abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (75%)
     (6%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 309 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Glimpse 0.2.0

    Byla vydána verze 0.2.0 svobodného grafického editoru Glimpse (Glimpse Image Editor). Jedná se o fork grafického editoru GIMP (GNU Image Manipulation Program). Důvodem vzniku editoru Glimpse bylo odmítnutí přejmenování GIMPu. Vývojáře a uživatele Glimpsu slovo gimp uráží.

    26.8.2020 17:22 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Blaazen avatar 26.8.2020 17:59 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Mě uráží název AbcLinuxu, protože diskriminuje zbytek abecedy. Navrhuji změnu na AbcdefghchijklmnopqrstuvwxyzLinuxu.cz. Ovšem jen dočasně, než cz.nic umožní domény s diakritikou.
    26.8.2020 18:37 BLB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    než cz.nic umožní domény s diakritikou
    Zbytečnost, pochopit se dá ruská azbuka stačí psát jedním prstem, česká diakritika vyžaduje na některé měkké souhlásky dva. Pro nás je to prostě nepohodlné.
    27.8.2020 12:45 BLB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A to nemluvím o komplikacích které by to přineslo doménovým registrátorům, komplikacím uživatelů před zneužíváním domén proti nim.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.8.2020 07:16 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A teď se podívej, kolik písmen diskriminuješ, protož některá písmena máš v názvu dvakrát, či dokonce třikrát. Tedy na tebe bych si řádně posvítil!
    26.8.2020 18:23 Trojité Káčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Důvodem vzniku editoru Glimpse bylo odmítnutí přejmenování GIMPu. Vývojáře a uživatele Glimpsu slovo gimp uráží.
    To se podle mého trochu minulo účinkem, protože glimpse zase znamená:

    Call for sex in club's bathroom stall, often while using psychedelics. Often used by gay guys in non gay clubs.

    Origin of meaning is to glimpse into bathroom stall where one person will be waiting for another.

    Glimpse my bathroom stall.

    Glimpse in 10 minutes.

    by GayClubber March 29, 2020

    zdroj
    26.8.2020 18:54 Frantík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Gréta prej používá Pindu, prej jí to stačí.
    Gréta avatar 29.8.2020 12:32 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0

    akorát vobčas kritu na vobyč malování hele :O ;D

    pinta je jakoby prej nic moc malovací editor :O :/

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 30.8.2020 13:53 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Já Pintu považuji spíše za editor fotografií, kde je třeba provést jednodušší úpravy. Malovat bych v ní skutečně nechtěl.
    27.8.2020 07:08 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0

    Homoklady jsou dnes desne in! Mnohem vic nez odporny, zastaraly, hetero svet, takze ten nazev timto ziskava svizny, moderni a barevny smrnc.
    Skoro to celemu tomu nesmyslu konecne odkryva mozny (zatim nezverejnovany) motiv, ktery ma poslouzit uzasne pokrivene budoucnosti.

    26.8.2020 18:36 Adolf Kernel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Proč to jednoduše nepojmenují třeba 3e404109-62ec-4f75-ab51-321db7e28474? A byl by klid...
    26.8.2020 18:41 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Protože by se asi nejprve muselo ověřit zda to není náhodou(úmyslně) hash něčeho nekorektního.
    26.8.2020 20:04 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    pojmenování s tím nesouvisí
    27.8.2020 09:19 MoSSad nikdy nespí
    Rozbalit Rozbalit vše Ten Adolf pude za katrrr
    Proč to jednoduše nepojmenují třeba 3e404109-62ec-4f75-ab51-321db7e28474? A byl by klid...
    Trapný pokus Adolfe! (nomen omen?) Jméno tě prozradilo a náš superpočítač tě usvědčil.
    $ echo -n "gas the $x" | sha1sum 
    3e40410962ec75ab51321db7e28474f3c4ca524c
    To $x už si každý dosadí sám.
    Jendа avatar 28.8.2020 16:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Adolf pude za katrrr
    Koukám na UUID format a drobné rozdíly mezi předloženým hashem a UUID a furt nějak nechápu jak se to stalo. Franto??
    xkucf03 avatar 28.8.2020 18:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Adolf pude za katrrr
    Koukám, že můj článek padl na úrodnou půdu :-)

    Jak to funguje? UUID není úplně náhodné, jeden půlbajt označuje verzi, proto je za druhou pomlčkou ta čtyřka. A se pak tam ještě dva nebo tři bity spotřebují na označení varianty. Tzn. UUID není libovolných náhodných 128 bitů. Adolf zjevně vygeneroval hash, přidal na správné místo 4F, oříznul a naformátoval jako UUID. Tím z toho vzniklo validní UUID verze 4 (random data based).

    Kdybys za tu druhou pomlčku dal 5, tak to zase bude vypadat jako validní UUID verze 5 (name based, SHA-1).

    Viz
    $ echo 3e404109-62ec-4f75-ab51-321db7e28474 | uuid -d -
    encode: STR:     3e404109-62ec-4f75-ab51-321db7e28474
            SIV:     82745761837903925768705360118748972148
    decode: variant: DCE 1.1, ISO/IEC 11578:1996
            version: 4 (random data based)
            content: 3E:40:41:09:62:EC:0F:75:2B:51:32:1D:B7:E2:84:74
                     (no semantics: random data only)
    $ echo 3e404109-62ec-5f75-ab51-321db7e28474 | uuid -d -
    encode: STR:     3e404109-62ec-5f75-ab51-321db7e28474
            SIV:     82745761837904001326569086033072391284
    decode: variant: DCE 1.1, ISO/IEC 11578:1996
            version: 5 (name based, SHA-1)
            content: 3E:40:41:09:62:EC:0F:75:2B:51:32:1D:B7:E2:84:74
                     (not decipherable: truncated SHA-1 message digest only)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 28.8.2020 18:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ten Adolf pude za katrrr

    P.S. Ta varianta ti buď vyjde nějaká smysluplná, nebo bys to taky musel posunout/upravit. Případně jiná metoda by byla – vzhledem k tomu, že trefuješ jen 6 bitů hashe – upravovat ten text před zahashováním. Třeba za něj přidat nějaký náhodný řetězec nebo zkoušet různá slova, dokud ti to nevyjde. Pak bys nemusel přidávat ani tu čtyřku a sedělo by to 1:1 (jen zkrácené + mezery)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2020 18:42 info
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jedná se o fork grafického editoru GIMP (GNU Image Manipulation Program). Důvodem vzniku editoru Glimpse bylo odmítnutí přejmenování GIMPu. Vývojáře a uživatele Glimpsu slovo gimp uráží.
    Už bych to příště nepsal ani ne kvůli trdlum;-)
    26.8.2020 18:50 makovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Vývojáře a uživatele Glimpsu slovo gimp uráží.
    Mně zas uráží slovo Linux. Je na čase ho zrušit.
    26.8.2020 19:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Pokud tě uráží, tak si hrej s bimbasem a nelez na tenhle server.
    26.8.2020 23:05 Filio
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A teď mne zas urážíš ty.
    27.8.2020 08:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To mě těší. Osoby které uráží pouhé slovo, kolem něhož se zde všechno točí, tu nemají co dělat. Obzvláště jsou-li natolik blbé, že nemají pozitivní vztah ani k vlastnímu pinďourovi.
    27.8.2020 10:13 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    :D :D

    +10000 bodů a 3 bludišťáky
    27.8.2020 10:24 loopa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Požaduji od tebe finanční kompenzaci za způsobenou újmu na psychice.
    27.8.2020 16:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Tu psychiku ti evidentně poškodil někdo jiný, protože jinak by ses tomu maximálně zasmál.
    27.8.2020 18:46 ovva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Když ti řeknu že seš idiot budeš se tomu smát?
    27.8.2020 18:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Rozhodně ;-)
    26.8.2020 19:49 (_!_)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Že to nějaká uzená hlava forkla mi ani tak nevadí, to je jejich věc. Ale moc nechápu, proč Haraga reportuje každou minor verzi, hlavně když se změny týkají backportování, loga a dokumentace. Uživatelů tu bude přesně 0, takže to má vyvolat vzteklou diskuzi snowflake soyboyů? Pokud je to tak, tak jdi k šípku Hagaro.
    k3dAR avatar 26.8.2020 21:04 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    tak je dobre tem co to aktivne nechteji sledovat dat vedet ze nova verze opet neprinasi zadne novinky ktere na zacatku tvrdil za prinese ;-)

    kdyby ten fork vznikl s "jen menime nazev pro ty kterej GIMP vadi" tak ok, ale ty kecy okolo ktere to provazeli a pak je videt ze resej jen opravy toho co prejmenovanim rozbili...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    nescius avatar 27.8.2020 10:02 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    nahodou.. tvrděj že maj klávesový zkratky z photokrámu, to by pro mě bylo dobrý lákadlo nějakejch ~18 let zpátky.
    k3dAR avatar 27.8.2020 14:18 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    no pred (treba) 8lety to nekdo dal(treba) sem :-)
    pred 5lety nekdo jinej sem
    howto z pred 2lety napr tady
    otazka do "pranice", auto glimplse vytvoril rc file pro ps zkratky sam, nebo to take forknul? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Marián Kyral avatar 26.8.2020 21:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Schválně, jak dlouho mu ten elán vydrží?
    26.8.2020 21:48 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Je smutne jak se tady vsichni ideologicky pohorsuji, vyhlasuji svatou valku politicke korektnosti atp.

    Zustava ale faktem, ze jmeno GIMPu skodi a prakticky znemoznuje pouziti tam, kde by byl nejefektivnejsi - ve skolach.

    Zadny ucitel si nelajzne ucit software s takovym nazvem (cesky volne prelozitelne jako "Kripl"), obzvlast pokud se ve skole nachazi zaci s nejakym telesnym postizenim (coz na vetsine asi jo).

    Ten odpor vuci prejmenovani mi prijde takova detinska reakce.
    Bedňa avatar 26.8.2020 22:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    GIMP je GNU Image Manipulation Program, toto si nejezne žádnej učiteľ?

    Piči, čo je toto za argument?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2020 22:15 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Mrkni na startup screen a porovnej jak prominentne je tam zobrazen "GIMP" a "GNU Image Manipulation Program": https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/GIMP_2.10_splash_screen.png

    A ano, v anglicky mluvicich zemich si to nelajzne zadny ucitel.
    k3dAR avatar 26.8.2020 22:45 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    ad splashscreen, pridat do "ikony" spoustece GIMPu parametr --no-splash je otazka par vterin... a klidne to muze ucitel udelat v ramci vyuky "Prace s ikonama na plose"...

    btw: mas informaci o tom ze v anglicky mluvicich zemich ucitele vyucuji LibreOffice? a/nebo Glimpse?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.8.2020 22:51 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A proč to musí učitel řešit? Lepší použít jiný program (např. Glimpse)
    26.8.2020 22:53 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    "About" dialog vypnes jak? Zaci zas tak blbi nejsou a na takove veci jako ze delaji v Kriplovi si nejspis uplne smlsnou: "koukej jak nakreslim kripla v kriplovi!" nebo "hele Petre, tento software je jako delany presne pro tebe - pro kriply".

    > btw: mas informaci o tom ze v anglicky mluvicich zemich ucitele vyucuji LibreOffice? a/nebo Glimpse?

    Zadne statistiky nemam, ale nevidim duvod, proc by treba open source nadsenec ucitel LibreOffice na vyuku nenasadil.

    GIMP je oproti tomu non-starter.
    k3dAR avatar 27.8.2020 02:29 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    - bud nejsou tak blbi a zjisti si ze Glimpse je fork GIMPu
    - nebo jsou tak blbi a pokud chtej ublizovat spoluzakum, tak si neco najdou GIMP neGIMP...

    proto sem se ptal na LO, protoze nemyslim ze problem neuceni OpenSource SW je pripadney jejich kontroverzni nazev, ale to ze bud do toho nechce jit ucitel, nebo mu to nedovoli "osnova", reditel na ktereho tlaci tlaci dodavatel uzavrenych reseni, atd...

    tim nerikam ze mozna Glimpse diky zmene nazvu nenasadi do vyuky nejaci ucitele, ale myslim ze jich nebude vice nez spocita drevorubec senior na tech par zbylejch prstech ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.8.2020 10:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    pokud chtej ublizovat spoluzakum, tak si neco najdou GIMP neGIMP...
    Je nepochopitelné, proč tolika lidem nedochází něco takhle zjevného...
    Quando omni flunkus moritati
    nescius avatar 31.8.2020 22:26 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    když ti nikdo nevysvětlí co znamená č***k tak mi tak nemůžeš nadávat, je pochopitelné že něco tak zjevného tobě nedochází ;)
    Bedňa avatar 26.8.2020 22:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Na tom screene (čo si dal) je to hádam dosť jasne vidieť. Aj ten význam je povedzme otázny. Ja si vážim všetkých ľudí a nejak som za svoj život nezachytil, že by "skutoční" ľudia riešili takéto blbosti.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2020 23:04 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Presne tak, je tam hodne nazorne videt v prvni rade "GIMP" (cesky cti Kripl).

