Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Prvy test - bitova rotace echo 8 >> 2 2 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 SR ~0 8, 2 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION
Druhy test - deleni echo 8 / 4 2 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 DIV ~0 8, 4 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTIONPokud by optimalizace byla bezpredmetna, PHP by v prvem pripade nepouzilo shift right, ale div a pokud by si to kompilator umel domyslet, v druhem pripade by byl SR (Shift Right) a ne DIV, takze laskave prestante sirit bludy, pane __dark__
Treti test - modulus echo 7 % 2 1 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 MOD ~0 7, 2 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION Ctvrty test - and echo 7 & 1 1 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 BW_AND ~0 7, 1 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION
A protože jsi to nepsal, tak jedna promarněná instrukce na 0.00005 ms je vedle zbytečného SQL dotazu na 10 ms opravdu bezpředmětná je. Takovouto optimalizací snižuješ čitelnost kódu, takže tím plýtváš čas programátora, který je nesrovnatelně dražší než dva takty procesoru 3× za sekundu. Souhlasím s tím, že kód by se měl být slušně napsaný a efektivní, ale všeho s mírou. Občas je prostě lepší zvolit postup, který není úplně nejefektivnější, ale je čitelnější a lépe udržovatelný.Aha, takže mi chcete říct, že stráky, které potřebují desítky SQL dotazů pro zobrazení zachrání nějaké & 1 místo % 2 ?Nic takoveho jsem nikde nepsal, pouze uvadim, ze tato optimalizace neni bezpredmetna.
unsigned int a; a /= 8;Toto si překladač zcela jistě upraví na bitovou operaci.
int some_func(int x) {
int y;
...
x /= y;
...
return x;
}
Ocekaval jsem, ze navstivis google.cz a napises tam "freez", asi jsem ocekaval prilis.Přišlo mi zbytečné prolistovávat se katalogem mrazáků
Pri detekci zda je cislo sude ci liche neexistuje zadne "jakmile chci zmenit 2 za 3...", v ostatnich pripadech plati pravidlo neprve vse promyslet, pote zvolit optimalni algoritmus, nikoliv upravovat a upravovat, dokud to nebude vypadat, ze to nejak funguje.Tohle nevysvětluj mě, ale zákazníkům.
Diskutuje se zde specificky o x86 a x86_64, pricemz tam je v tomto pripade vzdy rychlejsi logicka operace a nezalezi na poradi instrukci.PHP funguje i na jiných architekturách. Proč se omezovat zrovna na tu, co máš na stole ty? ps: Tvůj blog jsem našel.
...Ze ja s nekym takovym vubec ztracim cas. Ten omozenec to proste nedokaze pochopit.
Pokud jsi někdy viděl zákazníka, který ví co chce a nemění požadavky častěji než ponožky, celkem ti závidím. Jinak prostě nezbývá, než psát tak, aby se to dalo lehce upravovat i za cenu, že to nebude nejoptimálnější.Tohle nevysvětluj mě, ale zákazníkům.To bys mel vedet ty, ne zakaznik.
Už sme si spomenuli metódu, ktorá nám posiela dáta do view pochádzajúce z našich modelov. Správne tušíte, že sa jedná o metódu set() a pochopenie jej práce je pre ďalšie časti kľúčové.Podstatna je informacia, ze metoda set() je pre dlasie pokracovanie klucova. Nie je potreba spominat, ze sme si ju o 10 riadkov vyssie popisaly (vyznam by to malo, keby sa o danej metode pisalo v starsom clanku). Podobne "navraty" sa vo vasich clankoch objavuju viackrat. Neviem mozno ste platey za pocet slov ale takto zbytocne znizujete kvalitu svojho clanku, ktory je o zaujimavej teme. Prosim neberte si moju krityku zle. Snazim sa Vam ukazat, kde robite najvecsie (okate) chyby, aby boli Vase clanky kvalitnejsie. Mozno by sa hodilo, keby niekto zo starsich a skusenejsich prispievatelov obcas presiel clanky inych autorov a zkrityzoval ich (Alebo vytvorit bokom nieaku stranku, ktora by obsahovala veci, ktorym sa pri tvorbe technickeho clanku vyhnut??) PS :: Nie som novinar ani spisovatel a tak je mozne, ze sa mylim. Len sa pokusam zdoraznit vecy v textu ktore ma vyrusuju od citania.
mozno ste platey za pocet slovsi prosim vas odpuste, je to trapne. Ja rad privitam namety a pripomienky, takze sa budem snazit z vasich pripomienok poucit. A na abclinuxu je predsa email konferencia, kde si mozes precitat clanky este pred vydanim a napisat k nim svoje pripomienky.
Pripomienky typu mozno ste platey za pocet slov si prosim vas odpuste, je to trapne.Ospravedlnujem sa. nemyslel som to v zlom.
A na abclinuxu je predsa email konferencia, kde si mozes precitat clanky este pred vydanim a napisat k nim svoje pripomienky.To je sice pravda, ale tato konference je pouze pro aktivní autory.
Neviem mozno ste platey za pocet slovDélka sice roli hraje, ale kvalita samozřejmě také.
Tiskni Sdílej: