knihou společný už jen námět obětování vlastních vojálů v kolumbijské jungli. A troufám si říct, že nejhorší Sum of all fears je zároveň film úplně o něčem jiném. Nemám rád, když se ohýbají postavy, z klaďasů se pro účely filmu dělají záporáci a ze záporáků klaďasové, pak je skutečně lepší buď číst knihu a nebo koukat na film, ale ne obojí.

    1.12.2008 11:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Sum of All Fears jsem nečetl, ale ty první tři mi připadaly podobné celkem dost. Přečti si Bourna a poznáš, co to znamená "nedržet se knihy" :-)
    1.12.2008 10:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Btw, ony vyšly všechny tři Ludlumovy bournovky v češtině? Já zatím sehnal jen první díl (objednal jsem ho z jednoho kanadského knihkupectví pro krajany). A to až dlouho po té, co jsem je četl v originále... Mám pár kamarádů, kteří by ty další dva díly také ocenili.
    1.12.2008 10:43 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Ano vyšly. V prodeji jsou první dva (vyprodáno) a teď má vyjít i trojka. Sice nevím kdy, ale dnes vychází  trojbalení 3 v 1, celá série jako komplet. Říkáš, že stojí za to to přečíst? chceš link?

    1.12.2008 11:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Stojí za to. Já je sice mám doma v angl., ale rád bych to koupil jako dárek. Dík za info.
    1.12.2008 11:17 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Objednávej nejlépe u nakladatele. Je to nejjistější, cena příznivá, i když to nemusí být vždy nejlevnější. Jestli se rozhoupu, objednám to taky tam.

    1.12.2008 11:37 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Tak jsem si to objednal, mají podmínky do 10 dnů odeslat. Bavil jsem se s paní z nakladatelství po telefonu. Jinak objednávky přijámají jen do 15.12. takže jestli to chceš jako dárek na vánoce tak neváhej.

    1.12.2008 18:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Také jsem objednal - fajn dárek na vánoce.
    1.12.2008 11:15 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Ahoj, bourneovu trilogii jsem četl už cca před 10ti lety a velmi mě uchvátila. Ale jak říkáš, čeština na střední mě čtení knih také znechutila...
    David Ježek avatar 1.12.2008 11:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    proto taky děkuju za naší češtinářku, která po nás žádné čtení knih nevyžadovala. věřím, že o to víc jsem toho přečetl (ale samozřejmě jsem nečetl ty kraviny, co jsou obvykle na střední vnucovány).
    Marián Kyral avatar 2.12.2008 20:11 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Literatura mi pouze znechutila povinnou četbu. Ale tu jsem ignoroval už na základce, takže na střední žádná změna. Potkali jsme se až ve 4 ročníku, když se brali autoři sci-fi ;-)

    Osobně mám velmi rád A.C. Clarka, speciálně Rajské fontány. A pak cokoli co mi přijde pod ruce od Laser Books. Ještě jsem nebyl vyloženě zklamán.

    1.12.2008 12:14 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Rad jsem citaval Johna Grishema, ale dneska uz na to neni cas/energie. U nej mi prislo, ze cim novejsi kniha, tim lepsi.

    1.12.2008 12:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Hmmm, zrovna v sobotu jsem dočetl The Appeal (nové) a žádná sláva. Aspoň že to nemělo tak stupidní happyend jako The Street Lawyer. Ale The Pelican Brief a The Runaway Jury byly obě skvělé. Bohužel filmy stály za houby. Naproti tomu The Client s Tommy Lee Jonesem a Susan Sarandon je skvělá adaptace (dobré knihy).
    2.12.2008 11:09 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    No, uprimne receno jsem skoncil u The Testament, novejsi jsem necetl. Ta se mi ale libila moc. Oproti tomu se mi treba staricka The Firm (i kdyz lepsi nez film) moc nelibila. Na me byla takova moc zmatena.
    1.12.2008 14:58 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Nejsem zrovna velký čtenář. V mládí jsem nečetl vůbec a střední škola mi nechuť jen prohloubila. Ikdyž celkem nedávno jsem si vzal do ruky knihu a přečetl ji za pár dní. A nyní mě to celkem baví. Snad mi to vydrží.

    Filmová trilogie Agent bez minulosti mě naprosto uchvátila. Skvěle natočené filmy a ještě lepší příběh a zrovna minulý týden po zkouknutí Bournova mýtu jsem si říkal, že bych si mohl přečíst knihu. Mohl by si tedy prosím sem hodit odkaz  na to speciální trojbalení. Na google mi to hází pouze samostatné díly nebo filmové zpracování. Díky

     

    1.12.2008 15:54 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Už jsem to tu odkazoval v diskuzi Robertovi Krátkému.

    Vydává to nakladatelství DOMINO a nakupovat můžež zde. Dnes jsem se telefonikcy ujistil, že to mají a následně jsem si to z internetu z této stránky objednal, aspoň bude co číst.

    1.12.2008 16:06 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Nj, už to vidím. Poprvé jsem tu diskusi jen tak prolétl, tak jsem si toho nevšiml. Díky

    1.12.2008 15:56 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Jo, ale knihy jsou o něčem jiném, takže nečekej stejnou zápletku jako ve filmu. Stejný je jen začátek, kdy vyloví Bourna z moře a nic si nepamatuje :-D V tomto případě se Holywood insiporval velmi volně.

    1.12.2008 16:11 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    :-D Stejnou zápletku nečekám a hlavně proto bych si je chtěl přečíst. Kdyby byl film přesně podle knihy tak bych o to zájem neměl.

    Zatim se porozhlédnu po knihovnách a kdyžtak nejdřív pujčim první díl a pak se teprve rozhodnu.

    1.12.2008 16:16 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    No já jsem uvažoval stejně. Ale musím tě upozonit na to, že tahle kniha šla podle všeho na dračku. První a druhý díl jsou beznadějně vyprodané a nejsou téměř k sehnání. Proto, když jsem zjistil, že 1.12.2008 vydávají speciální dárkové trojbalení (se slevou) obsahující i třetí dosud v češtině nevydaný díl, rovnou jsem ho objednal, protože objednávky přijímají jen do 15.12 (je holt vánoční šílenství) a řert ví, co jim zbyde po novém roce :-D Těžko říct.

    1.12.2008 18:45 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Kruci. No stejně je 700 celkem dost. Asi raději počkám. 

    Můžete mi napsat, kdo jste četl tyto knihy, jestli na sebe navazují? Koukám, že u nás v knihovně mají pouze Bournovo ultimátum. Díky

    1.12.2008 21:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Můžete mi napsat, kdo jste četl tyto knihy, jestli na sebe navazují? Koukám, že u nás v knihovně mají pouze Bournovo ultimátum. Díky
    Navazují dost, bylo by škoda začít u třetího dílu, i když by to asi přečíst šlo. Rozhodně doporučuji přečíst celou trilogii od začátku.
    1.12.2008 21:42 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Přesně to jsem čekal :-D, ale i tak díky ;-)

    1.12.2008 16:21 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Četl, líbilo.  Klidně to objednej naslepo.  Knihy mají tu vynikající vlastnost, že po přečtení jdou dál někomu darovat.

    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    1.12.2008 16:26 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    To jdou i DVD, i když ty se čtou blbě :-D

     

    PS.: Dopolende jsem objednal. Díky za doporučení. pro nákup knih mám slabost.

    1.12.2008 17:36 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Jakmile to projde míma rukama, tak je to prakticky nedarovatelné.  

    1.12.2008 17:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Četli jste Roberta Ludluma?
    Ne, ale chtěl bych. Dokonce to už mám i staženo. (Nejen filmy a hudba - na RS jsou i ty knihy ;-)). Nicméně stejně bych si to radši přečet v papírový podobě...
    1.12.2008 17:50 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Já v elektronické podobě ještě nepřečetl ždnou (e)knihu. 

    Martin Stiborský avatar 1.12.2008 18:01 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Knihu potřebuju mít v ruce, jinak to není ono.

     

    Kvík ..
    Saljack avatar 1.12.2008 18:58 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    Já celkem nechápu, proč se učí literatura a neučí se film. Myslím, že je to stejně důležitý jako literaturu. Proč se učí věci, které vůbec nikoho v této době nezujmou a jsou na míle vzdálené?

    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    1.12.2008 19:53 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    a ja zase nechapu jaktoze je povina matura z cediny a neni povina z matiky... to je fakt na hlavu padly...
    1.12.2008 21:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Proč se učí věci, které vůbec nikoho v této době nezujmou a jsou na míle vzdálené?
    Mluv za sebe ;-)
    1.12.2008 21:15 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

    co z toho, co se učí, a neměl jsi to dávno přečtené, tě zaujalo?

    1.12.2008 22:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Loukotková? Körner? Křesadlo? A to jenom co jsem si teď v rychlosti vzpomněl.

    Mimochodem: film? Pah, není pasivnějšího umění. To raději počítačové hry (některé).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.12.2008 23:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Spousta toho, co se učí na středí, jsem v tu dobu neměl přečtené. Do té doby jsem z klasiky četl tak leda Dickense a Zolu. Během střední jsem přečetl spousty dalších klasiků (od Poea přes Balzaca až po Zeyera). Neříkám, že to bylo výhradně kvůli výuce literatury, ale i tak jsem ve škole objevil dost věcí, na které bych asi jinak nepřišel. Předpokládám, že Steinbecka bych si přečetl i bez toho, ale hry od Ibsena asi ne...
    Saljack avatar 2.12.2008 22:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Abych pravdu řekl tak vůbec nic. Zaujali mě možná korán a tak podobně, ale to jenom ze zvědavosti nikdy bych to nečetl. Dám třeba příklad Fulghuma (Školka), co teď čtu do školy, je to naprostá slátanina bez jakýkoliv hodnot. Je to všechno o tom, že já jsem prostě nejlepší a všechno vím nejlíp. Opravdu nechápu co všichni na té slátanině vidí. Ale možná jsem na to příliš mladý. Líbilo se to někomu?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    1.12.2008 19:24 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?
    Taky prihodim. Knizky jsem cetl taky od mala, nastesti me skola nedokazala zhnusit, takze povinnou cetbu jsem vynechaval a ctenarskej denik opisoval, dokud jsem nezacal cist Clarka a jiny SF. Krome toho jsem cetl rad Steklace (Borik a spol atd). Samozrejme u maturity jsem otazku povalecne poezie prevedl chytre na SF.

    Pred par lety jsem zacal Pratchetta. Mam par kousku jeste doma neprectenych (nechavam si to na dovoleny) a krome Nadelat prachy mam uz (myslim) vsechno (v cestine, tak dobre EN neumim). A vubec mi neni lito do tech knih investovat.

    A ten Bourne Identity je dost dobrej, jako kniha by to mohlo byt taky super, ale zalezi na spisovateli.
    emorjino avatar 2.12.2008 01:35 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Četli jste Roberta Ludluma?

     Hmm.. Ludlum? To je brak.. Clancy taky. jakože špionážní romány můžou být občsas fajn.. když člověk nemůže číst cokoliv jiného.... když mi bylo 15, tak jsem těch knížek prá přečetl....Ale stejně si myslím, že je to šit... Když už něco z tohoto žánru, tak Forsyth.

    btw. myslím si, že nečíst je celkem ostuda.. i kdyby nečetla většina populace, tak je pořád osstauda nečíst... (nekopat, soukromý názor)

    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.