Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
V momentě, kdy vás přestane bavit hra pro jednoho hráče, máte možnost zkusit jaké to je online s více hráči. Zkusil jsem tedy vyhledat pomocí vyhledávače Minecraft server a zkusil nějaký z nabízených odkazů. Po prohlédnutí webu a přečtení pravidel serveru jsem přes formulář zaslal žádost do whitelistu. Whitelist by měl sloužit k tomu, aby se o vás jako o hráči administrátoři (dále A-team) něco dozvěděli a má sloužit jako prvotní síto a např. ochrana před multiúčty apod., které pravidla tohoto serveru neumožňují. Během několika hodin dorazila odpověď o schválení bylo možno začít hrát.
Při prvním připojení na server je potřeba se registrovat, příkazem /register <heslo> popř. <zopakujheslo> pro kontrolu. Jako hráč se objevíte na takzvaném spawnu, což většinou bývá nějaká epická stavba, která je jako vizitka serveru. Jako hráč máte do začátku pár herních dolarů a v inventáři nemáte vůbec nic. Do začátku je tedy vhodné najít nejdříve něco k jídlu a poté postavit svů první dům, nebo u někoho přespat. Na daném serveru je množství měst a vesnic, jejich seznam získáte příkazem /warplist. Poté pomocí příkazu /warp <názevwarpu> můžete být teleportováni přímo do zvolené lokace. Na serveru jezdí i vlak (metro), hned pod spawnem je nástupní stanice, stačí koupit nebo vyrobit si vozík, a můžete se svézt. Železnice zatím spojuje ale jen několik měst na mapě, je stále ve výstavbě.
Jakmile jste si tedy obstarali nějaké jídlo, je třeba si postupně vyrobit nástroje a postavit svůj první domek. První na co asi narazíte je to, že spousta oblastí už patří někomu jinému a vám zde nepůjde kácet stromy, kutat suroviny a stavět. Těmto oblastem se říká tzv. protekt. Je to ochrana pozemků hráčů před ničením a modifikací od jiných hráčů. Na multiplayer serverech pro více hráčů je taková ochrana nezbytně nutná, neboť se zde vyskytuje ve veliké míře tzv. griefing - ve zkratce se jedná o činnosti, které poškozují stavby jiných hráčů, pustoší krajinu, patří sem i vykrádání truhel cizích hráčů a např. i vytváření vulgárních obrázků či nápisů v krajině. Z toho důvodu je nutné ještě před stavbou prvního domu požádat o tzv. protekt. Dále je nanejvýš vhodné a doporučené zamykat truhy a dveře, pomocí příkazu /cprivate.
Na multiplayer serveru si každý hráč najde co ho baví. Může společně s ostatními hráči stavět velkolepé stavby, založit město a starat se o něj, obchodovat s jinými hráči, zabíjet příšery a nebo třeba chodit na společné výpravy na diamanty. Jako výborný nástroj pro vzájemnou komunikaci je kromě textového chatu ve hře doporučen Teamspeak. Během hraní se může clověk takto potkat s různými zajímavými lidmi a navázat nová přátelství. Je sice pravda, že zrovna Minecraft hrají spíše ti mladší, ale občas tam člověk narazí i na někoho stašího, nebo dokonce vrstevníka
Pokud umí člověk opravdu pěkně stavět, má fantazii, může se mu stát, že si ho všimne nějaký člen A-teamu a nabídne takovému člověku možnost creative módu, případně oprávnění používat nástroje jako WorldEdit či VoxelSniper. Protože na tomto serveru je ekonomika, další nutnou podmínkou pro získání popisovaných oprávnění je důvěra. Člověk s takto zvýšenými opravněními může serveru prospět (postaví epické stavby) nebo a i to se bohužel může stát, může serveru uškodit. Tím, že například ostatním hráčům dá bez práce zdarma diamanty a jiné vzácné suroviny, může zcela zničit ekonomiku na serveru. Pak se například stane to, že diamanty se prodávají za stejnou cenu jako uhlí apod. Cesta k získání těchto oprávnění tedy vede především přes vzájemnou důvěru.
Na hru a dodržování pravidel dohlíží A-team složený z moderátorů a administrátorů. Ti řeší různé věci týkající se samotné hry, ať už řešení případů griefingu, banování hračů za porušování pravidel (hacky, xray atd.) a další související věci. Čas od času některý uspořádá tzv. event, kdy se může jednat např. o soutěž kdo z hráčů nachytá nejvíce ryb za určitý čas, kdo nejrychleji proběhne bludištěm a spoustu dalšího. Na hráče pak čekají různé odměny. Jako hráč můžete podpořit server zakoupením VIP přes SMS, kdy za podporu serveru získáte i výhody připojení na plný server a několik dalších výhod přímo ve hře (např. létající koberec, tzv. kity a další.).
A-team občas ve hře narazí na hráče, který jej zaujme a pokud zjistí,že by daný hráč mohl být důvěryhodný a schopný, nabídne mu možnost podílet se na provozu serveru. Dělat administrátora serveru není nic jednoduchého. Je to hodně o práci, starání se o servery a řešení problémů ať už ve hře, nebo přímo s použitým softwarem. Před každým updatem na novější verzi je třeba na testovacím prostředí nejdříve vyzkoušet vzájemnou kompatibilitu pluginů, ověřit, že všechny základní funkce fungují a teprve pak updatovat přímo na ostrém serveru. Někdy se stane, že na testu je všechno ok a pak na ostrém serveru se objeví komplikace, vždy se ale dělají zálohy a je možno se vrátit zpět.
Při provozu na linuxovém serveru je potřeba připravit základní prostředí, nachystat si skripty v cronu (údržba, zálohy, případně pravidelný restart v noci apod.), je třeba např. přes SNMP sledovat stav serveru a buď automaticky provádět zásahy, nebo ručně. Java je hodně nenenasytná co se týče paměti a moc po sobě neuklízí (garbage collect), proto je vhodné u hodně vytížených serverů (mody) dělat pravidelné restarty a javu spouštět s určitými parametry. Veškeré dění na serveru je logováno, log slouží mimo jiné i k odhalování hráčů, kteří podvádí ve hře (např. xray). Vhodnými skripty (pluginy) lze takové hráče například automaticky zabanovat apod. Za zvlášť hrubé porušování pravidel se udělují trvalé bany na IP adresu. Asi nejvíce času jako admin tráví laděním pluginů, odhalováním problémů a jejich odstraňováním. Jakmile se tedy člověk stane adminem na serveru, nemá už pak tolik času na samotnou hru. Největší odměnou mu pak jsou pak spokojení hráči, zábavná hra a fungující servery.
Autor tohoto netradičního článku je známý pod přezdívkou HunterzCZ, je administrátorem serverů Netfire.cz.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.
To tam musíš mít opravdu velké světy.
On holý minecraft server by neměl být tak zlý, tyto a jiné problémy mohou způsobovat hlavně pluginy, co tam správci serverů cpou a které někdy docela dost zvyšují hw náročnost.Vanilla Minecraft server má problém v tom, že není moc vhodný pro hru více hráčů (více než 4 přibližně) – oproti Bukkitu je náročnější na výkon procesoru a navíc jen minimálně řeší administraci serveru v praxi. Bukkit také (dle mé zkušenosti) býval méně zabugovaný (ale netuším, jak to vypadá teď)… Více jader hra podporuje od verze 1.1 (leden 2012). A i když mám jen malý soukromý server, tak mi přijde nesmyslné hovořit o tom, že je minecraft náročný na hdd. I velmi rozsáhlý svět zabere maximálně pár gigabytů. A pokud se používá nějaký plugin, který omezuje hranice světa, tak ani klient s cihlou na klávese po pohyb vpřed ji nepřekročí.
V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.Na to by se perfektně hodilo to, co Gigabyte před lety dělal: PCI SSD i-RAM, kde namísto flash pamětí byly normální sloty na DDR paměti (tudíž žádné omezení počtu přepisů). Dalo se do toho nacpat čtyři gigabytové paměti (klidně i pomalé 266MHz, protože se to chovaklo jako SATA I) a dokonce to mělo na desce zálohovací baterii, takže i při výpadku napájení to udrželo v paměti data. Bohužel v poslední době jsem nic podobného běžně prodávat neviděl, ale i tak si myslím, že vzhledem k nízké ceně levnějších pamětí a rychlejším rozhraním (SATa 3 má 6Gbit/s) by podobná zařízení měla stále smyls, hlavně v podobných případech, kde je úzkým hrdlem spíše latence a počet I/O operací za sekundu než přenosová rychlost a velikost. Je pravda, že dnes není problém i do desktopové desky nacpat desítky GB paměti a mít ramdisk v nich, ale pokud data nejsou read-only, kazí to nutnost neustále je zálohovat, což je u "hardwarovéhio ramdisku" realizováno vestavěnou baterií. Mimo toho, vychytrale navržený hardware by dokázal dělat ECC i u normálních pamětí, stejně, jako to dělá disk.
navíc nabádá na warez serveryMohl bych poprosit o tipy na nějaké newarez české alternativy? Když dám něco do Google, tak mi vyjede hodně hitů a nevím, které servery stojí za to a které ne. Minecraft mám koupený, tak ať to taky využiju.
http://blog.movingblocks.net/ - Moving Bloks neboli Terasology OSS "clon" Minecraftu ..