abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    5. 6. 2009 | David Kolibáč | Recenze | 5706×

    WebKit je knihovna určená k vykreslování webových stránek. Používá se v celé řadě nejen webových prohlížečů, ale například i e-mailových klientů, a to především na platformě Mac OS X. V poslední době se objevují prohlížeče, které využívají WebKit, jako houby po dešti.

    Špetka historie

    WebKit vznikl v roce 2002 (uveřejněn byl v roce 2003) jako fork KHTMLKJS (HTML a javascriptové enginy vyvíjené v rámci projektu KDE pro prohlížeč Konqueror a další komponenty desktopu), respektive posléze WebCoreJavaScriptCore. Jelikož vývojáři firmy Apple prováděli ve WebKitu množství sice užitečných, ale špatně dokumentovaných změn, backportování novinek do KHTML bylo problématické. Navíc bylo nutné podepsat NDA pro přístup ke zdrojovým kódům WebKitu mimo WebCore a JavaScriptCore (tyto dvě komponenty byly díky původu v KHTML, respektive KJS open-source).

    Až v roce 2005 byl uvolněn přístup do CVSBugzilly celého WebKitu. Pak se v rámci KDE začalo uvažovat o nahrazení KHTML WebKitem, respektive o sjednocení kódu projektů, k čemuž de facto v roce 2007 po úplném otevření WebKitu došlo. Ne všichni však byli úplně spokojeni. WebKit je součástí Qt od verze 4.4, v důsledku toho se WebKit (od verze KDE 4.3) dá používat i v Konqueroru.

    Před rokem byl JavaScriptCore nahrazen překladačem do nativního kódu nazvaným SquirrelFish. Díky tomu došlo k radikálnímu zrychlení práce s JavaScriptem a byl odstartován do extrémů vyhnaný souboj v této disciplíně. WebKit také jako první prošel testem Acid3. A když už jsme u těch testů… z dílen Apple pochází populární benchmark SunSpider, původně určený pro testování právě WebKitu.

    WebKit dnes

    Hlavními součástmi WebKitu jsou WebCore, starající se o DOM a vykreslování HTMLSVG, a SquirrelFish Extreme, interpreter JavaScriptu, respektive překladač JavaScriptu do strojového kódu.

    Podporována je celá řada standardů, včetně části HTML 5, CSS 3, a dále SVG nebo třeba XSLT.

    V současné době je WebKit šířen pod licencí typu BSD a GNU LGPL.

    A kde jej najdeme? V knihovnách Qt i GTK+, leckde na Mac OS X (především v prohlížeči Safari), ve webových prohlížečích Google Chrome, Arora, Midori, Kazehakase, … Na WebKit přechází lehkotonážní prohlížeč Epiphany, lze jej používat i v KonqueroruKDE 4 místo KHTML. WebKit se usadil i v mobilních zařízeních od Apple, se Symbianem S60 nebo Google Androidem a očekává se jeho nasazení v rámci WebOS od Palmu.

    qt 4 browser linux
    QtWebKit prohlížeč podomácku

    KHTML i Webkit v KDE 4.3
    webkit arora
    Arora
    webkit chromium
    Chromium
    webkit midori
    Midori
    webkit android
    Android na T-Mobile G1
    webkit google chromium mac
    Chromium (Mac)
    webkit safari 3
    Safari 3
    webkit safari 4
    Safari 4

    Používanost

    WebKit byl dlouho používán v podstatě jen v Safari a to bylo dlouho dostupné jen na Mac OS X, jeho podíl mezi používanými prohlížeči tedy kopíroval používanost Mac OS X. Ta u nás nebyla a stále není zrovna vysoká. Průlom přišel až s portováním Safari na MS Windows, uvolněním WebKitu a především s vypuštěním Google Chrome na podzim loňského roku.

    Podle NetApplications je v současné době podíl prohlížečů používajících WebKit stabilně téměř deset procent, to je podíl oproti jádru Gecko poloviční až třetinový, ale přece jen nezanedbatelný.

