abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (88%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 782 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Zbohom KDE , vitaj GNOME

    17.11.2008 16:00 | Přečteno: 1733× | Linux & programovanie

    Zbohom KDE, zbohom Debian ... možno ešte niekedy v budúcnosti :).

    Tak tento víkend som sa po par týždňoch pohrávania s myšlienkou zmeny prostredia rozhodol zmenit distribúciu a aj pracovne prostredie. Z Debian Lenny na Arch Linux a z KDE 3.5.9 na Gnome 2.24. Pre Arch som sa rozhodol pre jeho filozofiu a preto, lebo donúti užívateľa sa aj čosi naučiť, či chce alebo nechce :) . Bol by som ho použival už dávno keby nemal v repozitároch kde4.*. Tak som volil Debian, ktorý ma ešte stále KDE3 (a asi aj dlho ešte aj bude). Len ja som človek prelietavý a mám rad občasnú zmenu ... síce, ktorú som v počiatku oľutoval ale už aj "odľutoval".
    Tak som si musel zodpovedať otázku, že čo vlastne potrebujem.
    Tak po zhodnotení pre a proti som sa rozhodol prejsť na Arch a GNOME ... dúfam, že neoľutujem. :)

    Arch Linux
    + možnosť sa niečo nové naučiť
    + rýchle distro , ktoré si prispôsobím k svojim potrebam

    GNOME
    + GIMP, Firefox, Inkscape, Pidgin

    KDE 3
    + Kmail, Krusader, Kate, Amarok
    - nebude sa udržiavať donekonečna a nakoniec z toho bude 4.*

    Debian Lenny
    + stabilita
    + nekonečno balickou
    + KDE3
    - celková zložitosť
    +- moc rozsiahli system

    Kmail -> Thunderbird
    Krusader -> Gnome-commander
    Kate -> gedit
    Amarok -> rhythmbox

    Po dvoch dňoch používania už si celkom zvykám na Gnome a som celkom spokojný.
    A ku KDE4 ... zatiaľ nespĺňa to čo som očakával od KDE

    PS: budte zhovievavý ... môj prvý zápisok

           

    Hodnocení: 30 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.11.2008 16:14 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Vitame dalsiho cestovatele po distribucich a desktopovych prostredich :-)
    17.11.2008 17:19 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    bohuzel to moc k smichu neni ... svetova hospodarska krize na krku a mlady obcan nema nic lepsiho na praci ...
    vogo avatar 17.11.2008 16:40 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    i já jsem experimentoval s Gnome, pak jsem asi týden vydržel u XFCE4, které se mi opravdu líbilo, ale kvůli jedné aplikaci se nakonec přechod neuskutečnil… náhradu za Krusader jsem prostě nenešel…
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    zr3zo avatar 17.11.2008 16:42 zr3zo | blog: zr3zo_blog | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    jj krusader je len jeden ... ale hadam si casom zvyknem na gnome-commander
    17.11.2008 16:52 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    gnome commander humus; ja pouzivam radsej mc v terminaly a na ftp gPTF
    15.1.2009 12:06 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    mi v gnome commanderu nefungoval ani výběr více souborů, ať už přes ctrl nebo přes insert. s krusaderem se naprosto nedá srovnávat. to už radši total commander přes wine:)
    17.11.2008 20:40 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Nevím, co pořád všichni mají s tím, že když mají Gnome, tak jim do systému nesmí žádná KDE aplikace. Pokud člověk nemá 256MB RAM tak mu to snad může být jedno, ne? Mám už celkem starší stroj a s rychlostí startu ani čehokoli jiného u QT/KDE aplikací v Gnome nemám problém.
    I am Jack's wasted life.
    vogo avatar 17.11.2008 20:47 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    přece nebudu mít jen kvůli jednomu programu knihovny KDE, a potom, všechno bez spuštěného KDE nefunguje úplně na 100%… To už můžu používat rovnou KDE… a taky ho používám
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Jakub Lucký avatar 17.11.2008 21:41 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tak mě teda všechno (kromě Helpu, protože nemá khelpcenter) v Krusaderu funguje, a to mám Gnome...

    Dokonce i ten Krusader 2 (z Debian Experimental) funguje...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Bluebear avatar 17.11.2008 16:47 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Vítej, poutníku mezi světy.

