Portál AbcLinuxu, 9. května 2024 20:27

Zas horko III

21.4.2018 20:01 | Přečteno: 3532× | Expresivní zabručení

…alias z extrému do extrému.

Dneska je to na den přesně rok co jsem nedával na počasí, kdy téměř v květnu ještě mrzlo a na Pálavě bylo možno lyžovat. Asi budu nadávat častěji, protože jak se zdá nářky byly tento rok vyslyšeny a počasí se rozhodlo kompenzovat to co roky minulé zameškalo.

21.dubna téměř o rok později? 28,5°C ve stínu. A tohle úmorné vedro má trvat do pondělka kdy bude kulminovat a pak se to zas vrátí k normálu (doufám že bude mrznout). Takže zatímco minulý rok jsem ještě nemohl ani vytáhnout paty z baráku a o nějakém brázdění dědiny na mém mopedu jsem si mohl nechat tak jenom zdát, tenhle rok už od konce března jezdím dávno na kole a z práce musím na pivčo abych vůbec v těchto vedrech dojel.

Může to vypadat že si stěžuju, ale to není pravda. Mně takové počasí víc než vyhovuje, vadí mi jen to že jsem na něj nebyl připraven a spíš o tom píšu abych měl záznam v kronice. No bohužel jsem si vědom že jeden extrém má druhý akorát s opačnou polaritou. Vždyť to nejsou ani dva měsíce co ještě mrzlo až praští (jestli se dobře pamatuju tak skoro -20°C) a Smolíkův příspěvek o výkyvech čtu s úsměvem na tváři, protože tenhle prosinec jsem byl na Vánoce ještě vyjetý venku jak bylo nádherně a pěkně bylo i na začátku ledna. Já bych teda preferoval více průměrné počasí (zaznamenávají se vůbec někde dlouhodobě odchylky od normálu?), ale budiž. A co vy? Jste spokojeni s počasím nebo je to už na reklamaci?

       

