Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
try { } catch(...){ }
Napísal som čo bolo v mojích silách (článok, ktorý sa zaoberal aj týmito témami bol 2,5 krát taký dlhý). Uvedomte si 0.1% náznaku typovej kontroly v JS.
Predpokladajme, že komponenty aplikácie (C,C++,Java,...) Vám dodajú do JavaScriptu správne dátové typy. Nemusíte sa o typy veľmi starať, aj keď JS ponúka mnoho techník, ako rozlišovať Objekty.. JS je Prototypový jazyk, nie OO, ani proceduránly, ani Funkcionálny,...
Ak pracujete na projekte, kde sa používa JavaScript, pravdepodobne sú všetky JS komponenty (triedy, časi programu, ...) vyvýjané na jednom pracovisku. Pri návrhu si musíte určiť akým spôsobom budete (a či vôbec potrebujete) rozoznávať jednu výnimku od druhej. (rozličný začiatok textu, špeciálny objekt, ...)
Na FLOSS projekte je štýl JS kódu často viac procedurálne orientovaný... teda aspoň na toľko nakoľko to dovolí povaha JS.
Tiskni Sdílej: