IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Společnost Blizzard Entertainment zveřejnila StarCraft II API, tj. aplikační rozhraní k počítačové hře StarCraft II. Současně vydala linuxového klienta (knihovna, protokol) a ve spolupráci s DeepMind také PySC2, tj. součást prostředí SC2LE (StarCraft II Learning Environment) určeného pro podporu výzkumu strojového učení. Podrobnosti na blogu DeepMindu a v odborném článku (pdf). Diskuse na StarCraft II API fóru.
Tiskni Sdílej:
Pillars of Eternity, Wasteland, Shadowrun, Torment: Tides of Numenera
Recyklace financovaná z kapsy nostalgiků, v podstatě jak jsem psal. Patnáct let zpátky takových her vycházelo dvanáct do tuctu ročně.
Zrovna StarCraft je prakticky korejský národní sportOtázka je, jak dlouho ještě - pokud vím, organizované týmy od SC daly ruce pryč...
Nijak dlouho, SC je v tomhle ohledu už „mrtvý“No, trocha realismu by neškodila.
Pak už to asi není
prakticky korejský národní sport
Josef Kufner: „StarCraft je prakticky korejský národní sport“
trekker.dk: „Otázka je, jak dlouho ještě“
já: „Nijak dlouho“
Jinými slovy tvrdím, že už se stalo (což gramotný čtenář z kontextu pochopí), že StarCraft už není korejský národní sport. Řekněme, že to vůbec někdy byl národní sport (aspoň SC:BW v letech cca 2002-2012 imho byl).
Znovu: proč tvrdím, že už to není národní sport? Protože se drasticky zmenšuje hráčská základna, organizace se od něj distancují, soutěže končí a sledovanost jde dolů – a jedním ze zásadních důvodů je, že veřejnost ztratila důvěru v profesionální hráče, když i naprostá špička fixlovala, což je v dané kultuře společenská sebevražda. Zvlášť u něčeho, co má tradici toliko asi 15 let a nikoliv staletí. Pokles na polovinu během pár let je brutální.
Přežívá StarCraft? Ano, přežívá, ale na podobné úrovni jako WarCraft 3. Proto uvozovky u „mrtvý“ (hint: nadsázka).
Pozornost se přesunula k MOBA. Nebudu tvrdit, že národní sport je teď nějaký jiný konkrétní produkt, nýbrž spíš e-sport v daném pojetí jako takový.
"Nijak dlouho" opravdu neznamená "už není", to prostě neukecáte.
Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.
Srovnávat SC2 a W3, že jsou na podobné úrovni, je už úplně mimo mísu.
Není. hint: Čína
Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.Nj, ale zabil jsi to tím „dlouho“. V podstatě bys na otázku „Jak dlouho ještě bude?“ odpověděl „Už dlouho není.“, podle toho tvého výkladu. Ale jsem si dost jistý, že „Nijak dlouho.“ se takto přeložit nedá.
Není. hint: ČínaČína je stát v Asii. Hint: a co jako?