abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1016 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    stativ avatar 9.4.2006 15:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    He, to vypada zajimave, vyzkousim :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.4.2006 15:47 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    jojo, je to pekny. A to musi byt BMP obrazek? Na PNG nebo JPG to nejde?
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    9.4.2006 15:58 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Převést *.png, *.jpg, *.gif, ... na *.bmp snad není problém.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 16:04 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    neni, ale je to zbytecne zdlouhave :)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    9.4.2006 16:09 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Je to cena za to, že je to malý prográmek a maximálně nezávislý na knihovnách.

       :-) Naštěstí filozofie Unixu nám říká, že je lepší použít více malých prográmků které mezi sebou komunikují. :-)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 16:13 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Myslím, že celá příkazová řádka je zbytečně zdlouhavá. V Inkscape si naimportuješ bitmapu (třeba v PNG) a pak dáš někde v menu myslím "Převést bitmapu" nebo tak nějak.
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    10.4.2006 23:25 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Dalsi co nechape rozdil mezi CLI a GUI.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.4.2006 15:54 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Ano, potrace je kvalitní program. Vyzkoušejte taky autotrace.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    9.4.2006 16:08 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Tenhle typ zapisu patri IMHO do zpravicek, kategorie Zajimavy software. A kriterium pro "novy nebo neznamy" (popis u kategorie zpravicky)? Jestlize hledani na abicku neukaze zadne relevantni vysledky.

    Na vysvetlenou:

    Cpanim podobnych zalezitosti do blogu se automaticky rozmelnuje obsah portalu. Blog jako denicek je podle me vhodny pro subjektivni zapisy, treba OFF TOPIC, nikoliv pro objektivne minene zpravy o IT, recenze, HW-zapisy, vysvetlovani IT pojmu apod., zkratka pro co tu jsou jina mista. Aneb blogy by nemely byt primarne o Linuxu, ale o UZIVATELICH Linuxu (jinak jsou nadbytecne a zbytecne), maximalne tak o Linuxu ze subjektivniho pohledu uzivatelu (mam Gentoo a je super!!!).

    Hledani pak bude jednoduche: chci-li objektivni obsah, vyradim z hledani blogy. Chci-li osobni zazitky nebo zjistit, co si mysli nebo cim ziji lidi, co taky pouzivaji Linux, budu hledat v blogu.

    Podle me cim driv si to vetsina lidi uvedomi, tim driv ubyde prilezitosti k "nadavkam" jak na blogy, tak na uroven portalu. Bohuzel tu nemala klika takrka bojuje za to, aby byly blogy (snad i na povel) paralelou ke vsem ostatnim rubrikam abicka, tj. aby tam lidi psali to, co by meli psat (a bez blogu by psali) do tech jinych rubrik.

    Ze se pak pro ostatni rubriky jaksi nedostava obsahu, neni divu.
    9.4.2006 16:20 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    To asi jedině IYHO. Pokud vím, tak žádné směřování blogů tady nebylo určeno, bylo to ponecháno volnému rozvoji. Lidi si můžou psát víceméně o čem chtějí (takže se tu objevují i třeba politické komentáře, návody, diskuzní dotazy, provokace Linuksových fanatiků nebo blogískové "dneska jsem se špatně vyspal").
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    9.4.2006 16:30 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Lidi si můžou psát víceméně o čem chtějí (takže se tu objevují i třeba politické komentáře, návody, diskuzní dotazy, provokace Linuksových fanatiků nebo blogískové "dneska jsem se špatně vyspal").
    V tom se krasne shodneme. Ja se taky obracim spis na ty, kterym je tento pestry obsah blogu ostre proti mysli, a zaroven se rozciluji nad "urovni" zbytku portalu. Cili je kazdeho osobni vec, co si pise do blogu, ale portalu obecne (a cele komunite) by prospelo, kdyby se lecktere zalezitosti umistovane do blogu, dostaly na misto, kam v ramci portalu patri.
    9.4.2006 16:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Do zpráviček jsem to poslal. Co má být v blogu a co ne je podle mě silně individuální a každý si myslí něco jiného. Jinak bych s tebou vcelku souhlasil. Já si ale na do blogu budu psát všechno co sem pošlu a pokud se mi to bude zdát zveřejnění vhodné, pošlu to vyšším strukturám.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 16:36 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    sorry ale toto mi uz pripada ako riadna zaujatost voci Jindřichovi - nech si do blogu napise hocico, vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat..
    9.4.2006 16:40 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    A tobe by asi neskodilo vychladnout, protoze k tve reakci nevidim sebemensi pricinu ;)
    9.4.2006 16:41 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    ?? :)
    9.4.2006 16:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Protoze je naprosta nahoda, ze jsme v blogu nejakeho Plesingera. Napsal bych to (a taky uz jsem to nekolikrat psal) kazdemu. Je pravda, ze je to o neco stastnejsi nahoda, protoze obvykle blogy tohoto autora nectu, ale s jeho osobou to nema skutecne vubec nic co delat.
    9.4.2006 16:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    s jeho osobou to nema skutecne vubec nic co delat.
    A krome toho, jak vidno z jeho cinu i jeho reakce, je stejneho nazoru. Proto proste nechapu tu tvoji zlobnou reakci.
    9.4.2006 16:46 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    z mojho prispevku vyznieva, ze by som bol nervozny alebo nieco podobne ?
    9.4.2006 16:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    z mojho prispevku vyznieva, ze by som bol nervozny alebo nieco podobne ?
    Ano, a to konkretne ze slov:

    "toto mi uz pripada ako riadna zaujatost"

    a

    "vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat..."

    Tohle je vase subjektivni a negativni hodnoceni meho naprosto objektivne pojateho zapisu (prectete si ho jeste jednou). Reakci autora zapisu, ktery s mou poznamkou souhlasi, jste take vytesnil za hranici sveho vnimani a pokousite se vytvorit dojem, ze snad za neco "Jindricha" napadam. K cemuz nemate jediny duvod, vase reakce spis napovida, ze jste si tu mou ani poradne neprecetl.

    Tak proto ;)
    9.4.2006 16:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Už mě to nebaví.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.4.2006 16:56 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    je to prispevok ako kazdy iny, nevyznieva z neho nervozita ani hnev (a ja nie som ani nervozny ani nahnevany). ano, je negativny, bol tak mysleny. a stale nechapem preco by som mal, ako si napisal, 'vychladnout'. mozes mi, prosim ta, vysvetlit aj to ? ;)
    9.4.2006 17:01 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Slovenština lahodí mému sluchu. Vždycky si ty komentáře polohlasem přečtu.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.4.2006 17:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    ano, je negativny, bol tak mysleny. a stale nechapem preco by som mal, ako si napisal, 'vychladnout'. mozes mi, prosim ta, vysvetlit aj to ? ;)
    Pokud jsi mi schopen vysvetlit, v cem spociva ona "zaujatost" me reakce proti autorovi blogu, tak uznam, ze jsi svou reakci psal s chladnou hlavou a rozmyslem. Pokud ne, tak musim trvat na tom, zes ji psal s hlavou horkou bez rozmyslu, takze tezko na ni odpovidat jinak, nez abys nejdriv zkusil "vychladnout" a uvazovat (napr. si znovu mou reakci precist), abys zjistil, ze v ni neni ani zbla namireneho proti nejakemu Plesingerovi.

    Proste sorry, ze tvuj blabol oznacuji za blabol. Chapu, ze se ti to nelibi, ale zrovna mam naladu nenechat si s*at na hlavu, jen proto, ze ses asi spatne vyspal ;)
    9.4.2006 17:08 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    spomenul som niekde tvoje meno pripadne nejaku narazku, ktora by tu zaujatost spajala s tvojou osobou ? hovoril som o zaujatosti tohto portalu voci nemu (myslim, ze je to tam jasne napisane: "vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat").

    "s*at na hlavu, jen proto, ze ses asi spatne vyspal"

    cize z mojho prispevku vyznieva, ze som sa zle vyspal ? konkretne z ktorych casti si to usudil ?
    9.4.2006 17:10 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Do zpráviček nebyla informace o programu potrace zařazena, jelikož se jedná o starý program.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 17:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Do zpráviček nebyla informace o programu potrace zařazena, jelikož se jedná o starý program.
    Zajimava logika. Kdyz tedy nekde uslysim "potrace" a chci se mrknout na abicko, jestli tam o tom neco neni, tak

    Nalezeno 0 objektů

    Takze smula. Opravdu by me zajimalo kriterium "stareho programu". Dva mesice? Dva roky? Pet let? Osobne bych bral v definici u kategorie zpravicky:

    "Informace o neznámém či zcela novém softwaru."

    kriterium "neznamy" jako dostatecne splnene, neni-li o tomto software dosud na abicku ani zminka. On asi zadny software nebude absolutne "neznamy", neni-li zcela novy. Tak bud je spatne ta definice, nebo je spatne to rozhodnuti zpravicku vyradit.

    Ale... tady nastoupi mozna psychologicky moment. Mozna te uz proste nemaj radi :P
    9.4.2006 18:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Dal jsem to vysvětlení přímo sem do diskuze, a přesto je potřeba se v tom vrtat? Napsal jsem toto:

    Zprávičky jsou tu kvůli přinášení aktualit. Tedy i "Zajímavý software" by měl být něčím aktuální.
    Tak bud je spatne ta definice, nebo je spatne to rozhodnuti zpravicku vyradit.
    A nebo jsi nedával pozor.
    Ale... tady nastoupi mozna psychologicky moment. Mozna te uz proste nemaj radi :P
    Fakt myslíš, že by mi v takovém případě stálo za to psát celý odstavec na vysvětlenou? A dokonce v něm ještě lhát? Promni si oči, venku svítí slunce... Kdybych nějakou elektronickou chiméru tolik nenáviděl, že bych nesnesl její jméno u vydané zprávičky, tak bych to prostě smáznul a vůbec bych se neobtěžoval s nějakým vysvětlováním důvodů. Důvody totiž vysvětluji tehdy, když nechci, aby se dotyčný urazil a zanevřel na psaní zpráviček.
    9.4.2006 17:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    spomenul som niekde tvoje meno pripadne nejaku narazku, ktora by tu zaujatost spajala s tvojou osobou ? hovoril som o zaujatosti tohto portalu voci nemu
    Blbost. Napsal jsi (zvýraznění moje):

    toto mi uz pripada ako riadna zaujatost voci Jindřichovi

    A bylo to v reakci na xkeshův komentář.
    9.4.2006 17:22 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    skus si to precitat do konca, mas tam vysvetlene, co myslim pod slovom 'toto' (keby si to tam nenasiel: 'nech si do blogu napise hocico, vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat'). nikde som tam nehovoril o konkretnom prispevku alebo konkretnej osobe. a pod 'zaujatostou portalu' som nemyslel teba, takze vobec nechapem, preto reagujes :) ale ok, mas na to pravo.
    9.4.2006 17:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    spomenul som niekde tvoje meno pripadne nejaku narazku, ktora by tu zaujatost spajala s tvojou osobou ? hovoril som o zaujatosti tohto portalu voci nemu (myslim, ze je to tam jasne napisane: "vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat").
    Cimz tedy uznavate svou reakci na muj zapis jako nemistnou (neboli spatne umistenou, nebot jste si chtel stezovat na "portal"), protoze se vubec meho zapisu netykala, chapu-li dobre. V tom pripade se tedy shodneme a nemusime to dale resit.

    Do budoucna bych vam snad jen doporucil, volit pro sve "stesky nad portalem" patricne umisteni, aby nemohlo dojit k podobnym nedorozumenim.
    9.4.2006 17:31 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    ano, je pravda, ze to nebola reakcia na konkretne tvoj prispevok. avsak umiestnena bola dobre, pretoze prave ten prispevok dokazoval to, co som tam pisal (aby to zase niekto zle nepochopil tak toto: 'nech si do blogu napise hocico, vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat').
    9.4.2006 17:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    ano, je pravda, ze to nebola reakcia na konkretne tvoj prispevok. avsak umiestnena bola dobre, pretoze prave ten prispevok dokazoval to, co som tam pisal (aby to zase niekto zle nepochopil tak toto: 'nech si do blogu napise hocico, vzdy sa musi najst niekto, kto bude do toho kecat').
    Takze to nebyla reakce na muj prispevek, ale na druhe strane muj prispevek dokazuje to, co jste napsal...

    Vite co, zapomnel jste hlavne napsat, v cem podle vas je muj prispevek proti "Jindrichovi" zaujaty, a cim tedy podle vas dokazuje oduvodnenost vasi reakce.

    To je totiz podstata nasi diskuse. Vy tvrdite, ze je zaujaty (viz vyse), ale ja tvrdim, ze neni. Proto dojdu snadno k nazoru, ze jste mu nevenoval patricnou pozornost (tedy ze reagujete s horkou hlavou).

    Muj nazor je, ze jediny zaujaty prispevek, a to negativne vuci me reakci, je ten vas (a vypsal jsem vam konkretne vyse, proc). Chcete-li pokracovat v teto diskusi donekonecna, tak muzete, ale pokud nenapisete misto trapnych vytacek nejaky argument, jimz byste mohl svoje tvrzeni o "zaujatosti" me puvodni reakce vuci autorovi blogu podeprit, ja v ni pokracovat nehodlam.

    Maucta ;)
    9.4.2006 17:52 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    zaujaty voci tebe byt nemozem, lebo ta ani trochu nepoznam (logicke nie ? urcite by si na to prisiel aj sam).

    zaujatost bola v tom, ze i ked napisal do blogu o niecom, co sa tyka _len_ linuxu, tak sa aj tak nesla osoba, ktorej sa to nepacilo (nahodou si to bol ty a tvoj prispevok).

    pokracovat do nekonecna nechcem, ale ty mi stale odpisujes ;) . a este k tomu bezdovodne urazas mna a moje prispevky.
    masožravá palma avatar 9.4.2006 18:39 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace

    Z toho, co vidím já ty bezdůvodně urážíš xkeshe a nechceš konkrétně vysvětlit, proč je dle tvého názoru xkesh zaujatý. To, že tvrdí, že by se informace, která je v tomto blogu hodila spíše do zpráviček, aby se o ní dozvěděli i lidé, kteří blogy nečtou, se rozhodně nedá nazvat zaujatostí. Nikde nenapsal, že by to v blogu být nemělo. Napsal jen že by to mělo být ve zprávičkách.

    Vůbec se xkeshovi nedivím, že se chtěl dopídit po důvodech takového s prominutím primitivního a urážlivého nařčení. Navíc se v celém vlákně projevuješ takovým způsobem, že to vyhovuje mému pojetí primitiva bez kloudných argumentů. Omlouvám se jestli se jindy chováte inteligentněji a čtete to co se vám píše, ale tady jste to neukázal.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    9.4.2006 17:38 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    JSI UZ TRAPNEJSI NEZ PLESINGER, dej si do huby vody, nez neco reknes (napises)
    9.4.2006 17:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Tenhle typ zapisu patri IMHO do zpravicek, kategorie Zajimavy software. A kriterium pro "novy nebo neznamy" (popis u kategorie zpravicky)?
    Abych předešel případným nařčením, tak tohle je právě odeslané vysvětlení, proč byla zprávička smazána:

    Potrace nespadá do kategorie "nový či zcela neznámý software". Nemažu ji proto, že to píšeš ty, ale z uvedeného důvodu. Zprávičky jsou tu kvůli přinášení aktualit. Tedy i "Zajímavý software" by měl být něčím aktuální. Potrace už existuje několik let a poslední verze vyšla v roce 2005...
    9.4.2006 17:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Tenhle typ zapisu patri IMHO do zpravicek, kategorie Zajimavy software. A kriterium pro "novy nebo neznamy" (popis u kategorie zpravicky)?
    Abych předešel případným nařčením, tak tohle je právě odeslané vysvětlení, proč byla zprávička smazána:

    Potrace nespadá do kategorie "nový či zcela neznámý software". Nemažu ji proto, že to píšeš ty, ale z uvedeného důvodu. Zprávičky jsou tu kvůli přinášení aktualit. Tedy i "Zajímavý software" by měl být něčím aktuální. Potrace už existuje několik let a poslední verze vyšla v roce 2005...
    Jen upresneni, v kriteriich neni "nový či zcela neznámý", ale "o neznámém či zcela novém" - coz je podstatny rozdil. Tezko napr. najit "zcela neznamý" software, protoze kdyz uz ho clovek jednou najde, tak neni "zcela" neznamý.

    Pokud neni o podobnem programu na abicku dosud ani zminka (viz negativni vysledek hledani), je to program na abicku neznamy a nejak mi tedy nedocvakne duvod, proc by tu o nem nemohla byt zpravicka. Jsou tu ostatne obcas odkazy na "zajimave clanky", ktere nejsou nutne z posledniho tydne nebo mesice.

    Jestli se mylim, tak upresnete prosim, co myslite slovem "neznamý" - kdo ho musi "neznat", aby splnoval toto kriterium.
    9.4.2006 18:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Jen upresneni, v kriteriich neni "nový či zcela neznámý", ale "o neznámém či zcela novém" - coz je podstatny rozdil.
    Prostě jsem se přepsal. Kroutím hlavou nad tím slovíčkařením. Nový software je snad jasný. Neznámý a nový se pravděpodobně často překrývají. Neznámý software je takový, o kterém se pravděpodobně příliš neví. Kritériem však pochopitelně není zmínka na Abíčku - to bychom mohli do zpráviček zkopírovat polovinu SourceForge... Neznámý tedy může být třeba program, který právě přeložili z rumunštiny, nebo který dosud fungoval jen na Amize.
    9.4.2006 20:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Kritériem však pochopitelně není zmínka na Abíčku - to bychom mohli do zpráviček zkopírovat polovinu SourceForge... Neznámý tedy může být třeba program, který právě přeložili z rumunštiny, nebo který dosud fungoval jen na Amize.
    Takze ten, kdo bude hledat na abicku zminku o "potrace", ma proste smulu, protoze to neni "dost novy program". Podle me je ta definice ve zpravickach v poradku, v poradku ale neni podle me neni tvuj vyklad.

    Rozdil mezi kopirovanim "sourceforge" je, ze tu zpravicku zpravidla nekdo musi napsat, zadarmo, takze asi chce na neco upozornit, co shledal zajimavym. Totez co se tyka "zajimavych clanku". Taky bys mohl argumentovat, ze sem muze kdokoliv zkopirovat obsah vsech linuxovych svetovych casopisu... Je treba tedy pocitat s tim, ze zkratka ma abicko definitivni diru co se tyce programu "potrace" a vsech ostatnich programu, ktere nejsou dost nove, aby se vesly do kriteria "neznamy software".

    Program, ktery dosud existoval jen rumunstine ani program, ktery fungoval na Amize, bohuzel tomuto kriteriu naprosto neodpovida, a pokud byl nove portovan pro Linux, tak je to zkratka nova verze a tim novy program.

    Slova "neznamy" muzete tedy z definice pohodlne skrtnout, abyste nematli zbytecne lidi, protoze jde u rubriky "zajimavy software" evidentne pouze o "nove" programy (coz se mimochodem prekryva s rubrikou "nova verze", takze mozna "zajimavy software" uplne zruste).

    No, je to tady vase pole, takze muj nazor znate a dalsi uz je na vas.
    10.4.2006 16:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Napsal jsem:

    Zprávičky jsou tu kvůli přinášení aktualit. Tedy i "Zajímavý software" by měl být něčím aktuální.

    Je to stále nejasné? Připadá mi, že děláš z komára velblouda. Kdyby šlo o národní bezpečnost nebo předmanželskou smlouvu, tak bych to rozpitvávání významů slovíček možná chápal. Ale v tomto případě si nemohu pomoci od dojmu, že se prostě chceš jen trošku hádat.
    Program, ktery dosud existoval jen rumunstine ani program, ktery fungoval na Amize, bohuzel tomuto kriteriu naprosto neodpovida, a pokud byl nove portovan pro Linux, tak je to zkratka nova verze a tim novy program.
    Proč by to musela být nová verze? Přidáním jednoho překladu nebo portováním na jinou platformu se přeci nemusí zvýšit verze. Nehledě na to, že i kdyby číslo verze skutečně poskočilo, tak by to takový program nediskvalifikovalo od zařazení do kategorie "Zajímavý software". Můžeš to brát jako blíže určenou podmnožinu kategorie "Nová verze".
    Slova "neznamy" muzete tedy z definice pohodlne skrtnout, abyste nematli zbytecne lidi, protoze jde u rubriky "zajimavy software" evidentne pouze o "nove" programy (coz se mimochodem prekryva s rubrikou "nova verze", takze mozna "zajimavy software" uplne zruste).
    Dám ještě jeden příklad a pak už to vzdávám... Například před nedávnem se objevil software XGL. Jde o X server, který vše vykresluje pomocí OpenGL. Ten software byl v době psaní zprávičky zcela nepochybně nový, navíc i neznámý. Mohl bys sice říct, že je to jen nová verze X, ale to by bylo nepřesné, protože jde o něco velmi odlišného od dosavadních X serverů. Proto se hodí použít kategorii "Zajímavý software". Je to _aktualita_ o neznámém a zcela novém softwaru.
    9.4.2006 16:10 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Používám v Inkscape, přecejen na práci s grafikou mám radši GUI než CLI. Umí to třeba i vytahat barvy atd. a v Inkscape to mám i s náhledem což je fajn.

