Portál AbcLinuxu, 2. června 2024 21:22


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
19.8.2014 12:43 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
int xgetdents(unsigned int fd, unsigned int flags, unsigned int mask, void *buf, unsigned int count);
fd opravdu unsigned int?? Popisovač souboru vždy signed ne? Ale co je horší, count je unsigned int? Dopr*ele to zase navrhoval nějakej super programátor, co nezná size_t. Bohužel kernel je takovejhle blbin plnej.
Ruža Becelin avatar 19.8.2014 13:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
A proc to komentujes tady a ne na LWN?
19.8.2014 13:43 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
LWN nevím co je, asi nějakej web, ale nechodím tam. A většinou mi chcou na webech cpát registrace, sušenky a podobný zvěrstva, takže tak. A nechte mě bejt, si musím rejpnout. A teď jdu sníst nějaký ty sušenky k čajíčku, mám jich tu už nějak moc.
19.8.2014 20:06 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů

zde se nam formuje druhy BLEK!

Petr Tomášek avatar 21.8.2014 10:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Zapomněl jsi na Zímu a jeho maniodepresivní výlevy...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
19.8.2014 13:34 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
xgetdents je len rozšírená verzia getdents, takže sťažovať sa treba na autorov funkcie getdents. ;)
19.8.2014 14:37 Lukas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Je jen skoda ze neexistuje absolutne nic co bys s tim mohl udelat krome komentare na abclinuxu.cz
19.8.2014 15:57 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Opravit, udělat diff, zaslat patch a pak už se pouze hřát v láskyplné komunitě kernelových vývojářů a užívat si to, že jsem udělal ze světa lepší místo?

Well nikdy to není tak jednoduché jak se zdá ;)
19.8.2014 16:16 fe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
No nevím, školy nemám, ale proč by měl být count (předpokládám že je to nějaký počet položek) záporný?
19.8.2014 18:34 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Čéče, když ti nikdo nechce odpovědět, tak tě zkusím mystifikovat já. Některé funkce, které vracejí normálně nezáporné číslo, při neúspěchu vrátí záporné číslo. Myslím, že to hojně dělají funkce pro práci se znaky (písmeny). Nejspíš to count() dělá podobně. Je to spíš dědictví minulosti, kdy paměť byla k....sky druhá a a procesory pomalé, takže alokace každé proměnné a její předání do funkce byla drahá operace.
19.8.2014 19:16 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Ale ne, size_t je neznaménkový typ - to co se Jardíkovi nelíbí je fakt, že pro vracení velikostí polí/počtu položek/whatever by se měl používat size_t, protože ten podle standardu zaručuje, že zvládne tu velikost vždycky obsáhnout. Zatímco unsigned int nemá podle standardu pevnou velikost a tak se liší napříč platformami. (což může i size_t samozřejmě)

Navíc použitím size_t dáváte najevo, že to je opravdu jen počet a nic jiného než počítání se to nepoužívá.
26.8.2014 00:00 z
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Dáváte na najevo, že je to velikost.
19.8.2014 21:28 dfgfcfg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
nevim jake typy jsou dnes zvykem, ale nebylo by fajn se zbavit kokotin jako size_t nebo ***_t a mit jasnou velikost podle systemu int, long.....
19.8.2014 23:49 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Buď rád za size_t, co teprv třeba LPCSTR na Woknech?
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 23:50 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
A co má bejt sakra LPCTSTR? :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
Conscript89 avatar 20.8.2014 11:33 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Zni mi to madarsky.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
20.8.2014 11:47 mmmmario
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Long Pointer to Constant STRing, long protože Win16. typedef const char* LPCSTR;
25.8.2014 23:59 z
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Spíš narážel na Tstring, ty Trubko
20.8.2014 21:58 Vladimír Čunát | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
size_t je integer o velikosti pointeru, coz se z principu musi lisit podle platformy. Kupodivu se to dost hodi, treba na delky poli, a ruzne pocty omezene pameti.
21.8.2014 13:03 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Nemáte tak docela pravdu pravdu, vůbec nemusí být o velikosti pointeru. Chcete-li integer ve velikosti pointeru, musíte se podívat jinam.
20.8.2014 08:43 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
< flame > Me se zase nelibi, ze tomu davaji prefix "x". Co budou delat, kdyz zjisti, ze to jeste neni uplne dobre? Na woknach kdyz meni syscall tak mu daji suffix "Ex", pak "Ex2", "Ex3", ... Proste pocitaji s tim, ze to nemusi byt dobre ani na podruhe, na potreti, ..< /flame >

