abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“

    25. 11. 2011 | David Ježek | Hardware | 3551×

    Tchajwanská TSMC se jako vždy snaží vyvolat dojem, že její nový výrobní proces je fajn a zákazníci se nemají čeho bát. Zatím nemáme zprávy z druhé strany, ale s rozjezdem 28nm výroby to dle prohlášení firmy opravdu vypadá lépe než před lety se 40 nm. Firma je tak daleko, že již ukázala i první 20nm procesor. Vedle toho se dnes podíváme na jeden moc krásný foťák, situaci kolem HDD, jednu slibnou základní desku a ani tentokrát nevynecháme jednu zajímavou grafiku.

    Obsah

    ARM a TSMC mají první 20nm procesor

    link

    Sotva několik dní po oznámení Samsungu o vyrobení prvního jednoduchého ARM jádra s trochou té elektroniky okolo, přichází firmy ARM a TSMC s podobným oznámením. I ony již vyrobily první 20nm ARM, v jejich případě ale jde o plnohodnotný procesor Cortex-A15 MPCore, tedy podstatně větší a složitější věc než v případě Samsungu. Zdá se, že těsná spolupráce obou firem nese ovoce, nemluvě o tom, že do budoucna ji obě společnosti ještě posílí, neboť ARM otvírá na Tchajwanu nové výzkumné centrum.

    Každopádně přes veškeré nadšení samozřejmě nejde o žádný finální produkt, jak co se týče všech ostatních čipů, tak i ARMu, platí skutečnost, že v TSMC teprve rozjeli 28nm výrobu a na 20nm si tak ještě dlouho počkáme. První vlaštovka však již byla vypuštěna. ARM s TSMC spolupracuje v rámci programu Open Innovation Platform tohoto tchajwanského výrobce.

    TSMC i přes všechny velké problémy let minulých (ať již se superbolestným rozjezdem 40nm výroby, tak staršími procesy jako 80nm, kde TSMC potrápila ATI, tak 130nm, kde zase kdysi dala zabrat Nvidii) nadále posiluje svoji pozici technologického lídra. Příští rok nás čeká 28nm SoC Apple A6, 28nm GPU AMD a Nvidia, 28nm ARMy dalších značek a mnoho jiných čipů. Snad se vše podaří a nebudou porodní problémy, za to se jistě modlí i Apple, který si se Samsungem již poměrně dlouho „nerozumí“.

    TSMC spustila 28nm výrobu

    link

    Když už jsem to naznačil, tak ještě dovětek: TSMC před několika týdny překvapila, když oficiálně oznámila nejen spuštění sériové výroby 28nm procesy, ale rovnou první dodávky 28nm čipů svým zákazníkům. Jen ve stručnosti to, co si již dávno štěbetají vrabci na střeše a co je naznačeno v předchozí části: mezi prvními odběrateli nechybí pochopitelně ti nejhladovější, tedy Apple, Nvidia a AMD. Na iPad 3 případně iPhone 5 si ještě chviličku počkáme, zajímavější bude sledovat, kdy se konečně pohnou již dva roky zatuchající vody grafických karet, kde vše mohou změnit právě jen a pouze 28nm GPU. Zlom nastane se zlomem roku, pokud ne jindy, tak na lednové ponovoroční monstrakci CES 2012 se jistě dozvíme vše potřebné.

    Hardwarové novinky

    PowerColor Radeon HD 6970 DEVIL 13

    link

    Na tomto místě se sluší představit si asi poslední zajímavou hi-endovou grafiku před příchodem příští generace (AMD HD 7000, Nvidia Kepler). PowerColor značně zapracoval na Radeonu HD 6970 a přišel s modelem s posílenými napájecími obvody (mimo jiné s 12fázovým DirecFET) a chladičem se čtyřmi 80W heatpipe, což mu vše dohromady umožnilo ždímat z GPU úctyhodných 960 MHz taktu. PowerColor tak představil asi nejzajímavější HD 6970, jehož sráží na zem dvě podstatné věci: celá generace HD 6000 je morálně na konci života a současně cena v přepočtu 11 000 Kč je prostě příliš. Víceméně jde o konkurenci k obecně dražším GeForce GTX 580, ale nedělám si iluze, že v tomto čase jich stihne PowerColor příliš prodat. Jako sběratelská záležitost je to ale hezká věc, byť na slavný kufřík Davida Ortona se dvěma Radeony X1950 to samozřejmě nemá :-).

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    EVGA uvede dual-cpu desku pro Sandy Bridge-E

    link

    Sandy Bridge-E je v tuto chvíli již na světě a dle očekávání trhá rekordy ve většině benchmarků (ostatně nic jiného od takto drahé platformy nečekám), takže je čas si říci, jestli EVGA má stejné plány jako s Nehalemem. Má.

    Na trh chystá dvouprocesorovou desku pro tuto platformu, která bude pochopitelně formátu HPTX. Vedle dvou 32nm šestijader od Intelu pojme až sedm PCI Express karet do rozměru ×16. Procesorům je k dispozici celkem 12 paměťových slotů rozdělených na 8+4 (řadič v procesorech je čtyřkanálový, nikoli tříkanálový). Napájení této bestie by pochopitelně neutáhlo standardní napájení desky, pročež sama spolyká od pohledu tři PCI Express kabely.

    O výbavě desky je v tuto chvíli předčasné se bavit, zejména co se týče rozdělení PCI Express linek mezi jednotlivé sloty. To se dozvíme, až případně EVGA vypustí tento produkt na trh.

    Hardwarové novinky

    Končí Canon s megapixelovou válkou?

    link

    Poslední, před pár lety uvedené full-frame zrcadlovky Canonu měly 21Mpix snímač. Nyní po letech firma přichází s novým hi-end tělem, které nese 18Mpix snímač. Co se stalo, zamrzlo snad peklo? To nevím, ale faktem je, že Canon změnil přístup. Nová zrcadlovka se jmenuje EOS-1D X a ve srovnání s 24Mpix 1,5× crop ultrašumítky od Sony jde opačným směrem.

    Nový snímač zvládá ISO 100 až 51200, v rozšířeném režimu pak 50 až 204800 (ano, to není překlep). Celek řídí trojice procesorů, dva Digic 5+ a jeden Digic 4. Tělo má 61 AF bodů, z nichž většina je pro světelnější skla křížová (centrálních 20 pak „křížuje“ i při cloně 5.6). Závěrka samozřejmě umí čas 1/8000, hledáček má 100% pokrytí a 0,76× zvětšení.

    I LCD není zrovna obvyklá záležitost, 3:2 displej s 1040k body má úhlopříčku 3,2 palce. Záznam videa podporuje i 1080/30p, z výstupů vedle HDMI a USB 2.0 přidává gigabitový ethernet. Tělo je extrémně rychlé, umí 12 fps, při zvednutém zrcátku i 14 fps v plném rozlišení. Závěrka má životnost minimálně 400 000 cyklů. Snímač dostal do vínku výrazně rychlejší odečítání dat oproti předchozí generaci (16 dual kanálů oproti 8 single). Zkrátka a dobře, tohle tělo je papírově bomba, ale nechme si my všichni plebejci zajít chuť. Cena zatím není známa, ale stoprocentně bude v kategorii 100 000kč+. Na trh tento model zamíří v březnu 2012.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Záplavy a pevné disky

    link

    Do nedávného období spadá událost, kterou jste jistě neminuli. Obrovské záplavy v Thajsku vyplavily jak Western Digital, tak dodavatele diskových komponent pro ostatní výrobce HDD. Celý harddiskový průmysl dostal výraznou ránu, ze které se bude dlouho vzpamatovávat, ale rychleji se vzpamatovali prodejci, kteří i u skladových zásob okamžitě zvedli ceny, často na dvoj i trojnásobek. V současné době tak nemá smysl kupovat ani tak HDD, jako spíš SSD (pokud sháníte malý systémový HDD, s velkým odkladištěm na filmy je to horší). Následující čtveřice grafů ukazuje aktuální stav a vývoj cen typických HDD od všech čtyř výrobců (Hitachi, Samsung, Seagate, Western Digital).

