abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 384 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Nejoblíbenější postavička z Hacklese:

    Percy
    15% (22)
    Pete
    11% (16)
    Quork?
    75% (112)

    Celkem 150 hlasů
    Vytvořeno: 15.6.2005 22:24

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.6.2005 22:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Quork?
    Co jiného říct na tuto anketu? :-D
    brk avatar 15.6.2005 22:44 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Čtyřlístek
    Já raději Fifinku z čtyřlístku ;o)
    USE="-qt -kde"
    15.6.2005 23:03 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čtyřlístek
    Fifinku? :o)
    15.6.2005 23:23 iZaak | skóre: 2 | blog: ECHO_Echo_echo_cho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čtyřlístek
    To není zlý, ale Vietkong tribute, který vyšel onehdá v Živlu měl víc šťávy ;)
    Vím, že nic nevím... Ale pracuju na tom.
    16.6.2005 09:17 Keny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čtyřlístek
    Můj favorit je Snoopy v těsném závěsu s Woodstockem
    15.6.2005 22:46 mucha bobo | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše náhoda
    Přemýšlel jsem, co budu dnes v noci dělat. Určitě se podívám na abíčko. Ale než se stačilo načíst, napadlo mě, že bych se mohl zas jednou podívat na hacklesa. No a pak sem si přečetl anketu ... Kurňa to je ale náhoda.
    Veškeré rozdíly s pravopisem jsou nazákledě logickém nebo překlepovém a jsou vyhrazeny
    15.6.2005 22:49 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhoda
    Když bych to udělal, tak zas u něj strávím dva dny non stop s kafem :-) Quork Quork
    Josef Kufner avatar 15.6.2005 22:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhoda
    njn, má moc dílů. Až životu nebezpecně moc...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.6.2005 23:05 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhoda
    člověk z toho až blááázní Quork Quork
    16.6.2005 09:03 shMoula2 | skóre: 9 | Brno a okoli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhoda
    Troufal bych si odporovat, chtel bych jich Xkrat tolik, pripada mi jich malo, ale tot asi veci nazoru ;-). Quork?
    Lide se deli do 10 skupin: na ty s poruchou osobnosti a na ty ostatni
    16.6.2005 20:55 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhoda
    JJ, taky bych chtěl další, to bylo s nadsazkou. Quork Quork
    16.6.2005 07:36 MichalekII
    Rozbalit Rozbalit vše ????
    o je to Hacklese???
    16.6.2005 07:45 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    S existencí lidí, kteří nedokáží použít Google, jsem se už nějak vyrovnal. Ale lidé, kteří nedokáží kliknout na link, mě stále vyvádějí z míry.
    16.6.2005 08:26 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    mozna ze ta otazka je spravna, ja jsem na ten link klepnul, dil ktery je tam ukazan precetl, a tu otazku klidne polozim taky, co je to Hackles?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 08:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Nikdo po tobě nechtěl, abys klikal na nějaké další odkazy -- stačilo si přečíst, co napsáno přímo na odkazované stránce.
    16.6.2005 08:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    ... což nemusí každému stačit, že? :-)
    16.6.2005 10:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Ale no tak, co byste chtěl od člověka, který místo klikání na link klepá… :-)
    16.6.2005 10:46 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Dvojkliknout si na čelo :-)
    16.6.2005 11:04 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    klepá nebo kliká, co je komu po jmenech, i pod jinym jmenem bude ruze nadherne vonet.