Hodnocení: 57 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

21.4.2018 21:36 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja si naopak toto pocasi pochvaluji. V zime jsem mel volno na lyze a v alpach bylo uzasne. Po Weihnocich jsem byl doma s rodinou a take bylo tak akorat. Ted je jaro a je skvele pocasi na vecerni behani i motorku.
21.4.2018 22:08 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč jsou všichni vidláci tak nepřizpůsobiví? Nedělají celý život nic jiného než že na sluníčku okopávají brambory a po večerech popíjejí Zonku na diskotékách ve školních tělocvičnách - no a stejně každoročně brablají, jak jen se trochu oteplí. V Praze se lid opaluje v parcích, líže zmrzlinu a oslavuje jaro ;-)
PepaSFI avatar 22.4.2018 09:56 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Jo, brambory jsem sázel včera a několik týdnů se věnuju řezání dřeva. A pak takovej pražák co ležel se zmrzlinou v parku řekne: "Jó vy na vesnici se máte. Jídlo zadarmo, topení zadarmo, nám ve městě všecko jen zdražujou."
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 22.4.2018 10:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Jídlo zadarmo, topení zadarmo, nám ve městě všecko jen zdražujou
No nevím jak v Praze, ale už i na vesnici chtějí za pivo a klobásek pomalu přes kilo. Úplně jsem čuměl. Praha se sem nastěhovala…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.4.2018 08:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Vis hovno, co to je, kdyz se ti nastehuje Praha... my ze zaPrazi bysme mohli vypravet... obzvlast ti, co si chteji poridit bydleni.
Grunt avatar 23.4.2018 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Vim čoveče a vůbec mi to nevadí. Jen si Prahu nech tam kde je…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 22.4.2018 10:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Proč jsou všichni vidláci tak nepřizpůsobiví?
Možná protože ti vidláci jsou první na řadě, kteří na vlastní kůži pociťují „Pozorovatelné změny klimatu“? Ty extrémy začínají být celkem brutální (úplně odpočtu sucho).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
22.4.2018 13:12 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Tak přestaňte topit PETkama a uhlím, to je vždycky smrad na těch vesnicích.. se divim, že tam nějakej kyslík vůbec ještě máte, člověk aby tam chodil v jépéčku.
PepaSFI avatar 22.4.2018 17:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
no hlavně že ve městech to voní po fialkách a kopretinách. Ale je fakt že idioti co blbě topí existujou, znám i takovéo co fakt topil petkama. Dokonce byl tak blbej že je cpal i na dvoře do kotle kde ohříval vodu na vepřovou smrt. Člověk čeká až začne vonět vepřový a najednou smrad z plastu. No ale stejně se dá kritizovat to že si někdo na šourání po městě koupí diesel aby ušetřil. se divím že tam nějakej kyslík ještě máte, člověk aby tam chodil v jépéčku. Tak mě napadá kolik lidí ještě ví co to bylo JP neboli Jedový pláštík.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 22.4.2018 17:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Tak mě napadá kolik lidí ještě ví co to bylo JP neboli Jedový pláštík.
Není to náhodou atombordel?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 22.4.2018 18:56 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
není to atombordel ikdyž se to často zaměňuje. Atombordel byla dokonalejší varianta, oblek který používalo protichemické vojsko. Dokonalejší, těsnější, odolnější. JP byla pláštěnka pro běžného vojáka, příslušenství masky M-10. Byla uložená ve spodní části té brašny neboli žebradla co se v tom maska nosila. Byla to taková jednoduchá pláštěnka oblékaná shora přes hlavu, vyrobená z takového silnějšího šedozeleného igelitu. kapuce měla gumičku kolem aby držela co nejtěsněji a v rukávech byly upevněné rukavice ze stejného igelitu. Uvnitř byla kapsa ve které byly uschované návleky na nohy. Celé to bylo hodně velké aby se do toho vešel chlap is batohem, zbraní a dalšíma krámama a dokázal to navlíct co nejrychleji.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 22.4.2018 18:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Já vím, však mi to leželo s M10kou u postele, akorát jsem to teda kupoval pod názvem atom-bordel (na OPCH-70 jsem neměl prachy).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.5.2018 18:19 Jarda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Atombordel mívali všichni vojáci před zavedením jednotné pláštěnky JP 75. Tvořily jej atomkecky a vlastní plášť. Vše bylo vyrobene z měkkého pogumovaného materiálu. Atomkecky, žádané třeba rybáři, sahaly až do pasu a připevňovaly se k opasku. Jsa obut do atomkecek, jedinec se (i s ruksakem - "malou polní") nasoukal do pláště, pak jej pozapínal a poutahoval všelijaké popruhy. Jo - to vše samozřejmě v plynové maskou, tou se začínalo. Výsledný efekt byl fantastický, rotu v atombordelu při pěším přesunu by současná populace považovala nejspíše za výsadek Marťanů.
22.4.2018 20:36 Rob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
JP byl na tomhle foru Jindřich Plešinger prosím - a jen díky jemu používáme všichni skvělý, odladěný, multiplatformní, pluginama zasypaný, dvoupanelový JPCommander
22.4.2018 19:55 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Kazdy rok, kdy neni jako predchozi, se mluvi o zmenach klimatu. Jednou je tuha zima tak, ze ani stolety clovek takovou nepamatuje. Pak jsou takova vedra, ktere ani nejstarsi pametnik nezazil. Pak je moc sucho a zemedelcum nic neroste. Pak je zase moc vody a zemedelcum zase nic neroste. Slycham tyto zvasty kazdy rok. Ale proc ne, uz to patri k zivotu. Jen mne stvou demagogicti zeleni environmentaliste, kteri i pokles teplot a prirustek ledu oduvodni globalnim oteplovanim, za ktere samozrejme muze zly bily muz :-D
Grunt avatar 22.4.2018 20:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
za ktere samozrejme muze zly bily muz
Kapitalista konkrétně.

Jenže je to bohužel pravda. Nemám žádné dlouhodobé data, ale sleduju výhled a pouze to můžu potvrdit. Je to jak houpačka. Za mírnou zimu, pěkné jaro a babí léto na podzim (ten medián v grafu) bych platil zlatem.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 22.4.2018 22:05 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
tak na to se vyprdni, tyhle výhledy neberou vážně ani meteorologové. Dělají je snad jen proto že lid si to žádá. Znám jednoho osobně, tváří se velice nevrle když někde padne zmínka o jakékoliv dlouhodobější předpovědi. Obzvlášť tady na Vysočině nefunguje nic. Ten jejich Aladin obvykle jakž takž zvládne tak dva dny a někdy ani to ne. A ty "klimatické změny" si nech vysvětlit od geologů, oni mají na věc trošku jiný pohled než ekofanatici. Stručně se dá říct že to že je pár dní větší teplo a pár dní větší zima a o kousek jinde je to zas naopak, to je úplně normální chaos. A jestli zrovna teď průměrná teplota stoupá, což už ostatně se netvrdí teď tak dogmaticky a jde to snadno ovlivnit výběrem těch správných vstupů, je prostě normální běh světa.

Letošní zima byla úplně normální, mrazy pod -10 byly jen pár dní, sněhu mohlo být klidně mnohem víc, na jaro si taky nestěžuju a loňský podzim taky bez výhrad. Nevím co bysis tak představoval lepšího. Jak by řek můj kamarád meteorolog "lidi budou furt remcat, kopnul bych je do prdele"
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 23.4.2018 18:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
tak na to se vyprdni, tyhle výhledy neberou vážně ani meteorologové.
Ta předpověď mně nezajímá, jenže oni v tom grafu mají i skutečné hodnoty i ten medián vypočtený za několik desítek let. Graf za posledních pár roků vč. odchylky od mediánu a třeba pro různé kraje by mě hodně zajímal.
Letošní zima byla úplně normální, mrazy pod -10 byly jen pár dní
No právě. Jenže to je třeba normální někde v horách nebo na té Vysočině, určitě ne na jihu JM a níže.
na jaro si taky nestěžuju a loňský podzim taky bez výhrad. Nevím co bysis tak představoval lepšího
Nic však já si taky nestěžuju. Vždyť říkám, že 24. prosince jsem ještě zevloval venku a kochal se (to šlo ještě chvíli po Novém roku, zimoval jsem někdy v lednu) jak bylo pěkně. Když by byla taková zima každá, nechal bych si to líbit. A to právě není moc normální.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 22.4.2018 22:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Tatko si roky zapisuje, čo kedy rozkvitlo, aká bola úroda, aká bola teplota a kopec zaujímavostí okolo, niečo ako v Tisícročnej včele Martin Pichanda.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
22.4.2018 22:47 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
A na co přišel? Že v létě bylo vedro, v zimě sněžilo, zjara ledy tály, byly povodně; to jste milé děti přišly o hodně? ;-)
PepaSFI avatar 23.4.2018 14:46 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
a když na Silvestra sněží, Nový rok není daleko
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Bedňa avatar 23.4.2018 18:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
A na co přišel?
Kde píšem, že na niečo prišiel? Alebo si chcel reagovať na niekoho iného?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.4.2018 18:59 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Zkus chodit víc mezi lidi, ať se naučíš konverzovat.
Bedňa avatar 23.4.2018 19:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Reagoval som na Gruntíka, kde písal, že nemá žiadne dlhodobé data "Nemám žádné dlouhodobé data".

Tak som napísal, že tatko si to roky dáta zapisuje, to je všetko, nikde som sa nezmienil že by dáta analyzoval.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 23.4.2018 19:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Zveřejni data, nakresli grafy, napiš blog…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.4.2018 20:09 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
To jste všichni slováci takoví ufouni? :-D
Bedňa avatar 23.4.2018 20:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Mno možno nečítame medzi riadkami to čo tam neni kámo :-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
24.4.2018 11:55 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Nech ho byt, trolla, zrejme predpokladal ze tvuj fotrik neni naprosty idiot a dokaze za ta leta vypozorovat nejaky trend. To mu prece nemuzes mit za zle.
Bedňa avatar 24.4.2018 15:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Občasne ma štve, že si musím obhajovať to čo som nenapísal, ale to už asi bude nový trend, tak sa s tým učím žiť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Jendа avatar 23.4.2018 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Kapitalista konkrétně.
Jo, třeba Československo 80. let bylo vzornou ukázkou ekologické ekonomiky.
23.4.2018 10:46
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
jako kdyby tady tehdy kapitalista nebyl. byl: stat
Grunt avatar 23.4.2018 11:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
To bylo pro dobro lidu ;-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
23.4.2018 12:16 vysvětli mi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
za ktere samozrejme muze zly bily muz

Kapitalista konkrétně.

vysvětli mi prosím Tě, jak výše zmínění můžou třeba za:

kozí bobkky pod alpsýma ledovcema

za to, že grónsko je zkomolenina z gronlandu což znamenalo zelená země (jen upřesním, aby nedošlo k mýlce, že to nebylo podle zeleného ledu)

a třeba za to, že maorové nebo jaký domorodci z tichomoří si 10 000 - 13 000 let předávají písně o tom, jak stoupla voda a to, kde dřív bydleli je teď 30 metrů pod hladinou oceánu?

kolik v té době bylo továren, aut, přehrad, ropného průmyslu, silnic, zabetonované ornice a podobně?
23.4.2018 13:16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
fun fact: kolem bylo tropicke more.
23.4.2018 14:42 Bill Gates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
že grónsko je zkomolenina z gronlandu což znamenalo zelená země (jen upřesním, aby nedošlo k mýlce, že to nebylo podle zeleného ledu)?
Jestli je zbytek tvého příspěvku plný hoaxů jako tento, tak stojí leda tak za vytisknutý a vytření pozadí.
PepaSFI avatar 23.4.2018 14:56 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
no já to Grónsko čet v dobách kdy se ještě ani zdaleka neblblo s oteplováním. Nějaké nálezy osad z dob kdy tam něco rostlo tam jsou ale nakolik to bylo zelené se dnes v době kdy si s informacema každý dělá co chce, bude těžko dohledávat. Mimo to máme celkem dobře doložené chladné období ve středověku a pak si najednou Karel IV usmyslí uprostřed Čech pěstovat víno.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
23.4.2018 17:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
A taky dobře doložené období chladu někdy kolem 3. století, kdy se v Římské říši (samozřejmě ne všude) nahrazovala pšenice žitem, protože pšenici se najednou nedařilo.
Quando omni flunkus moritati
Bedňa avatar 23.4.2018 18:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Tak ja osobne verím vedcom ktorí to skúmajú, na a chladné a teplé obdobia sa na zemi stále striedajú a CO2 tu kedysi bolo niekoľko násobne viac, takže sa vlastne stráca.

