abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 386 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice

    Donald Harbison, programový ředitel IBM, oznámil počátek kontribuce (přispění) kancelářského balíku Lotus Symphony do Apache OpenOffice.org. Současně oznámil i faktický konec pro Lotus Symphony. Ten bude nadále podporován jen do doby úspěšné asimilace jeho hodnotných funkcí OpenOfficem. Souhrn komponent, kterými může Lotus Symphony obohatit stávající OpenOffice.org, je dostupný na The Apache OpenOffice Wiki.

    18.5.2012 18:58 | Migi | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.5.2012 21:36 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice

    Kontribuce? Proč takový nesmyslný výraz? Z výkladového slovníku cituji:

    kontribuce, -e (†kontribucí, -í, Č. lid. †kontrbucí, -í, Havl.) ž. (z lat.) hist. práv. společný nucený příspěvek, daň, zvl. pozemková; příspěvek vyžadovaný nepřítelem: uložit k-i; válečná k.; kontribuční, kontribučenský příd.: k-ční úřad; k-ční daň; hist. k-čenské, k-ční sýpky společné zásoby obilí pro léta neúrody, do nichž musili sedláci odvádět část úrody (od dob Josefa II.); k-ční, k-čenské fondy, záložny které předcházely hospodářské záložny

    Když se nějaké slovo vzdáleně podobá slovu contribution, nemusí nutně znamenat totéž.

    18.5.2012 23:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Nějak mi to připomíná české překlady slova pathetic.
    19.5.2012 16:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Přesně. Podobně pricelessbezcenný. Taky trefa do černýho ;-)
    xkucf03 avatar 21.5.2012 13:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2012 22:48 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše LibreOffice, Michael Meeks
    reakce Michael Meeks (ne, nebudu to sklonovat), reprezentujiciho pohled ze strany The Document Foundation, resp. LibreOffice

    http://people.gnome.org/~michael/blog/2012-05-17-symphony.html
    19.5.2012 01:48 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    No jo, aby se na tom nepřihřál. Radši by měl hejbnout zadkem, aby se ten bazmek dal nainstalovat mimo kořenový adresář. Chápu, minoritní OS je minoritní OS, ale ne každý má program files na céčku :D
    20.5.2012 14:04 anonymous_coward | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Nechápu, proč by se nedal nainstalovat mimo kořenový adresář – sám jej tak mám nainstalovaný na externí disk.
    S odchovanci klikoidních grafických systémů a Wordoidních editorů bohužel neumím najít společnou řeč. -- Petr Olšák --
    20.5.2012 16:08 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    U poslední verze to v takovém případě selhává - alespoň na Win XP. Respektive instalace proběhne, ale LO nespustíte.
    19.5.2012 19:01 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Nebo-li chcete říci, že DF a MM jsou jedno a totéž? Ne, že by to celé jako Meeksovina nevzniklo :-)
    19.5.2012 21:40 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Mě přišlo, že forknul dřív, než bylo jasné, co Oracle udělá. Takže alespoň na mě to působilo, že to celé divadlo bylo prostředkem k tomu, aby se novellí patchset stal jakože hlavní větví.

    Můžu se mýlit, ale pokud to tak fakt bylo, pak by prakticky bylo pravda, že DF je jeho podnik.
    19.5.2012 23:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Takže alespoň na mě to působilo, že to celé divadlo bylo prostředkem k tomu, aby se novellí patchset stal jakože hlavní větví.
    pšt, to se tady nedělá, nazývat takovéto věci pravými jmény ...
    20.5.2012 00:14 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    A je ten novel patch set kvalitní a pozitivní nebo ne? Vzhledem k tomu, že používám openSuse, tak jsem měl asi noveli patch už dlouho a neměl jsem s ním problémy. Proč ho do hlavní větve OO nezahrnoval dříve? Vím o něm prakticky jen to, že měl dobrou podporu čtení a psaní MS Office souborů.
    20.5.2012 00:19 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    NO já nevím, kdyby to bylo něco dramatického (a prostého bugů/regresí), tak by se to určitě v hlavní větvi objevilo. Možná to tam nebylo protože Meeks nechtěl přistoupit na podmínky licence (IIRC tehdy platilo, že se musel převést copyright na Sun)?
    pavlix avatar 20.5.2012 02:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    NO já nevím, kdyby to bylo něco dramatického (a prostého bugů/regresí), tak by se to určitě v hlavní větvi objevilo.
    Zbožné přání, že?

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.5.2012 02:45 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Chápu, že dáváte přednost forku, ale proč by měla být původní větev až tak stupidní? Nějaké důvody už tam asi byly. Ať už technické, kvalitativní, politicko/licenční, nebo rovnou intriky :)
    pavlix avatar 20.5.2012 02:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Chápu, že dáváte přednost forku, ale proč by měla být původní větev až tak stupidní?
    Já? Já dávám přednost tomu nepoužívat jedno. Já tyhle wordy, excely a powerpointy používám ze srdce nerad. A když už je to potřeba, tak použiju to, co mi dali do distribuce. Takže mě tvé jasnovidectví mírně překvapuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.5.2012 13:32 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    GO-OO tedy OpenOffice od Novellu používaly prakticky všechny velké Linuxové distribuce už roky. Jen to průměrný Franta uživatel pod hlavičkou OO neuměl odlišit.
    20.5.2012 09:06 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    K nezahrnování docházelo z různých důvodů, ale obecně proto, že nenásledovaly pravidla ať už procesní nebo stylová nebo koncepční nebo v neodladěnosti. Ke konci už to bylo asi i hodně o averzi mezi Suním týmem, který masivně vývoj táhl (ač Meeks usilovně různými mystifikujícími grafy se snažil tohle relativizovat), a Novellem. Politika.
    20.5.2012 11:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    I tady na diskusi je vidět, jak je to politické téma. Na tomto boji vzájemných averzí open source komunita dost ztrácí, ale nedělám si iluze, že by se to nějak zlepšilo.
    xkucf03 avatar 20.5.2012 11:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    IMHO to většina uživatelů zase tak dramaticky neprožívá – prostě používají LibreOffice nebo OpenOffice, podle toho, co mají ve své distribuci a je jim to celkem jedno.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.5.2012 09:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Mě přišlo, že forknul dřív, než bylo jasné, co Oracle udělá.
    V dané době se Oracle choval svým klasickým způsobem, který aplikoval i v oblastni open source projektů Sunu, tj. žádné plány veřejně. Emoce byly v tomhle projektu asi nejsilnější a Meeks viděl jedinečnou šanci svůj do té doby ne moc oficiálně známý, ale distribucemi už tlačený, projekt zviditelnit a třeba i převzít podíl na platformě MS Win, případně i dotlačit Oracle k tomu, aby přešel pod jeho vizi. Což se mu ne zcela povedlo.
    belisarivs avatar 20.5.2012 19:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Ja do toho teda az tak moc nevidim a nemuzu byt uplne objektivni, ale veta "Meeks viděl jedinečnou šanci svůj do té doby ne moc oficiálně známý, ale distribucemi už tlačený, projekt zviditelnit", me zaujala.

    Cili, pokud byly patche od Novellu tak na prd, jak to, ze je Linuxove distribuce tak tlacily? Opravdu je/byl Sun/Oracle ten hodny, zatimco Novell ten spatny a tvurci Linuxovych distribuci zase nekompetentni debilove?

    Ja mam pocit, ze to zdaleka tak jednoznacne nebylo a ze ma Sun/Oracle taky svuj dil masla na hlave.
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.5.2012 22:09 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Ty patche nebyly naprd, ony většinou přinášely zajimavou funkci. Jenže ne vždy tak, jak bylo zamýšleno v architektuře, nebo byly specifické hodně pro Linux. Do toho někteří vývojáři odmítali contribution agreement, což speciálně u lidí od Novellu vypadalo zvláštně, když u některých projektů pod kontrolou Novellu byl také vyžadován. A do toho Meeksovo občas podivné vystupování, bohužel.

    Ne každá distribuce go-oo brala, bylo to jak u které, často to záviselo čistě na postoji konkrétního balíčkáře.

    Ano, Sun můžete obviňovat z toho, že brzdil některé lidi v rozletu. Jenže naprostou většinu vývojářů platil a měl na tom i produkt. A v každém rozumném open source projektu platí, že největší slovo mají ti, co nejvíce přispívají, no ni? :-)
    21.5.2012 13:37 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Například která velká distribuce nebrala go-oo?
    22.5.2012 12:07 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice, Michael Meeks
    Kdy přešla Fedora?
    Bluebear avatar 19.5.2012 01:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Se mi zdá, že se z Apache Foundation stává hřbitov pro zcela zabitý software...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Migi avatar 19.5.2012 01:17 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    mám stejný dojem
    19.5.2012 08:10 alfonz mucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    No nevím, co jsem naposledy zkoušel aktuální verzi LibreOffice 3.5 tak to moc použitelné nebylo (často nešlo otevřít starší soubory) a nové vydání Apache OpenOffice normálně fungovalo, takže doufám, že se OpenOffice vrátí na původní kolej hodně rychle.
    19.5.2012 11:54 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Tedy mé openSuse má LibreOffice jako standardní balík a nemám s ním naprosto žádné problémy.
    19.5.2012 12:18 alfonz mucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    http://www.google.cz/search?source=ig&hl=cs&rlz=&q=cant+open+ods+files+libreoffice&btnG=Hledat+Googlem

    zatím jsem to blíže neřešil, jelikož starší 3.4 a 3.3 fungují...ale nejsem z toho vůbec nadšený.
    19.5.2012 12:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Aha, no v distribuci je 3.4, takže problém není díky tomuto. Na druhou stranu, pokud pracujete s nejnovějším sw, regrese se dají očekávat. Já jsem v jistém směru velmi konzervativní. A vždy si kladu otázku: Jakou má nová verze funkcionalitu, kterou potřebuji, abych byl ochoten se zabývat potenciálními riziky regresí a chyb nové verze? Proč potřebujete verzi 3.5?
    Bluebear avatar 19.5.2012 12:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    pokud pracujete s nejnovějším sw, regrese se dají očekávat

    Pokud jde o verzi z gitu nebo betu, tak samozřejmě ano. Ovšem pokud jde o veřejně publikovanou verzi, tak tam regrese nemají co dělat - pokud tam jsou, tak buďto jejich QA odflákli svou práci, anebo tam QA není. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.5.2012 15:22 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Souhlas, není důvod, aby 3.4.0 bylo stabilnější než 3.5.0. Pokud to tak je, měla být 3.5 beta nebo něco. Vždyť to není nějaká hračka, ale pracovní software.