    Já jsem už taky vystřídal různá prostředí a zatím jsem dospěl k názoru, že problém není s konkrétním prostředím. Dobrých windowmanagerů je už dnes celá řada, stejně jako doprovodných utilitek k nim, jako jsou panely, manažery obrázků na pozadí atd. Problém je jinde, a to v aplikacích. Ze všech desktopových prostředí dohromady člověk sotva najde použitelnou aplikaci pro daný úkol.

    Zvlášť bolestivě postrádám textový editor (pokud z nějakého důvodu nelze/není vhodné použít vi, které zaplaťpánbu chodí všude), rozumný prohlížeč pošty (momentálně používám ClawsMail, který není špatný, ale úplně ono mi to stále ještě není), rozumný prohlížeč webu (Firefox je čím dál méně rozumný), textový procesor (OpenOffice je strašný moloch a cokoli jiného vůbec nechodí), atd...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    17.11.2008 17:20 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    a kdo jiny nez zamestnanec SUSE by s tim mel neco delat ? Ma to dodat komunita?
    Bluebear avatar 17.11.2008 17:32 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Ač to zní možná podivně, i zaměstnanec SUSE je pouhý smrtelník a jako takový je limitován 24 hodinami denně.

    Napsat konečně dobrý textový editor, mailový klient, webový prohlížeč a textový procesor bych si sice přál, ale prozatím jsem na to neměl čas.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    17.11.2008 17:01 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    já v podstatě nedokážu odejít od KDE kvůli jeho geniálním kontextovým nabídkám - jsem asi línej - takhle v konqueroru kliknu pravým na obrázek a mám tam všechno od rotace, přes změnu velikosti, otevření s x aplikacema, nahrátí do digikamu až po vypálení na CD/DVD, nebo odeslání mailem

    to samé audio - konverze, vypálení v data/audio režimu a podobně

    to samé určitě nabízí i jiné prostředí, ale v KDE mi to přijde nejlíp vychytané a nastavuje se to samo (skoro samo)

    a vlastně asi díky své lenosti nedokážu odejít od debiana SIDa - jedno apt vládne všem ... :-) - kdysi jsem ETCHe nastavil podle sebe a teď už jen apt-něco

    mirec avatar 18.11.2008 10:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tie veci v KDE sú úplne super .. ale musím priznať, že mňa KDE4 tiež prinútilo odísť od KDE. Vlastne asi polovica KDE-čkárov čo poznám kvôli tomu od KDE odišlo a ďalší sa chystajú. Takže zbohom KDE, vitaj fvwm ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    19.11.2008 06:41 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Taky mě KDE 4 přimělo odejít od KDE (a to jsem byl skoro deset let ortodoxní KDEčkař). Ale myslím, že až se za pár let dá KDE částečně do kupy, je možné, že se já i někteří další zase vrátíme. :-)
    19.11.2008 07:19 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    tomu moc nerozumím - ono KDE 3.5.10 nefunguje? proč se ženete do 4 když 3 je v pohodě a pak slavnostně prohlašujete, jak je to nové KDE hrozný, že jste od něj museli odejít?
    19.11.2008 08:09 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tady se asi hodí ten termín „morálně zastaralé“. Nedělá mi dobře pocit, že používám software, který vzniknul před více než 6 lety (KDE 3.0) a v současnosti je už skoro dva roky mrtvý (od prací na KDE 4 už se jenom udržuje, ale nevyvíjí). Stádium konzervy prostě nemá budoucnost. To už radši používám fušersky splácaný bazmek jako LXDE, které sice oproti KDE 3.x opravdu není bůhvíco, ale je aktuální a vyvíjené. Nebo aktuální GNOME, které se koneckonců dá taky používat, a ten evoluční, konzervativní vývoj se mi na něm líbí.
    Marián Kyral avatar 19.11.2008 12:55 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tak tenhle názor nechápu. V KDE3 se sice jen opravují chyby, ale abych kvůli toho utíkal někam jinam? KDE4 pravidelně zkouším a řekla bych, že verze 4.2 vypadá hodně nadějně. Už mi tam chybí jen pár drobností. Jen škoda těch problémů s nvidií 8xxx. Momentálně mi plasma vždy nejpozději do dvou minut shodí X server :-(

    Nicméně v KDE3 bez problémů používám kwin, okular, kpat z KDE4 ;-)
    20.11.2008 09:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tak tenhle názor nechápu. V KDE3 se sice jen opravují chyby, ...
    tvá druhá věta vysvětluje proč to nechápeš ;-) - v KDE3 se totiž chyby moc neopravují ...

    například takový program "kamera" mi momentálně znemožňuje připojit foťák, bug je na to nahlášený již pěkně dlouho, a řešit se zjevně nebude ... takže pokaždé, když se mi kvůli závislostem kamera nainstaluje (nemůžu ho blacklistovat, pak by mi neprocházely automatické updaty), tak musím zase forcnou odinstalaci, abych si mohl zkopírovat fotky z foťáku (a to i v KDE, to komunikaci s foťákem zvládá i bez toho bazmeku, protože je to normální mass storage)

    co se týče KDE4, co do funkcí vypadá 4.1.73 poměrně schopně, už se to konečně začíná blížit trojkové řadě, akorát na mém testovacím stroji (Duron 700 MHz, 768 MB RAM, grafika v režimu VESA protože nativní ovladač mi zasekává celý systém) se to vyloženě plazí, zatímco třeba XFCE je rozumně použitelné a KDE 3.5.7 na tomtéž železe (tehdy s polovinou paměti) běhalo také svižně
    Marián Kyral avatar 20.11.2008 10:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Tak tenhle názor nechápu. V KDE3 se sice jen opravují chyby, ...
    tvá druhá věta vysvětluje proč to nechápeš ;-) - v KDE3 se totiž chyby moc neopravují ...

    například takový program "kamera" mi momentálně znemožňuje připojit foťák, bug je na to nahlášený již pěkně dlouho, a řešit se zjevně nebude ... takže pokaždé, když se mi kvůli závislostem kamera nainstaluje (nemůžu ho blacklistovat, pak by mi neprocházely automatické updaty), tak musím zase forcnou odinstalaci, abych si mohl zkopírovat fotky z foťáku (a to i v KDE, to komunikaci s foťákem zvládá i bez toho bazmeku, protože je to normální mass storage)
    No Kameru nepoužívám, gentoo mi ji necpe, fotky stahuji malým shell skriptíkem přes mass_storage. Momentálně mě v kde3 žádný bug netrápí.

    co se týče KDE4, co do funkcí vypadá 4.1.73 poměrně schopně, už se to konečně začíná blížit trojkové řadě, akorát na mém testovacím stroji (Duron 700 MHz, 768 MB RAM, grafika v režimu VESA protože nativní ovladač mi zasekává celý systém) se to vyloženě plazí, zatímco třeba XFCE je rozumně použitelné a KDE 3.5.7 na tomtéž železe (tehdy s polovinou paměti) běhalo také svižně
    Pokud to je Nvidia, která a která verze ovladače? Co třeba ovladač "nv"?
    20.11.2008 10:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    No Kameru nepoužívám, gentoo mi ji necpe, fotky stahuji malým shell skriptíkem přes mass_storage. Momentálně mě v kde3 žádný bug netrápí.
    ok, pak jsi šťastný člověk :-) ... jen jsem chtěl ilustrovat praktickým příkladem, že ne pro každého je to tak růžové
    Pokud to je Nvidia, která a která verze ovladače?
    ne, je to Radeon 7500 (s xf86-video-ati 6.8.0)
    Marián Kyral avatar 20.11.2008 11:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    No Kameru nepoužívám, gentoo mi ji necpe, fotky stahuji malým shell skriptíkem přes mass_storage. Momentálně mě v kde3 žádný bug netrápí.
    ok, pak jsi šťastný člověk :-) ... jen jsem chtěl ilustrovat praktickým příkladem, že ne pro každého je to tak růžové

    Chápu. Nicméně by to mělo jít vyřešit i jinak než přechodem k jiným bugům :-D
    19.11.2008 18:26 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Používám termín „vyzrálý“ a s ním myslím ještě nějaký měsíc vydržím kde3 používat :-)
    17.11.2008 17:47 nevis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Arch - správná volba, přeji Ti ať se v něm nezklameš...

    (aaaano je to možné, ale leda by sis za to mohl sám ;-))
    17.11.2008 18:04 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    tak nevim zrovna ted sa hraju s KDE4 (Kdemod) a neni to tak spatne. +Kopete -QT klient pro MPD -- sonata je proste nejlepsi +Ktorrent -Firefox je GTK a na opere me spousta veci nevyhovuje (nejradsi bych si ju poskladal jak Firefox) o konqueroru se ani nebavim. -s velikym minus, nemozu dojit na to jak editovat nabydku kdyz kliknu pravim na plochu, nebo jak to udelat aby sa o plochu staral openbox

    a jeste bych si na par veci vzpomel trebas na to ze v dolphinu nejde drag-and-drop mezi panelama a porad me tam neco oproti nautilusu chybi ale nevim co. ale uz je to enom prkotina
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    17.11.2008 18:07 aurelius | blog: Wonderland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Místo Amaroku bych možná zvolil spíše Banshee než Rhythbox. Můžeš zkusit.

    Každopádně gratuluji k přechodu na Gnome :-)
    pools avatar 17.11.2008 19:54 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    srovnávat amarok s rhythmboxem? ty chceš asi dostat po hubě, co? ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    zr3zo avatar 17.11.2008 20:38 zr3zo | blog: zr3zo_blog | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    :D ja som neporovnaval amrok s rhythmbox-om ale, som pisal,ze namiesto amaroku som pouzil rhythmbox :)
    17.11.2008 21:02 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Ja jsem taky zakotvil u Rhytmboxu. Jako jediny mi dokazal nacist CELOU moji kolekci :)
    17.11.2008 20:54 kvé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Ja v archu pouzivam kde3 z kdemod-legacy a zatim ho porad udrzujou.
    zr3zo avatar 17.11.2008 21:08 zr3zo | blog: zr3zo_blog | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    hmmm tak to som nevedel
    vogo avatar 17.11.2008 21:17 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    jenže s novým xorg a bluez z testingu to už začíná trochu skřípat :(…
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    17.11.2008 21:43 kvé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Balicky z testing nepouzivam a zadne problemy zatim nemam.
    lmanik avatar 17.11.2008 22:29 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    nestras :o) to abych se zase zacal koukat po nejakem openboxu
    A komu to cpes?
    Grunt avatar 18.11.2008 23:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    100%-ní souhlas. Jak ho to vůbec mohlo napadnout. Amarok…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.11.2008 00:59 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    :) jinak místo thunderbirdu zkuste Evolution, ze začátku to chce trošku odvahy a testování, ale pak se člověk naučí a spojí ho s pidginem, je vyřešeno;)

    jinak souhlas u Rhythmboxu, vypadá jako nějaké ořezávátko, ale opak je pravdou;)

    btw do geditu jde dohnat plno pluginů a vzhledem k tomu, že nautilus nyní má podporu tabů a dalších fcí/kontextových nabídek/záložek, tak si myslím, není nutné zůstávat u commanderů a max pro serioznější práci spustit mc;)
    Nicky726 avatar 18.11.2008 11:01 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Asi to tu někde bude, ale pro Arch je dostupné KDEmod a to ve verzi 4.x nebo 3.5.y (nyní 3.5.10) jako KDEmod-legacy. Kromě asi týdnu dvou, poté, co v [extra] proběhla změna 3.5.9 -> 4.1.0, funguje vše krásně. Nedá se sice čekat, že do KDE 3.5.y budou přibývat nějaké nové fičurky, ale jde pořád o podporovanou větev a KDEmod tým ji hodlá držet. Na KDE 4.x se stále pracuje, a lze čekat světlejší zítřky, co se některých neduhů týká, v lednu vyjde 4.2 a s ní i některé zatím nehotové aplikace jako Amarok, Digikam, takže je na co se těšit.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    unknown_ avatar 19.11.2008 17:22 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Musím říct, že ta změna programů mě vyděsila. Nemyslím si, že sis nějak pomohl :-D u Amarok -> rhythmbox určitě ne.
    Jakub Lucký avatar 19.11.2008 23:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Já jsem pro Amarok -> mocp ;)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    19.11.2008 23:30 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Mam KDE 3.5.9 a myslim, ze este peeeekne dlho ostanem na rade 3. V podstate dokym budu ofic. baliky. Mne v tom nic nechyba, s mojho pohladu dokonale. A navyse este stale opravovane najdene chyby. Ja si viac ani nemozem zelat.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    msk avatar 20.11.2008 10:09 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    ... v podstate dokym budu ofic. baliky ....
    A ja mozno aj pokym budu este tie neoficialne :)
    22.11.2008 14:21 darny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    Jsem jen běžný uživatel, tedy dle linuxáků "FBU". Mám rád změnu a jsem velmi zvědavý a navíc jsem si nijak zvlášť neoblíbil ani jedno distro. Tak přelétám od jednoho k druhému, porovnávám a hledám pro mne to nejoptimálnější. Teď jsem zkusil poslední Suse 11 a Mandrivu 2009. Bohužel, prostředí KDE 4 mne velmi zklamalo a OpenOffice neumí přečíst dokumenty v PDF,tabulky a Word, které jsou vytvořeny a přeneseny z Windows XP. Pokaždé se mi objevila hláška, že dokument neexistuje. Z pošťáků mám v oblibě Evolution. Při doinstalaci v KDE 4 mi Evolution následně házel hlášku, že cesta k adresáři neexistuje a nešel vytvořit žádný nový kontakt. Tak jsem se vrátil ke KDE 3.5 a mám klid - prozatím. Gnome mi nějak nepřirostlo k srdci. Pokud bych si měl vybrat - byl jsem přinucený okolnostmi, volil bych Ubuntu. Má nejlepší Wiki, polopatické návody a nikdo si tam nehraje na velmistra, pokud vznesu dotaz, narozdíl od jiných dister. Prostředí KDE 4 a zkoušel jsem Suse a Mandrivu 10-listopadu mne velmi zklamalo. Naprostý nedodělek. Očekával jsem doladěnou distribuci. Windowsáci se teď se svými pomalými a náročnými Vistami smějí.
    belisarivs avatar 23.11.2008 14:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME

    Blabol.

    Vista je dle samotneho MS omyl. Ktere KDE4 jsi mel na mysli? 4.0.x nebo 4.1.x? To prvni je spise "proof of concept" a to druhe je "Early adopters only".

    Nepochopil jsi styl vyvoje OSS a trziste - Release soon and release often. Spousta OSS programu je vydana nedokoncena v nadeji, ze se neomu zalibi a pomuze s jejich dokoncenim. To je cele.

    IRC is just multiplayer notepad.
    23.11.2008 23:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbohom KDE , vitaj GNOME
    sorry, ale na tomto se prostě neshodneme - není problém, aby se zalíbila verze, která není oficiálně vydána, a někdo s ní pomáhal ... KDE není v pozici, kdy o něm nikdo neví, autor zmírá hlady a nemůže se projektu věnovat, a tak jej raděj vydává než aby tento skončil v propadlišti dějin ... KDE 4.0.x i 4.1.x si prostě označení jako finální verze nezaslouží, to není o katedrále a tržišti, to je o běžných zvyklostech, které fungují (i) v OSS světě, a tady to KDE prostě pěkně posralo

    a je docela smutný, že když to řekne už i "BFU" (nikoliv dlouhodobý uživatel, který od KDE cosi očekává a jehož velmi hluboce zklamalo), tak místo aby se vývojaři konečně chytli za nos (takovéhle příspěvky by si aseigo měl povinně číst před spaním aspoň půl hodiny každý den, aby se vrátil z těch svých nebeských výšin nohama do reality), tak se zase staví do té své ublíženecké role, jak je chudáčky nikdo nechápe, a že přeci KDE 4.0, KDE 4.1 a teď nejspíš ani KDE 4.2 vlastně není "to pravé" KDE4 :-(

    (a ať už Vista je či není omylem - nevím, nikdy jsem to nepoužíval - tak je docela smutné číst, když ji uživatelé, kteří zjevně nejsou promicrosofťácky zfanatizovaní, považují za lepší než KDE ... ale ještě smutnější je jen tak šmahem odsoudit popis uživatelské zkušenosti, která neodpovídá tomu našemu vysněnému světu, slovem "blábol")

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.