Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla vydána verze 2.0.10 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Nově využívá nedávno vydaný Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.0.
Tiskni Sdílej:
V Netbeans šlo vyvíjet GUI aplikace velice pohodlně už před mnoha a mnoha lety. Přesně tímhle způsobem – naklikáš si GUI a pak ho oživíš, přidáš tlačítkům akce, napojíš políčka atd. Už tehdy tam měli skvěle vyřešené oddělení generovaného a ručně psaného kódu – v rámci jednoho souboru byly generované části needitovatelné, aby si je člověk nepřepsal, ale jinde v témže souboru sis mohl psát cokoli a normálně programovat, viděl jsi proměnné z generovaného kódu (např. naklikané GUI prvky).
Zároveň to šlo kombinovat s ruční tvorbou GUI, takže když se ti něco nechtělo klikat nebo to mělo být dynamicky generované, tak jsi normálně přidal příslušné prvky imperativně vlastním kódem třeba ve for
cyklu. Nebo sis nějaký formulář/panel naklikal a pak ho opakovaně použil a vkládal někam svým imperativním kódem. Mohl jsi kombinovat deklarativní a imperativní přístup, jak bylo potřeba.
Navíc ty naklikané změny v GUI se promítly hned do kódu, nemusel jsi nic kompilovat nebo pouštět nějaký generátor.
P.S. tím nechci shazovat Lazarus, je fajn, jen říkám, že v Javě/Netbeans jde tohle taky.