abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (78%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 368 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.9.2008 10:15 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Proč je titulek pro mladé programátory, když věk není zhora nijak omezen? :-)
    5.9.2008 10:56 cyclope | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    chapej "mlade" jako zacinajici a uz to bude davat smysl, jaky ma mit. ono to nema byt o veku :)
    Nula neni obycejne nic. Je to nic opirajici se o zelezny zakon sve nezbytnosti.
    5.9.2008 11:25 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Pocita se primarne s ucasti zaku strednich skol a studentu vysokych skol a ty lze snad povazovat za mlade ;-) Myslim ze tech 30+ se do takove souteze moc neprihlasi.

    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    5.9.2008 11:43 BrainLess
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Jooo dneska sehnat cloveka co neco umi a nema jeste prehled o cene na trhu prace ( student ) je tezky co :-) ?
    5.9.2008 15:40 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Da se na to divat i z druhe strany. Jsem mlady student a vstupuji na trh prace. Samozrejme bych chtel vydelavat 80k+, ale to by chteli vsichni a takovych pozic je pomerne malo. Takze se nejak musim odlisit od te masy, ktera nastoupi za minimalni mzdu a zacne se vypracovavat k takovemu platu v prubehu nekolika let. No a pekne umisteni v takoveto soutezi mi muze dost pomoct.

    Jsem hodne zvedavy na odezvu, protoze Google Summer of Code ma v cechach dost mizerne zastoupeni a lide mi casto rikaji, ze je to jazykovou barierou. Ta u ceske souteze nebude a tahle akce CZ.NIC se mi libila od prvniho momentu, kdy jsem o ni slysel.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2008 18:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Jsem hodne zvedavy na odezvu, protoze Google Summer of Code ma v cechach dost mizerne zastoupeni a lide mi casto rikaji, ze je to jazykovou barierou.
    SoC má ale trochu širší záběr - nebo tak mi to připadá. Zde se uvádí univerzálně znějící software v oblasti internetových technologií, infrastruktury či služeb, ale v ukázkových projektech je to samé DNS a ENUM (tedy to, co CZ.NIC zajímá).
    5.9.2008 18:43 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Tak to je dane zadavatelem, dejte projekt managerovi systemu FRED vymyslet nejake tema a vysype jedine temata o DNS. Pravidla nejsou na DNS vazana, ale tezko se nich vejde treba kontrola gramatiky pro OpenOffice.org. Takze v zasade ano, SoC ma pravidla volnejsi a dotace zajimavejsi ;-)
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    8.9.2008 13:36 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Určité zkušenosti s podobnými kratochvílemi mi napovídají, že to dopadne hůř, než si nejspíš slibujete. Ale držím palce, kéž to má tak dobré výsledky, jak by mít mohlo (pokud půlka studentů nebude líná jak veš a druhá beznadějně přepracovaná)...
    ^D
    5.9.2008 14:03 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    je to diskriminace, ale my starsi, kteri jsme se v tom komunismu jen valeli, nic nedelali a rabovali tuto zemi si snad ani nic jinehjo nezaslouzime.
    5.9.2008 23:28 wang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    presne tak.
    7.9.2008 23:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    ale naopak! vam patri nejvyssi uznani! protoze jste to byli prave vy, kdo rozvratil komunisticky rezim! vy co jste meloucharili, jezdili na chalupy a tak vubec... ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    8.9.2008 13:40 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Pokud si ostřílený programátor ze starší generace nedokáže vydělat 50k podstatně méně náročným způsobem, tak se ze soutěže beztak diskvalifikoval pro neschopnost, ne? :-) Žádnou diskriminaci bych v tom nehledala :-)

    Zkušenosti ho navíc předurčují postavit se na druhou stranu barikády. Sama nemám žádné přímé zkušenosti, ale pozorování nejbližšího okolí mi říká, že třeba u toho GSoC je daleko větší sranda (ale ne nutně menší dřina) mentorovat než se účastnit jako student :-)
    ^D
    7.9.2008 21:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    int main()
    {
      //Vis jak dopsat tento radek?
      //Ale jiste:
      int x = 3;
      if (x = 5) printf("Tento text se nikdy nevytiskne.");
    }
    
    ;-)
    stybla avatar 8.9.2008 07:25 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    int main()
    {
      //Vis jak dopsat tento radek?
      //Ale jiste:
      int x = 3;
      if (x = 5) printf("Tento text se nikdy nevytiskne.");
    }
    
    ;-)
    int main()
    {
      //Vis jak dopsat tento radek?
      //Ale jiste:
      int x = 3;
      if (x == 5) printf("Tento text se nikdy nevytiskne.");
      return(0);
    }
    :p
    8.9.2008 09:55 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    V C++ není nutné :-)
    stybla avatar 8.9.2008 11:53 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    v gcc to nutne je! :p nehlede na to, ze v tom if-u je prirazeni x = 5, coz je imho chyba v kazdem rozumnem jazyce - C, Java, PHP(ok, to neni moc rozumne).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.9.2008 12:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Proč by to měla být chyba? V C/C++ to chyba určitě není.

    Představ si situaci:
    if(x = funkce())
    stybla avatar 8.9.2008 14:55 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    bash-3.1$ gcc -Wall test.c
    test.c: In function ‘main’:
    test.c:7: warning: suggest parentheses around assignment used as truth value

    vyse zmineny kod v gcc.
    Nastesti je Java velmi striktni pri typove kontrole a zamenu == za = (napr. if (j = 5)) nahlasi jako chybu programu(incompatible types), protoze na tomto miste ocekava vyraz typu boolean a dostava hodnotu int.

    Ucebnice jazyka Java - Pavel Herout

    V PHP to projde, coz me az tolik neprekvapuje(vzhledem k netypovosti, coz mi doslo az po chvili). Vysvetleni budiz citace z knizky, ke ktere se priklanim. Ale rad se necham presvedcit o tom, ze je tomu jinak.
    8.9.2008 16:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    no v c++ to vlastně nevadí, protože c/c++ v podstatě nebere boolean jako extra datovej typ (jako java, psacal, ...), ale prostě jen specificky interpretovaný integer.

    (Mám dojem že starší kompilátory C ani bool neberou ale nerad bych kecal...)
    stybla avatar 8.9.2008 16:58 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    omlouvam se, ale gcc neni C kompilator a neni to Ccko? to, ze jazyk postrada datovy typ boolean jeste neimplikuje, ze se tak ty funkce nevyhodnocuji - booleova algebra, porovnavani jednicek a nul reprezentujicich true/false,... hm? :)
    8.9.2008 17:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    No jasně, já jen že jako ostatní jazyky neodděluje striktně int a bool, případně další typy. Hafo ostatních jazyků vám nedovolí jejich vzájemné přiřazení. Já osobně raději ten C/C++ přístup, ale každý má své gusto, nemám nic proti...
    stybla avatar 8.9.2008 17:08 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    jeste ad C - zadny datovy typ boolean nema. 0 = false, >1 = true.
    z meho pohledu if (5)... nedava zadny logicky smysl. je to asi z toho duvodu, ze ocekavam nejakou komparaci resp. podminku typu pokud jablko neni cervive, pak ho budu jist atd.
    dalsi vec je ta, ze na misto nejakeho logickeho vysledku tam cpete integer. x == 5 lze prirovnat vete o jablku. kdezto x = 5 lze prirovnat konstatovani "jablko je cervene", ale je vam uplne jedno, jestli je shnile, cervive, etc.
    8.9.2008 18:04 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Pánové, než se budete dále vehementně hádat, tak si prosím zjistěte fakta... (Malá nápověda: C99.)
    stybla avatar 8.9.2008 18:22 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    vyhodnoceni logicke operace snad neni zavisle na datovem typu resp. pritomnosti datoveho typu bool nebo ano?
    jinak s C99 mate pravdu.
    9.9.2008 00:22 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Reagoval jsem pouze na prohlášení, že Cčko nemá datový typ bool.

    Ke zbytku... konstrukce je v C validní, ten warning je v gcc hlavně proto, že je to jedna z velmi obvyklých chyb, kdy to tak programátor nezamýšlel a prostě mu to jedno rovná se navíc uteče... a pak už si toho nikdo nevšimne...
    8.9.2008 23:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Doporučuju to rozdělit tak jako kompilátor, tedy if (x=5) můžem napsat takle:
    x = 5;
    if (x) ...
    
    Na tu jablkovou analogii by se to našroubovalo asi takle: Jablo je červené. Pokud ano, sním ho.
    stybla avatar 9.9.2008 00:43 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    --- snip ---
    if ($x)
      echo "blink";
    $x = 0;
    if ($x)
      echo "blak";
    $x = 1;
    if ($x)
      echo "zblunk";
    $x = 5;
    if ($x)
      echo "nevim";
    --- snip ---
    
    vypise: zblunk, nevim;
    --- snip ---
    if ((x = 3)) ? printf("true") : printf("false");
    --- snip ---
    
    vypise: true; proc? prvni priklad je z php - x neni definovano, x = 0 => false; zbytek je brano jako true. php na to neni moc vhodne, vzhledem z duvodu nerozlisovani datovych typu. defaultni chovani lze prirovnat k funkci isset() /* muj dohad, skutecne jsem to nikdy nezjistoval */
    priklad z C funguje, protoze pridanim zavorek bylo docileno toho, co jsi popsal. stejne tak bude fungovat if (5) ? printf("true") : printf("false");. a tim fungovat myslim, ze to nevyhodi zadny error. myslim si, ze to je tim, ze nejdrive dojde k prirazeni 5->x, a pak az vyhodnoceni "je 5 vetsi nez 0?". pokud tam nebudou zavorky a kompilator nalezne pouze jedno rovnitko, bere to jako chybu(stejne jako java napr.).
    btw zalezi to na tom, jak to kompilator zpracuje - s tim mohu souhlasit. ale ze by zapis if (x = 5) byl spravny, s tim nesouhlasim.

    dodatek: ber to jako muj nazor. proste to neuznavam a spravny zapis mi prijde tak, jak je zminovano. pokud s tim nekdo nema problemy, at si to tak pise. gcc a java s tim problem maji, a ja v podstate taky. jak chapu if jsem tu popsal, po pridani zavorek mi to smysl dava ... uz fakt nevim co jineho k tomu rict. je to asi stejne jako dohadovat se o formatovani kodu. uz se mi nechtelo to cele prepisovat atd.
    stybla avatar 9.9.2008 01:09 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    podivej se na to jeste takhle:
    if (x = 5)
    myslel si tim
    • kdyz se x rovna 5ti, a je to tedy preklep
    • prirad x hodnotu 5 a potom proved vyhodnoceni x>0 => true
    kdezto if (x == 5) nebo if ((x = 5)) je, dle meho nazoru, explicitni. zalezi uz (asi) na kompilatoru, jak prisne ma nastavena pravidla resp. do jake miry pouziva kristalovou kouli.
    9.9.2008 21:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Ok, jen pro doplnění napíšu, jak to zkompilovalo moje gcc:
    int x = 3;
    if (x = 5) printf("Nejaky text");
    
    MOV DWORD PTR SS:[EBP-4],3
    MOV DWORD PTR SS:[EBP-4],5
    MOV DWORD PTR SS:[ESP],hokuspokus.00442000;   (ASCII "Nejaky text")
    CALL <printf>
    
    a ten druhej případ:
    int x = 3;
    if (x == 5) printf("Nejaky text");
    
    MOV DWORD PTR SS:[EBP-4],3
    CMP DWORD PTR SS:[EBP-4],5
    JNZ SHORT hokuspokus.00401431
    MOV DWORD PTR SS:[ESP],hokuspokus.00442000;   (ASCII "Nejaky text")
    CALL <printf>
    MOV EAX,0 (00401431 - sem by přisel JNZ)
    
    V prvím případě na úrovni instrukcí k žádnému porovnávání vlastně nedochází. A to jsem dal bez -O. Možná, že při nějaké agresívnější hodnotě -O by neporovnával ani u toho druhýho...
    8.9.2008 18:50 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Za to, že je tenhle warning ve -Wall gccčkaře kousnout :-) Je otrava se s ním vypínat a ještě větší otrava ho číst. Nevím, jak u jiných, ale v mých zdrojácích se nějaké to if (x = f(y)) vyskytuje často a právem :-)
    ^D
    9.9.2008 00:00 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    ja nechapu ty smajliky. Mam pocit, ze to skutecne tak pisete a za ty smajliky se schovavate, kdyby to nahodou bylo spatne. Typicky zenska.

    A to vam teda garantuji, blbe to je. Jako QA sef bych nekoho takovyho shodil ze schodu, kdyby mi s tim prisel.
    9.9.2008 00:28 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Když nemám argumenty, tak napadnu diskutujícího? Nejlépe nějakým přihlouplým stereotypem...

    Já si dokážu představit spoustu situací, kdy je to dobře a spoustu situací, kdy je to dobře. A jistě také záleží na okolnostech... např. jaké jsou standardy projektu do kterého patří ten kód; nebo kdo ten kód píše; atp.

    Pokud tedy tvrdíte, že "blbe to je", tak napište PROČ je to blbě.
    default avatar 10.9.2008 13:17 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    napište PROČ je to blbě
    Třeba proto, že tím zneužíváš výchozího chování jazyka, které je sice profláknuté, ale skryté?

    Osobně mi používání těchto konstrukcí připadá jako jisté vytahování se před druhými typu: "Koukejte, kolik zákoutí jazyka znám!". Ten, kdo kód přebírá, řeší vpodstatě hlavolam, namísto aby šel na jisto. Do této kategorie též řadím i například přetěžování operátorů. Promiňte, ale například v kódech informačních systémů je opravdu toto netřeba. Jen to snižuje čitelnost a vede to k budoucímu možnému zanesení chyby.

    Preferuji čistý kód, který dokumentuje sám sebe. Mám-li funkci int f(), jejíž výsledek chci uložit do proměnné x a provést něco, když je ten výsledek roven pěti, pak je to podle mě nejčitelnější takto:
    ………
    
    x = f();
    
    if (x == 5) {
        ………
    }
    
    ………
    
    Je to výhodné i do budoucna, když budu potřebovat porovnávat na jinou hodnotu, pak změním jednu konstantu namísto přepisování kódu. Příklad:
    if (x = f()) { ……… }
    
    znamená: proveď něco, když je výsledek volání funkce různý od nuly. Co když to za pár týdnů bude třeba jedna? To pak budu odčítat?:
    if ((x = f()) - 1) { ……… }
    
    Není opravdu čitelnější
    x = f();
    if (x != 1) { ……… }
    
    ???

    Podle mě je to obfuskační level číslo jedna. :-D
    10.9.2008 17:16 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Třeba proto, že tím zneužíváš výchozího chování jazyka, které je sice profláknuté, ale skryté?

    Co je na něm vlastně skrytého? Vždyť je normálně dokumentované a dobře definované (pokud si dobře pamatuju, tenhle kus normy jsem i četla).

    A používá se prostě proto, že se pak ten kód lépe čte, ne kvůli zmatení nepřítele. V cizím kompaktním kódu se daleko lépe hledají chyby...

    Promiňte, ale například v kódech informačních systémů je opravdu toto netřeba. Jen to snižuje čitelnost a vede to k budoucímu možnému zanesení chyby.

    Co je vlastně čitelnějšího na kódu, který je jenom úplně zbytečně delší? :-)

    znamená: proveď něco, když je výsledek volání funkce různý od nuly. Co když to za pár týdnů bude třeba jedna? To pak budu odčítat?

    Když předpokládáš, že se Ti bude API měnit pod rukama, pak dejme tomu. V mém světě linuxových programů se obvykle funkce chovají slušně a k té jejich "samodokumentaci" patří především to, že v případě úspěchu vracejí nulu (když vracejí int) nebo v případě neúspěchu NULL (když vracejí pointer). A protože se na to můžeš spolehnout, není nic přirozenějšího, než to tak testovat.

    Ostatně, i variantu toho "odčítání" - totiž if ( (x = syscall(...) < 0) { chcipni(); } myslím potkáme v linuxových programech přibližně stejně často jako druhou možnost a nikdo se nad tím nerozčiluje.

    ^D
    default avatar 11.9.2008 18:09 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    A používá se prostě proto, že se pak ten kód lépe čte, ne kvůli zmatení nepřítele.
    Uvedl jsem příklad, kdy si myslím, že se ten kód hůře čte. Aspoň mně. :-D Jo, asi jsem zapomněl zdůraznit, že se nejedná o systémová volání typu "otevři soubor a vrať jeho handle", ale o funkce vracející jiný typ hodnoty než systémový resource — například nějaký výpočet.
    10.9.2008 23:33 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Na vše ostatní už odpověděla Anička, ale:
    Co když to za pár týdnů bude třeba jedna? To pak budu odčítat?:
    Nikoliv, tak půjdu praštit po hlavě toho, kdo to změnil, protože základní konvence o vracení chybových kódů (což je nejčastější použití zmíněné syntaktické konstrukce) má být v každém projektu pevně dána již od začátku a dotyčný ji nemá co porušovat.
    11.9.2008 14:05 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Ale, a co bys chtěl od "informačního systému"? K práci na něčem takhle vzrušujícím těžko seženeš kohokoliv, kdo má na to dělat cokoliv zajímavějšího, ať už jako project manager nebo jako hacker - a takový Dilbertův šéf se taky vyžíval v ptákovinách a neřešil podstatné věci.

    Mně spíš překvapuje, že je někdo schopný najmout programátora, pro kterého je přiřazení hlavolamem, a nechat ho psát kód v céčku. Vždyť takhle musejí vznikat zbraně hromadného ničení... proboha :-)
    ^D
    stybla avatar 11.9.2008 14:15 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Mně spíš překvapuje, že je někdo schopný najmout programátora, pro kterého je přiřazení hlavolamem, a nechat ho psát kód v céčku. Vždyť takhle musejí vznikat zbraně hromadného ničení... proboha :-)
    Nemuzu se zbavit pocitu, ze slysim matematikare, ktery si prosazuje svuj postup. Je opravdu tak dulezite, jak jsme k vysledku dosli nebo vysledek samotny?
    Nekomu vyhovuje formatovat veci tak, nekomu zase jinak. Nekomu vyhovuje psat x=5 a nekomu x = 5. Prijde mi to tak trochu jako arogance.
    11.9.2008 14:24 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Nemuzu se zbavit pocitu, ze slysim matematikare, ktery si prosazuje svuj postup. Je opravdu tak dulezite, jak jsme k vysledku dosli nebo vysledek samotny?

    Celou dobu se tady snažím vysvětlit, že pokud existují dva způsoby, jak něco napsat, můj šéf vybere ten horší a bude mě nutit to dělat, praštím mu s tím. Nikde jsem se nezmínila o tom, že bych někomu chtěla libovolný způsob psaní zakázat, naopak, chci se hloupým zákazům vyhnout. Oni to programátoři většinou nemají rádi. Marně si lámu hlavu, čím jsem si vysloužila reakci, která se tváří, jako bych tvrdila pravý opak :-)

    Ostatně, s mými postupy to cvičící na matfyzu taky neměli leckdy snadné (tak dobře, to řešení je pěkné, já Vám ty body dám, ale na zkoušku se naučte tu větu...)
    ^D
    stybla avatar 11.9.2008 14:59 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Marně si lámu hlavu, čím jsem si vysloužila reakci, která se tváří, jako bych tvrdila pravý opak :-)
    Tvuj posledni odstavec mi prisel jako rypani, promin. To prirazeni je vec kompilatoru a toho, jak to kdo chape, ne? Takze mi neprijde, ze by to melo az tak co delat s tim, jak je kdo dobry programator. Ale asi jsem si to jenom spatne vylozil. Pokud to tak je, pak se omlouvam ;)
    11.9.2008 15:27 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Já myslím, že Anička chtěla především naznačit, že pokud je někdo dobrý programátor, tak mu prostě nečiní žádné problémy konstrukce tohoto typy číst.
    stybla avatar 11.9.2008 15:32 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Ja myslim, ze to predevsim zalezi na tom, co je validni pro kompilator. -loop-
    11.9.2008 15:39 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Podle normy je oboje OK. (Výtisk posledního draftu C99 je volně k dispozici online, račte nahlédnout.) Dnešní kompilátor pravděpodobně zkompiluje oboje stejně, takže z hlediska efektivity je to asi taky jedno.

    Troufám si dokonce hádat, že s předpotopním kompilátorem by některé z mých konstrukcí dopadly lépe než ty alternativní.

    A jinak je to přesně tak, jak říká MJ: Myslím, že pokud někdo nepřelouská takhle triviální konstrukce, céčko mu nepatří do ruky, protože nejspíš nemá pořádek ani ve spoustě dalších věcí - v céčku je snadné udělat mnoho chyb s fatálními následky pro bezpečnost či integritu dat.
    ^D
    stybla avatar 11.9.2008 15:55 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    A jinak je to přesně tak, jak říká MJ: Myslím, že pokud někdo nepřelouská takhle triviální konstrukce, céčko mu nepatří do ruky, protože nejspíš nemá pořádek ani ve spoustě dalších věcí - v céčku je snadné udělat mnoho chyb s fatálními následky pro bezpečnost či integritu dat.
    Ano, pokud se bavime pouze o C, proc ne. Ostatne na tom uz jsme se shodli par dnu zpatky a nejak nevim, proc se to tu propira znovu. Vec se ma asi tak, ze od lidi, kteri jsou na tak vysoke profesionalni urovni, bych takovehle narazky necekal(nebo mozna cekal).
    Jinak znam spoustu lidi, kteri si rikaji programatori, vydelavaji spousty penez a za kod, ktery produkuji, bych chodil kanalem. A presto to funguje. Holt svet neni dokonaly :)
    11.9.2008 16:26 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Aha, já zas vůbec nezaznamenala, že je řeč i o něčem jiném než céčku :-)

    Taky znám lidi, co píšou jak prasata a dobře se tím živí... ale když tím nenadělají žádné škody (což se dá ovlivnit výběrem vhodného jazyka), je to asi v pořádku.
    ^D
    11.9.2008 19:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    jj, např. Delphi. Pascalovskej zápis je natolik kostnatý, že tam není možnost moc toho napáchat.
    Nebo PHP, to je zas dostatečně frivolní. Nezatěžuje programátora s rozlišováním nějakých datových typů, takže kdejakej hejhula tam cosi sesmolí a parser si to přelouská...
    stybla avatar 11.9.2008 19:32 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Nebo PHP, to je zas dostatečně frivolní. Nezatěžuje programátora s rozlišováním nějakých datových typů, takže kdejakej hejhula tam cosi sesmolí a parser si to přelouská...
    Amen. A ani v PHP6 tu deklaraci promennych nepridaji. Smutne.
    default avatar 11.9.2008 18:13 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Jak si to mám vyložit, když mě živí vývoj informačních systémů a jejich integrace?
    11.9.2008 18:40 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Inu, jednoduše. Že nemáš šanci sehnat do svého týmu ty nejlepší programátory, protože ti mají na práci spoustu mnohem zajímavějších věcí.