    Nevim, jestli si pamatujes sva skolni leta, u nas mezi zaky by takovy fakt, ze pouzivame pro vyuku Kripla, znamenal velke pozdvizeni a "Kripl" by se stal novou univerzalni nadavkou, tercem vtipu atp. Jake svetlo by to vrhalo na ucitele si jiste domyslis.
    Bedňa avatar 26.8.2020 23:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Možno máš pravdu a mali by sme všetko premenovať, pretože to niekoho uráža.

    Toto je proste skraka a mapr.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2020 23:29 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ach jo, tak jsme zase u absurdit.

    Skoda, ze tu vsichni vidi nejakou politickou agendu z posledni doby nebo co. Pritom dojit do skoly a poustet kolem sebe "do pici, kurva, kokot" nebylo koser nikdy.

    Co na tom cele primarne trpi je free software, resp. jeho adopce.
    Bedňa avatar 26.8.2020 23:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ten človek je kripel a robí si z toho prdel, to je všetko.

    Asi by sme sa nemali brať moc vážne,
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.8.2020 23:36 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Lidi brat vazne nemame, ale takove jmeno, to je nedotknutelne.
    27.8.2020 00:06 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Holt jen další z problémů Prvního světa.

    Původně z němčiny (der Krüppel) převzaté slovo patrně bylo i v češtině neutrálním slovem. Negativní význam mu asi dali až jednotlivci ve snaze ublížit, což zprvu muselo fungovat jen díky zbytku věty a její intonaci, než slovo samotné získalo obecně přijímanou negativní konotaci.
    27.8.2020 00:12 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Tenhle fenomen je nazyvany "euphemism threadmill" a jsou dokumentovany pripady minimalne ze stredoveku, nejedna se tedy o novy problem (nebo nejak spjaty s prvnim svetem).
    27.8.2020 00:37 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jestli on to nebyl První svět i v tom středověku.
    27.8.2020 20:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    chodil jsi do pomocne skoly? nebo na dvoulety ucnak?
    27.8.2020 06:48 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Já ti nevím, kdybych byl školák a měl protézu a dali mě se učit na GIMPU zatím co ostatní by dělali ve Photoshopu pak bych s tebou i souhlasil ale pokud by GIMP používala celá škola tak nevím co je to za za argument.
    Jendа avatar 28.8.2020 16:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Možná to je jako když by se něco jmenovalo KLITORIS, i když po expandování to je rozumný název. Jako ne-rodilý mluvčí nedokážu posoudit jak moc „GIMP“ evokuje tyto problémy. Glimpse už existuje rok(?), tak už by mohly být reporty z hromady škol, kde to začli používat, ne?
    Bedňa avatar 28.8.2020 19:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Boj z blbcami sa nedá vyhrať. Bojím sa prísť do obchodu a vypýtať si bielu farbu na stenu.

    V živote si s ľuďmi výborne vychádzam. Nemám problémy vôbec s ničím a s nikým. Ale toto je nejaký trolling, alebo čo? Príde mi to rovnaké ako plochozemci. Neverím, že tak blbí ľudia existujú, proste vyšší level trollingu. Prekladať skratky detto. Pritom som za celý život s týmto prekladom nestretol.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 28.8.2020 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Tak ještě jednou: přišlo by ti v pohodě používat na základkách program KLITORIS?
    Prekladať skratky detto.
    Nejde o žádné překládání zkratek, bavíme se o používání GIMPu v anglicky mluvících zemích. Že s tím u nás problém nebude je jasné, třeba já jsem až do předchozí zprávičky nevěděl, že gimp něco znamená.
    Bedňa avatar 28.8.2020 20:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A jako čo sa stane, keď sa nejaký program bude volať "KLITORIS".