    Jinak jsem zkoušel Apache OO 3.4 a taky jsem měl problémy, ale bylo to 1) s Impressem (!) 2) s velkou prezentací, takže to klidně může být stejná bída dlouhodobě, Loo (mimochodem, vzhledem k vzniklé zkratce sqěle zvolené jméno, to fakt..) nevyjímaje.
    pavlix avatar 19.5.2012 15:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Tak on ten název má i další nevýhody, třeba si zkus psát první písmenka a tabulátorem doplňovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.5.2012 17:15 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    No, ono je to přece jen hodně okení (tj. Xková) aplikace, takže to není takový problém. Mě spíš nejde z držky to slovo 'libre', takovej hipsterskej newspeak.
    xkucf03 avatar 20.5.2012 11:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Náhodou, mně se to líbí – v angličtině je totiž free nejednoznačné a může znamenat svobodu i zadarmo – proto je lepší používat libre resp. gratis z románských jazyků, než to rozepisovat anglicky jako free as in free speech resp. free of charge.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 20.5.2012 11:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Když dám open + TAB, vyskočí na mne spousta programů, protože kde co se jmenuje open…. Ale když napíšu libr + TAB, hned mi to nabídne libreoffice.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.5.2012 16:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Samozřejmě v ideálním světě by to takto bylo. Ale všichni prožíváme, jak to v software světě je. Zájem a snaha o zahrnutí nových rysů je mnohdy mnohem silnější než zájem o kvalitu. A mnoho zásahů regrese vyrábí. Pamatuji na několik případů když jsem upgradnul distribuci a nějaký hw (často wifi) díky regresi přestal chodit. A protože si svůj čas cením, tak většinou distribuce upgraduji tak až po měsíci až dvou od vydání, a podobně i s balíky.
    pavlix avatar 19.5.2012 16:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Pak jsou ještě takovéty velké přepisy či výměny větších komponent, kdy ti, co danou věc plánují, regresi připouštění a jsou s ní smířeni. Stačí se podívat na wifi v kernelu, ale třeba i na gnome 3.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.5.2012 16:26 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Nemluvě o KDE 4.0, 4.1 až tak do 4.4, které podle mne bylo první poněkud použitelné. (ale to se nedá nazvat regresí.)
    19.5.2012 15:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Řekl bych, že nejen zabitý. Většina softwaru tam pošla přirozenou cestou...
    19.5.2012 16:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    A většina toho, co pošlo v komerční sféře a pak přešlo do Apache Foundation, bylo díky tomu, že firma nebyla ochotna soft otevřít včas. Symphony jako komeční produkt je mrtvé aspoň 5 let. A hodně to neotevřou nikdy, jako třeba Novel Netware, nebo OS/2 (ten kdyby otevřeli někdy v roce 98/99, kdy už bylo zřejmé, že W95 neutlačí komerčně, tak mohlo být mnohem více legrace. A myslím, že by zisk se jim neumenšil.)
    22.5.2012 15:51 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Jo to s tou OS/2 plně souhlasím. Mohlo to taky docela urychlit vývoj linuxových distribucí...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    19.5.2012 19:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Ant, ApacheDS, Derby, Hadoop, Lucene, Subversion, Tomcat, jojo, typicky umírající projekty... GNU snad nezaštiťuje hromadu dnes mrtvých věcí?

    Někteří z nás jsou rádi, že Oracle, po tom, co Larry a hlavně příslušné VP (WimC) vůbec nepochopili přes velkou snahu několika lidí dole význam OOo, přistoupili k něčemu takovému a nenechali to tiše zbaběle uhnít jako v případě OpenSolarisu. IBM podle všeho najmulo část bývalého OOo Suního týmu, takže je šance na nějakou kontinuitu a rozumný vývoj. Ať si Meeks říká, co chce. Snad se to hlavně nezvrhne na závody v číslování verzí tak jako jinde.
    19.5.2012 21:46 přehazovačkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Snad se to hlavně nezvrhne na závody v číslování verzí tak jako jinde.
    Amen. Snad si tovytvoří takový ten strnulý korporátní (ale stabilní) záběr :)
    19.5.2012 22:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Ant, ApacheDS, Derby, Hadoop, Lucene, Subversion, Tomcat, jojo, typicky umírající projekty...
    Kterej že z těch projektů se do AF dostal v zabitém stavu a následně oživl?
    a nenechali to tiše zbaběle uhnít jako v případě OpenSolarisu
    Přijde mi, že by bylo lepší to nechat uhnít (včetně značky, když už ji nebyli ochotní dát DF). Firmy jako IBM by se pravděpodobě přidaly k LO (bo LGPL) a pokračoval by jeden silnější projekt, ne dva slabší forky téhož. Při velikosti a komplexnosti LO/OOo to beru jako docela důležitý ukazatel toho, jak se těm projektům povede.
    IBM podle všeho najmulo část bývalého OOo Suního týmu, takže je šance na nějakou kontinuitu a rozumný vývoj.
    Skupinu vývojářů jedné firmy vydávající zdrojáky zdrojáky pod F/OSS licencemi komunitu. (teď mluvím obecně, jak vypadá konkrétně situace v OOo nevím).
    20.5.2012 08:59 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Kterej že z těch projektů se do AF dostal v zabitém stavu a následně oživl?
    Z pohledu LO se OOo může zdát v zabitém stavu, ale na rozdíl od vyznavačů LO stále doufám, že Meeksovo vrhání kódu nezůstane "tahounem". Mimochodem, takový Tomcat, i když to komerční věc původně nebyla? A mám dojem, že Derby.
    Přijde mi, že by bylo lepší to nechat uhnít (včetně značky, když už ji nebyli ochotní dát DF). Firmy jako IBM by se pravděpodobě přidaly k LO (bo LGPL) a pokračoval by jeden silnější projekt, ne dva slabší forky téhož. Při velikosti a komplexnosti LO/OOo to beru jako docela důležitý ukazatel toho, jak se těm projektům povede.
    Pochybuju, že by se IBM přidalo k LO, za tímhle celým (za OOo a LO) je do značné míry politika a tipnul bych si, že IBM naopak bude mít podíl na tom, že Oracle aspoň umožnil tohle provést.