    Vůbec Inkscape je skvělý kus softwaru, když jsem to objevil, tak jsem se dost divil, že pro tento bohem zapomenutý operační systém něco tak promakaného existuje. Do tý doby jsem pro vektory na Linuxu znal jenom Sodipodi a to je fakt na dvě věci.
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    9.4.2006 16:22 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    To je vynikající program. Třeba když někdo raději kreslí náčrtky rukou, přijde mu potrace celkem vhod.

    A ta černobílá fotka je super. :-)
    David Watzke avatar 9.4.2006 16:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Pro KDEčkaře je tu i potracegui.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Shadow avatar 9.4.2006 16:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    No krása, mám ho dokonce v distribučních repozitářích, a to přímo v aktuální verzi. Mohl bych dodat, že existuje i KDE frontend potracegui.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    9.4.2006 17:24 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Prestan se tu zviditelnovat. Potrace zna kazdej. :-(
    9.4.2006 17:28 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Každej? Soudě z reakcí bych si za slovem každej nestál.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 17:35 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Kuš! (Vyjimecne jsem pouzil nabodenicko!) :-D
    9.4.2006 17:42 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    To snad ani nejde, aby tu někdo upozornil na program, který ještě nikdo nezná. Leda že by to bylo nějaké vlastní dílo. :-)
    9.4.2006 17:43 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Snad "Kuši!", ne?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 9.4.2006 18:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    LOL!!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.4.2006 17:42 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Kdo ho nezna, tak zna Google a najde si ho, pokud ovsem vi, co hledat. Kdyz to nevi, tak ten nastroj asi nepotrebuje ne? Predpoklada se, ze kdyz chces neco delat, tak tomu rozumis a kdyz tomu rozumis, tak jsi sto nalezt spravne vyrazy pro hledani na Googlu, nebot tyto vyrazy se obvykle vyskytuji v dokumentaci, ze? Nechapu, k cemu je tady furt vypisovat jmena nejakejch programu, kdyz kdo je potrebuje, ten si je najde sam behem nekolika vterin sam. Proto si myslim, ze se tu snazis jen zviditelnovat, a to me teda opravdu stve! :-(
    9.4.2006 17:46 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Nebylo by lepší ABCLinuxu, Root, Penguin, LinuxSoft a všechny další linuxově orientované servery rovnou zrušit? Google přece všechno najde sám! :-(

    Mimochodem, každý, kdo na síti zveřejňuje svůj deníček, se podle mě snaží více méně zviditelňovat.
    9.4.2006 17:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Kdo ho nezna, tak zna Google a najde si ho, pokud ovsem vi, co hledat.
    To je presne ono. A aby vedel, co hledat, od toho jsou tu napr. portaly jako je Abclinuxu, kde se clovek pokusi najit pomoci fullextu nejakou prvni informaci, aby se nemusel hrabat stohem nerelevantnich programu. Podle tve logiky je asi veskery obsah abicka zbytecny, protoze "kdo neco z toho nezna, tak zna Google, a najde si to".

    Nechapu, proc je tu nutne vypisovat jakekoliv informace :P
    9.4.2006 17:53 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Fakt otravnější než Ned Flanders.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    9.4.2006 19:38 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Ne, podle moji logiky Potrace potrebuje clovek, ktery vi, ze potrebuje "neco jako Potrace", a proto, kdyz hleda treba na Googlu, nakonec na Potrace zakonite narazi, protoze rozumi dobre problematice a vi uplne presne, co chce a hleda. Takhle bez kontextu a nahodne psat blogy o jednom z ohromne skupiny nastroju podobneho zamereni mi prijde jako zviditelnovani. Pan Plesinger objevil Potrace a vytahuje se tu na nas, jak je skvely "grafik".

    Potrace je totiz IMHO velice specializovany nastroj, ktery vyuzije jen maly okruh lidi s odbornosti (sic!) zamerenou na grafickou praci na PC. Pro ostatni je to zcela nezajimavy nastroj, protoze ho proste nebudou umet pouzit. Je to videt uz z toho, jak pan Plesinger Potrace pouzil. Ale nechme toho, zase tu flamujem a pan Plesinger se raduje. Uz tu nereknu ani slovo.

    A to radeji ani nemluvim o tom, ze to je jen dalsi provokace, viz screenshot. Nad tim se nikdo nepozastavil? ;-)
    9.4.2006 19:57 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Potrace neznám týden, ale tento prográmek už nějakou dobu používám. Mě stačí a jsem s ním spokojený. Používám ho k úpravě malých jednoduchých logo-symbolů. Pokud chci do webu dodat nějaké logo (ČSOP) a nemám vektorovou variantu, tak si ji pomocí programu potrace udělám a v Inkscape upravím. Za grafika se nepovažuji, ale úprava mojí fotky se mi líbí. Pokud si přečteš můj blog, kde na něm najdeš snahu vyvolat flame. Já ho nevidím. Jediné čeho jsem si všiml je to, že jsi jediný kdo začal řešit screenshot. Docela tě lituji.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 20:20 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Hm, tak ju. :-D Nejsem rozhodne proti! Upravuj si co chces, kde chces, ale hlavne se tu uz prestan prezentovat. a) Nerekl jsem, ze ti nestaci, kde to tvrdim? b) Je mi uplne jedno, ze ho pouzivas a na co! Jde mi o neco uplne jineho!

    Kdybys alespon napsal a popsal, co za algoritmy Potrace pouziva a v cem je vyjimecny, v cem se lisi treba od Autotrace a dalsich nastroju atd. Kdybys napsal cokoli zajimaveho! Kdybys dodal ukazky ruznych vystupu vygenerovanych s ruznymi parametry a na nich ilustroval vlastnosti algoritmu, principu prace s Potrace atd.. Kdybys radeji... hm, pouzil jako podklad pro ilustraci nejakou neutralni fotku - pak bych mozna uveril, ze neprovokujes a ze to pises se zamerem obohatit tento portal kvalitnim obsahem. Ovsem to jsi neudelal, a proto na svem tvrzeni trvam!!
    9.4.2006 20:57 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
       Musíš si ale uvědomit, že jde o BLOG. To co jsem napsal mi stačí a já jsem s tím spokojený. Nijak to nikoho neuráží ani nezesměšňuje, o nikom to neříká že je blbec, hlupák. Tvoji předešlou reakci na to že zakládám další flame je opravdu směšná. Pokud si představuješ, že by celé mělo vypadat jinak, lépe, podrobněji, nic ti nebrání v tom, aby si to napsal a prezentoval třeba jako článek. Já jsem to prezentoval jako blog a mě osobně to stačí.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    9.4.2006 21:34 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Tak jsem konecne pochopil tvoji "metodu", diky. Uz se k tobe nikdy nevyjadrim, nebot je to vskutku zbytecne. Delas naschvaly anebo nemas socialni citeni, popr. mozna sledujes nejake jine cile, ale rozhodne to neni nic, co bych musel. Takze papa. Uz me to definitivne unavilo.
    9.4.2006 22:50 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Přesně tak se chovají malé děti, když jim někdo sebere oblíbenou hračku nebo rozdupe bábovičku. Mluvím z vlastní zkušenosti, choval jsem se tak taky. :-P
    9.4.2006 19:45 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Jeste mi to neda: "aby vedel, co hleda," - musi mit o tom predevsim nejake vedeni, napriklad ziskane skolou atd., proste nejakou odbornost. Jinak proste nemuze v danem oboru pusobit, protoze pak plodi zmetky. Socrates by vas rozdrtil na prach!

    Kdyz clovek vidi ty zaplavy naprosto neprofesionalni a neumele, slatane a nevkusne grafiky v Internetu, dela se mu nevolno. Je to predevsim dano tim, ze se o grafickou praci pokouseji lide bez predchozich teoretickych znalosti principu estetiky a umeni vubec. Je to desive az obludne.
    Luk avatar 9.4.2006 17:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Pěkné, pěkné... Nicméně jsem si teď něco uvědomil - podobnost čistě náhodná, že :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.4.2006 19:05 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    LOL :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    9.4.2006 19:28 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    ROFL! :-D
    xvasek avatar 11.4.2006 00:54 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: potrace
    Hernajs, mně snad Jindřich nikdy neuspokojí. Už jsem zajásal, že bude recenze "strace" pro Windows a je to jakásix konina. Škoda že nejsou povinné perexy...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.