    Závěr

    WebKit se objevuje v celé řadě malých webových prohlížečů, které si nacházejí své uživatele, rozšiřuje se také v oblasti mobilních zařízení. A především nemůžeme opomíjet Chromium, Safari nebo Konqueror, takže se do budoucna nepochybně vyplatí počítat s WebKitem při tvorbě webových stránek. Naštěstí se WebKit nestaví ke standardům zády a v jejich implementaci nezaostává; také díky vysoké rychlosti načítání a vykreslování stránek a díky výkonnému interpretu JavaScriptu jde z uživatelského hlediska o velmi dobrou volbu.

    V posledních několika týdnech jsem používal vedle betaverze Firefoxu 3.5 ještě prohlížeče založené na WebKitu – Midori, Kazehakase a Chromium. Pokud pominu skutečnost, že jsem měl potíže se stabilitou prohlížečů (vývojové verze), musím uznat, že jsem byl velice spokojen: Stránky se zobrazovaly velice rychle (subjektivně rychleji než ve Firefoxu) a neměl jsem nejmenší potíže se správností jejich vykreslování a funkčností.

           

    Hodnocení: 59 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.6.2009 12:07 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Pak se v rámci KDE začalo uvažovat o nahrazení KHTML WebKitem, respektive o sjednocení projektů, k čemuž de facto v roce 2007 po úplném otevření WebKitu došlo.
    Ale to vubec neni pravda, KHTML a WebKit pokracuji jako dva oddelene produkty, viz napr. nejaky ten blogisek na PlanetKDE ([1], [2], [3],...)
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 01:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    ...KHTML a WebKit pokracuji jako dva oddelene produkty...

    To je pravda, nicméně tehdy došlo ke sjednocení vychytávek z obou do WebKitu.

    BTW ten druhý odkaz nefunguje...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2009 01:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Upravil jsem text článku, aby to bylo jednoznačné.
    5.6.2009 12:12 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

     Webkit je taky na Nokia tabletech v Maemu mozny, viz. http://www.palmlinux.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=35 a dle meho soudu je take lepsi.

    Fluttershy, yay! avatar 6.6.2009 19:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    To nevypadá špatně!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.6.2009 15:47 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

     WebKit a MathML tak to mě rozesmálo. Napište do Gůglu třeba "mathml test page" a zírejte, pak zírejte třeba ve firefoxu a řekněte mi 10 rozdílů.

    5.6.2009 22:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Kolibáč zjevně často rád píše o věcech, kterým vůbec nerozumí. WebKit MathML vůbec nepodporuje, píše se to dokonce přímo na jejich oficiálním webu.

    Grunt avatar 5.6.2009 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Můžu otázku?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2009 14:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Ne.

    Grunt avatar 6.6.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Stejně se zeptám: Si za to placen a nebo to děláš zcela dobrovolně a ve svém volném čase?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2009 18:29 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    viedla ho k tomu vychova od narodenia. nemusi predsa byt plateny za to, co robi zo srdca velmi rad :))
    7.6.2009 20:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Ty od srdce velmi rád píšeš krávoviny.

    7.6.2009 20:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

     Jak se chová Kolibáč ke mně, tak se chovám já k němu. Nevidím na tom nic nepochopitelného.

    Grunt avatar 7.6.2009 20:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Aha, takže navážení se do prohlížečů jiných než je Firefox(i když jsou stejně dostupné a otevřené či dokonce používají stejné vykreslovací jádro) a vykreslovacích jader, které nepoužívá Firefox a urážení se pokud se i kapánek propagují je pomsta Kolibáčovi? Probůh, radši ani nechci vědět co ti ten Kolíbáč musel udělat tak příšerného.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 00:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Probůh, radši ani nechci vědět co ti ten Kolíbáč musel udělat tak příšerného.

    Dělal jsem si z něj (pro někoho celkem nepěkným způsobem) srandu v jisté diskuzi o homosexuálech.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    belisarivs avatar 8.6.2009 09:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Kde?

    IRC is just multiplayer notepad.
    8.6.2009 10:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Ty případy, které píšeš, spolu vůbec nesouvisí v této souvislosti. To píšu zcela jasně. Mě vadilo přílišné informování, jakkoliv chápu argumenty protistrany, svůj názor jsem vyjádřil v diskusi a to je asi tak všechno. Někomu trochu vadila zprávička, někomu jinému komentář v diskusi. Myslím, že to druhé nemusí vadit vůbec.

    Grunt avatar 8.6.2009 11:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    :-D

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 8.6.2009 11:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    No dobře, už toho radši nechám.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    belisarivs avatar 6.6.2009 19:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Don't feed da trollz.

    IRC is just multiplayer notepad.
    6.6.2009 00:52 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Bacha, ze v gecku (minimalne v 2009050519) je bug, kdy neni napriklad odmocnina spravne "natahnuta", takze nemusi byt jasne, co vsechno je pod ni.
    Fluttershy, yay! avatar 8.6.2009 01:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Mea culpa...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.6.2009 02:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Odstranil jsem z článku zmínku o MathML.
    Marek Bernát avatar 5.6.2009 18:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Webkit vyzerá dobre navonok, ale videli ste jeho zdrojáky? To je jeden neskutočný humus. Všetka česť ľuďom, ktorí sa v ňom vyznajú a pracujú na ňom.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 5.6.2009 20:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Musím se přidat. 200MB binárních ladících symbolů a šedesátý pátý stack frame…buď je to neskutečně geniální, neskutečná prasárna a nebo je to neskutečný hack(což bych řekl, že je nejpravděpodobnější). A Chromium a 10GB volného místa aby se vůbec přeložil na tom nebude lépe.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.6.2009 11:46 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Webkit neznam, ale pred dvema lety jsem nelal neco v XULu(XPCOMu, CHROME). A taky nic moc. Pokud muzu shrnout jak je to napsany tak:

    - slaba/zadna typova kontrola. void ** je nejcasteji pouzivany datovy typ

    - 6 ruznych trid po stringy mezi kterymy nejde castovat

    - prisernej threading model, ruzny metody smeji/nesmeji vykonavat operace v zavislosti na tom, ze ktereho vlakna jsou volany

    - coding style z roku 1990. Vetsina vlastnosti C++ je zakazana pouzivat, prevazne kvuli chybam v kompilatorech ktere uz dneska neexistuji(nejen ty chyby ale ani ty kompilatory).  Vsechno se resi pres makra preprocesoru.

    Viz napriklad:

    potomek.h

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    N_CLASS("potomek", A, B, C): public jina_trida {

    #ifdef X

    int i;

    #endif

    //constructor

    N_CLASS("potomek", A, B, C) (void *neco)

    #ifdef A

    ;

    #else

    {

    //initialize

    }

    #endif

    private:

    ... dalsi prvky

    };

    ------------------------------------------------------------------------------------------

     potomek.cpp

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    include "potomek.h"

    #ifdef A

    N_CLASS("potomek", A, B, C)::N_CLASS("potomek", A, B, C) (void *)

    {

    // konstruktor, ktery dela neco uplne jineho

    }

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    Kdyz nad timhle stravite cca 8 hodin tak zjistite ze:

    - v zavisloti na hodnote maker A, B, C dostanete dve ruzne tridy "potomek", "p_potomek"

    - kazda trida je v jine knihovne

    - Kazdy zdrokak ma vlastni -D makra

    - V zavislosti na hodnote makra A muze byt konstruktor inline

    - V zavislosti na hodnote makra X zabira trida potomek 16B nebo 20B

    - Kontruktor a destruktor maji ruzne nazory na to, kolik mista trida potomek zabira

    - Ruzne kusy kodu pouzavaji ruzne kontruktory se  stejnou maskou - viz marko A.

    - Pokud vytvorite instanci tridy potomek na heapu tak vse vice-mene funguje, maximalne si obcas prepisete kus pameti.

    - Pokud vytvorite tridu potomek lokance na stacku, zacnou se dit straslive veci a vas program bude prepredvidatelne padat

    - Pri vhodne kombinaci hodnot maker A, B, C, X a pri alignu na 8 bajtu to nepada.

     

    Takze nejakych 200MB ladiciho bordelu na stacku bych nevidel jako velkej problem, zvlast jesti jsou k tomu nastroje jak je analyzovat. Uz jenom ta myslenka ze si hned na zacatku nekdo uvedomil, ze ten SW bude obsahovat chyby, ze ty chyby bude potreba nejak reportovat a dohledavat,  je velice sympaticka.

     

    7.6.2009 01:06 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Webkit temer neznam, ale o gecku jsem pred par lety od jednoho kamrada c++kare slysel docela stavnatej monolog.

    mirec avatar 7.6.2009 08:47 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    To som počul od viacerých ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    5.6.2009 23:45 poli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Nainstaloval jsem "Midori" a po 5-ti minut jsem napsal: apt-get remove --purge midori

    Webovy prohlizec kery neumi https je tak na dve veci .... Dale mi neotervel ani odkaz target="_blank" , nedostal jsem se ani na postu "squirrelmail" .....

    Zlata Mozilla.

    Grunt avatar 6.6.2009 00:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    1. Že nevíte jaký je rozdíl mezi prohlížečem a jádrem?
    2. Od kdy Midori neumí HTTPS?
    3. Prohlížeč jako takový neumí vůbec nic, ale jen spoléhá na služby u jednu úroveň níže, které mu poskytují knihovny a předává data z nich mezi sebou. Stěžoval bych si jinde.
    4. Midori je jediný prohlížeč, který pracuje nad WebKitem?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2009 10:08 garcia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

     mam dojem ze on si nainstaloval verziu co je ofko v repoziatroch.. a tam je este starucka 0.0.8 ktora je extremne nestabilna a nevie ani stvrtku toho to dnesna 0,1,7 verzia.. 

    6.6.2009 14:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    1. Midori je snad jádro? Pán psal o Midori.

    4. A psal snad, že je jediný, nebo dělal, že je jediný?

    Marek Bernát avatar 6.6.2009 14:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Nechcem nikomu vkladať slová do úst, ale pod správičkou o Webkite mi znie jeho príspevok dosť ako kritika Webkitu a nie len Midori.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 6.6.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Jasně, ale prohlížeč sám nic o sobě nedělá. Ten využívá k zobrazování stránek jádro a to zas využívá služeb nižších vrstev, atd. Nakonec může být chyba v nějaké Linuxové knihovně. Takže prostě obviňovat prohlížeč nějaký konkrétní prohlížeč mi nepřijde moc košer. To je jako obviňovat Flock za chybu, která leží ve Firefoxu.

    A psal snad, že je jediný, nebo dělal, že je jediný?

    Proto na to upozorňuju. Netýká se to jen prokletého Midori. Týká se to všech GtkWebKit-based prohlížečů. Dokonce i Epiphany-webkit. (To zas bude voda na tvoje mlýny, co?)

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.6.2009 20:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

     Ne, proč? Předsudkáři.

    Grunt avatar 7.6.2009 20:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    No dobře, budiž. Jednou bylo napsáno a pamatuj, že už nejde smazat.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    D.A.Tiger avatar 8.6.2009 00:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    Pokud pominu skutečnost, že jsem měl potíže se stabilitou prohlížečů (vývojové verze), musím uznat, že jsem byl velice spokojen: Stránky se zobrazovaly velice rychle (subjektivně rychleji než ve Firefoxu) a neměl jsem nejmenší potíže se správností jejich vykreslování a funkčností.

    Upřímě řečeno: Opera subjektivně zobrazuje stránky taky mnohem rychleji, není náročná ani na paměť a ani nevytěžuje tolik procesor, jako Firefox. A mám takový pocit, že v tomto ohledu je na to líp opravdu většina web browserů, než FF... ;-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    9.6.2009 19:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    WebKit byl dlouho používán v podstatě jen v Safari a to bylo dlouho dostupné jen na Mac OS X, jeho podíl mezi používanými prohlížeči tedy kopíroval používanost Mac OS X.
    A taky v prohlížečích Shiira, OmniWeb… a prakticky ve veškerém software na Mac OS X, který chtěl vykreslovat nějaké HTML+CSS (Adium, Sparkle atd. atd.), protože byl dostupný jako systémová knihovna (resp. WebKit.framework).
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
    To je samozřejmě pravda, ale tyto prohlížeče měly na "trhu" zanedbatelný podíl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2009 10:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka

    Podobně zanedbatelný jako cokoliv kromě IE, Firefoxu, Safari, Chrome a možná Opery?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.