    Myslím si, že to, že existuje větev, kde nevládne Meeks, do budoucna prospěje. Ale uvidíme.
    Skupinu vývojářů jedné firmy vydávající zdrojáky zdrojáky pod F/OSS licencemi komunitu. (teď mluvím obecně, jak vypadá konkrétně situace v OOo nevím).
    Tohle nějak nemůžu dekódovat, šlo by blíže specifikovat, co máte na mysli?
    20.5.2012 11:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Tohle nějak nemůžu dekódovat, šlo by blíže specifikovat, co máte na mysli?

    Když celý vývoj stojí a padá s vývojáři jedné firmy, moc zdravá komunita to není. ;) Stačí jeden vrtoch vedení a všechno jde do kytek.
    belisarivs avatar 20.5.2012 19:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Z pohledu LO se OOo může zdát v zabitém stavu
    Tomuhle taky moc nerozumim. Jak to, ze od OO.o odesli vyvojari k LO v takovych poctech, ze OO.o vtypada defakto mrtve?

    Pokud by Sun byl ten hodny a Novell ten spatny, nedopadlo by to presne naopak? Cili, ze by se vsichni vyprdli na LO?
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.5.2012 22:13 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Tomuhle taky moc nerozumim. Jak to, ze od OO.o odesli vyvojari k LO v takovych poctech, ze OO.o vtypada defakto mrtve?
    Tance s čísly? Kolik skutečných vývojářů odešlo od OOo k LO? To, že OOo ztratilo drajv bylo úplně někde jinde než, že odešli lidé od překladů a několik vývojářů. OOo ztratilo vývojáře kvůli ztrátě podpory Oraclem. A když tito představovali přes 3/4 příspěvků, tak se to projeví (vycházím z Meeksových starších analýz).
    Pokud by Sun byl ten hodny a Novell ten spatny, nedopadlo by to presne naopak? Cili, ze by se vsichni vyprdli na LO?
    LO získalo popularitu od menších přispěvatelů, ale tahounem jsou placení vývojáři. A ti jdou tam, kam je nasměruje jejich zaměstnavatel ;-)
    belisarivs avatar 21.5.2012 16:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Z pohledu LO se OOo může zdát v zabitém stavu
    Jak to, ze od OO.o odesli vyvojari k LO v takovych poctech, ze OO.o vtypada defakto mrtve?
    Tance s čísly? Kolik skutečných vývojářů odešlo od OOo k LO? To, že OOo ztratilo drajv bylo úplně někde jinde
    Tak teda jak. Sam jsi napsal, ze OO.o vypada z pohledu LO mrtve. Tak se ptam proc. Zadne tance s cisly nikde neprovadim. Spis ses do toho zamotal sam, a ja si toho vsiml.
    LO získalo popularitu od menších přispěvatelů, ale tahounem jsou placení vývojáři. A ti jdou tam, kam je nasměruje jejich zaměstnavatel ;-)
    OK. Co primelo treba RH spolupracovat s Novellem na LO namisto toho, aby delali na OO.o? Penize od Novellu asi tezko.
    IRC is just multiplayer notepad.
    21.5.2012 22:09 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Tak teda jak. Sam jsi napsal, ze OO.o vypada z pohledu LO mrtve. Tak se ptam proc. Zadne tance s cisly nikde neprovadim. Spis ses do toho zamotal sam, a ja si toho vsiml.
    Oracle své vývojáře podle všeho vyházel, tj. většinu přispěvatelů. Neodešli k LO, část z nich podle všeho přijalo IBM, část asi zmizelo jinam. Nezamotal jsem se do toho, napadl jsem vaše tvrzení, že vývojáři odešli od OOo k LO. Odešli, ale ne k LO. LO loví spíše v nových.