    Dieťa príde domov, povie, že sa učili používať "KLITORIS", tak sa všetci doma zasmejú a čo sa stane?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 28.8.2020 20:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jako toto si dal dobrý príklad, svet by mal byť veselší a ľudia by si nemali zaťažovať hlavy zbytočnosťami.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.8.2020 22:16 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jako ne-rodilý mluvčí nedokážu posoudit jak moc „GIMP“ evokuje tyto problémy
    Zjavne až tak "moc" nie, keď GIMP (vrátane možnosti forknúť ho či snáď aj prakticky nezmenený ho ponúkať pod iným názvom) už existuje desaťročia a zásadne urážať to niekoho začalo až nedávno.
    28.8.2020 23:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Uráží to leda tak nějakého kripla, kterému tak nadávali. Ale ruku na srdce, kolik takových je? Kdyby někdo přišel s aplikací a ta by měla název, který by vypadal jako že si ze mne utahuje, ale byla jinak dobrá, tak bych pohrdal sám sebou, že mi taková blbost vadí.
    30.8.2020 11:06 Rimmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    No, domnívám se, že všichni zapomínáme na jádro našeho problému a to je: Jak si budeme říkat? Eh, podle mě si můžeme vybrat buď: „Liga proti slintajícím monstrům“, či můj oblíbený návrh: „Komise pro Legalizaci Integrace Teroristických Organismů a jejich RehabilitacI ve Společnosti“. Eh, má to jednu nevýhodu - zkratka je „K.L.I.T.O.R.I.S.“.
    Bedňa avatar 30.8.2020 21:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Heh, mám chuť si to zas pozrieť :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.8.2020 07:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To tu píšeš pokaždé a pokaždé píši, že to je pitomost. Je to jen zkratka a učitel by si s tím měl poradit. Pokud si s tím neumí poradit, pak by raději neměl učit. A až ve škole bude zasahovat URNA, tak to vysvětlí jak? Že je chtějí všechny zpopelnit?
    27.8.2020 08:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Mně přijde dětinské něco takového vůbec řešit.

    Pokud se název apky čirou náhodou v nějakém jazyce shoduje s jiným slovem, tím líp. Alespoň si žáci název apky líp zapamatují.
    27.8.2020 08:16 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jedinym faktem zustava, ze pro spolecnost jsou nejhorsi kriplove, jako ses prave TY!

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    27.8.2020 18:43 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Souhlas, zadny ucitel si nelajzne ucit na produktech firmy MicroSoft - "haha, mas ho malyho a mekkyho!" Oh wait...
    28.8.2020 08:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Nejnebezpečnějším postižením je dneska Marxismus.

    A je dost smutné, kam to Amerika dopracovala, když ten buran a polo-blb Trump je dneska jediná rozumná volba - protože marxisti alias demokrati rozumná volba rozhodně nejsou a kandidáti ostatních stran nemají šanci na zvolení.

    27.8.2020 08:20 peperonni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Vždyť název přímo vyjadřuje jaký ten program je. Prostě zkryplený bastl, který za 23 roků nedotáhli do použitelného stavu. Photopea je X-krát použitelnější a to na něm pracuje jediný člověk.
    27.8.2020 09:10 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A co ti tam nejde?
    27.8.2020 09:21 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Něco jiného než?
    otula avatar 27.8.2020 13:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To je nahrávka na smeč? Ačkoliv mám GIMP rád, zatraceně mi v něm dlouhá léta chybí vrstvy úprav. A když jsem zjistil, že Photoshop má takovou věc jako je „inteligentní objekt“, měl jsem sto chutí poslal celý GIMP do kytek. A vůbec nemusíme řešit další nástroje, tohle je totiž alfa a omega.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 15:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ačkoliv mám GIMP rád, zatraceně mi v něm dlouhá léta chybí vrstvy úprav.
    Co tím máš na mysli? Ptám se, protože to co by mne napadlo pod tím souslovím hledat vcelku běžně používám.
    otula avatar 27.8.2020 16:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To, že si vytvořím například vrstvu s křivkami, a ta se aplikuje na spodní vrstvu (v té vrstvě jsou pouze ty křivky + třeba maska, není tam samotný obrázek). Pořád jsem naivně doufal, že ve verzi 3 se s tím počítá, ale kromě používání GEGL a nějakých drobných změn neumí GIMP nic užitečného navíc oproti tomu, co uměl před 15 lety. Z mého pohledu je jediné plus to, že umí pracovat s 16bitovými obrázky (což ale uměl už prehistorický filmgimp, který byl ovšem brutálně rychlejší – samozřejmě toho ale neuměl tolik). Když byl Photoshop ve verzi 4, neuměl oproti GIMPu téměř nic navíc. Teď je o galaxii dál...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 16:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    v té vrstvě jsou pouze ty křivky + třeba maska, není tam samotný obrázek
    Ale přesně takhle to používám. Skládám výsledný obrázek až jako výsledek, který vypadne aplikací těch vrstev.

    Mně osobně spíš chybí jiná věc – nahrávání maker. Fakt mě nebaví to psát jako skript.
    27.8.2020 16:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jsem zvyklý na shellový přístup, proto mám taky radši netpbm. Ovšem jsou věci, které vyžadují před aplikací vizuální kontrolu a s těmi pracuji v Gimpu.

    Ovšem nejsem žádný výtvarník ani fotograf, takže moje nároky tomu odpovídají.
    27.8.2020 16:53 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    a není něco tu co by řešilo tvuj požadavek?
    27.8.2020 19:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ne, to není.

    Mně by vyhovovalo zhruba tohle:

    1, Stisknu klávesovou zkratku A, kterou začnu nahrávat nějakou sekvenci operací.

    2, nahrávání ukončím stiskem klávesové zkratky B

    3, tuto sekvenci pojmenuji a pokud chci, přiřadím ji nějakou volnou klávesovou zkratku

    A pak tu sekvenci aplikuji buď 1x, nebo dokud nedojde na konec zásobníku, či skupiny vrstev. Případně si zvolím, jestli se má aplikovat na všechny, nebo jen ty viditelné.

    Např.: "Přejdi o vrstvu výše, zviditelni, aplikuj filtr s tímhle nastavením, schovej"

    Takhle musím furt rejdit kurzorem a klikat jako pako.
    27.8.2020 19:37 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A nepomohl by batch mode, pak nějaký alias a pak zkratka k tomu aliasu?
    27.8.2020 15:57 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    vrstvy úprav
    Master Kapica promine, něco jako historie uprav s nahledy, tak aby se šlo vrátit hned před určitou změnu?
    otula avatar 27.8.2020 16:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ne, ne. Myslím tím to, co umí například i Krita, tam se to jmenuje "vrstva filtrů".
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 27.8.2020 16:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    ...a umí to i ta Photopea, zmiňovaná v kořenu tohoto vlákna. A to je přitom one-man-show.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 16:36 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    No tak jsem se na tu Photopeu kouknul, abych si ujasnil co tím myslíš, a přesně tahle to v Gimpu funguje taky, akorát se s tím trochu jinak dělá, ale funguje to stejně.
    otula avatar 27.8.2020 19:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Příloha:
    Aleši, tohle v GIMPu určitě nefunguje. Udělal jsem narychlo ukázku. Ve spodní vrstvě je barevná fotka, nad ní vrstva úprav Gradient map, nad ní vrstva úprav s křivkami. Spodní vrstva je zcela bez fyzických změn. Když vypnu obě horní vrstvy, bude obrázek v původní podobě, když zapnu gradient map, bude ve stupních šedi, když zapnu křivky, promítne se do výsledku úprava křivek. Když si rozmyslím, že ty křivky nejsou ideální, mohu je upravit a bude se ovlivňovat ten spodní obrázek, aniž by byl fyzicky jakkoliv degradován. Pokud spodní vrstvu vyměním nebo jinak upravím, tak se funkce těch horních vrstev promítne do té změněné spodní vrstvy. Tohle GIMP žádným způsobem neumí. V GIMPu musíš tu spodní vrstvu zkopírovat, udělat na ní požadovanou úpravu (třeba zrovna to Gradient map a případně přidat masku a zamaskovat to, co upravit nechceš. Potom udělat novou vrstvu z viditelné a aplikovat na ni ty křivky. Když pak chceš něco změnit, musíš to dělat celé znovu od začátku. V roce 2020 absurdní.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 22:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Co to vykládáš?

    Jasně že můžeš spodní vrstvu duplikovat, ale nemusíš. Kupř. já sloučením různých stránek dělám sjednocenou plochu pozadí, kterou využívám k tomu abych odfiltroval pozadí ze skenů stránek, které mají příliš velké ilustrace na to, abych si vystačil s rozmazáním stránky. A tohle pozadí pak aplikuji na celou skupinu stránek, jelikož mají všechny stejné nasvětlení.

    Stejně tak mohu dělat operace v rámci vrstvy vytvořené z maskovaného obrázku. Bohužel nemám čas na to abych s tím zrovna hrál, protože dělám úplně něco jiného ale na tom tvém screenshotu nevidím nic co by v tom Gimpu realizovat nešlo.

    Mimochodem, nechci tě podceňovat, všiml sis toho, že Gimp pracuje s typem vrstvy?
    otula avatar 27.8.2020 22:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Příloha:
    Vykládám, jak to je. Nejjednodušší bude, když mi to ukážeš, zdrží tě to jen minutku. V příloze je xcf soubor s jednou vrstvou, vlož mi nad ni, prosím, vrstvu úprav s RGB křivkou.

    S typem vrstvy? GIMP pracuje pouze s jedním typem vrstvy: rastrovým s alfa kanálem. Samozřejmě lze nastavit několik parametrů jako prostory, režimy a průhlednost, přidat rastrovou masku, ale více typů vrstev jsem tam neobjevil.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 27.8.2020 22:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Málem bych zapomněl, ještě umí textovou vrstvu, ale to je mimo problém, o kterém se bavíme.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 28.8.2020 09:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Tak mě napadlo se podívat na Roadmap – a našel jsem jednoznačný důkaz, že chyba není na mé straně přijímače. Uvedené vlastnosti, které jsou dnes v jiných editorech již samozřejmostí, plánují v GIMPu až ve verzi 3.2. Těžko říct, zda se toho dožiju. Mimochodem tam plánují i to nahrávání skriptů, po kterém pro změnu toužíš ty ;-) Tak za kolik let to vyjde? Za 15?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.8.2020 09:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Uvidíme.

    Když jsem tak nad tím ještě večer před spaním přemýšlel (to byl když jsi sem dával ten svůj příspěvek s přílohou), tak mě napadlo že máš asi na mysli to, že výsledek zpracování nějakého filtru u dané vrstvy je vidět pouze v náhledu. Tedy že musíš operaci nad vrstvou buď vrátit a zopakovat, nebo udělat novou. Kdežto v případě jaký zmiňuješ ty pouze poupravíš nastavení parametrů v rámci vrstvy a to se promítne i do těch co jsou nad ní. Je to tak?

    A kdy to vyjde?

    No. Všechno je to o lidech. Já na to nemám, abych to udělal a krom toho dělám hromadu jiných věcí na hony gimpu vzdálených. Takže si to netroufám odhadnout. Ale vývoj jde dál a dál. Pamatuji doby, kdy nebyl ani linux, ani Gimp, ani Photoshop, ani MS Windows. A vrcholem domácí počítačové techniky byl Sinclair ZX spectrum.
    otula avatar 28.8.2020 10:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jo, to je ono (ne nad ní, ale pod ní, malý překlep). Ty vrstvy úprav neobsahují obrazová data, ale pouze funkci a případně masku. Kdykoliv ji můžeš upravit, přesunout nebo odebrat, aplikovat stejnou úpravu na jiný obrázek... Je to úplně jiný level v možnostech úprav. A smart objects jsou ještě mnohem dál, nemusíš se bát obrázku několikrát změnit velikost, rotaci, perspektivu, či cokoliv dalšího, výsledek se vždy počítá z originál obrázku, ne z již desetkrát upraveného, což má samozřejmě brutálně pozitivní dopad na technickou kvalitu výsledného obrázku.

