abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (77%)
     (5%)
     (10%)
     (8%)
    Celkem 351 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.9.2008 00:16 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Divny Ubuntu, ze v nem nefungujou streamy cesky televize, co jsem to zkousel na Ubuntu tak fungovaly oba formaty uz hned po instalaci.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Sešívaný avatar 12.9.2008 01:44 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Škoda, že k tomu nedávají aspoň originální CD Ubuntu. Kdyby to nakupovali po 200 kusech v obchodu Ubuntu, tak je vyjde kus na cca 25 Kč + poštovné, což se v ceně počítače rozpustí jak nic, zákazníci by aspoň měli kvalitní lisované CD pro případ zálohy a aspoň nějakou částkou by podpořili vývoj Ubuntu.
    12.9.2008 12:48 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Problém je, že cena platí pouze pro koncové odběratele. Za OEM dodávky chtěl Canonical (když jsem to zjišťoval) cca 7$ za kus. To (+přeprava a clo) zvýší cenu PC o 5 %. A zákazník dostane klasické Ubuntu CD - tedy něco, co se s připraveným předinstalovaným systémem nedá srovnat ani náhodou.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2008 02:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Mno, ten stroj má jen GB paměti, ten swap mi nepřipadá až tak velký :-) Pustíš NetBeans a dvě třetiny té RAM jsou pohřbené.
    ashen avatar 12.9.2008 07:20 ashen | blog: wheeeeeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    A kdo by si koupil tenhle stroj kvuli netbeanum?;o)
    Nvidia says no to free drivers, I say no to Nvidia
    12.9.2008 08:23 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Tento stroj asi není určen pro vývojáře, neřku-li vývojáře v NetBeans...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2008 12:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Ehm, tak si prostě vezměte cokoliv jiného nenažraného.
    12.9.2008 11:50 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Přesně. Není nic horšího, než překopívání disku poté, co rozšíříte RAM na 2GB. 3GB je úplně ideální, já bych dal 4GB (i pro Ubuntu). Je to jen důkaz toho, že tvůrce používal hlavu. Ten, komu je 2GB místa líto jistě bude mít znalosti na to, si systém přeinstalovat.
    Jardík avatar 12.9.2008 03:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    U linuxu jsem snad swap niky nepoužil. Nepotřeboval jsem ho s 512MB ram, nepotřebuji ho ani teď s 8GB :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    AltOS avatar 12.9.2008 03:57 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Ja jo, ale jen pri 64 MB RAM. :-) Pri 512 MB (dnes cca 4 hodky - CT24.rm, Opera, SoundKonverter + drobnosti):

    total used free shared buffers cached Mem: 515188 509012 6176 0 56948 172868 -/+ buffers/cache: 279196 235992 Swap: 602396 164 602232
    12.9.2008 09:44 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    To ale neděláte dobře ...

    V každém počítači jsou programy které teď (a třeba další půl hodinu nic nedělaji). Když máte swap tak se ten program (respektive jeho paměťové bloky) odloží na disk a uvolněná paměť se použije na buffery => rychlejší (dobrá, pružnější) IO operace.

    Navíc můžete jeho část použít jako /tmp pomocí tmpfs. Na tom se mi líbí: - nemusím hlídat, jestli nějaký čuňa proces nenechává v TMP tuny souborů - přístup do /tmp je super rychlý (nejdřív jsou soubory jen RAM teprve potom se odkládají do swap)
    12.9.2008 10:21 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    S implicitnim nastavenim swapiness Linux mnohem rdeji zahazuje stranky diskove cache nez vyhazuje dlouho nepouazite stranky aplikace.