Ako povedal zakladateľ Greenpeace, "dnes je Greenpeace už len politická organizácia, ktorá s pôvodným zmyslom organizácie namá nič spoločné, no a nebyť CO2, tak sme tu dnes neni ani mi".
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.4.2018 20:02
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Bedňa avatar 24.4.2018 17:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Čože? To písal nejaký študent na základnej škole? K tomu je ťažko sa vyjadriť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Dalibor Smolík avatar 3.5.2018 13:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
V té době také začal zamrzat Dunaj a hranice ze severu byla pro invazi barbarů otevřená.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
23.4.2018 22:31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Íslendingabók, composed by Ari Þorgilsson foran Icelandic audience in the third or fourth decades of the 12th century, famously commemorates the naming of Greenland by its late 10th-century Norsepioneer, Eiríkr rauði. According to Ari, Eiríkr “kvaðmenn þat myndu fýsa þangat farar, at landit ætti nafngótt” (ÍF 1:13) (said that it would encourage people to go there that the land had a good name [Grønlie2006:7]). Ari’s story was propagated with the flowering of the Icelandic literary tradition in the 13th century, reappearing in Landnámabók, Eiríks saga, and a passage in Óláfs saga Tryggvasonar en mesta. Yet if Greenland was named by its first Norse settlersin terms calculated to advertise the attractions of itssouth-western fjord-country as a sort of North Atlantic locus amoenus, a fortunate and prosperous place well-suited for human habitation, the label outlasted the message. Fifty years or so before Ari wrote Íslen-dingabók, the Saxon ecclesiastical historian Adam of Bremen supplied an entirely different explanation of the name. For Adam, the land had acquired its designation from its people, who had lived there long enough to have acquired a greenish tinge from the sea-water beside which they dwelt, and whose style of life was still rooted in bad old northern habits: “Homines … similem Islanis vitam agunt, exceptoquod crudeliores sunt raptuque pyratico remiganti-bus infesti” (Schmeidler 1917:274) (the people livein the same manner as the Icelanders except that they are fiercer and trouble seafarers by their piratical attacks [Tschan and Reuter 2002:218]).
The Place of Greenland in Medieval Icelandic Saga Narrative
23.4.2018 21:51 sorry
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
sorry, ale hoaxy to nejsou - budeš si muset pozadí dál vytírat rukou..
Grunt avatar 23.4.2018 18:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
The Saga of Erik the Red states: "In the summer, Erik left to settle in the country he had found, which he called Greenland, as he said people would be attracted there if it had a favorable name."
Erik byl očividně kapitalista. ;-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 23.4.2018 23:12 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Zajímavý jak se to mění, ještě pár let zpátky za všechno mohli komunisti, dneska zas za všechno můžou kapitalisti. Kdo bude na řadě příště?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
vencour avatar 21.4.2018 22:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U nás v Praze dobrý. Na balkóně horka přes 40°C, když tam svítí. Kolo jezdí, ráno i k večeru je celkem příjemně. Supr kvetou stromy. Nedávno syn říkal, že je překvapenej, že má na narozeniny sníh, že na to neni zvyklej.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
xvasek avatar 22.4.2018 06:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem s počasím v pohodě. Jenom motorku jsem ještě neměl čas vytáhnout, ale to rozhodně není problém počasí.
MMMMMMMMM avatar 22.4.2018 07:24 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slunko mám rád a tohle počasí si navzdory nachlazení a alergii snažím užívat co nejvíc venku. ;)
Linux Dokumentační Projekt - PDF ke stažení
Agent avatar 22.4.2018 13:04 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tyhle extrémy každého jen otravují, já bych všechno to počasí zakázal.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
22.4.2018 14:23 SazeVaclav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyz na tom kole jedes z Lanzhotu k tomu mostu Oskar (tedy myslim si, ze je to na te fotce), tak kde prejedes Dyji - musis az do Breclavi?
Grunt avatar 22.4.2018 17:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Přebrodím, málo vody.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 22.4.2018 18:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Popravdě ani nevím že se ten most jmenuje Oskar. To jsem tam zabloudil když jsem hledal cestu do Lanžhota. A odpověď zní ne. Pokud jedeš z Ranče od Pepého (bohužel otvírá až na prvního máje), přeběhneš koleje, mezi zahrádkama hned doleva (ale ne úplně nebo se dostaneš k tomu mostu) kolem té haldy co tam má Fosfa, dojedeš k přejezdu, po polňačce stále rovně k Hraničním loukám, na nich dolů kolem Dyje k bývalé signálce, přes starý PSácký most (nově do něj nabily latě aby se cyklisti neutopily), na Pohansko a pak po asfaltce přes les až na starou cestu do Lanžhota. Chceš to nakreslit? A nebo taky můžeš po značené cyklostezce, je to akorát o něco delší.
musis az do Breclavi
Ne, na tom kole jezdím právě abych se jí obloukem vyhnul.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Darth Phantom avatar 22.4.2018 20:08 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Užíváš ještě psychotropní látky?
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Grunt avatar 22.4.2018 20:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Stále a neustále. Proč? Chceš se přidat?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Darth Phantom avatar 22.4.2018 20:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
To já jen tak, aby řeč nestála. Ale aspoň ten benzín do dvoutaktů bys měl omezit, to musí bejt docela svinstvo.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Grunt avatar 22.4.2018 20:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Přílohy:
Nevím co to plácáš, ale motorový blok mi leží vedle na stole. Dneska bylo jenom kolo. Jakože bych chlastal M2T jakožto hydrataci nebo nechápu co to plácáš za nesmyly.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 22.4.2018 23:19 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Můžu se zeptat, v nějakém motoplátku psali, že když se používá kvalitní olej, tedy ne zrovna m2t, tak je možno to míchat v poměru až 1:100, je to možný?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Grunt avatar 23.4.2018 17:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
To nevím v čem, ale už mi to přijde moc, ne? Vždyť to je 40ml na nádrž. Možná u nějakých syntetik, ale ty se používají pro vysokootáčkové motory, ne pro takové prkotadla. Já používá Mogul TSF a mažu maximálně 1:50, níž rozhodně ne. Tak mi to doporučoval i prodejce.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
JiK avatar 23.4.2018 19:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
co se stane, kdyz bys daval 1:70? Nebude to tolik kourit, smrdet, mozna se malinko zvysi opotrebeni, ale neposere se to narazove z minuty na minutu, ne?
Grunt avatar 23.4.2018 19:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
No zprvu asi nic, ale motor je chlazený vzduchem a má tendence se při zatížení přehřívat. Zadřeš pístní kroužky. A navíc ten motorový olej maže i ojniční ložiska (gufera máš až pod rozběhovou spojku), ložiska v pístním čepu asi i ojnici. Pokud nenamažeš dostatečně, dřív či později ti pod zatížením vypoví službu něco zcela určitě. Hodně štěstí s půlením potom.
Nebude to tolik kourit, smrdet,
Pokud dáváš 1:40 - 1:50 a neleješ do toho M2T, nic nekouří, nic nesmrdí. Maximálně když to roztáčíš za studena, nebo se ti pálí karbon nebo nějaký sajrajt ve výfuku, ale na zahřátem motoru nemáš ani šanci poznat že jedeš za dvoutaktem. Smrdí normálně spáleným benzínem a pečenýma muchama a komárama.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 24.4.2018 06:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
problém je že ono se to právě posere zničehonic. Ono se to teda může stát i když se správně maže a občas se to stává ale pak teda nikdy nevíš kde se stala chyba protože se samozřejmě nikdo nepřizná že tam omylem dal benzin bez oleje nebo z kopce brzdil motorem, což teda u babety nejde protože má automat.

Jde o to že když dáš moc řídkou mazací směs, nezvýší to jen opotřebení. Ten olej musí s benzinem utvořit směs která má viskozitu jaká dokáže udržet na třecích plochách olejovou vrstvu. Když to bude řídké, olej se neudrží, vytlačí se a součásti půjdou po sobě na sucho. Do určité míry se to bude jen opotřebovávat. Jenže může nastat moment kdy při vyšší zátěži se pohybující díly do sebe opřou tak že se materiál začne lepit k sobě. Tím se prudce zvýší tření, se vším co k tomu patří, nastane cosi jako řetězová reakce a výsledek je že pak musíš píst z válce vytlouct kladivem.

Dnešní dvoutaktní oleje se míchají obvykle 1:50 ale záleží taky na konstrukci motoru, použitých materiálech, otáčkách a zatížení. Ani tem M2T užnení co býval, to byla hrozná sračka, do rychlejších motorů to radši nikdo nedával. Zadření bývala celkem běžná závada, výbrusy válců se dělaly skoro furt div ne jako běžná příprava na sezonu.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 24.4.2018 09:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
což teda u babety nejde protože má automat.
Přesně naopak. Ona má sice automat ale nemá volnoběžku, takže z kopečka to zařadí dvojku a většina lidí má tendenci pustit plyn (zavře šoupátko) a nechat to jet samospádem, jenže motor se rozjede do větších otáček než je konstruovaný a bez benzínu do komory nejde taky olej a píst se na konci kopečku zadře. Bývá to nejčastější závada v případě zadření ale jinak správného provozu. Posprávnu když jedeš z kopečka by si měl mírně držet brzdu a v intervalech otvírat šoupátko v karburátoru nech se píst maže když to motor brzdí. A nebo si nainstalovat tu volnoběžku.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 24.4.2018 18:58 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
jo vlastně, ono to z kopce nejde, já už to zapomněl, neseděl jsem na tom asi 30 let. Jestli si dobře vzpomínám, šlo to vykvaltovat ručně, jen se myslím muselo zastavit.

Každopádně brzdit u dvoutaktu motorem je nejlepší cesta do dílny. Proto taky měly Trabanty volnoběžku aspoň na čtyřce a Wartburgy vypínatelnou na všech rychlostech. Náramná pohoda při sjíždění kopců a při průjezdech městem. Stačilo před křižovatkou jen ubrat plyn a nechat to dojíždět a pak jen podle situace buď přidat a jet dál nebo těsně před zastavením bez spojky vyřadit.A dnes to "plachtění" z kopce znovu objevili, umí to moderní automaty.

Jak už jsem napsal, dřív bylo zadření celkem běžné, zkušený řidič věděl, jak to začalo mít divný zvuk tak bylo potřeba hned ochladit motor a promazat. Prostě se při jízdě vypnulo na chvilku zapalování a dal plný plyn aby se motor proplách nespálenou směsí. Když se to udělalo včas, motor se nekousl a dalo se s tím opatrně jet dál. Ale pak se to muselo rozebrat a prohlídnout protože se obvykle zapekly pístní kroužky a na pístu se udělala buď hrubá zadřená místa nebo naopak lesklé fleky. To bylo menší zlo, ty stačilo trošku přejet šmirglpapírem. To lesklé místo je totiž rizikové, špatně drží olej.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 25.4.2018 09:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
o vlastně, ono to z kopce nejde, já už to zapomněl, neseděl jsem na tom asi 30 let.
Nejvyšší čas.
Jestli si dobře vzpomínám, šlo to vykvaltovat ručně, jen se myslím muselo zastavit.
Eye. Akorát když jedeš z kopečka moc rychle, tak vlivem odstředivých sil se umí připnout ten pastorek k hřídeli sám. Prdel v 50km/h třeba.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 23.4.2018 23:18 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
OK. Mě se to taky zdálo přehnaný. Psali to kdysi v nějakým plátku typu Supermoto, nebo něco podobného.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Grunt avatar 24.4.2018 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
No řeknu to tak. Na prodejně leží jakýsi olej (JASO FD a bůh ví co ještě) do dvou-taktů, flaška skoro za 500,-, je dost možné že to se v poměru 1:100 míchat dá, ale vyloženě platit víc za olej jak za benál jen abych odzkoušel jestli to jde se mi stejně moc nechce. Zde jsem nalezl jakési vyjádření k olejům, tak názor nech si udělá každý sám.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 25.4.2018 01:16 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Jasný, díky moc.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
PepaSFI avatar 25.4.2018 19:19 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
to bych teda rád věděl proč by měla nějak vadit čistící schopnost lepších olejů. U čtyřtaktu s tlakovým mazáním jo, tam když se do letitého zasviněného motoru nalije něco lepšího, může to uvolnit nějaký chrchel a ten může ucpat některý mazací kanálek. Ale u dvoutaktu to prostě vylítá výfukem. Může ho to sice ucpat, což jsem viděl ale čištění výfuku je celkem rutinní záležitost. Tím spíš když to nebylo zanesené a spečené jako obvykle ale jen ucpané mastným sajrajtem který po rozebrání šel snadno vyčistit
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 25.4.2018 19:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
To nemám páru. Ten Mogul je JASO FD, ale že by to něčemu pomohlo teda nevim. Výfukový kanálek jsem musel kompletně vybrousit pilníkem protože byl ucpaný fest tvrdým karbonem. Olej který by ten humus rozpouštěl bych bral všema deseti.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Max avatar 23.4.2018 07:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno, práce ve skleníku nebyla o víkendu moc ideální, to přiznávám. Nicméně sobotní grilovačka se vyvedla a sobota jako taková mi stačila na aklimatizaci a v neděli jsem už jel na zahradě jak šroubek.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
28.4.2018 09:45 stromm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Copak horko. Je zde návrat boje s věčně zelenou trávou. Naštěstí je dostatek chlazeného hořkého moku. A ve skleníku poprvé sazenice Jalapeno (z 10 semínek 2 sazenice).
Max avatar 2.5.2018 09:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Já minulý rok nasadil "Trinidad Scorpion Moruga", vyšlo jich hodně, ale poté, co mi je nechtěli doma nechat v truhlíku a hodili je do skleníku, mi přestaly růst a do zimy nestihly nic.
Letos jsem je nenasadil, ale nasadil si je strýc, tak uvidíme, jak mu půjdou.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.5.2018 12:15 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Není o co stát - když se vaří, strašně smrdí a v jídle mají dost podivný chuťový ocas.
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 2.5.2018 19:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Ty si takový zahrádkář?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 2.5.2018 21:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Takých nás je tu viacej a niektoré odrody rastú fakt dlho, už to vizerá že dozrejú, blíži sa jeseň a ledva to stihnú. Ja osobne si dávam poradiť od kolegu, ktorý je v tom profík a má roky praxe.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 3.5.2018 09:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Odjakživa, děda měl jeden velký vytápěný skleník (9x5m) jeden malý vytápěný (2x4m) a asi 6 foliovníků (4x8m).
V současné době máme jen ten velký skleník + pár menších záhonů kolem (cca 18m čtverečních, další záhony jsou jen pro kytky), u kterého se vytápění použilo jen párkrát. Je to asi 2 roky, co jsem topení demontoval, kamna byly v tahu už dlouho a topení sloužilo jen jako útočiště pro slimáky.
Každý rok hnojíme (všechnu zem vyhážeme, dáme hnůj/kompost a zahážeme). Mám jeden keramický sud na 1000l dělaný na zakázku (ještě za dědy), ve skleníku pak na ohřev jeden kovový sud, nebo jak tomu říkat (cca 500l). Takže večer zakropíme vyhřátým sudem ve skleníku a pak ho napustíme ze studny.
Letos budu dělat automatický zavlažovací systém do skleníku a příští rok bych chtěl svařit konstrukci a předělat všechny skleníkové dveře (celkem jich je 8) na automatickou ventilaci řízenou PC (takové ty rozpínací písty v závislosti na teplotě nechci, je to trochu nedostatečné).
Jinak pěstujeme : cukety, dýně, papriky, rajčata (jak malý, tak Bulharský mastodonty, co si vozíme z Bulharska), okurky, kedlubny, ředkvičky, trochu celer, česnek apod. drobotiny.
Mám i celkem slušný semínko na slunečnice, minulý rok to vyšlo pěkně, uvidíme letos.
Jinak papriky většinou sázíme v lednu.
Zdar Max
PS: pokud to bude stát zato, tak automatizaci skleníku zanesu do článku :).
Měl jsem sen ... :(
Grunt avatar 4.5.2018 19:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zas horko III
Ti pošlu můj čajovník. To je jediná věc kterou jsem se snažil vypěstovat. Nechcípl, to je velmi pozitivní, ale popravdě za ty roky ani o moc z toho květináče ani nevyrostl. Krám jakýsi nefunkční.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.