Portál AbcLinuxu, 29. května 2024 17:01

Distribuční novinky - 10/2007

9. 3. 2007 | Luboš Doležel
Články - Distribuční novinky - 10/2007  

Fedora pročišťuje repozitáře. SCO: naše akcie jsou podceněné. Red Hat Enterprise Linux 5 už 14. března. Ubuntu Muslim Edition 0.2. Bluewhite64 Linux 11.0-r1 Live CD. AUSTRUMI 1.4.0. Musix GNU+Linux 0.99. Distribuční rada: doplňování TABem v Bashi na Gentoo.

Obsah

Letem světem

link

Pro nedočkavce je tu Foresight Live CD 2.17.92 s prostředím GNOME stejné verze – je to první živé CD od tvůrců této distribuce. Pozornost věnujte i druhému release candidate živého CD Damn Small Linux 3.3. Vyšel SimplyMEPIS 6.5 RC1 v 32bitové i 64bitové verzi – obsahuje vylepšený MEPIS Network Assistant a aktuální ovladače ALSA. Berry Linux 0.79 je aktuální verze živého CD s podporou angličtiny a japonštiny – pohání jej Squashfs 3.2, Unionfs 2.0, FUSE 2.6.3 a další součásti. Byla oznámena nová verze Trustix Secure Linux 3.0.5 s jádrem 2.6.19.7, PostgreSQL 8.2.3, MySQL 5.0.27, Samba 3.0.24 a dalším aktuálním softwarem.

Fedora pročišťuje repozitáře

link

O tom, že repozitáře Core a Extras se ve Fedora 7 slučují, jste už jistě slyšeli. Během této operace se však provádí pročištění repozitářů – hledá se nesvobodný a uzavřený software, který nesplňuje pravidla projektu. Toto už bylo dříve provedeno v případě repozitáře Core, nyní přichází řada na Extras. Pravidla pro balíčky Fedory vyžadují, aby byl software kompatibilní s definicemi svobodného a open source softwaru a byl poskytnut pod některou z licencí schválených OSI, GPL kompatibilní svobodnou licencí nebo GPL nekompatibilní svobodnou licencí. Pokud bude při auditu nalezen balíček nesplňující podmínky, autor softwaru bude kontaktován ohledně možnosti změny licence – přelicencování už bylo v mnoha případech úspěšné.

V současnosti je zvažována závažná změna: distribuce by neobsahovala libovolný open source software, ale jen svobodný software podle definice Free Software Foundation. Rahul Sundaram, člen výboru Fedory, si myslí, že by tento krok měl více předností než nevýhod a dodal: „Uživatelé si tak mohou být jisti, že používají distribuci, kde jim veškerý software poskytuje jim známá práva. Mohou si ji snadno upravit dle svých potřeb. My můžeme opravit jakékoliv problémy a zajistit, že všechny balíčky jsou přenositelné na námi podporované platformy, protože je všechen kód dostupný pod vhodnými licencemi. Odvozené distribuce mají svobodu upravovat systém dle svých požadavků. Na Fedoře dokážeme přehrávat multimédia s otevřenými kodeky. Uživatelé musí stahovat dodatečné kodeky jen v případě, že potřebují přehrát nějaký proprietární multimediální obsah.“ Poslední věta znamená, že Fedora bude respektovat volbu uživatele. Bude připraven nástroj Codec Buddy, který nabídne možnost instalace dodatečných kodeků v případě jejich potřeby.

SCO: naše akcie jsou podceněné

link

Darl McBride, výkonný ředitel SCO, prohlásil, že akcie firmy jsou podceněné. Byly také oznámeny finanční výsledky za první fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. ledna 2007. Ztráty klesly na 1 milion dolarů, což je sice zlepšení oproti 4,6 milionu za srovnatelné loňské čtvrtletí, ale firmě klesly i tržby z 7,3 milionu na 6 milionů. McBride argumentoval, že vzhledem k částce, kterou SCO investovalo do soudních sporů proti Novellu a IBM, se jeho společnosti nedostává finančního ocenění, jaké by měla mít. Dále poznamenal, že SCO má k dispozici prostředky pro pokračování v soudních sporech. Navíc prohlásil: „Není pochyb, že náš nepřítel je dobře financován a má hluboké kapsy. Částí jejich strategie je pravděpodobně snaha nás vyčerpat až k rozhodnutí, které nebude založené na našich právech, ale schopnosti v soudním sporu pokračovat.“ Více informací hledejte na internetnews.com.

Red Hat Enterprise Linux 5 už 14. března

link

Dlouze připravovaný Red Hat Enterprise Linux 5 se dokončuje, aby mohl vyjít 14. března 2007. Dá se očekávat, že zlepší postavení firmy vůči konkurentům, mezi něž patří Novell, Microsoft a další. Integrace hypervizoru Xen a dalších nových funkcí posunula vydání distribuce postupně na konec roku 2006, začátek roku 2007 a pak až ke současnému datu. Release Candidate 1 vyšel ke konci ledna – další takové verze nebyly připraveny, protože kód systému byl už dostatečně testován v rámci Fedory.

Mezi změny v nové verzi patří kromě zahrnutí Xenu i přechod z jádra 2.6.9 na 2.6.18, integrace clusterovacího produktu Red Hat Cluster Suite, podpora pro disková pole iSCSI, InfiniBand, Remote Direct Memory Access (RDMA) a SystemTap pro ladění jádra. Zdrojem informací je článek od serveru CBROnline.com.

Ubuntu Muslim Edition 0.2

link

UbuntuME je muslimská distribuce založená na Ubuntu. Rozšiřuje jej o islámský software – informuje, kdy je čas na modlitbu, obsahuje studijní nástroj Quran a software pro učení arabštiny. Má také lehce upravený vzhled. Verze 0.2 je zatím pouze testovací vydání – od klasického Ubuntu se zatím tak znatelně neodlišuje. Určitě vás napadá otázka, zda muslimské Ubuntu provádí stejné filtrování webu jako to křesťanské. Neprovádí, alespoň zatím ne. Distribuci si můžete sami vyzkoušet, obraz CD má 701 MB.

ubuntume ubuntume ubuntume

Bluewhite64 Linux 11.0-r1 Live CD

link

Projekt Bluewhite64, který připravuje neoficiální verzi Slackware pro amd64/em64t, uvolnil opravenou verzi živého CD [zprávička]. Tato verze používá AuFS místo UnionFS (nové funkce a vyšší stabilita) a běží na jádře 2.6.20.1. Kromě podpory zápisu na NTFS přináší digiKam ve verzi 0.9.0, slackpkg 2.09 + qtswaret 0.1.5.3 pro správu balíčků a navíc aktuální Mozillu Firefox a Amarok. V této verzi CD došlo i ke změně výchozího vzhledu: používá se styl Lipstik, ikony nuvoX a boot splash na bázi Moodinu. Více podrobností hledejte v oznámení a seznamu změn. CD můžete stahovat ze zrcadel i přes síť BitTorrent.

bluewhite bluewhite bluewhite

AUSTRUMI 1.4.0

link

AUSTRUMI 1.4.0 je nová verze živého CD, které se díky velikosti 50 MB vejde i na mini-CD. Je lotyšského původu, je založené na Slackware Linuxu a používá správce oken Metacity. Poslední verze dokáže běžet z USB disku, přidává MySQL klienta a server, a také BitTorrent klienta Transmission. Kromě aktualizace na jádro 2.6.20.1 bylo aktualizováno i QEMU, Mozilla Firefox, FUSE, X.Org a další součásti.

austrumi austrumi

Musix GNU+Linux 0.99

link

Musix GNU+Linux je nová verze systému, který je určen především pro umělce. Od verze 0.79 se Musix zaměřuje na tvorbu multimédií: to znamená tvorbu hudby, úpravu videa a zvuku, 3D animaci, grafický design, úpravu obrázků a návrh webu. V aktuální verzi bylo aktualizováno mnoho programů z repozitáře Debianu Etch. Novinkami jsou programy Muse a SpiralSynthModular; těmi nejdůležitějšími jsou Ardour 0.9.33, Rosegarden 1.4.0, Cinelerra, Bluefish, GIMP, Inkscape a Blender. Pro více informací čtěte oznámení. Distribuce se vejde na jedno klasické CD.

Distribuční rada: doplňování TABem v Bashi na Gentoo

link

Automatické doplňování v Bashi při stisku tabulátoru obvykle funguje jen na názvy souborů. V Gentoo však lze elegantně rozšířit doplňování o možnosti specifické pro konkrétní příkazy. Nejprve přidáme USE flag bash-completion do /etc/make.conf – pokud máte euse, postupujte takto:

euse -E bash-completion

Nyní potřebujeme, aby se takto ovlivněné balíčky překompilovaly a navíc potřebujeme balíček app-shells/bash-completion:

emerge -uDN world && emerge -u bash-completion

Poté přidejte do ~/.bashrc následující řádek, a to ještě před nastavením aliasů uvnitř tohoto souboru:

[[ -f /etc/profile.d/bash-completion ]] && source /etc/profile.d/bash-completion

Nyní můžeme automatické doplňování povolit pro příkazy Portage:

eselect bashcomp enable gentoo

nebo pro jiné programy toto podporující, např. genlop:

eselect bashcomp enable genlop

Pro aplikaci změn je vždy zapotřebí spustit

source ~/.bashrc

Seriál Distribuční novinky (dílů: 244)

První díl: Distribuční novinky - 1, poslední díl: Distribuční novinky 10-15/2024.
Předchozí díl: Distribuční novinky - 9/2007
Následující díl: Distribuční novinky - 11/2007

