IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
libva
, která se využívá pro hardwarové dekódování intelovských grafik s čipsety i965 a novější.
Nyní funguje HW dekódování jen pro MPEG-2. Pro používané formáty h264/MPEG-4 AVC/x264 je - podle vyjádření vývojářů - v plánu přidat tuto podporu ve 2. čtvrtletí tohoto roku.
S dnešními x-jádrovými procesory není většinou problém dekódovat video 1080i, ale HW podpora je přece jen potěší.
Po - snad již skončených - útrapách s ovladačem xf86-video-intel
je to další věc, kvůli které budu mít trošku více rád Intel
Zároveň se tak završí snaha o funkční HW dekódování videa u všech grafik (které to podporují), jako je tomu u majoritního OS.
Těšme se!
Tiskni Sdílej:
S dnešními x-jádrovými procesory není většinou problém dekódovat video 1080i, ale HW podpora je přece jen potěší.No to každopádně, kromě desktopů existují totiž taky notebooky (a jiná úsporná PC), u kterých záležíé na tom, aby to nežralo 300W jen kvůli přehrávání videa
A až se to zas někdo bude snažit sjednotit......tak tady budeme nadávat, jak je to pulsevideo na nic.
In November 2009 a XvBA backend for Video Acceleration API (VA API) was released[3], which means any software that supports VA API will also support XvBA.[2]Takže v zásadě nám stačí VA API pro Intel a ATi grafárny a VDPAU pro Nvidia grafárny.
Jenže kdyby se to nacpalo všecho do Xv, buhví, jak by výsledek vypadal.Xv verze 2.0 bylo specifikováno v roce 1991. Obsahuje spousty všelijakých funkcí. A ze všeho toho množství se dnes používá jediná. XvPutStill. Ovladače prostě nejsou schopny ničeho jiného. A už tehdy se dal do karty pomocí XvPutVideo cpát stream. Předpokládám, že to bude YUV stream. Jak těžké by asi bylo specifikovat verzi 3.0 a XvPutStream a implementovat jedno blbé kopírování? Nemusely by se dělat žádné knihovny a byla by jen další verze specifikace. Problém je totiž v tom, že ne všichni jsou Mplayer. Co třeba takové hry? Možná je to důvod proč jsem neviděl snad ani jedinou hru, která by používala HW offload. V tom lepším případě to nevykreslovala do RGB32 drawable, ale nechávala aspoň převod barevného prostoru na kartě.