    Skoda ze nikdo nepochopil co jsem tim myslel, ale co
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 11:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Ten citát (i když překladem trochu utrpěl) sice má něco do sebe, ale v okamžiku, kdy někdo začne místo standardních a léta zažitých termínů (adresář, kliknout, menu, …) vymýšlet natruc své vlastní, narušuje tím základní funkci jazyka jakožto dorozumívacího prostředku. Takže adresář sice bude smell as sweet i tehdy, když se mu rozhodnete říkat "složka", ale když budu ke každé druhé vaší větě potřebovat slovník, bude domluva poněkud složitější…
    23.6.2005 18:40 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Ježímarjá : Klip-klep. adresář-složka - to jste idiot, že neznáte synonyma ? Mimochodem klepnout je česky. clicknout zavedli blbečkové co užívali Widle 95 a chtěli být "IN".
    15.10.2006 03:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Mimochodem, s tímhle přáním (už jen podle zde linknutého skrýnšotu) přicházíte téměř o nějakých dvanáct let pozdě, protože to není novodobý výmysl, ten termín byl už v první lokalizaci Windows 95 - prakticky v prvním překladu, který nebyl ze strany MS těžce zfušovaný (Windows 3.x byly poněkud amatérským překladem ;-)).
    16.6.2005 11:09 Jakub Hegenbart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Třeba mít ho za kolegu v práci? Ono se na linky opravdu klepe, a ne kliká (aspoň v dokumentaci si to člověk nemůže dovolit :-)). Kdyby si jen tak zakliklal, omlátil by mu to brzy někdo o hlavu a mně by ty fyzické tresty rušily při práci... :-D
    16.6.2005 11:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Nu což, i politujeme, i sníme… Píšete-li dokumentaci pro Microsoft nebo nějakou firmu, která mu leze do… kam slunce nesvítí, je to smutné, ale každý si nějak vydělává na živobytí. Já bych to dělat nemohl. Na linky (neměly to být odkazy nebo něco ještě méně srozumitelného?) se odjakživa klikalo, teprve mnohem později přišel Microsoft a rozhodl se zažitou terminologii rozbourat a nahradit svou vlastní - stejně jako se o to pokusil s Internetem a pár dalšími technologiemi. To druhé se mu naštěstí nepovedlo, ale v tom prvním, zdá se, našel velkou míru podpory… :-(
    16.6.2005 12:20 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    nevim jestli se na linky driv klikalo, ale microsoft naschval natruc zavedl klepani, ale pripada mi to nejake divne. Me ta dve slova pripadaji obe dve v pohode, az ekvivalentni.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 13:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Složka přišla s W95 a klepání možná až s W98
    Pro postup, při kterém myší ukážeme na objekt a jedenkrát stiskneme levé nebo pravé tlačítko myši máme v češtině krátký, leč nepříliš pěkný název kliknutí. je odvozen z anglického slovesa click a do češtiny se dostal podobným mechanizmem jako hokej, servis nebo manažer.
    Vladimír Vérosta: Windows 95, Unis, 1995. Mimochodem "adresář" se v té knížce nazývá "pořadač" a "zástupce" je "zkratka". :-D
    16.6.2005 13:03 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    v tvym prispevku se ale mluvi o stisknuti tlacitka, nikde jsem nenasel klepnuti. Pouze kliknuti.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 13:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Správně. Kolega vám tím ukazuje, že ještě v době Windows 95 neměli ani věrozvěstové Microsoftu potřebu vymýšlet vlastní pojmy a (byť s občasným skřípěním zubů) akceptovali všeobecně rozšířené klikání. Klepat začali nejspíš až o verzi později…
    16.6.2005 13:18 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    16.6.2005 13:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Tak v tom asi neměli jasno... Ale na té nápovědě je zajímavé, že tehdy se ještě i microsoftím svět soubory otevíraly a programy spouštěly, kdežto dnes už se programy otevírají.
    egg avatar 17.6.2005 02:19 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    A dokumenty se spouští. ;-))
    15.10.2006 03:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Je to sice pozdě, ale přesto: Můžu se zeptat, kde přesně ve Windows se programy otvírají? O žádném takovém místě nevím.

    Ale nehorázně zkonili titulek – nu což, tehdy asi neměli MILS.
    16.6.2005 13:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Dlouhou dobu jsem to netušil, ale on je v tom rozdíl: zatímco klepnout znamená prosté kliknout, poklepat je v microsoftštině výraz pro double-click. Možná je to všeobecně známo, ale mne by to nenapadlo… Děsím se toho, co si vymyslí pro triple-click - že by poklepat usilovně? :-)
    egg avatar 17.6.2005 02:21 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    wake avatar 27.6.2005 22:41 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    který nebohý kousek sw používá triplklik?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    16.6.2005 11:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Na linky se neklepe. Klepeme si tak leda na čelo při užití tohoto termínu.

    Zda se kliká? To zkonzultuj se svým slovníkem neologismů...
    16.6.2005 12:16 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Panove, a to neplati jen pro Yetiho, klepete prazdnou slamu, kdyz povazujete za obrovsky problem to jestli nekdo pouzije kliknout nebo klepnout. At ani nikdo nezkousi vyresit to prekladem puvodnich slov ktera cestina pribrala, byl by to zcestny smer. Opravdu mi to pripada jako zbytecne, a nesmyslne.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 12:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Ještě mi nikdo nevysvětlil, proč by se mělo zažité a každému začátečníkovi srozumitelné slovo z ničeho nic začít překládat jinak, a navíc divně -- když je myš celou dobu na stole, tak jí neklepu.
    16.6.2005 12:48 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    zajimave to me nenapadlo, ze kliknout je kazdemu zacatecnikovi srozumitelne slovo, zatimco u mnou pouziteho klepnout nejen zacatecnici ale ani machri netusej co jsem ti myslel. Krom toho jsem to slovo z niceho neprekladal, ale jen tak mimodek pouzil, stejne tak zejtra muzu pouzit kliknout jako dnes klepnout. Podle v cestine zavedenych smyslu slov kliknout a klepnout se da do tlacitka mysi stejne dobre oboji, klepnout dokonce mozna lepe. Ale me to pripada uplne zbytecne se o tom bavit. Ale jestli yeti neusne bez toho aby me nepresvedcil o zvracenosti slova klepnout, dam prednost yetiho sladkemu spanku zadam aby mi jako zvrhlikovi, kterej pouzil slovo klepnout, smazali ucet zde na ABClinuxu.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 12:57 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    No jasně. Myší klepu leda, když z ní potřebuju dostat nějakej sajrajt.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    16.6.2005 13:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Sajrajt je většinou stejně pevně nalepený na osičkách, takže klepání nepomůže. Je potřeba vyndat kuličku a osičky oškrábat nehtem. Nebe se plácnout přes kapsu a pořídit si myš optickou…
    vladka avatar 16.6.2005 21:30 vladka | skóre: 23 | blog: vladimiruv | Hlučín, Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Já je čistím kružítkem.
    The ability to mumble about inodes is the key to social success at a UNIX gurus' cocktail party.
    21.6.2005 16:27 bpbp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    jake placani pres kapsu???
    Opticka trilacitkova koleckem opatrena ps2kova geniuska vas vyjde na 300 s dph...pokud jeste v roce 2005 nemate mys s infra snimacem polohy ... to si fakt klikam na celo ;)
    16.6.2005 15:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    klepete prazdnou slamu, kdyz povazujete za obrovsky problem to jestli nekdo pouzije kliknout nebo klepnout.
    a to je taky (úmyslný) překlep nebo neznalost problematiky mlácení slámy? ;-)

    kolega to napsal dobře, když si každý bude zavádět vlastní terminologii, tak se za chvilku nedomluvíme :-(

    a řešit to opravdu není nesmyslné, jinak brzy někdo bude moci začít vydělávat na zařízeních, která budou mít seznamy rádobysynonym a zabudovanou křišťálovou kouli na věštění, co tím zrovna teď chtěl autor říci ... už teď mi činí potíže vyznat se v tom, že folder = mailbox nebo directory, dle kontextu, rom = cikán, challenge = problem a že tento černý čtverec není bílý a kulatý ... :-/
    16.6.2005 16:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    rom = cikán, challenge = problem
    Dost nepovedené příklady. Především ten první. Kdybys zmínil třeba oblíbené americké "African American = americký černoch", pak bych se i zasmál. Ale ty jsi zvolil příklad, který není ani vtipný, ani správný. Já sice nemám nic proti slovu cikán a připadá mi absurdní, když se nějaký cikán urazí jen kvůli tomu, že řeknu cikán, ale na druhou stranu - na slově Rom není nic špatného nebo podivného.
    16.6.2005 16:34 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    na slově Rom není nic špatného nebo podivného
    Nejsem odborník na problematiku, ale někde jsem zaslechl, že "rom" znamená v překladu do češtiny "člověk". Pokud tedy příslušníky české národnosti nenazývají "rom", znamená to de facto "nečlověk". Což lze docela dobře považovat za urážlivé. Na slově cikán není nic špatného. Zavádění nového pojmu rom, IMO špatné je, ale nic s tím nenadělám.