Související články

Distribuční novinky - 9/2007
Distribuční novinky - 8/2007
Distribuční novinky - 7/2007
ProMEPIS 2005
Fedora Core 6
Bruce Perens a jeho názor na kauzu SCO vs. Linux

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Výkonný elektromagnet z 3D tiskárny
Týden na ScienceMag.cz: Neutronové molekuly – neutrony se mohou vázat na kvantové tečky
Týden na ITBiz: Polovina českých firem si není jistá blízkou budoucnosti svého oboru, většina ale počítá s velkým vlivem AI
Týden na ScienceMag.cz: Působivá simulace pádu do černé díry
Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek

Diskuse k tomuto článku

9.3.2007 01:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezké, díky.
9.3.2007 07:35 NoName
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co nový Debian? Má někdo zákulisní informace?
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 19:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Zbývá vyřešit 74 bugů.
9.3.2007 08:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kterou SCO investovalo do soudních sporů proti SCO
Překlep

BTW: tak jsem zvědav, kdy vyjde Ubuntu Universe-People Edition s wallpaperem s obrázkem Aštara Šerana :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
kotyz avatar 9.3.2007 08:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
no uz sem si rikal ze bych mel taky naky to ubuntu priohnout a udelat vlastni ;-) jiste na to sestavovani bude nakej peknej skript, zmenim tapetu a pridam par programu a bude "buntu kotyz edition extra special 2007 LE" :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
rincewind avatar 9.3.2007 10:59 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Chybi ti v tom nazvu jeste dve tajemna pismena... XP ;) :D
9.3.2007 09:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Překlep
Dík, opraveno.
9.3.2007 12:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007

1. To je IMHO v pořádku, zjistili, že SCO je poslední firma, se kterou se ještě nesoudí, tak se pro jistotu zažalovali taky. :-)

2. Spíš by bylo přínosnější udělat nějaký *buntu generator, kde by si člověk do formuláře vyplnil pohlaví, věk, náboženství, sexuální orientaci, koníčky a preferované desktopové prostředí, a vypadla z toho image instalačního DVD a jméno na míru ušité *buntu distribuce podle jeho potřeb. :-)

9.3.2007 14:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Spíš by bylo přínosnější udělat nějaký *buntu generator, kde by si člověk do formuláře vyplnil pohlaví, věk, náboženství, sexuální orientaci, koníčky a preferované desktopové prostředí, a vypadla z toho image instalačního DVD a jméno na míru ušité *buntu distribuce podle jeho potřeb. :-)
Když najdete někoho, kdo by to centrálně spravoval a organizoval ty hádky o to, co kde má či nemá být umístěno... stejně byste nezabránil forkům, akorát by bylo o jeden víc, totiž ten s generátorem oficiálně připuštěných verzí.

Kromě toho by bylo záhodno tak rok dva počkat, až se ukáže, který projekt je životaschopný, a ten pak eventuelně zahrnout do "neoficiálních možností oficiální distribuce" ;-)
9.3.2007 08:54 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mel jsem nutkani tomu manikovi co se ptal na distribuci pro scanner doporucit scanubuntu :-) Uz mi to prijde trapny, to nemuzou do instalatoru dat nejakou zaskrtavaci volbu aby si uzivatel vybral svuj profil?
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
9.3.2007 10:04 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
a vůbec to musí bejt na světě stovky distribucí, stačilo by tak deset ne?
hmm
9.3.2007 11:48 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
a proc ne treba dvacet? ;-)
Saljack avatar 9.3.2007 10:04 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mrknete na treti obrazek co je u Ubuntu Muslim Edition dolu na listu myslim ze zapomel zavrit vyhledavani v google :-)
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
9.3.2007 10:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Kdepak - záměrně testoval, jestli budou výsledky vyhledávání cenzurovány podobně jako v křesťanském Ubuntu.
Saljack avatar 9.3.2007 13:20 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
JJ ale vypadá to divně :-). Já jenom, že mě to praštilo do očí.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
9.3.2007 10:24 Plazec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Rek bych ze se tim testovalo :D "Určitě vás napadá otázka, zda muslimské Ubuntu provádí stejné filtrování webu jako to křesťanské. Neprovádí, alespoň zatím ne"
vencour avatar 9.3.2007 10:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Přijde vám to takhle dlouhodobě udržitelný, tolik distribucí? Hledam balíčky pro Mandrivu, nacházim dost často pouze pro Suse, Fedoru a tak ... trochu mne to deptá.

Vidim to tak, že kdo nechce potíže případně chce pohodlí, půjde hlavním proudem.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
9.3.2007 11:51 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Nojo, ja zase hledam balicky pro Fedoru a nachazim balicky pro Mandrivu, polishlinux, ...
9.3.2007 12:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
A to vám nestačí balíčky v distribučních repozitářích?
vencour avatar 9.3.2007 12:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007

Jo, je jich tam dost, rpm.pbone.net mi jich taky najde dost. A když mi ten balíček nevyhovuje, kvůli závislostem třeba, tak hledám jiný. Případně swsusp je v balíčku - pro MDV2007. Takže zase nic.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
rincewind avatar 9.3.2007 13:19 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Hm, jen z duvodu kvuli kterym jsem utekl od SuSE a presel k Debie...
belisarivs avatar 10.3.2007 16:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Ja taky. Testoval jsem par rpm dister a porad se tam vyskytovalo tohle dependency hell. S Debianem (aspon do prichodu jeho forku, taky by muhli sulisti aspon pouzivat jinou priponu nez deb at se to lepe rozlisuje) jsem mel pokoj hned.
IRC is just multiplayer notepad.
9.3.2007 11:40 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co takhle se zmínit v novinkách o PCLinuxOS test release 3 ?
9.3.2007 20:45 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Naprostej souhlas! Uz jsem se to tu chystal napsat, ale radeji jsem si nejdriv zkontroloval, jestli to uz nekdo nenapsal za mne. Mam pocit ze TR2 taky onehda neohlasili.
9.3.2007 12:30 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše bash-completion
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
bash-completion mohu doporučit také v Source Mage GNU/Linux.
Součástí spellu je i konfigurace, takže vše co je nutné udělat je "cast bash-completion".
root@matrix:~# gaze
BUILD              export        prune
CONFIGURE          from          search
CONFLICTS          grimoire      section
DEPENDS            history       service
DETAILS            html          sources
FINAL              import        spider
HISTORY            install       sum
INSTALL            installed     version
POST_BUILD         maintainer    versions
POST_INSTALL       md5sum        voyeur
POST_REMOVE        newer         website
PRE_BUILD          older         what
alien              orphans       where
compile            pam     
depends            provides
9.3.2007 18:19 Radek Hladik | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: bash-completion
Ono bash-completion je treba i ve Fedore (yum install bash-completion), ale hlavne je hrozne navykove :-) Jen je skoda, ze to funguje jen na TABku a ne treba misto hvezdickove expanze... Uz se mi stalo, ze jsem uplne automaticky napsal
service bacula* status
a divil se, ze nic :-) - i kdyz v tomhle pripade by to asi nezachranila ani ta vylepsena expanze...

Radek
10.3.2007 09:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: bash-completion
Zkuste zsh. Jestli doplňování zrovna pro váš konkrétní program neumí, určitě nebude problém jej doplnit.
Václav 10.3.2007 07:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: bash-completion
V Archu je samozrejme take :)

pacman -S bash-completion
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
9.3.2007 13:01 Saha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Překlep: licencí sválených OSI, - ještě že to není zválená licence...
9.3.2007 14:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Dík, opraveno.
9.3.2007 18:39 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black." - Henry Ford, 1909

"Any customer can install a program with any license he wants so long as it is GPL." - Rahul Sundaram, 2007 ?
michich avatar 9.3.2007 21:54 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Sprostě lžeš nebo problematiku vůbec nechápeš.
10.3.2007 10:57 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
a nějaká argumentace na podporu tvého výroku by nebyla?

- ano, opravdu nechápu, co je pro uživatele za výhodu v tom, že z distribuce bude odstraněn nějaký software (aniž by k tomu byl technický důvod)
Mikos avatar 13.3.2007 18:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Lžeš, jelikož se nemusí jednat jen o GPL (jak si napsal), ale o jakoukoliv Svobodnou licenci (tedy GPL kompatibilní). A já taková rozhodnutí jedině vítám :-P
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
9.3.2007 21:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lidi, tohle už je mánie, takovejch distribucí!

Vdyt uz jich sou tisice. To je strasny, kdo se v tom ma vyznat.

Kazdej druhej manik z ňáký zapdlý země ma svůj linux šitej namíru.
Pokaždý to je něco jako "distribuce pro [ (urcitou skupinu lidi (nabozenstvi, atd)) | (pro určitou práci (audio, grafika, ...)) ] zalozena na (jedna z velkych distribuci), pochazejici ze (ňejaká prdel světa)"

Tak me napadá, existuje už ňákej linux pro ženy?
A kdyžuž sme u toho, neexistuje taky ňákej "linux pro muže"? :-D třeba "MaximBuntu" nebo něco takeho.. :-D
What Big Oil knew about climate change
10.3.2007 17:54 Jan Olšan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Hmmm... MachoX?

Homepage by byla nějaký pornoportál, na ploše nahá holka (na motorce!), jako gui efekty by to mělo různé zvuky á la THX plus nějaké výbuchy...

