O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.
Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Cílem je naučit základy programování grafických aplikací za použití Qt 4 a předvést různé možnosti tohoto frameworku.
V tomto díle se podíváme na možnosti stylování grafického uživatelského rozhraní pomocí jazyka podobného CSS a alternativně implementací vlastního stylu.
Hlavním tématem tohoto dílu je implementace vláknování s využitím objektů QThreadPool
a QRunnable
. Součástí článku je plnohodnotný program s grafickým uživatelským rozhraním využívající QThreadPool
pro paralelizaci zadaných příkazů.
V minulém díle jsme si ukázali základy model-view architektury. V díle dnešním se ponoříme do vod relačních databází, oblasti IT milované i proklínané, kde právě architektura model-view nachází elegantní použití.
Dnes se naučíme používat widgety, kterými programátor dokáže zobrazit související data: seznamy, tabulky, stromy. Jejich plnění, editaci, ale také přizpůsobení vlastním potřebám. Pořadem vás provází Úžasný Móric a krásná dívka.
V tomto díle se naučíme, jak napsat síťového TCP klienta (k serveru s vlastním jednoduchým protokolem) s grafickým rozhraním.
V dnešním díle se dozvíte, jak program lokalizovat a jak k němu korektně přibalit nějaká data - třeba obrázky, ikony nebo zvuky.
V tomto díle si ukážeme použití WebKitu ve webovém prohlížeči s taby a použití Phononu v jednoduchém přehrávači zvuku. Také si řekneme, jak z programu vyvolat další okno a co je to modálnost oken.
V tomto díle se dozvíte, jak kontrolovat vstupní textová pole pomocí regulárních výrazů, jak a kdy používat vlákna a jak zobrazovat průběh nějaké déle trvající operace.
V dnešním díle si ukážeme, jak na vlastní widgety, signály a sloty v Qt Designeru. Kromě toho se naučíme přidat našim programům tray ikonu a používat v nich drag & drop.
Když je řeč o GUI v Qt 4, nelze se nezmínit o Qt Designeru, který slouží k rychlému návrhu uživatelského rozhraní. V tomto díle se budeme zabývat relativně novým programem Qt Creator, který do sebe integruje Qt Designer, ale hlavně poslouží jako plnohodnotné IDE.
V tomto díle si ukážeme, jak vytvořit hlavní okno, jak uložit a načíst nastavení a nakonec, jak by mohl vypadat program pro jednoduché malování.
Qt 4 je svobodná multiplatformní knihovna sloužící primárně (ale nejenom) k vývoji grafických programů. Jejím nativním jazykem je C++, a tím se také v tomto seriálu budeme zabývat.
Tiskni Sdílej: