abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 324 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    X Window System slaví 30 let

    X Window System dnes slaví 30 let své existence. Pro informaci je starší než WWW, Free Software Foundation nebo jazyk C++.

    19.6.2014 13:21 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.6.2014 14:40 leoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Ze čtyř námětů na zprávičky ze včerejška byl uplatněn pouze jeden jediný a to ještě pozdě. Stále zbývají tyto tři:

    1) Byl odhalen tajný seznam patentů, kterými chce Microsoft zaútočit na Android

    2) Je nový Fedora Project Leader

    3) Ukázalo se, že Nokia v r. 2008 zaplatila výkupné ve výši několika mil. eur za šifrovací klíč
    19.6.2014 14:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    choť topiče
    19.6.2014 16:02 ced
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Co s tím má společného žena pracovníka na pozici manažera tepelných výměníků? :-)
    Punny avatar 19.6.2014 16:23 Punny | skóre: 28 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    +1
    20.6.2014 20:55 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    -1
    21.6.2014 23:09 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    +3.14
    Petr Tomášek avatar 23.6.2014 09:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Pěkná spodoba :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.6.2014 15:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Pokud o ně tak moc toužíte, tak je zadejte sám. Ta poslední ani nevím, jak se týká Linuxu.
    20.6.2014 09:33 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    dejte mu konecne ban
    19.6.2014 17:17 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Povedal by som, ze po 30 rokoch by uz mohol ist do dochodku.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    19.6.2014 19:16 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Tak ho nepoužívaj.
    19.6.2014 20:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Však už to snad bude brzo. Ta omezení plynoucí z toho, že stále nemáme náhradu jsou už dost trapná a bolestivá.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.6.2014 10:47 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Onedlho bude systemd-wayland...
    20.6.2014 10:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Pokud by to dávalo smysl, neviděl bych důvod se tomu bránit. S největší pravděpodobností ho to nedává stejně jako systemd-emacs.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Petr Tomášek avatar 21.6.2014 11:25 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Jo, a Wayland má být jako dobrá náhrada? Vtipálku...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.6.2014 12:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Ano, zcela vážně. Wayland bude nejen dobrá, ale vynikající dlouhodobá náhrada. Přinese kromě přehledného, méně objemného a udržovatelného kódu, kterému skutečně někdo rozumí, snazší vývoj např. ovladačů a window managerů, i zvýšení výkonu, bezpečnosti a spolehlivosti. X Window System je monstrum, které si zaslouží zemřít. To není z mojí hlavy, ale z hlav vývojářů, kteří na X, Waylandu, ovladačích, kompozitorech a čímkoli co má co do činění s grafickým rozhraním obecně. Stačí nebýt ignorant a trochu se zajímat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.6.2014 13:05 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    A aby to bola pravda, tak si všetci pôjdeme kúpiť nové počítače z jediného správneho zoznamu podporovaných zariadení Waylandom. Už taký zoznam existuje?
    Josef Kufner avatar 22.6.2014 13:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Wayland používá KMS a drivery v jádře, takže pokud na daném hardwaru funguje KMS, měl by fungovat i Wayland.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.6.2014 15:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    …a pokud nefunguje, bude mít brzy problémy i s X.org (pokud je nemá už teď).
    22.6.2014 17:33 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Aha. Takže napríklad 3d akcelerácia je už v kerneli. Tssss, tssssss ...
    22.6.2014 19:04 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Wayland nepotrebuje 3D akceleraci, pouziti EGL jen proste na vetsine zarizeni dava smysl.

    Vypada tohle jako, ze se pouziva nejaka GL akcelerace? Weston jako client bezi na HW specific backendu pro RPi a zadny 3D neni v dohledu: $ ./autogen.sh --prefix=$WLD \ --disable-x11-compositor --disable-drm-compositor \ --disable-wayland-compositor \ --enable-weston-launch --disable-simple-egl-clients --disable-egl \ --disable-libunwind --disable-colord --disable-resize-optimization \ --disable-xwayland-test --with-cairo=image \ WESTON_NATIVE_BACKEND="rpi-backend.so"
    22.6.2014 21:17 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Problém je ale v tom, že moderné grafické prostredia vyžadujú 3d. Tým pádom je Wayland bez 3d len slepou vetvou vývoja.
    Josef Kufner avatar 22.6.2014 22:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Kdepak, stačí 2D akcelerace. Například v KDE si v nastavení desktopových efektů můžeš vybrat, zda okna renderovat pomocí OpenGL nebo XRender. A právě 2D akcelerace je to, na čem celá podstata Waylandu stojí – manipulace s 2D buffery.

    Kdysi dávno hardwarová akcelerace vykreslování spočívala v hardwarové implementaci kreslení různých geometrických útvarů do framebufferu grafické karty. Proto také Xlib obsahuje spoustu funkcí pro jejich kreslení. Současný hardware oproti tomu tuto podporu již neobsahuje a místo toho umí efektivně pracovat s výřezy obrazovky a pokročilé kreslení se přesunulo do 3D akcelerace a hlavně do knihoven (tedy pryč z hardwaru).

