abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)

    1.6.2012 04:19 | Přečteno: 5961×

    Tak jsem se konečně rozhoupal si pořídit nějaký ten netbook, konkrétně Acer Aspire One 722-C6Ckk. Teď se mi tedy nabízí zhodnotit tento "zázrak" v kontextu se svou postarší dosavadní patnáctkou od stejného výrobce, Acerem Extensa 5620Z z roku 2008. Nečekejte od tohoto zápisku nic přeborného, jsou to spíše pouze náhodné poznatky pro případné zájemce.

    Nejdříve nějaké ty parametry:

    Ve srovnání se svým stávajícím notebookem jsem vyhrál dvakrát tak velkou operační paměť, naprosto zbytečně a nechutně veliký pevný disk (který možná časem nahradím nějakým pěkným SSD) a procesor s o něco více než poloviční rychlostí.

    Konstrukce

    Kritika

    Jednou z nepříjemných věcí jsou chybějící stavové diody pro aktivitu disku a Caps Lock. Zrovna u těchto dvou nemám tušení, proč by je kdo vyhazoval pryč. Ale dá se přes to přenést. Bluetooth pro jistotu postrádá jak diodu, tak jakýkoliv hardwarový vypínač.

    Zvláštně vyřešené je také odvětrávání, které pro malý výstupní otvor a žádné zmínky po nasávání studeného vzduchu vypadá značně nedůvěryhodně. A to zcela oprávněně. Větráček běží nonstop bez přestávek a teploty se v běžném provozu obvykle pohybují kolem 70 stupňů. Zkrátka nic moc, ale alespoň že to funguje.

    Modrou diodu na tlačítku pro zapnutí a vypnutí silně doporučuju přelepit malým čtverečkem z černé izolační pásky.

    Ještě bych asi dodal, že neuzemněný AC adaptér spolu s varováním od Alzy ohledně přepětí ve mně nevzbuzuje zrovna dobrý pocit. (Na druhou stranu, jak jsem se tu dočetl, možná jsem byl jenom strašen nějakým obchodníkem.) Nepotěšil mě ani poměrně hlasitý zvuk, jaký notebook vydává při připojení a odpojení od adaptéru.

    Z čeho mám zas radost

    Doteď jsem neměl pořádně možnost spatřit, jak jde to CCFL podsvícení na starém notebooku do háje. Také přechod na vyšší DPI je docela zvláštní, pomalu se mi zdá, že jsem si na předchozím displeji už kazil oči. Jinak nejde o nic zvláštního, černá není zase tak černá, jak by mohla, a byl jsem obdařen jedním vadným subpixelem.

    Zbytek výhod vychází z toho, že jde o netbook. Dá se krásně držet v jedné ruce, v batohu to téměř nic neváží, na stole nezabírá téměř žádné místo. Perfektní věc na cesty. Pendluju sem a tam autobusem do školy a obvykle se na tom dá po cestě pracovat.

    Klávesnice

    Protože jsem mírný typomaniak, pozastavím se nad klávesnicí. Ta je dost podobná tomu, na co jsem za těch pár let od Aceru zvyklý, jen ji někdo totálně vyžehlil a usekl kraje. Také přibyly slovenské potisky. Zatím se snažím si zvyknout, ale vypadá to, že s tím nebude zase tak moc velký problém. Obecně je klávesnice velmi solidní, když opomenu kompromisy v oblasti kláves pro pohyb kurzoru. Zajímavý je pro mě ten trochu jiný charakter zvuku, jaký klávesy vydávají při psaní.

    Z praxe

    Po/instalační trable

    Jakmile jsem se pokusil o instalaci Ubuntu 12.04 a připojil se k Wi-Fi, pozdravil mě kernel panic. Jak jsem si dohledal, nejspíše za to může Ethernet NIC. Řešení je jak jednoduché tak obskurní: dát v Setupu bootování ze sítě na první pozici.

    Další problémy byly s proprietárním ovladačem na grafický čip, který mi v Ubuntu kurví defaultní rozlišení KMS při náběhu systému a znemožňuje uspávání. Takže raději jedu na nějakém tom opensource ovladači, a jak se zdá, ničemu to ani nepřekáží.

    Chvíli jsem zažíval potíže s tím, že po probuzení z uspání nenaběhl touchpad. Časem jsem objevil, že stačí nechat netbook projít dalším cyklem uspání, a ono to zpětně naběhne. Už dlouhou dobu se mi to však nestalo.

    Uzavřel bych to zvláštním chováním Wi-Fi. Naučil jsem se, že je klávesovou zkratku pro vypínání třeba stisknout dvakrát po sobě.

    Výkon

    Na takové to běžné užívání jsem na posledním Ubuntu s Unity 3D a připojeným externím FullHD monitorem nezaznamenal problémy. Jistě, nějak moc svižné to není. Nejvíc mi asi vadí, že můžu zapomenout na přehrávání HD videa, a v případě YouTube vůbec jakéhokoliv videa ve fullscreenu.


    Celkově jsem z tohohle počítače docela šťastný. Svůj původní účel plní skvěle, a nezanevře na mě ani když ho využívám místo pracovní stanice.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722), obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    deafboy avatar 1.6.2012 05:17 deafboy | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Acer Aspire One iba 70'C ? To nieje take zle... pockaj ked bude hucat ako cirkular a zacne sa zasekavat ;)
    Petr Bravenec avatar 1.6.2012 05:26 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Vyfoukat. Přestane.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    1.6.2012 08:36 Lucia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Ak niekde problem nastane - vyfukas a prestane? :-D
    vain avatar 1.6.2012 06:57 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Mám doma zaměřením podobný kousek a musím říct, že to byl, pokud jde o HW, za poslední dobu asi ten nejlepší nákup, který jsem udělal, vůbec.

    Nejen že vše funguje 100% out of the box, ale je to i v kvalitním obalu i s "klitorisem" (děsně návyková věc... i ta u notebooku ;-)). Uspávání (obojí) funguje tak spolehlivě, že jsem oslavil sto denní uptime. Takže kdyby někdo zvažoval nákup podobného produktu o kterém mluví tady autor v blogu, mohu Lenovo ThinkPad Edge jenom doporučit.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.6.2012 12:01 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    +1

    Ale nová generace má jistá nepěkná specifika. Třeba divné rozložení klávesnice nebo klikací touchpad.
    1.6.2012 15:11 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)

    Také hlásím spolehlivé uspávání (nakonec... jinak bych zklamaný). To už spíš beru za standard.

    Mno nevypadá to zle. Ale asi to bude dražší než 7.5 k CZK. :)

    vain avatar 4.6.2012 07:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Ano, stál ve své době nějakých 9 tisíc.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    gtz avatar 1.6.2012 20:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    +1
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.6.2012 08:08 Alah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    1.00 GHz (1.33 GHz turbo)
    :-D LOL
    David Watzke avatar 1.6.2012 10:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Jojo, to mi připomíná můj rok a půl starej mobil ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.6.2012 14:08 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Dobrý, ještě někdo se přidá k poměřování velikosti péra?
    David Watzke avatar 1.6.2012 14:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Já jen fakt nevím k čemu takovýhle zařízení. Když už něco tak malýho, tak je to asi zamýšlený na cesty, ne? Ale s výdrží 4 hodiny moc daleko nedojdeš...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 1.6.2012 14:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Můj thinkpad vydrží kolem pěti hodin: ve škole déle nebývám a tak dlouho netrvá ani jedna cesta vlakem po ČR, pokud vlak zrovna jede a nejde o nějakou prdel světa (Horní Cerekev, lol).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 1.6.2012 15:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Jednak je to výdrž „až“ a druhak ta baterka bude časem už jenom degradovat.
    Fluttershy, yay! avatar 1.6.2012 15:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Kde vidíš až? OP píše přes čtyři hodiny a mně ten thinkpad třeba teď vydržel dost přes pět hodin.

    Degradaci akumulátoru jsem zažil toliko dvakrát po fakt dlouhé době, ale zpravidla po těch bezmála dvou letech mívám jiné potíže.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.6.2012 10:35 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Ty jsi ale reagoval na poznámku o rychlosti. Proč bych jinak mluvil o přeměřování péra?

    Za prvé, mám už dva roky nějakej dualcore, asi 1.3 GHz. Cokoliv víc je podle mě pro přenosný použití naprosto zbytečný. I když je fakt, že když člověk používá těžkopádný sračky typu KDE/GNOME/Windows, tak tomu těžko uvěřit... silnější procesor je potřeba snad na nějaký výpočty a v takovém případě jsem to stejně vždycky dělal přes SSH na dálku na nějaký školní server. Fakt nechápu to honění gigaherzů a MB paměti. K čemu to u přenosnýho zařízení proboha je.

    I když bych laptop s výdrží pod 7 hodin nechtěl, tak vydržet u kompu mimo domov dýl jak 5 hodin, to si nějak neumím představit. Ale v principu, větší rezerva je lepší, to je fakt.
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2012 11:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Já kvůli škole potřebuju sračku LispWorks, která mi na systému nejede, potřebuju virtualizovat nebo aspoň Wine. To se trochu rezerva u paměti hodí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.6.2012 18:55 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Proč zrovna LispWorks? Common Lisp má ANSI standard, který všechny větší implementace 100% dodržují, tak proč nepoužíváš radši SBCL, Clozure, CLISP nebo jakoukoli jinou, méně náročnou implementaci? Bez ohledu na to, že LispWorks Personal Edition existuje i pro Linux, tahle implementace je údajně co se multiplatformovosti týče i nejvyrovnanější. Docela pochybuju, že byste ve škole používali zrovna nějaké LispWorks-only specifikum (snad jen nějaké paralelní programování a tak, ale i tam bych radši používal nějakou free implementaci, SBCL multithreading na Linuxu celkem ruluje).
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2012 19:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Protože potřebuju (grafickou) knihovnu, která používá knihovny dodávané s LispWorks.

    Na 64bitovém systému to až příliš často funguje mizerně, pokud vůbec. Proto mám ve VB staré 32bitové Ubuntu, na kterém to funguje rozumně, příp. používám verzi pro MS Windows ve Wine, což je trochu pohodlnější, byť za cenu divného překreslování.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 2.6.2012 12:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    tak vydržet u kompu mimo domov dýl jak 5 hodin, to si nějak neumím představit
    Příklad use-case: z Bratislavy do Prahy vlakem.
    pavlix avatar 2.6.2012 14:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Zvláště když člověk ten vlak používá jako kancelář.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.6.2012 15:32 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    V květnu cesta z konference v Bratislavě do Prahy cca 4:15.

    Jinak zrovna vlak jsem nejmenoval, protože tam většinou není problém najít zásuvku. Aspoň já si teda většinou sedám tak, abych v případě nouze s napájením neměl problém.
    pavlix avatar 2.6.2012 16:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Jinak zrovna vlak jsem nejmenoval, protože tam většinou není problém najít zásuvku.
    Většinou :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.6.2012 16:57 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Tak to máte štěstí na vagóny...
    pavlix avatar 2.6.2012 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Tak Martin tím chtěl zřejmě naznačit, že proleze celý vlak, dokud nenajde zásuvku a když ji nenajde ani tak, je smutný :). Já to teda přesně takto dělám :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.6.2012 17:51 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    :-D Já zásuvku ve vlaku potřeboval jen párkrát, delší trasu než Praha-Třinec nejezdím (4:30) a tuhle můj laptop zvládne s rezervou bez problémů. Jinak ČD už jsem stejně definitivně odepsal, jezdím už jenom RegioJety a tam si místenku musíš tak jako tak rezervovat, tak si rovnou rezervuju takovou, která mi nejvíc vyhovuje (zásuvka, málo lidí kolem, stolek na laptop, můžu si natáhnout nohy jako hovado, aniž bych někoho obtěžoval atd.).
    pavlix avatar 6.6.2012 00:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    jezdím už jenom RegioJety a tam si místenku musíš tak jako tak rezervovat
    Což je přesně důvod, proč s nimi obvykle nejezdím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.6.2012 16:45 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Každému co jeho jest. Někdo radši zaplatí méně peněz za pohodlnější sezení, wifinu a občerstvení zadarmo, někdo jiný si radší připlatí za vagóny narvané lidma stojícíma v chodbičkách (hlavně v horku v létě chuťovka), pochcané a posrané záchody, na kterých ani neteče voda v umyvadle a za všelijaký další cestovní komfort. :-)
    pavlix avatar 7.6.2012 17:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Obvykle narvanými vlaky nejezdím. Ale ten komfort, že něco v klidu dodělám a pak vyrazím na kterýkoli vlak, je k nezaplacení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    David Watzke avatar 2.6.2012 16:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Jo, dělal jsem si z toho prdel :-) Sice ti většinou 1.3 GHz stačí, ale jak říká už původní pisatel - vleče se to. Není lepší mít nějakej moderní procák, co se umí podtaktovat skoro na bod mrazu, ale když je potřeba, tak ten výkon dodá?