    A něco podobného platí dost pravděpodobně i pro projektové manažery, protože ze své firmy dobře vím, že pokud to má někde dělat opradu dobře, musí být i dobrý programátor. (A zároveň chudák musí mít povahu na to, aby dělal manažera... a chuť obětovat tomu to své programování... některých našich slavných kernelových hackerů je na to fakt škoda.)
    ^D
    default avatar 12.9.2008 09:17 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Á. Už chápu.

    Abych řekl pravdu, radši dělám vše sám. Například co tady hoši předváděj, to je neskutečný! Bohužel jsem malý pán a nemám možnost říct, jak se to má udělat a také to sám udělat. Bohužel. No, aspoň mám čas na soukromé projekty :-D

    11.9.2008 19:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Co když to za pár týdnů bude třeba jedna? To pak budu odčítat?:
    if ((x = f()) - 1) { ……… }
    
    Proč? Odčítat? zbytečné:
    if (x = f() == 1) { ……… }
    
    stybla avatar 11.9.2008 19:46 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    a zrovna tady by se ty zavorky hodily, protoze bude videt nesting. nicmene, tot muj osobni vkus aka "whatever works for you".
    11.9.2008 19:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Jo, to je fakt, myslím, že jsou dokonce nezbytné, takže oprava:
    if ((x = f()) == 1) { ……… }
    
    11.9.2008 19:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Tak schválně, co teď budeme mít přiřazeno v x?

    Ano, správně, výsledek boolevského porovnání. Těžko říct, k čemu se nám může hodit - není skoro vždycky užitečnější to, co nám vrátila funkce? Ne všechny závorky jsou nadbytečné... tohle bude náhodou fungovat pouze v případě, že funkce vrací nulu nebo jedničku.
    ^D
    11.9.2008 20:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Ale no jistě, vim vo tom, viz oprava výše. Šlo mi o zbytečnost toho odčítání a v roztržitosti jsem zapomněl, že se to vyhodnocuje zleva.

    Pokud si ještě někdo chcete rejpnout kvůli mému opomenutí, s chutí do toho... ;-)
    11.9.2008 21:13 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Pardon, napsala jsem to driv, nez jsem si precetla ten dalsi prispevek. Mam to vubec dneska nejake pomale... vzdycky kliknu, pak dlouho nic, pak delam neco jineho, a az casem se mi podari doopravdy napsat, prohlednout a odeslat komentar. :-(
    ^D
    11.9.2008 21:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    áha, ále to nic, z toho si nic nedělej. Já zas odesílám kusy kódu bez důležitejch závorek, zapomínám klíče, učebnice, a nárážím do obrubníků, ačkoli mám jako řidič už nejmíň 500 km za sebou (to je co :-D)
    11.9.2008 22:01 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    To ještě nic není, já jsem tuhle zapomněla odevzdat opravu na security update v ssháčku :-)
    ^D
    9.9.2008 12:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Aha, mně už je to jasné. Vy jste se normálně rozhodl mě vyprudit :-) Ale to máte marné, stejně se Vám vysměju :-)

    Kdybyste ale sledoval, co tu občas píšu jinak, než skrz své hloupé šovinistické brýle, věděl byste, že toho kódu zas tolik nenapíšu - shodou okolností takhle ale píše téměř každý autor kódu, s jehož balíkem mám co do činění. Takže pokud máte chuť, zkuste se stát v Red Hatu nebo Novellu šéfem QA oddělení a můžete si zkusit shodit ze schodů celou open source komunitu. Určitě se Vám to bude líbit. :-)

    Ale já to tak vlastně, když už něco píšu, píšu taky. V některých případech je to zcela přirozené a opodstatněné a shodila bych ze schodů každého, kdo by mě nutil to psát na dva řádky jenom proto, že sám neumí číst céčko. (Ostatně, já sama to z přirozených důvodů umím o mnoho řádů lépe než ho psát.)