    BTW nevadi ti zaplnovani tmp i kdyz zabira pamet a/nebo swap => casto restartujes nebo vypinas pocitac => jsi divny (eufemizmus) ;-)
    12.9.2008 10:15 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Nemas swap => nepouzivas susped to disk => jsi divny (eufemizmus) ;-)
    13.9.2008 13:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Na co s2disk, když je tady s2ram? :-)
    12.9.2008 06:33 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Ach jo, ta skříň je úplně prázdná, nemohli to strčit do něčeho menšího? ... Až někdo bude dělat relativně malé, úsporné a tiché pc s podobnými parametry, tak to hned koupím.
    Lukáš Benda avatar 12.9.2008 07:42 Lukáš Benda | skóre: 12 | blog: benBlog | Štítina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    To by znamenalo, ze nepouziji standardni dily, ale budou si muset cely design krabice navrhnout sami vcetne rozlozeni drzoje a desky atd. Protoze kdo si podiva pozorneji, zjisti, ze deska zabira temer cely rozmer krabice.

    Btw. ja mam zkusenost, ze pocitace, ktere sou zmensene jdou v budoucnu hure rozsirovat a proto je casem i za mensi cenu prodate.

    P.S.: Kdyz mrknete do bazaru zjistite ze ceny mini towers a desktop, sou levnejsi pri stejne konfiguraci nez plnohodnotna velikost.
    Google bomba: benzin blog
    12.9.2008 19:15 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    I se standardnimi dily by to mohlo by mensi.
    15.9.2008 13:58 quido.speedy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Podle me lze, viz treba Dell inspiron 530S v desktopu. Presto v LowProfile kartach jde nacpat GF8600, soundblasterem, hybridni TV a 3xHDD Navic starsi delly jdou sehnat na netu VELMI levne. Dost pod cenou "noveho vybehoveho hw" ...a dokonce s odvedenym desatkem micro$oftu. :-D

    chipset (grafika GMA950) v GM945 je podle me dobra volba, s GM965(x3100) v ntb nejsem spokojen dodnes.
    12.9.2008 23:26 archli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    mam typ.... macmini
    24.9.2008 01:54 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    12.9.2008 10:03 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Podpora hardwaru, stream
    Zajímavé, určitě dobrý krok vpřed. Ale rozhodně by ale měli zapracovat na tom, aby byla hardwarová podpora 100%. A funkční stream ČT by měl být samozřejmostí. Tohle bych si nedovolil prodávat jako "připravený počítač". Kdyby to šlo do recenze třeba na Zive.cz, tak za nefunkčnost těchto věcí to dostane hodně velké minus.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.9.2008 10:34 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Kdyby to šlo do recenze na Zive.cz, tak to dostane velké mínus jenom za to, že je tam předinstalovaný Linux a uživatel není standardně rootem.
    12.9.2008 11:21 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Tohle je myslím zbytečně přehnaná reakce.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.9.2008 12:34 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Není. Je to pravda.

    Mrkněte třeba na Holčíkovu videorecenzi toho nedávno uvedeného HP netbooku, kde je SLED udáván za nevýhodu. To s tím rootem jsem tam taky kdysi četl (v jedné recenzi SUSE Linuxu) a od té doby Živě.cz nevyhledávám (maximálně náhodou, nebo když někdo odkazuje).
    12.9.2008 14:42 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Tak jsem koukl na to video. Musel by to dostat do ruky někdo jiný, než MS fanda. A i takoví lidé tam v redakci jsou.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.9.2008 15:12 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Jo ty videorecenze na Zive sou totalne k smichu, vzdycky ten clovek drzi jdnou rukou kameru a druhou rukou pul hodiny smatra po notebooku aby ho vubec otevrel a vetsinou se clovek ze slov pronesenych ve videu dozvi akorat ze je velmi hezky vzhled...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    12.9.2008 11:23 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    hw souhlas, ale stream ČT je imo problém ČT, protože používají formáty, které používají.
    12.9.2008 11:43 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora hardwaru, stream
    Je to problém prodejce. Sice za to může ČT, ale to lidi nezajímá. A stream rozchodit jde v pohodě, třeba v Linux Mint (derivát Ubuntu) to má po instalaci funkční.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.9.2008 12:36 mir.oslav
    Rozbalit Rozbalit vše uživatelské jméno
    A jak je řešeno zadání užívatelského jména a hesla? Ptá se systém při prvním spuštění, nebo tam zadal výrobce něco natvrdo?
    12.9.2008 15:38 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Ubuntí instalační CD mají (mj.) OEM instalační mód, kdy se po instalaci po prvním spuštění počítač zeptá na základní údaje (např. username) a dokonfiguruje se. Předpokládám, že tak to mají i oni.
    12.9.2008 17:47 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Nemají. Je tam autologin - cílová skupina jsou naprostí BFU, kterým je to jedno a jen jim to ušetří práci. Informace o jméně a hesle jsou na ploše a to pouze proto, kdyby chtěl někdo něco doinstalovat - nenapadá mne, na co jiného by to potřebovali když hardware je nastaven...
    12.9.2008 18:03 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    tomu rikam dobre zabezpecenej pocitac....
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    13.9.2008 12:07 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Tomu rikam komentar mimo misu...