20.8.2014 09:12 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Vo Windows API je uplny bordel. Napr. CopyFile, CopyFile2, CopyFileEx.
22.8.2014 19:51 aubi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
JJ s CopyFileEx jsem si uzil... Koho by napadlo, ze to ve Win32s sice bude v API, ale nenaimplementovany! Ne aby udelali return CopyFile(...); a nadbytecny parametry zahodili, misto toho udelali return 0; a ja stravil tyden badanim, proc mi program nefunguje.
20.8.2014 10:09 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Urobia to isté, čo pri iných systémových volaniach (a teda, bude to xgetdents2) :)
20.8.2014 17:01 P_V
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Suffix je milionkrát lepší. Prefix dělá brajgl v nápovědě, která je podle abecedy :-)
Petr Tomášek avatar 21.8.2014 10:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Oprav si kurňa chyby!

nedívno
níčím
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Bedňa avatar 21.8.2014 15:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ak by rýchlosť výpisu bola pre niekoho kritická, tak odporúčam použiť ReiserFS. Nebenčmarkoval som to, ale to ani nieje treba, pretože je to desiatky možno stovky krát rýchlejsie než s ExtX.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 21.8.2014 15:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Pokud by byla pro někoho rychlost výpisu kritická, doporučuji SSD :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 21.8.2014 15:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Maxi, ale to moje riešenie je zdarma ;)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 21.8.2014 20:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Ale jen napůl funkční. Osobně jsem donedávna používal reiserfs (hafo let a na jiných pc stále ještě používám), takže vím, jak rychlý je s ním výpis. Před cca 14 dny jsem přešel na SSD Crucial MX100 128GB, čistě jen na systém + naladil btrfs. Rychlost je neporovnatelná.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 22.8.2014 07:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Máš pravdu, práve tunajšie diskusie ma doviedli k tomu vyskúšať SSD a ten rozdiel je naozaj priepastný. V second job mám pár mašín na Reiseri sú tam tisíce súborov (nie systémových) a neplánujem to v najbližšej dobe migrovať, výkon je viac ako dostačujúci a prechod na SSD by bol nákladný. Čo ma tiež odrádza sú diskusie o tom ako oživiť zhebnuté SSD. Toto beriem ako najväčšie mínus SSD, pokiaľ sa bavíme o užívateľských dátach ktoré sa denno denne menia.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 22.8.2014 09:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Ve firemní sféře (a mělo by to tak být všude) se neřeší, jak získat data z rozbitého hdd, ale řeší se to, jak moc chce mít člověk aktuální backup a s jak velkou historií.
Z tohoto hlediska tebou vznesené obavy postrádají smysl.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pavlix avatar 22.8.2014 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Nevím, co je to ta firemní sféra, ale asi to nebude sféra, kam patří všechny firmy, že. Nicméně souhlasím, že by to tak mělo být.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 22.8.2014 10:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
výkon je viac ako dostačujúci a prechod na SSD by bol nákladný
Toto je tiež dúfam dostačne Enterprise argument
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 29.8.2014 00:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Nechápu, jak by to mělo souviset s mou připomínkou? Nikoho nenutím SSD používat, sám jej všude nepoužívám. Já jen nechápu, jak může někdo argumentovat tím, že nejdou z porouchaného SSD dostat data? To je snad fuk, ne? Pokud mi na datech záleží, tak mám zálohy, pokud ne, tak je nemám. Pokud mi na datech záleží a nemám zálohy, tak jsem idiot a s použitou technologií to nemá nic společného.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Jendа avatar 23.8.2014 14:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Čo ma tiež odrádza sú diskusie o tom ako oživiť zhebnuté SSD.
Tak rotační disky taky umírají. Umírají SSD nějak výrazně častěji?
Bedňa avatar 23.8.2014 21:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Len z placky idú tie dáta väčšinou vrátiť späť a nestojí to majland ako u SSD.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.8.2014 09:19 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
Nedal bys blogisek co to znamená "naladil btrfs pro SSD". Já mám v mount option "noatime,ssd,autodefrag,space_cache,discard".
Conscript89 avatar 21.8.2014 23:44 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
To mi s NFS nepomuze bohuzel, tam je to dost poznat, "ls --color=no" je mnohokrat rychlejsi nez "ls --color=yes". I taky to resolvovani symlinku nemusi byt nejlevnejsi.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.