    P.S.: Rasista nejsem.
    16.6.2005 18:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Pokud tedy příslušníky české národnosti nenazývají "rom", znamená to de facto "nečlověk".
    Hezká konstrukce. Jen ta logika pokulhává. Možná bys měl vyhledat i etymologii slova cikán (athinganoi)... dozvěděli bychom se o sobě zajímavé věci.
    16.6.2005 19:27 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Psal jsem "nekde jsem zaslechl", cimz jsem upozornil na duveryhodnost informace typu jedna pani povidala. Nicme informace jsem si na vasi dobrou radu overil. Rom skutecne znamena Romsky muz, clovek. Vyhledal jsem i etymologii slova cikan. Bohuzel vas zklamu, zadne zajimave veci jsem se o sobe, ani vas nedozvedel. Cikan svym puvodem neni nijak hanlive oznaceni. Pokud se jim stalo (necham na vasem laskavem posouzeni), rozhodne to nema s puvodem slova nic spolecneho.

    Logika pokulhava? Lidska mluva nepouziva pro bezne vyjadrovani formalni logiku, takze si formalni odvozeni odpustim. Pokud nekdo sebe nazyva clovekem, a me ne, pak mam duvod ptat se proc (a citit to jako krivdu), nemyslite?
    16.6.2005 20:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Cikan svym puvodem neni nijak hanlive oznaceni.
    No právě. Mám-li aplikovat tvoje uvažování, pak to, že my všichni ostatní nejsme cikáni, znamená urážku.
    Pokud nekdo sebe nazyva clovekem, a me ne, pak mam duvod ptat se proc (a citit to jako krivdu), nemyslite?
    Nemyslím. To je totiž taková kravina, že se chce těžko uvěřit, že to vůbec někdo napsal. Pokud to skutečně myslíš vážně, tak je zbytečné se o něčem dál bavit.
    16.6.2005 20:32 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Uz vim komu tady selhava logika. Opravdu se nema smysl bavit. Proc by me melo urazet, ze nekdo/neco ma nehanlive oznaceni?? Jestli ale lidi rozdelim na skupinu, ktere budu rikat lidi a skupinu, kterou tak oznacit odmitnu, je to problem.
    16.6.2005 22:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Proc by me melo urazet, ze nekdo/neco ma nehanlive oznaceni??
    Protože jsi to tak postuloval předtím. Tvrdil jsi:

    Rom = člověk. Ne-Rom = nečlověk.

    Je to blbost, a proto jsem to aplikoval na slovo cikán. Protože cikán vychází ze slova, které znamenalo cosi kladného (alespoň podle některých výkladů), tak ne-cikán by dle tvého mustru bylo něco záporného.
    16.6.2005 22:42 asym | skóre: 5 | blog: Psychopat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Nahrazeni cikána romem spadá do skupiny vesměs totalitních inovací, které nastaly proto, že původní pojmenování se někomu zdálo urážlivé. Do stejné skupiny patří i řada jiných a horších jazykových zvěrstev:

    hasič -> požárník

    slepý -> nevidomý

    hluchý -> neslyšící

    mrzák -> tělesně postižený

    PS: Apropos, dle dnesni paranoidni konvence asi rasista jsem, ale to je trochu OT.
    Kdo nemá rád linux, ten si ho nezaslouží.
    24.6.2005 23:26 umbro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    no jenom pro poradek to bylo

    pozarnik -> hasic a ne hasic -> pozarnik
    16.6.2005 17:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    eh, co by na tom mělo být vtipného?

    a co je na příkladu "challenge = problem" nepovedeného, tedy kromě toho, že jsi se mu nezasmál?

    jinak na slově "rom" je špatné a podivné to, že není ani česky, ani k nalezení ve slovnících cizích slov, a přesto se v poslední době v češtině používá, ačkoliv pro danou osobu máme odjakživa slovo "cikán", což je imho ekvivalentní tomu, když se v KDE začne používat "folder", ačkoliv se odjakživa užívalo "directory" a slovo "folder" není součástí terminologie žádného z "linuxovských" FS, ani není pro danou věc použito ve FHS - co je na tom, jakožto na příkladu, nesprávného?
    16.6.2005 18:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Označení

    Co je špatného na tom, že si určitá skupina lidí přeje, aby ji ostatní říkali nějakým jménem? Že není česky? Že není ve slovníku (i když to pochybuji)? To jsou mi důvody. <nadsázka>Škoda, že tě neslyší Čapek. Určitě by se zastyděl změnil název na RUM (Rossum's Universal Machines).</nadsázka>
    a co je na příkladu "challenge = problem" nepovedeného
    Protože se to ve významu "problém" nepoužívá. Přeneseně to tak pochopit lze... výzva, překážka. A může být "challenging problem".
    16.6.2005 19:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Co je špatného na tom, že si určitá skupina lidí přeje, aby ji ostatní říkali nějakým jménem?

    Chápu-li vás dobře, pokud by Němci začali prohlašovat, že se jim nelíbí etymologie toho označení, a požadovat, abychom jim začali říkat jinak, vy byste byl pro?

    16.6.2005 20:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Nikde jsem nepsal, že souhlasím s "požadováním". Naopak, o pár postů výše píši, že mi připadá praštěné, když někdo odmítá označení cikán.

    Zároveň však nevidím nic špatného na tom, že cikáni si rádi říkají Romové. A zavádění slova Rom tedy podle mě není žádný prohřešek. Kdyby si Němci chtěl začít říkat jinak, tak bych si možná poklepal na čelo, ale neviděl bych důvod, proč je za to kritizovat.
    16.6.2005 20:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    Však tady taky nešlo o kritiku cikánů, ale kritiku toho, že politici a média začali násilně protlačovat označení rom a dospělo to tak daleko, že si téměř nikdo nedovolí v novinách nebo televizi použít označení původní…
    16.6.2005 22:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    To je pravda. Já reagoval na to, že používání slova "Rom" je špatné (jak padlo výše).
    16.6.2005 21:43 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ????
    je to tam naschval.

    Jsem pro zachovavani vseho mozneho, a zavedenych terminologii zvlast, nejradsi bych je vubec neprekladal. Ale proboha klepnout mysi neni terminologie. To se zejtra budeme dohadovat jestli se mysi tahne nebo posouva. Ja uz si pripadam jako u blbejch.

    PS krom toho jsem v puvodnim prispevku vubec nerekl ze jsem klepl mysi, klepl jsem na link, jen pro zajimavost neni u nas v praci uplne necekany vyskyt dotykovych LCD (tohle ale nebyl tenhle pripad) a budoucnosti tez se, na link se bude prstem klepat, protoze kliknout prstem je blbost. I ukazatel nad linkem ma tvar rucicky s prstem, proc asi? Aby ten prst klikal nebo klepnul?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    16.6.2005 09:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše kdo/co je Quork?
    by mě zajímalo, proč je tato anketa z větší části disjunktní se seznamem postav? :-)

    (resp. spíš jakých komentářů se na tento dotaz dočkám ;-))
    16.6.2005 09:06 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo/co je Quork?
    LOL
    16.6.2005 10:37 Sněžný muž
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo/co je Quork?
    Hypoteticky je disjunktní z toho důvodu, že autor při její tvorbě konjugoval a trpěl tak deficitem koncentrace.
    16.6.2005 10:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kdo/co je Quork?
    Nebo spíš chtěl predeterminovat výsledek… :-)
    Mikos avatar 16.6.2005 13:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše To není fér!
    Chybí tam hrozně moc postav! Hlavně můj oblíbenej _evil_ Red Robot, kterýžro ač nepochází z Hacklese, je prostě nejlepší a hned bych pro něj hlasoval! ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    16.6.2005 15:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Opravdu jsem jediný, kdo má pocit, že když jsou ze všech postav komiksu v anketě jen dvě relativně vedlejší (byť sympatické), nota bene dvě, které jsou nerozlišitelné (vzhledem i chováním), bude v tom něco jiného, než že by autor na některé postavy zapomněl?
    16.6.2005 15:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Já se zase divím, že se dosud neozval nikdo, kdo by tvrdil, že v anketě chybí možnost "je mi to jedno".
    16.6.2005 15:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Opravdu jsem jediný ...
    ne :-)
    16.6.2005 15:46 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Moje oblibena postavicka je (po quark, to nema chybu) zase Katrina.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    16.6.2005 15:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Quork, Quark je německy tvaroh… :-)
    16.6.2005 16:51 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Ooops, Quork, diky za korekci. Prsty jsou zase opet rychlejsi nez myslenky... jestli je quark tvaroh nevim, s nemcinou nastesti nemam nic spolecne :-), jenom si pod pojmem Quark vybavuji jisty SW nejmenovane firmy...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    16.6.2005 17:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    ale pánové, to tu není žádný fyzik? :-)
    16.6.2005 17:30 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To není fér!
    Žádný kvark se nejmenuje Quark. Kdyby tu šlo o quark s malým Q, to by byla jiná.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.