    Zatímco někteří lidé z oboru se již nechali slyšet, že situace by se měla v řádu týdnů uklidnit, Seagate přišel s prohlášením, že vysoké ceny budou i celý příští rok. Takže doufejte, že vám vaše HDD vydrží, protože to, co teď prodejci, jejich dodavatelé i výrobci udělali s cenami, je prostě nehezké, byť pochopitelné.

    Jinak kromě výrobců HDD byly samozřejmě zaplaveny i továrny řady dalších firem z dalších oborů. Pod vodou měla některé fabriky třeba Sony, ale takový dopad jako na HDD se v jiných oborech nekoná, je daleko horší, než jaký dopad měla fukušimská záležitost na výrobce fotoaparátů.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bluebear avatar 25.11.2011 00:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Ad záplavy: nazvěte mě paranoikem a nepřítelem kapitalismu, ale řekl bych, že výrobci i prodejci HDD se svorně rozhodli využít příležitosti seslané jim počasím a vyhnat ceny HDD, které už byly zbytečně dlouho zbytečně nízko, zase pěkně nahoru. Hádám, že ze zdražení půjde na vrub záplavám sotva 30%.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    25.11.2011 01:07 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    "temná strana" kapitalismu?
    25.11.2011 11:24 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Nuti vas snad nekdo jejich produkty kupovat? Nabidka, poptavka. Nebo by jim mel stat naridit maximalni ceny, za ktere smeji prodavat??? :D
    26.11.2011 05:17 mist
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    To se to "Klausove ditku" keca, kdyz nezazil podobnou situaci s potravinami v blizsim okoli. I kdyz je fakt, ze potraviny se maji tendenci trzne/cenove srovnat rychleji (heh). Ale mesic az pulrok bez poradneho jidla musi byt asi poradnej narez.

    No nic, tolik pro hosiky od teoretickych knih, misto skutecneho premysleni. Btw. chlapecku - ano, nekteri lide sutecne MUSI kupovat. A kdyz se to sere kvuli idiokracii, tak to se jeste da pochopit, ale kdyz to de do pici ze same chamtivosti reselleru, tak uz se lidi musi ozvat. A na to si snad doufam reagoval (pokud umis cist...).
    26.11.2011 11:57 fe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Tehle prechytralych idiotu je cimdal vice... ze by silnejsi rocniky vylezali z puberty?
    26.11.2011 13:27 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Ano, je potřeba založit minimálně facebookovou stránku protestující proti předraženým diskům a rozjet kampaň koordinovaného nekupování pevných disků každou druhou středu v měsíci. U předražených mobilních volání se to plně osvědčilo, tak to určitě zabere i tady.
    pavlix avatar 26.11.2011 13:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    U předražených mobilních volání se to plně osvědčilo, tak to určitě zabere i tady.
    Ale no tak, nechte dětem jejich zábavu, my si zatím zvykejme na VoIP.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.11.2011 15:30 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Bluebear avatar 30.11.2011 22:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    A co teprve malá zelená stvoření z Alfy Centauri :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    25.11.2011 11:30 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    To je jedno, pocitejte s tim, ze vyrobce ceny moc nezvedl, zbytek delaji obchodnici. Uz jen to, ze se ceny zvedly skokem v cele republice o necem svedci. :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    the.max avatar 25.11.2011 14:33 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    v Thajsku jeste nedohoukali sireny a u nas uz meli vsichni prodejci prirazky. Jedine snad Alza, ta zdrazila hned po predpovedi pocasi.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.11.2011 09:39 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Tělo je extrémně rychlé, umí 12 fps, při zvednutém zrcátku i 14 fps v plném rozlišení.

    To jako, že 12 fps to zvládne i s průběžným sklápěním zrcátka? Nemá to být tak, že 12 fps je při focení do JPEG a 14 fps do RAW?
    stativ avatar 25.11.2011 10:11 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    U Canonu se mi moc detailů najít nepovedlo, ale těch 14 FPS je jenom JPEG:
    Ideal for fixed focus situations, the EOS-1D X's can shoot up to 12 fps (RAW + JPEG). In Super High Speed Mode, high-speed shooting up to 14 fps (JPEG) is possible.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.11.2011 13:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Ano 12fps zvládne z průběžným sklápěním zrcátka.
    The EOS-1D X combines fast 16-channel data readout from its 18.1 Megapixel CMOS sensor and the supercharged processing capabilities of its Dual DIGIC 5+ Image Processors with a speedier shutter and mirror system to raise the performance bar for all digital cameras, capturing full-frame images and recording them fast to UDMA cards stored in the cameras Dual Card Slots. Ideal for fixed focus situations, the EOS-1D X's can shoot up to 12 fps (RAW + JPEG). In Super High Speed Mode, high-speed shooting up to 14 fps (JPEG) is possible.
    Vzhledem k tomu, že zmiňují změnu konstrukce zrcadla, tak pro tu 12 násobnou rychlost je to se sklápěním zrcadla. Také se to jinak ani neuvádí. Moje 5D Mark II má rychlost pouhých 3,9 fps, ale když takto fotí, tak zrcadlo se sklápí a já vidím v hledáčku záblesky kompozice. Pokud nastavím kontinuální přeostřování tak se ještě přeostřuje a pak je rychlost samozřejmě mnohem menší.

    Jeden z důvodů proč měli dvě řady v té nejvyšší třídě (1D a 1Ds) bylo i to, že pro reportážní fotografii a vysoké FPS na těch APS-H chipech mohli mít menší zrcátka a tím pádem menší mechanické problémy při rychlosti. Teď to tedy zvládni i na full frame. Uvádějí že "shutter lag" je pouhých 55ms (
    shutter lag with the EOS-1D X is reduced to 55ms (down even further to 36ms via custom function).
    5D Mark II má shutter lag 73ms, víc než 2x tolik.
    25.11.2011 18:51 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Tak to jo, to je tedy kadence:

    A totally redesigned mirror mechanism offers a quad action mirror stopper designer. "The Mark IV had a hook to hold the big mirror in place when it was shooting at 10 fps," he said. "That's been replaced by new mirror stoppers for the main and sub mirrors. The stoppers are spring-loaded and work in conjunction with mirror mechanisms for higher stability and performance. Mirror black-out time was 80 milliseconds on the older models; now it's 60 milliseconds, a 33 percent improvement.

    Ale asi kvůli tomu zatím nebudu vyhazovat svoji 5D MkII ;-)
    25.11.2011 13:37 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    A ještě poznámka, Ten foták má gigabitový Ethernet. Což na studiové focení nebo na exteriér při propojení s notebookem je fofr.
    25.11.2011 14:24 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    a přehlédl jsem v článku že gigabit byl zmíněn. ale foták neumí jen video 1080p/30 snímků ale i 720/60 snímků, takže se dá filmovat zrychleně.
    Heron avatar 25.11.2011 10:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Poslední, před pár lety uvedené full-frame zrcadlovky Canonu měly 21Mpix snímač. Nyní po letech firma přichází s novým hi-end tělem, které nese 18Mpix snímač. Co se stalo, zamrzlo snad peklo?

    Canon má (měl) dvě verze 1D. Jednu rychlou reportážní a druhou s velkým rozlišením, řekněme do studia (1Ds). Tohle 1Dx vypadá spíše jako nástupce reportážní verze.

    1D Mark IV měla 16Mpx
    1Ds Mark III měla 21Mpx

    Ale hračka je to pěkná :-)

    25.11.2011 10:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Tohle 1Dx vypadá spíše jako nástupce reportážní verze.

    Jak v čem. Např. 1D je APS-H, zatímco 1D X fullframe (stejně jako 1Ds). Takže vlastně došlo ke snížení hustoty buněk oproti 1D i 1Ds. I podle vyjádření zástupců Canonu má 1D X nahradit obě předchozí řady (ale 1D Mark IV se má dál prodávat přinejmenším do konce roku 2012).

    Jakub Lucký avatar 25.11.2011 13:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    V současné době tak nemá smysl kupovat ani tak HDD,
    To se říká, když člověku doma neodchází 1,5TB disk... Tak jsem holt prohrábl šrajtofli a se slzou na víčku šel nakupovat...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    David Ježek avatar 25.11.2011 15:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    mě odchází 500GB/7k2 systémovej. taky radost nemám a modlím se, aby vydržel co nejdéle :-)
    25.11.2011 15:58 cynan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    to jsme radi, ze jsi nam to napsal :-)
    pavlix avatar 25.11.2011 18:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    to jsme radi, ze jsi nam to napsal :-)
    to jsme radi, ze jsi nam to napsal :-)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.11.2011 18:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Děsím se, že mě tohle potká. Mám naštěstí v RAID zrcadlení a všechno ještě zálohováno jinde, ale kdyby jeden disk kleknul, nechci předjímat ty pocity... Proč sakra na trhu není nějaká rozumně levná pásková mechanika plus levné pásky? Při současných cenách disků by pomalu stálo za to uvažovat o zapisování souborů na papír nebo na film v podobě čárových kódů (přeháním).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.11.2011 18:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Všechno je relativní… Jak daleko do historie bychom museli jít, abychom se dostali na stejnou cenu za GB diskového prostoru? Tipoval bych, že víc než tři roky to nebudou.
    25.11.2011 19:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Pravda, ale vracet se zpátky strašně bolí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.11.2011 19:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    To je právě ta relativita. Dát za disk pět tisíc bolí mnohem víc, když člověk ví, že před měsícem by ho koupil za dva…
    25.11.2011 20:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Zas o to větší je moje radost z toho, že jsem předevčírem z hromady katedrového elektroodpadu připravené k odvozu zachránil dva prakticky zánovní Caviary Blue (2500KS a 3200KS) bez jediné chybičky. Nebýt toho zdražení, nejspíš bych se je neobtěžoval odšroubovávat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.11.2011 21:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Asi se taky budu muset podívat po tom čtvrtgigovém, který jsem před časem odložil do skříně…
    25.11.2011 21:48 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Tohle zvládá zapsat 200kB na jednu A4 :)
    26.11.2011 18:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Resp hustota záznamu je nastavitelná. Závisí jen na kvalitě papíru a tiskárny.
    29.11.2011 18:08 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Hm ale při potisku balíku papíru o 500 papírech jsme pořád jen na 100MB tedy něco za 1 MB za korunu. Zatím mne to nepřesvědčilo.
    gtz avatar 25.11.2011 23:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Mechaniky šly celkem hodně dolů s cenou, ale i tak ceny nejsou stále lidové. No cca 20 000 za DLT a něco kolem 40 000 za LTO je stále moc. Ideální by byla nějaká mechanika na LTO4/5 to by se zálohovalo jedna radost. Před nedávnem jsem cosi dělal s jedním autoloaderem LTO (2x mechaniky LTO4 na FC/8G) a zálohovalo se tím pole FC/SATA a bylo to opravdu hodně rychlé.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.11.2011 07:42 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    ale takový dopad jako na HDD se v jiných oborech nekoná, je daleko horší, než jaký dopad měla fukušimská záležitost na výrobce fotoaparátů.
    Po Fukusime se zvedly vlny protestu proti atomove energii. Nemeli bychom po zaplave v Thajsku zacit protestovat proti vode a vsechnu vodu vysusit?
    28.11.2011 17:00 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    6.12.2011 18:38 Hobil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: TSMC říká „28 nm dnes, 20 nm zítra“
    Nemeli bychom ... vsechnu vodu vysusit?
    Protestuji.

    Nejde jen o to, ze pivo, vino ci slivovice nutne obsahuji nemaly obsah vody, ale i o to, ze po zmene skupenstvi dojde ke zvyseni vzdusne vlhkosti a nasledne k nadmernym srazkam -> dalsi zaplavy ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.