    Zkousel jste nekdy vysvetlit pojem bezpecnost uzivateli, ktery zadava www.tn.cz do vyhledavaciho radku na Seznamu? Jetli ne, tak to zkuste, protoze tohle je cilova skupina zakazniku (a je jich drtiva vetsina). Vsichni ostatni si to mohou zmenit - system neni readonly.
    13.9.2008 12:22 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Mas pravdu s tymi BFU kamo. Toto je pocitac napr. pre rodicov. Nic tam netreba riesit. Plug and Play...
    13.9.2008 13:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Jsem taky BFU, když zadávám URL do vyhledávacího řádku googlu a mačkám "Zkusím štěstí"? Třeba je to totiž tím, že mám google jako homepage (iGoogle) a kurzor je přímo do vyhledávacího pole nastaven, takže je to rychlejší, než mačkat F6 (se kterým mám ve Firefoxu 3 občas problém, ale nepodařilo se mi vypozorovat čím to je) pro přeskočení do adresního řádku.
    13.9.2008 16:20 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    tvoj prispevok je off topic tak zalez..
    13.9.2008 17:14 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    more ot: firefox uz od malicka slysi na ctrl-L (opera taky) a pripadne i na ctrl-K (ff only) ... F6 funguje snad jen v ie a jeste trosku zmetene ...
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    14.9.2008 09:20 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Nejsi, protoze ty to delas vedome abys usetril cas. Vis presne, co delas a proc to delas, zatimco lide, o kterych se bavim ja, tak ti to ani nahodou netusi :). A pro ne je tenhle pocitac - tobe by nic predinstalovaneho nevyhovelo, budes si to stejne instalovat sam :).
    14.9.2008 11:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Jo ale kdyby se je system zeptal na heslo tak mu ho ochotne zadaj, treba si to napisou na monitor, to uz je jedno, ale nebudes mit mraky pocitacu se stejnym heslem.... Aspon neco... BFU si to heslo nedokaze zmenit, ale kdyz se ho to po zapnuti zepta tak ho tam zada....
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    15.9.2008 00:40 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    A k cemu to bude? Na tom pocitaci zadne vzdalene zneuzitelne sluzby nebezi a kdo se k nemu dostane fyzicky, ten je bude jeho panem bez ohledu na zvolene heslo. Nebo se mylim?
    12.9.2008 23:40 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Kde je autologin? Na live CD je samozřejmě autologin, když se pustí. A z toho CD se pustí instalátor, který Ubuntu nainstaluje na harddisk; autologin je možnost, nikoliv automatické nastavení po instalaci na hdd.

    Spletl jsem se v údaji, instalace OEM není na normálním live CD, ale na tom alternativním:
    The alternate install CD allows you to perform certain specialist installations of Ubuntu. It 
    provides for the following situations:
    
        * creating pre-configured OEM systems; 
    
    13.9.2008 09:29 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    > >... Předpokládám, že tak to mají i oni.

    > Nemají. Je tam autologin...

    Autologin je na tom předinstalovaném systému. Žádné médium (live CD) k tomu není - viz článek.
    14.9.2008 08:45 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uživatelské jméno
    Jo tak, to pardon. Mluvil jsem o tom, že Ubuntu obecně má OEM instalační režim a obecně že nemusí být zapnutý autologin. Jestli to tak je na těchto PC jsem neřešil. Za část nedorozumění ze své strany se omlouvám...
    12.9.2008 12:54 Josef Navrátil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Pratele, vzhledem k tomu, ze se recenze na ruzne pocitacove sestavy Barbone ve stejnou dobu objevuji na ruznych serverech, predpokladam, ze se jedna o marketingovou akci vyse zminene firmy a tim padem i placenou reklamu - ocekaval bych, ze bude clanek patricne oznacen. Diiiky
    David Ježek avatar 12.9.2008 12:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    mohu-li mluvit za jednu stranu, pak ti jasně říkám, že je to pouze shoda okolností. rozpis recenzí je plánován s velkým předstihem a občas se kvůli nedostupnosti některých věcí musí přeskupovat. shodou okolností se to nyní na cdr i abc takto sešlo (a ano, na cdrku současně s recenzí běží reklama), ale víc v tom nehledej.
    12.9.2008 13:17 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Jo, je to přinejmenším podezřelé.
    12.9.2008 15:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Pratele, vzhledem k tomu, ze se recenze na ruzne pocitacove sestavy Barbone ve stejnou dobu objevuji na ruznych serverech, predpokladam, ze se jedna o marketingovou akci vyse zminene firmy a tim padem i placenou reklamu - ocekaval bych, ze bude clanek patricne oznacen. Diiiky
    Předpokládáš špatně, nejedná se o placenou reklamu. Firma TS Bohemia s tím má společné pouze to, že počítač zapůjčila. Na více serverech se ve stejný čas recenze objevuje proto, že dříve ten počítač nebyl k dispozici (a pak už by to nemělo cenu, kdybychom s tím přišli později než všichni ostatní).

    Distribuci pro ten počítač připravoval Ivan Bíbr, který mě také oslovil, jestli bychom neměli zájem výsledek zrecenzovat - souhlasil jsem, a proto je tu recenze.
    Michal Fecko avatar 12.9.2008 15:35 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Tfuuuj! Foxconn...
    12.9.2008 17:33 Cyl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    To už i Barbone chce byt "IN" ? není divu že upouští od mandrivy když dodavaji (teměř)rok starou verzi.
    12.9.2008 19:18 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Slohova prace na tema popis jako ze zakladni skoly :-)
    13.9.2008 06:57 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Snažil jsem se, aby byl článek čtivý a obsahoval zajímavé postřehy, rád se přiučím a poslechnu si připomínky...
    I am Jack's wasted life.
    12.9.2008 23:38 rebrik
    Rozbalit Rozbalit vše DVD Mandriva
    Nebolo by lepsie tie DVD s Mandrivou davat radsej ku komercnemu OS, aby si Mandrivu jeho uzivatelia mohli skusit?
    xsubway avatar 13.9.2008 08:08 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Proč ne
    Celkem slušná sestava pro sekretářku ... nebo koupit prarodičum na web/chat/e-mail/foto ;-)
    13.9.2008 10:27 tondalevhart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne - kéž by
    kéž by to fakt sekretářkám za ty peníze sedělo - myslím je to na UBU VELMI dostačující, na běžný kancl bych řekl i předimenzované :-)
    13.9.2008 10:32 tondalevhart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne - kéž by
    jo a ještě k té příručce - od pana Bíbra jsem to četl a myslím že základy jsou použitelné na obě distra. Jinak by bylo dobré dávat na plochu odkaz na ubuntu wiki ( wiki.ubuntu.cz ), tam je to všechno v hromadě.
    dayvee avatar 14.9.2008 06:05 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne - kéž by
    myslim ze na wiki.ubuntu.cz by bfu ziral jak na ... nevim co, ale rozhodne by mu moc nepomohla ... nezapomen, ze tato konfigurace je urcena pro lidi, kteri o svem pocitaci dokazi rici jen to, ze je to pocitac a i u toho znejisti ...
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    13.9.2008 13:21 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Zrovna hledám nějaké PC pro sestru. To, co má teď je sice dostačující, ale funkčním bych to nenazýval... :)

