abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 295 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.2.2013 06:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Kdo používal KDE na počítači s více monitory tak ví, že to není žádná sláva.

    Autor by neměl automaticky předpokládat, že když je s něčím nespokojen, musejí mít nutně všichni stejnou zkušenost…

    Max avatar 5.2.2013 07:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Tady to asi vidím hlavně pro lidi s notebookem. Když mám pracovní stanici se dvěma monitory, která mi běží nonstop, tak je mi to fuk, ale pokud mám notebook a všude možně běhám, tak už se taková fičůrka hodí :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.2.2013 07:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Mně to nikdy nepřipadalo nijak problématické ani s tím notebookem. Tím neříkám, že je KScreen k ničemu, jen že to, že autor je s něčím nespokojen, neznamená, že s tím musejí být automaticky nespokojeni všichni.
    5.2.2013 08:04 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Na druhou stranu začlenění do distribuce (i když testing) naznačuje, že nespokojených je asi dost.
    5.2.2013 08:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    IMHO spíš to, že je prostě dost lidí, kteří tu utilitku považují za užitečnou - což nemusí nutně znamenat, že bez ní byli nespokojení. Ve skutečnosti ale ani o ty až tak moc nejde, hlavní je, aby se našel někdo, kdo si s tím dá tu práci a do distribucí to dotáhne.
    pepe_ avatar 6.2.2013 15:32 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE

    No to prrrr , podívej se na GOME-SHELL a nespokojeno je většina uživatelů gnome a roky letí a nezájem ....  tak takle soudit nelze...

    6.2.2013 19:22 Pavel 'TIGER' Růžička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    To také nemůžeš napsat, ty co jsou spokojeni, tak mlčí a vidíš jen ty nespokojené. Gnome-shell je dost dobře použitelný, dokonce víc, nž nějaký Cinnamon, či nějaké Unity. Ovšem, že je to pro mne velmi použitelné, tak to neznamená, někdo jiný nemá raději již zmíněné prostředí. Takže takhle to fakt nelze posuzovat.
    25.6.2013 14:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    jen že to, že autor je s něčím nespokojen, neznamená, že s tím musejí být automaticky nespokojeni všichni.
    nikde v článku tuto implikaci nevidím

    a mimochodem, to, že existují masochisté, kteří jsou se stavem věcí spokojeni, ještě neznamená, že není co vylepšovat, tedy že ten stav nelze popsat jako "žádná sláva"
    5.2.2013 10:15 Jan Grulich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Asi jsi očividně nepoužíval původní správce obrazovek do takové míry, aby si poznal jak problémový je. V použití notebooku a dvou externích monitorů to je docela otrava pořád dokola po přihlášení nastavovat externí monitory nebo do nekonečna překlikávat než se ti podaří jeden z nich vypnout. KScreen je v porovnání s tímto chytřejší a aspoň funguje.
    5.2.2013 11:16 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    No ja som nespokojny a neviem si predstavit ako niekto mohol byt. S autorom preto suhlasim.
    5.2.2013 11:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    To je přesně to uvažování, které jsem kritizoval: já jsem nespokojený, tak je přece jasné, že musejí být nespokojení všichni…
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.2.2013 11:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Tam se ale nepíše, že je uživatel vyloženě nespokojený. Jen, že to není žádná sláva. A sláva to tedy není, je tam spíš jen nezbytné minimum.
    5.2.2013 12:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Nemůžu si pomoci, pokud mi kdy něco vadilo na používání KDE s více monitory, tak to byly věci, které KScreen stejně neřeší, protože vyplývají z podstaty toho, jak funguje XRandR. A ani popis funkcí mne nijak neoslnil; ano, je to užitečná utilitka, která o něco zpříjemní používání KDE části uživatelů, ale že by to bylo něco, z čeho bych skákal radostí, to rozhodně ne.
    5.2.2013 13:43 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Tohle remcání mi přijde asi stejně přínosné a rozumné, jako prosazování myšlenky, že redaktor ČRo nesmí v útvaru zvaném komentář projevit vlastní názor.
    5.2.2013 19:49 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    +1
    8.2.2013 19:27 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    +1
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    12.2.2013 10:13 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Pán míchá hrušky s jablky, aniž tuší. Ti přihazovači taktéž... navíc je to velmi OT.
    5.2.2013 17:23 jkt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Technicka -- autor clanku je KDE developer :).
    5.2.2013 18:52 hruskin | skóre: 3 | blog: martaskuv_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Aby ses neposral pro jednu větu, navíc nepodstatnou. Místo toho šťourání napiš o něčem článek, ať se můžeme pokochat jeho užitečností a podloženými fakty.
    Autore díky, za článek přesně tohle jsem hledal.
    12.2.2013 10:09 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    To je častý (nikoli však následováníhodný) projev jisté sebestřednosti autorů :)
    5.2.2013 13:30 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE

    Na to, jak je KScreen přínosný, se tu vyskytuje příliš mnoho negativních reakcí. (Sice jen k drobnostem, ale stejně.) Zvláštní.

    Já bych naopak chtěl za článek poděkovat, dozvěděl jsem se z něj i věci, které jinde nebyly. Navíc je fajn, že ho psal sám autor aplikace – mimo zaručení faktické správnosti se tak člověk podívá trochu i do zákulisí.

    5.2.2013 14:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Citation needed :D Není tu ani jedna negativní reakce vůči KScreen :))) Naopak, všichni diskutující považují KScreen za přínosný (5.2.2013 14:15).
    5.2.2013 15:16 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Konečne nejaká dobrá zpráva. Správca monitorov jednoznačne potreboval prerobiť, bola to jedna z najslabších vecí v KDE. Ak niekto hovorí opak, tak ho zjavne nepoužíval dostatočne na to, aby mohol prehlásiť, že je to bieda.. :P

    Som zvedavý na KScreen.
    Polívčička byla..
    5.2.2013 16:38 al
    Rozbalit Rozbalit vše Už aby to bylo
    Když připojím externí monitor, musím udělat tohle:
    1. spustit správce "obrazovka a monitor"
    2. potvrdit *chybné* nastavení pro externí monitor, protože jeho nativní rozlišení není vidět
    3. odhlásit se z KDE
    4. přihlásit se do KDE
    5. spustit správce "obrazovka a monitor", kde jak display notebooku (se kterým jsem nic nedělal), tak externí monitor mají špatná rozlišení
    6. nastavit rozlišení notebooku '1366x768 (Auto)'
    7. nastavit rozlišení externího monitoru '1920x1080 (Auto)', které předtím nebylo vidět
    8. a konečně kliknout na 'Použít'
    Vlastně by mi stačilo, kdyby si stávající správec byl schopen to nastavení zapamatovat a klidně bych se smířil s tím, že to musím právě jednou absolvovat. Takhle ale musím pokaždé.

    Čili já teda KScreen potřebuju a těším se na něj.
    5.2.2013 23:11 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už aby to bylo
    Když připojím externí monitor, musím udělat tohle: 1. Stisknu tlačítko na kterém mám namapovaný skript, co zavolá xrandr a automaticky nastaví monitory

    A to je všechno :P Ale souhlasím, že nějaké oficiální řešení by se hodilo.
    mirec avatar 6.2.2013 07:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už aby to bylo
    Takto to mám nastavené aj ja a aj to fungovalo ... kým niekto nešahal v jadre na kód EDID. Od vtedy mi detekcia monitoru nefunguje (ale TV napr. rozpozná bez problémov). Takže k nastaveniu monitora ešte voliteľne pribudlo opatchovanie EDID-u (podľa toho čo mám k notebooku pripojené) aby to nebežalo na 800x600.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    7.2.2013 10:40 walker.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už aby to bylo
    +1 souhlasím, připojím monitor, spustím skript, xrandr vše nastaví :-)
    12.2.2013 10:17 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už aby to bylo
    Je to i moje řešení a bez KDE... Mnohdy je dobré se obracet k "původnímu zdroji" :)
    12.2.2013 13:04 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už aby to bylo
    Je to i moje řešení, ovšem s KDE. To je oč tu běží :) Laici nebudou před prezentací volat specialistu na konzovolý xrandr, aby jim přepnul monitor, když uživatelé OS X a Windows udělají klik klik a maj hotovo. Je žádoucí mít funkční a intuitivní řešení, které nemusíte dvě minuty studovat, než se vám podaří něco přepnout, i v KDE. Omalovánky - tady se ti objevil monitor, vidíš, tady to zmáčkni.
    6.2.2013 20:55 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Používal jsem ho více než rok denně a neměl jsem s tím problém. Jenže já to prostředí vůbec používám tak, že většina chyb, o kterých tady v diskuzích pořád čtu, se mě netýká.
    5.2.2013 16:03 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Já si právě kvůli tomuhle v minulosti musel napsat udělátko. Současný správce monitorů v KDE, to je fakt ubohost. Nejde mi ani o to, že si to všechno musím pokaždé naklikat, ale když máte aktivní jen externí výstup na notebooku a příště nastartujete KDE, čumíte na notebooku do prázdné obrazovky jak kokoti, protože se KDE rozhodlo aktivovat nepřítomný monitor a vypnout vám ten na notebooku.
    5.2.2013 16:38 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    čumíte na notebooku do prázdné obrazovky
    tak tak, ja nepochopím, ako toto mohlo vydržať až do verzie 4.10.. nuž to je svet OSS, chlapci sa budú radšej hrať s aktivitami (ktoré su podľa mňa aj tak nepoužiteľné, kedže nejde pre každú aktivitu nastaviť separátne panely).
    Polívčička byla..
    5.2.2013 18:10 LkFp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Rekl bych, ze presne na tohle je v KCM tlacitko "Save as default". Pouzivam jenom ext. vystup (displej ma rozbite posviceni ;) ) a notebook prenasim mezi praci a domovem a furt mi KDE spravne startuji. Problem nastane az kdyz pripojim k monitoru s jinym rozlisenim. (to pak hura do .kde4/share/config/krandrrc)
    6.2.2013 20:59 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Rekl bych, ze presne na tohle je v KCM tlacitko "Save as default".

    Přesně. Ale chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, že je to klíč k úspěchu... aspoň v mém případě.

    Rezza avatar 11.2.2013 15:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Ktere nikdy poradne nefungovalo ;-)
    7.2.2013 01:53 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Jenže moje default je mít notebook doma na stole s připojeným monitorem. Když pak jednou za tejden notebook někam nesu, musím to vojebávat. Nebo když si ho chci dát do postele ... musím to vojebávat.
    the.max avatar 5.2.2013 22:17 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Nevim co se tu porad resi. Pokud vezmu spravu obrazovek na win (a to jsem to pouzival naposledy asi pred 4ma rokama), tak to proste tak nejak delalo to co se od toho chtelo (nvidia). Na linuxu se to ale chovalo dost podivne, takze pouzivat to na notebooku a pripojovat / odpojovat monitory byl fakt vopruz, vetsinou to vyzadovalo restart. Taklze pokud tohle dela to co se tu popisuje, tak je to parada, protoze to je dalsi detail v uzivatelske privetivosti systemu a jednoznacne tomu fandim!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    svido avatar 5.2.2013 23:57 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Ja tedy nevim, ale nikdy jsem nemel v podstate problemy. Jednou nastavim xorg a to je vse.
    6.2.2013 22:35 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Používám KScreen (build z 30. ledna) a zatím naprostá spokojenost
    12.2.2013 10:31 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    V Archu bez KDE mám skript volající xrandr, nicméně spíše z pohodlnosti, na mých Thinkpadech probíhalo připojování monitorů vždy bez problémů s jednoduchým nastavením (používám to s monitory a promítačkami). Ale pro uživatele KDE je asi KDEco (noflame, pls) problém :)
    12.2.2013 12:59 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Obávám se, že přesně o tom, co jsete tu teď objevil, pojednává článek. Že správa monitorů je v KDE (pomocí nástrojů KDE) problém.

    O tom, že xrandr a léty vytuněné vlastní skripty fungují snad nikdo nepochybuje, ale to uživateli neodborníkovi, který chce používat sadu nástrojů KDE, asi vůbec nepomůže, že ne.
    21.2.2013 23:21 Jan Kirschner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KScreen – nový správce obrazovek pro KDE
    Ahoj. Zkouseli jste to nekdo? Me se po zkompilovani a nainstalovani (make install do /usr/local) neporadi nacist ten modul kscreen (qdbus ....loadModule kscreen vypise false). Vite prosim nekdo alespon, kde hledat logy? Dik.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.