    OOo vypadá mrtvě kvůli utlumení ze strany největšího přispěvatele a výrazného přerodu.
    OK. Co primelo treba RH spolupracovat s Novellem na LO namisto toho, aby delali na OO.o? Penize od Novellu asi tezko.
    Kolik přispěvatelů platil RH před vznikem LO? Co ho přimělo změnit postoj? Že by to, že Oracle svoje aktivity utlumil a RH si je, na rozdíl od Oracle, vědom, že bez pořádného kancelářského balíku takové věci jako VDI nemají smysl? Jaké měli jiné možnosti, když Meeks slíbil, že to dál potáhne a Oracle mlčel?
    22.5.2012 10:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Co primelo treba RH spolupracovat s Novellem na LO namisto toho, aby delali na OO.o?
    my spolupracujem s Novellem na LO? něco mi uniklo?
    20.5.2012 16:30 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    seznam tech "hodnotnych funkci" bych moc rad videl. nejhodnotnejsi bude asi stejne spatna ovladatelnost a funkcnost jako maji Lotus Notes.
    Medved09 avatar 21.5.2012 14:46 Medved09 | skóre: 26 | Havlíčkův Brod / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    +1, presne to me napadlo taky :-)
    Fordem tam, vlakem zpátky :-)
    21.5.2012 17:36 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Jejda - to nám tu chybělo. A co, že je jako špatného na Lotus Notes?

    - 1000
    xkucf03 avatar 21.5.2012 18:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    A co, že je jako špatného na Lotus Notes?

    Zrovna dneska mi přišel e-mail, který mi Lotusy „vylepšily“ způsobem, že nejde číst:
    |--------------------------------------------------------------------------|
    |                                                                          |
    |Pokud máte problémy se zobrazením tohoto e-mailu, klikněte zde.           |
    |…                                                                         |
    |                                                                          |
    |Dobrý den,                                                                |
    |…                                                                         |
    A nemám kam kliknout, protože odkazy (a spoustu dalších věcí) to požralo. Zvlášť vtipné to je, když mi přijde pozvánka na nějakou akci, kam se chci zaregistrovat – a odkaz s potřebným kódem chybí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 21.5.2012 20:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Spamfiltr?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 21.5.2012 21:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    A máš tip na něco konkrétního, co vyrábí takovéhle „tabulky“? Zatím spíš podezřívám ty Lotusy… Spam filtr tu máme nastavený tak, že akorát přidá hlavičku a změní předmět, do těla zprávy by zasahovat neměl.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 21.5.2012 21:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Mno ne, že můj interní spamfiltr v hlavě tenhle e-mail vyhodnocuje jako spam i bez těch odkazů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 21.5.2012 21:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Je to od jednoho dodavatele, takže po téhle téhle stránce je to OK. Ale takhle mi to mrší i některé normální maily.

    BTW: změna obsahu zpráv po cestě je věc, na kterou jsem dost alergický.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.5.2012 13:49 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    A co, že je jako špatného na Lotus Notes?
    strucne napsano, temer vsechno.
    xkucf03 avatar 22.5.2012 13:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    Ty jsi ale ošklivý! Víš kolik ten software stál peněz? To se přece nemůže jen tak vyhodit :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.5.2012 10:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM zahájilo proces kontribuce Lotus Symphony do Apache OpenOffice
    To záleží na úhlu pohledu. Nejhorší je, že je to zamrzlá proprietální záležitost. Ale mnoho let byla jejich kvalita groupwarových možnosti jinak nedosažitelná.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.