    Už tehdy však X Window obsahovalo možnost zapnutí Shadow bufferingu (nebo tak nějak), což bylo o tom, že okna se kreslila do off-screen bufferu a odtamtud teprve šla na obrazovku (zhruba). Výhodou takového přístupu je, že při přesunu nebo odkrytí okna jej není potřeba znovu překreslovat. Tehdy však bylo paměti málo. Moje 386 má 1MB grafické paměti, což nestačí ani na samotnou obrazovku v plných barvách a rozlišení, které ta karta zvládá. Takže proto byla tato volba snad vždy vypnutá.

    Současný hardware má paměti, že neví co s ní a hardware umí s grafickou pamětí kouzlit mnohem více než jen určit offset od kterého se bude kreslit (tak byl v dobách 8/16 bitů implementová posun ve hrách). Takže dnes už dává smysl kreslit do off-screen bufferu a nechat hardware ať to poskládá jak je zrovna potřeba. A přesně to dělá Wayland. Vlastně jde jen o reinkarnaci té stařičké volby v X serveru.

    Když se před lety zrodily compository, bylo to na nápadu kreslit okna do textur a použít 3D akceleraci k jejich poskládání na displej. Je to v podstatě stejný přístup, ale na jiné technologii. Z pohledu aplikace je to jedno – v obou případech kreslí na 2D plochu. Pořád to ale jde skrz X server, který z výsledné pixmapy udělá texturu a tu teprve vykreslí. Tyto compository závisí právě na hardwarové implementaci této operace a proto nefungují všude.

    Wayland však dělá to, že aplikaci předá přímo buffer na kreslení, tedy že přemapuje kus grafické paměti přímo do prostoru aplikace. Tím odpadne nutnost posílat kreslicí příkazy skrz X server a celý proces se redukuje na přístup do sdílené paměti (zjednodušeně řečeno). Ve výsledku aplikace stále kreslí do 2D bufferu a může jí být jedno, co je zač, ale díky vynechání mezikroku je to rychlejší. Compositor pak jen řekne grafické kartě "tento kus paměti patří na tamto místo na obrazovce" a je nakresleno.

    Takže i když je možné ten kus paměti taktéž nechat zkonvertovat na texturu a umístit do prostoru, není to nijak potřeba a celý návrh Waylandu stojí jen na 2D akceleraci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.6.2014 13:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Starsie karty nevedia takto "skladat" obraz z kuskov. Maju framebuffer, ktory sa zobrazuje a nad nim robit operacie, napr. bitblt. Windows GUI na takomto HW chodi pekne, X11 hrozne (zbytocne prekresluje nezmenene okna). Je s tym vobec Wayland kompatibilny?
    23.6.2014 02:25 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Jak pise Josef a mozna trochu zjednodusene: To jak vnitrne funguji client a server povidajici si wayland protokolem pomoci libwayland je ciste jejich vec a je to jedna z nejvetsich vyhod Waylandu. Az za 5-10 let budeme mit OpenGL Restarted 1.4, Mantle 3.0, oepnCuda 19.6 a ja nevim co dalsiho, tak wayland bude porad fungovat.

    Pro zajimavost bych dodal, ze MS to od zavedeni WDDM driveru pro grafarny dela docela podobne. Obdoba waylandu je spojena s dalsimic vecmi, ale mechanismus jak se dostava infromace z programu na obrazovku je skoro uplne stejny. Aplikace ma svuj vlastni kus pameti kam maluje pomoci GDI, GDI+, Direct3D, Direct2D... Desktop Window Manager ze vseho slozi obraz a skrz DirectX a WDDM driver to nakonec dostane na obrazvku. Od Win8 existuje jeste WARP (Windows Advanced Rasterization Platform), coz neni nic jinyho nez spesl SW implementace DirectX, ktera funguje jako fallback pokud z nejakeho duvodu nejde pouzit WDDM. MS sel v tomhle pripade 3D cestou, ale DX 12 uz mozna nebude jen 3D API, ale spis obecne graficko matematicke API. Tohle uz castecne plni DX11.

    PS: Pokud tu nekdo opravdu rozumi grafickemu stacku Windows, tak piste a kritizujte. Podle MSDN je to cele krapet slozitejsi a protoze jsem na Windows nikdy nic nevyvijel, tak muzu byt misty mimo. Ono to same plati vlasne i o Waylandu :o).
    19.6.2014 19:25 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    To mi uniklo. Takže velká gratulace, protože bez Xorg by linux dosud v GUI nefugoval, již jen pro nekonečné množství podporovaných zařízení. Pokud bude nahrazen Waylandem či Mirem, pak tak nejdříve za pět let, až se dodálá nekonečná spousta práce pro zahrnutí podpory pro všechna ta různoradá a různě letitá zařízení. Jen hlupci na něj plivou jedové sliny, aniž by pro věc něco udělali.
    19.6.2014 22:55 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Zkousel nekdo pri tom vyroci spocitat vsechny "goto" ve zdrojakach? :-D

    https://pbs.twimg.com/media/BWLcY7LCAAEhTap.png:large
    19.6.2014 23:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    A tohle je ten nejmenší problém.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 20.6.2014 08:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Co je špatného na goto, vždyť se používá i v nových zdrojácích. Člověk se nesmí nechat vyvést z míry turbopascalskými teoretiky ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.6.2014 22:01 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Občas je jeho použití na úkor přehlednosti. Docela se mi líbí, jak to v Javě (částečně) vyřešili pomocí continue a break.
    21.6.2014 07:44 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    C má taky continue a break...
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    21.6.2014 07:56 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Jasně, ale v Javě se dají navíc použít na smyčky s návěstím.
    pavlix avatar 21.6.2014 10:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Občas je jeho použití na úkor přehlednosti.
    To stejné platí i pro jeho nepoužití.
    Docela se mi líbí, jak to v Javě (částečně) vyřešili pomocí continue a break.
    Java má především výjimky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 21.6.2014 11:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Docela se mi líbí, jak to v Javě (částečně) vyřešili pomocí continue a break.
    Java má především výjimky.
    Tak, tak. A C++ a PHP je má taky. Šetří to spoustu starostí a velmi zpřehledňuje kód.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.6.2014 12:05 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Tak, tak. A C++ a PHP je má taky. Šetří to spoustu starostí a velmi zpřehledňuje kód.
    To ano, ale zase řešit něco takového pomocí výjimky by mi přišlo docela overkill:
    loop: while(cnd1) {
      while(cnd2) {
        while(cnd3) {
          if(cnd4)
            break loop;
        }
      }
    }
    pavlix avatar 22.6.2014 17:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Nemá smysl posuzovat takovýto umělý pseudokód.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.6.2014 19:55 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Tebe nikdy neštvalo, že v C/C++ nemůžeš z vnitřní smyčky breaknout vnější?
    Bedňa avatar 22.6.2014 20:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.6.2014 20:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Nestvalo, proste pouziju goto.
    22.6.2014 20:23 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Až na to, že tohle bylo o tom, jak se goto vyhnout :-)
    Bedňa avatar 22.6.2014 21:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    return :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 22.6.2014 23:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Tebe nikdy neštvalo, že v C/C++ nemůžeš z vnitřní smyčky breaknout vnější?
    Nepamatuju si reálný případ, kde bych to chtěl v céčku udělat, a kdyby na to došlo, považoval bych céčkovský goto za srozumitelnější. Běžně nepíšu v C++, na druhou stranu předpokládám (a trochu jsem googlil), že je tam kolize mezi goto a RAII/výjimkami řešená.
    Až na to, že tohle bylo o tom, jak se goto vyhnout :-)
    K tomu osobně nevidím důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 21.6.2014 16:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Šetří to spoustu starostí a velmi zpřehledňuje kód.
    A nove vytvari a muze zneprehlednit data flow.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 22.6.2014 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Tak, tak. A C++ a PHP je má taky. Šetří to spoustu starostí a velmi zpřehledňuje kód.
    To asi nebylo úplně předmětem diskuze. Spíše šlo o to, že pokud používané prostředky využívají mechanismu výjimek (což v C++ není zdaleka samozřejmost a k PHP se radši ani nevyjadřuju), tak už není k použití javovských skoků moc příležitostí. Nejsem si jistý, zda se vůbec jedná o užitečnou vlastnost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 22.6.2014 22:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    S výjimkami padá jeden ze dvou důvodů k použití goto: při neúspěchu skok na konec k uvolnění alokovaných prostředků.

    Break vnějšího cyklu z vnitřního to však neřeší, ale to naštěstí není příliš častý případ. Na procházení vícerozměrných struktur je většinou stejně vhodnější rekurze a tam už goto nepomůže tak jako tak. Leda by se použil longjmp, ale to už je úplná prasárna.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.6.2014 14:43 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Já jsem goto použil poprvé po 10 letech a snad naposledy v C# minlý týden. Protože MS jsou magoři a switch case :)
    23.6.2014 03:27 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Ale to je dane historickym vyvojom C# a nie je to take goto, ako sa bezne pouziva, ale take speciane switchove, ked este C# nepoznal falltruogh (case bez break, nie som si isty, ci sa vobec da spravit case bez break). Bohuzial si nespomeniem na zdroj, co toto rozoberal.
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    20.6.2014 08:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let

    Your point?

    mike@unicorn:~/work/git/kernel-upstream> grep -Hr goto * | wc -l
    118343
    
    20.6.2014 09:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Jen si dovolím dodat zajímavé počtení.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.6.2014 10:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Přesně tak. A na tom screenshotu odkazovaném nahoře vidím jen "goto done" a "goto out", takže jde s největší pravděpodobností o stejný případ.
    Bedňa avatar 22.6.2014 00:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: X Window System slaví 30 let
    Na základe počtu použitých príkazov by sa kvalita kódu určite nemala hodnotiť.

    Je to o štýle zvyku, osobne kód s goto a brakedance nemám rád, ale to bude zvykom, že skôr pozerám do kódu vyšších programovacích jazykov. Pripomína mi JMP zo strojákov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.