Portál AbcLinuxu, 20. května 2024 08:41


Debian k Aktu o kybernetické odolnosti (CRA) a Směrnici o odpovědnosti za vadné výrobky (PLD)

V Debianu proběhlo hlasování o prohlášení k Aktu o kybernetické odolnosti (CRA - Cyber Resilience Act) a Směrnici o odpovědnosti za vadné výrobky (PLD - Product Liability Directive). Vybráno bylo prohlášení: "Návrhy CRA a PLD zahrnují regulace škodící FOSS".

28.12.2023 08:00 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Fluttershy, yay! avatar 28.12.2023 13:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian k Aktu o kybernetické odolnosti (CRA) a Směrnici o odpovědnosti za vadné výrobky (PLD)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Za nízké volební účasti prošlo o pět hlasů před návrhem prohlášení, že legislativa by se měla vztahovat pouze na komerční podniky, a ty by měly být zevrubně definovány; předkladatel to osvětluje v diskuzi na LWN.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
28.12.2023 23:48 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian k Aktu o kybernetické odolnosti (CRA) a Směrnici o odpovědnosti za vadné výrobky (PLD)
Škodící FOSS nebo prospěšný ale někomu se nechce přizpůsobovat? Inb4 cope
xkucf03 avatar 28.12.2023 21:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Problémy s EU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stručně: EU škodí
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.12.2023 01:02 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
Stručně: programátoři (nebo spíš firmy, které je platí) nechtějí nést odpovědnost za to, co z nich vypadne.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 29.12.2023 01:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
Míru odpovědnosti si má dodavatel s odběratelem domluvit ve smlouvě a pokud to nemá být jenom na papíře, tak to taky něco stojí. Rozhodně takovou „odpovědnost“ nejde poskytovat plošně všem a už vůbec ne zadarmo. Je to služba pro zákazníky a ještě jen některé a dost drahá.

Pokud dám nějaký software volně k dispozici pod svobodnou licencí, tak k tomu žádné záruky ani služby zdarma nejsou. Prostě:
 * This program is distributed in the hope that it will be useful,
 * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
 * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
 * GNU General Public License for more details.
a komu se to nelíbí, tak ten licenci nemá a daný software ať nepoužívá.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
29.12.2023 09:12 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
Prostě - úryvek z licence - a komu se to nelíbí, tak ten licenci nemá a daný software ať nepoužívá.
Tak se do té licence, kterou citujete, podíváme:

THERE IS NO WARRANTY FOR THE PROGRAM, TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW

Aha, takže jak tvrdíte, že k tomu žádné záruky nejsou, tak zjevně kecáte. Licence uznává, že mohou být nějaké nadřazené zákonné normy. Prostě překvapení, ustanovení licence nemůže porušovat zákon, takové ustanovení je neplatné, aniž by přitom byla neplatná celá licence. U licencí typu EULA vám to vyhovuje, takže tady byste měl měřit stejným metrem.
Pokud dám nějaký software volně k dispozici pod svobodnou licencí, tak k tomu žádné záruky ani služby zdarma nejsou
Prostě: tu směrnici jste nečetl a ani tu odkazovanou diskuzi na LWN. Pokud dáte nějaký software volně k dispozici, tak se na vás ta směrnice - čtěte velice pozorně - nevztahuje
Míru odpovědnosti si má dodavatel s odběratelem domluvit ve smlouvě a pokud to nemá být jenom na papíře, tak to taky něco stojí. Rozhodně takovou „odpovědnost“ nejde poskytovat plošně všem a už vůbec ne zadarmo. Je to služba pro zákazníky a ještě jen některé a dost drahá.
A problém je v tom, že u produktů pro spotřebitele - což je odvětví, kterého se ta směrnice týká, to jste nejspíše také nepostřehl - je ta "domluvená" míra odpovědnosti dost často nulová. Aniž by to spotřebitel věděl. Jako velký zastánce volného trhu byste pak měl vědět a akceptovat, že volný trh neumí řešit externality. Když je nezáplatované a prostřelené IoT zařízení/smartphone zneužito k účasti na DDoS útoku, nepůsobí to škody ani výrobci toho zařízení, ani jeho majiteli. Působí to škody třetím stranám a socialisticky to platíme všichni v ceně služeb, které narostou o náklady na ochrany proti těmto typům útoků. Když přes prostřelený smartphone někomu vyberou bankovní účet, je to odpovědnost banky a ta musí peníze vrátit. Socialisticky to platíme všichni v ceně služeb.

Páni, xkucf03 bojuje za zachování socialismu, co asi přijde příště...
Quando omni flunkus moritati
29.12.2023 10:14 Valgrind
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
ustanovení licence nemůže porušovat zákon
Ano, diky evropskemu socialismu tam muze byt napsano, co chce. Spotrebitel a vyrobce (drzitel prav) si nemuze svobodne vyjednat podminky sveho vztahu.
že volný trh neumí řešit externality
Tuto kravinu jsi vzal kde, prosim? Uvedom si, ze soucasny stav s 'externalitami' zpusobuje stat, unie a jejich regulace a zakony... Volny trh naopak umi resit externality velice efektivne.
30.12.2023 08:55 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
ustanovení licence nemůže porušovat zákon
Ano, diky evropskemu socialismu tam muze byt napsano, co chce.
Takže keď spíšem zmluvu s nájomným vrahom o zabití napr. predsedu vlády, bude tá zmluva platná?
že volný trh neumí řešit externality
Tuto kravinu jsi vzal kde, prosim? Uvedom si, ze soucasny stav s 'externalitami' zpusobuje stat, unie a jejich regulace a zakony.
Zákony ktoré sa snažia eliminovať napríklad kartelové dohody.

Holt, nielen firma freexian sa bude musieť zaoberať trochu viac bezpečnosťou poskytovaných produktov.
30.12.2023 15:44 Fero
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
Ale hovno, do ceho se sere stat to je furt pruser. Kartelove dohody treba u mobilnich operatoru existuji jenom proto ze stat prodava "frekvence". Kdyby stat nechal vzduch vzduchem tak se tam nasere 50 mobilnich operatoru a zadna kartelova dohoda nebude.
30.12.2023 15:56 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
To by sa človek potom nikam nedovolal lebo by sa tých 50 operátorov snažilo prezmažiť navzájom. Podobne ako keď si niekto dá doma nadlimitnú anténu na baby monitor, a v okolí vypadne WiFi, BT a všetko čo ide na tých frekvenciách.
29.12.2023 07:49 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s EU
Nese Brusel odpovědnost za to co z něj vypadne?

Poškozují mnohem víc lidí než nějaký bug v Debianu.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.