    To já ty doby samozřejmě pamatuji také, jenže je to již přes 30 let. A za dalších 30 let tu již možná nebudu, možná budu dementní, možná uvidím kulové, a nějaké fotky a GIMP, který konečně vyjde ve verzi 3.1999, mě už vůbec nebude zajímat ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 16:41 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Nějaká historie úprav tam je, ale moc to nepoužívám. Je pro mne jednodušší udělat několik různých vrstev a pak jejich přepínáním vizuálně kontrolovat co je lepší a to použít. V případě že si nemohu vybrat ponechávám v souboru všechny verze. Nejsem si jist, jestli se při uložení historie může uložit taky, nebo jestli se zahodí, tak jako po určitém počtu kroků.
    k3dAR avatar 27.8.2020 16:49 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    vrstvy úprav
    Master Kapica promine, něco jako historie uprav s nahledy, tak aby se šlo vrátit hned před určitou změnu?
    Master "?" promine, takze to co ma GIMP jako UndoHistory? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.8.2020 19:58 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ano to ale lépe použitelné;-)
    otula avatar 27.8.2020 20:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Předpokládám, že myslíš něco jako má Darktable - sice nemá náhledy, ale můžeš se libovolně proklikávat historií na libovolné místo, protože používá nedestruktivní úpravy.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 21:25 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ne já nic nemyslím, předpokládal jsem že zrovna to si hledal ty ale něco ti v tom chybělo;-)
    otula avatar 27.8.2020 21:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Ne, ne, hledal jsem to, co popisuji výše :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 28.8.2020 16:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Já bych si přál, aby šlo otáčet a škálovat bitmapy nedestruktivně (jako že když to otočím několikrát tam a zpátky nebo zmenším a pak zvětším, tak aby to nebylo zjevným způsobem rozmazané, ale ta druhá operace se provedla zase nad originálními daty). Jestli to umí PhotoShop nevím.
    otula avatar 28.8.2020 18:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Jmenuje se to smart object (inteligentní objekt), zmiňoval jsem to v diskuzi výše, a umí to Photoshop, umí to i diskutovaná Photopea.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2020 10:21 N
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Příloha:
    Řešíte <|> skutečné problémy jsou jinde
    27.8.2020 10:36 badabim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Nikdo tady nepoužíva šmírovací M$ WinBLOWs s reklamami, vynucenými aktualizacemi a modrými obrazovkami. My tady frčíme na svobodném GNU/Linuxu.
    27.8.2020 10:45 Bedna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    My tady frčíme na svobodném GNU/Linuxu
    Chtěl jsi říct otevřeném
    27.8.2020 11:21 boruvka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To že je něco otevřené neznamená že je automaticky i svobodné.
    27.8.2020 12:34 Bedna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Svobodné je možnost vybrat si licenci, každá licence má nějaké omezení, proto žádná svobodná není a nemůže být, tzn. neuspokojí zároveň vývojáře který chce vydělávat za svou práci aniž by se musel dělit s nákým parazitem a uživatele, s tím aby mohl dále kod rozvíjet a distribuovat pod vlastní licencí a ještě dostal zaplaceno za svou práci, idealně tak, že původní autor dostane většinu provize v případě, že užitečný kod je od něj stále procentualně obsáhlejší.
    27.8.2020 15:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    To je těžké. Většina obyvatel téhle země má obecně problém pochopit co je to svoboda volby.
    28.8.2020 13:33 Wallace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    A já tady méně inteligentním lidem už po 1001-vé vysvětluji, že nemám nic proti GNU GPL licenci ani ušlechtilým cílům FSF. Mně sere že si PŘIVLASTNILI slovo svoboda a dávají si na něho SVOJE definice, které se svobodu mají pramálo co společného. Takže já se ozývám pouze když někdo píše o "svobodném" software, který je zazděn licencí co něco přikazuje což je v sémantickém rozporu s významem svobody.

    Jako řešení navrhují nepožívat slovo svobodný, ale nějaký vhodnější přívlastek jako: volný, otevřený, copyleftovy software - výběr je široký.
    28.8.2020 20:53 okbobcz | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Svoboda nebo anarchie
    27.8.2020 17:03 gimpgimpgimp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Naco menit po 24 rokoch vystizny nazov... z FAQ: When will GIMP support any kind of non-destructive editing like adjustment layers, layer filters, and/or full-blown node-based editing? Currently the plan is to introduce non-destructive editing in GIMP 3.2. This is a huge change that will require rethinking the workflow and parts of the user interface.

    27.8.2020 20:07 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Na tu roadmapu jsem taky koukal, rozhodně je naco se těšit, ocenil bych aspoň stabilní 3.0. Nevíš jaký časový úsek tomu tak dávají?
    skunkOS avatar 28.8.2020 08:08 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Desítky let.
    http://martinrotter.github.io
    28.8.2020 22:06 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Podle news to vidím tak na 2 roky.
    27.8.2020 20:05 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glimpse 0.2.0
    Takže se rozhodli GNU Hlupáka přejmenovat na GNU Šmíráka, jo? To si teda pomohli, plantážníci.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.