    No nic. Takže teď očekávám, že mi buď vysvětlíte, proč je to _VŽDY_ blbě a nebo (hlasitě či tiše, to je jedno) uznáte, že jste vůl jak anděl. (Teď se sice jako obvykle usmívám, ale myslím to úplně vážně. Takže abyste to pochopil, smajlík si výjimečně odpouštím.)
    ^D
    9.9.2008 14:02 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    ja si myslim, ze jsem to prehnal a rad bych se omluvil. Ze jsem vul jak andel mi sice prijde trochu tvrde, ale jako chlap musim byt schopen to unest. Doufam, ze se mi v budoucnu podari omezit podobne ulety, pro svou omluvu snad mohu pouze uvest, ze jako obcan starsiho data mam proste problemy s dnesnimi zenami, ktere jsou sebevedome, samostatne a nazorove na muzich nezavisle.
    9.9.2008 16:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Prima, dík. Možná přece jen nejste, když se umíte omluvit.
    ^D
    10.9.2008 23:40 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    A to vam teda garantuji, blbe to je. Jako QA sef bych nekoho takovyho shodil ze schodu, kdyby mi s tim prisel.
    Nevím nevím, skoro bych Vám garantoval, že by vás dotyční vývojáři dříve umlátili normou Céčka, než byste kohokoliv stihl shodit ;-)
    11.9.2008 00:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Popravdě, docela mě děsí zjištění, že nejspíš existují firmy, kde si tamní hackeři něco takového nechají líbit :-) Tohle by byl ten pravý důvod založit odbory :-D
    ^D
    stybla avatar 11.9.2008 10:32 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Popravdě, docela mě děsí zjištění, že nejspíš existují firmy, kde si tamní hackeři něco takového nechají líbit :-) Tohle by byl ten pravý důvod založit odbory :-D
    Bezna praxe. Nelibi se ti? Bez si jinam. Take stale plati porekadlo: "Nas zakaznik, nas pan" etc. Jestli tohle neplati v RH/Novellu, tak ver, ze jinde se to uplatnuje ve vice nez hojne mire.
    11.9.2008 11:26 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Jak to souvisí se zákazníky?
    11.9.2008 14:02 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Co to má společného se zákazníky? :-)

    Celý vtip je v tom, že u nás dělají programátorům šéfy lidi, co umějí programovat. Někde, kde hackerům šéfuje nějaké oslisko, bych opravdu nepracovala.
    ^D
    stybla avatar 11.9.2008 15:38 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Co to má společného se zákazníky? :-)
    Nic a vsechno. Skoro bych rekl, ze jste nikdy neprogramovali dle necich pozadavku, a tim myslim naprosteho laika(zakaznik), ktery razi nesmyslne reseni.
    Celý vtip je v tom, že u nás dělají programátorům šéfy lidi, co umějí programovat. Někde, kde hackerům šéfuje nějaké oslisko, bych opravdu nepracovala.
    Ani ja ne. A neplati to pouze pro programovani, ale pro kterykoliv obor. Problem bych videl v tom, ze kazdy sef ma sefa, atd. No, i zakaznik je do jiste miry "sefem".
    11.9.2008 15:43 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Nic a vsechno. Skoro bych rekl, ze jste nikdy neprogramovali dle necich pozadavku, a tim myslim naprosteho laika(zakaznik), ktery razi nesmyslne reseni.

    Tohle hodně souvisí s tím, jak se bude program chovat navenek. Ovšem nevidím žádnou souvislost s tím, jak vypadá kód uvnitř :-)

    Ani ja ne. A neplati to pouze pro programovani, ale pro kterykoliv obor. Problem bych videl v tom, ze kazdy sef ma sefa, atd. No, i zakaznik je do jiste miry "sefem".

    Jasně. Ale šéfa mého šéfa zajímá, jestli to, co napíšu, dělá, co chce. (Jo, občas implementuju ptákoviny - podívejte se do susích pciutils třeba.) Jak to udělám, je naštěstí o tu úroveň či dvě víc naprosto irelevantní :-)
    ^D
    stybla avatar 9.9.2008 15:10 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Za to, že je tenhle warning ve -Wall gccčkaře kousnout :-) Je otrava se s ním vypínat a ještě větší otrava ho číst. Nevím, jak u jiných, ale v mých zdrojácích se nějaké to if (x = f(y)) vyskytuje často a právem :-)
    Spis bych ocenil vysvetleni "proc se to tam vyskytuje pravem". Omlouvam se, ale takovyhle prispevek ma pro me informacni hodnotu 0. Je to tedy pravidly kompilatoru gcc?
    -Wall byl zapnuty schvalne. Warning je porad warning(vtip o programatorech a errorech znam taky, a prijde mi vice nez trapny).
    9.9.2008 16:46 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Inu, dejme tomu, že běžně používáš if (! (x = f(y) ) - vše se zkompiluje bez warningu, vše OK. Teď potřebuješ jednou negaci té podmínky. Napíšeš if ( (x = f(y)) ) abys zabil warning, přestože se to se závorkami navíc hůř čte (vlastně i píše) a dělá to to samé jako bez nich zcela podle normy? Já tedy raději ten warning vypnu.

    Snažím se, aby se mi zdrojáky, když už s nimi něco dělám nebo píšu vlastní, za všech okolností kompilovaly na -Wall bez warningů. S jednou výjimkou. Tady ji máte.

    Myslím, že cpát do -Wall warningy typu "jsi si opravdu jistý, že víš, co děláš?" je asi tak stejně uživatelsky přívětivé, jako spouštět defaultně místo rm raději rm -i. Pro lidi, co nevědí, co dělají, máme přece Windows a Javu ;-)
    ^D
    stybla avatar 9.9.2008 17:28 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    okay :)
    ad nadbytecne zavorky - ja uz jsem holt takovy
    9.9.2008 18:33 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Možná ale přece jen nejsem tak zásadová, jak vypadám. Totiž, znám ještě jeden takový vypečený warning, který dělá v principu to samé, a stejně nejsem proti ho nechat:

    suggest parentheses around comparison in operand of ==

    Ten se ovšem vídá podstatně řidčeji, protože způsobit ho při normálním programování je doopravdy prasárna. Na druhou stranu, kdysi jsem se musela trochu pohádat, abych v nějakém balíku z upstreamu směla nechat řádek ve stylu if (x == y < z), protože se mi nechtělo ho "spravovat" v kódu generovaném skrz tři různé preprocesory. Od té doby si ty priority pamatuju, ale vím, že chtít totéž po čtenářích svého kódu by bylo kruté :-) Ale taky mi od té doby znění toho warningu nevyhrožuje nedefinovanou operací...
    ^D
    8.9.2008 14:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    nevim proc si tam opravil to ==, byl to tak nak ucel ;-)
    ale na return jsem zapomnel doopravdy, nicméně když už sme u toho, dal bych spíše return 0; ;-)
    8.9.2008 14:18 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    V tom prípade si tam mal aj tak chybu, pretože x = 5 má hodnotu 5, čiže ten reťazec by sa vypísal :-)
    8.9.2008 16:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    no však ;-) typický začátečník by si myslel že se text nevypíše. Prostě jen špatný pokus o vtip, já vím, nepovedlo se, snad přístě... :-D
    8.9.2008 16:51 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Naopak, povedlo se. Je to takový ten druh vtipu s postupně docházejícími pointami :-)
    stybla avatar 8.9.2008 15:02 stybla | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    sorry nooooo :p
    8.9.2008 10:19 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Taky jsem si rikal ze je to debilni reklama... Ale napadlo me Hello world ;-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    9.9.2008 00:26 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Zajimave je, ze v takle dlouhem threadu nikdo nezminil od pohledu dost pochybnou syntaxi kodu, ktery je jako dekorace na strance s pravidly souteze ;-)

    http://www.nic.cz/vip/

    Cekal jsem, ze se nejaky rejpal najde, ale asi jsem rejpal nejrejpavejsi ja.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    9.9.2008 00:38 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Třeba jsou ty chybějící středníky až hóóóóódně vpravo ;)
    9.9.2008 21:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    no anebo k tomu i++ patří ještě to další i++ :-D
    (afaik operátor ++ může mít dva operandy, v případě že je použit jako i++ a ne ++i, myslím...)
    Jakub Lucký avatar 9.9.2008 20:18 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Není to náhodou Javascript? Tam by pak ty středníky být nemuseli, ne?

    Autor neumí pořádně programovat
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.9.2008 08:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Zajimave je, ze v takle dlouhem threadu nikdo nezminil od pohledu dost pochybnou syntaxi kodu, ktery je jako dekorace na strance s pravidly souteze ;-)
    Já zase čekal, kdo se zmíní o pravopisných chybách v banneru...
    10.9.2008 08:56 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC vyhlašuje soutěž pro mladé programátory
    Já už jsem dávno zvyklá všechny obrázky na webech ignorovat, i kdyby náhodou nebyly vypnuté. Stejně je to skoro vždycky reklama, a tohle je ten nejúčinnější filtr. O morálnosti jeho používání navíc nemohou pochybovat ani admini abíčka :-)

    Občas si sice strašně naběhnu, když někdo vyrobí podstatný ovládací prvek coby obrázek přes půl stránky (při předposledním redesignu sf.net jsem jednou pár minut nemohla najít tlačítko ke stažení, až pak jsem si všimla, že na mě celou dobu svítí jako obří obrázek), ale celkově je to docela praktické.
    ^D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.