A hlavně by se udělal nějaký fork DansGuardianu, aby se z webu odfiltrovalo všechno KROMĚ pornoportálů.
10.3.2007 17:55 Jan Olšan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
A - já vůl. Pornoportály + tuning!

A možná e-shopy s pivem :) - jako optional volba.
11.3.2007 16:00 GentleGiant
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nechci vyvolávat flame ani poukazovat na to, že páni autoři pozapomněli (i přes upozornění) udělat zmínu o tr3 PCLinuxOS. Ovšem nevím co říci na zmínku o Ubuntu Muslim edition ,kde v závěru prezentace autor píše následující: "Distribuci si můžete sami vyzkoušet, obraz CD má 701 MB." Protože je přeci běžné, že v našich končinách většina lidí mluví arabsky jako když bičem mrská a hlavně zvládá perfektně arabské písmo. Skutečně nevím, co si o tom myslet. _________________
Vykook avatar 11.3.2007 17:46 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
I v CR zijou muslimove, takze na tom nevidim nic spatneho. Jen tak mimochodem je to podstatne zajimavejsi informace nez ze vysel nejakej dalsi pclinuxos( Stejne kazdej rozumnej clovek pouziva Arch ;-)

ps: nejsem arab :)
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
11.3.2007 19:57 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Nejakej další PCLinuxOS ?? Vážený pane, víte vůbec o co jde ?
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 20:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Kolik to má vlastně procent uživatelů? (anketa 2006)
11.3.2007 20:32 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Víte co, nebudu zpochybňovat vypovídací hodnotu téhle ankety, co kdybyste zašel na nějaké zahraniční servery , třeba www.distrowatch.com , tuxmacines.org ,teď je zrovna živá anketa zde

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=298&tag=nl.e622 Neříkejte mi, že je pro Vás PCLinuxOS nějaké okrajové distro. To, že čeští uživatelé znají tak Ubuntu/Kubuntu , Mandrivu, Fedoru a Suse , neznamená, že to v celosvětovém měřítku není trošku jinak. PCLinuxOS je jedno z pěti nejrozšířenějších dister, co do kvality zpracování a jednoduchosti ovládání nemá konkurenci.
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 20:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
To, že čeští uživatelé znají tak Ubuntu/Kubuntu , Mandrivu, Fedoru a Suse , neznamená, že to v celosvětovém měřítku není trošku jinak.
Tady jsme v České republice.
co do kvality zpracování a jednoduchosti ovládání nemá konkurenci
To je čistě subjektivní názor, teď se na vás vrhnou uživatelé openSUSE, Mandrivy a dalších.
Vykook avatar 11.3.2007 21:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Pardon, bylo to mysleno jako nejakej DALSI release. A ano vim k cemu to je - pridava se to k pracimu prasku.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
11.3.2007 23:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
poukazovat na to, že páni autoři pozapomněli (i přes upozornění) udělat zmínu o tr3 PCLinuxOS.
Tím upozorněním je myšlen komentář v této diskuzi? To měl autor článku doplnit ještě jeden odstavec, nebo jak jste to myslel? Na takové "upozornění" by se dalo reagovat například zmínkou v dalším díle, ne?

Ale především:

a) Autor Distribučních novinek tu zmínku nevynechal ze zlomyslnosti, ale prostě proto, že ji nepovažoval za podstatnou. Třeba proto, že se dříve zmínil o předchozí verzi. Nebo proto, že měl v plánu se zmínit příště o té následující.

b) "páni autoři pozapomněli (i přes upozornění)". Huh? I přes upozornění? I přesto, že něco chcete, tak si autor nekecnul na zadek a okamžitě článek nedoplnil? Ta drzost!
emorjino avatar 11.3.2007 17:59 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, jenomže PCLinuxOS je podle distrowatch jedno z celosvětově nejpopulárnějších dister. A asi začíná získávat na oblibě i v česku. Za zmínku tedy dle mě stojí. Navíc to opravdu není špatné distro, i když asi ne úplně pro mě.
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 18:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Rozepisuju se jen o verzích distribucí, které jsou a) zajímavé b) významné c) vyšla velká verze.

PCLinuxOS test release 3 nesplňuje ani jedno. Uznávám, že jsem se měl zmínit v Letem světem, ale vyšla tu zprávička.
11.3.2007 20:09 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Jo aha, ono to nebylo odkud opsat, že. To je zajímavé, že o tr2 jste se zmínil neboť vyšla review na tuxmachines a ještě na dalších dvou stránkách, ale byla to skutečně beta. TR3 je, dá se říci plně funkční. Myslel jsem , že když tu zmiňujete i distro určené pro arabské státy, že by si alespoň podobnou pozornost zasloužil PCLOS, i když je to jen test release. Já s linuxy začal v listopadu loňského roku, vyzkoušel jsem vychvalované Ubuntu, Mandrivu i Suse,ale PCLinuxOS tyhle distra strčí do kapsy.
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 20:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Já se nezmiňuju o každé předverzi každé distribuce, která se objeví - a to ani v případě Ubuntu. Tuxmachines nečtu a nemám důvod opisovat žádná review, protože review distribucí tu v zásadě nedělám, takže vaše obvinění je naprosto neopodstatněné a nepodložené. Pokud výjimečně píšu nějaké zkušenosti, tak jen vlastní.

Vy ve vaší aroganci nechápete, že zrovna ta vaše distribuce není z pohledu někoho jiného důležitá. UbuntuME počítám jako derivát Ubuntu - derivát je to rozhodně zajímavý a navíc je od podstatně rozšířenější distribuce, než jakou je PCLinuxOS. Navíc už jsem se omluvil, že jsem se zapomněl zmínit v Letem světem.
11.3.2007 20:47 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Pane kolego, pokud tu někdo projevil aroganci, tak jste to Vy, pokud víte, co to slovo znamená. Já jen napsal, že toto distro(PCLOS) by si zasloužilo Vaší pozornosti, protože je propracované, jednoduché a dodávám vůči uživateli ( hlavně začátečníkovi) maximálně "user friendly". A Vy tady na mne s arogancí a anketama s vypovídací hodnotou, o níž se nebudu vyjadřovat.
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.3.2007 21:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Vypovídací hodnota té ankety je podle mě dostatečná. Svůj přístup jste dostatečně prokázal obviňováním z toho, že jsem o nové verzi nenapsal, protože nemůžu okopírovat review.

Jestli si nějaká distribuce zaslouží pozornost, to nemohu posuzovat - ale slibuju vám, že konečné verzi se budu věnovat.

Pokud jsem vás urazil, tak si to neberte osobně, byla to reakce na všechny ty, kteří se tu kvůli mému opomenutí bouří a dokonce svůj nesouhlas vyjadřují napsáním zprávičky (co jsem dnes odpoledne mazal).
11.3.2007 21:38 GentleGiant
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
v žádném případě jsem se neurazil, pro mne to opravdu není tak světoborné, pište o čem chcete, máme (prý) demokracii
11.3.2007 20:16 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
No, musim reagovat..

a) PCLOS je velice zajimave distro. Nejvice mozna pro novacky, lidi co chteji velmi svizne KDE distro, vynikajici podporu multimedii (takovou, kterou jsem celoplosne nikdy nedostal ze SUSE, Kubuntu, nebo Mandrivy... ba, ani Mepisu ne) a taky trebas pohodli a eye-candy uz hned po instalaci

b) Jak muze PCLOS nebyt vyznamne? Myslim, ze distrowatch sice neni uplne presny ukazatel, ale za zcestny bych ho take nepovazoval

c) Ano, velka verze nevysla, avsak mnoho bugu odladenych bylo, takze prechod TR2 > TR3 je dosti podobne prechodu 6.1 > 6.2 (trebas)

Alt
11.3.2007 20:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
To je hezké, ale já o tom distru v životě neslyšel a nejspíš ani neuslyším, a přestaňte se tu do Liboše navážet, když se vám to nelíbí, pište si své Distribuční novinky a klidně jen o PCLinuxOS, alespoň uvidíte kolik to je práce všechno monitorovat.
11.3.2007 20:39 A 1 dinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Nikdo se do nikoho nenaváží. A pokud jste linuxový expert a tvrdíte , že jste o PCLinuxOS nikdy neslyšel, já Vám to neberu , je to sice s podivem, ale nekomentuju to. Když jsem narukoval na vojnu, byl tam s námi jeden hoch, co nevěděl, co je prezervativ. Taky jsem to nekomentoval, třeba jel pořád na vostro.
12.3.2007 15:27 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Uz dej pokoj! Proste nenapsal o tvem distru, pochopeno, pis si nekde v ustrani svuj blog a doporucuji psat o PClinuxOS, protoze holt ho nikdo krome par lidi co se tu ted zviditelnuji nezna a pak o tom, jak na Abicku jsou ti nejhorsi lide, protoze nepisi o tvem distru :)))))))))))

Ja bych chtel mit tak tezke problemy, jako profici na PClinuxOS. Hned by se mi zilo lip. Skoda ze tak popularni distro, ktere pouziva tolik lidi a je hrich o nem nepsat nema ani web:

www.pclinuxos.org
CRITICAL_ERROR:
Line : generic, class2.php

Error reported as: [6]: Unable to form a valid connection to mySQL.
 Please check that your e107_config.php contains the correct information.
www.pclinuxos.cz
The requested URL could not be retrieved
Takze profici, jdete do ..... a hrajte si nekde na svem pisecku. Takovehle uzasne distro uz jedno znam, placene, o tom se zase vsude pise jen nefunguje, snad je to u vas jen naopak :D

Standa
12.3.2007 17:18 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Myslim, ze je take obcas dobre zkusit koncovku .com Viz Ubuntu.

Resit uz to take nechci. Ocividne muj delsi prispevek pan Dolezel a jeho zastanci bud nepochopili, nebo necetli pozorne. Prace pana Dolezela a vsech kolem si vazim. Tohle me pouze dosti prekvapilo. Pisi pod tvuj prispevek, pouze protoze se ohanis nepresnosti a implicitni vulgaritou. A reagovat na nekoho, kdo me, potazmo lidi sdilici muj pohled na vec otevrene nazyva blbecky, proste nemusim.

Nechme uz toho. Cas ukaze, jestli to je vyznamna a funkcni ditribuce, ci neni.

Peace!
12.3.2007 18:28 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
A reagovat na nekoho, kdo me, potazmo lidi sdilici muj pohled na vec otevrene nazyva blbecky, proste nemusim.
Potrefena husa... :)

Ja osobne mam abicko rad a kdybych mel jiny nazor, proste sem nechodim. Doufam, ze tu stale budou hlavne lide chapajici ze linux je jen jeden. Zbytku lidi doporucuji dal klonovat Debian a neotravovat se s lamama co nemaji na svem PC zrovna to spravne distro.

Ja mam ArchLinux a na DW.org nehodlam oklikavat nic, presto je to kvalitni distro. Jestli ono to nebude o necem jinem ;). Krom toho, trend "obliby" Mandrivy je jasny. Z ceho ze je ten PClinuxOS? No to ziram... tak skvele distro, rychle klikejte!

neuzivatel PClinuxOS, Standa
12.3.2007 18:51 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Stando, tohle jiz neni debata o PCLOS, ale o ruznych pohledech na vec. Pan Dolezel ma sve pravo si psat o cem chce - tohle jiz NEROZEBIRAT prosim. Nikoho prece osobne tim neurazil, takze na tohle jiz NEREAGOVAT.

Mandriva muze mit sve mouchy, ale je user-friendly. PCLOS ty mouchy odstranuje. Nebo podle Vas ma pouzivat linux jen guru? Arch jsem nezkousel a ani nemusim, prestoze to jiste muze byt skvele distro. Me staci ta, podle tebe, priserna remixovana Mandriva. Nevsim jsem si, ze by tu nekdo jiny prudil do kvalit jinych distribuci... Ty to ted zrovna delas. Prilevas s chuti palivo do flamu.

A jaka "potrefena husa"?? Posilas nas do..., nazyvas blbecky. Ja jen vyjadroval sve nazory, a to slusne. Slusnost by tobe neuskodila.

Prestanu reagovat v momente, kdy nebudes vylozene prudit.

Alt
12.3.2007 19:17 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Rejpl jsem si vice, uznavam a asi jsem zrovna pod tvuj komentar toho navalil i za ostatni bojovnik za PClinuxOS.

Me je jinak PClinuxOS uplne fuk stejne jako Mandriva, SuSE atd. Pravidelne je testuju, ale pouzivat bych nevydrzel zadny, proste jsou tak automaticke ze mi do mesice nefunguji :)))

Principialne jde ale o neco jineho. Nedavno jsem udelal kraticky soupis *buntu dister. Pod clankem bylo, jak je to neuplne. NO A??? Zacatecnik si to rad precetl (soude podle ctenosti) a tak to snad melo smysl. Dneska nevysvetluju v praci lidem jak a proc jsem jim dal Kubuntu, proste jim dam link a oni reknou: AHA! To, ze tam neresim bitvu QT a GTK je opravdu nemrzi :)

Kdybych mel ale vzdy napsat cely clanek spravne, dochytat chyby a bat se kdo na nej co rekne, tak to se na to vykaslu uz v nadpisu! Proto me tak stve tenhle pristup. Kdyby nekdo doplnil, ze PClinuxOS vzrusta, ze ho testl a fakt vypada zajimave a ze i na DW.org se zda ze prorazi, tak super! To je normalni doplneni clanku, ale dokola tu drtit autora, jak si dovolil... to fakt ne :(

Takze zpatky za sva distra a do prace, Standa
11.3.2007 22:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Díky, už jsem se bál, že mi opravdu něco podstatného uniklo a že jsem dodnes žil v nevědomosti… :-)
Sešívaný avatar 12.3.2007 00:17 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
No, ona se ta distribuce nachází na 4.místě na Distrowatch, takže bych neřekl, že je to nějaká nýmandská distribuce. Člověk, který se trochu zajímá o svět Linuxu, by ji měl zaregistrovat, i když u nás ještě tak populární není. Já jsem ji zkoušel a přijde mi, že je to taková lepší Mandriva, odladěnější a ještě více user-friendly. Lokalizace do češtiny sice není tak samozřejmá jako u dister u nás oblíbených, ale i to se lepší. Myslím, že po tom, co Mandriva ztratila dech, by ji mohl právě PCLinuxOS vystřídat na pozici nejvíce user-friendly distribuce, každopádně o ní ještě uslyšíme.
12.3.2007 01:31 AltOS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Zdravim! Zcela souhlasim, ze monitorovat veskere deni okolo linuxu je prakticky nemozne, avsak jak pan Dolezel psal vyse, nesnazi se ty distribuce recenzovat, nybrz predpokladam pouze shrnout do nejake strucne podoby (tak jsem to pochopil). Proto me v takovychto pripadech prekvapuje, ze mozna nevyuziva prave skvele zdroje, jako je prave napriklad distrowatch (a mozna vyuziva, co ja vlastne vim...). Neslo by preci o okopirovani jineho clanku, pouze ujisteni, ze vse dulezite bylo zaznamenano. Je politovanihodne, ze se tato diskuse zvrhla v podstate ve flame, ale sam jsem v jednom bode proste take musel reagovat, jelikoz mi argumentace pana Dolezela neprisla dostatecna. To je samozrejme moje svate pravo a autor clanku ma stejne pravo se mnou nesouhlasit, popr. klidne ignorovat (nerikam, ze to dela). Vsichni si tu jiste velice cenime prace vsech zucastnenych na tomto webu, ale v momente, kdy se ozve hned nekolik hlasu, a to i z uzivatelu jinych distribuci, ze by ocenili mozna trocha "svetovejsi" pohled na vec, tak si myslim, ze to pouze staci zaznamenat, a jeste lepe je se nad tim zamyslet (opet - nerikam, ze to autor vseobecne nedela!). V dnesni dobe vsak cim dal vice lidi ovlada anglictinu a i ta cestina se do PCLOS dostava lehce a sam jsem si nevsimnul zadnych vyraznych problemu prevysujicich podobne neduhy jinych, CZ orientovanych, distribuci. Vim, ze autor clanku se jiz za vynechani updatu (alespon v Letem Svetem) omluvil, a tento (ani muj predchozi) prispevek nebylo "navazeni" do pana Dolezela, ale pouze konstruktivni kritika. To ze jste vy o PCLinuxOS jeste nikdy neslysel prece neznamena, ze tu neni.. a ze ho nepouziva mnoho lidi. Dokonce i u nas jsou taci, a mozna i ve vetsim poctu nez uzivatelu Ubuntu ME (vubec nic proti UME, ale ve sve podstate to byl dobry srovnavaci argument). Radeji uz toho nechme. Myslim, ze kazdy si z teto debaty odneseme pouze to prospesne do budoucna. Alt
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.3.2007 06:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Tak už snad naposledy a pochopitelně pro všechny: na PCLinuxOS jsem jednoduše zapomněl (mám vám to vyslabikovat?), ale vzhledem k tomu, jak naprosto nevýznamná distribuce to je, po mně nechtějte, abych si sypal popel na hlavu (to je to, co jsem tu zdůrazňoval).
12.3.2007 12:38 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Považovat PCLinuxOS za nevýznamnou distribuci, ehm , promiňte, pane Doležel, to je budˇ projev totální neznalosti a nebo pokus o flame. Každopádně, už to neřešme.
12.3.2007 15:32 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Kasli na tech par blbecku co proste nedokazou zkousnout ze o jejich distru se nepise. Kdyby jim fungoval komunitni web, snad by se o nich vedelo. Diky za clanky a tvou praci, Hulanovcema se nenech vyvest z miry, bavi je jen nicit, pomlouvat atd.

Normalni lide si to precetli a zase neco se dozvedeli.

Diky, Standa
vencour avatar 13.3.2007 15:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007

Asi tak. Někomu to stačí říct jednou a někdo si říká AltOs. Někdo je moudrý a někdo chce mít poslední slovo :-D

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
12.3.2007 07:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Proboha, pochopte už konečně, že není v silách jednoho člověka usledovat a zmínit všechny pre-release verze těch několika stovek (možná i tisíců) distribucí Linuxu, které dnes existují. Proto se vždy najde někdo, kdo bude nespokojen, že nějaká beta jeho oblíbené, ale nepříliš rozšířené distribuce nebude zmíněna. Dosud z toho ale nikdo nedělal takovou aféru jako vy. Kdyby šlo třeba o ostrou verzi RHEL, dalo by se to ještě pochopit, ale spustit takový povyk kvůli pre-release téměř neznámé distribuce (na rovinu říkám, že si nejsem vůbec jistý, jestli jsem o ní před tímto flamem vůbec kdy slyšel)? Vzpamatujte se…
emorjino avatar 12.3.2007 20:03 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 10/2007
Jde o to, že ten flame rozdmýcháváš i ty, když zdůrazňuješ, jak je ta distribuce neznámá.

ale to je jedno. peace.
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.