    Tohle se mi jeví jako velmi vhodná sestava, skoro bych řekl, že pro ní naprosto perfektní. Ale měl bych otázku. Myslíte, že kdyby se do toho koupil lepší procesor (v CPU se nevyznám, tak nevím, jestli by tam nějaký pořádný šel) a později nějaká výkonná graf. karta a samozřejmě více ramek (v dnešní době zanedbatelná částka), stala by se z toho výkonná sestava?

    Akorát nevím, jestli se do toho dá (už při koupi) vybrat lepší procesor, v jejich konfiguračních PC jsem to nenašel...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Salamek avatar 13.9.2008 15:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    ano určitě se dá rozšířit , je tam volný PCI-E slot takže se dá později dokoupit nějaká pořádná nvidia , procesor bych neřešil ten stačí ,pak jen přidat ještě 1 GB ram ... a je z toho našnupaná puma ... já bych řekl že na Linux je to předimenzované už teď :-D jen dokoupit pořádnou grafiku... a i moje PC se může stydět :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    13.9.2008 15:39 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Dle specifikace desky do toho muzete upgradovat vsechny casti, co jste vyjmenoval: CPU (zvlada core2duo), RAM (2 sloty po max 2GB) i grafarnu (ma to PCIe x16 slot). Takze by se z toho i neco relativne vykonneho dalo udelat.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    13.9.2008 18:33 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Díky, mě jde hlavně o to, abych přímo při koupi mohl mít jiný procesor (klidně bych tak 2000 Kč připlatil), abych pak nekupoval ještě jiný. A když by tam bylo dvoujádro a za nějakou dobu třeba Radeon 4870 (do té doby bude krásný veterán:), tak bych to sestře sebral a dal jí ten, co mám teďka já a ten její si nechal... :)
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    David Ježek avatar 13.9.2008 18:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    4870 by si vyžádal daleko kvalitnější zdroj, nicméně než se k tomu dostaneš, tak to bude 5670 nebo 6450 a to bude stejný výkon při poloviční, resp. pětinové spotřebě :-).
    13.9.2008 19:23 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Až se k tomu dostanu, tak bude Blu-ray v muzeu a budem používat holografické disky... :)
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    13.9.2008 19:00 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Když už chceš vyměňovat všechno, nebylo by lepší si to rovnou postavit sám?
    make menuconfig, not war!
    13.9.2008 19:22 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Taky jsem nad tím přemýšlel, ale nevím, jestli by se to vyplatilo a takhle bych měl záruku na celou sestavu a odladěný systém...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    24.9.2008 01:53 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    14.9.2008 09:22 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Nemaji na to konfigurator, protoze jsou to hotove sestavy, ktere maji udelane dopredu a neda se v nich nic menit. Zkuste tam brknout na obchodni a domluvit se, podle mne to pujde.
    2.10.2008 16:45 Pavel_Hadinec | skóre: 2 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Teď se objevilo PC s Linuxem v nabidce ElectroWorldu.

    v letáku uvádí parametry: 2048 MB, 320 GB HDD, procesor Intel Core2Duo E7200, Linux Mandriva, NVidia GeForce 8600 GT 128MB, DWD+/-RW a čtečka paměťových karet

    15.9.2008 09:24 Cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Hezky, ale chtelo to dat do nejakeho micro ATX nebo mini ITX case. S tou gigantickou bednou a naddimenzovanym zdrojem je to divny.
    17.9.2008 08:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Barbone Fenix - levné PC s Linuxem
    Ten zdroj nejako velmi naddimenzovany nie je, kedze je to EuroCase. Radsej by som tam videl nejaky Fortron...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.