    Těžkopádnosti typu KDE/Gnome teda taky nepoužívám, jedu na openboxu a stejně si myslím, že je dobrý mít hromadu RAM - ty říkáš proč, já říkám proč ne v době, kdy to nic nestojí. Ale je mi jasný, že to je vždycky o tom, co od toho člověk očekává.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.6.2012 18:59 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    To mu říkám příspěvek. Začne přeměřováním péra ale sám mluví o těžkopádných sračkách...
    Jendа avatar 1.6.2012 15:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    1.6.2012 22:05 klan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Jj, hned clovek zavzpomina na bedny co nebyly jen kramy, do kerejch se ve vzteku kope.
    1.6.2012 08:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    "Ještě bych asi dodal, že neuzemněný AC adaptér spolu s varováním od Alzy ohledně přepětí ve mně nevzbuzuje zrovna dobrý pocit. (Na druhou stranu, jak jsem se tu dočetl, možná jsem byl jenom strašen nějakým obchodníkem.)"

    Nie "nejakým obchodníkom", ale zasraným obchodníkom. Ruky by som im polámal. Poradím zákazníkovi, ten si notebook (napr. práve ASUS) neobjedná u mňa, ale ešte si pozrie ponuku doma a obejdná z domu (mne je to jedno, nie som platený za predaj). Potom už nejeden prišiel s tým, že si to objednal a volali mu z Alzy s tým, že potrebuje prepäťovú ochranu a hovoria to štýlom, ako keby bez toho notebook ani nenabootoval.

    Ja nie som proti prepäťovke, ale strašia zákazníkov a tí potom chodia ešte za mnou s tým, že či nemajú kúpiť radšej niečo iné.

    Alza sa mení na spoločnosť, ktorú by som dával za zlý príklad. Už chýba len riadený predaj a bude na úrovni Datartu a Okay. Som tam rád, je tam dobrý kolektív, práca ma baví a snáď ju aj robím dobre. Ale Alza hnije, bohužiaľ.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    1.6.2012 22:08 klan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Cece, nevim no... Zrovna mit v profilu svoje (asi) skutecne jmeno a poustet si hubu takhle na spacir (vcetne blogu, atd.)...

    Odvaznym stesti vsak nekdy preje.
    1.6.2012 22:31 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Bu bu bu. V týhle zemi je zřejmě populární bejt přizdis*áč. Pak to podle toho taky vypadá. Práci trochu šolíchat, občas si trochu nakrást a hlavně držet hubu a krok, aby náhodou někdo ten tlející teplej kompost neproházel …
    2.6.2012 07:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    ja v alze len vykonavam cinnost, zmluvu s alzou nemam.

    okrem toho, to co pisem, to vidi aj bezny zakaznik (vratane hucania zabezpecovacky, tlacenia do sluzieb), takze...

    proste, alza mi moze maximalne tak fukat praskovy cukor do zadku (a ano, som na nich nestvany z dovodu toho, ako nas (promoterov) oklamali pri dohode o predavani sluzieb, vid. blog)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    kotyz avatar 1.6.2012 09:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Já mam zas Dell Latitude - PII 266 MHz, 96 MB RAM, 3 GB disk, 1024x768 v casemodu "vrakoviště" (tzn. všechno prasklý ale furt to drží pohromadě) :-D Trumfnout to může už jen ten Compaq Armada z popelnice...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.6.2012 00:37 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Já měl podobný (300 MHz, 128MB RAM, 13.3"), ale klekla tomu deska (po 11 letech, grrr.) Nevydržela tlak při zasouvání nějaké PCMCIA karty :(
    GandY avatar 4.6.2012 14:33 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    to ja mam doma plne funkčný notebook - Notebook 6500M. Procesor je Intel 80486DX-33 (bez žiadneho chladiča) s 4 MB RAM. Má to aj pevný disk Seagate ST8916AG 790MB. Zatiaľ na tom bežia Windows 95 (nikde ale nie je nálepka :D). Má aj disketovú jednotku, rozmýšľam akú distribúciu by som ta mohol dať :).
    Jendа avatar 4.6.2012 14:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    4 MB RAM je zatraceně málo, dneska potřebuješ na rozumné provozování Linuxu tak 16.
    GandY avatar 4.6.2012 15:02 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Bol zmierený stým, že jadro bude, tak či tak, vo verzii 2.4. Rozmýšľam som nad nejakou starou verziou napr. RedHat 7 :).
    1.6.2012 11:22 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    zajímalo by mě, jak jsou na tom obecně tyhle "stroječky" s hlučností (tj. jestli existuje něco, co nechrčí jako velorex, připadně úplně pasivně chlazený) a jak jsou na tom co se týče dílenského zpracování (jestli je Acer pořád takovej šmejd, jako byl před roky) a jestli je lepší pořídit si nějaký Lenovo, nebo HP, případně Sony. Máte s těmito značkami nějaké pozitivní/negativní zkušenosti (jako např. Sony nebrat apod.)?
    1.6.2012 11:35 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Tak já mam například už trochu starší Toshibu NB200 a tam se větráček zapíná jenom po dlouhý zátěži (asi tak po čtvrt hodině co jede prakticky trvale naplno) a jediný jak je to poznat je, že zleva vychází proud vzduchu, zvuku jsem si prakticky nevšim.
    1.6.2012 15:15 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    U mě dobrý. Nejtišší to neni, ale tichý to je.
    1.6.2012 22:18 klan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    U low-endu je to jedno. A zrovna takovy Sony moc do low-endu nedela. A za dvacet uz sezenes v zasade slusnej stroj, ale co firma, to jiny kurs.

    Rad jsem neodpovedel na otazku. Neni zac.
    1.6.2012 23:59 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Nikdy jsem moc nepochopil módu netbooků ale menší notebook bych bral, párkrát se mi do ruky dostala HP 2540p a byl jsem z ní nadšený. Velikost jako netbook ale dá se to pořídit i s i7 :-) s cenou je to ale horší. Než netbook tak to radši 13" nebo 14" notebook.
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2012 00:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Alienware M11x?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.6.2012 00:38 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Nikdy jsem moc nepochopil módu netbooků [...] s cenou je to ale horší [...]
    Lidi nemají prachy. Tak jednoduché to je.
    Jendа avatar 2.6.2012 01:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Nikdy jsem moc nepochopil módu netbooků
    15" obluda je prostě moc velká a výpočetně náročné operace se dají přenést po síti na výkonnější stroje. Pomalý CPU pak zase málo žere - třeba moje EE (původně bylo na víku nalepeno EEE, ale jedno E upadlo) má v idle asi 6 W.
    4.6.2012 15:47 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    2540p má 12" takže stejně jako netbook
    xxx avatar 1.6.2012 11:23 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    To je asi tedka nejaka akce za zniceni LEDek. Jsem si koupil klavesnici a chybjejici dioda pro numlock uz me pekne sere.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Fluttershy, yay! avatar 1.6.2012 12:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    To jsou mi problémy s jednou blbou diodou. Přitom vůbec není třeba (klub přátel přemapovaného CapsLocku).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.6.2012 12:17 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Acer? A ještě tomu říkáš notebook? :)
    1.6.2012 12:32 AlfaSamec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Docinenie s reklamacnym Aceru bude iste :-D
    1.6.2012 15:16 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Blá blá blá.
    1.6.2012 13:26 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Acer Aspire 2920. Od ledna 2008. Od té doby vyměněný disk (koupil jsem si hybrida), prasklé podsvícení displeje (koupil jsem si matný), nefunkční klávesa šipky doleva (zhruba letos), nefunkční touchpad (asi jsem se v tom vrtal moc :-)), vyměněná baterka (koupil jsem si větší). A celou dobu se směju lidem kterým praskaj víka, bo já to mám milimetrovým plechem přišroubované k displeji. Prostě spokojenost.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Václav 1.6.2012 13:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    To zní hrůzostrašně, ještě že mám Thinkpad :)

    Teď už asi 6 let starý. Trochu mi napraskl plast kolem rámečku displeje (v podstatě stejně plní jen estetickou funkci zakrytí kovového vnitřku). Na to že už se mi povedlo dokonce i nalejt do klávesnice panáka morgana funguje stále skvěle :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    1.6.2012 15:25 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    U toho mojeho starého Aceru až po letech skoro každodenního nošení do školy chce prasknout jeden roh displeje (ale ještě se drží!) Jinak jsem ho několikrát polil kofolou, díky čemuž jsem musel párkrát opravovat klávesnici (a vyčistit vnitřek), a protože mě už to přestalo bavit, používám ho teď s externí. DVD mechanika přestala umět vypalovat a jsou v ni zbytky kofoly, které neumím úplně vyčistit. Snad ještě trochu vrže, ale možná jsem tomu pomohl, jak jsem se to kdysi snažil rozebrat silou. Jinak je to nesmrtelný.
    1.6.2012 20:33 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Tak tak, když tomu praskne pant, má to ještě druhej a tak podobně :)))
    Dreit avatar 1.6.2012 14:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)

    K teplotě - mám Lenovo IdeaPad S10-3 a pod 70°C to jde jedině když jdu v zimních měsících ven :-)

    Navíc jsem zjistil, že se ten netbook chová jako termostat, když ho podložim aby líp nasával vzduch, tak větrák zrychlí a teplota pro jistotu STOUPÁ :-D  Kde udělali soudruzi chybu bohužel bez porušení záruky nezjistím, protože k větráku se nejde dostat aniž bych všechno nerozmontoval (mívával jsem starší Acer, kde stačilo povolit tři šroubky a byl jsem u větráku, bohužel po letech mi ho "někdo" polil vínem a chudáček umřel :-( ).

    Mimochodem nasávání větráku je přes trapně malou mřížku, přičemž mezi ní a motherboardem je cosi....co se má asi chovat jako filtr, ale spíš se chová jako izolace (po skončení záruky to půjde pryč). Nojo, v Lenovu maj na kurvítka očividně talent :-(  Bezolovnatej cín nemá rád tyhle změny teplot a když se mi to během několika minut z pokojový teploty dostane na 70°C, tak asi nemusím moc popisovat jak to může dopadnout....

     

    Možná v budoucnu místo nefunkční wifi (jedu přes usb) zadělám tišťák s regulátorem otáček a posunu i mez z 70°C na třeba 50°C ;-)

    Nope
    the.max avatar 1.6.2012 21:04 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    hmm, takze je to stejna mrdka jako ostatni acery, nicim to nevybocuje z rady.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Josef Kufner avatar 2.6.2012 09:29 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Kdyby můj Thinkpad dělal to co popisuješ, asi bych ho prohodil oknem (nebo jim ho alespoň odnesl zpět).

    1GHz CPU mám v mobilu a ten to zvládne chladit pasivně. Thinkpad na 2GHz je obvykle na nějakých 40°C a větrákem netočí.

    Vadný pixel u nového stroje bych jim omlátil o hlavu ihned.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.6.2012 13:14 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    S Thinkpadem se to nedá srovnávat, normální notebooky mají chlazení většinou vyřešené normálně, protože je tam fůra místa.

    Vadný subpixel, ne pixel. To se prakticky nedá reklamovat. Jeden tranzistor z 3 milionů. :)
    Josef Kufner avatar 5.6.2012 19:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hurá, mám netbook! (Acer Aspire One 722)
    Vadný subpixel = vadný pixel. Na CPU je těch tranzistorů víc a hádej, co udělá jeden vadný ;-)

    Pokud máš značku, kde dělají cavyky s reklamacema, použij 14denní lhůtu, kdy není třeba udávat důvod.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.