abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 390 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.9.2005 09:19 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše CDDL do pekla!
    jako všechny cesty vedou do Říma tak i všechny licence povedou k GPL! :-)))
    5.9.2005 09:54 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    To je špatně, bohužel si mnoho "free" lidí neuvědomuje, že se chovají příliš "násilně". Svobodu je nutno chápat i tak, že si každý vybere tu svoji licenci.

    Na licenci CDDL nevidím nic špatného, není tam nic, proti čemu bych se měl bránit a proč bych měl hanit Sun. Podle mě je to krok správným směrem. To, že nepoužili GNU GPL, je zřejmé, logické a pochopitelné.
    5.9.2005 10:03 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Souhlasim s prvni vetou, ktera je ale bohuzel v rozporu s GNU.
    5.9.2005 10:29 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    A on si každý nemůže vybrat vlastní licenci?

    Pokud samozřejmě ve svém díle nepoužívá části, které vytvořili ostatní, pak se také musí řídit tím, jakou licenci zvolili oni -- tam jeho svoboda končí.

    A také musí počítat s tím, že když si vymyslí vlastní licenci, bude široce ignorován, protože kdo má ty licence furt studovat a zjišťovat, jak je [ne]lze kombinovat.
    5.9.2005 11:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Netvrdím, že nemůže. Ale s takovou bychom do toho stavu asi dospěli...

    Pokud Tě zaujal produkt, který je pod danou licencí, musíš si ji prostě přečíst. Je to takový problém?

    Je nutno poznamenat, že současný stav "znepříjemňuje" život vývojářům. Ale kdyby neexistoval produkt, který hodlá programátor zakomponovat, co by použil? No musel by to napsat sám. Není snažší si licenci pozorně prostudovat? Ano, je. Navíc jsou tu možnosti duálního licencování a podobně.

    Jako rozumnou možnost vidím současný stav - mnoho licencí a kvalitní rozcestníky (OSI), které by poskytovaly nejen zjednodušené výklady těchto licencí, ale měly by i jistou strukturu - která je se kterou kompatibilní.

    Jako velmi dobré licence považuji například Creative Commons. Jeden odkaz, vysvětlení v pár bodech, několik variant.
    5.9.2005 13:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Pokud Tě zaujal produkt, který je pod danou licencí, musíš si ji prostě přečíst. Je to takový problém?

    To tedy je problém, a pěkně velký. Představ si, že každá ze zhruba 2000 komponent, které máš běžné instalaci nějakého distra, má jinou licenci. Některé věci třeba nejde vůbec instalovat zároveň z jinými, protože mají trhlé licence s globálními omezeními jako BSDPL. Jak teď instalátor řeší závislosti balíčků, bude úplně stejně řešit konflitky licencí, jen to bude mnohem složitější, protože se budou buď muset převést do algoritmicky zpracovatelné formy nebo bude muset pravidla explicitně, pracně a s chybami definovat tvůrce distribuce. Na slinkování programu, který používá dva tucty knihoven potřebuješ právní rozbor. Jestli toto není problém, tak nechci vidět ty opravdové problémy.

    Je nutno poznamenat, že současný stav "znepříjemňuje" život vývojářům.

    Ano, a GPL v3 by měla přinést zlepšení praktické kompatibility/kombinovatelnosti dalšími Free licencemi -- beze změny základní filosofie.

    Ale kdyby neexistoval produkt, který hodlá programátor zakomponovat, co by použil?

    Ať použije, co chce, to je jeho věc. Já se pak možná na jeho výtvor vykašlu, protože má obskurní licenci. Ale stejně tak se možná vykašlu proto, že segfaultuje, používá moc barevný GUI toolkit, má needitovatelné konfiguráky, nebo cokoli. Různí lidé mají různé požadavky.

    Není snažší si licenci pozorně prostudovat? Ano, je. Navíc jsou tu možnosti duálního licencování a podobně.

    Ne, to tedy není. Viz výše. Předpokládám, že si všímáš, jak často se tu vedou diskuse, ba dokonce spory o některé ze standardních licencí (GPL, LGPL, BSD), které jsou již známy a tisíckrát prodiskutovány ze všech stran. Představa, že zvýšením počtu různých licencí o tři řády se něco zlepší, je ani ne naivní, ale spíš už absurdní.

    Jako velmi dobré licence považuji například Creative Commons. Jeden odkaz, vysvětlení v pár bodech, několik variant.

    Licence pro co? Několikrát jsem je chtěl použít (pro nesoftware), ale nakonec nikdy nepoužil. Nelíbí se mi už to ,jeden odkaz, vysvětelení v pár bodech`, chci klasický plný text licence, který se přiloží (vím, že ho z toho lze dostat, ale zjevně to není předpokládaný způsob použití). Kromě toho: chci-li share-alike + attribution, použiji GPL, případně LGPL jako mezistupeň mezi GPL a jen attribution, což je BSD/MIT; nechci-li nic, dám to do public domain. A je to.
    5.9.2005 13:32 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    s/z jinými/s jinými/
    5.9.2005 14:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    To tedy je problém, a pěkně velký. Představ si, že každá ze zhruba 2000 komponent, které máš běžné instalaci nějakého distra, má jinou licenci...
    Je evidentní, že toto je problém ortodoxně svobodných distribucí. Tady je vidět, jak se na všechno díváš z jednoho úhlu pohledu. Všichni totiž nepoužívají Debian a spol. Třeba já s ne-GPL programy problém nemám.

    Převádíš zde úkoly autorů programů na distributory. Autor je ten, kdo má specifikovat, na které knihovny je nutno dát si pozor. Autor se musí rozhodnout, jestli knihovna, kterou použije, není v rozporu s jím zvolenou licencí. Fakt je ten, že by to distributor měl kontrolovat, případně tuto kontrolu převést na uživatele (Gentoo).

    Já s Tebou souhlasím, nikdo se nepřeje zvyšování počtu licencí. Nejde tomu ale zabránit, ale spíš se aklimatizovat (GNU GPLv3).

    Názor na CC mám opačný, je to přehledné. Také ten vyhledávač Yahoo CC je super. Mají to zkrátka dobře udělané, líbí se mi ta myšlenka. Podobný web by byl přínosem.

    Dost jsme se nechali unést. Faktem je, že CDDL licence není krokem špatným směrem. Vůbec nechápu, proč Sun všichni tak napadají. Měli by být rádi, že jsou dostupné zdrojové kódy Solarisu.
    5.9.2005 15:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Je evidentní, že toto je problém ortodoxně svobodných distribucí.

    Ne, to je problém distribucí, které nechtějí přenášet právní problémy na své uživatele. Ostatně se ani tak problémů zcela nezbaví, existují licence, které mohou porušit i jen tím, že vypálí program na CD s nějakými jinými, ačkoli je možno ho distribuovat samostatně.

    Převádíš zde úkoly autorů programů na distributory. Autor je ten, kdo má specifikovat, na které knihovny je nutno dát si pozor. Autor se musí rozhodnout, jestli knihovna, kterou použije, není v rozporu s jím zvolenou licencí.

    Autor programu to samozřejmě dělá u svého programu a knihoven, které může využívat. Autor programu to samozřejmě nedělá pro všechen ostatní software, se kterým může někdy v budoucnu program koexistovat v distribuci, protože to nelze.

    Pokud má ostatní software globální podmínky (ostatní komponenty musejí být BSDPL, ostatní komponenty musejí být nekomerční, je možno šířit na CD s dalším sw jen za předpokladu, že ...), tak to musí zkontrolovat distributor. Jelikož je u každé jednotlivé licence nutné studium, aby se dobral, co se vlastně smí a nesmí, včetně globálních omezení, je to pro distributora těžká pruda.

    Vůbec nechápu, proč Sun všichni tak napadají.

    Protože vidí, co tím Sun sleduje.
    5.9.2005 21:53 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    To tedy je problém, a pěkně velký. Představ si, že každá ze zhruba 2000 komponent, které máš běžné instalaci nějakého distra, má jinou licenci...
    Je evidentní, že toto je problém ortodoxně svobodných distribucí.
    Je to problém kohokoliv, kdo nechce porušovat podmínky licencí.
    Autor je ten, kdo má specifikovat, na které knihovny je nutno dát si pozor.
    Ne, autor určí licenci. Specifikovat může klidně až soud, když si tu licenci někdo nepřečte/nepochopí...
    Fakt je ten, že by to distributor měl kontrolovat, případně tuto kontrolu převést na uživatele (Gentoo).
    Pokud licence určuje podmínky šíření software, což určuje asi každá, tak Gentoo nemá co na koho převádět (a doufám že to nedělá), protože je to distributor kdo tyhle podmínky může porušit.
    5.9.2005 20:48 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Take se mi nelibi prilis hodne licenci. Pokud u projektu nenajdu (L)GPL, Apache, Mozilla ci BSD licenci, jdu pryc. Leda by na svych strankach primo napsali, v cem se od nektere z techto licenci lisi. Studovat nove licence povazuji za ztratu casu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.9.2005 11:47 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Odpoved na Vasi otazku, podle filozofie GNU, je jasna. Muze, ale nechceme aby to tak bylo. A to se me osobne nelibi.

    S dalsi casti bezvyhradne souhlasim.
    5.9.2005 13:19 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Muze, ale nechceme aby to tak bylo.

    To mluvíš konkrétně za koho? Cíl je šíření svobodného software, ne nějaké konkrétní licence. Tak je prostředkem, který funguje tak, že: 1. software pod ní je Free 2. podporuje své vlastní šíření.
    5.9.2005 13:38 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    To mluvim konkretne za Bradley M. Kuhna a Richard M. Stallmana.
    Mikos avatar 5.9.2005 10:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Jaké násilně? Nikdo nikoho nenutí používat nějakou konkrétní licenci, tu si může vybrat každý autor programu sám. Pokud chce do programu použít nějaký GPL kód, musí se rozhodnout pro GPL. Ale to je jen a jen dobře, protože já jako autor onoho kódu pod GPL bych si např. nepřál, aby ho někdo využil třeba do nějaké komerční aplikace, aniž by svůj program publikoval také jako opensource pod GPL licencí. Je to prostě MOJE rozhodnutí jako autora onoho kódu.

    A co se týče CDDL, tak tu licenci opravdu nemám rád, protože je zjevné že jí Sun schválně udělal tak, aby byla s GPL nekompatibilní a přivázal si tak opensource vývojáře k Solarisu. Prostě zjevně nechtěl, aby byl jeho kód využit ve Svobodném softwaru (hlavně ne v Linuxu). Ano, je to jejich svobodné právo, ale já mam stejně tak svobodné právo je za takovou vypočítavost kritizovat.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    5.9.2005 10:49 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Technicka - a co kdyz pouze chtel, aby bylo mozne uzivat i closed source ovladace legalne a nesnazit se to obchazet jako nVidia ci ATi? Kolik z tech, co plivou na CDDL, uziva ovladace od nVidie ci ATi ci jine binarni moduly a jsou "stastni"? Plivani na CDDL hlavne skodi GPL, bohuzel :-(
    5.9.2005 11:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Násilně v tom smyslu, že se mi nelíbí to "znásilňování" open-source komunity: "GNU GPL je nejlepší, jiná cesta vede do pekla."

    To je podle mého názoru špatně. Chápu výhody GNU GPL, stejně tak i nevýhody. Vaše kritizování je samozřejmé, stejně jako licence CDDL, to tu nikdo nezpochybňuje. Jen jsem se pozastavoval nad tím přílišným kritizováním současného stavu. Podle mně to je přirozený vývoj.
    5.9.2005 13:24 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Násilně v tom smyslu, že se mi nelíbí to "znásilňování" open-source komunity: "GNU GPL je nejlepší, jiná cesta vede do pekla."

    Ach, jo. Najdi si minulý flamewar. Dominantní atraktorová licence může být jen jedna. Jiná cesta nevede do pekla, ale k jiné licenci. GPL proto můžeš (a) přijmout (b) snažit se marginalizovat a nahradit svou licencí. Sun samozřejmě chce (b). Co chceš ty, netuším.
    5.9.2005 15:03 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Ne. Ne. Ne.

    (c) nabídnout jinou licenci jako paralelu ke GNU GPL

    Co chce Sun nevím a dovolím si tvrdit, že GNU GPL určitě tato firma nahradit nechce. Pouze se svést na vlně Open Source a zabránit odlivu technologií do Linuxu. A co chci já je jasné - aby vymizely názory, že by všichni měli používat GNU GPL. Je to špatně, tak to ani nejde a nikdo to navíc nenastane.
    5.9.2005 15:10 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    fix: ...nikdy se to navíc nestane...
    5.9.2005 11:44 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    "Nikdo nikoho nenutí používat nějakou konkrétní licenci, tu si může vybrat každý autor programu sám."

    Problem vidim v tom, ze GNU mi chce svobodu vybrani licence odepirat.
    5.9.2005 12:42 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Tak nějak jsem to asi měl formulovat...
    5.9.2005 12:49 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Problem vidim v tom, ze GNU mi chce svobodu vybrani licence odepirat.
    Jak?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    5.9.2005 12:55 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Spravne jsem mel napsat, ze filozofie GNU mi odepira volbu licence. Nejde tedy o konkretni akci, ale o zbusob mysleni. Ad absurdum si lze predstavit, ze ve svete kde vladne GNU by byla volba licence trestna.
    5.9.2005 13:18 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    >> ze filozofie GNU mi odepira volbu licence

    ee? zvolte si licenci jakou chcete, to vam absolutne nikdo nebrani. mate pravo si se svym kodem delat co chcete. a pokud mate na mysli to, ze pokud pouzijete kod licencovany GPL, pak nemuzete pro vysledny produkt zvolit jinou licenci... copak nechapete, ze i ostatni autori kodu maji pravo zvolit si licenci jakou chteji? zvolit si GPL je jejich svate pravo - maji pravo licencovat svuj kod jak chteji, a pokud se vam to nelibi, tak proste jejich kod nepouzivejte. to neni zadne omezeni vasi svobody. naopak, je to naplneni jejich svobody, stejne jako mate vy. nebo si pod pojmem svoboda predstavujete "ja mam pravo delat si co chci bez ohledu na ostatni a jejich svobody"? Tomu se ale nerika svoboda.

    >> si lze predstavit, ze ve svete kde vladne GNU by byla volba licence trestna.

    proboha a na to jste prisel jak? podle me je to spekulace nejhrubsiho zrna, ktera nema absolutne zadnou oporu v realite.

    GNU je imho o svobode, a soucasti svobody je i to, ze kazdemu musi byt ponechana svoboda si zvolit vlastni predstavu o tom co znamena "svoboda", pripadne se sve vlastni svobody zrici. Povinna GNU je imho oxymoron - asi jako povinna svoboda.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    5.9.2005 13:34 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Pokud chcete dobre argumentovat nejdrive poradne poznejte co obhajujete. http://www.gnu.org/philosophy/freedom-or-power.cs.html

    Text i ja zde mluvime o svobode volby licence k vlastnimu kodu.
    5.9.2005 13:58 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Hm, RMS asi neměl nejlepší den, protože ten text si mírně protiřečí -- snaží se podsunout, že odebrání moci plynoucí z volby licence jednotlivým programátorům a její předání nějaké samozvané FSF je bezva a demokratický nápad. Jelikož to nedává smysl, nezakládal bych na tom žádné úvahy. FSF může jen navrhovat, licence se musí prosadit tím, že ji programátoři a uživatelé přijmou.
    5.9.2005 14:15 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Nicmene stale je to soucast oficialni filozofie GNU. Jinak s tebou souhlasim, ze k volbe licence se ma pristupovat pragmaticky.
    5.9.2005 14:13 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    je imho treba dusledne rozlisovat GPL samotnou a GNU filosofickou (ideologickou) omacku kolem. Imho sama licence je dobra - je garanci jistych svobod, ke kterym se muzete dobrovolne prihlasit, ale nikomu zadne svobody neupira.

    Pokud jde o to, co jste, jak se alespon domnivam, mel na mysli, tedy napriklad vetu "Na druhou stranu, nepodporujeme jednu z takzvaných ,,svobod'': ,,svobodu výběru jakékoli licence na vámi napsaný software.'' Odmítáme to, protože se jedná o formu moci, nikoli svobody." /konec citatu (diky za odkaz, tohle jsem neznal) - ano, v tomhle mate imo pravdu, nektere veci kolem GNU hnuti jsou prinejmensim problematicke a me osobne se nelibi. Uz jsem o GNU filosofii cetl radu tezi, nektere si odporovaly a z nekterych na me koukala jakasi predstava, ze svobodu (a tim je myslena Stallmanova predstava svobody) je nutne prosadit (=lidem vnutit) - imo ma k tomu Stallman sklon a je to velmi spatne, vsichni vime kam to vede. Imo je nutne svou vizi svobody nabidnout a cekat, budou-li to lide chtit prijmout nebo zvoli-li si jinou predstavu svobody - vcetne svobody zvolit si proprietalni software.

    snad si tentokrate rozumime - v tomhle s vami souhlasim a omlouvam se, ze jsem nebyl ve sve argumentaci zrovna dobry.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    5.9.2005 14:19 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    A ja souhlasim s vami, ze GPL je dobra a jsem rad, ze jsme si porozumeli.
    5.9.2005 15:09 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    je imho treba dusledne rozlisovat GPL samotnou a GNU filosofickou (ideologickou) omacku kolem.
    Dovolil bych si upozornit, že celý tento flame vzniknul kvůli tomu, že jsem se pozastavil nad nešťastným dogmatem, který sem napsal jeden člověk. Pozastavil jsem se právě nad tou ideologií.

    Já sám své výtvory vydávám zásadně pod GNU GPL. Nechci, aby si nějaký komerční subjekt přivlastnil můj výtvor. Jako firma bych ale GNU GPL zřejmě nepoužil.
    5.9.2005 13:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Nejde tedy o konkretni akci, ale o zbusob mysleni.

    Toho se taky obávám...

    Ve světě, kde vládne GPL, můžeš dělat s veškerým softwarem cokoli kromě jedné věci: nemůžeš si ho přivlastnit. Je podle tebe správné přivlastňovat si cizí díla?
    5.9.2005 13:36 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Opet plati co jsem napsal vyse. Neni spravne privlastnovat si cizi dila. Je zcela na autorovi kodu jakou licenci zvoli. Ovsem s posledni vetou GNU nesouhlasi.
    5.9.2005 12:35 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CDDL do pekla!
    Pokud to neuvědomělým vysvětlíš, tak se možná rozhodnou licenci změnit. Pravděpodobně ovšem zjistí, že jim podmínky vyhovují.

    Já sám preferuji MIT licenci - je pro mě dostatečně svobodná.
    Math, as Barbie says, is hard.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.